abonnement Unibet Coolblue
pi_197666131
quote:
Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie

Krijgen steun van Elon Musk

Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.

De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.

En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.

Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.

https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
Heerlijk feel good verhaal. O+

Een short seller leent een aandeel een verkoop deze meteen door. Hij moet het aandeel wel op een bepaalde datum teruggeven. Hij gokt erop dat, wanneer hij het aandeel moet terugkopen, de koers gedaald is. Het verschil steekt hij in zijn zak.

Short sellen is een manier om snel veel geld te verdienen op de beurs. Je gokt erop dat het slecht gaat met een bedrijf, of zelfs op faillissement. Desnoods help je ze een handje door bijvoorbeeld het verspreiden van geruchten of aandelen te dumpen. Daarom doen vooral de aasgieren van Wall Street (Hedge Fonds) dit. Je maakt een bedrijf bewust kapot en zorgt er voor dat een boel mensen werkloos worden.

Een Hedge Fund had er zwaar in gegokt dat de koers van Gamestop (soort Gamemania in de VS) zou dalen. Op reddit hebben een groep gebruikers er nu voor gezorgd dat de aandelenkoers van Gamestop juist enorm gestegen is. Dit kost dat hedge fonds tot nu toe al 3+ miljard dollar (!) aangezien ze aandelen moeten terugkopen. En die reddit-ers verdienen er goud geld aan, al was dat niet het doel.

En dit is slechts het begin. Er zijn meer hedge fonds die dit kunstje flikken. Dit zou wel eens het einde van die parasieten kunnen betekenen aangezien het nu meer bekendheid krijgt en er meer mensen meedoen. Verslagen in hun eigen spel.

Het is een soort virtueel Occupy Wall Street geworden zeg maar.
pi_197666242
300+ premarket

To the mooonnnnn


Buy the dip
pi_197666402
Op dit moment gaande met vastgoedfondsen, zoals Wereldhave, Unibail Rodamco Westfield en Klepierre naar ik vermoed. De explosieve koersstijging lijkt mij een short squeeze. Ik heb mijn winst gepakt en stap wel weer in als de koersen weer gedaald zijn.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 27 januari 2021 @ 11:45:45 #4
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_197666407
Gamestonk
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_197666426
Heb er voor de lol een tientje mee verdient en kijk er gebiologeerd naar.
pi_197666482
HOLD
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:55:10 #7
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_197666566
Ook in Frankfurt staat het aandeel GameStop vandaag al op 187%+ :D
pi_197666623
Als een groepje users op een internetforum dit al voor elkaar kan krijgen, kun je je dus voorstellen wat al die beursconglomeraten achter de schermen kunnen uitrichten in de economie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 27 januari 2021 @ 12:02:40 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_197666664
Heerlijk. Het is niets meer dan gokken voor gevorderden met als inzet het welzijn van anderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Official ESF Kreviewer woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:12 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:08:11 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197666747
Ik houd altijd van een goed short-squueze verhaal
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197666906
Nokia is mogelijk next las ik op Reddit.
Is er ook een Discord?
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:21:29 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197666936
Wat een verhaal weer :D

Wat ik alleen niet kan vinden (of ik snap het niet) is wanneer die shorts van Melvin verlopen. Is het verlies al geleden of kan dit alleen nog maar erger voor ze worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:24:55 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197666989
Mooie uitleg:

quote:
Let's say 5 banana's currently cost 10 dollar

One ape on the market has 5 banana's

Snake asks to borrow 5 banana's for a bit and instead sells the 5 banana's thinking price will go down soon (shorting). he thinks he can buy them later for less and give them back to ape, so he make's profit on the difference.

Group of apes notice what stupid snakes are doing and decide to buy all banana's on the market until snakes have no other choice than to buy from the group of apes in order to return what they borrowed

If group of apes stay strong then banana price will go up.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197666991
quote:
2s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een verhaal weer :D

Wat ik alleen niet kan vinden (of ik snap het niet) is wanneer die shorts van Melvin verlopen. Is het verlies al geleden of kan dit alleen nog maar erger voor ze worden.
Vrijdag lopen ze af geloof ik
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:32:26 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197667114
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:24 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Vrijdag lopen ze af geloof ik
Shorts lopen iha niet af, het zijn geen puts.
Wat wel zo is, er is maar een beperkt aantal aandelen. Die kunnen gewoon allemaal in handen van particuleieren zijn. Als die deze aandelen vervolgens niet ter beschikking stellen van shorters, dan ontploft de koers letterlijk, want dan moeten shorters ze dus opkopen tegen iedere prijs! Dat zag je met de Moeder der Shortsqueezes op Volkswagen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197667178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Shorts lopen iha niet af, het zijn geen puts.
Wat wel zo is, er is maar een beperkt aantal aandelen. Die kunnen gewoon allemaal in handen van particuleieren zijn. Als die deze aandelen vervolgens niet ter beschikking stellen van shorters, dan ontploft de koers letterlijk, want dan moeten shorters ze dus opkopen tegen iedere prijs! Dat zag je met de Moeder der Shortsqueezes op Volkswagen!
Een groot gedeelte van de puts loopt vrijdag af dacht ik. Dan moet het gaan exploderen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:37:47 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197667188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:36 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de puts loopt vrijdag af dacht ik. Dan moet het gaan exploderen.
Maar puts zijn een heel ander soort contracten dan shorts. Op zich hebben die niet direct invloed op de koers. Er kunnen ook veel meer puts uitstaan dan dat er aandelen zijn> Dat maakt niet uit.
Het is natuurlijk al geexplodeerd als je de koers ziet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197667249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:36 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de puts loopt vrijdag af dacht ik. Dan moet het gaan exploderen.
Dus nu kopen en vrijdag verkopen = profit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2021 12:43:22 ]
pi_197667260
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar puts zijn een heel ander soort contracten dan shorts. Op zich hebben die niet direct invloed op de koers. Er kunnen ook veel meer puts uitstaan dan dat er aandelen zijn> Dat maakt niet uit.
Het is natuurlijk al geexplodeerd als je de koers ziet.
Die stijging is idd absurd
pi_197667307
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dus nu kopen en vrijdag verkopen = profit?
Normaliter wel ja.
Maar ik ben geen financieel adviseur en dit is allemaal zeer speculatief. Het is nu zwaar overgewaardeerd dus als het mis gaat zie je het geld waarschijnlijk nooit meer terug.
pi_197667318
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:51:55 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197667372
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dus nu kopen en vrijdag verkopen = profit?
Nee. Dit is puur gokken. Zoals altijd. Als je koopt moet je doen omdat je het leuk vind die hedgefunds een hak te zetten. Is reden genoeg. Mogelijk gaat het 10x over de kop, mogelijk blijft er 1/10 van over.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:55:58 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197667431
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Dit is puur gokken. Zoals altijd. Als je koopt moet je doen omdat je het leuk vind die hedgefunds een hak te zetten. Is reden genoeg. Mogelijk gaat het 10x over de kop, mogelijk blijft er 1/10 van over.
Dat is wel een beetje het sentiment wat ook op WSB leeft heb ik het idee. Gewoon kopen en als het niks wordt heb je een soort duur maar wel mooi stukje entertainment gehad.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:07:36 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197667567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar puts zijn een heel ander soort contracten dan shorts. Op zich hebben die niet direct invloed op de koers. Er kunnen ook veel meer puts uitstaan dan dat er aandelen zijn> Dat maakt niet uit.
Het is natuurlijk al geexplodeerd als je de koers ziet.
Er gaan nu geruchten dat Melvin alle posities gesloten heeft?

https://www.cnbc.com/2021(...)osition-tuesday.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')