abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197684695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat stond er. Maar hoe blijkt daaruit dat je een jaar in dienst moet zijn voor je recht hebt op een periodiek (al dan niet afhankelijk van je beoordeling)?
Dat zegt TS zelf hier:
WGR / Terecht geen vast contract of niet?
dag
pi_197685051
Ik zou inderdaad even checken bij P&O of dat allemaal weg mag. Als dat zo is, zorgen dat je goede afspraken maakt:

- welke verbeterpunten zijn er - en op welk niveau zou je moeten zitten om wel in aanmerking te komen voor een vast contract/salarisverhoging
- zorg dat zwart op wit staat (bv per mail) wanneer dat gesprek "na een half jaar" plaats gaat vinden en welke zaken dan op tafel liggen

En kijk niet naar anderen in je team. Ga uit van wat je zelf waard bent, en wat jij toevoegt aan het team of in de organisatie. Al is dat af en toe lastig als je niet in een commerciėle organisatie werkt waar dit direct in geld uit te drukken is. Wat anderen verdienen kan een goede indicatie zijn - maar dit soort dingen zijn nou eenmaal afhankelijk van heel veel variabelen, maar ook onderhandelen als je in dienst komt. Overigens zou ik behalve als je starter bent eigenlijk nooit akkoord gaan met een aanloopschaal. Ze zeggen vaak dat je niet kunt onderhandelen bij (semi) overheid maar mijn ervaring in de praktijk is eigenlijk dat dat wel kan. Als je jezelf maar niet voor lul zet met te hoge eisen.
pi_197686479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat zegt TS zelf hier:
WGR / Terecht geen vast contract of niet?
Ah, ja! Of TS het nou leuk vindt of niet, het is conform de regels. Wat is dan het doel van een gesprek aangaan inzake een niet-toegekende periodiek? Er is geen relatie tussen het gebrek aan bila's en het niet-toekennen van de periodiek, right?

quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:07 schreef madeliefbloem het volgende:
Daarnaast vroeg ik of ik dan wel een periodiek omhoog ga en dat gebeurd ook niet. Ik heb nu een gesprek aan gevraagd met de P&O adviseur en wil ik wel weten of dit allemaal wettelijk kan.
Conform cao. Dat had TS dus al voor het openen van het topic horen te weten kunnen weten.

quote:
Ik lees op internet dat je bij een voldoende beoordeling standaard een periodiek omhoog gaat. Nu blijf ik dus in schaal 10 nog een half jaar mimimaal terwijl de functie schaal 11 is.
Ja, mits je beoordeeld wordt over dat jaar, dus.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')