abonnement Unibet Coolblue
pi_197666439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je moet voor de grap eens nu tijdens de lockdown daar de wijk rijden en kijken hoeveel kinderen in basisschoolleeftijd daar overdag op straat lopen terwijl ze eigenlijk thuis onderwijs moeten volgen. Je schrikt je kapot. Complete schoolklassen verdwijnen voor 2 maanden volledig uit het zicht van de school.

Daar is 0 structuur of toezicht. Ik ken de wijk erg goed. Wie denkt dat je daar zakgeld of kleedgeld in kan houden heeft gewoon echt geen benul van dit soort wijken.
Door kaalslag op een sociaal stelsel en middelen zoals zorg, veiligheid, huisvesting, onderwijs etc zal de onderklasse steeds groter worden en daarmee ook de sociale onrust.
pi_197666615
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je moet voor de grap eens nu tijdens de lockdown daar de wijk rijden en kijken hoeveel kinderen in basisschoolleeftijd daar overdag op straat lopen terwijl ze eigenlijk thuis onderwijs moeten volgen. Je schrikt je kapot. Complete schoolklassen verdwijnen voor 2 maanden volledig uit het zicht van de school.

Daar is 0 structuur of toezicht. Ik ken de wijk erg goed. Wie denkt dat je daar zakgeld of kleedgeld in kan houden heeft gewoon echt geen benul van dit soort wijken.
Ja klopt, ken wat Rotterdamse wijkcoaches, die zitten al sinds maart met de handen in het haar. Alle opgebouwde contacten met die gezinnen waren ineens afgebroken.

Nu de speeltuinverenigingen ook alweer maanden verplicht dicht zijn, is er totaal geen controle of begeleiding meer mogelijk.

En vaak waren het de kinderen die zelf hulp vroegen voor hun ouders...
pi_197666645
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Door kaalslag op een sociaal stelsel en middelen zoals zorg, veiligheid, huisvesting, onderwijs etc zal de onderklasse steeds groter worden en daarmee ook de sociale onrust.
Er wordt keihard aangewerkt maar de impact van de maatregelen is voor deze groep is vele malen groter dan voor Sterre in de Vinex-wijk die volgende week thuisonderwijs krijgt vanuit een vakantiebungalow in de Beekse Bergen.
pi_197666659
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Door kaalslag op een sociaal stelsel en middelen zoals zorg, veiligheid, huisvesting, onderwijs etc zal de onderklasse steeds groter worden en daarmee ook de sociale onrust.
Dat klopt maar de onderklasse houdt zichzelf ook in stand. Het begint met eigen verantwoordelijkheid. Als dat ontbreekt kun je er zoveel sociaal stelsel tegenaan gooien als je wilt, het gaat NIKS uithalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197666728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt maar de onderklasse houdt zichzelf ook in stand. Het begint met eigen verantwoordelijkheid. Als dat ontbreekt kun je er zoveel sociaal stelsel tegenaan gooien als je wilt, het gaat NIKS uithalen.
Klopt, een goed voorbeeld is Samantha’s de Jong, alias Barbie.
pi_197666892
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:37 schreef Leandra het volgende:
Tuurlijk kun je de ouders er wel op aanspreken, die zijn immers verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen, met het verschil dat het wat lastiger is een 16-jarige tegen zijn zin thuis te houden dan een 14-jarige.

Maar wat mij betreft zet je er als ouder gewoon een sanctie op van een maand geen kleed- en zakgeld voor iedere avond dat ze niet thuis zijn.
Waarom zou dat lastiger zijn? Ow ja, omdat de meeste ouders totaal geen gezag meer hebben over hun kroost. Dat is het grootste probleem, zeker bij het dommere gedeelte van de bevolking en dat is helaas de overgrote meerderheid.
Het is koud, het is guur....
pi_197667053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:18 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Waarom zou dat lastiger zijn? Ow ja, omdat de meeste ouders totaal geen gezag meer hebben over hun kroost. Dat is het grootste probleem, zeker bij het dommere gedeelte van de bevolking en dat is helaas de overgrote meerderheid.
Onderschat ook niet hoeveel kansrijke gezinnen met een migratie achtergrond niks mee krijgen van wat er in de nederlandse samenleving speelt. Die zitten in hun eigen bubbeltje en cultuur.

Merk het al met (hoger opgeleide) buitenlandse vrienden die de nederlandse taal niet spreken. Die krijgen al een stuk minder mee als een nederlander van het zelfde niveau.
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:32:09 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197667107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:18 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Waarom zou dat lastiger zijn? Ow ja, omdat de meeste ouders totaal geen gezag meer hebben over hun kroost. Dat is het grootste probleem, zeker bij het dommere gedeelte van de bevolking en dat is helaas de overgrote meerderheid.
Verschil is dat als je in een beter milieu verkeert je de fouten van je kroost op kunt vangen. Wordt je zoon een keer opgepakt dan wordt de boete door paps betaald, er volg een standje en daarmee is de kous af. In een lager milieu heeft zoonlief geen geld om de boete te betalen, deze wordt hoger en hoger en daar is het begin van de neerwaartse spiraal.
Idem met scholing. Gooit je zoon in een bepaalde fase van z'n leven met de pet naar school dan wordt dat later wel weer op een nieuwe school rechtgebreid terwijl in een achterstandswijk dan de eenrichtingsweg naar werkloosheid is ingeslagen.

Zie hier deze jongens. Willen dolgraag meedoen met leeftijdgenoten uit de achterstandswijken want dat is stoer, want dat is sensatie. Voor hun geldt alleen dat ze nooit rock bottom zullen gaan want paps en mams zijn er ten alle tijden nog om de boel op te vangen en foutjes weg te werken.

https://www.dumpert.nl/item/8055949_a18fe5c1

Afgeven op ouders is dus niet altijd terecht. Onder de jeugd zitten gewoon kutventjes (ik weet daar alles van O-) ) alleen hebben sommige ouders gewoon minder mogelijkheden om er voor te zorgen dat hun kroost uiteindelijk toch nog goed terecht komt

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 27-01-2021 12:58:26 ]
pi_197667199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verschil is dat als je in een beter milieu verkeert je de fouten van je kroost op kunt vangen. Wordt je zoon een keer opgepakt dan wordt de boete door paps betaald, er volg een standje en daarmee is de kous af. In een lager milieu heeft zoonlief geen geld om de boete te betalen, deze wordt hoger en hoger en daar is het begin van de neerwaartse spiraal.
Idem met scholing. Gooit je zoon in een bepaalde fase van z'n leven met de pet naar school dan wordt dat later met wel weer op een nieuwe school rechtgebreid terwijl in een achterstandswijk dan de eenrichtingsweg naar werkloosheid is ingeslagen.

Zie hier deze jongens. Willen dolgraag meedoen met leeftijdgenoten uit de achterstandswijken want dat is stoer, want dat is sensatie. Voor hun geldt alleen dat ze nooit rock bottom zullen gaan want paps en mams zijn er ten alle tijden nog om de boel op te vangen en foutjes weg te werken.

https://www.dumpert.nl/item/8055949_a18fe5c1

Afgeven op ouders is dus niet altijd terecht. Onder de jeugd zitten gewoon kutventjes (ik weet daar alles van O-) ) alleen hebben sommige ouders gewoon minder mogelijkheden om er voor te zorgen dat hun kroost uiteindelijk toch nog goed terecht komt
Net als deze ouders
_O-
https://www.dumpert.nl/item/8056103_2a420aa7
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:47:04 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197667313
quote:
Ja prachtig hè
Nu niet leuk voor deze knaap want z'n streetcredits is hij voorgoed kwijt maar over 15 jaar is hij z'n ouders dankbaar omdat hij dan weet dat streetcredits de hypotheek niet betalen
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 12:49:49 #36
8781 crew  Frutsel
pi_197667348
quote:
Vroeg me al af of dat joch wel 100% was...
pi_197667360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja prachtig hè
Nu niet leuk voor deze knaap want z'n streetcredits is hij voorgoed kwijt maar over 15 jaar is hij z'n ouders dankbaar omdat hij dan weet dat streetcredits de hypotheek niet betalen
Klopt, ontzettend lollig filmpje maar precies wat je zegt.

Deze jongen heeft het geluk dat zijn ouders hem wel komen halen.
pi_197667371
quote:
15s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Vroeg me al af of dat joch wel 100% was...
Zo gedroeg hij zich inderdaad niet.
pi_197668649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dit zijn geen gezinnen waar dat zo werkt.
Daarom ook de oproep van Aboutaleb en die politiechef.
pi_197668789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Daarom ook de oproep van Aboutaleb en die politiechef.
En heeft het geholpen? Dezelfde avond zijn er weer 70 aanhoudingen verricht. De rest zat al vast
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:34:21 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197668799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 10:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

:') Toe maar
Misschien nog het dreigement erbij dat ze op zondag geen glaasje ranja krijgen? Je denkt echt dat jongens van de straat zich daar door laten tegenhouden?
Ja, want het zijn ook allemaal "jongens van de straat"..... de groep die daar net niet toe behoort maar wel gevoelig is voor meelopen en andere domme dingen doen hou je daar waarschijnlijk wel mee thuis.
Als je 14- of 16-jarige al een "jongen van de straat" is dan heb je als ouder al meer dingen om je zorgen over te maken en is je opvoeding sowieso al deels mislukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 januari 2021 @ 14:42:03 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197668903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die van 54 is een inwoner van Kattedijke, die stond met een jachtgeweer de politie van zijn erf te sommeren.
Dat is een beetje dom van dat jachtgeweer, want volgens mij mag hij prima na 21.00 uur op zijn eigen erf staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197668994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is een beetje dom van dat jachtgeweer, want volgens mij mag hij prima na 21.00 uur op zijn eigen erf staan.
Was gisterenmiddag. Politie kwam zijn zoon ondervragen vanwege teksten op sociaal media.
Vervolgens deed hij de deur open met een jachtgeweer.
pi_197669029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want het zijn ook allemaal "jongens van de straat"..... de groep die daar net niet toe behoort maar wel gevoelig is voor meelopen en andere domme dingen doen hou je daar waarschijnlijk wel mee thuis.
Als je 14- of 16-jarige al een "jongen van de straat" is dan heb je als ouder al meer dingen om je zorgen over te maken en is je opvoeding sowieso al deels mislukt.
Die groep die zit dan toch al thuis?

Als jij verantwoordelijke ouders hebt, en je bent niet "van de straat" dan loop je toch niet na ingang van de avondklok te rellen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:00:31 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197669193
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Was gisterenmiddag. Politie kwam zijn zoon ondervragen vanwege teksten op sociaal media.
Vervolgens deed hij de deur open met een jachtgeweer.
Ja, ik las het in een linkje dat een paar posts later geplaatst was.
Dom hoor.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:02:02 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197669211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die groep die zit dan toch al thuis?

Als jij verantwoordelijke ouders hebt, en je bent niet "van de straat" dan loop je toch niet na ingang van de avondklok te rellen?
Mwah, als ik het zo zie geloof ik er niets van dat het allemaal "jongens van de straat" zijn, daar zit een hele grote groep meelopers mee die thuis gewoon wat meer duidelijkheid nodig hebben, en dan werkt pakken waar het zeer doet over het algemeen prima: zakgeld als sanctiemiddel inzetten dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197669723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En heeft het geholpen? Dezelfde avond zijn er weer 70 aanhoudingen verricht. De rest zat al vast
Schijnbaar niet voldoende.

Maar goed, ik zie jou alleen maar reageren over dingen die niet werken.

Kun jij aangeven wat volgens jou wél zal werken?
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:44:51 #48
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_197669924
Het legert er op af, de ouders een boete en alle raddraaiende jongeren naar Lubbertskampementen op een kunstmatig eiland in de Noordzee.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 27 januari 2021 @ 16:09:23 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197670347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, als ik het zo zie geloof ik er niets van dat het allemaal "jongens van de straat" zijn, daar zit een hele grote groep meelopers mee die thuis gewoon wat meer duidelijkheid nodig hebben, en dan werkt pakken waar het zeer doet over het algemeen prima: zakgeld als sanctiemiddel inzetten dus.
Dus als ik het goed begrijp had er, toen men de boel "schoon ging vegen", via de megafoon vanuit de politiewagen moeten klinken "HIER SPREEKT DE POLITIE. U WORDT VERZOCHT NAAR HUIS TE GAAN ANDERS WORDT UW ZAKGELD INGEHOUDEN! IK HERHAAL U WORDT VERZOCHT NAAR HUIS TE GAAN ANDERS WORDT UW ZAKGELD INGEHOUDEN! "
Ik voel plaatsvervangend de siddering die er dan door die groep zou zijn gegaan ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 27-01-2021 16:46:32 ]
pi_197670398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Schijnbaar niet voldoende.

Maar goed, ik zie jou alleen maar reageren over dingen die niet werken.

Kun jij aangeven wat volgens jou wél zal werken?
De lange lat, en dan niet lafjes op de benen maar vol in het gelaat en gericht schieten. En voorbeelden stellen. Verdeel de totale schade over iedereen die daar is opgepakt. 2 ton de man aftikken en als dat niet lukt haal je het bij de ouders. Dan zit je maar de komende 30 jaar onder het bestaansminimum, dan leer je het wel af.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')