abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197662776
Ik zoek een nieuwe koptelefoon om muziek mee te luisteren maar die ik ook kan gebruiken om te gamen. Ik heb op dit moment een koptelefoon om te gamen en airpods om muziek te luisteren maar ik wil dit veranderen. De koptelefoon heeft goed geluid alleen is echt voor gamen en is bijna kapot. En ik wil iets dat comfortabeler zit dan de airpods met goede noice canceling. Ik zocht eerst naar game koptelefoons maar ik zag dat veel mensen goede muziek en zelfs studio koptelefoons gebruiken voor gamen met een aparte microfoon. Alleen heb ik liever een microfoon ingebouwd.
Mijn "eisen" zijn:
- microfoon ingebouwd voor gamen (tenzij iemand een oplossing heeft, ik wil ook best een goede koptelefoon kopen zonder microfoon en er een microfoon bij kopen)
- goede muziekkwaliteit
- goede game kwaliteit (ik speel shooters zoals warzone, ik hoor nu niet altijd voetstappen, maar ook games zoals Red dead 2)
- 3.5mm jack (+bluetooth als dat kan) voor xbox
- mijn budget is 100-200 euro (200 alleen als het echt voordelen geeft)

Ik heb al wat dingen gevonden, zoals de
ATH-M50X, HDJ-1500 of DT-990. Dit lijkt mij wel iets omdat ik best een audiophile ben. Maar hierbij zit geen microfoon. Zolang de muziek kwaliteit maar geweldig is hoef ik geen noice canceling en denk ik dat de game geluid ook goed is
Wat zouden jullie aanbevelen?

[ Bericht 4% gewijzigd door FRIESLANDbovenalles op 27-01-2021 02:42:38 ]
pi_197663337
zelf afgestapt van game headsets, heb 3 verschillende gehad en allemaal gaan ze kapot.

heb nu een DT1770 Pro en een Yeti Blue en ga voor geen goud terug naar game headset.

Er zijn ook mod mics die je kan monteren
pi_197663403
Ik gebruik weleens een game headset voor de ps4 pro ook voor de pc.

Weinig mis mee met die artic series.

Maar normaal gesproken gebruik ik een sony mdr-1a zilver, die helaas nooit meer leverbaar zijn blijkbaar.
pi_197663483
Wil je met die hoofdtelefoon ook de straat op?

Zo niet, over deze ben ik zeer tevreden. Heb hem ook al meer dan 3 jaar

https://a.aliexpress.com/_BO8Vrd
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_197668811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 06:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik gebruik weleens een game headset voor de ps4 pro ook voor de pc.

Weinig mis mee met die artic series.

Maar normaal gesproken gebruik ik een sony mdr-1a zilver, die helaas nooit meer leverbaar zijn blijkbaar.
had een arctic en dat ding ging kapot bij de schelp, bekend probleem blijkbaar. Als je zoekt op Arctic headset cracked zie je een hoop issues.

totaal geen support of kans op een nieuwe. Nooit meer steelseries voor mij. Als je kwaliteit wilt blijf ver weg van gaming headsets
pi_197669036
Heb jaren geleden een Maxter, onbekend merk, gekocht bij de Action voor een tientje of zo. Prima geluid en als je er een beetje voorzichtig mee omgaat doettie het prima.
pi_197669054
Mijn zoon en mijn man gebruiken al jaren headsets van Razor, zij zijn er tevreden mee. Hopelijk heb je hier iets aan :)
  Designer vrijdag 29 januari 2021 @ 18:24:17 #8
74056 crew  ToT
pi_197707553
2 topics over hoofdtelefoons? :D

Anyway, ik zie dat je hier ook wel goede modellen opnoemt! :Y
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 18:26:15 #9
144336 crew  Leonos
wappie
pi_197707585
Ik heb een Turtle Beach, maar dat is echt kut, als er geschoten word hoor ik geen stemmen meer ;(
Some things should be simple; even an end has a start
  Designer vrijdag 29 januari 2021 @ 19:17:45 #10
74056 crew  ToT
pi_197708476
Wil je 2 aparte koptelefoons (muziek en gaming) waarvoor je 2 aparte budgetten hebt, of zit je op 2 terreinen voor 1 product te zoeken, of kunnen beide budgetten met elkaar gecombineerd worden voor een goede all in one?

Voor 400 euro heb je een Audeze Mobius. Ik heb me er niet in verdiept, maar Audeze is sowieso echt geniaal.

Anders kun je gewoon een koptelefoon kopen die we in het andere topic bespreken en er een losse microfoon bij kopen voor een paar tientjes. :)
  Designer vrijdag 29 januari 2021 @ 19:31:24 #11
74056 crew  ToT
pi_197708699
Desnoods een clip-on microfoon als je m'n dicht bij je mond wil hebben, maar anders is een simpele staande mic ook prima.

Zelf heb ik een TAKSTAR SGC-598 voor op m'n camera. 25 euro op eBay, 84 euro bij bol.com :P
Die werkt sowieso ook prima op de computer. Statiefje er bij, eventueel met een goedkope shockmount.
Er zijn allerlei splitsertjes te koop waarmee je een koptelefoon + microfoon kunt aansluiten op zo'n gaming headphone aansluiting. Zal iets van anderhalve euro kosten of zo. En zo'n clip-on microfoon heb je al voor een knaak op eBay. (Edit: minder zelfs; $1,83 maar ik denk dat die van $5 wel beter zullen zijn.)
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')