abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197662586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wij zijn verhuisd naar het platteland op 1 maart, mijn man heeft zes dagen op en neer moeten rijden naar de randstad. En werkt vanaf dat moment thuis.

Voor ons ideaal en het bedrijf draait enorm goed nu. Dus dat blijft ook zo na deze periode.
Het bedrijf heeft 80 man en die werken allemaal thuis, en er zijn er wat die dat om diverse redenen lastig vinden, die kunnen dus naar kantoor.

Dat kantoor wordt nu ook heringericht voor na de Corona periode, dus daar verwacht ik landelijk ook veranderingen in. In de kantoorplekken.
Maar er is voor NA de corona periode en dus ook NA de 1,5m natuurlijk geen reden om je kantoor in te richten op 1,5m. Dat zou loco-coco zijn.

Wel denk ik dat het meer een plek wordt voor sociaal contact voor collegas die dat fijn vinden dan puur een werkhok waar iedereen moet zijn zoals nu.

Maar denk eerlijk gezegd dat jullie je kantoren beter kunnen dumpen. Denk dat die coworking spaces het meer worden, kost jullie (bijna ) niets (iig in verhouding) en mensne kunnen mensen leren kennen van andere bedrijven ook, het kan vlak bij huis, ga zo maar door. Echt win win voor alles en iedereen ongeveer. Denk dat dat het meer wordt dan eigen kantoren voor veel bedrijven... dat zal denk ik grootste verandering zijn.

Maar goed, mijn gouden bol is ook niet perfect.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:16:11 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:13 schreef chatlander het volgende:

[..]

De kans bestaat, dat doordat vele farmaceutische bedrijven zich voornamelijk allen nog maar bezig houden met het onderzoek naar geneesmiddelen die het Corona-virus bestrijden, andere gevaarlijke virussen sterk in opmars komen zoals Ebola, omdat daar minder aandacht voor is en er minder onderzoek naar gedaan wordt, waardoor er meer kans bestaat dat we op een gegeven moment overrompeld worden door een ander virus, waardoor er mogelijk opnieuw allerlei maatregelen moeten worden genomen. (https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-pandemie-a4029198)
Niet echt, de grote pharma bedrijven houden zich normaliter niet tot nauwelijks bezig met het ontwikkelen van dergelijke vaccins om de doodsimpele reden dat er te weinig mee te verdienen valt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:16:22 #28
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662593
quote:

[..]

De kans bestaat, dat doordat vele farmaceutische bedrijven zich voornamelijk allen nog maar bezig houden met het onderzoek naar geneesmiddelen die het Corona-virus bestrijden, andere gevaarlijke virussen sterk in opmars komen zoals Ebola, omdat daar minder aandacht voor is en er minder onderzoek naar gedaan wordt, waardoor er meer kans bestaat dat we op een gegeven moment overrompeld worden door een ander virus, waardoor er mogelijk opnieuw allerlei maatregelen moeten worden genomen. (https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-pandemie-a4029198)
Ebola vind ik ook een enge.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:18:08 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook een grote groep die gewoon niet graag thuis wil werken. Dan is zo’n baas wel handig.

Mijn zwager is er zo een, die baas zegt dat die moet komen en dat doet die maar al te graag.
Die gaat echt niet thuiszitten met de kids.
Ik denk dat dit ook prima is, buiten een corona pandemie uiteraard, sommigen mensen bloeien op als ze vanaf huis kunnen werken, anderen hebben het er enorm zwaar mee, zolang werkgevers het besef hebben dat thuiswerken in principe gewoon werkt voor bepaalde werknemers en ruimte houden voor degenen voor wie het niet werkt dan lijkt mij dat uitstekend.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197662608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:05 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nou bijna elke science-fiction film die ik ken beschetst een dystopische wereld. Ik zie het niet gebeuren dat we terug aan het jagen gaan in de natuur, de natuur is behoorlijk fucked up, er is al zoveel weg in relatief korte tijd.
Jagen in de natuur? SF films? Waar gaat dit over? ??????

Ik mis het verband. Volledig. Behalve met de films misschien, maar A) dat zijn films, B) ik heb nog nooit een dystopie gezien waar mensen niet mochten dansen in een club of festival of een feestje mochten vieren in welk van die films dan ook. Sterker nog, die zijn meestal populairder dan ooit, als uitlaatklep.

Maar hoe dan ook, ik zie niet in wat teruggaan naar jagen in de natuur in hemelsnaam hiermee te maken heeft.

Ik zeg gewoon dat ik zin heb om weer zonder beperkingen naar een evenement te kunnen en te mogen knuffelen met wie ik wilt, gewoon vrij leven zonder die 1,5m regel of andere helse beperkingen en onzin.

Jagen in de natuur heeft dit topic geloof ik weinig mee te maken...
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:19:12 #31
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar er is voor NA de corona periode en dus ook NA de 1,5m natuurlijk geen reden om je kantoor in te richten op 1,5m. Dat zou loco-coco zijn.

Wel denk ik dat het meer een plek wordt voor sociaal contact voor collegas die dat fijn vinden dan puur een werkhok waar iedereen moet zijn zoals nu.

Maar denk eerlijk gezegd dat jullie je kantoren beter kunnen dumpen. Denk dat die coworking spaces het meer worden, kost jullie (bijna ) niets (iig in verhouding) en mensne kunnen mensen leren kennen van andere bedrijven ook, het kan vlak bij huis, ga zo maar door. Echt win win voor alles en iedereen ongeveer. Denk dat dat het meer wordt dan eigen kantoren voor veel bedrijven... dat zal denk ik grootste verandering zijn.

Maar goed, mijn gouden bol is ook niet perfect.
Het gaat om een groot pand met drie etages, dat gaat terug naar een, en ze wilden flexplekken.
Maar dat werkt niet dus hebben we geopperd maak er weilanden van. Stille ruimtes, vergaderruimtes maar aub geen flexplekken.
pi_197662620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja vier keer kraamtijd gehad voor Corona en nu erna... of erin.

Ik vind iedereen vies nu, das het verschil met voor Corona.
Ja, maar neem een dat je niet zonder kraamzorg met een bezoeker per dag door het leven blijft gaan hierna. Zoals je zelf afsloot : "vreemde tijden".

Dit gaat over nŠ de "vreemde tijden". :P
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:20:52 #33
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook prima is, buiten een corona pandemie uiteraard, sommigen mensen bloeien op als ze vanaf huis kunnen werken, anderen hebben het er enorm zwaar mee, zolang werkgevers het besef hebben dat thuiswerken in principe gewoon werkt voor bepaalde werknemers en ruimte houden voor degenen voor wie het niet werkt dan lijkt mij dat uitstekend.
Eens, voor de een werkt het top en de ander vindt het verschrikkelijk. Dat is wel een pluspunt van deze periode, das nu wel in kaart gebracht.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:22:11 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, voor de een werkt het top en de ander vindt het verschrikkelijk. Dat is wel een pluspunt van deze periode, das nu wel in kaart gebracht.
Wie weet, mischien komt er nog iets positiefs uit de hele corona crisis :)
pi_197662640
quote:

[..]

Ebola is al een vaccin tegen ontwikkeld. Kan ook nooit een pandemie worden, verspreid zich niet makkelijk genoeg, want een ebola patiŽnt gaat niet besmet door het leven. Dat kan hij/zij niet eens.

Er komt vast ooit weer een pandemie, maar dat minstens een paar decennia, zelfs al shet zeg 5 keer sneller gebeurd dan na spaanse griep.

Deze hele levende-1,5m-hel met alle beperkingen gaat er -godzijdank- weer af na de pandemie. tot een volgende, sure, maar we kunnen ervan uitgaan dat we op z'n minst een paar decennia Vrijheid hebben. gelukkig- ik kan die 500 hugs nu al bijna voelen, kan niet wachten :)

Overheid heeft daar normaal zoals ik al zei natuurlijk helemaal niets over te zeggen.

En een volgende pandemie, ja dan weer wel, maar dat zal echt nog wel ff duren ;)
pi_197662644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat om een groot pand met drie etages, dat gaat terug naar een, en ze wilden flexplekken.
Maar dat werkt niet dus hebben we geopperd maak er weilanden van. Stille ruimtes, vergaderruimtes maar aub geen flexplekken.
wat is er mis met flexplekken?? oprecht nieuwsgierig...
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:25:03 #37
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, maar neem een dat je niet zonder kraamzorg met een bezoeker per dag door het leven blijft gaan hierna. Zoals je zelf afsloot : "vreemde tijden".

Dit gaat over nŠ de "vreemde tijden". :P
Ik moet eind maart bevallen, is dat na of tijdens?

En het gaat over een kraam periode van drie weken.

Kijk die beelden van vorig jaar april, dat een vreemde (kraamzorg zijn vreemden binnen een gezin) met het kindje voor het raam gaat staan de zwaaien naar je bloedeigen moeder...

Ja, dan gaat die kraam zorg er hier uit en komt moeders gewoon naar binnen. Ik vond dat zo bizar en triest.
pi_197662652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie weet, mischien komt er nog iets positiefs uit de hele corona crisis :)
Er komen ALTIJD positieve dingen uit een crisis als dit. Waar kwamen de roaring twenties vandaan? Die krijgen we zo weer hoor! Verwachten heel veel experts ook~

En na de tweede wereldoorlog dan? Jemig, radar, mobiele telefoons, magnetrons, kankertherapie, geloof dat het allemaal daar is bedacht of er naar is te herleiden... en nog veel meer (raketten, digitiale computers, ...)
pi_197662660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik moet eind maart bevallen, is dat na of tijdens?

En het gaat over een kraam periode van drie weken.

Kijk die beelden van vorig jaar april, dat een vreemde (kraamzorg zijn vreemden binnen een gezin) met het kindje voor het raam gaat staan de zwaaien naar je bloedeigen moeder...

Ja, dan gaat die kraam zorg er hier uit en komt moeders gewoon naar binnen. Ik vond dat zo bizar en triest.
Tijdens, maar nogmaals het ging over voorspellingen voor NA. Al is het volgend jaar.

Qa verjaardagen vind ik trouwens, iedereen die het wilt moet kunnen zoenen natuurlijk, net als dat ik verslaafd ben aan free hugs bv, maar het moet gewoon een keuze zijn. Ik hoop dat het niet meer verwacht wordt straks van mensen die het niet fijn vinden.... dan is iedereen gelukkig. :)
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:30:14 #40
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wat is er mis met flexplekken?? oprecht nieuwsgierig...
In de zomer wil iedereen bij het raam, de een praat hard, de ander moet zich concentreren. Clubjes vorming en complete afdelingen door elkaar. Bedrijfsinformatie en financiŽle zaken.

Dat kan niet allemaal door elkaar heen werken.

Maar er komt structuur in.
pi_197662674
OVer dat NRC artikel:

de fout zit hem in deze zin ". Allemaal ziekten met een grote pandemie-potentie."

Dat klopt botweg niet. Ebola en MERS om mee te beginnen zijn twee ziektes die zo ziekteverwekkend zijn dat je er niet mee rond kan lopen ongemerkt.

Verder is het bullshit - MERS is een coronavirus, en daar wordt wel degelijk een vaccin tegen ontwikkeld, namelijk door Oxford. Dat vaccin kennen we, dat *IS* het astrazeneca vaccin, het is alleen aangepast, daarom waren ze zo snel.

NRC kraamt hier dus al twee keer onzin uit in evenveel zinnen... wekt weinig vertrouwen voor de rest van het artikel.
pi_197662679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de zomer wil iedereen bij het raam, de een praat hard, de ander moet zich concentreren. Clubjes vorming en complete afdelingen door elkaar. Bedrijfsinformatie en financiŽle zaken.

Dat kan niet allemaal door elkaar heen werken.

Maar er komt structuur in.
Fair enough. Dat wordt ook wel een ding met die coworking spaces die ik noemde, maar toch zie je die wel nu al verschijnen overal...
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:32:19 #43
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Tijdens, maar nogmaals het ging over voorspellingen voor NA. Al is het volgend jaar.

Qa verjaardagen vind ik trouwens, iedereen die het wilt moet kunnen zoenen natuurlijk, net als dat ik verslaafd ben aan free hugs bv, maar het moet gewoon een keuze zijn. Ik hoop dat het niet meer verwacht wordt straks van mensen die het niet fijn vinden.... dan is iedereen gelukkig. :)
Toen ik net zwanger was dacht ik dat eind maart allang na zou zijn. Daar ging ik ook vanuit, nu tijdens.
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:35:31 #44
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Fair enough. Dat wordt ook wel een ding met die coworking spaces die ik noemde, maar toch zie je die wel nu al verschijnen overal...
Belangrijk in het project is dat degene die na de crisis wel komen werken op kantoor daar hun positieve energie vandaag halen. En daar is de ruimte voor, dus das positief p.
pi_197662705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toen ik net zwanger was dacht ik dat eind maart allang na zou zijn. Daar ging ik ook vanuit, nu tijdens.
Wat me trouwens ineens te binnenschiet, na het lezen van je post: Zou er een kans zijn dat vrouwen die zwanger zijn en tijdens de zwangerschap Corona krijgen, dat haar kind mogelijk (permanente) longproblemen zou kunnen krijgen daardoor?
  woensdag 27 januari 2021 @ 01:45:16 #46
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_197662740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:37 schreef chatlander het volgende:

[..]

Wat me trouwens ineens te binnenschiet, na het lezen van je post: Zou er een kans zijn dat vrouwen die zwanger zijn en tijdens de zwangerschap Corona krijgen, dat haar kind mogelijk (permanente) longproblemen zou kunnen krijgen daardoor?
Geen idee, maar dat soort vragen heb en had ik ook.

Dus ik zorg wel dat ik het niet op loop.

Ik maak me meer zorgen al het babytje er is, dat bescherm ik ff de eerste dagen liever.
Want geen idee wat er gebeurt met zo’n kleintje met Corona.
pi_197662752
Denk dat alles blijft zo als het nu is, de winkels wel weer open en geen avondklok meer.
Interessant he ?
pi_197662778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:49 schreef Zwolsboy het volgende:
Denk dat alles blijft zo als het nu is, de winkels wel weer open en geen avondklok meer.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat echt niet zo is, sowieso gaan er een heleboel winkels en bedrijven omvallen, wat denk je bv van kappers die voor 2 maanden inkomsten mislopen, als mensen hun haar al zelf niet zouden knippen, dan hebben ze het zo lang dat dat in 1 knipbeurt bijgeknipt wordt waar mensen anders 2 of 3 keer voor naar de kappers zouden zijn gegaan, of ze hebben het zelf bijgehouden met een tondeuse, dat geld krijgen ze nooit meer terug. Of wat denk je van winkels die met hun complete collectie winterkleding in hun maag zitten, waar straks niemand meer in is geinteresseerd als het straks voorjaar is? En zo kun je nog wel even doorgaan, er zijn situaties die veranderen die nu niemand nog kan voor- of overzien, die straks een enorme impact gaan hebben als alles uiteindelijk weer normaal wordt...
pi_197662784
Winterkleding kan kan je over een half jaar weer verkopen, en zomerkleding wat nu in de opslag ligt gaat zometeen weer de winkels weer in.

Het kappersverhaal klopt wel net als de horeca dat haal je niet meer in. Maar ander puntje is wel als alles weer mag duikt de horeca weer bomvol, mensen gaan naar de kapper en de duurste knip/verf beurt want nederlanders besparen al een jaar op vanalles. Wij hebben in 2020 meer dan 2k over gehouden... als ik vanaf 2017 kijk wat we uitgeven en erin komt.
Interessant he ?
pi_197662805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 02:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Winterkleding kan kan je over een half jaar weer verkopen, en zomerkleding wat nu in de opslag ligt gaat zometeen weer de winkels weer in.

Het kappersverhaal klopt wel net als de horeca dat haal je niet meer in. Maar ander puntje is wel als alles weer mag duikt de horeca weer bomvol, mensen gaan naar de kapper en de duurste knip/verf beurt want nederlanders besparen al een jaar op vanalles. Wij hebben in 2020 meer dan 2k over gehouden... als ik vanaf 2017 kijk wat we uitgeven en erin komt.
Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij is het zo dat hoe meer bedrijven er omvallen, des te meer mensen er werkloos thuis komen te zitten, die vervolgens allemaal dan een WW-uitkering moeten gaan aanvragen waarvoor steeds minder werkenden voor steeds meer werklozen de WW-premie over hun salaris moeten gaan betalen. Omdat werklozen minder te besteden hebben, kunnen ze vervolgens minder gaan uitgeven in winkels, die daardoor mogelijk ook weer in de problemen komen. Beetje kort door de bocht misschien, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit voor de regering een zwart rampscenario is, en dat ze daarom zoveel geld investeren in subsidies om allerlei bedrijven overeind te houden, want als je eenmaal over een bepaald punt heenkomt, dan komen we in een soort van vicieuze cirkel terecht, waarin steeds meer bedrijven omvallen, er steeds meer mensen werkloos raken en er steeds minder banen voorhanden zijn, vervolgens komen we in een enorme recessie en is er bijna geen weg meer terug...

[ Bericht 1% gewijzigd door chatlander op 27-01-2021 03:01:08 ]
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')