abonnement Unibet Coolblue
pi_197661879
Stel dat over een aantal maanden zoveel mensen zijn ingeent dan wel Corona hebben gehad, dat het aantal besmettingen tot nul is gedaald en Corona helemaal verdwenen is uit onze samenleving, wat denk je dat dan blijvend anders zijn na de Corona-crisis t.o.v. ervoor, en welke huidige maatregelen zullen blijven bestaan, dan wel wat is er dan veranderd in je gedrag? Zullen bv samenscholingen eerder worden verboden als daar aanleiding toe is? Zullen lokale overheden (eerder) maatregelen nemen die voor Corona ondenkbaar waren? Wordt er makkelijker naar het wapen van de lockdown/avondklok gegrepen als daar aanleiding voor is?
Worden omgangs-/gedragsregels veranderd? Worden evenementen eerder/gemakkelijker verboden/opgeschort om welke reden dan ook? Zullen mondkapjes blijvend zijn in onze samenleving? Zullen er regels worden opgesteld bij ziekenhuisbezoek, zoals meer aandacht voor hygiene vooraf of minder mensen tegelijk op bezoek?
En wat is er denk je dan veranderd in je eigen gedrag? Ben je bewuster bezig met hygiene? Denk je dat je mondkapjes voortaan standaard bij je hebt? Houd je dan meer afstand van andere mensen? Was je vaker je handen? Of zijn er andere dingen die veranderd zijn? Laat het hier weten!
pi_197661964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:38 schreef chatlander het volgende:
Stel dat over een aantal maanden zoveel mensen zijn ingeent dan wel Corona hebben gehad, dat het aantal besmettingen tot nul is gedaald en Corona helemaal verdwenen is uit onze samenleving, wat denk je dat dan blijvend anders zijn na de Corona-crisis t.o.v. ervoor, en welke huidige maatregelen zullen blijven bestaan, dan wel wat is er dan veranderd in je gedrag? Zullen bv samenscholingen eerder worden verboden als daar aanleiding toe is? Zullen lokale overheden (eerder) maatregelen nemen die voor Corona ondenkbaar waren? Wordt er makkelijker naar het wapen van de lockdown/avondklok gegrepen als daar aanleiding voor is?
Worden omgangs-/gedragsregels veranderd? Worden evenementen eerder/gemakkelijker verboden/opgeschort om welke reden dan ook? Zullen mondkapjes blijvend zijn in onze samenleving? Zullen er regels worden opgesteld bij ziekenhuisbezoek, zoals meer aandacht voor hygiene vooraf of minder mensen tegelijk op bezoek?
En wat is er denk je dan veranderd in je eigen gedrag? Ben je bewuster bezig met hygiene? Denk je dat je mondkapjes voortaan standaard bij je hebt? Houd je dan meer afstand van andere mensen? Was je vaker je handen? Of zijn er andere dingen die veranderd zijn? Laat het hier weten!
Je laat m'n curry afkoelen, zo'n goede vragen.

ik ben het met het meeste van wat je steld eens, maar ik wil er eigenlijk ook die vliegreisjes bij, soms denk ik dat een hoop ellende komt van dat we de hele wereld overvliegen en binnen een paar uur weer thuis zijn.
pi_197661971
Hoe meer van je vragen ik met 'ja' zou beantwoorden, hoe dystopischer het wordt. Dus ik hoop van harte allemaal nee's.

Maatregelen doen we niet voor de lol of omdat we hip willen zijn, ze impliceren een duidelijke reden. Als die reden wegvalt is er totaal geen aanleiding om überhaupt maar over zoiets na te denken.
I'll give you something to do
pi_197662139
Overigens denk ik zelf trouwens dat er veel faillissementen zullen komen onder winkeliers, waardoor binnensteden onaantrekkelijk worden en er verlaten uit komen te zien omdat veel panden leeg komen te staan, en dat mensen nog veel meer dan nu al het geval is, online hun spullen zullen kopen en ook online bij supermarkten veel meer zullen gaan bestellen, waardoor er misschien een enorme groei zal zijn in het aantal bezorgdiensten. Ook thuiswerken zal voorzover mogelijk de nieuwe norm gaan worden, waardoor er o.a. minder vervuiling van autoverkeer zal zijn.
pi_197662238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:03 schreef chatlander het volgende:
Overigens denk ik zelf trouwens dat er veel faillissementen zullen komen onder winkeliers, waardoor binnensteden onaantrekkelijk worden en er verlaten uit komen te zien omdat veel panden leeg komen te staan, en dat mensen nog veel meer dan nu al het geval is, online hun spullen zullen kopen en ook online bij supermarkten veel meer zullen gaan bestellen, waardoor er misschien een enorme groei zal zijn in het aantal bezorgdiensten. Ook thuiswerken zal voorzover mogelijk de nieuwe norm gaan worden, waardoor er o.a. minder vervuiling van autoverkeer zal zijn.
Hier en daar heb je vast wat veranderingen of aanpassingen die op de langere termijn positief uitpakken.

Maar nu al bijna een jaar lang langzaamaan al het sociale cement uit de samenleving wordt weggebikt, associeer ik vooralsnog corona en alles wat daarbij hoort met louter ellende.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 00:17:18 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662252
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:38 schreef chatlander het volgende:
Stel dat over een aantal maanden zoveel mensen zijn ingeent dan wel Corona hebben gehad, dat het aantal besmettingen tot nul is gedaald en Corona helemaal verdwenen is uit onze samenleving, wat denk je dat dan blijvend anders zijn na de Corona-crisis t.o.v. ervoor, en welke huidige maatregelen zullen blijven bestaan, dan wel wat is er dan veranderd in je gedrag? Zullen bv samenscholingen eerder worden verboden als daar aanleiding toe is? Zullen lokale overheden (eerder) maatregelen nemen die voor Corona ondenkbaar waren? Wordt er makkelijker naar het wapen van de lockdown/avondklok gegrepen als daar aanleiding voor is?
Worden omgangs-/gedragsregels veranderd? Worden evenementen eerder/gemakkelijker verboden/opgeschort om welke reden dan ook? Zullen mondkapjes blijvend zijn in onze samenleving? Zullen er regels worden opgesteld bij ziekenhuisbezoek, zoals meer aandacht voor hygiene vooraf of minder mensen tegelijk op bezoek?
En wat is er denk je dan veranderd in je eigen gedrag? Ben je bewuster bezig met hygiene? Denk je dat je mondkapjes voortaan standaard bij je hebt? Houd je dan meer afstand van andere mensen? Was je vaker je handen? Of zijn er andere dingen die veranderd zijn? Laat het hier weten!
Ik denk dat binnen 2 jaar iedereen weer terug is bij de situatie van voor covid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197662354
In essentie als samenleving vrij weinig.
Eind dit jaar, als iedereen zo'n beetje gevaccineerd is, is alles volledig terug bij af, in elk geval qua omgang.

Wel zal men sceptischer en voorzichtiger zijn als het gaat om nieuwe uitbraken en virussen en zullen daar veel meer noodmaatregelen en protocollen voor komen. Zodat mocht zich weer zoiets voor doen er bijvoorbeeld veel eerder mondkapjesplicht kan worden ingevoerd, niet pas een half jaar later . Maar ook vergaande reisbeperkingen, lockdowns en andere zaken waar tot vorig jaar nog een maatschappelijk taboe op rustte zullen bij een volgende pandemie veel meer geaccepteerd zijn.
blablablabla
pi_197662401
Ik hoop dat het smerige gekus op verjaardagen over is.
pi_197662422
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:33 schreef Elan het volgende:
In essentie als samenleving vrij weinig.
Eind dit jaar, als iedereen zo'n beetje gevaccineerd is, is alles volledig terug bij af, in elk geval qua omgang.

Wel zal men sceptischer en voorzichtiger zijn als het gaat om nieuwe uitbraken en virussen en zullen daar veel meer noodmaatregelen en protocollen voor komen. Zodat mocht zich weer zoiets voor doen er bijvoorbeeld veel eerder mondkapjesplicht kan worden ingevoerd, niet pas een half jaar later . Maar ook vergaande reisbeperkingen, lockdowns en andere zaken waar tot vorig jaar nog een maatschappelijk taboe op rustte zullen bij een volgende pandemie veel meer geaccepteerd zijn.
het is eigenlijk ook hier en niet alleen in china ook flink misgegaan, op virologisch gebied, een rare griep mutatie, q-koorts, varkensgriep, vogelgriep, een mexicaan-inde-Vs-mexicaanse griep. hygiene speelt daarin, denk ik de grootste rol.

die afhandeling van die Q-koorts was ook echt weer zo schandalig
pi_197662446
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:03 schreef chatlander het volgende:
Overigens denk ik zelf trouwens dat er veel faillissementen zullen komen onder winkeliers, waardoor binnensteden onaantrekkelijk worden en er verlaten uit komen te zien omdat veel panden leeg komen te staan, en dat mensen nog veel meer dan nu al het geval is, online hun spullen zullen kopen en ook online bij supermarkten veel meer zullen gaan bestellen, waardoor er misschien een enorme groei zal zijn in het aantal bezorgdiensten. Ook thuiswerken zal voorzover mogelijk de nieuwe norm gaan worden, waardoor er o.a. minder vervuiling van autoverkeer zal zijn.
Dit allemaal, veel meer dan je zwaar dystopische, ongezellie, helse, voor mij naar overheid-probeert-onze-vrijheid-permanent-af-te-pakken-complottheoriëen riekende "vragen" in je OP...

Maar dit allemaal wel denk ik ja. Met de belangrijke kanttekening dat thuiswerken zal zijn voor mensen die het WILLEN, dus een keuze. Niet zoveel mogelijk verplicht zoals nu.
#WeesGeenWhales
pi_197662456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:44 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

het is eigenlijk ook hier en niet alleen in china ook flink misgegaan, op virologisch gebied, een rare griep mutatie, q-koorts, varkensgriep, vogelgriep, een mexicaan-inde-Vs-mexicaanse griep. hygiene speelt daarin, denk ik de grootste rol.

die afhandeling van die Q-koorts was ook echt weer zo schandalig
Hygiëne had er weinig mee te maken, ons normale hygiëne niveau is normaal prima, is puur en alleen één ding (wel bijna puur): intensieve veeteelt. Gekke koeienziekte, q-koorts, dit nu in china, etc. het komt allemaal uit onze bio industrie of die markten daar. Hygiëne wordt pas belangrijk (er dan normaal/hoe het hiervoor was) als er al een pandemie *is*, en dat wil je natuurlijk voorkomen. Dus je moet je focussen op die bio-industrie, daar komen die klotevirussen vandaan.
#WeesGeenWhales
pi_197662458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:38 schreef chatlander het volgende:
Stel dat over een aantal maanden zoveel mensen zijn ingeent dan wel Corona hebben gehad, dat het aantal besmettingen tot nul is gedaald en Corona helemaal verdwenen is uit onze samenleving, wat denk je dat dan blijvend anders zijn na de Corona-crisis t.o.v. ervoor, en welke huidige maatregelen zullen blijven bestaan, dan wel wat is er dan veranderd in je gedrag? Zullen bv samenscholingen eerder worden verboden als daar aanleiding toe is? Zullen lokale overheden (eerder) maatregelen nemen die voor Corona ondenkbaar waren? Wordt er makkelijker naar het wapen van de lockdown/avondklok gegrepen als daar aanleiding voor is?
Worden omgangs-/gedragsregels veranderd? Worden evenementen eerder/gemakkelijker verboden/opgeschort om welke reden dan ook? Zullen mondkapjes blijvend zijn in onze samenleving? Zullen er regels worden opgesteld bij ziekenhuisbezoek, zoals meer aandacht voor hygiene vooraf of minder mensen tegelijk op bezoek?
En wat is er denk je dan veranderd in je eigen gedrag? Ben je bewuster bezig met hygiene? Denk je dat je mondkapjes voortaan standaard bij je hebt? Houd je dan meer afstand van andere mensen? Was je vaker je handen? Of zijn er andere dingen die veranderd zijn? Laat het hier weten!
Ik ben zwanger en denk wel ff na over het bezoek en waar ze geweest zijn.

Bij de eerste bezoek gehad van een tante met een ziek kind, gevolg mijn baby drie dagen ziek (rota) in het ziekenhuis. Dus ja nu met Corona helemaal geen zin in.

Daarnaast vind ik het vreemd dat die kraamzorg moet komen. Heb aangegeven dat ik dat niet wil, maar die vreemde moet blijkbaar in mijn huis.

Die vreemde komt, dus verder geen bezoek... En geen hielprik, controles van verloskundigen want dan kies ik voor mijn ouders en schoonouders. Een keer bezoek per dag.

Vreemde tijden dit.
pi_197662477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hygiëne had er weinig mee te maken, ons normale hygiëne niveau is normaal prima, is puur en alleen één ding (wel bijna puur): intensieve veeteelt. Gekke koeienziekte, q-koorts, dit nu in china, etc. het komt allemaal uit onze bio industrie of die markten daar. Hygiëne wordt pas belangrijk (er dan normaal/hoe het hiervoor was) als er al een pandemie *is*, en dat wil je natuurlijk voorkomen. Dus je moet je focussen op die bio-industrie, daar komen die klotevirussen vandaan.
zo0, oh zo0, zo-onesie of zoiets, was bij aids ook zo, wat daar nou precies gebeurt was begrijpt volgens mij niemand, het zou door het eten van een chimpansee zijn gekomen. te vaag te vaag.
pi_197662497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dit allemaal, veel meer dan je zwaar dystopische, ongezellie, helse, voor mij naar overheid-probeert-onze-vrijheid-permanent-af-te-pakken-complottheoriëen riekende "vragen" in je OP...

Maar dit allemaal wel denk ik ja. Met de belangrijke kanttekening dat thuiswerken zal zijn voor mensen die het WILLEN, dus een keuze. Niet zoveel mogelijk verplicht zoals nu.
Wij zijn verhuisd naar het platteland op 1 maart, mijn man heeft zes dagen op en neer moeten rijden naar de randstad. En werkt vanaf dat moment thuis.

Voor ons ideaal en het bedrijf draait enorm goed nu. Dus dat blijft ook zo na deze periode.
Het bedrijf heeft 80 man en die werken allemaal thuis, en er zijn er wat die dat om diverse redenen lastig vinden, die kunnen dus naar kantoor.

Dat kantoor wordt nu ook heringericht voor na de Corona periode, dus daar verwacht ik landelijk ook veranderingen in. In de kantoorplekken.
pi_197662504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:46 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Je laat m'n curry afkoelen, zo'n goede vragen.

ik ben het met het meeste van wat je steld eens, maar ik wil er eigenlijk ook die vliegreisjes bij, soms denk ik dat een hoop ellende komt van dat we de hele wereld overvliegen en binnen een paar uur weer thuis zijn.
Hoe kan je het in godsnaam "eens" zijn met wat hier staat? Zodra de pandemie over is is er toch 0,0 reden meer voor deze dystopische onzin die ons leven nu al een jaar in een onvrije levende hel verandert?

"voor welke reden dan ook" zomaar evenementen of "samenscholingen" kunnen verbieden "veel makkelijker" lijkt me niet iets wat een normaal mens wilt, dat heet ook wel een "dictatuur". Let wel: het gaat hier expliciet over ná de pandemie, dus als het niét meer nodig is.

Persoonlijk ga ik gewoon weer exact zo leven als voor corona, kan niet wachten tot ik weer gewoon naar m'n events kan en iedereen mag knuffelen en gewoon gezellig mag doen. Dat zal voor het over over grote meerndeel gelden - dat blijkt ook keer op keer uit elke poll die erover gedaan wordt (~75% zegt dat ze denken dat het weer net wordt als voor corona, hun leven, en bij die 25% zit dan ook nog een gedeelte complotgekken die het wel wilt maar denkt dat het niet meer mag, én een deel wat alleen denkt dat ze meer blijven thuiswerken oid, dus tel uit je winst) .

Mijn mondkapje verbrand ik ritueel zodra ze niet meer verplicht zijn, en ook daarvoor geld dat ik denk dat de meesten dat wel zullen doen. Ik houd er wel een voor als ik verkouden ben en naar buiten moet voortaan, dat lijtk me wel een goed idee.

Qua vliegen, ik ben met je eens dat tien keer per jaar op en naar barcelona echt over moet zijn, vanwege het klimaat, doe dat aub met de trein, maar eens in de paar jaar op vakantie moet natuurlijk wel kunnen. Kan zelf niet wachten tot ik eindelijk naar Japan op vakantie kan voor het eerst in m'n leven een week of 6 :D

Maar goed, nee, gekke vraag van de OP natuurlijk, zoals Rutte, experts, en letterlijk de unanieme politiek ook al 093248023 keer hebben gezecht: alle regels gaan weg zodra de crisis voorbij is. Staat nu ook weer letterlijk als eerste zin op de vaccinatie-site, en rutte hamerde er ook al twee keer op weer in de afgelopen week in de kamer. Wat mensen daarna doen moeten ze lekker zelf weten. Zelf kan ik niet wachten op het eerste anime event hierna waar ik weer normaal mag doen en iedereen huggen :)
#WeesGeenWhales
pi_197662527
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:55 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

zo0, oh zo0, zo-onesie of zoiets, was bij aids ook zo, wat daar nou precies gebeurt was begrijpt volgens mij niemand, het zou door het eten van een chimpansee zijn gekomen. te vaag te vaag.
Het bizarre is dat juist Aids weer heerst in Nederland. Vriendin heeft er een onderzoek naar gedaan, heerst met name in de grote steden onder kansarme Antilliaanse jongeren.

Dit kwam naar voren bij de loverboypraktijken in de garageboxen in Schiedam en Vlaardingen.
Veel van die daders en slachtoffers hebben Aids, en daar hoor je niets over.
pi_197662533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe kan je het in godsnaam "eens" zijn met wat hier staat? Zodra de pandemie over is is er toch 0,0 reden meer voor deze dystopische onzin die ons leven nu al een jaar in een onvrije levende hel verandert?

"voor welke reden dan ook" zomaar evenementen of "samenscholingen" kunnen verbieden "veel makkelijker" lijkt me niet iets wat een normaal mens wilt, dat heet ook wel een "dictatuur". Let wel: het gaat hier expliciet over ná de pandemie, dus als het niét meer nodig is.

Persoonlijk ga ik gewoon weer exact zo leven als voor corona, kan niet wachten tot ik weer gewoon naar m'n events kan en iedereen mag knuffelen en gewoon gezellig mag doen. Dat zal voor het over over grote meerndeel gelden - dat blijkt ook keer op keer uit elke poll die erover gedaan wordt (~75% zegt dat ze denken dat het weer net wordt als voor corona, hun leven, en bij die 25% zit dan ook nog een gedeelte complotgekken die het wel wilt maar denkt dat het niet meer mag, én een deel wat alleen denkt dat ze meer blijven thuiswerken oid, dus tel uit je winst) .

Mijn mondkapje verbrand ik ritueel zodra ze niet meer verplicht zijn, en ook daarvoor geld dat ik denk dat de meesten dat wel zullen doen. Ik houd er wel een voor als ik verkouden ben en naar buiten moet voortaan, dat lijtk me wel een goed idee.

Qua vliegen, ik ben met je eens dat tien keer per jaar op en naar barcelona echt over moet zijn, vanwege het klimaat, doe dat aub met de trein, maar eens in de paar jaar op vakantie moet natuurlijk wel kunnen. Kan zelf niet wachten tot ik eindelijk naar Japan op vakantie kan voor het eerst in m'n leven een week of 6 :D

Maar goed, nee, gekke vraag van de OP natuurlijk, zoals Rutte, experts, en letterlijk de unanieme politiek ook al 093248023 keer hebben gezecht: alle regels gaan weg zodra de crisis voorbij is. Staat nu ook weer letterlijk als eerste zin op de vaccinatie-site, en rutte hamerde er ook al twee keer op weer in de afgelopen week in de kamer. Wat mensen daarna doen moeten ze lekker zelf weten. Zelf kan ik niet wachten op het eerste anime event hierna waar ik weer normaal mag doen en iedereen huggen :)
nou bijna elke science-fiction film die ik ken beschetst een dystopische wereld. Ik zie het niet gebeuren dat we terug aan het jagen gaan in de natuur, de natuur is behoorlijk fucked up, er is al zoveel weg in relatief korte tijd.
pi_197662551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 23:38 schreef chatlander het volgende:
Stel dat over een aantal maanden zoveel mensen zijn ingeent dan wel Corona hebben gehad, dat het aantal besmettingen tot nul is gedaald en Corona helemaal verdwenen is uit onze samenleving, wat denk je dat dan blijvend anders zijn na de Corona-crisis t.o.v. ervoor, en welke huidige maatregelen zullen blijven bestaan, dan wel wat is er dan veranderd in je gedrag? Zullen bv samenscholingen eerder worden verboden als daar aanleiding toe is? Zullen lokale overheden (eerder) maatregelen nemen die voor Corona ondenkbaar waren? Wordt er makkelijker naar het wapen van de lockdown/avondklok gegrepen als daar aanleiding voor is?
Worden omgangs-/gedragsregels veranderd? Worden evenementen eerder/gemakkelijker verboden/opgeschort om welke reden dan ook? Zullen mondkapjes blijvend zijn in onze samenleving? Zullen er regels worden opgesteld bij ziekenhuisbezoek, zoals meer aandacht voor hygiene vooraf of minder mensen tegelijk op bezoek?
En wat is er denk je dan veranderd in je eigen gedrag? Ben je bewuster bezig met hygiene? Denk je dat je mondkapjes voortaan standaard bij je hebt? Houd je dan meer afstand van andere mensen? Was je vaker je handen? Of zijn er andere dingen die veranderd zijn? Laat het hier weten!
Zie hierboven: nee, we worden geen tweede noord-korea. En het is ook een beetje koekoek om daaarvoor te pleitten, of geloof je in die complottheoriëen dat we nooit meer onze vrijheid terugkrijgen?

Maar nee, gedragsregels zijn tijdelijk, zoals ook al 123,456,789 keer benadrukt door experts en politici en regering (rutte alleen afgelopen week al twee keer keihard in de kamer weer, en eerste zin op de vaccinatiesite van de overheid, letterlijk), en dat is maar goed ook. Ná de crisis heeft de overheid er uiteraard niets meer over te zeggen wie ik wil knuffelen of met wie ik sex wil hebben of hoeveel mensen ik op m'n verjaardag uitnodig, en elke andere mening is quite frankly geschift. Dit is een vrij land.

Zoals ik al zei, je voorspellingen in je tweede post zijn een stuk realistischer denk ik, maar verschil is dat mensen dat dan in vrijheid van nature doen.

Maar natuurlijk gaan de maatregelen straks in de vuilnisbak, en dat is maar goed ook. We doen dit niet omdat iemand er gelukkig van wordt, we doen dit omdat we nu moeten. Ik kan echt niet wachten tot ik weer gewoon naar animecon kan en gewoon iedereen kan knuffelen die ik wil lol.

Geen corona-pandemie meer = geen tijdelijke maatregelen tegen corona-pandemie meer. Simpel. Net zoals na letterlijk elke vorige pandemie ooit tot nu toe het geval was. Van de zwarte dood tot de spaanse griep en alles ertussenin.

En het idee dat de overheid "om welke reden dan ook" zomaar samenscholingen of evenementen uit het niets kan verbieden is natuurlijk krankzinnig, dat is iets wat bananenrepublieken doen tegen protesten, niet democratieën met lowlands... :')

Wel denk ik, wat iemand anders ook al zegt, dat als er een geldige reden is, zeg een nieuwe pandemie ooit, dat er dan makkelijker weer teruggegrepen zal worden op maatregelen. Maar ook alleen dan. Gevalletje "we hebben nu ervaring en weten wat we moeten doen". Tot die tijd gaan we gewoon weer grotendeels normaal leven.

Misschien kiezen sommigen mensen er vrijwillig voor om wat minder handen te schudden ofzo. Moeten ze allemaal zelf weten uiteraard, maar het zal weer een keuze worden, daar gaat het om. Voor mezelf ga ik probeeren de weddenschap te winnen met een vriendin om op het eerste anime event na de beperkingen zijn opgeheven als eerste van ons tweëen 500 free hugs te geven :) LOL

Maar dat dus. Regels gaan weg als het kan. Zullen wel klaar blijven liggen in draaiboeken voor als ooit niewue pandemie.

Verder wat jij al zei in die andere comment. Thuiswerken zal een optie blijven. Meer online aankopen. Dat allemaal wel, maar dat zal van nature gaan, niet gedwongen. Omdat wat @galantis al zei: dat zijn positieve veranderingen. Die houden mensen vanzelf wel ;)
#WeesGeenWhales
pi_197662553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben zwanger en denk wel ff na over het bezoek en waar ze geweest zijn.

Bij de eerste bezoek gehad van een tante met een ziek kind, gevolg mijn baby drie dagen ziek (rota) in het ziekenhuis. Dus ja nu met Corona helemaal geen zin in.

Daarnaast vind ik het vreemd dat die kraamzorg moet komen. Heb aangegeven dat ik dat niet wil, maar die vreemde moet blijkbaar in mijn huis.

Die vreemde komt, dus verder geen bezoek... En geen hielprik, controles van verloskundigen want dan kies ik voor mijn ouders en schoonouders. Een keer bezoek per dag.

Vreemde tijden dit.
Het ging specifiek alleen over ná corona he ;)
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:10:08 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wij zijn verhuisd naar het platteland op 1 maart, mijn man heeft zes dagen op en neer moeten rijden naar de randstad. En werkt vanaf dat moment thuis.

Voor ons ideaal en het bedrijf draait enorm goed nu. Dus dat blijft ook zo na deze periode.
Het bedrijf heeft 80 man en die werken allemaal thuis, en er zijn er wat die dat om diverse redenen lastig vinden, die kunnen dus naar kantoor.

Dat kantoor wordt nu ook heringericht voor na de Corona periode, dus daar verwacht ik landelijk ook veranderingen in. In de kantoorplekken.
Ja, dat is het enige waarvan ik denk dat er mischien een blijvend effect van zal zijn...hoewel, als je de verhalen hoort van mensen die min of meer gedwongen worden op kantoor te zijn dan is de vooruitgang mischien beperkt.

Maar ik denk dat er bij een aantal bedrijven wel wat ingedaald is en dat kantoren mogelijk teruggeschaald gaan worden, het bedrijf waar mijn vrouw werkt denkt er al aan om het huidge kantoor permanent te gaan verkleinen juist omdat het zo goed gaat tijdens corona terwijl iedereen vanaf huis werkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197662558
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:55 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

zo0, oh zo0, zo-onesie of zoiets, was bij aids ook zo, wat daar nou precies gebeurt was begrijpt volgens mij niemand, het zou door het eten van een chimpansee zijn gekomen. te vaag te vaag.
zoönose.

Virus springt over van dieren. Daarvoor moet er contact zijn met dieren. En dat is óf oerwoudje-sloop, of intensieve veeteelt, of markten meestal.

Aids was oerwoudje-sloop.
#WeesGeenWhales
pi_197662565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het ging specifiek alleen over ná corona he ;)
Ja vier keer kraamtijd gehad voor Corona en nu erna... of erin.

Ik vind iedereen vies nu, das het verschil met voor Corona.
pi_197662568
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het bizarre is dat juist Aids weer heerst in Nederland. Vriendin heeft er een onderzoek naar gedaan, heerst met name in de grote steden onder kansarme Antilliaanse jongeren.

Dit kwam naar voren bij de loverboypraktijken in de garageboxen in Schiedam en Vlaardingen.
Veel van die daders en slachtoffers hebben Aids, en daar hoor je niets over.
Het is toch nooit weggeweest? Het is alleen nu prima te behandelen/onderdrukken met medicijnen waardoor het iig hier niet echt meer een probleem/gevaarlijk is... denk dat je er daarom ook weinig meer van hoort (of iig veel minder)...

net als corona na massa vaccinatie niet 100% weg zal zijn, maar als het gereduceerd is tot griepje daadwerkelijk, boeit het niemand nog een neuk...
#WeesGeenWhales
pi_197662573
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het bizarre is dat juist Aids weer heerst in Nederland. Vriendin heeft er een onderzoek naar gedaan, heerst met name in de grote steden onder kansarme Antilliaanse jongeren.

Dit kwam naar voren bij de loverboypraktijken in de garageboxen in Schiedam en Vlaardingen.
Veel van die daders en slachtoffers hebben Aids, en daar hoor je niets over.
De kans bestaat, dat doordat vele farmaceutische bedrijven zich voornamelijk allen nog maar bezig houden met het onderzoek naar geneesmiddelen die het Corona-virus bestrijden, andere gevaarlijke virussen sterk in opmars komen zoals Ebola, omdat daar minder aandacht voor is en er minder onderzoek naar gedaan wordt, waardoor er meer kans bestaat dat we op een gegeven moment overrompeld worden door een ander virus, waardoor er mogelijk opnieuw allerlei maatregelen moeten worden genomen. (https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-pandemie-a4029198)
pi_197662585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat is het enige waarvan ik denk dat er mischien een blijvend effect van zal zijn...hoewel, als je de verhalen hoort van mensen die min of meer gedwongen worden op kantoor te zijn dan is de vooruitgang mischien beperkt.

Maar ik denk dat er bij een aantal bedrijven wel wat ingedaald is en dat kantoren mogelijk teruggeschaald gaan worden, het bedrijf waar mijn vrouw werkt denkt er al aan om het huidge kantoor permanent te gaan verkleinen juist omdat het zo goed gaat tijdens corona terwijl iedereen vanaf huis werkt.
Er is natuurlijk ook een grote groep die gewoon niet graag thuis wil werken. Dan is zo’n baas wel handig.

Mijn zwager is er zo een, die baas zegt dat die moet komen en dat doet die maar al te graag.
Die gaat echt niet thuiszitten met de kids.
pi_197662586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wij zijn verhuisd naar het platteland op 1 maart, mijn man heeft zes dagen op en neer moeten rijden naar de randstad. En werkt vanaf dat moment thuis.

Voor ons ideaal en het bedrijf draait enorm goed nu. Dus dat blijft ook zo na deze periode.
Het bedrijf heeft 80 man en die werken allemaal thuis, en er zijn er wat die dat om diverse redenen lastig vinden, die kunnen dus naar kantoor.

Dat kantoor wordt nu ook heringericht voor na de Corona periode, dus daar verwacht ik landelijk ook veranderingen in. In de kantoorplekken.
Maar er is voor NA de corona periode en dus ook NA de 1,5m natuurlijk geen reden om je kantoor in te richten op 1,5m. Dat zou loco-coco zijn.

Wel denk ik dat het meer een plek wordt voor sociaal contact voor collegas die dat fijn vinden dan puur een werkhok waar iedereen moet zijn zoals nu.

Maar denk eerlijk gezegd dat jullie je kantoren beter kunnen dumpen. Denk dat die coworking spaces het meer worden, kost jullie (bijna ) niets (iig in verhouding) en mensne kunnen mensen leren kennen van andere bedrijven ook, het kan vlak bij huis, ga zo maar door. Echt win win voor alles en iedereen ongeveer. Denk dat dat het meer wordt dan eigen kantoren voor veel bedrijven... dat zal denk ik grootste verandering zijn.

Maar goed, mijn gouden bol is ook niet perfect.
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:16:11 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:13 schreef chatlander het volgende:

[..]

De kans bestaat, dat doordat vele farmaceutische bedrijven zich voornamelijk allen nog maar bezig houden met het onderzoek naar geneesmiddelen die het Corona-virus bestrijden, andere gevaarlijke virussen sterk in opmars komen zoals Ebola, omdat daar minder aandacht voor is en er minder onderzoek naar gedaan wordt, waardoor er meer kans bestaat dat we op een gegeven moment overrompeld worden door een ander virus, waardoor er mogelijk opnieuw allerlei maatregelen moeten worden genomen. (https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-pandemie-a4029198)
Niet echt, de grote pharma bedrijven houden zich normaliter niet tot nauwelijks bezig met het ontwikkelen van dergelijke vaccins om de doodsimpele reden dat er te weinig mee te verdienen valt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197662593
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:13 schreef chatlander het volgende:

[..]

De kans bestaat, dat doordat vele farmaceutische bedrijven zich voornamelijk allen nog maar bezig houden met het onderzoek naar geneesmiddelen die het Corona-virus bestrijden, andere gevaarlijke virussen sterk in opmars komen zoals Ebola, omdat daar minder aandacht voor is en er minder onderzoek naar gedaan wordt, waardoor er meer kans bestaat dat we op een gegeven moment overrompeld worden door een ander virus, waardoor er mogelijk opnieuw allerlei maatregelen moeten worden genomen. (https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-pandemie-a4029198)
Ebola vind ik ook een enge.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:18:08 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook een grote groep die gewoon niet graag thuis wil werken. Dan is zo’n baas wel handig.

Mijn zwager is er zo een, die baas zegt dat die moet komen en dat doet die maar al te graag.
Die gaat echt niet thuiszitten met de kids.
Ik denk dat dit ook prima is, buiten een corona pandemie uiteraard, sommigen mensen bloeien op als ze vanaf huis kunnen werken, anderen hebben het er enorm zwaar mee, zolang werkgevers het besef hebben dat thuiswerken in principe gewoon werkt voor bepaalde werknemers en ruimte houden voor degenen voor wie het niet werkt dan lijkt mij dat uitstekend.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197662608
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:05 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

nou bijna elke science-fiction film die ik ken beschetst een dystopische wereld. Ik zie het niet gebeuren dat we terug aan het jagen gaan in de natuur, de natuur is behoorlijk fucked up, er is al zoveel weg in relatief korte tijd.
Jagen in de natuur? SF films? Waar gaat dit over? ??????

Ik mis het verband. Volledig. Behalve met de films misschien, maar A) dat zijn films, B) ik heb nog nooit een dystopie gezien waar mensen niet mochten dansen in een club of festival of een feestje mochten vieren in welk van die films dan ook. Sterker nog, die zijn meestal populairder dan ooit, als uitlaatklep.

Maar hoe dan ook, ik zie niet in wat teruggaan naar jagen in de natuur in hemelsnaam hiermee te maken heeft.

Ik zeg gewoon dat ik zin heb om weer zonder beperkingen naar een evenement te kunnen en te mogen knuffelen met wie ik wilt, gewoon vrij leven zonder die 1,5m regel of andere helse beperkingen en onzin.

Jagen in de natuur heeft dit topic geloof ik weinig mee te maken...
#WeesGeenWhales
pi_197662610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar er is voor NA de corona periode en dus ook NA de 1,5m natuurlijk geen reden om je kantoor in te richten op 1,5m. Dat zou loco-coco zijn.

Wel denk ik dat het meer een plek wordt voor sociaal contact voor collegas die dat fijn vinden dan puur een werkhok waar iedereen moet zijn zoals nu.

Maar denk eerlijk gezegd dat jullie je kantoren beter kunnen dumpen. Denk dat die coworking spaces het meer worden, kost jullie (bijna ) niets (iig in verhouding) en mensne kunnen mensen leren kennen van andere bedrijven ook, het kan vlak bij huis, ga zo maar door. Echt win win voor alles en iedereen ongeveer. Denk dat dat het meer wordt dan eigen kantoren voor veel bedrijven... dat zal denk ik grootste verandering zijn.

Maar goed, mijn gouden bol is ook niet perfect.
Het gaat om een groot pand met drie etages, dat gaat terug naar een, en ze wilden flexplekken.
Maar dat werkt niet dus hebben we geopperd maak er weilanden van. Stille ruimtes, vergaderruimtes maar aub geen flexplekken.
pi_197662620
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja vier keer kraamtijd gehad voor Corona en nu erna... of erin.

Ik vind iedereen vies nu, das het verschil met voor Corona.
Ja, maar neem een dat je niet zonder kraamzorg met een bezoeker per dag door het leven blijft gaan hierna. Zoals je zelf afsloot : "vreemde tijden".

Dit gaat over ná de "vreemde tijden". :P
#WeesGeenWhales
pi_197662622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook prima is, buiten een corona pandemie uiteraard, sommigen mensen bloeien op als ze vanaf huis kunnen werken, anderen hebben het er enorm zwaar mee, zolang werkgevers het besef hebben dat thuiswerken in principe gewoon werkt voor bepaalde werknemers en ruimte houden voor degenen voor wie het niet werkt dan lijkt mij dat uitstekend.
Eens, voor de een werkt het top en de ander vindt het verschrikkelijk. Dat is wel een pluspunt van deze periode, das nu wel in kaart gebracht.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 01:22:11 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197662631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens, voor de een werkt het top en de ander vindt het verschrikkelijk. Dat is wel een pluspunt van deze periode, das nu wel in kaart gebracht.
Wie weet, mischien komt er nog iets positiefs uit de hele corona crisis :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197662640
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:13 schreef chatlander het volgende:

[..]

De kans bestaat, dat doordat vele farmaceutische bedrijven zich voornamelijk allen nog maar bezig houden met het onderzoek naar geneesmiddelen die het Corona-virus bestrijden, andere gevaarlijke virussen sterk in opmars komen zoals Ebola, omdat daar minder aandacht voor is en er minder onderzoek naar gedaan wordt, waardoor er meer kans bestaat dat we op een gegeven moment overrompeld worden door een ander virus, waardoor er mogelijk opnieuw allerlei maatregelen moeten worden genomen. (https://www.nrc.nl/nieuws(...)ge-pandemie-a4029198)
Ebola is al een vaccin tegen ontwikkeld. Kan ook nooit een pandemie worden, verspreid zich niet makkelijk genoeg, want een ebola patiënt gaat niet besmet door het leven. Dat kan hij/zij niet eens.

Er komt vast ooit weer een pandemie, maar dat minstens een paar decennia, zelfs al shet zeg 5 keer sneller gebeurd dan na spaanse griep.

Deze hele levende-1,5m-hel met alle beperkingen gaat er -godzijdank- weer af na de pandemie. tot een volgende, sure, maar we kunnen ervan uitgaan dat we op z'n minst een paar decennia Vrijheid hebben. gelukkig- ik kan die 500 hugs nu al bijna voelen, kan niet wachten :)

Overheid heeft daar normaal zoals ik al zei natuurlijk helemaal niets over te zeggen.

En een volgende pandemie, ja dan weer wel, maar dat zal echt nog wel ff duren ;)
#WeesGeenWhales
pi_197662644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat om een groot pand met drie etages, dat gaat terug naar een, en ze wilden flexplekken.
Maar dat werkt niet dus hebben we geopperd maak er weilanden van. Stille ruimtes, vergaderruimtes maar aub geen flexplekken.
wat is er mis met flexplekken?? oprecht nieuwsgierig...
#WeesGeenWhales
pi_197662648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, maar neem een dat je niet zonder kraamzorg met een bezoeker per dag door het leven blijft gaan hierna. Zoals je zelf afsloot : "vreemde tijden".

Dit gaat over ná de "vreemde tijden". :P
Ik moet eind maart bevallen, is dat na of tijdens?

En het gaat over een kraam periode van drie weken.

Kijk die beelden van vorig jaar april, dat een vreemde (kraamzorg zijn vreemden binnen een gezin) met het kindje voor het raam gaat staan de zwaaien naar je bloedeigen moeder...

Ja, dan gaat die kraam zorg er hier uit en komt moeders gewoon naar binnen. Ik vond dat zo bizar en triest.
pi_197662652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie weet, mischien komt er nog iets positiefs uit de hele corona crisis :)
Er komen ALTIJD positieve dingen uit een crisis als dit. Waar kwamen de roaring twenties vandaan? Die krijgen we zo weer hoor! Verwachten heel veel experts ook~

En na de tweede wereldoorlog dan? Jemig, radar, mobiele telefoons, magnetrons, kankertherapie, geloof dat het allemaal daar is bedacht of er naar is te herleiden... en nog veel meer (raketten, digitiale computers, ...)
#WeesGeenWhales
pi_197662660
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik moet eind maart bevallen, is dat na of tijdens?

En het gaat over een kraam periode van drie weken.

Kijk die beelden van vorig jaar april, dat een vreemde (kraamzorg zijn vreemden binnen een gezin) met het kindje voor het raam gaat staan de zwaaien naar je bloedeigen moeder...

Ja, dan gaat die kraam zorg er hier uit en komt moeders gewoon naar binnen. Ik vond dat zo bizar en triest.
Tijdens, maar nogmaals het ging over voorspellingen voor NA. Al is het volgend jaar.

Qa verjaardagen vind ik trouwens, iedereen die het wilt moet kunnen zoenen natuurlijk, net als dat ik verslaafd ben aan free hugs bv, maar het moet gewoon een keuze zijn. Ik hoop dat het niet meer verwacht wordt straks van mensen die het niet fijn vinden.... dan is iedereen gelukkig. :)
#WeesGeenWhales
pi_197662672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wat is er mis met flexplekken?? oprecht nieuwsgierig...
In de zomer wil iedereen bij het raam, de een praat hard, de ander moet zich concentreren. Clubjes vorming en complete afdelingen door elkaar. Bedrijfsinformatie en financiële zaken.

Dat kan niet allemaal door elkaar heen werken.

Maar er komt structuur in.
pi_197662674
OVer dat NRC artikel:

de fout zit hem in deze zin ". Allemaal ziekten met een grote pandemie-potentie."

Dat klopt botweg niet. Ebola en MERS om mee te beginnen zijn twee ziektes die zo ziekteverwekkend zijn dat je er niet mee rond kan lopen ongemerkt.

Verder is het bullshit - MERS is een coronavirus, en daar wordt wel degelijk een vaccin tegen ontwikkeld, namelijk door Oxford. Dat vaccin kennen we, dat *IS* het astrazeneca vaccin, het is alleen aangepast, daarom waren ze zo snel.

NRC kraamt hier dus al twee keer onzin uit in evenveel zinnen... wekt weinig vertrouwen voor de rest van het artikel.
#WeesGeenWhales
pi_197662679
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de zomer wil iedereen bij het raam, de een praat hard, de ander moet zich concentreren. Clubjes vorming en complete afdelingen door elkaar. Bedrijfsinformatie en financiële zaken.

Dat kan niet allemaal door elkaar heen werken.

Maar er komt structuur in.
Fair enough. Dat wordt ook wel een ding met die coworking spaces die ik noemde, maar toch zie je die wel nu al verschijnen overal...
#WeesGeenWhales
pi_197662684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Tijdens, maar nogmaals het ging over voorspellingen voor NA. Al is het volgend jaar.

Qa verjaardagen vind ik trouwens, iedereen die het wilt moet kunnen zoenen natuurlijk, net als dat ik verslaafd ben aan free hugs bv, maar het moet gewoon een keuze zijn. Ik hoop dat het niet meer verwacht wordt straks van mensen die het niet fijn vinden.... dan is iedereen gelukkig. :)
Toen ik net zwanger was dacht ik dat eind maart allang na zou zijn. Daar ging ik ook vanuit, nu tijdens.
pi_197662696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Fair enough. Dat wordt ook wel een ding met die coworking spaces die ik noemde, maar toch zie je die wel nu al verschijnen overal...
Belangrijk in het project is dat degene die na de crisis wel komen werken op kantoor daar hun positieve energie vandaag halen. En daar is de ruimte voor, dus das positief p.
pi_197662705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Toen ik net zwanger was dacht ik dat eind maart allang na zou zijn. Daar ging ik ook vanuit, nu tijdens.
Wat me trouwens ineens te binnenschiet, na het lezen van je post: Zou er een kans zijn dat vrouwen die zwanger zijn en tijdens de zwangerschap Corona krijgen, dat haar kind mogelijk (permanente) longproblemen zou kunnen krijgen daardoor?
pi_197662740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:37 schreef chatlander het volgende:

[..]

Wat me trouwens ineens te binnenschiet, na het lezen van je post: Zou er een kans zijn dat vrouwen die zwanger zijn en tijdens de zwangerschap Corona krijgen, dat haar kind mogelijk (permanente) longproblemen zou kunnen krijgen daardoor?
Geen idee, maar dat soort vragen heb en had ik ook.

Dus ik zorg wel dat ik het niet op loop.

Ik maak me meer zorgen al het babytje er is, dat bescherm ik ff de eerste dagen liever.
Want geen idee wat er gebeurt met zo’n kleintje met Corona.
pi_197662752
Denk dat alles blijft zo als het nu is, de winkels wel weer open en geen avondklok meer.
Interessant he ?
pi_197662778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 01:49 schreef Zwolsboy het volgende:
Denk dat alles blijft zo als het nu is, de winkels wel weer open en geen avondklok meer.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat echt niet zo is, sowieso gaan er een heleboel winkels en bedrijven omvallen, wat denk je bv van kappers die voor 2 maanden inkomsten mislopen, als mensen hun haar al zelf niet zouden knippen, dan hebben ze het zo lang dat dat in 1 knipbeurt bijgeknipt wordt waar mensen anders 2 of 3 keer voor naar de kappers zouden zijn gegaan, of ze hebben het zelf bijgehouden met een tondeuse, dat geld krijgen ze nooit meer terug. Of wat denk je van winkels die met hun complete collectie winterkleding in hun maag zitten, waar straks niemand meer in is geinteresseerd als het straks voorjaar is? En zo kun je nog wel even doorgaan, er zijn situaties die veranderen die nu niemand nog kan voor- of overzien, die straks een enorme impact gaan hebben als alles uiteindelijk weer normaal wordt...
pi_197662784
Winterkleding kan kan je over een half jaar weer verkopen, en zomerkleding wat nu in de opslag ligt gaat zometeen weer de winkels weer in.

Het kappersverhaal klopt wel net als de horeca dat haal je niet meer in. Maar ander puntje is wel als alles weer mag duikt de horeca weer bomvol, mensen gaan naar de kapper en de duurste knip/verf beurt want nederlanders besparen al een jaar op vanalles. Wij hebben in 2020 meer dan 2k over gehouden... als ik vanaf 2017 kijk wat we uitgeven en erin komt.
Interessant he ?
pi_197662805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 02:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Winterkleding kan kan je over een half jaar weer verkopen, en zomerkleding wat nu in de opslag ligt gaat zometeen weer de winkels weer in.

Het kappersverhaal klopt wel net als de horeca dat haal je niet meer in. Maar ander puntje is wel als alles weer mag duikt de horeca weer bomvol, mensen gaan naar de kapper en de duurste knip/verf beurt want nederlanders besparen al een jaar op vanalles. Wij hebben in 2020 meer dan 2k over gehouden... als ik vanaf 2017 kijk wat we uitgeven en erin komt.
Allemaal leuk en aardig, maar volgens mij is het zo dat hoe meer bedrijven er omvallen, des te meer mensen er werkloos thuis komen te zitten, die vervolgens allemaal dan een WW-uitkering moeten gaan aanvragen waarvoor steeds minder werkenden voor steeds meer werklozen de WW-premie over hun salaris moeten gaan betalen. Omdat werklozen minder te besteden hebben, kunnen ze vervolgens minder gaan uitgeven in winkels, die daardoor mogelijk ook weer in de problemen komen. Beetje kort door de bocht misschien, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit voor de regering een zwart rampscenario is, en dat ze daarom zoveel geld investeren in subsidies om allerlei bedrijven overeind te houden, want als je eenmaal over een bepaald punt heenkomt, dan komen we in een soort van vicieuze cirkel terecht, waarin steeds meer bedrijven omvallen, er steeds meer mensen werkloos raken en er steeds minder banen voorhanden zijn, vervolgens komen we in een enorme recessie en is er bijna geen weg meer terug...

[ Bericht 1% gewijzigd door chatlander op 27-01-2021 03:01:08 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')