Lees dit artikel over de rellen in mijn buurt;quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij GeenStijl en aanhangers van Geert op Twitter wordt beweerd dat de "avondrellen" voornamelijk Marokkaanse/allochtoonse deelnemers had. Ik heb echter alleen beelden van vrijwel allemaal roomblanke Nederlanders die tekeer gaan.
Hoe zit het precies?
Weet jij waarom ze ziekenhuizen aanvallen?quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Lees dit artikel over de rellen in mijn buurt;
https://www.ewmagazine.nl(...)-ik-het-mooi-801255/
Persoonlijk ben ik van mening dat de meerderheid van de relschoppers vooral te scharen valt onder jongeren/jongvolwassenen en niet per se etnisch is.
Het zal in elke stad wel weer anders zijn.
Iedereen over een kam scherenquote:Op woensdag 27 januari 2021 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat het bereid zijn je stad te verdedigen is, ik denk dat ze dat als excuus aangrijpen om lekker op pad te gaan en ook te gaan rellen
Die lui zijn gestoord. Ik kan geen enkele reden verzinnen, dus als iemand wat meer weet...quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:02 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Weet jij waarom ze ziekenhuizen aanvallen?
Ik wil m'n stad ook wel verdedigen hoor alleen heb ik dan wel wat meer nodig dan een Stone Island capuchon.quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:48 schreef Drekkoning het volgende:
Die vinden de beelden van hun stad die gesloopt wordt zo niet nog erger dan jij en ik, maar in tegenstelling tot ons, zijn zij bereid om hun stad te verdedigen.
Zal geen bewuste aanval zijn geweest, als je in zo'n groep slopende mensen bent en wordt opgehitst dan pak je alles wat op je pad komt. Helemaal gezien het vrijwel allemaal pubertjes zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die lui zijn gestoord. Ik kan geen enkele reden verzinnen, dus als iemand wat meer weet...
Dat is niet het geval geweest.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
Maar het is toch absurd dat je als politie deze mensen hiervoor inschakelt?
Ook dat is later tegengesproken door de politie.quote:Blijkbaar hadden ze als instructie dat ze ze 'niet het ziekenhuis in mochten slaan, maar wel aanpakken'. Wat is dat voor iets geks?
Zal wel ergens in die hoek zitten. Het zijn volgens mij ook niet de grootste lichten, die relschoppers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal geen bewuste aanval zijn geweest, als je in zo'n groep slopende mensen bent en wordt opgehitst dan pak je alles wat op je pad komt. Helemaal gezien het vrijwel allemaal pubertjes zijn.
Die denken dan echt niet na welke ruit bij welk bedrijf/instelling hoort.
Ter verdediging van onze agenten, heeft neit alleen Den Bosch ze hesjes gegeven? Over het mooie Rotterdam heb ik vooral gelezen dat ze het sentiment mooi vonden, maar dat ze vooral niks moeten doen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik geloof zelf best dat die gasten hun stad wilden verdedigen. Het sausje zelf van een relletje houden zag ik er wel over gedrapeerd, toen ik ze rond zag lopen en liedjes zingen, zoals ze ook zouden doen wanneer ze een andere hooligangroep opzoeken. Ze gedroegen zich verder prima en gingen op tijd naar huis (hielden geen afstand maar soit).
Maar het is toch absurd dat je als politie deze mensen hiervoor inschakelt? Blijkbaar hadden ze als instructie dat ze ze 'niet het ziekenhuis in mochten slaan, maar wel aanpakken'. Wat is dat voor iets geks? De politie krijgt het geweldsmonopolie niet toebedeeld om die naar eigen inzicht weer door te geven aan private groepen, 'omdat ze zo van hun stad houden'.
Het is simpelweg onverantwoordelijk om deze keuze te maken, want waar hier nu een discussie gevoerd wordt over hun intenties, zou je als agent helemaal niet op de intenties van zo'n groep moeten vertrouwen. Je hebt helemaal niet het recht om daar te gaan matten, zolang je intenties maar goed zijn. En in plaats van dat de politie benadrukt dat eigenrichting niet de bedoeling is in Nederland, geven ze ze hesjes en zeggen ze 'niet te hard slaan hè'. Wat als het wel tot vechten gekomen was? Wie wordt er dan verantwoordelijk gehouden?
quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:09 schreef timmmmm het volgende:
Als dit incidenteel wel is gebeurd, moeten ze dat wel goed onderzoeken want het is natuurlijk bizar als politiewerk ook echt uitbesteed wordt aan dit het volk
De politie kan dat tegenspreken, maar ze hadden toch echt leuke oranje hesjes gekregen en die instructie gaven ze aan elkaar door. Het laat wat mij betreft enkel zien hoe makkelijk de grens vervaagt door deze actie.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is niet het geval geweest.
[..]
Ook dat is later tegengesproken door de politie.
Ze hielden gewoon toezicht, althans in Den Bosch gebeurde dat zelfs in overleg met de politie en droegen ze zelfs hesjes zodat ze herkenbaar waren. Ze waren niet uit op rellen, ze waren gewoon ziek van de beelden van de vorige avond en wilden koste wat kost voorkomen dat dit herhaald zou worden. Hoe dat je dit alsnog een negatieve spin wil geven is gewoon spijkers op laag water zoeken.quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat het bereid zijn je stad te verdedigen is, ik denk dat ze dat als excuus aangrijpen om lekker op pad te gaan en ook te gaan rellen
Twee ziekenhuizen hè. Dat is echt niet toevallig.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal geen bewuste aanval zijn geweest, als je in zo'n groep slopende mensen bent en wordt opgehitst dan pak je alles wat op je pad komt. Helemaal gezien het vrijwel allemaal pubertjes zijn.
Die denken dan echt niet na welke ruit bij welk bedrijf/instelling hoort.
Ja klopt. Ik doel zelf ook vooral op het handelen in Den Bosch. In andere steden sprak de politie enkel over 'niet handhaven op de afstand' en dat het gebaar mooi was. Maar hoe het er in Den Bosch aan toe ging was vrij maf.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ter verdediging van onze agenten, heeft neit alleen Den Bosch ze hesjes gegeven? Over het mooie Rotterdam heb ik vooral gelezen dat ze het sentiment mooi vonden, maar dat ze vooral niks moeten doen.
Los daarvan ben ik het natuurlijk helemaal eens met de strekking van je post, ik denk alleen dat dit in de praktijk wel meegevallen is. Als dit incidenteel wel is gebeurd, moeten ze dat wel goed onderzoeken want het is natuurlijk bizar als politiewerk ook echt uitbesteed wordt aan dit volk
Ik ben trots op onze mannen. Het kon ook niet anders dan dat er na de eerste avond een reactie zou komen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hielden gewoon toezicht, althans in Den Bosch gebeurde dat zelfs in overleg met de politie en droegen ze zelfs hesjes zodat ze herkenbaar waren. Ze waren niet uit op rellen, ze waren gewoon ziek van de beelden van de vorige avond en wilden koste wat kost voorkomen dat dit herhaald zou worden. Hoe dat je dit alsnog een negatieve spin wil geven is gewoon spijkers op laag water zoeken.
Doet me denken aan de Rolling Stones die eens The Hells Angels als orde controle bij een concert hadden. En dat liep niet zo goed af.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ter verdediging van onze agenten, heeft neit alleen Den Bosch ze hesjes gegeven? Over het mooie Rotterdam heb ik vooral gelezen dat ze het sentiment mooi vonden, maar dat ze vooral niks moeten doen.
Los daarvan ben ik het natuurlijk helemaal eens met de strekking van je post, ik denk alleen dat dit in de praktijk wel meegevallen is. Als dit incidenteel wel is gebeurd, moeten ze dat wel goed onderzoeken want het is natuurlijk bizar als politiewerk ook echt uitbesteed wordt aan dit volk
Ook dat vind ik dus al raar. Je hebt die avondklok om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen, en dan gaan al die hooligans een avondje weg met zijn honderden dicht op elkaar en dat is blijkbaar primaquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:12 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik doel zelf ook vooral op het handelen in Den Bosch. In andere steden sprak de politie enkel over 'niet handhaven op de afstand' en dat het gebaar mooi was. Maar hoe het er in Den Bosch aan toe ging was vrij maf.
het negatieve eraan is dat je gewoon dit soort vormen van burgerwacht moet vermijdenquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hielden gewoon toezicht, althans in Den Bosch gebeurde dat zelfs in overleg met de politie en droegen ze zelfs hesjes zodat ze herkenbaar waren. Ze waren niet uit op rellen, ze waren gewoon ziek van de beelden van de vorige avond en wilden koste wat kost voorkomen dat dit herhaald zou worden. Hoe dat je dit alsnog een negatieve spin wil geven is gewoon spijkers op laag water zoeken.
Na een storm van invasieve ratten kun je verwachten dat er vanuit de goedwillende bevolking een reactie komt.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
het negatieve eraan is dat je gewoon dit soort vormen van burgerwacht moet vermijden
Op TV hoorde ik "k@nkerjoden dit en k@nkerjoden dat" met zo'n Noord-Afrikaans accentje.quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:31 schreef DustPuppy het volgende:
Maar het is zodanig wel lekker makkelijk voor de populisten om naar beelden van Rotterdam te wijzen en te zeggen: "Zie, het zijn die Marokkanen weer!"
dat kan best maar dan hoeft deze reactie nog niet de juiste te zijnquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:15 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Na een storm van invasieve ratten kun je verwachten dat er vanuit de goedwillende bevolking een reactie komt.
Je kan ook, terecht zo blijkt, vertrouwen hebben in onze wetshandhaving, die het gisteren erg goed onder controle hadquote:Op woensdag 27 januari 2021 09:15 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Na een storm van invasieve ratten kun je verwachten dat er vanuit de goedwillende bevolking een reactie komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |