abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197657532
Motie “Extern onderzoek naar steun van NL regering aan Syrische rebellen” is aangenomen.

twitter


Motie:
https://www.tweedekamer.n(...)23919&did=2020D50295

Rutte wil geen onderzoek;
https://www.ewmagazine.nl(...)bellen-tegen-791920/

Benieuwd welke lijken er uit de kast komen rollen.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:16:28 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197678095
Tja niet heel slim van Rutte om dwars te gaan zitten. Dat maakt andere partijen natuurlijk alleen maar nieuwsgieriger.

Nou denk ik zelf dat dit onderzoek net hele verwijtbare zaken naar boven haalt en dat het kabinet dit te goeder trouw zal hebben gedaan. Maar het is wel belangrijk om te leren hoe je kunt zorgen dat obscure rebellengroepen de steun van ons land niet misbruiken voor allerlei dubieuze praktijken. Daar zijn meerdere landen mee de fout in gegaan.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:27:07 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197678273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
Motie “Extern onderzoek naar steun van NL regering aan Syrische rebellen” is aangenomen.

[ twitter ]

Motie:
https://www.tweedekamer.n(...)23919&did=2020D50295

Rutte wil geen onderzoek;
https://www.ewmagazine.nl(...)bellen-tegen-791920/

Benieuwd welke lijken er uit de kast komen rollen.
Een CDA'er gaat nu heel stoer lopen doen over een onderzoek naar het fiatteren van steun aan gevechtstroepen :') :') :')
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:29:41 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197678309
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Een CDA'er gaat nu heel stoer lopen doen over een onderzoek naar het fiatteren van steun aan gevechtstroepen :') :') :')
Die is meer onderdeel van het plan "Alle ballen op Rutte" waar alle andere partijen zich aan gecommiteerd hebben.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:31:57 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197678331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die is meer onderdeel van het plan "Alle ballen op Rutte" waar alle andere partijen zich aan gecommiteerd hebben.
Rutte pakken waar hij te pakken valt is terecht natuurlijk, maar hypocrisie van een CDA'er trek ik heel slecht. Ik kan namelijk niet goed tegen clichés.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197678878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:16 schreef Hexagon het volgende:
Tja niet heel slim van Rutte om dwars te gaan zitten. Dat maakt andere partijen natuurlijk alleen maar nieuwsgieriger.

Nou denk ik zelf dat dit onderzoek net hele verwijtbare zaken naar boven haalt en dat het kabinet dit te goeder trouw zal hebben gedaan. Maar het is wel belangrijk om te leren hoe je kunt zorgen dat obscure rebellengroepen de steun van ons land niet misbruiken voor allerlei dubieuze praktijken. Daar zijn meerdere landen mee de fout in gegaan.
De drogreden 'we moeten toch íets doen, we kunnen niet staan kijken hoe een dictator zijn eigen volk uitroeit' gaat er bij velen toch iets te gemakkelijk in. Daar is in NL domineesland toch wel een cultuurverschuiving voor nodig.
pi_197679948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Een CDA'er gaat nu heel stoer lopen doen over een onderzoek naar het fiatteren van steun aan gevechtstroepen :') :') :')
Het gaat niet om de steun aan gevechtstroepen op zich. Lees anders even de artikelen.
Dat op de man spelen begint vrij zielig te worden daar het niets toevoegt.
  donderdag 28 januari 2021 @ 07:59:17 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197680059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het gaat niet om de steun aan gevechtstroepen op zich. Lees anders even de artikelen.
Dat op de man spelen begint vrij zielig te worden daar het niets toevoegt.
Het ging me er natuurlijk om dat het CDA alles op alles heeft gezet om een Iral-enquete tegen te houden, met opde man spelen heeft dat allemaal niets te maken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197680076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rutte pakken waar hij te pakken valt is terecht natuurlijk, maar hypocrisie van een CDA'er trek ik heel slecht. Ik kan namelijk niet goed tegen clichés.
Van Helvert is ook wel een intens vervelend mannetje :P.
Overigens prima dat er zo'n onderzoek komt hoor. Al trekt ik de gespeelde verontwaardiging die je kan voorspellen als de uitkomst naar buiten komt ook maar matig.
pi_197680103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het ging me er natuurlijk om dat het CDA alles op alles heeft gezet om een Iral-enquete tegen te houden, met opde man spelen heeft dat allemaal niets te maken.
Helemaal niet je komt hier binnenvallen en speelt 2 maal op de man zonder enige inhoudelijke toevoeging. En beschuldigd mij van hypocrisie enkel en alleen omdat ik lid ben van het CDA en het CDA schijnbaar iets doms heeft gedaan. Alsof ik daarbij was, alsof ik daar een aandeel in had.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:18:29 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197680192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Helemaal niet je komt hier binnenvallen en speelt 2 maal op de man zonder enige inhoudelijke toevoeging. En beschuldigd mij van hypocrisie enkel en alleen omdat ik lid ben van het CDA en het CDA schijnbaar iets doms heeft gedaan. Alsof ik daarbij was, alsof ik daar een aandeel in had.
:') :')
Ik beschuldig een twitterend CDA-kamerlid van hypocisie. Ben jij Martijn van Helvert?
We have always been at war with Eastasia.
pi_197680268
Onderzoek is prima. Ik verwacht niet teveel spannende dingen, trouwens.
Wel opvallend dat deze motie nu, vlak voor de verkiezingen, komt en twee lijsttrekkers raakt. Ik kan dat toch moeilijk los van elkaar zien. Lijkt puur politiek.
En dan ook nog door een kamerlid dat waarschijnlijk alleen terug kan komen via voorkeursstemmen, dat maakt het idee dat de intenties vooral op 17 maart zijn gericht alleen maar groter.

Van Helvert heb ik zelf inderdaad ook heel weinig mee. Ik vrees dat dat ook door zijn accent komt, trouwens. Kan hij niks aan doen, maar ik kan heel slecht tegen zijn stem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197680356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:16 schreef Hexagon het volgende:
Tja niet heel slim van Rutte om dwars te gaan zitten. Dat maakt andere partijen natuurlijk alleen maar nieuwsgieriger.

Nou denk ik zelf dat dit onderzoek net hele verwijtbare zaken naar boven haalt en dat het kabinet dit te goeder trouw zal hebben gedaan. Maar het is wel belangrijk om te leren hoe je kunt zorgen dat obscure rebellengroepen de steun van ons land niet misbruiken voor allerlei dubieuze praktijken. Daar zijn meerdere landen mee de fout in gegaan.
Dat lijkt me sterk als praktische alle experts in de wereld het af hebben geraden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197680367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rutte pakken waar hij te pakken valt is terecht natuurlijk, maar hypocrisie van een CDA'er trek ik heel slecht. Ik kan namelijk niet goed tegen clichés.
Ik accepteer alles zolang het maar tegen de vvd is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197680379
Al komt er wel een onderzoek, Rutte kan het zich vast niet herinneren
pi_197680595
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:26 schreef Hanca het volgende:
Onderzoek is prima. Ik verwacht niet teveel spannende dingen, trouwens.
Wel opvallend dat deze motie nu, vlak voor de verkiezingen, komt en twee lijsttrekkers raakt. Ik kan dat toch moeilijk los van elkaar zien. Lijkt puur politiek.
En dan ook nog door een kamerlid dat waarschijnlijk alleen terug kan komen via voorkeursstemmen, dat maakt het idee dat de intenties vooral op 17 maart zijn gericht alleen maar groter.

Van Helvert heb ik zelf inderdaad ook heel weinig mee. Ik vrees dat dat ook door zijn accent komt, trouwens. Kan hij niks aan doen, maar ik kan heel slecht tegen zijn stem.
Ik volg dit kamerlid nu een tijdje.
En hij maakt van terrorisme en vervolging van christenen een verkiezingspunt om met voorkeurstemmen weer in de kamer te komen. Niets mis mee, je moet je als kamerlid toch onderscheiden van de rest en een achterban vinden.
pi_197681524
Was dit dat verhaal waarbij ak47 patroontassen naar Syrië werden gestuurd en waarbij men het vreemd vond dat deze niet gebruikt werden om de lunch en een appel in mee te nemen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197682819
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:23 schreef xpompompomx het volgende:
Was dit dat verhaal waarbij ak47 patroontassen naar Syrië werden gestuurd en waarbij men het vreemd vond dat deze niet gebruikt werden om de lunch en een appel in mee te nemen?
ik vermoed dat dit eerder gaat om het faciliteren van aankoop van die mooie witte to'yota hi luxen :D je weet wel, waar je makkelijk zware wapens op schroeft
pi_197682886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:47 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ik vermoed dat dit eerder gaat om het faciliteren van aankoop van die mooie witte to'yota hi luxen :D je weet wel, waar je makkelijk zware wapens op schroeft
O ja, dat, niet willen snappen dat ze die dingen daar niet gebruiken om de kinderen mee naar school te brengen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197682922
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

O ja, dat, niet willen snappen dat ze die dingen daar niet gebruiken om de kinderen mee naar school te brengen. :')
ja, volgens de NL overheid worden die alleen gebruikt om de groente naar de markt te transporteren of zo :D
pi_197682946
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

O ja, dat, niet willen snappen dat ze die dingen daar niet gebruiken om de kinderen mee naar school te brengen. :')
Groen links snapt dat niet in ieder geval.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')