Je hebt honden mensen, katten mensen en dieren mensen.quote:Op zondag 31 januari 2021 09:53 schreef Intint het volgende:
Valt me trouwens op dat het vooral hondenliefhebbers zijn die zo hard moeten afgeven op kattenliefhebbers. Waar komt dat vandaan?
Tokkie gespotquote:Op zondag 31 januari 2021 10:25 schreef Sebbeszweet het volgende:
Kattenmensen zijn asociaal om de simpele reden dat zij het geen probleem vinden om hun beesten bij de buren in de tuin te laten schijten.
En dan verbaasd zijn als katten ineens vermist zijn
Snap ik. Het gaat me er vooral om dat kattenmensen vaker in die derde categorie lijken te zitten dan hondenmensen.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je hebt honden mensen, katten mensen en dieren mensen.
De eerste twee zijn star in zichzelf. Hebben vaak problemen in zichzelf. Moeite met flexibel en open zijn.
Dieren mensen zijn veel vrijer in zichzelf, socialer in het leven en beter voor zichzelf. Hebben minder moeite met het begrijpen van zichzelf en anderen.
Beesten in de tuin van de buren laten schijten is normaal. Ik gooi toch ook geen luiers in jouw tuin.quote:
Wat een kutvergelijking zegquote:Op zondag 31 januari 2021 10:29 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Beesten in de tuin van de buren laten schijten is normaal. Ik gooi toch ook geen luiers in jouw tuin.
Wij zijn toch ook zoogdieren? Dus wat maakt het nu uit? Stront van een baby of stront van een kat?quote:Op zondag 31 januari 2021 10:38 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat een kutvergelijking zeg![]()
Dieren zijn dieren, get over it. Of is je disconnectie van natuur dusdanig groot dat je dat niet aankan?
Omdat jij het niet meemaakt, bestaat het probleem niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:38 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat een kutvergelijking zeg![]()
Dieren zijn dieren, get over it. Of is je disconnectie van natuur dusdanig groot dat je dat niet aankan? Het zit hier vol met katten maar ik heb werkelijk nog nooit een drol in mijn tuin gehad. Of ik zie het niet omdat het zo fucking klein is en ik wel betere dingen te doen heb.
Waar heb je mij ergens horen zeggen voor alle zoogdieren dezelfde regels moeten gelden? Moet ik je echt gaan uitleggen dat een kat die niet het vermogen heeft om regels te kennen en voor hem natuurlijk gedrag uitvoert niet hetzelfde is als iemand die bewust stront in de tuin van zijn buurman dumpt? Zeg het maar.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:42 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Wij zijn toch ook zoogdieren? Dus wat maakt het nu uit? Stront van een baby of stront van een kat?
Als jij de onbeheersbare drang hebt om met je babystront mijn plantjes in de tuin te bemesten, be my guest. Maar dan wel zonder luier aub.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:42 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Wij zijn toch ook zoogdieren? Dus wat maakt het nu uit? Stront van een baby of stront van een kat?
Nee, ik wil alleen aangeven dat bepaalde mensen hier meer last van zullen hebben dan anderen en er een grote kans bestaat dat je er een groter probleem van maakt dan het geval is voor de gemiddelde persoon.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:42 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Omdat jij het niet meemaakt, bestaat het probleem niet.
Ok dus als ik jouw kromme logica volg mag een verstandelijk beperkt persoon in jouw voortuin schijten omdat hij niet goed begrijpt wat de ‘regels’ zijn.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:44 schreef Intint het volgende:
[..]
Waar heb je mij ergens horen zeggen voor alle zoogdieren dezelfde regels moeten gelden? Moet ik je echt gaan uitleggen dat een kat die niet het vermogen heeft om regels te kennen en voor hem natuurlijk gedrag uitvoert niet hetzelfde is als iemand die bewust stront in de tuin van zijn buurman dumpt? Zeg het maar.
Armoede bestaat niet want ik heb een baan, luchtvervuiling bestaat niet want ik heb geen auto. Etc etc. Zie je nu hoe idioot jouw standpunt is.quote:Op zondag 31 januari 2021 10:48 schreef Intint het volgende:
[..]
Nee, ik wil alleen aangeven dat bepaalde mensen hier meer last van zullen hebben dan anderen en er een grote kans bestaat dat je er een groter probleem van maakt dan het geval is voor de gemiddelde persoon.
Doet me ook wel een beetje denken aan de anti-overheid users op dit forum die dan toevallig de mensen waren die op straat zagen dat arme burgers om 21:01 werden belaagd door boa's.
Uhm nee? Geen antwoord op de twee vragen die ik je stel overigensquote:Op zondag 31 januari 2021 11:01 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ok dus als ik jouw kromme logica volg mag een verstandelijk beperkt persoon in jouw voortuin schijten omdat hij niet goed begrijpt wat de ‘regels’ zijn.
Als iemand echt niet weet wat hij/zij doet blijf ik het goor vinden, maar frustreerd het niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:01 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ok dus als ik jouw kromme logica volg mag een verstandelijk beperkt persoon in jouw voortuin schijten omdat hij niet goed begrijpt wat de ‘regels’ zijn.
Je gaat nergens in op wat ik zeg. Of denkt je dat die slecht aansluitende analogieën (die eigenlijk borderline straw man argumenten zijn) valide antwoorden zijn?quote:Op zondag 31 januari 2021 11:02 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Armoede bestaat niet want ik heb een baan, luchtvervuiling bestaat niet want ik heb geen auto. Etc etc. Zie je nu hoe idioot jouw standpunt is.
Ja heel leuk en interessant die terminologieën, dat zet jouw standpunt echt kracht bij.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:10 schreef Intint het volgende:
[..]
Je gaat nergens in op wat ik zeg. Of denkt je dat die slecht aansluitende analogieën (die eigenlijk borderline straw man argumenten zijn) valide antwoorden zijn?
Vraag je eens af waarom je het zo persoonlijk neemt dat je buren een kat hebben die in jouw tuin schijt. Je dat zo hoog opneemt.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:44 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja heel leuk en interessant die terminologieën, dat zet jouw standpunt echt kracht bij.
Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld namelijk. Jij vindt het geen probleem als jouw dier bij een ander overlast veroorzaakt. Jij haalt er werkelijk van alles bij om jouw ongelijk te verbloemen. De waarheid is dat jij maling hebt aan de overlast die jij bewust veroorzaakt. Als je katten hebt, dan schijten die bij de buren in de tuin. Als je dat simpele mechanisme niet wilt inzien, ben je niet alleen ronduit asociaal maar heb je ook stapels boter op je hoofd.
Het is net alsof je met een geloofswaanzinnige aan het praten bent. Alles proberen recht te praten wat krom is.
Overlast is geen overlast als het niet persoonlijk is? Ok ik zal het onthouden als ik mijn tuin weer aan het leegscheppen ben.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Als iemand echt niet weet wat hij/zij doet blijf ik het goor vinden, maar frustreerd het niet.
De frustratie ligt hem in dat bewust zijn stukje. De pup die midden in de kamer een drol legt doet dat niet tegen mij. Het is niet fijn, maar het is niet persoonlijk.
Daar zit ik dus niet echt mee.
Heb je wel eens nagedacht dat er kinderen in mijn tuin kunnen spelen en dat die in de stront stappen etc. Of het persoonlijk is doet niet ter zake.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom je het zo persoonlijk neemt dat je buren een kat hebben die in jouw tuin schijt. Je dat zo hoog opneemt.
Jij kiest ervoor het als iets te zien wat je aangedaan wordt.
De katteneigenaren die ik ken hebben hun kat aangeleerd in een kattenbak de behoefte te doen. De kat van mijn buren loopt regelmatig in de tuin en zelfs in het geval van deze kat heb ik tot nu toe nog geen enkele drol in de tuin gevonden.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom je het zo persoonlijk neemt dat je buren een kat hebben die in jouw tuin schijt. Je dat zo hoog opneemt.
Jij kiest ervoor het als iets te zien wat je aangedaan wordt.
Hi-larisch dat jij de gene bent die die laatste zin gebruikt na die slechte analogieën van je. Er staan overigens nog steeds wat vragen open waar je geen antwoord op hebt gegeven.quote:Op zondag 31 januari 2021 11:44 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja heel leuk en interessant die terminologieën, dat zet jouw standpunt echt kracht bij.
Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld namelijk. Jij vindt het geen probleem als jouw dier bij een ander overlast veroorzaakt. Jij haalt er werkelijk van alles bij om jouw ongelijk te verbloemen. De waarheid is dat jij maling hebt aan de overlast die jij bewust veroorzaakt. Als je katten hebt, dan schijten die bij de buren in de tuin. Als je dat simpele mechanisme niet wilt inzien, ben je niet alleen ronduit asociaal maar heb je ook stapels boter op je hoofd.
Het is net alsof je met een geloofswaanzinnige aan het praten bent. Alles proberen recht te praten wat krom is.
Dat is ook mijn ervaring en waarschijnlijk ook de ervaring van de meeste mensen die naast kateigenaren wonen.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:11 schreef 01100101 het volgende:
[..]
De katteneigenaren die ik ken hebben hun kat aangeleerd in een kattenbak de behoefte te doen. De kat van mijn buren loopt regelmatig in de tuin en zelfs in het geval van deze kat heb ik tot nu toe nog geen enkele drol in de tuin gevonden.
Zie je nu echt niet hoe krom jouw redenatie is? Jij laat jouw dieren in andermans tuin schijten en als een ander daar over klaagt is het een zeikerd.quote:Op zondag 31 januari 2021 12:16 schreef Intint het volgende:
[..]
Hi-larisch dat jij de gene bent die die laatste zin gebruikt na die slechte analogieën van je. Er staan overigens nog steeds wat vragen open waar je geen antwoord op hebt gegeven.
Maar goed... Sure, ik heb ook liever dat een kat niet poept, dat de haan van de buren niet kraait, dat ik niet de kans loop om een hert te scheppen als ik door een bosweg aan het rijden ben, dat er geen haren op mijn broek komen als de hond er langs loopt.
Maar zie ik deze dingen als zeer storend of asociaal? Vind ik dat mijn buurman en zijn haan twee aso's zijn hierdoor? Wel nee. Beetje tolerantie voor de medemensch (en diens dier) is wel fijn. Heeft iemand anders het recht om dat wel te vinden? Tuurlijk. Mag ik vervolgens van deze persoon vinden dat hij/zij zich niet zo moet aanstellen en dat er wel ergere dingen in het leven zijn waar je je over kan opwinden? Absoluut.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |