abonnement Unibet Coolblue
pi_197658344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:45 schreef Moira het volgende:

[..]

Nice :D
En datzelfde geldt dus ook voor auto's en telefoons van de productie? Die kentekens en telefoonnummers mogen niet in het systeem om te volgen? (aangezien het dan wel héél makkelijk zou worden :D )
Nee, en ook de noodtelefoon van de kandidaten niet. (die ze kunnen gebruiken om de camjo te bellen als ze die kwijt zijn)
pi_197658375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:46 schreef Madhouse11 het volgende:
Hoe kijk jij werktechnisch naar de avondklokrellen ? Is het mogelijk om alle telefoongegevens op te vragen van de telfoons die aanstralen op een paal midden in het "oorlogsgebied" en dan iedereen identificeren die daar dus is geweest?
Ja en Nee, dat kan, maar niet zo nauwkeurig dat er niet een heleboel 'false positives' bij zullen zitten. Tenzij je verplaatsingen van de telefoons ziet na de avondklok. Maar dan nog is dat geen bewijs dat iemand betrokken was bij de rellen, dus daarmee kun je niet bij de rechter aankomen.
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 20:54:25 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197658376
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:50 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]

In de intro zit dit shot van een stuk Python-code. Dat lijkt mij een handige manier om automatisch door grote datasets naar bepaalde zaken te scannen. Kan je enkele voorbeelden noemen waarvoor jullie Python gebruiken?
Hihi intellij idea
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197658382
Zijn er ook technieken die jullie gebruiken die om veiligheidsredenen niet getoond mogen worden? Of: zijn er technieken die jullie om veiligheidsredenen überhaupt niet mogen gebruiken voor een tv-programma?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197658399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:48 schreef Moira het volgende:

[..]

En nog specifiek op deze terugkomend. In het programma wordt genoemd dat een huiszoeking kan door toestemming van bewoner óf toestemming van OvJ.
Als de OvJ niet bij het programma betrokken is, betekent dat dus dat jullie voor alle telefoontaps en huiszoekingen toestemming hadden van de betrokkenen om deze te volgen/doorzoeken en vervolgens op tv uit te zenden?

En als een helper dan dus zegt "ik wens niet mee te werken aan dit onderzoek" dat de Hunters dan ook gewoon echt helemaal niks meer kunnen met die lead?
Ja, en dat lijkt elk jaar steeds meer voor te komen
pi_197658400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:46 schreef Selmar het volgende:

[..]

We hebben wel eens bijvangst gehad, en daar doen we in principe niets mee tenzij dat ethisch onverantwoord zou zijn.
Kun je voorbeelden noemen van wat dan nog ethisch wél verantwoord is als je taps voor Hunted beluisterd?
pi_197658403
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:48 schreef Burdie het volgende:
Heb je een vriendin?
Nee, wel een vrouw :-)
pi_197658415
Hai Selmar!

Er is een seizoen (volgens mij 1) waarbij er wat pikante foto’s (van Babette dacht ik) waren gevonden en deze waren geblurred op de televisie te zien ( :o ). Er werd toen, meen ik mij te herinneren, geopperd deze eventueel te gebruiken.

In volgens mij ook seizoen 1 zijn er daadwerkelijk foto’s gebruikt op de overgenomen Instagram of facebookprofielen die voor de deelneemster wat 'minder' (niet pikant verder) waren, bij volgens mij Ezme.

Die tactiek heb ik later niet meer gezien in de andere seizoenen.

Hebben jullie daar (misschien enigszins terecht) commentaar op gekregen en is deze tactiek om die reden geschrapt? Of proberen jullie elk seizoen gewoon weer een nieuwe tactiek uit en werkte deze tactiek wellicht voor geen ene meter?
pi_197658442
Zitten jullie nu echt dagen in dat 'hoofdkwartier' of wordt dat gewoon in 1 dag opgenomen?
pi_197658445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Fuck it, ik ga gewoon all-in met mijn vragen. Je bent fan van het eerste uur of niet. :)

Hebben deelnemers een aparte telefoon waarmee ze contact kunnen opnemen met hun cameraman? Soms moeten deelnemers vluchten* en moeten ze daarbij hun spullen achterlaten (zoals bij Roel het geval was) en het lijkt me niet dat ze het telefoonnummer van hun cameraman uit hun hoofd kennen.
Ja, ze hebben allemaal een noodtelefoon, maar soms vergeten ze even dat ze die hebben

quote:
Is het dan ook zo dat jullie als Hunters eerst 'weg' moeten gaan, zodat de cameraman zich weer bij de kandidaat kan voegen?
Dat proberen ze bij productie zo strak mogelijk te doen, want anders weten wij ook dat we dichtbij zijn.

quote:
* En lachen jullie collega's uit wanneer ze te traag waren om een kandidaat te pakken?
Zeker, dat horen de rest van het seizoen nog
  PR en moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 20:57:59 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_197658450
Wat voor studie(s) heb je eigenlijk gedaan? En hoe ben je vanuit je studie(s) in dit werkveld gerold?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_197658469
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:50 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]

In de intro zit dit shot van een stuk Python-code. Dat lijkt mij een handige manier om automatisch door grote datasets naar bepaalde zaken te scannen. Kan je enkele voorbeelden noemen waarvoor jullie Python gebruiken?
In de gaten houden van social media van kandidaten, in kaart brengen van het sociaal netwerk, en wat simpele scriptjes
pi_197658491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:47 schreef Selmar het volgende:

[..]

Ik kom uit de Defensie-hoek en ben geleidelijk steeds meer voor politie gaan doen. En heel eerlijk: opsporing is wat mij betreft het leukste deel van de politie.
Ow! Wat heb je zoal bij defensie gedaan?!
pi_197658495
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:51 schreef Flippiee het volgende:
Hoi Selmar,

Het viel me gisteren op dat Marcel van de Ven zei om bij de feiten te blijven.
Zorgt het bij de feiten blijven er ook voor dat jullie aanvragen voor taps/informatie verantwoord kunnen worden?
Merken jullie iets van regelgeving/wetgeving en blokkeert het soms jullie werk?
Zeker, we kunnen niet wild gaan gokken, dan krijgen we geen toestemming.
Verder hebben sommige mensen de neiging om in hypotheses te denken, in plaats van feiten. Dit is Marcel's manier om te terug op aarde te krijgen :-)
pi_197658506
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:52 schreef Moira het volgende:

[..]

Tof! Ik vind het zelf echt tof om te zien hoe zo'n team van professionals is samengesteld die wij zo aan het werk kunnen zien. En alles wat ik denk is: wat moeten die gasten een lol hebben! Wat een heerlijk bijbaantje moet dat voor ze zijn.

Dus: hoe tof is dit jaarlijkse bijbaantje voor jou? :D
Het is voor mij elk jaar weer genieten
pi_197658514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn er ook technieken die jullie gebruiken die om veiligheidsredenen niet getoond mogen worden? Of: zijn er technieken die jullie om veiligheidsredenen überhaupt niet mogen gebruiken voor een tv-programma?
Ja
pi_197658531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:55 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Kun je voorbeelden noemen van wat dan nog ethisch wél verantwoord is als je taps voor Hunted beluisterd?
Bijvoorbeeld het verschil tussen kleine hoeveelheden drugs verhandelen en kindermishandeling
pi_197658536
Zijn jullie trouwens niet bang dat criminelen alleen maar slimmer worden door dit programma en het kijkje achter de schermen?
pi_197658546
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:56 schreef Anne het volgende:
Hai Selmar!

Er is een seizoen (volgens mij 1) waarbij er wat pikante foto’s (van Babette dacht ik) waren gevonden en deze waren geblurred op de televisie te zien ( :o ). Er werd toen, meen ik mij te herinneren, geopperd deze eventueel te gebruiken.

In volgens mij ook seizoen 1 zijn er daadwerkelijk foto’s gebruikt op de overgenomen Instagram of facebookprofielen die voor de deelneemster wat 'minder' (niet pikant verder) waren, bij volgens mij Ezme.

Die tactiek heb ik later niet meer gezien in de andere seizoenen.

Hebben jullie daar (misschien enigszins terecht) commentaar op gekregen en is deze tactiek om die reden geschrapt? Of proberen jullie elk seizoen gewoon weer een nieuwe tactiek uit en werkte deze tactiek wellicht voor geen ene meter?
Beiden, we proberen wat dingen, en we hebben besloten dat niet meer te doen.
pi_197658561
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:57 schreef Magica het volgende:
Zitten jullie nu echt dagen in dat 'hoofdkwartier' of wordt dat gewoon in 1 dag opgenomen?
Dit jaar heb ik 3 dagen proefdraaien, 3 weken regulier seizoen en 1 week VIPS opgesloten gezeten in een studio zonder daglicht, terwijl het buiten 30 graden was.
pi_197658570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:57 schreef Moira het volgende:
Wat voor studie(s) heb je eigenlijk gedaan? En hoe ben je vanuit je studie(s) in dit werkveld gerold?
Business Analytics en daarna een promotie in AI.
pi_197658579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:51 schreef Selmar het volgende:

[..]

Iedereen die helpt geeft toestemming voor productie om in te breken op zijn/haar privacy. Afhankelijk van hoeveel je bijdrage was kan dat gaan van een klein beetje tot 'jullie mogen doen wat je wil'.
Is dat ook de reden dat iedereen uiteindelijk overstag gaat met info geven? Ze willen eigenlijk niks zeggen maar ze geven dan toch na een paar minuten alle info
pi_197658589
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:02 schreef Anne het volgende:
Zijn jullie trouwens niet bang dat criminelen alleen maar slimmer worden door dit programma en het kijkje achter de schermen?
Deels, maar wat we ook proberen is te laten zien wat er allemaal wel niet kan. Zowel om mensen af te schrikken, als omdat we hopen dat ze daardoor ander gedrag gaan vertonen (en dus fouten maken).
pi_197658601
Werkt dit team ook op dagelijkse basis met elkaar? Of is dit een bijeengeraapt tv-team?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197658604
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:04 schreef Magica het volgende:

[..]

Is dat ook de reden dat iedereen uiteindelijk overstag gaat met info geven? Ze willen eigenlijk niks zeggen maar ze geven dan toch na een paar minuten alle info
De Teams 'op de grond' zijn er in getraind om mensen aan het praten te krijgen... en dat zie je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')