abonnement Unibet Coolblue
pi_197650725
Het is toch echt verschrikkelijk om in een appartement te wonen.

- Bovenburen zijn constant aan het boren, soms woensdagmiddag om 14:00 soms zondagavond om 21:00. Ben je na een x aantal maanden daar niet een keer klaar mee?
- Het is nergens stil, overal tiert er wel een ventilatierooster met het geluid alsof je 40 hoog met je kop in de wind hangt.
- Onderbuur is nog wel het ergste met regelmatig nachtelijke telefoongesprekken en een doordreunende stem die me rechtop in bed zet. Meneer weigert de gesprekstijden te veranderen naar tussen 8 en 22 i.p.v. tussen 23 en 4, en de VvE doet niks. Wel altijd in dezelfde ruimte dus kan in elk geval in de woonkamer verder pitten. Maar goed, zit zelf dagelijks vanaf 8 uur te thuiswerken in de slaapkamer dus ongetwijfeld heeft hij ook last van mij. Al is 8 uur natuurlijk een ander verhaal dan 2 uur.

Hiervoor in een studentenhok in het stadscentrum gewoond en nooit problemen gehad met 24/7 geluid van de straat, het is gewoon die bastoon van muziek, een mannenstem, etc die je wakker houdt. Mij althans.

Anyway meneer doet niks, de VvE niet en de politie bellen voor iemand die telefoneert lijkt me niet heel zinvol dus de strijd heb ik een beetje opgegeven. Wel heb ik af en toe dit forum eens doorgespit over jullie ervaringen met burenoverlast. In dit appartement blijven wij niet veel langer dan nog een jaar nog wonen dus ben ik alvast aan het nadenken over het vervolg.

Wat voor type woning, bouwjaar, etc zou het minste risico op burenoverlast geven? Er zijn eigenlijk maar twee dingen die ik belangrijk vind aan wonen en dat is 1) in de buurt van een treinstation en 2) gewoon normaal kunnen slapen dus rust tussen 22:30 en 07:00. Rest komt op de tweede plaats. Wat zijn jullie ervaringen?
pi_197650809
Je kan ook je slaapkamer geluidsarm maken. Alle kieren dichten en dan bekleden.
pi_197650942
Heb in meerdere appartementencomplexen gewoond met bouwjaar 2010 tot 2017. Geen probleem met geluid van de buren.

Zal er vast ook mee te maken hebben dat het geen sociale huur was.
gr gr
pi_197650974
Een hutje op de hei.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:52:53 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197651001
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Heb in meerdere appartementencomplexen gewoond met bouwjaar 2010 tot 2017. Geen probleem met geluid van de buren.

Zal er vast ook mee te maken hebben dat het geen sociale huur was.
Ik heb een hele tijd sociaal gewoond in een appartement van vlak na de oorlog, en daar hoorde je echt alles. Zelfs als de bovenbuurman ging pissen hoorde ik de straal in de pot kletteren :D
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:55:44 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197651044
Ene kant bos.
Andere kant begraafplaats.
Works for me. :P

Bouw na 2000 zit je goed qua burenrumoer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197651080
Een wat nieuwere, beter geïsoleerde woning doet vaak ook wonderen ja. Ik woon dan in een normaal rijtjeshuis maar wij hebben ook een knettergekke buurman die het hele jaar door klust. Maar telefoneren enzo horen wij gelukkig niet, dan zou het helemaal shit worden hier :D
  dinsdag 26 januari 2021 @ 14:59:10 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197651114
Je klinkt wat hypersensitief van geluid als je last hebt van een ventilator en een pratende buurman. Beide zijn helaas normale leefgeluiden.
Als je nu in een appartement woont, heb je dan überhaupt de mogelijkheid naar een vrijstaande woning te gaan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197651266
In een vrijstaande woning heb je daar geen last van
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_197651313
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:59 schreef monsterd. het volgende:
Je klinkt wat hypersensitief van geluid als je last hebt van een ventilator en een pratende buurman. Beide zijn helaas normale leefgeluiden.
Als je nu in een appartement woont, heb je dan überhaupt de mogelijkheid naar een vrijstaande woning te gaan?
Mijn vriendin wordt er ook wakker van, hij heeft denk ik een zware stem die toevallig goed door klinkt. Maar ik heb ook het idee dat ik wat sensitiever ben geworden voor bastonen sinds ik een aantal jaar terug zelf basgitaar ben gaan spelen.

En wel de optie om naar wat beters te trekken straks. Ben nog starter. Deze appartementen kostten nog 100k in de markt van vijf jaar geleden, zit ook sociale huur tussen her en der.
pi_197651463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef _Niemano_ het volgende:

[..]

Mijn vriendin wordt er ook wakker van, hij heeft denk ik een zware stem die toevallig goed door klinkt. Maar ik heb ook het idee dat ik wat sensitiever ben geworden voor bastonen sinds ik een aantal jaar terug zelf basgitaar ben gaan spelen.

En wel de optie om naar wat beters te trekken straks. Ben nog starter. Deze appartementen kostten nog 100k in de markt van vijf jaar geleden, zit ook sociale huur tussen her en der.
Optie: Stoppen met gitaar spelen :)

Maar als je van een koopwoning naar een andere woning gaat, ben je dan nog starter? :-P

Maar ik zou vooral eens op zoek gaan naar een beter geisoleerde woning als ik jou was.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:23:05 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197651665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:10 schreef _Niemano_ het volgende:

[..]

Mijn vriendin wordt er ook wakker van, hij heeft denk ik een zware stem die toevallig goed door klinkt. Maar ik heb ook het idee dat ik wat sensitiever ben geworden voor bastonen sinds ik een aantal jaar terug zelf basgitaar ben gaan spelen.

En wel de optie om naar wat beters te trekken straks. Ben nog starter. Deze appartementen kostten nog 100k in de markt van vijf jaar geleden, zit ook sociale huur tussen her en der.
Als het kan zou ik wat anders zoeken.
Lukt dat niet, dan kan ik je oordopjes (wax bolletjes) adviseren. Werkt als een trein (die je niet hoort).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_197651716
quote:
81s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:52 schreef herverwijderd het volgende:
Zelfs als de bovenbuurman ging pissen hoorde ik de straal in de pot kletteren
Hahaha serieus? Dan zou ik direct verhuizen :P
Moeten zij weten
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:27:48 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197651799
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:24 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Hahaha serieus? Dan zou ik direct verhuizen :P
Ja, het was echt heel erg gehorig daar, je hoorde gewoon alles. Ik was al lang blij dat hij niet ook nog een bloeiend seksleven had, dat zou ik denk ik veel irritanter vinden.
pi_197651843
Ik erger me ook snel aan burengeluiden. Tegenwoordig woon ik in een rijtjeshuis met ankerloze spouwmuren, dat zorgt er in ieder geval voor dat muziek, TV en praat geluiden vrijwel niet te horen zijn. Dus best rustig.

Het enige nadeel is dan weer de tuin waar je aan alle kant buren hebt en nooit echt rustig kunt zitten.

Eigenlijk is zo'n vrijstaande recreatiewoning wel relaxed, maar goed, daar mag je dan weer niet fulltime in wonen.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:03:23 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197652523
Ah, zo'n beroepszeikerd. Heb er ook zo één naast me wonen. Een buurman die klaagt dat hij wakker wordt als ik 's nachts van het stappen terugkeer en het tuinhek open en dicht doe.

Wat buiten dat het niet dagelijks gebeurt al zeker niet zo luid is dat hij er zogenaamd last van heeft. Maar dan zelf wel een hond heeft die letterlijk de hele dag in de voortuin opgesloten zit en bij iedere voorbijganger minutenlang aan het blaffen is. Dag en nacht. Die een 35-jarige kansloze travestiet als zoon heeft, die nog thuis woont en de hele dag naar zigeunermuziek aan het luisteren is. Zo luid dat ik m'n eigen ramen niet kan openen zonder het te horen.

Nee, sindsdien wordt de tuindeur met veel kabaal dichtgegooid in plaats van rustig geopend en gesloten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 16:12:23 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_197652673
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:03 schreef Dven het volgende:
Ah, zo'n beroepszeikerd. Heb er ook zo één naast me wonen. Een buurman die klaagt dat hij wakker wordt als ik 's nachts van het stappen terugkeer en het tuinhek open en dicht doe.

Wat buiten dat het niet dagelijks gebeurt al zeker niet zo luid is dat hij er zogenaamd last van heeft. Maar dan zelf wel een hond heeft die letterlijk de hele dag in de voortuin opgesloten zit en bij iedere voorbijganger minutenlang aan het blaffen is. Dag en nacht. Die een 35-jarige kansloze travestiet als zoon heeft, die nog thuis woont en de hele dag naar zigeunermuziek aan het luisteren is. Zo luid dat ik m'n eigen ramen niet kan openen zonder het te horen.

Nee, sindsdien wordt de tuindeur met veel kabaal dichtgegooid in plaats van rustig geopend en gesloten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197653047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:29 schreef Ronald het volgende:
Ik erger me ook snel aan burengeluiden. Tegenwoordig woon ik in een rijtjeshuis met ankerloze spouwmuren, dat zorgt er in ieder geval voor dat muziek, TV en praat geluiden vrijwel niet te horen zijn. Dus best rustig.

Het enige nadeel is dan weer de tuin waar je aan alle kant buren hebt en nooit echt rustig kunt zitten.

Eigenlijk is zo'n vrijstaande recreatiewoning wel relaxed, maar goed, daar mag je dan weer niet fulltime in wonen.
Koop idd een huis met ankerloze spouwmuren, dat scheelt zo gigantisch veel !
pi_197653065
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:33 schreef BIGGI het volgende:

[..]

Koop idd een huis met ankerloze spouwmuren, dat scheelt zo gigantisch veel !
En nee, niet alle nieuwbouw is van dit soort muren voorzien. Wordt nog een hoop gebouwd waar je gewoon weer in de dagelijkse burengeluiden zit. Goed op letten en door vragen !
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:42:08 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_197653196
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:03 schreef Dven het volgende:
dan zelf wel een hond heeft die letterlijk de hele dag in de voortuin opgesloten zit en bij iedere voorbijganger minutenlang aan het blaffen is. Dag en nacht. Die een 35-jarige kansloze travestiet als zoon heeft, die nog thuis woont en de hele dag naar zigeunermuziek aan het luisteren is. Zo luid dat ik m'n eigen ramen niet kan openen zonder het te horen.
... heb je dit alles wel eens met je buurman besproken?

Wellicht gebeurt (een deel van) dit alles omdat de tuindeur regelmatig met veel kabaal wordt dichtgegooid.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:04:14 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197653613
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:03 schreef Dven het volgende:
Ah, zo'n beroepszeikerd. Heb er ook zo één naast me wonen. Een buurman die klaagt dat hij wakker wordt als ik 's nachts van het stappen terugkeer en het tuinhek open en dicht doe.

Wat buiten dat het niet dagelijks gebeurt al zeker niet zo luid is dat hij er zogenaamd last van heeft. Maar dan zelf wel een hond heeft die letterlijk de hele dag in de voortuin opgesloten zit en bij iedere voorbijganger minutenlang aan het blaffen is. Dag en nacht. Die een 35-jarige kansloze travestiet als zoon heeft, die nog thuis woont en de hele dag naar zigeunermuziek aan het luisteren is. Zo luid dat ik m'n eigen ramen niet kan openen zonder het te horen.

Nee, sindsdien wordt de tuindeur met veel kabaal dichtgegooid in plaats van rustig geopend en gesloten.
Hier klink je zelf ook als een beroepszeiker.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:04:45 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197653630
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

... heb je dit alles wel eens met je buurman besproken?
Uiteraard. Maar goed, met uitzondering van een dochter spoort dat hele gezin niet. Gaan van poeslief naar extreem kwaad, zonder enige verdere aanleiding of duiding. Hun hond is gek op mij, wanneer deze ontsnapt komt hij altijd zo snel mogelijk naar mij in de tuin gerend, omdat hij duidelijk wat menselijke aandacht nodig heeft. Zien ze die hond bij mij in de tuin, denken ze dat ik de hond bewust gestolen heb en proberen ze hem aan te sporen mij te bijten :') Wat hij uiteraard niet doet, want hond is lief en luistert voor geen meter maar het geeft wel een beetje aan hoe ze zijn.

Zijn ook eens woest geworden toen ze de entree naar onder andere mijn woning aan het cementeren waren. Ik vierde die bewuste dag namelijk mijn verjaardag en ik had hen zogenaamd van te voren moeten inlichten dat ik gasten verwacht. Dit omdat er de hele dag niemand over het cement zou mogen lopen. Terwijl ik dus niet van op de hoogte was dat hij van plan was dit gedeelte te cementeren en hij min of meer verwachtte dat ik de hele dag thuis zou blijven om het netjes uit te kunnen laten harden. Nouja, dan valt mijn bek toch wel even open van verbazing hoor. Omdat ze ook écht het idee hebben volledig in het recht te staan.

Hebben al eens de politie gebeld omdat ik om 15:00 met mijn moeder die hier op vakantie kwam aan het praten was, terwijl de wet (vreemd genoeg waar hoor) voorschrijft dat er van 14:00 tot 16:00 geen geluidsoverlast mag zijn en ze zogenaamd enorme last hadden van ons gepraat. Dat de hele buurt de rest van de dag oprecht last heeft van de muziek van de zoon en het geblaf van de hond... Nee, dat maakt allemaal niet uit. Politie heeft er verder uiteraard niets mee gedaan, helaas zeggen ze ook niets te kunnen met het geklaag van de rest van de buurt over de muziek van de zoon omdat hij dit binnen de overlasturen doet.

Maar goed, ik kan nog wel een half uur doorgaan over soortgelijke taferelen. Niet dat ik niet wist waar ik aan begon, vorige bewoner had er al het één en ander over verteld. Stadium van praten zijn we dan ook al lang en breed voorbij en aangezien ik over een week verhuis boeit het me allemaal zoveel ook niet meer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197653635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:34 schreef BIGGI het volgende:

[..]

En nee, niet alle nieuwbouw is van dit soort muren voorzien. Wordt nog een hoop gebouwd waar je gewoon weer in de dagelijkse burengeluiden zit. Goed op letten en door vragen !
Daarnaast kan je ook nog hebben dat bij een verbouwing troep in de spouw valt dan is je stille huis opeens ook niet zo stil meer.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:05:22 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197653649
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hier klink je zelf ook als een beroepszeiker.
Dat mag jij vinden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')