abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:08:09 #1
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_197647413
Bij ons bedrijf is een vacature ontstaan, waar ik interesse in heb.
Heb nog niet geschreven, omdat ik eerst wat meer details wilde weten. Aldoende gesproken met de manager van die afdeling, en met een medewerker die dan mijn directe collega zou worden. Fijne gesprekken, met enthousiasme van beide kanten. Dat zit wel goed denk je dan.

Mijn leidinggevende is altijd eerlijk tegen mij, ik tegen hem, en hij weet uit mijn functioneringsgesprekken dat ik uiteindelijk wel ooit buiten de deur wil kijken. Dus ik heb hem eerlijk verteld dat ik ga solliciteren.

Eerlijk als hij is, heeft hij mij nu te kennen gegeven dat er waarschijnlijk een spelletje gespeeld gaat worden met deze functie. Een collega van een andere afdeling functioneert niet, moet uit het team, en omdat hij een vast contract heeft wil de hogere leidinggevende hem dus planten in die nieuwe functie.

Ik weet dat ze op de afdeling waar de vacature zitten niet op deze collega zitten te wachten, simpelweg omdat ik betere papieren heb en meer ervaring, maar er zal dus een politiek spel gespeeld worden. En ik ben dan benieuwd welke kant het opgaat: wordt mijn "nieuwe leidinggevende" overruled, dan maak ik geen schijn van kans. Of zal hij de poot stijf houden?

Dan nu mijn vraag: heeft er iemand nog tips? Ik solliciteer sowieso, waarbij ik denk ik de focus zal leggen op de pluspunten van mijn kant t.a.v. mijn concurrent.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_197647587
Dat ligt eraan door wie hij overruled zal worden, zou het niet? Lastig hoor, want tegen dit soort politiek begin je volgens mij weinig. Verder verkapte tvp; ik lees graag mee.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197647653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
Dan nu mijn vraag: heeft er iemand nog tips? Ik solliciteer sowieso, waarbij ik denk ik de focus zal leggen op de pluspunten van mijn kant t.a.v. mijn concurrent.
Dit leest een beetje alsof je gaat aangeven wat jij goed kan in vergelijking met die andere persoon.. maar dat ga je toch niet echt op die manier benaderen?
pi_197647809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dit leest een beetje alsof je gaat aangeven wat jij goed kan in vergelijking met die andere persoon.. maar dat ga je toch niet echt op die manier benaderen?
Dat zou ik niet aanraden :7 Je hoort helemaal niet te weten wie eventuele andere kandidaten zijn. Ik hoop dat TS bedoelt dat hij zijn pluspunten gaat opnoemen (eventueel pluspunten waarvan hij meent dat de ander ze niet bezit, zonder die ander ook maar enigszins te benoemen). Zeg maar hoe je je normaal ook probeert te onderscheiden in een motivatiebrief...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:34:14 #5
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_197647810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dit leest een beetje alsof je gaat aangeven wat jij goed kan in vergelijking met die andere persoon.. maar dat ga je toch niet echt op die manier benaderen?
tja.. mijn pluspunten zijn vooral werkervaring en vooral dat ik echt in een probleem duik tot het opgelost is.
Jantje, die ook solliciteert, maakt dingen half af. Zo ken ik (en collega's met mij) hem. Ik ga dat natuurlijk niet letterlijk zo benoemen. Maar zal wel mijn onderscheidende punten willen laten zien.

Je koopt er natuurlijk niets voor. Ik weet nagenoeg zeker dat de nieuwe afdeling eerder voor mij zal kiezen, omdat ik ook al veel met hen samen werk. Alleen, er zit ook zo'n muts straks bij van H&R.. en die wordt dus door dat MT lid bewerkt om Jantje daar te plaatsen.

[ Bericht 4% gewijzigd door greatgonzo op 26-01-2021 11:40:36 ]
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_197647996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:34 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

tja.. mijn pluspunten zijn vooral werkervaring en vooral dat ik echt in een probleem duik tot het opgelost is.
Jantje, die ook solliciteert, maakt dingen half af. Zo ken ik (en collega's met mij) hem. Ik ga dat natuurlijk niet letterlijk zo benoemen. Maar zal wel mijn onderscheidende punten willen laten zien.

Je koopt er natuurlijk niets voor. Ik weet nagenoeg zeker dat de nieuwe afdeling eerder voor mij zal kiezen, omdat ik ook al veel met hen samen werk. Alleen, er zit ook zo'n muts straks bij van H&R.. en die wordt dus door dat MT lid bewerkt om Jantje daar te plaatsen.
Oke mooi zo, dan is het gewoon normaal, jezelf willen onderscheiden. Wat baskick zegt zat ik o.a. ook aan te denken. Kan het trouwens zo zijn dat ze hem naar een andere afdeling/functie willen krijgen met een nieuw bepaalde tijd contract met proeftijd? Om op die manier na een maand van hem af te kunnen komen?
pi_197648012
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:46 schreef phoenyx het volgende:
Kan het trouwens zo zijn dat ze hem naar een andere afdeling/functie willen krijgen met een nieuw bepaalde tijd contract met proeftijd? Om op die manier na een maand van hem af te kunnen komen?
Dat kan niet. Misschien wel een proefperiode, maar een formele proeftijd (en dan in de proeftijd eruit) kan niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197648292
Ze gaan kiezen voor de ander.
pi_197648365
Maar heb je iets te verliezen dan als je solliciteert en het niet wordt? Je houdt dan toch je huidige baan? Zelfs he leidinggevende weet hoe je in de wedstrijd zit, hoeveel beter wil je het hebben?
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 12:19:52 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197648523
Helaas werkt dit ook binnen het overheidsapparaat waar ik mij bevind... Is algemeen bekend.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:56:48 #11
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_197649099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:09 schreef Postbus100 het volgende:
Maar heb je iets te verliezen dan als je solliciteert en het niet wordt? Je houdt dan toch je huidige baan? Zelfs he leidinggevende weet hoe je in de wedstrijd zit, hoeveel beter wil je het hebben?
heb ook niets te verliezen, mijn leidinggevende gunt het me ook, en zei ook al.. als je het niet wordt, ga dan niet aan jezelf twijfelen.

En waarom kiest dat MT lid voor die ander? Ik denk een gevalletje: dan ben ik hem kwijt.. Hij heeft ook een vast contract, dus zullen ze daarvoor een ontbindings overeenkomst moeten sluiten. Misschien is hij bang dat hem dat teveel gaat kosten. Dan maar liever naar een andere afdeling waar hij er geen last meer van heeft (heel kortzichtig gedacht, I know.. maar zo werkt dat MT lid nu eenmaal)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_197649216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:56 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

heb ook niets te verliezen, mijn leidinggevende gunt het me ook, en zei ook al.. als je het niet wordt, ga dan niet aan jezelf twijfelen.

En waarom kiest dat MT lid voor die ander? Ik denk een gevalletje: dan ben ik hem kwijt.. Hij heeft ook een vast contract, dus zullen ze daarvoor een ontbindings overeenkomst moeten sluiten. Misschien is hij bang dat hem dat teveel gaat kosten. Dan maar liever naar een andere afdeling waar hij er geen last meer van heeft (heel kortzichtig gedacht, I know.. maar zo werkt dat MT lid nu eenmaal)
Maar wat is je vraag of dilemma dan? Je kan toch gewoon gaan solliciteren? En dan zien wat er gebeurt? Je hoeft niet voor de MT-leden te denken, he? ;-) Geef ze een dilemma, dat zal ze leren ~O>
Somebody that I used to know
pi_197649233
MT leden die zo functioneren en niet eens in staat zijn om een dossier op te stellen en bij te houden van een niet functionerende medewerker moet men ook meteen buiten gooien.

Veel succes met je sollicitatie.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:23:30 #14
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_197649494
dank.. ik kom over twee weken wel terug met de vraag of ik ergens een klacht kan deponeren.. vakbond OID :D
Niet dat dat iets uitmaakt.. want ze zullen wel met een smoes komen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_197649657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:23 schreef greatgonzo het volgende:
dank.. ik kom over twee weken wel terug met de vraag of ik ergens een klacht kan deponeren.. vakbond OID :D
Niet dat dat iets uitmaakt.. want ze zullen wel met een smoes komen
Je kunt altijd bij de or eens informeren over de interne sollicitatie procedure en de bijbehorende selectie.
pi_197650108
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:23 schreef greatgonzo het volgende:
dank.. ik kom over twee weken wel terug met de vraag of ik ergens een klacht kan deponeren.. vakbond OID :D
Niet dat dat iets uitmaakt.. want ze zullen wel met een smoes komen
Zal je manager leren om eerlijk te zijn. Zo werkt het nou eenmaal in sommige bedrijven. Alsnog moeten ze dan voor de bühne de gangbare procedure doen maar in de achterkamertjes is al beslist wie daar komt te zitten.

Je manager vindt je aardig en heeft verteld hoe het zit. Dit zodat je weet dat het niet aan jou ligt. Niet zodat jij kan gaan lopen zeiken.
pi_197651409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
heeft er iemand nog tips?
Let op je doel. Dat is niet die positie maar persoonlijke groei als ik het zo lees. Maw. zo veel hangt er niet van het wel of niet krijgen van specifiek deze baan af. Dus krijg je hem niet? Geen gemekker over een klacht maar gewoon doorzoeken naar de new best thing.

Je beste kans als het echt politiek blijkt te zijn allemaal: jij zorgt dat je die nieuwe functie krijgt en die collega de plek die vrij komt als jij weg gaat. Om dit te regelen zeg jij toe aan die lui binnen het MT en je baas dat je die collega zal ondersteunen in zijn nieuwe functie, voor een bepaalde periode. Iedereen wint.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:29:06 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197651832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:34 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

tja.. mijn pluspunten zijn vooral werkervaring en vooral dat ik echt in een probleem duik tot het opgelost is.
Jantje, die ook solliciteert, maakt dingen half af. Zo ken ik (en collega's met mij) hem. Ik ga dat natuurlijk niet letterlijk zo benoemen. Maar zal wel mijn onderscheidende punten willen laten zien.

Je koopt er natuurlijk niets voor. Ik weet nagenoeg zeker dat de nieuwe afdeling eerder voor mij zal kiezen, omdat ik ook al veel met hen samen werk. Alleen, er zit ook zo'n muts straks bij van H&R.. en die wordt dus door dat MT lid bewerkt om Jantje daar te plaatsen.
Jouw pluspunten zijn in sommige functies minpunten (en andersom). Misschien zoeken ze een snelle starter?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:29:26 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_197654124
Je bent kansloos.

Aangeven bij gesprekken over functioneren dat je rondkijkt is not done.

Tot je aangeeft dat je voor die toko gaat ga je nooit hogerop komen daar.
Dum de dum
pi_197654636
Ligt er aan wat het kost om die ander op te laten zeggen.
.
  woensdag 27 januari 2021 @ 08:28:21 #21
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_197663865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 17:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Je bent kansloos.

Aangeven bij gesprekken over functioneren dat je rondkijkt is not done.

Tot je aangeeft dat je voor die toko gaat ga je nooit hogerop komen daar.
onzin.. hoort gewoon bij onze beoordelingscyclus.. de vraag.. wat wil je later worden als je groot bent :)
Dit om eventuele opleidingsbehoeften ook te bespreken
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 09:54:14 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197664703
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

onzin.. hoort gewoon bij onze beoordelingscyclus.. de vraag.. wat wil je later worden als je groot bent :)
Dit om eventuele opleidingsbehoeften ook te bespreken
Klopt hoor. Vast onderdeel in onze bila's.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197665369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je manager vindt je aardig en heeft verteld hoe het zit. Dit zodat je weet dat het niet aan jou ligt. Niet zodat jij kan gaan lopen zeiken.
Precies dit. Het is kut, maar zo werkt het nu af en toe eenmaal. Als het echt zo is als je schetst ga jij die baan niet krijgen.
Alius aliud dicit
pi_197679801
Wie zegt dat die faalcollega opeens wel goed gaat functioneren in die nieuwe rol die jij ook ambieert? Mochten ze voor hem kiezen dan zijn ze misschien het probleem aan het verplaatsen en daar schiet niemand wat mee op.
pi_197682477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:02 schreef Alpha0 het volgende:
Wie zegt dat die faalcollega opeens wel goed gaat functioneren in die nieuwe rol die jij ook ambieert?
Dat beweert toch niemand?

quote:
Mochten ze voor hem kiezen dan zijn ze misschien het probleem aan het verplaatsen en daar schiet niemand wat mee op.
Dat ontkent toch ook niemand? Dit is de interne politiek; de huidige manager is een probleem kwijt (en schuit het een ander in z'n mik).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197689891
Ik zou denk ik niet met ze in zee gaan. Zelf wel eens meegemaakt dat een leidinggevende me heeft aangenomen waarbij HR de zaak nogal forceerde, maar de leidinggevende me zelf eigenlijk niet wilde aannemen. Vervolgens werd ik een jaar lang met een vergrootglas bekeken, ik kon me dus bijna geen fouten permitteren. Dus weet waar je aan begint.
pi_197844389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:06 schreef Daboman het volgende:
Ik zou denk ik niet met ze in zee gaan. Zelf wel eens meegemaakt dat een leidinggevende me heeft aangenomen waarbij HR de zaak nogal forceerde, maar de leidinggevende me zelf eigenlijk niet wilde aannemen. Vervolgens werd ik een jaar lang met een vergrootglas bekeken, ik kon me dus bijna geen fouten permitteren. Dus weet waar je aan begint.
Erg herkenbaar. Pietje kan veel fouten permitteren maar oh wee als jij er een maakt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197846553
Al nieuws, @Alpha0?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197869051
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 07:55 schreef baskick het volgende:
Al nieuws, @:Alpha0?
:?
pi_197869173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 09:54 schreef Rene het volgende:

[..]

Klopt hoor. Vast onderdeel in onze bila's.
bila's :')
pi_197869660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 07:55 schreef baskick het volgende:
Al nieuws, @:Alpha0?
@greatgonzo
Somebody that I used to know
pi_197870634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:34 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

tja.. mijn pluspunten zijn vooral werkervaring en vooral dat ik echt in een probleem duik tot het opgelost is.
Jantje, die ook solliciteert, maakt dingen half af. Zo ken ik (en collega's met mij) hem. Ik ga dat natuurlijk niet letterlijk zo benoemen. Maar zal wel mijn onderscheidende punten willen laten zien.

Je koopt er natuurlijk niets voor. Ik weet nagenoeg zeker dat de nieuwe afdeling eerder voor mij zal kiezen, omdat ik ook al veel met hen samen werk. Alleen, er zit ook zo'n muts straks bij van H&R.. en die wordt dus door dat MT lid bewerkt om Jantje daar te plaatsen.
Ik zou zeggen solliciteer gewoon zoals je het normaal zou doen. Maar ik zou wel eerlijk zijn en bij je sollicitatie gesprek zeggen als je dat wil en behoefte aan heb, dat je ook gehoord hebt dat mijn concurrent deze functie ook kan krijgen. “ En tegenover mijn concurrent ben ik ( Noem je positieve punten.)” Wees gewoon eerlijk zoals je het nu doet is gewoon prima ^O^ En voor de rest zou ik geen zorgen maken over spelletjes en strategie etc. Mocht deze functie het niet worden. Dan komt er wel een andere betere functie.
Succes ^O^
pi_197874769
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:48 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

:?
Oh excuus. Wist niet dat je ervan in de war raakte. Nogmaals sorry.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197875083
Een kleuterschool is er niks bij wat een treurigheid bij bepaalde organisaties
pi_197875197
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:09 schreef JaapKroket het volgende:
Een kleuterschool is er niks bij wat een treurigheid bij bepaalde organisaties
Dit dus, en intern solliciteren, dat klinkt nogal omslachtig, de bedrijven waar ik gezeten heb stromen mensen gewoon door omdat ze goed zijn en waarvan men weet dat iedereen dat fijn vind, je zul maar een lul aan het roer krijgen waar iedereen op tegen is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197875386
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus, en intern solliciteren, dat klinkt nogal omslachtig, de bedrijven waar ik gezeten heb stromen mensen gewoon door omdat ze goed zijn en waarvan men weet dat iedereen dat fijn vind, je zul maar een lul aan het roer krijgen waar iedereen op tegen is.
Bij veel bedrijven is daar gewoon een fatsoenlijke procedure voor. Niks mis mee. Dit zou nepotisme tegen moeten gaan. In elk geval in theorie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197875461
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij veel bedrijven is daar gewoon een fatsoenlijke procedure voor. Niks mis mee. Dit zou nepotisme tegen moeten gaan. In elk geval in theorie.
De bedrijven waar ik heb gezeten daar kon je gewoon aangeven dat je de ambitie had om door te groeien, dan werden mensen rustig klaargestoomd, en werd zo iemand netjes ingewerkt, zelfs de mensen waar niet de ruimte voor was kregen wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld de cursussen te doen om het eerlijk te houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197875508
Klinkt als een debiel bedrijf
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197876197
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

De bedrijven waar ik heb gezeten daar kon je gewoon aangeven dat je de ambitie had om door te groeien, dan werden mensen rustig klaargestoomd, en werd zo iemand netjes ingewerkt, zelfs de mensen waar niet de ruimte voor was kregen wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld de cursussen te doen om het eerlijk te houden.
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar dat iemand de ambitie heeft en uitspreekt, maakt niet dat hij de meest geschikte kandidaat is voor die betreffende functie. Zo iemand kan prima meedoen in een interne sollicitatie. En bij gelijke geschiktheid heeft een interne vaak voorrang.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197876988
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 08:28 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

onzin.. hoort gewoon bij onze beoordelingscyclus.. de vraag.. wat wil je later worden als je groot bent :)
Dit om eventuele opleidingsbehoeften ook te bespreken
Ook dat ligt weer aan de manager. Ik geef aan buiten de deur te kijken. Niks aan de hand mag een betere functie in mijn team en opleiding volgen. Zelfde bedrijf ander team andere manager. Collega zegt hetzelfde als wat ik zeg. Zij krijgt niet de betere functie en mag niet de opleiding doen. Zij kijkt immers buiten de deur.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:36:12 #41
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_197886405
De concurrent schijnt ook bij andere bedrijven op gesprek te zijn geweest, omdat hij weet dat er weinig toekomst meer in zijn huidige functie is. Schijnt vrij concreet te zijn.

Als dat doorgaat is er niets meer aan de hand.

Desondanks was het gesprek iig goed, daar ligt het niet aan
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_197886498
Wat is precies het punt? Je hebt toch niets te verliezen. Solliciteer gewoon en zie waar het schip strand. Zoals je altijd doet bij sollicitaties. Je hebt er niets aan om allerlei situaties in te beelden die zich mogelijk tijdens zo'n gesprek voor kunnen doen. Je hebt toch geen effect op andere kandidaten.
pi_197886550
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:29 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ik zou zeggen solliciteer gewoon zoals je het normaal zou doen. Maar ik zou wel eerlijk zijn en bij je sollicitatie gesprek zeggen als je dat wil en behoefte aan heb, dat je ook gehoord hebt dat mijn concurrent deze functie ook kan krijgen. “ En tegenover mijn concurrent ben ik ( Noem je positieve punten.)” Wees gewoon eerlijk zoals je het nu doet is gewoon prima ^O^ En voor de rest zou ik geen zorgen maken over spelletjes en strategie etc. Mocht deze functie het niet worden. Dan komt er wel een andere betere functie.
Succes ^O^
Begin tijdens een sollicitatie nooit over mogelijke andere kandidaten. Ben je positief over de ander dan zal dat jou niet vooruit helpen, ben je negatief over de ander dan zet je jezelf neer als misgunner of jaloers type en daar houdt ook geen mens van.
pi_197886574
Btw de hogere leidinggevende weet echt wel wat die doet, dus je moet je concurrent ook niet zo onderschatten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:09:04 #45
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_198030911
misschien leuk te vermelden: de keuze is uiteindelijk toch op mij gevallen :)
Mijn nieuwe leidinggevende heeft niet mee willen doen met het spelletje :)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_198031187
Ni
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef greatgonzo het volgende:
misschien leuk te vermelden: de keuze is uiteindelijk toch op mij gevallen :)
Mijn nieuwe leidinggevende heeft niet mee willen doen met het spelletje :)
Nice, zowel je nieuwe functie als de terugkoppeling :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198032166
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef greatgonzo het volgende:
misschien leuk te vermelden: de keuze is uiteindelijk toch op mij gevallen :)
Mijn nieuwe leidinggevende heeft niet mee willen doen met het spelletje :)
Gefeliciteerd *O*
"Pools are perfect for holding water"
pi_198033882
Gefeliciteerd. ^O^
pi_198037837
Ik hoop voor je dat het goed uitpakt. Over een half jaar weer een update? :P
pi_198038793
Ik heb niks gezegd :P :@

Gefeliciteerd!
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 01:16:22 #51
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_201774432
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef greatgonzo het volgende:
misschien leuk te vermelden: de keuze is uiteindelijk toch op mij gevallen :)
Mijn nieuwe leidinggevende heeft niet mee willen doen met het spelletje :)
Een ordinaire kick, maar kwam hier via Google uit. Mooi voor je (hoop dat je de baan nog hebt) :).

Ik heb vanuit een sollicitatiecommissie eens een interne sollicitatie fout zien gaan. Overheid, dus de vacature moest breed worden uitgezet, maar is dan vaak toch een formaliteit bij doorschuiven van medewerkers binnen een afdeling.

Ging in mijn geval om een directe collega van mij, die in het verleden al messen in mijn rug heeft gestoken. Echt ranzige kantoorpolitiek ook. Veel profileren, weinig inhoud, maar iedereen liep er mee weg. Zou mijn meerdere worden. Die collega dacht dus ook dat die er al was, gedroeg zich er ook naar, maar is het niet geworden en heeft niet veel later de organisatie verlaten :W

Goed om te zien dat toch de beste kan winnen in dit soort situaties. Heel interessant om ook de dynamiek binnen de commissie te zien veranderen gaandeweg de gesprekken. Leermomentje.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pvt.Webster op 16-10-2021 01:23:21 ]
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:25:54 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201781731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:34 schreef greatgonzo het volgende:

[..]
tja.. mijn pluspunten zijn vooral werkervaring en vooral dat ik echt in een probleem duik tot het opgelost is.
Jantje, die ook solliciteert, maakt dingen half af. Zo ken ik (en collega's met mij) hem. Ik ga dat natuurlijk niet letterlijk zo benoemen. Maar zal wel mijn onderscheidende punten willen laten zien.

Je koopt er natuurlijk niets voor. Ik weet nagenoeg zeker dat de nieuwe afdeling eerder voor mij zal kiezen, omdat ik ook al veel met hen samen werk. Alleen, er zit ook zo'n muts straks bij van H&R.. en die wordt dus door dat MT lid bewerkt om Jantje daar te plaatsen.
Dit hoeft niet perse een positief onderscheidend kenmerk te zijn. Als je daarbij langzaam werkt en/of ze zoeken iemand die snel verschillende projecten op kan starten (zonder ze zelf af te maken) lijkt je collega de logischere keuze.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:26:29 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201781742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:09 schreef greatgonzo het volgende:
misschien leuk te vermelden: de keuze is uiteindelijk toch op mij gevallen :)
Mijn nieuwe leidinggevende heeft niet mee willen doen met het spelletje :)
Gefeliciteerd!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:36:02 #54
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_201818602
had de kick ook niet zien aankomen :)

Ook een half jaar later gaat het goed, de reden om mij aan te nemen (kennis van het bedrijf, de praktische zaken van mijn oude afdeling) helpen me nog steeds
Bij tijd en wijle aanwezig...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')