abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 09:48:25 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197646306
Nooit gedacht dat ik zo'n topic zou openen omwille van ons eigen land. Maar de vraag is oprecht. Ik verbaas me er in hoge maten over dat het nog geen punt van discussie is. De halfslachtigheid waarmee onze overheid de rellen nu proberen in te dammen hebben iets weg van een oud vrouwtje die een gevecht tussen 2 jongemannen probeert te beëindigen door ze vermanend toe te spreken. Ze staat er wel, het wordt ter kennisgeving aangenomen maar het gevecht gaat in alle hevigheid door.

Als dit nu nog een week aanhoudt is het scenario alweer te voorspellen :

quote:
• Men spreekt er schande van
• Ouders houd uw kinderen binnen
• Iedere avond zitten er weer mensen van politie bij Jinek
• Vragen worden gesteld ; gebruikt de politie geen buitenproportioneel geweld?
• Er moet een parlementaire enquête komen hoe dit toch zo heeft kunnen gebeuren
Maar ondertussen worden alle binnensteden gesloopt. De armzalige ondernemer die al zo hard geraakt wordt door de pandemie, krijgt de nekslag straks toegediend van de zogenaamde 'vrijheidsstrijders'. Wie beschermt deze ondernemers? De ME is niet bij machte dit in te dammen. Die zijn alleen maar in staat de correctieve maatregel toe te passen ; namelijk de menigte uiteen te slaan. Het leger moet in staat worden geacht de preventieve maatregel uit te voeren ; namelijk de avondklok handhaven.

Criticasters zullen zeggen dat 'het een draconische maatregel is in een rechtsstaat als Nederland'. Dat zal wel, maar er vinden nu ook draconische gebeurtenissen plaats. Als we het leger nu niet inzetten, wanneer zet je het dan wel in? Er moet naar mijn idee kei- en keihard worden ingegrepen op dit soort tuig. De overheid moet nu laten zien dat ze ook echt het overgrote deel van de bevolking vertegenwoordigt en handhaving van die avondklok eist.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van. Vanavond zal opnieuw een avond zijn die volledig in het teken van de rellen staat, net als de rest van de week terwijl je dat met grootschalige legerinzet kan voorkomen. Maar zoals altijd hebben ze in Den Haag boter op hun hoofd en gaan ze 'de boel grondig analyseren'.

Hoe denk jij hierover?

Een poll voor de liefhebbers :

POLL
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197646334
Als dit gaat aanhouden moeten we natuurlijk wel iets gaan doen.
pi_197646399
Oppakken, snelrecht en veroordelen tot ALLE kosten van de schade die ze veroorzaakt hebben plus de kosten van het inzetten van de hulpdiensten. Ik denk dat de rest dan snel thuis blijft met zo’n voorbeeld.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:04:11 #4
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197646510


[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2021 10:38:57 (Met je jodenverraad :')) ]
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:04:52 #5
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197646519
Ja, per direct. Politie heeft nu wel genoeg aangetoond dat ze het niet aankunnen. Tijd om met scherp te schieten.
We moeten toch niet afhankelijk zijn van de hooligans die ons gaan beschermen? In al die steden is het vrij rustig geweest.
pi_197646552
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:48 schreef onlogisch het volgende:
Als we het leger nu niet inzetten, wanneer zet je het dan wel in?
Tegen de eigen bevolking: wat mij betreft nooit. Het leger dient ter bescherming van de burgers tegen invloeden/invallen van buiten af. Niet om tegen eigen burgers in te zetten.

Maar wel gestemd op 'Als het aanhoudt moet je iets'. Maar laten we niet te hard van stapel lopen, en de politie/ME/KMAR ook de kans geven.

En de politiek is ook aan zet wat mij betreft, qua maatregelen/straffen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:17:26 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197646701
Grapperhaus voelt daar weinig voor heeft ie al laten weten en de politie doet hard z'n best om te laten lijken dat ze het onder controle hebben en genoeg mankracht hebben en toch krijgen dat soort raddraaiers de kans om enkele dagen achter elkaar hele steden kort en klein te slaan.
pi_197646712
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:04 schreef maxi-mus het volgende:
Ja, per direct. Politie heeft nu wel genoeg aangetoond dat ze het niet aankunnen. Tijd om met scherp te schieten.
We moeten toch niet afhankelijk zijn van de hooligans die ons gaan beschermen? In al die steden is het vrij rustig geweest.
Eens. Als je geen waardige profclub in je stad hebt dan heb je nu gewoon een GROOT probleem.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:18:32 #9
37248 BertV
Handgemaakt
pi_197646722
Per direct buurtvaders inzetten. Zo kan het echt niet langer.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:19:05 #10
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197646731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Als je geen waardige profclub in je stad hebt dan heb je nu gewoon een GROOT probleem.
Valt me nog mee dat het in Almere zo rustig is.
  Forum Admin dinsdag 26 januari 2021 @ 10:21:47 #11
35723 crew  GGMM
pi_197646780
Nee veel te zwaar

Beter schaffen ze die avondklok af
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_197647056
Zo, jodenverraad enzo opgeruimd, beetje lief doen voor elkaar :*
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 10:41:41 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197647083
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:21 schreef GGMM het volgende:
Nee veel te zwaar

Beter schaffen ze die avondklok af
Kan je dit toelichten?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_197647131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:04 schreef maxi-mus het volgende:
Ja, per direct. Politie heeft nu wel genoeg aangetoond dat ze het niet aankunnen. Tijd om met scherp te schieten.
We moeten toch niet afhankelijk zijn van de hooligans die ons gaan beschermen? In al die steden is het vrij rustig geweest.
Het ligt niet aan de kunde van de politie, het ligt er aan dat de aantallen te groot zijn
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:45:09 #15
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197647136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:44 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Het ligt niet aan de kunde van de politie, het ligt er aan dat de aantallen te groot zijn
Ik doelde ook niet op de kunde of expertise van de politie, maar inderdaad vanwege de grote aantallen. Oftewel, het leger.
pi_197647206
ja vanavond al, iedereen die bij de rellen aanwezig is in elkaar rammen en opsluiten, kosten verhalen en anders een werkkamp.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197647253
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:39 schreef Leonos het volgende:
Zo, jodenverraad enzo opgeruimd, beetje lief doen voor elkaar :*
Lekker bezig Leonos.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 10:57:25 #18
236264 crew  capricia
pi_197647270
Amsterdam 1980..zo deden we dat toen. _O_
Definitely not CIA
  Forum Admin dinsdag 26 januari 2021 @ 10:57:47 #19
35723 crew  GGMM
pi_197647273
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:41 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kan je dit toelichten?
Door bij het eerste de beste virus langzaam alle vrijheden van mensen af te pakken kan je wachten totdat het een keer los gaat. Logisch dat er een keer een tegengeluid komt van mensen die zich machteloos voelen.
Ik ga het allemaal niet in detail toelichten, maar mn broertje is accountant en heeft dagelijks te maken met mensen met een zaak die "gecompenseerd" worden. Je moet voor de grap eens kijken hoe dat gebeurt. Er wordt één grote zooi van gemaakt. Dat is mensen hun leven.
En nu die mensen willen doodschieten lol.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_197647302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Door bij het eerste de beste virus langzaam alle vrijheden van mensen af te pakken kan je wachten totdat het een keer los gaat. Logisch dat er een keer een tegengeluid komt van mensen die zich machteloos voelen.
Ik ga het allemaal niet in detail toelichten, maar mn broertje is accountant en heeft dagelijks te maken met mensen met een zaak die "gecompenseerd" worden. Je moet voor de grap eens kijken hoe dat gebeurt. Er wordt één grote zooi van gemaakt. Dat is mensen hun leven.
En nu die mensen willen doodschieten lol.
niks mis mee als ze eigendom van anderen vernielen en plunderen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Forum Admin dinsdag 26 januari 2021 @ 11:01:13 #21
35723 crew  GGMM
pi_197647317
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

niks mis mee als ze eigendom van anderen vernielen en plunderen
Nee klopt dan verdien je de doodstraf.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_197647326
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee klopt dan verdien je de doodstraf.
als het zo uitkomt, waarom niet. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197647362
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:57 schreef capricia het volgende:
Amsterdam 1980..zo deden we dat toen. _O_
[ afbeelding ]
wow, vet :o
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:05:13 #24
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197647369
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Door bij het eerste de beste virus langzaam alle vrijheden van mensen af te pakken kan je wachten totdat het een keer los gaat. Logisch dat er een keer een tegengeluid komt van mensen die zich machteloos voelen.
Ik ga het allemaal niet in detail toelichten, maar mn broertje is accountant en heeft dagelijks te maken met mensen met een zaak die "gecompenseerd" worden. Je moet voor de grap eens kijken hoe dat gebeurt. Er wordt één grote zooi van gemaakt. Dat is mensen hun leven.
En nu die mensen willen doodschieten lol.
Maar het zijn toch niet dit soort gedupeerde ondernemers die nu de straat op gaan? Sterker nog, die zijn wederom de dupe omdat hun toko wordt kaput gemaakt. Het zijn vooral kansloze jongeren die niets anders willen dan rellen. (overigens is het leger inzetten niet meteen doodschieten, je kan ze ook ter bewaking bij bijvoorbeeld ziekenhuizen en winkels neerzetten) Ja, als je dan nog moeilijk gaat doen vraag je er zelf ook wel een beetje om.
  Forum Admin dinsdag 26 januari 2021 @ 11:06:49 #25
35723 crew  GGMM
pi_197647388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:05 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Maar het zijn toch niet dit soort gedupeerde ondernemers die nu de straat op gaan? Sterker nog, die zijn wederom de dupe omdat hun toko wordt kaput gemaakt. Het zijn vooral kansloze jongeren die niets anders willen dan rellen. (overigens is het leger inzetten niet meteen doodschieten, je kan ze ook ter bewaking bij bijvoorbeeld ziekenhuizen en winkels neerzetten) Ja, als je dan nog moeilijk gaat doen vraag je er zelf ook wel een beetje om.
Bij elk protest komen er kansloze debielen mee die het enkel doen om te rellen. Geloof niet zo dat het alleen maar van dit soort mensen zijn.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')