abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:48 #201
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197646371
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:37 schreef theNull het volgende:
Wat denken jullie, vanavond weer een feestje of eindelijk rustig?
Ik ben bang van wel, want nu zijn ze natuurlijk ook boos op de politie omdat hun matties zijn opgepakt.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 09:55:48 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197646393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Al die politici hebben boter op hun hoofd.
Graaf denkula was het zaterdag
klaver zat zondag wilders uit te maken voor aanstichter
wilders zat gisteravond te roepen om het leger en er een allochtonen kwestie van te maken

Wat is het vanavond?
Triest ja. Aandachtstekort omdat er geen campagne meer is een dus gaan ze nu hun teringzooi op twitter zetten? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197646407
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Precies. Heeft de effectiviteit van de Guardia Civil niets mee te maken... :D
[..]

Niemand die loopt te huilen over 'afgenomen vrijheid' is een knip voor de neus waard op dit moment. Hier in Nederland is je niets afgenomen, alleen tijdelijk beperkt.
De maatregelen zijn gewoon ontzettend beperkend voor jongeren. Ik zou als late tiener/vroege twintiger ook woedend zijn dat er "solidariteit" van me geëist wordt, terwijl m'n opleiding de nek omgedraaid is en ik desondanks het volle pond aan collegegeld moet betalen. Of dat ik wél met dertig andere tieners in een klaslokaal opgehokt mag worden, maar wanneer ik 's avonds met vijf vrienden uit diezelfde klas een pilsje wil drinken is dat "een klap in het gezicht van de zorg".

Maar degenen die je nu ziet rellen hebben nog nooit een collegezaal van binnen gezien en zullen gewoon in de bijstand of als palletsorteerder gaan eindigen. Het is het achtergebleven, nutteloze deel van onze bevolking, aangevuld met al even nutteloze allochtonen, dat nu loopt te rellen. Bij protesteren tegen een overheid heb ik altijd beelden uit de nadagen van de DDR, Roemenië of tegenwoordig, Hong Kong, in gedachten. Hier in het westen van de 21e eeuw geldt het plunderen van een winkel met sneakers als "protesteren". :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 26-01-2021 10:02:06 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197646411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:06 schreef Cara het volgende:
Gisteren waren alle kleuren en leeftijden rellend te zien door heel Nederland. Superleuke discussie hier maar vooral kansloos.
Het had wel iets verbroederends. Pegida samen met Marokkaanse jongeren tegen de politie. En voetbalhooligans die de ME helpen.

Super mooi toch. Ik hou van Nederland.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:57:24 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197646418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:51 schreef torentje het volgende:

[..]

Het vervelende is echter wel dat men op alle televisiezenders niets anders hoort en ziet dan nieuws over die rellen, zonder dat er diepgaand over gesproken wordt.
Gisteravond even een rondje gemaakt langs de velden. Het was allemaal van het niveau 'het is een schande' schreeuwen met zure verongelijkte smoelwerken. De enige die een beetje de diepte in ging was peter rrrrrrr de vries.
Houdt mooi de aandacht af voor het falende vaccinatiebeleid van de bloemschoen waarover nauwelijks gesproken wordt.

Dieptepunt van de crisis. Ik dacht dat het niet erger kon na het vaccinatielied van johan vlemminkx. Maar we hebben het gered hoor. peter rrrr de vries die met de diepste gedachten van de avond komt. -O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 09:57:39 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197646423
quote:
Het leger inzetten tijdens rellen, wat betekent dat eigenlijk?



Na twee dagen aan plunderingen en rellen wordt de roep om steviger in te grijpen luider. Er zijn zelfs mensen die vinden dat het leger tijdens de avondklokrellen moet worden ingezet. Militair deskundige Michiel de Weger zegt dat dat kan, ‘maar het is de vraag of je het moet willen’.

Uit een enquête van Hart van Nederland blijkt dat vier op de vijf ondervraagden het leger wil inzetten tijdens de avondklokrellen. En in principe is dat mogelijk: als het nou totaal uit de hand loopt ergens, kan een burgemeester (of minister) de hulp van Defensie aanvragen.

‘Nog niet aan de orde’
Dus stel, een burgemeester schakelt het leger in. Wat betekent dat vervolgens? Nou, volgens defensiedeskundige Michiel de Weger is dat lastig uit te leggen, omdat ‘dat afhangt van de diensten waar de burgemeester om vraagt’.

“Burgemeesters kunnen om verschillende dingen vragen, Defensie kan verschillende dingen leveren. Denk daarbij aan gebieden afzetten, panden beschermen, helikopters.”

Bovendien: het inschakelen van het leger is normaliter nog niet aan de orde. Eerst zal er worden gekeken wat de capaciteit van de politie en de Marechaussee is, zegt De Weger. De kans dat op korte termijn het leger wordt ingeschakeld, schat hij laag in.

“Op korte termijn zeker niet”, zegt De Weger. “Dan moet je echt denken aan een scenario waarbij in tientallen steden dagenlang duizenden relschoppers aanwezig zijn. Dan begint de capaciteit van Marechaussee en de politie tekort te schieten.”

‘Laatste optie’
Bovendien betekent het inschakelen van het leger niet meteen dat er soldaten met wapens over de straten lopen.

“Eerst zal men om de hulp van ongewapende leden van Defensie vragen, die kunnen dan bepaalde taken overnemen van de politie. Ze zullen proberen zo lang mogelijk het moment uit te stellen dat soldaten met wapens over de straat gaan.”

Maar zo’n scenario moet je misschien wel helemaal niet willen, zegt de Weger. “Dan gaan mensen dingen doen waarvoor ze niet opgeleid zijn. Defensie heeft niet altijd de juiste ervaring en uitrusting voor politiekwesties. Het leger moet de laatste optie zijn.”

https://www.omroepbrabant(...)tekent-dat-eigenlijk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197646426
de politie "broer" noemen is wel typerend.
"Ik ben 16, broer!"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:59:12 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197646439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het had wel iets verbroederends. Pegida samen met Marokkaanse jongeren tegen de politie. En voetbalhooligans die de ME helpen.

Super mooi toch. Ik hou van Nederland.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197646445
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het is toch niet erg dat defensie niet de juiste middelen heeft? Laat die wapenstok en pepperspray maar thuis. Volautomatische geweren en handgranaten, dat ruimt tenminste op.
pi_197646448
Ik snap alleen nog niet waarom nu ook de ziekenhuizen worden aangevallen...
De rest keur ik ook niet goed, maar politie is een tegenstander van de relschoppers, dus doelwit. De overheid heeft de regels ingevoerd, dus doelwit. Teststraten melden elke keer weer die besmettingen, waardoor deze maatregelen genomen worden, dus doelwit. Maar ziekenhuizen?
pi_197646452
Dit kan niet te lang duren. Mensen gaan zelf actie ondernemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197646464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:59 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik snap alleen nog niet waarom nu ook de ziekenhuizen worden aangevallen...
De rest keur ik ook niet goed, maar politie is een tegenstander van de relschoppers, dus doelwit. De overheid heeft de regels ingevoerd, dus doelwit. Teststraten melden elke keer weer die besmettingen, waardoor deze maatregelen genomen worden, dus doelwit. Maar ziekenhuizen?
Die zijn onderdeel van het complot van de viruswappies.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:08 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197646468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dit kan niet te lang duren. Mensen gaan zelf actie ondernemen.
Als we in Murica zouden leven waren al die relschoppers afgeknalt door rednecks :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:11 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197646469
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De Marechausse is het leger monnewr de Weger...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:36 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197646477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

De Marechausse is het leger monnewr de Weger...
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:03:05 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197646496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De rellen zijn staatsgeorganiseerd om de aandacht af te leiden van het falende Coronabeleid en de Toeslagenaffaire!!!!

Of was dit complot al voorbij gekomen en loop ik weer achter met mijn Facebook?
Zal geen complot zijn, maar helpen om de aandacht af te leiden van het treurige vaccinatiebeleid zal het wel. Immers ging het gisteravond bij jinek welgeteld 35 hele seconden over over wederom een tegenvaller nadat er 45 minuten lang over de rellen gesproken werd en ging het snel over naar Meiden Die Rijden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:04:54 #217
3542 Gia
User under construction
pi_197646521
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
de politie "broer" noemen is wel typerend.
"Ik ben 16, broer!"
Wanneer? Als ze klapjes krijgen?
Als ze zich daar te jong voor voelen, moeten ze gewoon op tijd naar bed. Niet gaan rellen.

Geen medelijden met de gewonden, ook niet als het slechts ramptoeristen/kijkers waren.

Er is een avondklok. Je hebt daar niet te zijn.
pi_197646523
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wel een beetje de Nederlandse mentaliteit hier. Heel nuchter kijken of de politie wel of geen capaciteit heeft.

Misschien zou een ongekend machtsverstoon met het leger dit tuig duidelijk maken wie de baas is. Een beetje overkill kan geen kwaad.
pi_197646524
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zal geen complot zijn, maar helpen om de aandacht af te leiden van het treurige vaccinatiebeleid zal het wel. Immers ging het gisteravond welgeteld 35 hele seconden over over wederom een tegenvaller nadat er 45 minuten lang over de rellen gesproken werd en ging het snel over naar Meiden Die Rijden.
Als ik de titel van dat soort programma's zie, ben ik zo blij dat ik geen televisie kijk en me beperk tot Netflix-achtigen.
pi_197646528
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:59 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik snap alleen nog niet waarom nu ook de ziekenhuizen worden aangevallen...
De rest keur ik ook niet goed, maar politie is een tegenstander van de relschoppers, dus doelwit. De overheid heeft de regels ingevoerd, dus doelwit. Teststraten melden elke keer weer die besmettingen, waardoor deze maatregelen genomen worden, dus doelwit. Maar ziekenhuizen?
De overheid is juist géén doel; er is nog niet één overheidsgebouw aangevallen. Die rellen hebben dan ook niets met "verzet" of "opstand" tegen de overheid en het gevoerde coronabeleid te maken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:06:08 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197646536
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als ik de titel van dat soort programma's zie, ben ik zo blij dat ik geen televisie kijk en me beperk tot Netflix-achtigen.
Werkelijk de eerste keer ooit dat ik meer dan 3/4 van een aflevering heb gezien, maar heb dan ook weer genoeg voor de rest van het jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197646537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Wanneer? Als ze klapjes krijgen?
Als ze zich daar te jong voor voelen, moeten ze gewoon op tijd naar bed. Niet gaan rellen.

Geen medelijden met de gewonden, ook niet als het slechts ramptoeristen/kijkers waren.

Er is een avondklok. Je hebt daar niet te zijn.
Dat dus. En voor de komende avonden gewoon iedereen die zijn neus laat zien op zo'n hotspot direct oppakken en 24 uur vastzetten. Flikker op met je recht op protest.
pi_197646554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Wanneer? Als ze klapjes krijgen?
Als ze zich daar te jong voor voelen, moeten ze gewoon op tijd naar bed. Niet gaan rellen.

Geen medelijden met de gewonden, ook niet als het slechts ramptoeristen/kijkers waren.

Er is een avondklok. Je hebt daar niet te zijn.
Juist. In deze video roept de muis "Ik ben 16, broer"
https://twitter.com/i/status/1353808203356762114
Agenten gaan niet zomaar zo af op een verdachte. Hier je ziet dat 'ie allemaal spullen in z'n klauwen heeft.

Als Sultana Simons deze video maar niet onder ogen krijgt. Dan is de politie weer de schuldige.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197646561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De overheid is juist géén doel; er is nog niet één overheidsgebouw aangevallen. Die rellen hebben dan ook niets met "verzet" of "opstand" tegen de overheid en het gevoerde coronabeleid te maken.
Exact. Het is voornamelijk opgekropt testosteron omdat de sneuneuzen niet naar voetbal kunnen om te rellen en omdat de sportscholen dicht zijn.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:08:01 #225
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197646562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:59 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik snap alleen nog niet waarom nu ook de ziekenhuizen worden aangevallen...
De rest keur ik ook niet goed, maar politie is een tegenstander van de relschoppers, dus doelwit. De overheid heeft de regels ingevoerd, dus doelwit. Teststraten melden elke keer weer die besmettingen, waardoor deze maatregelen genomen worden, dus doelwit. Maar ziekenhuizen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')