abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 januari 2021 @ 20:20:36 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_197638225
Allereerst hartelijk gegroet,

Over het algemeen genomen kan men gerust stellen dat werkelijk NIEMAND nu staat te juichen door alle gevolgen die Corona wereldwijd al geruime tijd veroorzaakt. :N Echter, in de betere Haerlemsche kringen, waar onze smaakpapillen normaliter vragen om een stevige maaltijd in een goed restaurant :9~ :Y) :9, evenals te Amsterdam Zuid en Den Haag waar financiën sinds jaar en dag ook een significante rol spelen *), ziet men bizar genoeg toch bepaalde voordelen als gevolg van deze voor velen (van u) haast ondraaglijke pandemie. :7~

Het eveneens aan ons *) gelieerde Philips beleeft volgens berichtgeving namelijk een prima omzet :Y), dit betekent dus ook een win-win-situatie. Ten eerste door levering ten gunste van patiënten en ten tweede omdat nieuwe winst vervolgens ook financiële mogelijkheden schept voor overige publieke doeleinden. :s) :s) :s)
Min of meer corona vrij *), onder andere door strikte inachtneming van belangrijke en daarmee vereiste maatregelen :Y) c_/, sprak men over alle financiële consequenties die voor veel door ons *) gewaardeerde ondernemers de revue passeerden na bijna een jaar Corona. :M :M :M

Er gebeurt onder auspiciën van de overheid uiteraard erg veel om te proberen de crisis te beteugelen en mensen op diverse manieren te helpen :s) :s) :s), hetgeen nu geschiedt onder leiding van het thans demissionair kabinet Rutte. *) B:)B
Her en der ging de nodige overheidssteun al flink in de rondte. 8} :Y) En daar komt voorlopig geen verandering in want veel ondernemers verkeren uiteindelijk in werkelijke nood :|W, zowel psychisch :o als financieel'', aldus ingewijden en professionals. :7~

Wat kan ik zeggen? Nu vele gedupeerden bijna rijkelijk gecompenseerd werden :o, vaak tot riante schadeloosstelling aan toe, profiteren behalve Philips of andere grote bedrijven ook veel goedgeluimde en mij bekende beleggers. *)
Evenzo profiteert ook een onverwoestbare woningmarkt, die het vorig jaar met aanzienlijke prijsstijgingen van 5 procent ondanks de corona pandemie nóg beter deed dan het jaar ervoor, aldus ABN Amro. c_/
Deze goede trend zet zich naar verluidt ook nog wel even voort, voordat een verwachte latere daling inzet. Laten we zeggen en ruiterlijk toegeven dat het in economisch opzicht niet onwenselijk is wanneer ook in deze zware tijden winsten gemaakt blijven worden. *)

En beste leden, hoe marktwerking en dergelijke geldstromen precies in zijn werk gaan blijft voor leken meestal ondoorgrondelijk *), maar bepaalde gedeelten van alle winsten vloeien uiteindelijk via niet nader te noemen 'omwegen' vaak ook weer in (terug) uw eigen portemonnee. :Y)
Wat Philips en het bijbehorend commentaar van mij niet geheel onbekend topman Frans van Houten betreft: de verdere verwachtingen blijven goed met een verwachte omzet en winst, ondanks een lichte afname straks van levering van beademingsapparatuur. :s) :s) :s)

Wat u? Over win-win-situaties gesproken. Dat laatste zou ook alleen maar winst betekenen in de strijd tegen Corona ;) want dit is waar het nu toch ook om gaat, mij dunkt. :7~

Goed, tot zover mijn bijdrage. Ik wens u uiteraard nog fijne avond, blijf uiteraard voorzichtig en maakt u zich eventueel niet al teveel zorgen!

Scjvb

++++




'Lagere groei in 2021'
Philips profiteert flink van coronacrisis

quote:
25 januari 2021 09:37
Aangepast: 3 uur 49 minuten geleden


Philips leverde meer beademingsapparatuur aan ziekenhuizen.

Philips draait goed dankzij de coronacrisis. Het bedrijf kon het afgelopen jaar meer apparatuur leveren om patiënten te behandelen en op afstand te zien hoe het met ze gaat. In 2021 zal de vraag naar beademingsapparatuur waarschijnlijk dalen, wat de totale omzetgroei zal dempen, denkt topman Frans van Houten.

Het coronavirus is voor de samenleving als geheel een grote domper, maar Philips levert precies die apparatuur die nu hard nodig is. Vooral in het vierde kwartaal deed het concern het daardoor goed.

Er werd meer beademingsapparatuur geleverd aan ziekenhuizen. De divisie waar dit onderdeel onder valt boekt in het vierde kwartaal een omzetstijging van maar liefst 24 procent.

'Prettig voor beleggers'

In de maanden oktober tot en met december steeg de totale vergelijkbare omzet, waarbij is gecorrigeerd voor onder meer overnames, met 7 procent tot 6 miljard euro. Onder aan de streep nam de nettowinst toe met ruim 9 procent tot 607 miljoen euro.

Zowel de omzet, als de nettowinst en de winstmarge stegen meer dan door analisten was verwacht. Voor beleggers is dat heel prettig, zegt Koen Bender van Mercurius Vermogensbeheer. "Philips profiteert van de draai naar medische apparatuur die door Van Houten is ingezet." De koers van Philips staat na een half uur handelen bijna 3 procent hoger.

2021

Voor 2021 is Philips optimistisch, het denkt dat de omzet en de winst verder zullen toenemen, mede door kostenbesparingen. De omzetgroei zal wel worden gedempt doordat de omzet bij de divisie die beademingsapparatuur levert waarschijnlijk wat zal dalen, aldus Van Houten. Veel apparatuur die ziekenhuizen nodig hebben is immers al geleverd.

Daarnaast blijft de situatie rond het coronavirus in grote delen van de wereld voor onzekerheid zorgen. Ziekenhuizen stellen in veel landen opnieuw niet-essentiële operaties uit en dat merkt Philips.

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)zet-winst-winstmarge
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 11:15:25 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197647514
Goed topic!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:17:37 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197647544
na 12 uur pas de eerste reactie nota bene van starhopper dan moet je je wel gaan realiseren dat echt niemand meer op je topicsmileydiarree zit te wachten.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 11:18:18 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197647560
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:15 schreef Starhopper het volgende:
Goed topic!
Dat wil ik best geloven maar misschien kan je even een samenvatting geven want zo'n emoticon brei kan ik niet lezen. Dat lukt me met de beste wil van de wereld niet
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 januari 2021 @ 11:20:05 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197647589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:18 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven maar misschien kan je even een samenvatting geven want zo'n emoticon brei kan ik niet lezen. Dat lukt me met de beste wil van de wereld niet
:7 :6 :6 (8> (8> :W 8)7 B:)B :M :M :S___D :S___D :S___D oO/ |:) w/ :|W >:O :O :r }:| ;) :P >:)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197649445
Wat wil je hier verder mee zeggen TS?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197730053
Wat een kut bedrijf heb er bijna 2 jaar gewerkt en er werken grotendeels 55+ers met een dikke pens die alleen maar bij de koffieautomaat staan te lullen :r
pi_197730161
Dan kunnen ze ook wel een paar procent van de winst bijdragen aan het herstel van het land. Oh nee wacht, (grote) bedrijven hebben geen maatschappelijke verantwoordelijkheid :')
pi_197738781
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:12 schreef Beursaap het volgende:
Wat een kut bedrijf heb er bijna 2 jaar gewerkt en er werken grotendeels 55+ers met een dikke pens die alleen maar bij de koffieautomaat staan te lullen :r
Als 81.600 werknemers alleen maar bij de koffieautomaat staan te lullen, dan krijg je toch geen jaaromzet van 19,5 miljard euro, en een nettowinst van 1,2 miljard euro, lijkt mij 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197742145
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als 81.600 werknemers alleen maar bij de koffieautomaat staan te lullen, dan krijg je toch geen jaaromzet van 19,5 miljard euro, en een nettowinst van 1,2 miljard euro, lijkt mij 8-)
Zo te lezen heb jij er nooit gewerkt en dat is een zegen.
Het is een grote corrupte maffiafirma. Al die overpayde 55+ers werken extreem onproductief. Dit wordt systematisch doorgerekend naar de klant om het gat op te vullen dat geslagen wordt. Een print bij Philips laten maken kost 3x zoveel als bij een concurrent. Precies dezelfde print!! Zo kan iedereen winst maken. Zie het als een lekkende badkuip waarbij ze de kraan gewoon extra open draaien.

Alles wordt opgeleukt en aangedikt onder het mom van groot bedrijf en blablabla. Ik heb er een Philips Traumatisch Stress Stoornis aan overgehouden :X .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')