abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 januari 2021 @ 20:12:18 #1
408813 crew  trein2000
pi_197637989
AstraZeneca levert de komende tijd 60% minder vaccins aan de EU. Naar eigen zeggen komt dit door problemen op een productlocatie in België. De Europese Comissie gelooft dat echter niet zonder slag of stoot:
twitter


Brusselse journalisten gaan zelfs nog een stapje verder en suggereren al dat “onze” vaccins mogelijk zijn verkocht aan een ander land:
twitter


Bespreek hier deze situatie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 januari 2021 @ 20:12:46 #2
408813 crew  trein2000
pi_197638000
Ik vind het een heel vreemd verhaal zo al met al. Ben erg benieuwd de komende dagen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 25 januari 2021 @ 20:15:31 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197638073
Het slechte nieuws blijft maar aanhouden.
Mutaties, slecht vaccinatiebeleid, avondklok, rellen. Tekort aan vaccins. Datalekken.

Hoop dat de EU ze onder druk kan zetten.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:09:17 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197639644
ik vind het al vreemd dat Israel zo veel vaccins in huis had. Nu snap ik waar die vandaan komen.
Tot nooit .......
pi_197640094
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:19 schreef Multatilu het volgende:
Zou dit niet gewoon het issue zijn?
Vertraagd indienen van alle documentatie bij EMA. Vervolgens problemen bij de productie. En nu deze berichten.
Zou AZ niet al die tijd geweten hebben dat wanneer dit nieuws uit zou komen, de afname in elkaar zou zakken. En daarom maar minder kosten in de productie hebben gestoken?
Even een crosspost.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 25 januari 2021 @ 21:23:04 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197640150
Een afname van 60 procent is ook nogal wat.
pi_197640730
Eerste gedachte is dat Astrazeneca ons gewoon heeft belazerd en de vaccins aan de hoogste bieder heeft verkocht.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:51:45 #8
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197641022
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:09 schreef Speekselklier het volgende:
ik vind het al vreemd dat Israel zo veel vaccins in huis had. Nu snap ik waar die vandaan komen.
Israël heeft geheime prijsafspraken met AstraZeneca, Moderna of andere fabrikanten. Ze betalen hiervoor hogere prijs dan wij met zijn hele EU. Ik denk dat Israëlische premier achter zit, want hij is een hele slimme man waar men ook veel geheimzinnigs doet. Niet te vergeten kan Israël ook hoge kortingen hebben afgedwongen met fabrikanten. Via goed bevriende zakenman die ook voor een fabrikant werkt kan Israël heel veel voordelen hebben gekregen voor aanschaf van coronavaccin.

In farmaciewereld is veel zwart geld in omloop, wat het ook te maken heeft met inkoopprijs per doses die aan een land wordt geleverd. Dus er wordt hard onderhandeld om de hoogste prijs uit te halen aan een kopende land. Terwijl ook voor andere landen heel sneu is dat ze het niet zelf kunnen financieren, coronavaccins zelf aanschaffen. Volgens mij kost een dosis vaccin tegen 10-30 euro per stuk.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197641131
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Israël heeft geheime prijsafspraken met AstraZeneca, Moderna of andere fabrikanten. Ze betalen hiervoor hogere prijs dan wij met zijn hele EU. Ik denk dat Israëlische premier achter zit, want hij is een hele slimme man waar men ook veel geheimzinnigs doet. Niet te vergeten kan Israël ook hoge kortingen hebben afgedwongen met fabrikanten. Via goed bevriende zakenman die ook voor een fabrikant werkt kan Israël heel veel voordelen hebben gekregen voor aanschaf van coronavaccin.

In farmaciewereld is veel zwart geld in omloop, wat het ook te maken heeft met inkoopprijs per doses die aan een land wordt geleverd. Dus er wordt hard onderhandeld om de hoogste prijs uit te halen aan een kopende land. Terwijl ook voor andere landen heel sneu is dat ze het niet zelf kunnen financieren, coronavaccins zelf aanschaffen. Volgens mij kost een dosis vaccin tegen 10-30 euro per stuk.
Zou goed kunnen maar zoveel inwoners heeft Israël niet eens. Dus het is niet dat daar ineens 50 miljoen vaccins zijn blijven plakken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 januari 2021 @ 22:09:01 #10
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197641514
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zou goed kunnen maar zoveel inwoners heeft Israël niet eens. Dus het is niet dat daar ineens 50 miljoen vaccins zijn blijven plakken
Inderdaad, maar hoe kwamen ze heel snel aan vaccin is maar de grote vraag. Israël heeft maar 8 miljoen inwoners, dus ze hebben maar 16-20 miljoen vaccin nodig. In zekere zin is Israël een zelfstandige land waar men geen samenwerkingspact met andere landen om zich heen heeft. Ze kunnen vrijelijk zelf onderhandelen met andere farmaciefabrikanten en beschikken zelf over een medische autoriteit die moet goedkeuren voor gebruik.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 januari 2021 @ 22:17:23 #11
408813 crew  trein2000
pi_197641731
twitter

Klikken voor hele draad.

Als we deze journalist van ZDF mogen geloven zijn onze vaccins dus pleite. De EU wil nu weten waar ze zijn, geen antwoord dan mag AZ niet keer exporteren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 25 januari 2021 @ 22:32:56 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197642180
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Klikken voor hele draad.

Als we deze journalist van ZDF mogen geloven zijn onze vaccins dus pleite. De EU wil nu weten waar ze zijn, geen antwoord dan mag AZ niet keer exporteren.
Uitgerekend de producent waar wij het meest op hadden ingezet... :{
pi_197642778
Dit is wel heel vreemd. Ik had juist veel vertrouwen in farmaceuten in de corona crisis omdat ze nooit echt hebben toegegeven aan de maatschappelijke druk. Ze hebben gewoon een plan getrokken om sneller te kunnen ontwikkelen en zijn hier nooit vanaf geweken ondanks beelden van overvolle ziekenhuizen en mortuaria.

Maar hier vraag ik me wel serieus af wat er aan de hand is. Ik zou zeggen als er productieproblemen zijn dan zou iedereen daar in gelijke mate vertraging van moeten ondervinden, maar ik weet niet of dit nagetrokken is.

Ik denk alsnog dat die vaccins wel gaan komen, omdat ze bij lange na niet de enige ontwikkelaar/leverancier zijn, volgens mij waren er bijna 200 vaccins in ontwikkeling. Zie https://www.who.int/publi(...)9-candidate-vaccines
En klik op de file links.

Een tegenvaller dus. Maar geen verloren oorlog.
pi_197642832
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uitgerekend de producent waar wij het meest op hadden ingezet... :{
Puur kijkend naar de aantallen was dat volgens mij Janssen, maar voor het eerste en tweede kwartaal was dat wel AstraZeneca inderdaad. Vooral omdat het effectief zou zijn bij ouderen.
pi_197642864
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:59 schreef Brad het volgende:

[..]

Puur kijkend naar de aantallen was dat volgens mij Janssen, maar voor het eerste en tweede kwartaal was dat wel AstraZeneca inderdaad. Vooral omdat het effectief zou zijn bij ouderen.
Klopt inderdaad

https://www.rijksoverheid(...)tiestrategie-roadmap
pi_197642881
dubbel
pi_197643253
Twijfels over werkzaamheid vaccin AstraZeneca bij 65-plussers.

Middel maar bij 8% van de 65+-ers effectief.

https://www.nu.nl/coronav(...)bij-65-plussers.html
pi_197643345
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:23 schreef HPoi het volgende:
Twijfels over werkzaamheid vaccin AstraZeneca bij 65-plussers.

Middel maar bij 8% van de 65+-ers effectief.

https://www.nu.nl/coronav(...)bij-65-plussers.html
In de header van je link staat

quote:
Berichten dat het vaccin van AstraZeneca maar bij 8 procent van de 65-plussers effectief zou zijn, zijn compleet onjuist
pi_197643380
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:30 schreef Brad het volgende:

[..]

In de header van je link staat
[..]

Nu.nl is het bericht nu aan het bewerken zo te zien.

Yep, en nu staat er dus dat AZ die berichten tegenspreekt.
pi_197643395
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:23 schreef HPoi het volgende:
Twijfels over werkzaamheid vaccin AstraZeneca bij 65-plussers.

Middel maar bij 8% van de 65+-ers effectief.

https://www.nu.nl/coronav(...)bij-65-plussers.html
Lees jij wel wat je post?
pi_197643431
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:33 schreef Coppi het volgende:

[..]

Lees jij wel wat je post?
Doe niet zo dom, ze hebben het bericht net aangepast.
pi_197644000
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:33 schreef Coppi het volgende:

Lees jij wel wat je post?
Lees het bericht, de Duitsers zijn niet achterlijk.
pi_197644271
Dit is toch niet te geloven dat AstraZenneca het Europese Vaccin waar we van te voren hebben betaald is door verkocht aan andere landen die het testen van het vaccin niet zo nou nemen. Eigenlijk is dit lachwekkend, triest en typerend Europees faalbeleid. hoe is dit in vredesnaam weer mogelijk in Europa.
pi_197645237
Als ze daadwerkelijk vaccins hebben verkocht die eigenlijk voor de EU bedoeld waren hoop ik dat de EU ze helemaal kapot procedeert, zodat ze alle winsten die ze maken op het vaccin direct kunnen inleveren.
pi_197645966
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 08:04 schreef Platinumgoat het volgende:
Als ze daadwerkelijk vaccins hebben verkocht die eigenlijk voor de EU bedoeld waren hoop ik dat de EU ze helemaal kapot procedeert, zodat ze alle winsten die ze maken op het vaccin direct kunnen inleveren.
En dat de verantwoordelijken daarvoor binnen dat bedrijf lange gevangenisstraffen opgelegd krijgen.
pi_197646305
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Israël heeft geheime prijsafspraken met AstraZeneca, Moderna of andere fabrikanten. Ze betalen hiervoor hogere prijs dan wij met zijn hele EU. Ik denk dat Israëlische premier achter zit, want hij is een hele slimme man waar men ook veel geheimzinnigs doet. Niet te vergeten kan Israël ook hoge kortingen hebben afgedwongen met fabrikanten. Via goed bevriende zakenman die ook voor een fabrikant werkt kan Israël heel veel voordelen hebben gekregen voor aanschaf van coronavaccin.

In farmaciewereld is veel zwart geld in omloop, wat het ook te maken heeft met inkoopprijs per doses die aan een land wordt geleverd. Dus er wordt hard onderhandeld om de hoogste prijs uit te halen aan een kopende land. Terwijl ook voor andere landen heel sneu is dat ze het niet zelf kunnen financieren, coronavaccins zelf aanschaffen. Volgens mij kost een dosis vaccin tegen 10-30 euro per stuk.
Heb je hier een bron van?
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 11:44:52 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197647970
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:09 schreef Speekselklier het volgende:
ik vind het al vreemd dat Israel zo veel vaccins in huis had. Nu snap ik waar die vandaan komen.
Die komen van Pfizer, niet AstraZeneca.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:51:09 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197649025
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:57 schreef Daboman het volgende:
Een tegenvaller dus. Maar geen verloren oorlog.
Zo denk ik er ook over. Maar dat neemt niet weg dat de sociale gevolgen van de corona maatregelen groot zijn en mensen het zat aan het worden zijn. Het zou toch handing zijn als er een duidelijk vaccinatie plan komt met duidelijke doelstellingen dat geeft de mensen wellicht wat hoop.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:55:33 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197649086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar dat neemt niet weg dat de sociale gevolgen van de corona maatregelen groot zijn en mensen het zat aan het worden zijn. Het zou toch handing zijn als er een duidelijk vaccinatie plan komt met duidelijke doelstellingen dat geeft de mensen wellicht wat hoop.
Mits de cijfers het toelaten (gelukkig dalende trend nu en met meer vaccinaties en richting voorjaar ziet dat er gunstig uit) is het gewoon zaak om tussentijds vast weer wat dingen te openen. Kappers, winkels, (basis)scholen.

Je geeft de mensen weer wat te doen en ik denk dat je ook gewoon moet accepteren dat er dan misschien nog even kortstondig weer een lichte stijging in besmettingen komt. Als je dat maar snel kunt ondervangen door sneller te gaan vaccineren hoeft dat op zich geen probleem te zijn. Zeker niet als het seizoenseffect ook gaat mee wegen.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 12:57:32 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197649114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mits de cijfers het toelaten (gelukkig dalende trend nu en met meer vaccinaties en richting voorjaar ziet dat er gunstig uit) is het gewoon zaak om tussentijds vast weer wat dingen te openen. Kappers, winkels, (basis)scholen.

Je geeft de mensen weer wat te doen en ik denk dat je ook gewoon moet accepteren dat er dan misschien nog even kortstondig weer een lichte stijging in besmettingen komt. Als je dat maar snel kunt ondervangen door sneller te gaan vaccineren hoeft dat op zich geen probleem te zijn.
In elk geval komt mijn vaste kapper morgen even langs. :P Verder durf ik eigenlijk geen voorspellingen meer te doen afwachten maar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:00:37 #32
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197649151
Ik heb zo'n vermoeden dat dit vaccin aangepast wordt vanwege de nieuwe mutaties van het Covid Virus.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197649395
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Israël heeft geheime prijsafspraken met AstraZeneca, Moderna of andere fabrikanten. Ze betalen hiervoor hogere prijs dan wij met zijn hele EU. Ik denk dat Israëlische premier achter zit, want hij is een hele slimme man waar men ook veel geheimzinnigs doet. Niet te vergeten kan Israël ook hoge kortingen hebben afgedwongen met fabrikanten. Via goed bevriende zakenman die ook voor een fabrikant werkt kan Israël heel veel voordelen hebben gekregen voor aanschaf van coronavaccin.

In farmaciewereld is veel zwart geld in omloop, wat het ook te maken heeft met inkoopprijs per doses die aan een land wordt geleverd. Dus er wordt hard onderhandeld om de hoogste prijs uit te halen aan een kopende land. Terwijl ook voor andere landen heel sneu is dat ze het niet zelf kunnen financieren, coronavaccins zelf aanschaffen. Volgens mij kost een dosis vaccin tegen 10-30 euro per stuk.
Wat is dit voor suggestieve post....
En de UK, de US, de U.A.E. en alle andere landen die flink aan het vaccineren zijn dan?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197685300
Zie dit artikel van begin december: UK's initial AstraZeneca shots will come from Europe, taskforce says


Het oude verhaal: Onze bestuurders zijn bezig met de relaties goed te houden terwijl roofdieren als Boris Johnson hier de vaccins weghamsteren.

Wat mij betreft sluit de EU de havens voor handel met Engeland zolang AstraZeneca per hoofd van de bevolking meer heeft geleverd in het VK dan in de EU. Maar ja: dat zou veronderstellen dat onze politici de belangen van onze bevolking serieus nemen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 21:00:32 #35
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197692458
Heb dat AZ al lang een dubieuze club gevonden. Misschien is het maar beter ook dat we nog even moeten wachten op J&J.
pi_197692496
https://www.theguardian.c(...)zeneca-vaccine-plant

Daar staat dat de EU de export kan verbieden vanuit Belgie.
Het werd vanavond gepubliceerd.

Het wordt "leuk "daar.
Geen verse groenten meer uit Europa.
Geen medicijnen uit Europa.
Geen vrachtwagenchauffeurs die nog naar het V.K. willen rijden.
Ik zie,ik zie , wat jij niet ziet.
  donderdag 28 januari 2021 @ 22:45:00 #37
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197694637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:02 schreef Scherpschutter het volgende:
https://www.theguardian.c(...)zeneca-vaccine-plant

Daar staat dat de EU de export kan verbieden vanuit Belgie.
Het werd vanavond gepubliceerd.

Het wordt "leuk "daar.
Geen verse groenten meer uit Europa.
Geen medicijnen uit Europa.
Geen vrachtwagenchauffeurs die nog naar het V.K. willen rijden.
Dit gaat enkel om export van het vaccin.

Als ze echt serieus zouden zijn, direct meerdere locaties aanwijzen die het vaccin gaan produceren zonder verdere tussenkomst van AZ. Zo moeilijk kan het niet zijn met die adenovirus vector.
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 11:05:19 #38
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_197700869
twitter
F.K.A. SuperwormJim
pi_197700968
Mijn gedachte is dat AstraZeneca hoog spel heeft gespeeld, partijen flink heeft laten betalen en hun voorraden "dubbel" heeft verkocht...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')