abonnement Unibet Coolblue
pi_197680830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn idd genoeg mensen van wie het leven echt verwoest is door identiteitsdiefstal, maar hee; je bent een wappie als de gegevens waarmee dit mogelijk gemaakt wordt in handen van criminelen vallen! :Y

Ik moet toegeven dat ik ook een beetje smalend naar mensen gekeken heb die de overheid niet vertrouwden met persoonlijke gegevens. :X
Het grote probleem is dat je de overheid wel *moet* vertrouwen met al je gegevens. Het is niet alsof je een alternatief hebt. Je kan niet zeggen "dan doe ik mijn belastingen wel bij de concurrent" of "dan zet ik dat vaccin zelf wel". Dat maakt de verantwoordelijkheid van de overheid extra groot en dat maakt het ook zo'n godvergeten schande dat daar op deze manier mee wordt omgegaan.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:32:35 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197680879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat je de overheid wel *moet* vertrouwen met al je gegevens. Het is niet alsof je een alternatief hebt. Je kan niet zeggen "dan doe ik mijn belastingen wel bij de concurrent" of "dan zet ik dat vaccin zelf wel". Dat maakt de verantwoordelijkheid van de overheid extra groot en dat maakt het ook zo'n godvergeten schande dat daar op deze manier mee wordt omgegaan.
Helemaal juist. En dat vertrouwen is zeker niet wederzijds en dan gaat men ook nog laks om met de gegevens van burgers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197683456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:34 schreef HSG het volgende:

[..]

[..]

Maar dit werd veroorzaakt door onbetrouwbaar personeel. Niet door software of een leverancier.
Ik kan je bijna al voorspellen hoe deze software werkt, het plugged een externe bron in op een "kaartenbak" systeem, waarschijnlijk zit er gewoon zoek scherm in waar je 10.000 resultaten krijgt op een fuzzy search, en waarschijnlijk een knop: Download als CSV, natuurlijk moet je dan nog steeds misbruik maken van het systeem, maar je maakt het wel heel makkelijk.

Daarnaast zou me ook niet verbazen als er geen auditing op dit soort acties zit. Normaal gesproken zou je sowieso er voor zorgen dat je geen grote zoekresultaten krijgt, maar al helemaal niet dat je ze ook nog eens eenvoudig kunt downloaden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197683492
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat je de overheid wel *moet* vertrouwen met al je gegevens. Het is niet alsof je een alternatief hebt. Je kan niet zeggen "dan doe ik mijn belastingen wel bij de concurrent" of "dan zet ik dat vaccin zelf wel". Dat maakt de verantwoordelijkheid van de overheid extra groot en dat maakt het ook zo'n godvergeten schande dat daar op deze manier mee wordt omgegaan.
En nog erger, ze ontkennen het ook gewoon: Opmerkingen van de GGD: PAS OP, ER ZIJN OVER IJVERIGE JOURNALISTEN AAN HET GRAVEN!!!.
En Wopke: HET GING SLECHTS OM 2 SCREENSHOTS, NIETS AAN HET HANDJE!!!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197683558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

En nog erger, ze ontkennen het ook gewoon: Opmerkingen van de GGD: PAS OP, ER ZIJN OVER IJVERIGE JOURNALISTEN AAN HET GRAVEN!!!.
En Wopke: HET GING SLECHTS OM 2 SCREENSHOTS, NIETS AAN HET HANDJE!!!
De rutte doctrine in optima forma. Eigenlijk een veel te lieve term voor zoiets, "morele verkankering" is een betere term.
pi_197683600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kan je bijna al voorspellen hoe deze software werkt, het plugged een externe bron in op een "kaartenbak" systeem, waarschijnlijk zit er gewoon zoek scherm in waar je 10.000 resultaten krijgt op een fuzzy search, en waarschijnlijk een knop: Download als CSV, natuurlijk moet je dan nog steeds misbruik maken van het systeem, maar je maakt het wel heel makkelijk.

Daarnaast zou me ook niet verbazen als er geen auditing op dit soort acties zit. Normaal gesproken zou je sowieso er voor zorgen dat je geen grote zoekresultaten krijgt, maar al helemaal niet dat je ze ook nog eens eenvoudig kunt downloaden.
Iedereen gebruikt gewoon vrolijk hetzelfde account in die systemen. username: coronatest wachtwoord: Welkom123
pi_197683624
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Iedereen gebruikt gewoon vrolijk hetzelfde account in die systemen. username: coronatest wachtwoord: Welkom123
Dat zou me ook niet verbazen, hoorde dat al die telefoonhelpdesks hun medewerkers een paar euro per maand geven om op eigen laptops te werken, gek he dat dit tot ongelukken gaat leiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 januari 2021 @ 13:17:21 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197684407
Privacylek coronasystemen was al maanden bekend, GGD deed niets: 'We konden overal bij'
GGD'ers doen boekje open
:D

De GGD is al maanden op de hoogte van de vele privacyproblemen rondom de coronasystemen met daarin de privégegevens van miljoenen Nederlanders. De interne kritiek van medewerkers is door leidinggevenden telkens weggewuifd.

Dat blijkt uit de gesprekken die RTL Nieuws de afgelopen dagen voerde met tientallen mensen die voor de GGD werkzaam zijn met het inplannen van testafspraken en het bron- en contactonderzoek.

Veel medewerkers hebben al maanden geleden vanwege verschillende privacyproblemen aan de bel getrokken, maar kregen telkens te horen dat het niet belangrijk genoeg was of kregen helemaal geen reactie. "Het boeit ze gewoon niet", aldus een medewerker die anoniem wenst te blijven.

Veel te veel toegang
De kritiek zit hem in de vrije toegang voor GGD-medewerkers tot de grote coronasystemen met daarin de privégegevens van miljoenen Nederlanders, het gebrek aan toezicht op die systemen en het massaal aantrekken van externe uitzendkrachten die allemaal in die data kunnen neuzen.

De GGD stelt in een reactie niet bekend te zijn met deze signalen. "Waar dit het geval is is dit zeker kwalijk, want wij waarderen medewerkers die ons op risico’s wijzen."

Afgelopen maandag legde RTL Nieuws de grootschalige illegale handel in privégegevens uit de twee coronasystemen van de GGD bloot. Die handel is mogelijk omdat medewerkers toegang hebben tot veel te veel gegevens, zoals in onderstaande video wordt uitgelegd:

Eerder deze week stelde minister Hugo de Jonge dat medewerkers alleen toegang hebben tot de 'noodzakelijke' gegevens, maar dat wordt door tal van medewerkers die voor de testafsprakenlijn of het bron- en contactonderzoek van de GGD werken tegengesproken.

"Ik heb toegang tot de gegevens uit de coronasystemen van allerlei andere GGD-regio's waar ik helemaal geen toegang tot zou moeten hebben", vertelt een werknemer die via een derde partij voor de GGD werkt. "Iedereen zoekt vrienden, familie of bekende mensen op en met de exportknop kon je er tot voor kort alle gegevens uit halen. Het verbaast me niets dat er wordt gehandeld in die privégegevens." De GGD bevestigt dat medewerkers 'soms toegang blijven houden' tot gegevens uit andere GGD-regio's zodat ze snel kunnen bijspringen.

Een student die voor de testafsprakenlijn werkt vult aan: "Studenten kunnen nog geen tentamen maken zonder webcamsurveillance, maar om toegang te krijgen tot de persoonsgegevens van miljoenen Nederlanders is niets meer nodig dan een laptop en een beetje geduld. Het is een schande. Waarom is er zo paniekerig opgeschaald? Waarom is er niks gedaan met eerdere tekenen van problemen? En waarom kan ik nog steeds alle persoonsgegevens opzoeken die ik maar wil met alleen een achternaam en geboortedatum of geslacht?"

Zonder VOG in systemen
Zowel de GGD als minister Hugo de Jonge benadrukken dat medewerkers die met dit soort gevoelige data werken altijd een verklaring omtrent gedrag (VOG) moeten inleveren. Meer dan tien medewerkers die RTL Nieuws sprak hebben nooit een VOG ingeleverd of pas maanden nadat zij al aan de slag waren. Opvallend genoeg kreeg een aantal van hen deze week opeens de vraag of ze toch nog een VOG konden inleveren.

Zowel de GGD als Teleperformance, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor onder andere de testafsprakenlijn, stellen dat alleen mensen met een VOG met deze systemen mogen werken. Teleperformance meldt wel dat medewerkers soms al anderhalve maand aan het werk kunnen zijn terwijl ze op hun VOG wachten: " ls de VOG binnen 6 weken na start niet wordt opgeleverd, wordt er per direct afscheid genomen van een medewerker."

Nauwelijks toezicht op toegang
Ook is er nauwelijks toezicht op de accounts die worden aangemaakt die toegang hebben tot de coronasystemen. "Ik heb al tientallen keren een account laten aanmaken zonder enige controle en er is ook nog nooit één VOG ingeleverd", vertelt iemand die toegang heeft tot CoronIT, het systeem met daarin alle privégegevens van Nederlanders die een coronatest hebben gedaan of vaccinatie krijgen.

quote:
"Bij de instructie van CoronIT werd ook nadrukkelijk gezegd dat je overal bij kunt en of je daar alsjeblieft geen misbruik van wil maken. En het erge is: ik heb voor mijn werk helemaal geen toegang tot die data nodig, maar ik kan echt overal bij."
:')

Controle is een wassen neus
Er vinden volgens de medewerkers nauwelijks controles plaats of medewerkers zich wel aan de regels houden. Enkele werknemers vertellen hoe ze eens in de zoveel maanden hun scherm via Microsoft Teams moeten delen om vervolgens de digitale prullenbak te openen. De manager kijkt dan of daar gestolen gegevens uit de coronasystemen in te vinden waren. "Een wassen neus", wordt het genoemd.

Verschillende medewerkers hebben hun zorgen geuit over de massale toegang tot data en het gebrek aan controles, maar dit is keer op keer genegeerd. Eén van de oudste meldingen aan de leiding van de GGD hierover komt uit de zomer van vorig jaar, toen een leidinggevende aan de bel trok. Het zou worden besproken, luidde de reactie per mail. Daarna heeft diegene nooit meer iets gehoord.

Testuitslagen delen via WhatsApp
De medewerkers die met name voor de testafsprakenlijn werken bevestigen ook dat er regelmatig privégegevens van Nederlanders onderling via WhatsApp worden uitgewisseld, waaronder woonadressen, patiëntnummers, 06-nummers, testuitslagen en burgerservicenummers.

In de WhatsApp-groepen wordt regelmatig gevraagd om een foto of video van je scherm te delen als iets met een systeem niet lukt. "Daar zijn heel vaak gevoelige persoonsgegevens op te zien", zegt een werknemer die anoniem wil blijven. Na het nieuws afgelopen maandag zijn deze groepen 'halsoverkop' stopgezet, met als gevolg dat werknemers eigen groepen creëren waar nog minder toezicht op is.

Er wordt dan opgeroepen om de foto en video's met alle privégegevens te verwijderen, maar deze staan dan al op de telefoons van alle leden van de WhatsApp-groep. Die beelden worden vervolgens ook weer vaak opgeslagen in de Google- of Apple-cloud van de medewerker.

Reactie GGD
Zowel de GGD als Teleperformance zeggen in een reactie niet bekend te zijn met het feit dat er gevoelige persoonsgegevens via WhatsApp worden uitgewisseld. "Als we hiervan horen maken we er direct een eind aan", aldus de woordvoerder van de GGD.

Teleperformance stelt dat WhatsApp officieel niet mag worden gebruikt voor werkgerelateerde communicatie. "Het zijn persoonlijke keuzes van medewerkers om met collega’s een app-groep aan te maken", aldus de woordvoerder.

Zowel binnen de GGD als Teleperformance wordt inmiddels opgeroepen om dit soort gevoelige privégegevens niet meer via WhatsApp te delen, maar gebruik te maken van mail of leeromgeving Blackboard.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)coronit-hpzone-light

Hugo je moet echt weg je bent gierend incompetent :(

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 28-01-2021 16:07:52 ]
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:08:31 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197687079
Nu is het wachten op de prietpraat van Hugo :') :r

https://www.volkskrant.nl(...)ar-onjuist~b20e5159/ :') _O-

Je verwacht het niet dat hij de kamer onjuist informeerd :r
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:12:35 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197687152
Techjournalist maakt gehakt van ‘grof schandaal spinnende’ Hugo de Jonge: ‘Hij liegt wéér over de GGD!’

Technologiejournalist Daniël Verlaan (RTL) kwam deze week met schokkend nieuws. Uit onderzoek van hem bleek dat persoonlijke GGD-data illegaal verhandeld werd. Criminelen verdienden grof geld met informatie over mensen die zich hadden laten testen op het coronavirus. Hun data ‒ burgerservicenummer incluis ‒ ligt op straat. De handelaren hebben totaal geen moeite die gegevens kwijt te raken. Andere criminelen springen er nu bovenop.

Totale faalminister Hugo de Jonge moest zich gisteren hier in de Tweede Kamer over verdedigen. Het was de zovéélste keer dat hij en zijn ministerie een project in een nachtmerrie veranderd hadden. Maar wat deed de clownbewindsman? Hij maakte er een verhaal van alsof iemand een lekje had aangetroffen, vervolgens de autoriteiten getipt had, en die daarna heel snel en adequaat optraden. Met andere woorden: win, win, win!

“Ik deel zeer de mening dat het hier gaat over een hele ernstige zaak,” aldus De Jonge. “En daarom allereerst hulde voor Daniël Verlaan, journalist van RTL, die afgelopen vrijdag melding maakte bij de GGD zodat de GGD aangifte kon doen, zodat de politie onderzoek kon doen, zodat er inmiddels twee aanhoudingen zijn verricht die verband houden met deze zaak. Want het is een hele ernstige zaak. Als je een beroep doet op de GGD moet je weten dat je gegevens veilig zijn.”

Maar wacht! Verlaan vindt deze reactie van De Jonge volstrekt belachelijk. Want, zegt hij, hij tipte ze niet, maar “stelde kritische vragen.” “Zo spint de politiek een grof schandaal,” schrijft hij op Twitter, waarna hij een video online zet van De Jonge en in tien (10!) opeenvolgende tweets álle “spins en feitelijke onjuistheden” van De Jonge checkt.”

https://www.dagelijksesta(...)gt-weer-over-de-ggd/

De Jonge herkent zich hier niet in wedden :?
Om te :r
  donderdag 28 januari 2021 @ 16:15:27 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197687194
Stekeblinde prutsclown Hugo de Jonge vindt totaal lekke IT-systeem GGD toch “veilig genoeg”

Faalminister Hugo de Jonge werd vandaag in de Tweede Kamer stevig aan de tand gevoeld over het totaal lekke IT-systeem van de GGD, waardoor miljoenen privégegevens maandenlang konden worden doorverkocht. De Jonge werd duidelijk in het nauw gedreven, want hij gaf toe dat ruim 8.000 GGD’ers toegang hebben tot volledige datasets, maar stelde tegelijkertijd ook dat het systeem wat hem betreft veilig genoeg is!

RTL-journalist Daniël Verlaan stelde vast dat praktisch iedere GGD’er of callcentermedewerker toegang kon krijgen tot de complete dataset van de IT-systemen waar de GGD de gegevens van geteste personen in opslaat. Iets wat overduidelijk voorkomen had kunnen worden als het systeem vanaf het begin goed was ingericht.

De Jonge probeerde er in de Kamer echter met een grote boog omheen te draaien, en recht te praten wat krom is, door te stellen dat het systeem veilig genoeg is en uw zogenaamd loyale overheid wel degelijk genoeg doet om uw privacy te waarborgen. Dat zijn echt regelrechte nonsens.

Het enige wat volgens De Jonge nu pas op touw is gezet, is een aantal schijnoplossingen waar een beetje intelligente crimineel makkelijk aan kan ontsnappen. Hij kwam niet verder dan het eisen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG), een geheimhoudingsplicht en een training in het omgaan met gevoelige informatie. Over het fatsoenlijk dichttimmeren van de IT-systemen, laat staan over het feit waarom dat niet meteen was gebeurd, hoorde je hem niet.

Dit is een beetje alsof je mensen een huis laat betrekken en bent vergeten een voordeur in te bouwen, waardoor de hele boel is leeggeroofd. Om het op te lossen komt er niet een voordeur met een degelijk slot, maar alleen een briefje aan een touwtje in de deurpost waarop staat: ‘niet stelen a.u.b.’. Zo’n deur met slot heeft toch geen zin, want, zo is de redenering van De Jonge: “Iemand die echt kwaad in de zin heeft, daar is geen kruid tegen gewassen”.

Slachtoffers waarvan hun privégegevens nu op straat liggen worden de eerstkomende tijd ook niet geďnformeerd. De Jonge wilde eerst het strafrechtelijk onderzoek afwachten.

Kortom: die minister blijft ook maar falen en dat zie je op zo’n beetje ieder terrein waar hij een vinger in de pap heeft. Vaccinaties, coronapreventie, normale schoenen aantrekken… Is er überhaupt een succesje dat we aan De Jonge kunnen toeschrijven?

quote:
Het winnen van de lijsttrekkersverkiezing van het CDA misschien, en toen wist hij héél goed hoe het IT-systeem werkte… Toch vreemd!
:D _O- _O- _O-

https://www.dagelijksesta(...)jonge-veilig-genoeg/

Hoe lang nog deze randdebiel op deze positie :?
pi_197688328
Kun je aangifte doen tegen die lui want nu ik dit weet. Vraag ik me af of ik me wel moet laten testen of vaccineren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 17:26:16 #114
74056 crew  ToT
pi_197688353
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:24 schreef vipergts het volgende:
Kun je aangifte doen tegen die lui want nu ik dit weet. Vraag ik me af of ik me wel moet laten testen of vaccineren.
Ja nee NU hebben ze het WEL HEUL erg veilig gemaakt hoor! :Y O-)

Ik heb inmiddels contact met hen opgenomen om mijn gegevens uit hun systeem te laten verwijderen, maar jah; kalf verzopen, put dempen...
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:50:54 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197688704
Dusss, voor de volgende keer: blijf zo veel mogelijk onder de radar van de overheid. De volgende keer dat je ziek bent blijf je gewoon thuis, tenzij je echt een arts moet raadplegen. Het zijn uiteindelijk deze statistieken die de zwaarte van de beperkende maatregelen bepalen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197688780
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:17 schreef ikweethetookniet het volgende:

Reactie GGD

Zowel de GGD als Teleperformance zeggen in een reactie niet bekend te zijn met het feit dat er gevoelige persoonsgegevens via WhatsApp worden uitgewisseld. "Als we hiervan horen maken we er direct een eind aan", aldus de woordvoerder van de GGD.

Teleperformance stelt dat WhatsApp officieel niet mag worden gebruikt voor werkgerelateerde communicatie. "Het zijn persoonlijke keuzes van medewerkers om met collega’s een app-groep aan te maken", aldus de woordvoerder.

Zowel binnen de GGD als Teleperformance wordt inmiddels opgeroepen om dit soort gevoelige privégegevens niet meer via WhatsApp te delen, maar gebruik te maken van mail of leeromgeving Blackboard.
Dit moet toch een reactie van de Speld zijn???

Een systeem waar elke joker die er mee werkt full control heeft t/m complete downloadrechten aan toe maar we gaan ons druk maken om WhatsApp... Mijn fucking god... :X :X
pi_197688917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja nee NU hebben ze het WEL HEUL erg veilig gemaakt hoor! :Y O-)

Ik heb inmiddels contact met hen opgenomen om mijn gegevens uit hun systeem te laten verwijderen, maar jah; kalf verzopen, put dempen...
Eigenlijk moet iedereen gewoon aangifte doen tegen de GGD en Hugo. Dat een systeem niet waterdicht is kan ik nog mee leven maar dat de bezwaren van medewerkers als driekwart jaar werden weggewuifd door wat anderen is toch wel weer schandelijk. Want ga er maar vanuit dat als je indentiteit gestolen wordt je geen enkele hulp krijgt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:09:15 #118
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197688958
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit moet toch een reactie van de Speld zijn???

Een systeem waar elke joker die er mee werkt full control heeft t/m complete downloadrechten aan toe maar we gaan ons druk maken om WhatsApp... Mijn fucking god... :X :X
Inderdaad _O- De AVG is niet in het leven geroepen voor individuele gegevens die nauwelijks bruikbaar zijn voor georganiseerde fraudeurs, maar juist die grote datasets. Een fucking EXPORT-knop om miljoenen gegevens van Nederlanders eenvoudig op een stickje te zetten. Hoe verzin je het 8)7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197689196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:26 schreef raptorix het volgende:

Ik kan je bijna al voorspellen hoe deze software werkt, het plugged een externe bron in op een "kaartenbak" systeem, waarschijnlijk zit er gewoon zoek scherm in waar je 10.000 resultaten krijgt op een fuzzy search, en waarschijnlijk een knop: Download als CSV, natuurlijk moet je dan nog steeds misbruik maken van het systeem, maar je maakt het wel heel makkelijk.
Dat kan, maar dan had het nooit uitgerold mogen worden. In dit geval gok ik echt op amateurisme mbt de rechten. Daarnaast is een personele screening natuurlijk ook een vereiste bij dit soort werkzaamheden. Je laat toch niet de eerste de beste crimineel met dit soort gevoelige data werken?

quote:
Daarnaast zou me ook niet verbazen als er geen auditing op dit soort acties zit. Normaal gesproken zou je sowieso er voor zorgen dat je geen grote zoekresultaten krijgt, maar al helemaal niet dat je ze ook nog eens eenvoudig kunt downloaden.
Als je je dashboards een beetje ingeregeld hebt in iets als Splunk hadden er al lang een hele zooi toeters en bellen af moeten gaan. Maar idd, daar zal wel niet over nagedacht zijn. :')
pi_197690069
Waarschijnlijk volgende week een debat hierover in de Tweede Kamer.
pi_197690303
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:17 schreef Dutchguy het volgende:
Waarschijnlijk volgende week een debat hierover in de Tweede Kamer.
Die zitten binnenkort in verkiezingsreces. Ik ben benieuwd wat hier concreet mee gedaan gaat worden (ergo; niets denk ik).

Inmiddels ben ik erachter dat mijn gegevens 6(!) keer zijn opgevraagd. Dit is 4 keer meer dan noodzakelijk.

Ik heb zojuist melding gedaan bij de autoriteit persoonsgegevens. Ik krijg smsjes van zogenaamd mijn bank, mails van zogenaamd mijn zorgverzekeraar (die van vorig jaar :') ).

Schandalige gang van zaken. Echt de overheid :r
Nooit vertrouwen hebben in de overheid. Nooit nooit nooit.
pi_197690500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:30 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Die zitten binnenkort in verkiezingsreces. Ik ben benieuwd wat hier concreet mee gedaan gaat worden (ergo; niets denk ik).

Inmiddels ben ik erachter dat mijn gegevens 6(!) keer zijn opgevraagd. Dit is 4 keer meer dan noodzakelijk.

Ik heb zojuist melding gedaan bij de autoriteit persoonsgegevens. Ik krijg smsjes van zogenaamd mijn bank, mails van zogenaamd mijn zorgverzekeraar (die van vorig jaar :') ).

Schandalige gang van zaken. Echt de overheid :r
Nooit vertrouwen hebben in de overheid. Nooit nooit nooit.
Dit gaat nog een enorme staart krijgen. Ik heb nog overwogen om mijn gegevens te laten anonimiseren of verwijderen maar het kwaad is mogelijk al geschied.

Ik moet zeggen dat ik ook rare spam ineens krijg, maar even in de gaten te houden. Krijg steeds meer bevestiging hoe veel er in dit land met touwtjes aan elkaar hangt.
pi_197690530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:30 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Inmiddels ben ik erachter dat mijn gegevens 6(!) keer zijn opgevraagd. Dit is 4 keer meer dan noodzakelijk.

Hoe kan je dit checken?
pi_197690591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het grote probleem is dat je de overheid wel *moet* vertrouwen met al je gegevens. Het is niet alsof je een alternatief hebt. Je kan niet zeggen "dan doe ik mijn belastingen wel bij de concurrent" of "dan zet ik dat vaccin zelf wel". Dat maakt de verantwoordelijkheid van de overheid extra groot en dat maakt het ook zo'n godvergeten schande dat daar op deze manier mee wordt omgegaan.
Ik ben verdomme zo ontzettend zuinig op mijn gegevens prijs geven en al helemaal mijn BSN, daar gaat mijn laatst3 vertrouwen in de overheid. Wat een pleuriszooi.
pi_197690596
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dit gaat nog een enorme staart krijgen. Ik heb nog overwogen om mijn gegevens te laten anonimiseren of verwijderen maar het kwaad is mogelijk al geschied.

Ik moet zeggen dat ik ook rare spam ineens krijg, maar even in de gaten te houden. Krijg steeds meer bevestiging hoe veel er in dit land met touwtjes aan elkaar hangt.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:41 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Hoe kan je dit checken?
Verzoek doen bij de GGD om door te geven hoe vaak jouw gegevens zijn opgevraagd. Dit is in het systeem te zien.

Ik heb aardig druk moeten zetten (met Autoriteit persoonsgegevens achter de hand), voordat ze dit wilden delen. Ik weet niet of dit iets is wat ze gaan blijven doen, want ik denk dat ze hierover vaker en vaker benaderd gaan worden.
pi_197690604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:25 schreef AchJa het volgende:

Als je je dashboards een beetje ingeregeld hebt in iets als Splunk hadden er al lang een hele zooi toeters en bellen af moeten gaan. Maar idd, daar zal wel niet over nagedacht zijn. :')
1
2
3
4
5
6
Requests | 
where url contains "/search" and method = "POST" | 
Summarise aantal=count(*)  by User, bin(timesteamp,1D) | 
| Order by Aantal Desc, null first
| Limit 25
| Display Render Piechart

Uit mijn hoofd, alstu ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197690617
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:44 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik ben verdomme zo ontzettend zuinig op mijn gegevens prijs geven en al helemaal mijn BSN, daar gaat mijn laatst3 vertrouwen in de overheid. Wat een pleuriszooi.
Ik heb al een mail gekregen waarin de laatste 5 cijfers van mijn BSN stonden. Dus ik ben bang dat je beter het ergste kan vrezen.
pi_197690624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

[..]

Verzoek doen bij de GGD om door te geven hoe vaak jouw gegevens zijn opgevraagd. Dit is in het systeem te zien.

Ik heb aardig druk moeten zetten (met Autoriteit persoonsgegevens achter de hand), voordat ze dit wilden delen. Ik weet niet of dit iets is wat ze gaan blijven doen, want ik denk dat ze hierover vaker en vaker benaderd gaan worden.
De tering zeg wat een geauwehoer. Zal clown Hugo al ergens een loket optuigen voor als je in de ellende komt, vast niet.
pi_197690672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:45 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik heb al een mail gekregen waarin de laatste 5 cijfers van mijn BSN stonden. Dus ik ben bang dat je beter het ergste kan vrezen.
Heb je een corona test laten uitvoeren of in een contact onderzoek gezeten?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197690753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je een corona test laten uitvoeren of in een contact onderzoek gezeten?
Alleen coronatest laten doen bij de GGD.

Dus je zou zeggen dat ze 2 keer bij mijn gegevens moeten; bij het plannen van de afspraak en bij het koppelen van de uitslag. Toch zijn die gegevens 6 keer ingezien blijkt.

Rara politiepet ;(
pi_197691069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:50 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Alleen coronatest laten doen bij de GGD.

Dus je zou zeggen dat ze 2 keer bij mijn gegevens moeten; bij het plannen van de afspraak en bij het koppelen van de uitslag. Toch zijn die gegevens 6 keer ingezien blijkt.

Rara politiepet ;(
Kreeg je die mail zelf, of moest je dat ergens aanvragen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197691382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kreeg je die mail zelf, of moest je dat ergens aanvragen?
De mail van de afspraak en van de uitslag kreeg ik zelf. Bedoel je dat? Natuurlijk moet je die van de uitslag wel zelf inzien door in te loggen met je DigID

Nu ben ik ook wel benieuwd waarom je die vragen stelt? :P
pi_197691450
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

De mail van de afspraak en van de uitslag kreeg ik zelf. Bedoel je dat? Natuurlijk moet je die van de uitslag wel zelf inzien door in te loggen met je DigID
Ik dacht dat je kon checken of je gegevens waren ingezien en dat je daar dan mail van kreeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197691505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik dacht dat je kon checken of je gegevens waren ingezien en dat je daar dan mail van kreeg.
Ooh zo, nee ik heb daarover gebeld uiteindelijk. Via de mail kreeg ik het niet voor elkaar.

Het is misschien een beetje gemeen van me, maar via de telefoon kan ik aardig overtuigend zijn, dus heeft ze het uiteindelijk toch bekeken.
pi_197691515
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:30 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Die zitten binnenkort in verkiezingsreces. Ik ben benieuwd wat hier concreet mee gedaan gaat worden (ergo; niets denk ik).

Inmiddels ben ik erachter dat mijn gegevens 6(!) keer zijn opgevraagd. Dit is 4 keer meer dan noodzakelijk.

Ik heb zojuist melding gedaan bij de autoriteit persoonsgegevens. Ik krijg smsjes van zogenaamd mijn bank, mails van zogenaamd mijn zorgverzekeraar (die van vorig jaar :') ).

Schandalige gang van zaken. Echt de overheid :r
Nooit vertrouwen hebben in de overheid. Nooit nooit nooit.
Hoe vraag je dat op?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197691570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoe vraag je dat op?
Zie mijn reacties daarna.

Ik probeerde het via de mail, maar daar wilde ze niet aan toegeven.

Toen heb ik gebeld en ben ik vrij overtuigend het gesprek aangegaan met autoriteit persoonsgegevens achter de hand, en toen heeft ze het uiteindelijk voor me opgezocht.

Het zal dus niet vanzelfsprekend zijn dat ze dit met je delen, maar strikt genomen móeten ze gedupeerden op de hoogte stellen. Dat benadrukte ik, dus ik denk dat ze zich op het moment van constateren realiseerde dat zie hier openheid over móest geven.
pi_197691615
Hier komen de spam-mails en -smsjes ook alweer binnen en ik werd gisteren gebeld door een telefoonnummer waarvan ik meteen een alert kreeg dat het een oplichter kon zijn. En bedankt GGD.

En het gaat niet alleen om mij, maar de GGD heeft ook de BSN-nummers van mijn kinderen vanwege bron- en contactonderzoek. Ik word er zo boos van, maarja, wat doe je ermee...
pi_197691659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:21 schreef Amsel het volgende:
Hier komen de spam-mails en -smsjes ook alweer binnen en ik werd gisteren gebeld door een telefoonnummer waarvan ik meteen een alert kreeg dat het een oplichter kon zijn. En bedankt GGD.

En het gaat niet alleen om mij, maar de GGD heeft ook de BSN-nummers van mijn kinderen vanwege bron- en contactonderzoek. Ik word er zo boos van, maarja, wat doe je ermee...
Melden bij autoriteit persoonsgegevens.
pi_197691684
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Melden bij autoriteit persoonsgegevens.
Ik heb daar vorig jaar meerdere meldingen gedaan van ernstige misstanden, o.a. misbruik van biometrische gegevens, nooit meer wat van gehoord.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197691701
Voor iedereen die een klacht wil indienen bij de autoriteit persoonsgegevens, dan kan hier:

https://autoriteitpersoon(...)gsformulier-klachten
pi_197691724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:19 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Zie mijn reacties daarna.

Ik probeerde het via de mail, maar daar wilde ze niet aan toegeven.

Toen heb ik gebeld en ben ik vrij overtuigend het gesprek aangegaan met autoriteit persoonsgegevens achter de hand, en toen heeft ze het uiteindelijk voor me opgezocht.

Het zal dus niet vanzelfsprekend zijn dat ze dit met je delen, maar strikt genomen móeten ze gedupeerden op de hoogte stellen. Dat benadrukte ik, dus ik denk dat ze zich op het moment van constateren realiseerde dat zie hier openheid over móest geven.
Ja maar dat is een of ander callcenter trutje die kan wel gewoon een getalletje noemen om van me af te zijn. Ik wil gewoon zwart op wit of mijn gegevens misbruikt en of verkocht zijn.

Wat voor gegevens van de autoriteit persoonsgegevens of avg heb je achter de hand gehouden.

Het is allemaal lekker je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegen Phising of je BSN nummer e.d. niet met jan en alleman te delen. En dan komt te overheid poef weg gegeven en hun reactie is ga maar rustig slapen wij waken over u
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197691729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb daar vorig jaar meerdere meldingen gedaan van ernstige misstanden, o.a. misbruik van biometrische gegevens, nooit meer wat van gehoord.....
Ernstige zaak. In principe moeten ze binnen 3 maanden reageren.
pi_197691779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:26 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ernstige zaak. In principe moeten ze binnen 3 maanden reageren.
Ja goed dat je het aanstipt, ga ze morgen eens proberen te bellen, ging om gezichtsherkenningsoftware die gebruikt werd bij offline examens, overigens nog treurig, ik was daar samen met een pikdonker persoon (een neger), nu zaten zijn kleine oortjes ook nog eens aan zijn hoofd vast en had de software problemen met de triangulatie van zijn gezicht (ik zag letterlijk het beeld op hol slaan :D )
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197691841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ja maar dat is een of ander callcenter trutje die kan wel gewoon een getalletje noemen om van me af te zijn. Ik wil gewoon zwart op wit of mijn gegevens misbruikt en of verkocht zijn.

Wat voor gegevens van de autoriteit persoonsgegevens of avg heb je achter de hand gehouden.

Het is allemaal lekker je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegen Phising of je BSN nummer e.d. niet met jan en alleman te delen. En dan komt te overheid poef weg gegeven en hun reactie is ga maar rustig slapen wij waken over u
Ja dat snap ik, alleen ben ik bang dat ze het niet zomaar zwart op wit gaan geven.

Wat ze tegen mij zei was wel legit overigens. Haar hele gesprekshouding bevestigde dat. Ik hoorde haar de gegevens invullen, discussie hier,discussie daar, uiteindelijk kwam het hoge woord eruit “ja op basis van wat ik hier zie, 6 keer meneer **”. Ik vroeg: hoeveel keer zou dat normaal gesproken moeten zijn? Antwoordde ze: “Als er iets gecheckt moet worden vaker, maar eigenlijk maar 2 of 3 keer. Dus hier iets niet helemaal gegaan inderdaad. Maar wat kan ik niet voor u zien” etc.

En het is inderdaad schandalig. En zo worden binnenkort ook je biometrische gegevens gekoppeld aan de ID kaart of paspoort.

What could go wrong :')
pi_197691853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja goed dat je het aanstipt, ga ze morgen eens proberen te bellen, ging om gezichtsherkenningsoftware die gebruikt werd bij offline examens, overigens nog treurig, ik was daar samen met een pikdonker persoon (een neger), nu zaten zijn kleine oortjes ook nog eens aan zijn hoofd vast en had de software problemen met de triangulatie van zijn gezicht (ik zag letterlijk het beeld op hol slaan :D )
🤣🤣 dat is wel een grappig verhaal hahaha

Maar wel treurig ook natuurlijk.

Succes
pi_197691935
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ja maar dat is een of ander callcenter trutje die kan wel gewoon een getalletje noemen om van me af te zijn. Ik wil gewoon zwart op wit of mijn gegevens misbruikt en of verkocht zijn.

Wat voor gegevens van de autoriteit persoonsgegevens of avg heb je achter de hand gehouden.

Het is allemaal lekker je wordt doodgegooid met waarschuwingen tegen Phising of je BSN nummer e.d. niet met jan en alleman te delen. En dan komt te overheid poef weg gegeven en hun reactie is ga maar rustig slapen wij waken over u
Als ze opnemen dan zeg je: Bij deze vorder ik alle informatie die jullie over mij hebben, inclusief wie toegang heeft gehad tot mijn gegevens. Dat zijn ze namelijk volgens de AVG verplicht. Overigens hoeven ze dat niet direct te melden, naar mijn weten hebben ze daar 30 of 40 dagen de tijd voor. Ik heb dit bij verschillende organisaties geďmplementeerd, helaas zijn er maar weinig die dit op orde hebben en veelal word je met een kluitje het riet ingestuurd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197691955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Voor iedereen die een klacht wil indienen bij de autoriteit persoonsgegevens, dan kan hier:

https://autoriteitpersoon(...)gsformulier-klachten
Thx net gedaan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 28 januari 2021 @ 21:08:18 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197692582
https://www.evajinek.nl/o(...)ek-corona-criminelen

Vanavond is Daniël weer te gast ^O^ _O_
pi_197692669
De AP vindt dat ze van de voorlichting is en niet van de handhaving. Logisch ook, want anders komen de bestuursbanen van de top in het gedrang.
  donderdag 28 januari 2021 @ 21:14:56 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197692710
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')