abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 januari 2021 @ 14:38:26 #1
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197631741
https://www.nu.nl/coronav(...)er-doses-levert.html

De Jonge: Vaccinatietempo omlaag omdat AstraZeneca minder doses levert

Het tempo van vaccineren zal omlaag gaan omdat farmaceut AstraZeneca in het eerste kwartaal minder doses van het coronavaccin kan leveren dan afgesproken. Dat zegt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) maandag over de Nederlandse vaccinatiestrategie.

Er zullen nu "scherpe keuzes" gemaakt moeten worden, aldus De Jonge. Het is een "domper" dat de fabrikant minder kan leveren. Dat bericht kwam als een "donderslag bij heldere hemel" omdat Nederland in het eerste kwartaal rekende op "forse leveranties".

Er zal een "aantal maanden" minder worden geleverd door de farmaceut. De Jonge gaat er nog steeds van uit dat het gaat lukken om iedereen in Nederland voor de herfst te hebben gevaccineerd.

Vrijdag werd bekend dat AstraZeneca in het eerste kwartaal minder vaccins gaat leveren dan verwacht. Een woordvoerder kan niet zeggen hoeveel vaccins later aankomen in Nederland.

Het vaccin van AstraZeneca, dat samen met de University of Oxford is ontwikkeld, wordt vrijdag door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) beoordeeld. Als er een goedkeuring komt, arriveert de eerste lading op 15 februari in de Europese Unie.

Eerder meldde een hoge ambtenaar binnen de Europese Unie aan persbureau Reuters dat de farmaceut in het eerste kwartaal nog zo'n 31 miljoen doses gaat leveren aan EU-lidstaten, 60 procent minder dan het oorspronkelijke aantal. Nederland verwachtte in deze periode 4,5 miljoen doses.

Brussel zet druk op AstraZeneca

De Europese Commissie heeft AstraZeneca maandag laten weten zo snel mogelijk de contractueel vastgelegde hoeveelheid doses te verwachten, zodra het coronavaccin van het bedrijf wordt goedgekeurd voor gebruik in de EU. De commissie verwacht dat de farmaceut zich flexibel opstelt zodat er alsnog meer doses komen.

Het vaccin van AstraZeneca, dat samen met de University of Oxford is ontwikkeld, wordt vrijdag door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) beoordeeld. Als er een goedkeuring komt, arriveert de eerste lading op 15 februari in de EU.
_________________________________________________

De Jonge is heel erg goed bezig. Topminister! *O*

EDIT: OP aangepast, omdat het artikel op nu.nl ook is aangepast.

[ Bericht 12% gewijzigd door Grishenko_ op 25-01-2021 14:49:26 ]
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:41:00 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197631771
Ik blijf me verbazen dat De Jonge slechts op 1 paard gewed heeft, terwijl het toch algemeen bekend was dat meerdere farmaceuten heel ver waren in de ontwikkeling van een vaccin.
pi_197631783
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf me verbazen dat De Jonge slechts op 1 paard gewed heeft, terwijl het toch algemeen bekend was dat meerdere farmaceuten heel ver waren in de ontwikkeling van een vaccin.
Incompetentie. Dit kan hij niet.
Dit, dus.
pi_197631800
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf me verbazen dat De Jonge slechts op 1 paard gewed heeft, terwijl het toch algemeen bekend was dat meerdere farmaceuten heel ver waren in de ontwikkeling van een vaccin.
Er is ook op meerdere paarden gewed, alleen het grootste percentage op de goedkoopste (AZ). Achteraf gezien had alleen de verdeelsleutel anders gemoeten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:43:55 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197631809
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Er is ook op meerdere paarden gewed, alleen het grootste percentage op de goedkoopste (AZ). Achteraf gezien had alleen de verdeelsleutel anders gemoeten.
Ze waren niet voorbereid op het vaccin van Pfizer. En het was heel duidelijk dat Pfizer 1 van de eersten zou zijn. Dan was een beetje vertraging nog te overzien.
pi_197631810
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf me verbazen dat De Jonge slechts op 1 paard gewed heeft, terwijl het toch algemeen bekend was dat meerdere farmaceuten heel ver waren in de ontwikkeling van een vaccin.
Heeft hij dat? (ik weet niet hoor, ik kan het niet overzien).
Somebody that I used to know
  maandag 25 januari 2021 @ 14:44:17 #7
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197631814
Het is werkelijk ongelofelijk hoeveel blunders deze man mag blijven maken. Waarom blijft hij nog uberhaupt aan het roer?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:45:03 #8
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_197631834
Welk tempo? Er liggen nog tienduizenden spuitjes in de _koelkast, die hadden allang geprikt moeten worden.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:46:11 #9
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197631854
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ze waren niet voorbereid op het vaccin van Pfizer. En het was heel duidelijk dat Pfizer 1 van de eersten zou zijn. Dan was een beetje vertraging nog te overzien.
Maar hoezo is het nou zo moeilijk om een additionele basisstrategie te verzinnen?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197631862
Ik snap niet waarom ze het zo evenredig willen uitsmeren. Gewoon alle doses zo snel mogelijk erdoorheen knallen, toch? Met het risico op dat je daarna een maand zit te niksen.
Somebody that I used to know
pi_197632173
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf me verbazen dat De Jonge slechts op 1 paard gewed heeft, terwijl het toch algemeen bekend was dat meerdere farmaceuten heel ver waren in de ontwikkeling van een vaccin.
Ze hebben op 6 paarden gewed, waarvan AstraZeneca en J&J de grootsten zijn, alleen die lopen nu wat achter op Pfizer en Moderna. Geen rare gedachte, want AstraZeneca was destijds de voorloper die heel groot kon leveren. Pfizer en Moderna kende wat nadelen.

Het toeval wil dat Pfizer en Moderna toch eerder waren.

Pas als AstraZeneca en J&J (in April waarschijnlijk) groot kunnen leveren, kan het hard gaan met de vaccinaties.

Overigens zou ik er wel voor zijn om Hugo de Jonge te vervangen. Die man is duidelijk incompetent gebleken.
pi_197632189
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:45 schreef butz0rs het volgende:
Welk tempo? Er liggen nog tienduizenden spuitjes in de _koelkast, die hadden allang geprikt moeten worden.
deze site brengt het mooi in beeld:

https://coronabeeld.nl/
pi_197632322
Volgens mij liggen er nog wel wat vaccins ongebruikt op de plank.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197632351
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Volgens mij liggen er nog wel wat vaccins ongebruikt op de plank.
Die kun je dan straks wegmieteren want die moeten in een speciale vriezer blijven
pi_197632408
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:14 schreef Fugue het volgende:

[..]

Die kun je dan straks wegmieteren want die moeten in een speciale vriezer blijven
In een vriezer kun je ook planken hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197632434
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In een vriezer kun je ook planken hebben.
OKE DAN IS HET GOED :(
pi_197633280
Nog verder omlaag, kan het nog lager dan. :?
Wat een ontzettende kneuzen zijn het toch, slechtste van Europa met die vaccinaties.
  Official ESF Kreviewer maandag 25 januari 2021 @ 16:09:43 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197633301
Het is sowieso de schuld van 5g.

  maandag 25 januari 2021 @ 16:19:35 #19
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197633469
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:38 schreef Grishenko_ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)er-doses-levert.html

De Jonge: Vaccinatietempo omlaag omdat AstraZeneca minder doses levert
Hij heeft een leuke bliksemafleider gevonden. Het vaccinatietempo is nu al de laagste van alle ontwikkelde landen...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197633501
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:44 schreef Grishenko_ het volgende:
Het is werkelijk ongelofelijk hoeveel blunders deze man mag blijven maken. Waarom blijft hij nog uberhaupt aan het roer?
Wilde je een demissionair kabinet wegsturen? Dat kan dus niet.

twitter
pi_197633557
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:46 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap niet waarom ze het zo evenredig willen uitsmeren. Gewoon alle doses zo snel mogelijk erdoorheen knallen, toch? Met het risico op dat je daarna een maand zit te niksen.
Ik snap er ook niks van. En de kans is groot dat we ook geen antwoord op krijgen.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 25 januari 2021 @ 16:26:07 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197633580
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Incompetentie. Dit kan hij niet.
Hij heeft ook adviseurs als het OMT en de RIVM. Die zij dan wat dit deel aangaat ook incompetent. Daarnaast is blijkbaar de kennis over hoeveel mensen er in Nederland wonen ook onbekend mag wel duidelijk zijn. Want het aantal bestelde vaccinates voor Nederland is al onvolledig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197633592
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:04 schreef Homey het volgende:

[..]

Ze hebben op 6 paarden gewed, waarvan AstraZeneca en J&J de grootsten zijn, alleen die lopen nu wat achter op Pfizer en Moderna. Geen rare gedachte, want AstraZeneca was destijds de voorloper die heel groot kon leveren. Pfizer en Moderna kende wat nadelen.

Het toeval wil dat Pfizer en Moderna toch eerder waren.

Pas als AstraZeneca en J&J (in April waarschijnlijk) groot kunnen leveren, kan het hard gaan met de vaccinaties.

Overigens zou ik er wel voor zijn om Hugo de Jonge te vervangen. Die man is duidelijk incompetent gebleken.
Nadeel van Pfizer en Moderna is vooral dat het een nieuwe vaccintechnologie betreft waarvoor nog geen grootschalige productiecapaciteit beschikbaar is, terwijl dat voor de meer traditionele varianten van AstraZeneca en J&J wel het geval is.

Je kunt de Jonge van alles aanrekenen, maar in dit specifieke geval kan hij er inderdaad niet veel aan doen. Aan de andere kant is centrale aansturing in Nederland onder de kabinetten ook gewoon een vies woord en is er jarenlang gedecentraliseerd. Kent z'n voordelen, maar in een pandemie niet heel handig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 16:30:51 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197633651
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Wilde je een demissionair kabinet wegsturen? Dat kan dus niet.

[ twitter ]
Een motie van afkeuring door het parlement is wel een mogelijkheid wellicht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:37:18 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197633782
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nadeel van Pfizer en Moderna is vooral dat het een nieuwe vaccintechnologie betreft waarvoor nog geen grootschalige productiecapaciteit beschikbaar is, terwijl dat voor de meer traditionele varianten van AstraZeneca en J&J wel het geval is.

Je kunt de Jonge van alles aanrekenen, maar in dit specifieke geval kan hij er inderdaad niet veel aan doen. Aan de andere kant is centrale aansturing in Nederland onder de kabinetten ook gewoon een vies woord en is er jarenlang gedecentraliseerd. Kent z'n voordelen, maar in een pandemie niet heel handig.
Op zich gaat er in Nederland wel meer fout met de levering van medicijnen. En aangezien er ook een Nederlandse universiteit bij de ontwikkeling van een covid vaccin betrokken is met subsidie van de belastingbetaler had je wellicht ook de productie voor een deel hier kunnen doen. Zoals bij defensie contracten al voor een groot deel gebruikelijk is geworden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197633852
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich gaat er in Nederland wel meer fout met de levering van medicijnen. En aangezien er ook een Nederlandse universiteit bij de ontwikkeling van een covid vaccin betrokken is met subsidie van de belastingbetaler had je wellicht ook de productie voor een deel hier kunnen doen. Zoals bij defensie contracten al voor een groot deel gebruikelijk is geworden.
Zal heel erg aan de rol liggen. Weet niet of ze echt onmisbaar waren voor J&J, maar zo niet dan zijn bedrijven vaak ook niet te beroerd om ze terzijde te schuiven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 16:41:40 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197633871
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zal heel erg aan de rol liggen. Weet niet of ze echt onmisbaar waren voor J&J, maar zo niet dan zijn bedrijven vaak ook niet te beroerd om ze terzijde te schuiven.
Bedrijven zijn uit op winst. Niet meer of minder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197633895
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bedrijven zijn uit op winst. Niet meer of minder.
Nou ja, Oxford / AZ zou in principe tegen kostprijs geleverd worden. Die maken het lang niet zo bont als Pfizer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197633925
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:45 schreef butz0rs het volgende:
Welk tempo? Er liggen nog tienduizenden spuitjes in de _koelkast, die hadden allang geprikt moeten worden.
Inderdaad. Met dit tempo zitten we er over 11 jaar nog aan vast.

Het is echt ongehoord bizar dat er 10-tallen farmaceuten bezig zijn met een vaccin en je denkt dat 1 iemand de enige gaat worden en je daarop je hele keten en plan afstemt.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:44 schreef Grishenko_ het volgende:
Het is werkelijk ongelofelijk hoeveel blunders deze man mag blijven maken. Waarom blijft hij nog uberhaupt aan het roer?
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 25 januari 2021 @ 16:45:11 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197633939
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:42 schreef Monolith het volgende:
Oxford / AZ
Daarvan heeft Nederland er in elk geval 11 miljoen van besteld. Even buiten de EU goedkeuren en aan de slag zou ik zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197634026
Dus het ging extreem traag en nu gaat het nog steeds traag en dat licht dan aan AstraZeneca? Het zal wel.

quote:
Er zal een "aantal maanden" minder worden geleverd door de farmaceut. De Jonge gaat er nog steeds van uit dat het gaat lukken om iedereen in Nederland voor de herfst te hebben gevaccineerd.
Wat is dat nou weer voor onzin. Hoezo gaan we iedereen in Nederland vaccineren?

Wat hij moet doen is die vaccins die hij heeft of kan krijgen gebruiken om snel mogelijk de druk op de ziekenhuizen te verlagen zodat we terug kunnen naar normaal, en niks anders. Niet omdat hij demissionair is maar omdat hij noodbevoegdheden heeft gekregen om de noodtoestand zsm te beeindigen. Andere beleidsdoelen zijn niet relevant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197634050
Toch een bijzondere tijd waarin we leven.
Mensen die boos zijn omdat ze geen vaccin willen.
Mensen die boos zijn omdat er geen vaccins zijn.
Mensen die.. eh... boos zijn.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:56:27 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634139
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch een bijzondere tijd waarin we leven.
Mensen die boos zijn omdat ze geen vaccin willen.
Mensen die boos zijn omdat er geen vaccins zijn.
Mensen die.. eh... boos zijn.
Met de maatregelen en zonder een perspectief wanneer er oplossingen komen die echt zoden aan de dijk zetten logisch.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:59:20 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197634191
De Jonge maakt veel fouten, maar een falende fabriek kun je hem niet aanrekenen
  maandag 25 januari 2021 @ 17:01:14 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634224
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:59 schreef Hexagon het volgende:
De Jonge maakt veel fouten, maar een falende fabriek kun je hem niet aanrekenen
Als er maar een soort vaccin beschikbaar is zou ik je gelijk geven.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:03:01 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634257
Wat een gelul dit.

Het was makkelijk te regelen, maar omdat de draagkracht verminderde de afgelopen tijd komen ze eerst met naardere maatregelen zodat de daadkracht weer verhoogd.

Ik ben absoluut niet tegen vaccinatie. Zal die vaccinatie dan ook zeker nemen.
Maar alles aan dit ruikt vies. Of het nu om een klote zooi ervan maken gaat of om meer mensen die vaccineren levert meer geld op gaat.

Een handjevol mensen gaat vies rijk worden van deze vaccinatie (van bepaalde bronnen).
Dat wordt gemaximaliseerd en daar heb ik vies de pleuris in. Nogmaals, dat als iemand die pro vaccinatie is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:03:50 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634274
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik blijf me verbazen dat De Jonge slechts op 1 paard gewed heeft, terwijl het toch algemeen bekend was dat meerdere farmaceuten heel ver waren in de ontwikkeling van een vaccin.
Follow the money
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634306
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een gelul dit.

Het was makkelijk te regelen, maar omdat de draagkracht verminderde de afgelopen tijd komen ze eerst met naardere maatregelen zodat de daadkracht weer verhoogd.

Ik ben absoluut niet tegen vaccinatie. Zal die vaccinatie dan ook zeker nemen.
Maar alles aan dit ruikt vies. Of het nu om een klote zooi ervan maken gaat of om meer mensen die vaccineren levert meer geld op gaat.

Een handjevol mensen gaat vies rijk worden van deze vaccinatie (van bepaalde bronnen).
Dat wordt gemaximaliseerd en daar heb ik vies de pleuris in. Nogmaals, dat als iemand die pro vaccinatie is.
En hoe past vertraagde levering van AZ precies in je simplistische gedachtenwereldje?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:06:05 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634315
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een gelul dit.

Het was makkelijk te regelen, maar omdat de draagkracht verminderde de afgelopen tijd komen ze eerst met naardere maatregelen zodat de daadkracht weer verhoogd.

Ik ben absoluut niet tegen vaccinatie. Zal die vaccinatie dan ook zeker nemen.
Maar alles aan dit ruikt vies. Of het nu om een klote zooi ervan maken gaat of om meer mensen die vaccineren levert meer geld op gaat.

Een handjevol mensen gaat vies rijk worden van deze vaccinatie (van bepaalde bronnen).
Dat wordt gemaximaliseerd en daar heb ik vies de pleuris in. Nogmaals, dat als iemand die pro vaccinatie is.
Het Oxford / AZ vaccin gaat tegen kostprijs geleverd worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:06:43 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634323
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, Oxford / AZ zou in principe tegen kostprijs geleverd worden. Die maken het lang niet zo bont als Pfizer.
Net zoals bv bij boeren zal de producent niet de hoofdprijs beuren.
Dat betekent niet dat er niet vies op verdiend wordt. De tussenhandel wordt rijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:07:07 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197634329
In Israël waren ze er al vroeg bij. Het vaccineren begon er bijna een maand eerder dan in Nederland, en het proces verloopt ongekend snel. ''Israël heeft een militaire infrastructuur. Ze kunnen goed omschakelen en reageren in rampscenario's'', legt Midden-Oosten correspondent Olaf Koens uit.



https://www.rtlnieuws.nl/(...)estijnen-niet-waarom

Hugo de Jonge :r gierend incompetent en loopt weg voor zijn verantwoordelijkheden
Oprotten en snel :R
pi_197634339
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Net zoals bv bij boeren zal de producent niet de hoofdprijs beuren.
Dat betekent niet dat er niet vies op verdiend wordt. De tussenhandel wordt rijk.
Als je denkt dat er een parallel zit tussen de wijze waarop de agrarische markt met een veelheid aan aanbieders en specifieke vaccins met maar een paar aanbieders, dan heb je er niet heel veel van begrepen, vrees ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:09:15 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634374
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

En hoe past vertraagde levering van AZ precies in je simplistische gedachtenwereldje?
Vraag je af waarom vele andere landen niet alleen eerder waren, maar ook geen tekort hebben.

Mijn gedachtewereld is niet simplistisch, jouw gedachtewereld is teveel kusje kroel.
Dit is vuil spel en gaat een handjevol vies rijk maken. Ten koste van
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634394
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vraag je af waarom vele andere landen niet alleen eerder waren, maar ook geen tekort hebben.

Mijn gedachtewereld is niet simplistisch, jouw gedachtewereld is teveel kusje kroel.
Dit is vuil spel en gaat een handjevol vies rijk maken. Ten koste van
Jij denkt dat 60% minder levering aan de hele EU geen impact heeft op andere landen? Je bent niet echt een heel helder licht of wel?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:10:22 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197634397
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vraag je af waarom vele andere landen niet alleen eerder waren, maar ook geen tekort hebben.

Mijn gedachtewereld is niet simplistisch, jouw gedachtewereld is teveel kusje kroel.
Dit is vuil spel en gaat een handjevol vies rijk maken. Ten koste van
Deze levering zal alle klanten van AZ last bezorgen. Niet alleen NL.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:10:49 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634408
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het Oxford / AZ vaccin gaat tegen kostprijs geleverd worden.
Nogmaals, de producent doet dat ja. De tussenhandel verdient er vies aan en zo nog meer.

Het is een bekend spelletje, wordt met heel veel handel gespeelt in meer of mindere mate
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634414
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vraag je af waarom vele andere landen niet alleen eerder waren, maar ook geen tekort hebben.

Mijn gedachtewereld is niet simplistisch, jouw gedachtewereld is teveel kusje kroel.
Dit is vuil spel en gaat een handjevol vies rijk maken. Ten koste van
Ik wacht wel op J&J vaccin en anders het Russische vaccin... vertrouw Pfizer voor geen meter...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:11:31 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634426
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vraag je af waarom vele andere landen niet alleen eerder waren, maar ook geen tekort hebben.

Mijn gedachtewereld is niet simplistisch, jouw gedachtewereld is teveel kusje kroel.
Dit is vuil spel en gaat een handjevol vies rijk maken. Ten koste van
Er worden vanuit andere landen al vragen gesteld. En Pfizer is al beschuldigd van contract breuk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:12:03 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634437
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je denkt dat er een parallel zit tussen de wijze waarop de agrarische markt met een veelheid aan aanbieders en specifieke vaccins met maar een paar aanbieders, dan heb je er niet heel veel van begrepen, vrees ik.
Als jij denkt dat dat niet zo is (en niet alleen agrarisch) dan ben je naïef
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:14:01 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634473
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jij denkt dat 60% minder levering aan de hele EU geen impact heeft op andere landen? Je bent niet echt een heel helder licht of wel?
Lief naïef kind...

Waarom zijn een heel aantal landen al vorige maand begonnen met vaccineren en hebben die geen tekort?

Schaarste maakt vraag, vraag maakt winst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:14:58 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634488
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, de producent doet dat ja. De tussenhandel verdient er vies aan en zo nog meer.

Het is een bekend spelletje, wordt met heel veel handel gespeelt in meer of mindere mate
Dat is al jaren zo. En voor corona is het nu alle hens aan dek en zo snel mogelijk vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:15:00 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634490
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Deze levering zal alle klanten van AZ last bezorgen. Niet alleen NL.
Alsof het enkel over nl gaat...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:15:14 #53
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197634496
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch een bijzondere tijd waarin we leven.
Mensen die boos zijn omdat ze geen vaccin willen.
Mensen die boos zijn omdat er geen vaccins zijn.
Mensen die.. eh... boos zijn.
Als je enig inzicht hebt, zou je gemakkelijk kunnen inbeelden waarom een fatsoenlijke vaccinatiestrategie wenselijk is voor de bestrijding van deze pandemie.

Zucht, vooruit - ik zal het wel voorkauwen voor je. Een belangrijke vaccinatiestrategie is, volgens Hugo zelf, de enige exit-strategie, omdat mensen antistoffen hebben verkregen. Hierdoor zullen minder mensen besmet raken, en wordt de zorg in de ziekenhuizen ontlast. Als de druk van de ziekenhuizen is weggenomen, kunnen alle maatregels stukje bij beetje worden verlicht.

Maar blijf je vooral afvragen waarom mensen 'boos' zijn. Ik vind het in ieder geval heel logisch dat er onbegrip is voor deze incompetentie.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:16:20 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634516
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lief naïef kind...

Waarom zijn een heel aantal landen al vorige maand begonnen met vaccineren en hebben die geen tekort?

Schaarste maakt vraag, vraag maakt winst.
Het ligt wel wat complexer dan dit. En hopelijk gaat er ook op dit gebied wat veranderen maar ben daar niet optimistisch over. De regeringen in het westen hebben bewust de keuze gemaakt om zelfredzaamheid wat medicijnen aangaat te stoppen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:18:26 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634564
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:11 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Ik wacht wel op J&J vaccin en anders het Russische vaccin... vertrouw Pfizer voor geen meter...
Pfizer heb ik liever dan een of ander Russisch ding.

De producenten zijn niet het probleem... De handel/verdeling is het probleem

Geef mij ten alle tijden een gerenommeerde producent die openheid biedt. Maar ik wantrouw die ‘tussenhandel’, die verdomd veel opschiet met ineens schaarste terwijl ze allang wisten en in konden spelen op
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:18:33 #56
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197634569
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je denkt dat er een parallel zit tussen de wijze waarop de agrarische markt met een veelheid aan aanbieders en specifieke vaccins met maar een paar aanbieders, dan heb je er niet heel veel van begrepen, vrees ik.
Maar beste Monolith; hopelijk begrijp je ook wel dat het niet alleen aan de aanvoer ligt? Dat het meer ligt aan de voorbereiding van de strategie en de executie ervan? Dat onze minister van Volksgezondheid de wol over onze ogen wil trekken door ons (figuurlijke) tweedehandse auto's te verkopen? Het moet maar eens afgelopen zijn met zijn gelul: dat hij maar eens begint met poetsen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197634584
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lief naïef kind...

Waarom zijn een heel aantal landen al vorige maand begonnen met vaccineren en hebben die geen tekort?

Schaarste maakt vraag, vraag maakt winst.
Ik vrees voor je dat ik net iets beter weet waar ik over praat dan jij doet.
Dat heeft allemaal geen zak te maken met het AZ vaccin.
Israël gaat bijvoorbeeld vrij hard omdat ze goed onderhandeld hebben met Pfizer en een klein landje zijn.
Nederland is als onderdeel van de EU wat meer gebonden aan de EMA goedkeuring (al zijn er altijd uitzonderingen te maken, maar ja dat moet je als land wel aandurven). Het VK heeft bijvoorbeeld wel snel een voorlopige goedkeuring aan het AZ vaccin gegeven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197634585
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Pfizer heb ik liever dan een of ander Russisch ding.

De producenten zijn niet het probleem... De handel/verdeling is het probleem

Geef mij ten alle tijden een gerenommeerde producent die openheid biedt. Maar ik wantrouw die ‘tussenhandel’, die verdomd veel opschiet met ineens schaarste terwijl ze allang wisten en in konden spelen op
De prijzen zijn al contractueel vastgelegd dus je schiet niets op met schaarste.
pi_197634608
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar beste Monolith; hopelijk begrijp je ook wel dat het niet alleen aan de aanvoer ligt? Dat het meer ligt aan de voorbereiding van de strategie en de executie ervan? Dat onze minister van Volksgezondheid de wol over onze ogen wil trekken door ons (figuurlijke) tweedehandse auto's te verkopen? Het moet maar eens afgelopen zijn met zijn gelul: dat hij maar eens begint met poetsen.
Ik begin wel eens serieus te twijfelen aan de leesvaardigheid van de gemiddelde Nederlander als ik op Fok post. Ik zeg nergens dat het enige probleem met de vaccinatiesnelheid in Nederland is dat er problemen zijn met levering, in tegendeel.
Ik geef aan dat het vertraging van het AZ-vaccin geen zak van doen heeft met 'meer geld willen'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:21:22 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634610
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het ligt wel wat complexer dan dit. En hopelijk gaat er ook op dit gebied wat veranderen maar ben daar niet optimistisch over. De regeringen in het westen hebben bewust de keuze gemaakt om zelfredzaamheid wat medicijnen aangaat te stoppen.
Niet echt, dit is al een jaar bekend.
Dat hele nu ineens is Bs.

De ontwikkeling was complex en zit misschien tegen. Maar die doen het tegen kostprijs.

Echt serieus, volg het geld. Daar zit het probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:22:53 #61
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197634648
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Wilde je een demissionair kabinet wegsturen? Dat kan dus niet.

[ twitter ]
Ja, allemaal leuk en aardig - maar dat betekent uiteraard niet dat ministers nu maar kunnen doen wat zij willen.

Daarbij heeft Forum zijn kans gekregen om iets te betekenen in de maatschappij, maar heeft Baudet zijn eigen partij verzwolgen zoals Cronos in de Griekse mythologie enkel kon.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:23:45 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634667
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet echt, dit is al een jaar bekend.
Dat hele nu ineens is Bs.

De ontwikkeling was complex en zit misschien tegen. Maar die doen het tegen kostprijs.

Echt serieus, volg het geld. Daar zit het probleem.
Nog niet zo lang geleden had het RIVM eigen laboratoria om vaccins te ontwikkelen. Dat is wegbezuinigd. En dat process is nog steeds gaande.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:26:34 #63
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197634716
Slecht nieuws hoor, in deze tijden.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 25 januari 2021 @ 17:26:43 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634720
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vrees voor je dat ik net iets beter weet waar ik over praat dan jij doet.
Dat heeft allemaal geen zak te maken met het AZ vaccin.
Israël gaat bijvoorbeeld vrij hard omdat ze goed onderhandeld hebben met Pfizer en een klein landje zijn.
Nederland is als onderdeel van de EU wat meer gebonden aan de EMA goedkeuring (al zijn er altijd uitzonderingen te maken, maar ja dat moet je als land wel aandurven). Het VK heeft bijvoorbeeld wel snel een voorlopige goedkeuring aan het AZ vaccin gegeven.
Je bedoelt dat de tussenhandel hier voor een duppie op de eerste rij wilde zitten?
Hun eigen zakken meer wilde vullen?

Je weet dat je enkel uitlegt wat ik bedoel?
Dat het vooral een geldkwestie is? Waarbij in deze, net als bij die agrarische handel, de producent ed het nakijken heeft, de (beperkte) tussenhandel profiteert en het daarin niet schuwt om dat ten koste van te doen?

Dit hele gedoe is gelul. Gaat om politiek en winst. Niet om doen wat het beste is
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634743
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden had het RIVM eigen laboratoria om vaccins te ontwikkelen. Dat is wegbezuinigd. En dat process is nog steeds gaande.
Sowieso is bijna alle capaciteit berekend op "normale situaties".

We doen wel verbaasd dat we niet ineens 7 miljard wereldbewoners kunnen inenten maar normaal worden dat soort hoeveelheden vaccins ook niet geproduceerd. Schaal dat (als commerciële partij) maar eens op in enkele maanden.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:27:49 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634752
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Slecht nieuws hoor, in deze tijden.
Het is vrijwel alleen maar slecht nieuws.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:27:49 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197634753
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de tussenhandel hier voor een duppie op de eerste rij wilde zitten?
Hun eigen zakken meer wilde vullen?

Je weet dat je enkel uitlegt wat ik bedoel?
Dat het vooral een geldkwestie is? Waarbij in deze, net als bij die agrarische handel, de producent ed het nakijken heeft, de (beperkte) tussenhandel profiteert en het daarin niet schuwt om dat ten koste van te doen?

Dit hele gedoe is gelul. Gaat om politiek en winst. Niet om doen wat het beste is
Wat heeft de tussenhandel er nu mee te maken dat de fabriek van AZ faalt?
  maandag 25 januari 2021 @ 17:28:26 #68
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197634768
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik begin wel eens serieus te twijfelen aan de leesvaardigheid van de gemiddelde Nederlander als ik op Fok post. Ik zeg nergens dat het enige probleem met de vaccinatiesnelheid in Nederland is dat er problemen zijn met levering, in tegendeel.
Ik geef aan dat het vertraging van het AZ-vaccin geen zak van doen heeft met 'meer geld willen'.
Je betoogde de relatie te ontmantelen tussen de markt en de vaccins (met name de vertraging ervan). Hierop aanvullend wilde ik het woekerend probleem verbreden door te stellen dat de onvrede niet enkel en alleen vanuit de teleurstellende aanwas is ontstaan, maar dat het een breder gedragen probleem is. Dat de vertraging, kortom, een stok is om mee te slaan. Ik had van jouw tomeloze intellect wel verwacht dat je zoiets simpels zou begrijpen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:28:39 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634771
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De prijzen zijn al contractueel vastgelegd dus je schiet niets op met schaarste.
De verkoopprijzen voor de producent zijn vast gelegd ja.
Maar dat is niet het hele verhaal.

De prijzen van bv die uien zijn nu ook al vastgelegd terwijl er nog geen ui gegroeid is.....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634779
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de tussenhandel hier voor een duppie op de eerste rij wilde zitten?
Hun eigen zakken meer wilde vullen?

Je weet dat je enkel uitlegt wat ik bedoel?
Dat het vooral een geldkwestie is? Waarbij in deze, net als bij die agrarische handel, de producent ed het nakijken heeft, de (beperkte) tussenhandel profiteert en het daarin niet schuwt om dat ten koste van te doen?

Dit hele gedoe is gelul. Gaat om politiek en winst. Niet om doen wat het beste is
uhhhhh .... AZ is nog niet eens goedgekeurd door de Eu... ;) Dus de leveringen van AZ gaan, denk ik zomaar, naar de UK en Israel...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:30:41 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634807
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:29 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

uhhhhh .... AZ is nog niet eens goedgekeurd door de Eu... ;) Dus de leveringen van AZ gaan, denk ik zomaar, naar de UK en Israel...
Israël is niet echt een derde wereld land, heeft hoge eisen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634810
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de tussenhandel hier voor een duppie op de eerste rij wilde zitten?
Hun eigen zakken meer wilde vullen?

Je weet dat je enkel uitlegt wat ik bedoel?
Dat het vooral een geldkwestie is? Waarbij in deze, net als bij die agrarische handel, de producent ed het nakijken heeft, de (beperkte) tussenhandel profiteert en het daarin niet schuwt om dat ten koste van te doen?

Dit hele gedoe is gelul. Gaat om politiek en winst. Niet om doen wat het beste is
Goed, leg even uit met de nodige bronvermelding, welke tussenhandel zit er tussen AZ & de EU? Gaat AZ naar de maandelijkse vaccinveiling, waar ze de boel slijten aan groothandels, die de boel in winkels leggen waar de overheden en supranationale organisaties komen winkelen of zou het heel misschien mogelijk zijn dat ik zeg maar wat, de EU rechtstreeks onderhandelt met AZ?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:31:08 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634819
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de tussenhandel hier voor een duppie op de eerste rij wilde zitten?
Hun eigen zakken meer wilde vullen?

Je weet dat je enkel uitlegt wat ik bedoel?
Dat het vooral een geldkwestie is? Waarbij in deze, net als bij die agrarische handel, de producent ed het nakijken heeft, de (beperkte) tussenhandel profiteert en het daarin niet schuwt om dat ten koste van te doen?

Dit hele gedoe is gelul. Gaat om politiek en winst. Niet om doen wat het beste is
Om een voorbeeld te geven ik geeft niets aan het kanker fonds en of ALS. De reden de patenten die hier uit voortkomen worden verkocht aan de farmaceuten die er vervolgens fikse winsten mee maken. En universiteiten en ziekenhuizen doen hetzelfde. Met name wast het laatste aangaat zou de overheid wat aan kunnen doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:31:47 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197634831
De Jonge doet een hoop fout maar in dezen is hij vooral de boodschapper natuurlijk.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:33:05 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634850
Nogmaals....
Volg het geld, echt, doe het eens.

Ik ben pro vaccinatie, sta pal achter de wetenschap. Ik ben geen raar anti mens.
Maar als het stinkt stinkt het.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197634856
Nog langzamer? Kan dat dan?

Maar maakt niet, blijven we gewoon nog 5 jaar in lockdown toch, geen probleem!
pi_197634861
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Israël is niet echt een derde wereld land, heeft hoge eisen.
En nu maar eens afwachten of de vaccins opgewassen zijn tegen de nieuwe varianten.. :) Beetje lullig voor Israel als dit niet echt het geval is...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197634863
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:28 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Je betoogde de relatie te ontmantelen tussen de markt en de vaccins (met name de vertraging ervan). Hierop aanvullend wilde ik het woekerend probleem verbreden door te stellen dat de onvrede niet enkel en alleen vanuit de teleurstellende aanwas is ontstaan, maar dat het een breder gedragen probleem is. Dat de vertraging, kortom, een stok is om mee te slaan. Ik had van jouw tomeloze intellect wel verwacht dat je zoiets simpels zou begrijpen.
Nee, je valt er weer middenin in plaats van even terug te lezen. Lees het topic nog eens goed. Het eerste wat ik daarin stel is dat deze specifieke problematiek de Jonge niet aan te rekenen valt, maar er verder genoeg fout gaat en bovendien ook nog eens de gevolgen van het beleid van de kabinetten Rutte wordt gevoeld.
Vervolgens komt weer de zoveelste fantastische ziener die 'Kijk naar het geld!!!!' roept het topic binnenwalsen en reageer ik daar op. Wel even bij de les blijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 januari 2021 @ 17:34:08 #79
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197634881
De EU heeft trouwens bijzonder slecht onderhandeld: teveel gegeven en te weinig ontvangen. Zijn UK en Israël toch betere onderhandelaars.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:35:34 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197634903
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:31 schreef -XOR- het volgende:
De Jonge doet een hoop fout maar in dezen is hij vooral de boodschapper natuurlijk.
En dat terwijl hij de leider moet zijn en verantwoordelijk is voorzien beleid

Maar we hebben een mooi weer kapitein die de kantjes ervanaf loopt
Schettino van de Costa concordia is er niks bij, alleen die zit nu waar hij hoort in de gevangenis met een beroepsverbod ^O^

Nu hier Hugo nog })
  maandag 25 januari 2021 @ 17:35:59 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634913
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Goed, leg even uit met de nodige bronvermelding, welke tussenhandel zit er tussen AZ & de EU? Gaat AZ naar de maandelijkse vaccinveiling, waar ze de boel slijten aan groothandels, die de boel in winkels leggen waar de overheden en supranationale organisaties komen winkelen of zou het heel misschien mogelijk zijn dat ik zeg maar wat, de EU rechtstreeks onderhandelt met AZ?
Je laat vooral zien geen idee te hebben over hoe tussenhandel werkt. Niet bij agrarisch en dus ook hier niet.

Tussenhandel onderhandeld altijd direct.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:37:59 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197634950
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De verkoopprijzen voor de producent zijn vast gelegd ja.
Maar dat is niet het hele verhaal.

De prijzen van bv die uien zijn nu ook al vastgelegd terwijl er nog geen ui gegroeid is.....
Dat is in tegenspraak met een eerdere post van je?

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Schaarste maakt vraag, vraag maakt winst.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:38:55 #83
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634965
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

En nu maar eens afwachten of de vaccins opgewassen zijn tegen de nieuwe varianten.. :) Beetje lullig voor Israel als dit niet echt het geval is...
Mutaties zijn andere koek. Daar kan niemand echt op inspelen. Enkel hopen dat er snelle aanpassingen mogelijk zijn.

Maar dit hele we hebben tekort aan vaccins heeft hier geen bal mee te maken. Dat gaat over deze en gelijkende versies.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:40:31 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197634984
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, je valt er weer middenin in plaats van even terug te lezen. Lees het topic nog eens goed. Het eerste wat ik daarin stel is dat deze specifieke problematiek de Jonge niet aan te rekenen valt, maar er verder genoeg fout gaat en bovendien ook nog eens de gevolgen van het beleid van de kabinetten Rutte wordt gevoeld.
Vervolgens komt weer de zoveelste fantastische ziener die 'Kijk naar het geld!!!!' roept het topic binnenwalsen en reageer ik daar op. Wel even bij de les blijven.
Ik geef de jonge niet de schuld. Maar zeg wel volg het geld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:41:38 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197635005
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

En nu maar eens afwachten of de vaccins opgewassen zijn tegen de nieuwe varianten.. :) Beetje lullig voor Israel als dit niet echt het geval is...
Zo zwart wit is dat niet. Gevaccineerd kan in zo'n geval nog steeds betekenen dat minder mensen er doodziek van worden.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:41:46 #86
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197635008
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mutaties zijn andere koek. Daar kan niemand echt op inspelen. Enkel hopen dat er snelle aanpassingen mogelijk zijn.

Maar dit hele we hebben tekort aan vaccins heeft hier geen bal mee te maken. Dat gaat over deze en gelijkende versies.
Lastig dat de GGD bijvoorbeeld de boel niet aankan is al een tijd bekend. Nu pas komt bijvoorbeeld het testen eindelijk op gang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:45:49 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197635072
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is in tegenspraak met een eerdere post van je?
[..]

Nope, is niet in tegenspraak

De tussenhandel kan schaarste creëren. Zij bepalen of en wat op de markt komt.

Het kan stikken van de uien die de producent niet af mag leveren.
En er kan gezegd worden dat er vele uien zijn terwijl de producent zegt dat ze die uien niet van het land gaan krijgen.

In dit geval is dit niet 1 op 1 te vergelijken, maar dat die tussenhandel al een prijs heeft afgesproken is wel te vergelijken. Of ze dat eruit kunnen halen (met winst) maakt het verschil
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:47:39 #88
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197635099
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:34 schreef Grishenko_ het volgende:
De EU heeft trouwens bijzonder slecht onderhandeld: teveel gegeven en te weinig ontvangen. Zijn UK en Israël toch betere onderhandelaars.
En Israël is beter voorbereid op rampen. En heeft een sterkt ontwikkelde militaire infrastructuur die daardoor zo kunnen bijspringen om vaccins te verspreiden en te helpen met vaccineren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:48:43 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197635119
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope, is niet in tegenspraak

De tussenhandel kan schaarste creëren. Zij bepalen of en wat op de markt komt.

Het kan stikken van de uien die de producent niet af mag leveren.
En er kan gezegd worden dat er vele uien zijn terwijl de producent zegt dat ze die uien niet van het land gaan krijgen.

In dit geval is dit niet 1 op 1 te vergelijken, maar dat die tussenhandel al een prijs heeft afgesproken is wel te vergelijken. Of ze dat eruit kunnen halen (met winst) maakt het verschil
De praktijk is dat de boeren juist te veel uien produceren daar maar weinig voor krijgen nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197635128
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:44 schreef Grishenko_ het volgende:
Het is werkelijk ongelofelijk hoeveel blunders deze man mag blijven maken. Waarom blijft hij nog uberhaupt aan het roer?
Zodat Rutte straks bij de verkiezingen de schuld kan wegschuiven.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:52:29 #91
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197635175
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, je valt er weer middenin in plaats van even terug te lezen. Lees het topic nog eens goed. Het eerste wat ik daarin stel is dat deze specifieke problematiek de Jonge niet aan te rekenen valt, maar er verder genoeg fout gaat en bovendien ook nog eens de gevolgen van het beleid van de kabinetten Rutte wordt gevoeld.
Vervolgens komt weer de zoveelste fantastische ziener die 'Kijk naar het geld!!!!' roept het topic binnenwalsen en reageer ik daar op. Wel even bij de les blijven.
Nogmaals (en ik val in herhaling), het was een poging om de discussie te verbreden en zodoende een aanvulling te geven aan het genoemde relaas.

Jij had het erover dat De Jonge geen schuld heeft in de vertraging van de vaccins. Dat klopt. Ik stelde daarentegen dat een goede voorbereiding en executie van de vaccinatiestrategie cruciaal zou zijn om dit soort problemen te verhelpen. Dat producenten minder gaan draaien is dus niet zijn fout; zijn tekortkoming is, kortom, dat hij zich niet heeft voorbereid op mogelijke problemen op de weg. Met een gedegen voorbereiding had hij (door bijvoorbeeld op alle paarden te wedden in plaats van op één) had hij nu wellicht kunnen voorkomen dat hij te weinig vaccins tot zijn beschikking zou hebben, omdat hij op meerdere schaakborden kon spelen. Dan zou je ook een situatie als deze hebben voorkomen. Dus ik poogde uit te leggen dat, nee, hij is niet direct verantwoordelijk, maar ik ben van mening dat hij indirect verantwoordelijk is.

Daarnaast heeft de EU teveel geboden en te weinig gekregen. Voor een supranationale staat als de EU is dat schaamteloos. Maar goed, in die specifieke discussie wilde ik mij niet in mengen. Ik wilde enkel de indirecte schuld van de minister van Volksgezondheid aantonen door (nogmaals) de discussie breder te trekken.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:54:48 #92
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197635204
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
In Israël waren ze er al vroeg bij. Het vaccineren begon er bijna een maand eerder dan in Nederland, en het proces verloopt ongekend snel. ''Israël heeft een militaire infrastructuur. Ze kunnen goed omschakelen en reageren in rampscenario's'', legt Midden-Oosten correspondent Olaf Koens uit.

[ afbeelding ]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)estijnen-niet-waarom

Hugo de Jonge :r gierend incompetent en loopt weg voor zijn verantwoordelijkheden
Oprotten en snel :R
Het is dan altijd goed om te duiken in de feiten. Hoe kan Israel zo'n voorsprong hebben; ergo ze hebben meer vaccins.

quote:
Maar het was ook van cruciaal belang dat Israël snel een groot aantal vaccins van farmaceut Pfizer wist te kopen. Premier Benjamin Netanyahu was bereid een hoge prijs te betalen om zo andere landen voor te kunnen zijn. Bovendien bood hij aan om informatie over de effecten van de vaccinaties te delen met de fabrikant.

"Voor Pfizer was het daarom interessant om zaken te doen met Israël", zegt Nir Ran-Paz, specialist infectieziekten bij het Hadassah-ziekenhuis in Jeruzalem. "Het bedrijf kan in Israël een soort veldstudie doen. Bovendien is Israël maar een klein land, waardoor het relatief weinig vaccins nodig heeft."
Aha!
  maandag 25 januari 2021 @ 18:07:57 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197635413
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

De praktijk is dat de boeren juist te veel uien produceren daar maar weinig voor krijgen nu.
Nope...

Teveel, te weinig, het wordt gecontroleerd.
Haal uit de grond terwijl de producent zegt kan deze week niet (teveel).

Je hebt echt geen idee hoe handel gemanipuleerd wordt.

En ook hier gaat dat op. Het is nieuw en veranderlijk. De producent doet zijn stinkende best daarop in te spelen. De tussenhandel onderhandelt en laat het kapot lopen al naar gelang meer of minder winst
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197635574
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Cockwhale het volgende:
Nog langzamer? Kan dat dan?

Maar maakt niet, blijven we gewoon nog 5 jaar in lockdown toch, geen probleem!
11

17,5 miljoen mensen * 2 prikken bij de meesten = 35mln prikken
Prik tempo van 60.000 prikken in een week: 35mln/60.000 = 583 weken / 52wkn per jaar = 11,21

Onze bonus zit hem in het J&J vaccin. Daar heb je er maar 1 voor nodig.
Mooi meegenomen hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:31 schreef -XOR- het volgende:
De Jonge doet een hoop fout maar in dezen is hij vooral de boodschapper natuurlijk.
Dat wat hij heeft laat hij ook een maand verstoffen in de opslag. Of laat hij dat ook alleen maar weten en doet iemand anders dat?

Feit blijft dat hij zich geconcentreerd heeft op 1 fabrikant terwijl er een aantal zijn met ieder z'n eigen eisen. De fout die hij in december toegaf, bijt hem nu 2x. Een verstandiger iemand had na de eerste keer wel gedacht 'shit'. Een slim iemand had van de te voren gedacht: 'heey meerdere aanbieders, dat is top op verschillende manieren'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197635620
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, je valt er weer middenin in plaats van even terug te lezen. Lees het topic nog eens goed. Het eerste wat ik daarin stel is dat deze specifieke problematiek de Jonge niet aan te rekenen valt, maar er verder genoeg fout gaat en bovendien ook nog eens de gevolgen van het beleid van de kabinetten Rutte wordt gevoeld.
Vervolgens komt weer de zoveelste fantastische ziener die 'Kijk naar het geld!!!!' roept het topic binnenwalsen en reageer ik daar op. Wel even bij de les blijven.
bloemschoen kijkt naar 1 aanbieder terwijl er een stuk of 5 a 6 echt goede zijn. Maar nee, 'toevallig' de goedkoopste is alles waar hij zijn keten op afstemt.
Goedkoop kan snel duurkoop worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 25 januari 2021 @ 18:30:36 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197635790
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope...

Teveel, te weinig, het wordt gecontroleerd.
Haal uit de grond terwijl de producent zegt kan deze week niet (teveel).

Je hebt echt geen idee hoe handel gemanipuleerd wordt.

En ook hier gaat dat op. Het is nieuw en veranderlijk. De producent doet zijn stinkende best daarop in te spelen. De tussenhandel onderhandelt en laat het kapot lopen al naar gelang meer of minder winst
Op zich ontgaat mijn wat uien en de agrarische sector met corona te maken heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197635819
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:59 schreef Hexagon het volgende:
De Jonge maakt veel fouten, maar een falende fabriek kun je hem niet aanrekenen
Nederland had al vrij vroeg samen met Duitsland en Italië een aparte deal met AZ maar de Jonge heeft die deal vervolgens doorgeschoven naar de EU. Als hij dat niet had gedaan hadden we mogelijk meer geleverd gekregen aangezien we dan vooraan hadden gestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2021 18:32:53 ]
pi_197636125
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Nederland had al vrij vroeg samen met Duitsland en Italië een aparte deal met AZ maar de Jonge heeft die deal vervolgens doorgeschoven naar de EU. Als hij dat niet had gedaan hadden we mogelijk meer geleverd gekregen aangezien we dan vooraan hadden gestaan.
Ja, maar de EU moest ook even scoren na 3 maanden niks met covid te hebben gedaan alvorens de Nederlandse pensioenpotten en rijksbegroting te kunnen plunderen. Het is niet zo dat ze voor niks nog langer onze vrijheden moeten afnemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 januari 2021 @ 18:48:56 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197636162
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Nederland had al vrij vroeg samen met Duitsland en Italië een aparte deal met AZ maar de Jonge heeft die deal vervolgens doorgeschoven naar de EU. Als hij dat niet had gedaan hadden we mogelijk meer geleverd gekregen aangezien we dan vooraan hadden gestaan.
Kleine kans
pi_197636262
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kleine kans
Zie het VK, Israel en Amerika. Alle EU landen falen kneiterhard omdat de Commissie totaal gefaald heeft. Een overgeeflijke blunder van De Jonge.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')