FOK!forum / Gaming / Ongeschreven wetten in games...
Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 13:23
Je kent ze wel, van die klassieke zaken die je in elke game tegenkomt.
  • Games met apen verhogen de kans op succes (Ape Escape, Super Monkey Ball, Secret of Monkey Island).

  • Al is het spel nog zo realistisch, een paar pleisters uit een health kit helpen je er altijd wel weer bovenop!

  • Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel.
  • Wie kent er nog meer?

    Frollovrijdag 24 januari 2003 @ 13:25
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
  • Je hoofdpersoon kan altijd springen...

  • ...maar dat gaat dan wel gepaard met door merg en been gaand gekreun -- en dan nog kom je een verhoginkje van 20 cm niet op
    ChOasvrijdag 24 januari 2003 @ 13:27
  • De hoeveelheid wapens die je kan dragen is gelijk aan die van een klein leger.
  • MetalMessiahvrijdag 24 januari 2003 @ 13:27
    Duitsers zijn altijd foud
    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 13:27
  • Wapens van verslagen dode vijanden kun je niet gebruiken.
  • Phydomirvrijdag 24 januari 2003 @ 13:27
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:25 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    </li>
    ...maar dat gaat dan wel gepaard met door merg en been gaand gekreun -- en dan nog kom je een verhoginkje van 20 cm niet op


    hehe, doet me denken aan dat filmpje van Quake is not real life
    Sandervrijdag 24 januari 2003 @ 13:27
  • Als je dood bent respawn je weer

  • Elk spel geeft je wel een of ander nutteloos melee-weapon

  • Vrouwen hebben een slank figuur en dikke tieten, de heren doen niet onder voor Schwarzenegger (vooral in schietspellen)

  • NPC's blijven als het moet enkele uren staan tot je het goede zinnetje hebt aangeklikt

  • Strafen, need i say more?
  • Frollovrijdag 24 januari 2003 @ 13:28
  • Je hoeft je niet te bukken om een wapen of armor te pakken. Even eroverheen lopen is genoeg.
  • Jeff21vrijdag 24 januari 2003 @ 13:28
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
    Je kent ze wel, van die klassieke zaken die je in elke game tegenkomt.
  • Games met apen verhogen de kans op succes (Ape Escape, Super Monkey Ball, Secret of Monkey Island).

  • Al is het spel nog zo realistisch, een paar pleisters uit een health kit helpen je er altijd wel weer bovenop!

  • Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel.
  • Wie kent er nog meer?


    Ik kon in Wolf 3D niet springen

    Als de hoofdpersoon sterft is het game over

    Sandervrijdag 24 januari 2003 @ 13:28
  • De vijand heeft altijd 5 hitpoints, de player uiteraard 100 en ook nog eens 200 armor
  • Jeff21vrijdag 24 januari 2003 @ 13:29
    Ow jah, eten heelt wonden
    Sandervrijdag 24 januari 2003 @ 13:29
  • Een basis is altijd zo ingericht dat je maar 1 kant op kan, de goede.
  • El_Ninovrijdag 24 januari 2003 @ 13:31
    deuren die op slot zitten kun je zelfs met de grootste bazooka-electrogun combinate met afterburn niet openkrijgen...
    MoJovrijdag 24 januari 2003 @ 13:32
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
    Je kent ze wel, van die klassieke zaken die je in elke game tegenkomt.
  • Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel.
  • Wie kent er nog meer?


    The Thing.
    Kun je niet in springen

    - Je moet altijd zo vaak mogelijk saven!

    [Dit bericht is gewijzigd door MoJo op 24-01-2003 13:33]

    Jeff21vrijdag 24 januari 2003 @ 13:32
    - Jij of de vijand sterft pas nadat je meerdere malen op hetzelfde lichaamsdeel hebt ingehakt (andere lichaamsdelen kun je niet bewerken ,maar gelukkig is de linkerarm meestal sterk genoeg voor het incasseren van meerdere zwaardslagen, en de torso kan een aantal kilo's lood verdragen)
    Cheironvrijdag 24 januari 2003 @ 13:34
    ik win altijd, en als ik niet win wordt ik gewoon onsterfelijk, en win ik toch.
    kwibvrijdag 24 januari 2003 @ 13:35
    Auto's zijn of niet kapot te krijgen (bv NFS) of te maken terwijl je 210 rijdt (bv carmageddon)

    Trouwens ooit een persoon nat zien worden door water (regen of door zwemmen) ?

    [Dit bericht is gewijzigd door kwib op 24-01-2003 13:38]

    erikhvrijdag 24 januari 2003 @ 13:36
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
  • Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel.
  • Wie kent er nog meer?


    Robocop in robocpo 1 voor de NES kon niet springen, de apen in SMB volgens mij ook niet (heb het spel maar 1 keer gespeeld bij een vriend van me)

    Die regel gaat dus niet op

    erikhvrijdag 24 januari 2003 @ 13:37
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:36 schreef erikh het volgende:

    [..]

    Robocop in robocpo 1 voor de NES kon niet springen, de apen in SMB volgens mij ook niet (heb het spel maar 1 keer gespeeld bij een vriend van me)

    Die regel gaat dus niet op


    In onimusha kun je ook niet springen trouwens
    Frollovrijdag 24 januari 2003 @ 13:37
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:27 schreef Phydomir het volgende:
    hehe, doet me denken aan dat filmpje van Quake is not real life
    Ik zat inderdaad aan Quake te denken
    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 13:38
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:36 schreef erikh het volgende:
    Die regel gaat dus niet op
    Okee, bijna altijd dan. Ik doelde inderdaad op de FPS.
    Flying_Veevrijdag 24 januari 2003 @ 13:39
    Je pc crasht altijd als je een highscore hebt

    Al je vijanden hebben klompen aan of platvoeten je hoort ze uren van tevoren aankomen ?

    BdRvrijdag 24 januari 2003 @ 13:40
    25 things I've learned from video games
    klessvrijdag 24 januari 2003 @ 13:45
    - een verhaal lijn waar je het niet mee eens bent
    - vliegen autorijden en varen, je kan het allemaal
    - online doe je het altijd slechter dan waneer tegen computerventjes
    MrSubtlevrijdag 24 januari 2003 @ 13:49
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:23 schreef Strolie75 het volgende:
    Je hoofdpersoon kan altijd springen, ook al is het volstrekt nutteloos in het spel.
    Was dat maar waar... Zie "Primal"

    Ontopic: Hoofdfiguur wordt nooit (langdurig) moe

    IndoGuyvervrijdag 24 januari 2003 @ 13:52
    Er is altijd maar 1 persoon die de wereld kan redden...

    Waarom schakelen ze bij Duke Nukem geen atoomwapens in? Waarom worden er geen blitzkrieg aanvallen gevoerd bij games als Desert Strike? Waarom wordt het leger niet op de vijand afgestuurd ipv James Bond? Nope...altijd maar eentje die de wereld moet redden

    Def

    Bastardvrijdag 24 januari 2003 @ 13:53
    Enviroments in racegames zijn vreemd... je kan wel door een lint heen maar een dunne boom of stoplicht is als een muur.
    Dit kan verschillen overigs.
    Bastardvrijdag 24 januari 2003 @ 13:55
    Hoofdfiguren slapen niet... en lopen dagen achtereen.
    Sandervrijdag 24 januari 2003 @ 13:58
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:53 schreef Bastard het volgende:
    Enviroments in racegames zijn vreemd... je kan wel door een lint heen maar een dunne boom of stoplicht is als een muur.
    Dit kan verschillen overigs.
    Owja, environments zijn dikke pret
  • In Tribes II is het mogelijk om een tank kapot te rijden tegen een cactus. Details: De tank is 3 meter hoog, 10 meter lang en 4 meter breed, en zweeft, en je hebt 2 ventjes nodig om het ding uberhaubt weg te krijgen (samenwerken dus ). De cactus komt niet hoger dan je middel.

  • Het gemiddelde douchegordijn geeft evenveel mee als de meeste gewapend betonnen muren.
  • GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 13:59
    Soms lijkt de wereld zomaar op te houden. Je loopt een steeg in en kan op een gegeven moment gewoon niet verder terwijl de weg toch verderloopt.
    Disordervrijdag 24 januari 2003 @ 14:00
    -edit dubbel-

    [Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 24-01-2003 14:02]

    Disordervrijdag 24 januari 2003 @ 14:01
    In de virtuele 2e wereldoorlog kun je minstens 10 kogels incasseren zonder te sterven.
    prutslervrijdag 24 januari 2003 @ 14:02
    Je kan verschrikkelijk lang leven, zie Civilization. Van 4000 bc tot 2100 ad.
    Bastardvrijdag 24 januari 2003 @ 14:02
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:01 schreef Disorder het volgende:
    In de virtuele 2e wereldoorlog kun je minstens 10 kogels incasseren zonder te sterven.
    Ja dat zei je nu wel inmiddels
    IndoGuyvervrijdag 24 januari 2003 @ 14:04
    Dat in RTS games altijd degene met de sterkste units wint, ongeacht hoeveel er wordt geopperd over hoeveel taktiek je nodig hebt om een game te winnen...

    Errrr....Battle Realms is hier wel een uitzondering van trouwens! Behalve als je met de Lotus speelt

    Def

    Disordervrijdag 24 januari 2003 @ 14:04
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:02 schreef Bastard het volgende:

    [..]

    Ja dat zei je nu wel inmiddels


    Vreemd, ik wilde editen maar het bericht werd gekopiëerd?!
    Nog een leuke, als je het spel begint ben je de eerste 10 seconden onkwetsbaar.
    Cheironvrijdag 24 januari 2003 @ 14:06
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:04 schreef Disorder het volgende:

    [..]


    Nog een leuke, als je het spel begint ben je de eerste 10 seconden onkwetsbaar.


    Kun je dan ook 10 kogels incasseren?
    Wunkvrijdag 24 januari 2003 @ 14:08
    De hoofdpersoon begint altijd zonder enige nuttige skills/items/magic/whatever, en kan nog geen konijn in 1 klap doodslaan, ook al is het een legendarische superheld, of was je in het vorige deel bijna onsterfelijk..
    Skullvrijdag 24 januari 2003 @ 14:11
    Het aantal opslag kisten in het spel is recht evenredig met de inspiratie van de ontwikkelaar.
    Wunkvrijdag 24 januari 2003 @ 14:12
    Oh, en een klassieke: Vijanden/Monsters hebben de meest VAGE items op zich, je snapt niet WAAROM ze het meedragen..


    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 14:13
    Kogels doen vaak niet veel met muren. Als ze wel iets met muren doen zie je maar 3 verschillende soorten kogelgaten.
    Bastardvrijdag 24 januari 2003 @ 14:23
    Lijken verdwijnen als je je omgedraait hebt.
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 14:25
    (Denk aan Mario 1). De wereld waarin je je begeeft is 2d. Je kan naar rechts lopen en een stukje terug naar links, maar als je je verder naar rechts begeeft kan je niet meer terug naar links omdat de wereld dan opeens is afgesloten, dus stel je bent iets vergeten, dan zul je overnieuw moeten beginnen.

    [Dit bericht is gewijzigd door GHansie2 op 24-01-2003 15:05]

    IndoGuyvervrijdag 24 januari 2003 @ 14:29
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:12 schreef Wunk het volgende:
    Oh, en een klassieke: Vijanden/Monsters hebben de meest VAGE items op zich, je snapt niet WAAROM ze het meedragen..


    [afbeelding]


    Haha je ondermijnt met 1 pic de hele filosofie van RPG's/adventures

    Def

    Desdinovavrijdag 24 januari 2003 @ 14:54
    Toilet is overbodig..
    Eten vaak ook..


    ~Des

    FluxC5vrijdag 24 januari 2003 @ 14:59
    Na 5 kogels in je been loop je nog de marathon met 2 vingers in je neus..
    Scytalevrijdag 24 januari 2003 @ 14:59
    Het dragen van borden soep hindert de held niet bij het vechten, hetgeen de reden is waarom niemand in het spel het vreemd vindt dat de held steeds met borden soep rondloopt.
    erikhvrijdag 24 januari 2003 @ 15:02
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:38 schreef Strolie75 het volgende:

    [..]

    Okee, bijna altijd dan. Ik doelde inderdaad op de FPS.


    Wolf3d kun je ook niet springen hoor
    FluxC5vrijdag 24 januari 2003 @ 15:02
    - Als een bepaalt wapen al hebt en je pak 1 van dezelfde soort op heb je ineens die kogels zonder ze eruit te halen, vervolgens is het wapen verdwenen.
    - Bij het reloaden hou je de kogels die in het magazijn zaten gewoon.
    - Je kan altijd in 1.5 seconde reloaden
    - Bij racen is de 1-100 in 0.9 sec.
    erikhvrijdag 24 januari 2003 @ 15:04
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:25 schreef GHansie2 het volgende:
    (Denk aan Mario 1 - 2). De wereld waarin je je begeeft is 2d. Je kan naar rechts lopen en een stukje terug naar links, maar als je je verder naar rechts begeeft kan je niet meer terug naar links omdat de wereld dan opeens is afgesloten, dus stel je bent iets vergeten, dan zul je overnieuw moeten beginnen.
    Met Mario2 kon je wel teruglopen hoor
    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 15:05
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:59 schreef Scytale het volgende:
    Het dragen van borden soep hindert de held niet bij het vechten, hetgeen de reden is waarom niemand in het spel het vreemd vindt dat de held steeds met borden soep rondloopt.
    Welk spel is dat?
    Atrimarvrijdag 24 januari 2003 @ 15:06
    - Hardlopen en verspringen is slecht voor je pols. (track & field)
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 15:07
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:04 schreef erikh het volgende:

    [..]

    Met Mario2 kon je wel teruglopen hoor


    Je hebt gelijk, al ge-edit.
    Naast een arsenaal voor een heel leger in RPG's kan je ongelofelijk veel dragen zonder ook maar enige vorm van een rugzak in een adventure.
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 15:08
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:06 schreef Atrimar het volgende:
    - Hardlopen en verspringen is slecht voor je pols. (track & field)
    Nog beter, je kan olympisch kampioen worden door maar 2 vingers te gebruiken .
    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 15:10
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:06 schreef Atrimar het volgende:
    - Hardlopen en verspringen is slecht voor je pols. (track & field)
    Toen bestond RSI nog nie.
    Atrimarvrijdag 24 januari 2003 @ 15:11
    uitslagen van 150 - 178 zijn in de NBA niet vreemd
    FluxC5vrijdag 24 januari 2003 @ 15:16
    Bij SOF2 vind de loket-meneer bij het treinstation het niet gek als je met een shotgun op zijn hoofd gericht je kaartje laat zien..
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 15:19
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:16 schreef FluxC5 het volgende:
    Bij SOF2 vind de loket-meneer bij het treinstation het niet gek als je met een shotgun op zijn hoofd gericht je kaartje laat zien..
    Dat kan je algemener zien. Veel mensen kijken niet vreemd op als je met een bazooka op je arm door de straat wandelt alsof je je hond uitlaat.
    BdRvrijdag 24 januari 2003 @ 15:21
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:49 schreef MrSubtle het volgende:
    Was dat maar waar... Zie "Primal"

    Ontopic: Hoofdfiguur wordt nooit (langdurig) moe


    bij "Gore: Ultimate soldier" wel, das een erg coole FPS. Wel lache als je iemand anders doodmoe (heftig hijgend) al van ver aan hoort komen, en dan *BLAM* *splat*
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:11 schreef Atrimar het volgende:
    uitslagen van 150 - 178 zijn in de NBA niet vreemd
    en het is goede gewoonte om salto's e.d. te maken vanaf de middenlijn (NBA jam)

    en nog wat.. houten hekjes of kleine boompjes blijven overeind ongeacht hoe hard je er frontaal tegen aan rijd (vooral in de wat oudere race games, Need for speed)

    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 15:23
    Je kunt bij Fifa 10x achter elkaar op dezelfde manier een doelpunt maken zonder dat de tegenstander zijn spel aanpast.
    Scytalevrijdag 24 januari 2003 @ 15:24
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:05 schreef Strolie75 het volgende:
    Welk spel is dat?
    RPG's en adventures. Soep, ragout, pap... noem maar op.
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 15:28
    Je weet dat er om een bepaalde tijd een actie zal gebeuren die een andere wending aan je leven zal geven. Er zal bijvoorbeeld een boot vertrekken die je naar een bepaalde plaats brengt. Deze boot vertrekt niet voor je een bepaalde opdracht hebt volbracht hoe lang je ook wacht en je zeker weet dat die boot toch allang vertrokken zal zijn (Prins of Persia 2 bijv.)
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 15:32
    RTS :
    Zelfs midden in de woestijn kan je zware industrie opzetten zonder dat er ook maar grondstoffen in de buurt zijn.

    Soldaten worden binnen 2 seconden verwekt en tot volwassenheid opgegroeit, incl commandotraining.

    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 15:39
    De hoofdpersoon hoeft nooit naar de WC.
    Atrimarvrijdag 24 januari 2003 @ 15:39
    Behalve als je Duke Nukem heet en elke 5 seconden een pot kan onderzeiken
    Cheironvrijdag 24 januari 2003 @ 15:41
    Ook al heb je 100 van hun collega's afgeschoten, wanneer de politie je oppakt, en je geeft ze wat geld zijn ze je weer compleet vergeten.

    (gta serie)

    Strolie75vrijdag 24 januari 2003 @ 15:42
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:39 schreef Atrimar het volgende:
    Behalve als je Duke Nukem heet en elke 5 seconden een pot kan onderzeiken
    + 1 health

    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 15:47
    500 km/u, botsen en schade horen niet in 1 zin thuis.
    Disordervrijdag 24 januari 2003 @ 15:49
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:39 schreef Strolie75 het volgende:
    De hoofdpersoon hoeft nooit naar de WC.
    In Postal 2 kun je straks je rits losdoen en over mensen heen plassen
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 15:51
    1 ding weet je zeker als gamer, aliens bestaan. Of ze nou goed of kwaadaardig zijn, ze je de helpende hand bieden of weer eens de aarde vernietigen, ze bestaan.
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 16:00
    Ruimtekolonisatie heeft ALTIJD een intergalactische oorlog ten gevolgen.
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 16:01
    Op de bodem van de zee wonen wezens die techologisch een stuk geavanceerde zijn en een drang hebben de bovenwereld te vernietigen.
    Disordervrijdag 24 januari 2003 @ 16:09
    In een horrorgame doet de verlichting het nooit.
    Smotsvrijdag 24 januari 2003 @ 16:09
    Gamekarakters zie je nooit een dikke snikkel krijgen
    nikanoruvrijdag 24 januari 2003 @ 16:18
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 16:09 schreef Smots het volgende:
    Gamekarakters zie je nooit een dikke snikkel krijgen

    De PS2 heeft toch een emotion engine dus eigenlijk is dat nog maar een kwestie van tijd.

    -typo-

    [Dit bericht is gewijzigd door nikanoru op 24-01-2003 17:05]

    WouteRFvrijdag 24 januari 2003 @ 16:24
  • Tegenstanders kunnen altijd meer dan de speler zelf (wegduiken, peeken, liggen etc).
  • mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 16:28
    Vijanden kunnen tot op 10 km afstand haarscherp kijken, dwars door beton heen.
    The.PhantoMvrijdag 24 januari 2003 @ 16:31
    credits als je het spel hebt uitgespeeld
    GHansie2vrijdag 24 januari 2003 @ 16:52
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 16:24 schreef WouteRF het volgende:
  • Tegenstanders kunnen altijd meer dan de speler zelf (wegduiken, peeken, liggen etc).

  • Ondanks het feit dat de tegenstander of een eindbaas betere wapens bezit of meer skills heeft, bestaat er toch een zwakke plek waarmee hij/zij verslagen kan worden.
    Sharkdoggievrijdag 24 januari 2003 @ 17:39
    Wanneer de tegenstanders niet dom zijn dan zijn je teamgenoten dat wel... (ook online games )
    erikhvrijdag 24 januari 2003 @ 18:26
    Bij voetbalspellen is de scheids altijd milder voor de cpu dan voor jou
    Notorious_Royvrijdag 24 januari 2003 @ 19:44
    Dikke Italiaanse loodgieters hebben vreemde hobbies
    This_World_Is_Lostvrijdag 24 januari 2003 @ 20:31
    In Grote steden wonen meestal maar 10 mensen. Een minigun, bazooka, en zuur overleven en dan "lichtgewond raken"

    Geramd worden door bulldozer, King Mammoth, en dan nog geen schade aan je auto hebben. Houten paaltes die indestructable zijn. 20 keer met een enorme bijl op een zielig skeletje inhakken. 1 miljoen piek in je broekzakje bewaren. 50 bier en 50 wiskey opzuipen en nog kunnen lopen. Lantarenpalen, postbakken, containers omver rijden en dan nog geen schade hebben.

    Als je in de slip raakt, en dan stil komt te staan, dan stopt de computer ook niet voor je, nee, die rijd gewoon door

    klessvrijdag 24 januari 2003 @ 22:21
    Het laden van de levels / in de levels DUURT ALTIJD TE LANG !!!
    Skull-splittervrijdag 24 januari 2003 @ 22:28
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:29 schreef Jeff21 het volgende:
    Ow jah, eten heelt wonden
    Alien spelen roeleert gewoon
    I.R.Baboonvrijdag 24 januari 2003 @ 22:37
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:55 schreef Bastard het volgende:
    Hoofdfiguren slapen niet... en lopen dagen achtereen.
    En ze hoeven ook nooit naar de WC.
    I.R.Baboonvrijdag 24 januari 2003 @ 22:42
    Je moet op hoofden van tegenstanders springen.
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 22:44
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 22:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Je moet op hoofden van tegenstanders springen.
    Smijten met tegenstanders groter dan jijzelf is geen probleem, vooral niet voor mensen die wegens overgewicht dood moeten gaan.
    febstervrijdag 24 januari 2003 @ 22:46
    De bekende regel van 3 bij (eindbazen), je hoeft ze 3x te raken en dan zijn ze dood en das niet bij 1 baas maar nee bij allemaal

    Onderwaterzwemmen zonder zuurstof is ook geen probleem etc etc etc

    sweekvrijdag 24 januari 2003 @ 22:48
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:55 schreef Bastard het volgende:
    Hoofdfiguren slapen niet... en lopen dagen achtereen.
    Mwah... dat valt toch wel meE? Bij de spellen die ik speel iig.
    sweekvrijdag 24 januari 2003 @ 22:49
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 22:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    En ze hoeven ook nooit naar de WC.


    .
    Dat heb ik inderdaad nog nooit gezien in een spel.
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 22:51
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 22:48 schreef sweek het volgende:

    [..]

    Mwah... dat valt toch wel meE? Bij de spellen die ik speel iig.


    ik wou zeggen, mario heeft een keer een nacht lang geslapen (vergeten uit te zetten)
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 22:51
    Egels gaan sneller dan een F16.
    HAL9000Svrijdag 24 januari 2003 @ 22:54
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 22:49 schreef sweek het volgende:

    [..]

    .
    Dat heb ik inderdaad nog nooit gezien in een spel.


    duke nukem geloof ik en sims
    sweekvrijdag 24 januari 2003 @ 22:57
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 22:54 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    duke nukem geloof ik en sims


    Hmm... masturberen dan?
    HAL9000Svrijdag 24 januari 2003 @ 23:00
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 22:57 schreef sweek het volgende:

    [..]

    Hmm... masturberen dan?


    "trekspelleke" op de C64 In die game moest je jezelf aftrekken met je joystick. Deed je het te snel, dan kwam je te vroeg, deed je het te langzaam werd je lul weer slap. Verder zal er vast wel gemasturbeerd worden in een van de larry series
    Disordervrijdag 24 januari 2003 @ 23:02
    Als je een bepaalde paddestoel eet of aanraakt word je 2 maal zo groot. Raak je daarna een rare bloem aan, dan kun je vuurballen uitspugen.
    HAL9000Svrijdag 24 januari 2003 @ 23:04
    Reincarnatie is de gewoonste zaak van de wereld, het aantal keren dat je het kunt wordt meestal aangegeven door een getal dat ergens door de lucht met je meezweeft.
    sweekvrijdag 24 januari 2003 @ 23:07
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 23:00 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    "trekspelleke" op de C64 In die game moest je jezelf aftrekken met je joystick. Deed je het te snel, dan kwam je te vroeg, deed je het te langzaam werd je lul weer slap. Verder zal er vast wel gemasturbeerd worden in een van de larry series


    Ik ben ergens wel blij dat ik dat nooit gespeeld heb.
    mvtvrijdag 24 januari 2003 @ 23:08
    Hoe gruwelijk je dood ook is, 1 seconde later sta je weer zonder ook maar 1 schrammetje weer mee te schieten.
    HAL9000Svrijdag 24 januari 2003 @ 23:14
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 23:07 schreef sweek het volgende:

    [..]

    Ik ben ergens wel blij dat ik dat nooit gespeeld heb.


    en terecht....
    blieblievrijdag 24 januari 2003 @ 23:39
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 23:04 schreef HAL9000S het volgende:
    Reincarnatie is de gewoonste zaak van de wereld, het aantal keren dat je het kunt wordt meestal aangegeven door een getal dat ergens door de lucht met je meezweeft.
    Als je een bepaald item als een groene paddestoel, of 100 bananen pakt, dan wordt het getal in de lucht opgehoogd met 1 .

    Oh, en Febster, we hebben aan den lijve ondervonden dat bij Donkey Kong het niet 3 maar 6 keer is ... verdomme

    Mensen die nog niet eens weten hoe een cruciaal voorwerp uit een sport heet, kunnen toch de meest fantastische stunts maken, goals scoren, records springen, Gran Prix uitrijden etc. etc.

    Mastermausvrijdag 24 januari 2003 @ 23:58
    in bv Final Fantasy kan je in je binnenzak dragen (verdeeld over zon 9 personen):
    -99 items van elk soort,
    -elk wapen/armor dat je tegenkomt/koopt/van een net verslagen beestje wint/in een kistje vind in een huisje,
    -als je op de worldmap loopt ben je ongeveer evengroot als een stadje/plaatsje

    FPS: als je nog maar 1 health hebt betekend dat niet dat je zwaar gewond bent maar nog gewoon kunt rennen/springen

    met Sniperen hoef je alleen rekening te maken met hoe goed je kan richten, niet met zijwind, je trilt ook heel zelden. vaak genoeg ken je ook zoomen.

    en hoe vaak je ook met een rocketlauncher/nuke warhead/gatling gun (pocked size)/pipe bomb/c4-detonator een muur probeert op te blazen... t heeft geen succes... sterker nog.. als er een rocked launcher in een spel voorkomt hoeft een rocked je niet perse te mollen

    met a2 racer ken je nog geeneens de stoep op rijden :R

    2 handheld guns reloaden binnen recordtijd terwijl je wordt beschoten of dodged?? ... no problem

    en kenk nog wel ff doorgaan

    bliebliezaterdag 25 januari 2003 @ 00:11
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 23:58 schreef Mastermaus het volgende:
    in bv Final Fantasy kan je in je binnenzak dragen (verdeeld over zon 9 personen):
    -99 items van elk soort,
    -elk wapen/armor dat je tegenkomt/koopt/van een net verslagen beestje wint/in een kistje vind in een huisje,
    -als je op de worldmap loopt ben je ongeveer evengroot als een stadje/plaatsje

    FPS: als je nog maar 1 health hebt betekend dat niet dat je zwaar gewond bent maar nog gewoon kunt rennen/springen

    met Sniperen hoef je alleen rekening te maken met hoe goed je kan richten, niet met zijwind, je trilt ook heel zelden. vaak genoeg ken je ook zoomen.

    en hoe vaak je ook met een rocketlauncher/nuke warhead/gatling gun (pocked size)/pipe bomb/c4-detonator een muur probeert op te blazen... t heeft geen succes... sterker nog.. als er een rocked launcher in een spel voorkomt hoeft een rocked je niet perse te mollen

    met a2 racer ken je nog geeneens de stoep op rijden :R

    2 handheld guns reloaden binnen recordtijd terwijl je wordt beschoten of dodged?? ... no problem

    en kenk nog wel ff doorgaan


    Ze schijnen nu ook rocketlaunchers te hebben die je richt, en dan de persoon blijft volgen
    Jan-Tonzaterdag 25 januari 2003 @ 00:15
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 13:27 schreef Strolie75 het volgende:
  • Wapens van verslagen dode vijanden kun je niet gebruiken.

  • klopt nie, down america's army maar es
    mvtzaterdag 25 januari 2003 @ 00:19
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 23:58 schreef Mastermaus het volgende: sterker nog.. als er een rocked launcher in een spel voorkomt hoeft een rocked je niet perse te mollen
    Bij gebrek aan een springplank wilt een rocketlauncher ook nog wel eens helpen
    bliebliezaterdag 25 januari 2003 @ 00:34
    quote:
    Op zaterdag 25 januari 2003 00:19 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Bij gebrek aan een springplank wilt een rocketlauncher ook nog wel eens helpen


    Hehe, inderdaad, al blijft me dat foefje niet lukken .
    klesszaterdag 25 januari 2003 @ 01:48
    het weer is over het algemeen HEEL ERG CONSTANT.

    ( naar mijn weten enige uitzondering is Black & white waar dag en nacht verschillen qua evilness of U as GOD )

    Dr_Croutonzaterdag 25 januari 2003 @ 09:17
    Speel je een FPS tegen de computer, dan ziet ie jou ALTIJD en schiet ook altijd raak op grote afstand terwijl jij aan het rondrennen bent.
    Strolie75zaterdag 25 januari 2003 @ 10:13
    Hoofdfiguren die een beroep hebben zie je nooit hun werk uitoefenen! Of hebben jullie Mario wel eens een WC zien ontstoppen?
    Cybraxxxzaterdag 25 januari 2003 @ 14:40
    Ik zie Mario weleens (voornamelijk) groene pijpleidingen induiken, maar dat is meestal om daar tegen een zwevend blok met een vraagteken erop te springen, waar dan muntjes uit omhoog vliegen die er weer voor zorgen dat er een 1 bijkomt op een teller.

    Over niet spingen: in GoldenEye en PerfectDark kun je ook niet springen (nog niet genoemd toch?).

    Oja, bij sommige spellen is het ook handig dat de vijand wacht tot je eindelijk hebt besloten hoe je hem aan gaat vallen. En als je niet genoeg magische krachten meer hebt om een bepaalde aanval te doen moet je even een groen flesje drinken.

    Dezzzaterdag 25 januari 2003 @ 15:43
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 15:02 schreef FluxC5 het volgende:
    - Als een bepaalt wapen al hebt en je pak 1 van dezelfde soort op heb je ineens die kogels zonder ze eruit te halen, vervolgens is het wapen verdwenen.
    - Bij het reloaden hou je de kogels die in het magazijn zaten gewoon.
    - Je kan altijd in 1.5 seconde reloaden
    - Bij racen is de 1-100 in 0.9 sec.
    Speel Mafia dan maar eens, daar gaan al deze regels niet op

    Nog zo'n leuke trouwens: als je door een stad loopt zijn hoe dan ook 99% van de deuren op slot (gta3)

    Cybraxxxzaterdag 25 januari 2003 @ 15:47
    quote:
    Op zaterdag 25 januari 2003 15:43 schreef Dezz het volgende:

    [..]

    Speel Mafia dan maar eens, daar gaan al deze regels niet op

    Nog zo'n leuke trouwens: als je door een stad loopt zijn hoe dan ook 99% van de deuren op slot (gta3)


    Maar 99% van de autodeuren zijn niet op slot
    SpleeffYzaterdag 25 januari 2003 @ 15:48
    quote:
    Op vrijdag 24 januari 2003 14:54 schreef Desdinova het volgende:
    Toilet is overbodig..
    Eten vaak ook..


    ~Des


    Bij Duke Nukem 3d () was het urinoir niet overbodig!
    PaRoDiUzZzaterdag 25 januari 2003 @ 17:12
    Brett-Andersonvrijdag 18 juli 2003 @ 17:21
    In zo'n mietjesspel als castlevania (zeker weten) springt die Simon Belmount zowat naar de andere kant van het scherm als hij ergens door geraakt wordt. En het liefst springt hij dan in een bodemloze put.

    Er zijn er nog wel meer, Ninja Gaiden voor de NES. Die ninja springt theatraal 20 meter naar achteren als hij geraakt wordt door een boksershandschoen. Wat een @#$spel.

    Gelukkig waren ze in de pc-kloon van Castlevania (Realms of chaos) ietsje slimmer, daar kon je dit geval uitzetten, zodat je poppetje niet meteen expres in een gat springt als-ie geraakt wordt.


    meer cliche's?
    100 coins = 1 life of iets in die geest.

    Bij Final Fight is Mikie Hagger 2 meter 3, maar die bazen zijn in het spel nog eens dubbel zo groot.
    Spellen zoals Final Fantasy, Final Fight, Last Ninja die vervolgdelen hebben.

    Ik verzin nog wel wat... later.

    Dopekoemaandag 21 juli 2003 @ 15:19
    quote:
    Op zaterdag 25 januari 2003 01:48 schreef kless het volgende:
    het weer is over het algemeen HEEL ERG CONSTANT.

    ( naar mijn weten enige uitzondering is Black & white waar dag en nacht verschillen qua evilness of U as GOD )


    GTA 3 is ook een uitzondering, generals ook