Introverte of onzekere mensen kunnen maar beter vrijgezel blijven. Met zulke persoonlijkheidseigenschappen wordt het niks, meldt een opbeurende Rijksuniversiteit Groningen (RUG).
De problemen die deze eigenschappen in een relatie veroorzaken, geven gelazer wanneer de roze wolk van verliefdheid verdwenen is. Psycholoog Dick Barelds draait er niet omheen: Je kunt de persoonlijkheid van je partner niet beinvloeden. Leer ermee leven of ga uit elkaar. Hij is niet tegen relaties in het algemeen en ontdekte zelfs dat partners die allebei aardig zijn een extra goede relatie hebben.
quote:Nee, dit is zelfs een eye-opener, kijk maar even goed hiernaar:
Op vrijdag 24 januari 2003 14:00 schreef Wizard_of_life het volgende:
Modjes??? volgens mij is dit zwaar overbodig en compleet nutteloos.... Slotje?
quote:Heel veel relaies stranden met iemand die teleurgesteld wordt in het feit dat de ander niet is veranderd.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:22 schreef Loedertje het volgende: Met zulke persoonlijkheidseigenschappen wordt het niks, meldt een opbeurende Rijksuniversiteit Groningen (RUG).
Je kunt de persoonlijkheid van je partner niet beinvloeden. Leer ermee leven of ga uit elkaar.
quote:Als jij poogt te zeggen dat alle onzekere fokkers gelijk staan aan onzekere neuroten..
Op vrijdag 24 januari 2003 14:03 schreef Natalie het volgende:Fijn nieuws voor de onzekere fokkers hier.
quote:Absoluut niet!
Op vrijdag 24 januari 2003 14:36 schreef Loedertje het volgende:Als jij poogt te zeggen dat alle onzekere fokkers gelijk staan aan onzekere neuroten..
quote:(deze zette je er zelf neer, zie boven)
Introverte of onzekere mensen kunnen maar beter vrijgezel blijven.
Ik reageer enkel op t het stukje over 'onzekere/ introverte mensen' Ik zou nooit zeggen dat alle onzekere/introverte fokkers gelijk staan aan onzekere neuroten (snap ook niet hoe je dat uit m'n ene zinnetje haalt, trouwens)
En mensen die op het eerste gezicht introvert zijn, hoeven dat natuurlijk niet tegen hun partner te gaan.
quote:Hoe zit het met hele aardige, introverte en onzekere mensen
Op vrijdag 24 januari 2003 13:22 schreef Loedertje het volgende:
Hij is niet tegen relaties in het algemeen en ontdekte zelfs dat partners die allebei aardig zijn een extra goede relatie hebben.
pfff wat een flauwekul weer.
Heb wel eens geprobeerd daar verandering in te maken door mensen binnen mijn muurtje te laten maar ben zo de boot mee in gegaan dat mijn vertrouwen in anderen volledig is in gestort.Waardoor mijn muur weer is op getrokken.
quote:Je therapie heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen
Op vrijdag 24 januari 2003 19:02 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dan denk ik dat je elkaar uitmoord .
quote:En wat als je onzeker bent, maar de persoonlijkheid van je partner past wel goed bij je? Ik denk dat dat sowieso goed moet zitten voor je überhaupt aan een relatie begint.
Op vrijdag 24 januari 2003 13:22 schreef Loedertje het volgende:
Psycholoog Dick Barelds draait er niet omheen: Je kunt de persoonlijkheid van je partner niet beinvloeden. Leer ermee leven of ga uit elkaar...
Nouja, ik ben niet te beroerd om iets ter kennisgeving aan te nemen.
Waarvan akte!
quote:psies ja. Opzich wel fijn dat die man met zo'n conclusie komt die ik direct kan overnemen. Hierdoor hoef ik dus geen verspilde moeite te gaan doen voor een relatie(ik ben onzeker én introvert).
Op vrijdag 24 januari 2003 19:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
lang leve het vrijgezellenleven dan maar he
Naja dan maar lekker in het rond gaan neuken?
edit;
ik heb net de reacties zitten lezen op het nieuwsbericht. Die man heeft best wel een punt. Natuurlijk is het zwaar kut om zoiets te horen want een heleboel onzekere, introverte mensen hebben wel behoefte aan een relatie. Maar toch is het beter om geconfronteerd te worden met de harde waarheid. Anders ben je misschien wel jaren bezig om zelf tot die conclusie te komen. En al die tijd had je gewoon kunnen genieten van andere dingen.
Het is net als met een pleister; als je hem langzaam lostrekt doet het meer pijn dan wanneer je het snel doet.
[Dit bericht is gewijzigd door creepy_stalker op 24-01-2003 19:58]
quote:Maar mannen net zo goed..
Op vrijdag 24 januari 2003 14:06 schreef shmoopy het volgende:
Veel mensen (men name vrouwen) denken die irritante trekjes wel te kunnen veranderen bij de partner, en het zijn vaak die dingen waar de problemen over gaan.
quote:Verloren zaak -> accepteer de zwakheden: Niet doen! Trust me
Hier staat zwart op wit: niet doen, is een verloren zaak.
Kies voor iemand die wél aan jouw 'eisen' voldoet,
of accepteer de zwakheden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |