abonnement Unibet Coolblue
pi_197627005
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet snel genoeg.
Je kunt beter een korte periode strenge maatregelen nemen dan een lange periode minder strenge maatregelen.
Niet snel genoeg is ook maar een mening. Daar is geen absolute maat voor. Als die variant er niet was geweest dan hadden we die avondklok ook niet gehad.
quote:
Nee, dat is geen speculatie, je kunt de nieuwe variant zien groeien in de besmettingscijfers.

Verder wil je het virus voor zijn en niet continu achter de feiten aanlopen.
Nadeel is wel dat de bereidheid voor maatregelen groter is als de boel flink uit de hand loopt, dus ik snap wel waarom sommige hier liever zien dat de cijfers eerst oplopen tot een punt waarop het volledig uit de hand is gelopen, dan pas ingrijpen.
Dat groeien zegt nog niets.
Met preventieve maatregelen is wat mij betreft het hek van de dam. 'Het virus voor zijn' kun je dan ten állen tijde wel gaan roepen. Daar naast overvolle ziekenhuizen maatregelen ook desastreus zijn, hoor je te sturen op cijfers, niet op geruchten van cijfers. Daarmee is voor mij een grens bereikt dus ik heb er weinig boodschap meer aan. Maar goed, ieder zijn mening.
I'll give you something to do
pi_197627039
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 03:17 schreef Grems het volgende:
Zijn de massagraven in Zweden wel diep genoeg?
Ga je nu zeggen dat het leven in Zweden gewoon normaal is?

https://www.nu.nl/coronav(...)elen.html?redirect=1

Heb je je wel eens verdiept in waarom Zweden in eerste instantie anders omgegaan is met corona?
pi_197627326
Wat wel belangrijk blijft in deze steeds verder polariserende discussie is om het onderscheid wel te blijven zien inderdaad. Mensen gooien graag alles op één hoop, en dat is aan de ene kant ook logisch. Aan de andere kant, het is gewoon een feit dat er gisteren en in de maanden daarvoor veel mensen hebben geprotesteerd die absoluut niet uit waren op rottigheid. Denk aan rare mensen met dierenpakken, de horeca, de kermisbranche, de kappers. Deze mensen hebben (wat je er ook van vindt) zorgen over het beleid van de overheid op het gebied van corona.

Naast deze onschuldige mensen heb je ook nog demonstranten die daadwerkelijk in de reinste complottheorieen geloven. Mensen die onwaarheden vertellen en echt een beetje kierewiet zijn. Vanaf deze groep mensen begint het natuurlijk grimmig te worden. Maar welke groepen er ook nog zijn, zijn mensen die echt alleen maar uit zijn op rottigheid en de confrontatie met de politie en alles wat daarbij hoort. Ook deze groep ontevreden burgers grijpen deze demonstraties aan om vol geweld hun emoties te laten gelden

Gisteren hebben politieagenten bij talkshows en de voorzitter van de Veiligheidsregio's Hubert Bruls dat ook al verteld. Er is een cocktail van verschillende soorten mensen die zich roeren rondom dit probleem. Allen hebben ze één ding gemeen. Ze zijn ontevreden. Wat ze niet gemeen hebben is de intentie die ze hebben om naar zo'n demonstratie te gaan. Demonstreren is een grondrecht. Het wegzetten van iedereen die naar een demonstratie gaat als een relschopper, imbeciel of wappie draagt echt niet bij aan het bijeen brengen van de verhoudingen.

Zelfs geloof ik nog in verschil in de rellen in Eindhoven gisteren op het septemberplein, gericht tegen de politie. Waar wellicht ook bezorgde burgers niet opvolgden wat de politie zei. Maar wat er zich in de uren daarna afspeelde, zijn geloof ik echt niet de corona ontkenners met rare spandoeken en leuzen op het malieveld. Het is tuig van de richel wat auto's in brand steekt, het station in Eindhoven verwoest, kassa's uit winkels plundert, ramen van restaurants worden ingegooid. Gevolgd in andere steden door rellend tuig uit kansarme gemeenschappen in Nederland. Waar vooral allochtone groepen de hele boel lopen te verstieren. Ziekenhuizen aanvallen, Jumbo's leegtrekken, dure kledingwinkels met Stone Island Jassen wegjatten. Dat is tuig wat zich al jaren aan het ophopen is in de Nederlandse samenleving. Tuig wat nu een startsein zag om zich als losgeslagen beesten te gedragen.

Blijf dat onderscheid zien! En als je het niet wil zien, en lekker in je naďeve bubbel wilt blijven van "Het zijn allemaal dezelfde corona wappies" dan ga je jezelf nog vaak verrassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tappejan op 25-01-2021 10:04:36 ]
Hey ik ben een steen
pi_197627597
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:26 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

We zijn het hier niet over eens.

Ik hanteer het sterftecijfer als belangrijkste graadmeter om te bepalen of NL terecht de noodtoestand heeft uitgeroepen, een spoedwet erdoor heeft gedrukt om in het kader van veiligheid de grondwet te kunnen overrulen en terecht de maatregelen nog actief heeft.

De maatregelen lijken domweg niet te werken en als oudere veracht ik de tunnelvisie die hiermee ten toon wordt gespreid. Ook word er volledig voorbijgegaan aan het leven van 16+ miljoen andere NLérs terwijl het virus weinig tot geen impact op hen heeft. De balans is volledig zoek en het is schandalig dat ons terecht omgevallen kabinet het in zijn hoofd haalt om een avondklok in te stellen gebaseerd op OMT "angst" als raadgever.
Het heeft niets te maken met het sterftecijfer.
De belasting op de zorg is hoofdzaak.

Zolang de zorg het aan kan, kunnen we het sterftecijfer laag houden.

Inmiddels ken ik 3 mensen die in het ziekenhuis terecht gekomen zijn door corona, waarvan 1 vrij recent (ligt er nog aan de zuurstof, gelukkig niet op IC). Gelukkig zijn er nog bedden, is er personeel, is er zuurstof.
pi_197627618
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef Boze_Eend het volgende:
Hey habibo's,

Nu ik beetje psychologisch in de stress zit kom ik ook vaker in contact met andere jeugdige van mijn leeftijd.
Merk dat daar ook wel mensen bij zitten die echt bang zijn dat we onze vrijheden voor altijd kwijtraken.
Dat zette mij aan het denken die wappies en mensen die demonstreren dat is één ding.

Maar de depressieve mensen thuis of die problemen hebben die dat zien en die wappies geloven, maar niet actief de straat op gaan. Omdat ze depressief zijn en gewoon beetje thuis zitten. Zij krijgen dus wel extra klappen hierdoor. Ik bedoel ik ben niet bang voor de overheid, maar sprak dus met een meid die ik heb leren kennen online. En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.

Ik heb het idee dat deze groep mensen in grotere getallen bestaat maar eigenlijk niet bereikt wordt door de politiek en hulpverleners.

Wat denken jullie? Ik denk dat de wappies wel schadelijk zijn voor zulke mensen. En die wappies heb ik het idee zijn gewoon zelf bang en dan gaan ze dingen verzinnen maar andere mensen die niet zo stabiel zijn en strogglen gaan dat ook geloven dan. Dat maakt hun situatie nog erger. :(
Als die mensen de wappies geloven zijn het zelf ook wappies.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197627862
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
‘En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.’

In geen 100 jaar geloof ik dat.
Dit las ik gisteren

https://www.omropfryslan.(...)-viel-weg-voor-alisa

quote:
Na de zomer kwam de tweede golf en die hakte er nog meer in bij Alisa. Eind december ging het helemaal mis. Alisa raakte in een psychose. "Ze zag overal een dreiging in: mensen met mondkapjes waren nazi's. Ze dacht dat ze gedood zou worden en dat de boel in brand zou worden gestoken."
pi_197628006
quote:
Dat kan natuurlijk, maar dan heb je aanleg voor psychoses / schizofrenie en had iedere andere trigger dat vroeg of laat ook tevoorschijn kunnen halen.
pi_197628033
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk, maar dan heb je aanleg voor psychoses / schizofrenie en had iedere andere trigger dat vroeg of laat ook tevoorschijn kunnen halen.
Zou kunnen, ben geen expert op dat gebied. Maar het geeft imo wel aan dat het niet 'ondenkbaar' is
  maandag 25 januari 2021 @ 10:47:26 #59
451005 Grems
Clown World
pi_197628051
quote:
Nou nou, zo erg is een paar weken PlayStation bij de verwarming toch ook weer niet
pi_197628219
Angst is een slechte raadgever. Er komt een moment dat een meerderheid zich zal realiseren dat het medicijn (lock downs) erger is dan de kwaal.
pi_197628240
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:58 schreef zoost het volgende:
Angst is een slechte raadgever. Er komt een moment dat een meerderheid zich zal realiseren dat het medicijn (lock downs) erger is dan de kwaal.
Nee.

Helaas kan je dat alleen aantonen door alle maatregelen op te heffen en vervolgens de zorgcapaciteit op te blazen.
pi_197628672
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:26 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

We zijn het hier niet over eens.

Ik hanteer het sterftecijfer als belangrijkste graadmeter om te bepalen of NL terecht de noodtoestand heeft uitgeroepen, een spoedwet erdoor heeft gedrukt om in het kader van veiligheid de grondwet te kunnen overrulen en terecht de maatregelen nog actief heeft.

De maatregelen lijken domweg niet te werken en als oudere veracht ik de tunnelvisie die hiermee ten toon wordt gespreid. Ook word er volledig voorbijgegaan aan het leven van 16+ miljoen andere NLérs terwijl het virus weinig tot geen impact op hen heeft. De balans is volledig zoek en het is schandalig dat ons terecht omgevallen kabinet het in zijn hoofd haalt om een avondklok in te stellen gebaseerd op OMT "angst" als raadgever.
Buiten het sterftecijfer is er een ziekenhuiscijfer. Wat als zorginstellingen en ziekenhuizen vastlopen? Sommige hebben nu al hulp nodig van het leger. Wat als dat ook spaak loopt? Dan is er geen zorg meer mensen die zorg nodig hebben kunnen niet zonder zorg. Wat gaat er met die mensen gebeuren?

Zelfde met mij stel ik krijg een ongeluk, ik ga wandelen en auto schept mij. En het ziekenhuis ligt plat vanwege covid-19. Zal leuk zijn als je dan krijgt te horen. Sorry we kunnen je niet helpen ziekenhuis ligt vol we kunnen je hooguit wat inspuiten tegen de pijn, sorry.

Het sterftecijfer kan je je blind op staren, maar ik heb juist het idee dat deze maatregelen er zijn zodat de zorgt niet instort.
pi_197629059
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:58 schreef zoost het volgende:
Angst is een slechte raadgever. Er komt een moment dat een meerderheid zich zal realiseren dat het medicijn (lock downs) erger is dan de kwaal.
Dat moment komt niet omdat de maatregelen al eerder worden opgeheven ondat ze dan niet meer nodig zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197629158
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:24 schreef Boze_Eend het volgende:
Buiten het sterftecijfer is er een ziekenhuiscijfer. Wat als zorginstellingen en ziekenhuizen vastlopen? Sommige hebben nu al hulp nodig van het leger. Wat als dat ook spaak loopt? Dan is er geen zorg meer mensen die zorg nodig hebben kunnen niet zonder zorg. Wat gaat er met die mensen gebeuren?
Dat is nu al aan de gang. Er zijn geloof ik al 100K medische behandelingen opgeschort. Wellicht moet je de covid patiënten thuis laten uitzieken, en niet behandelen in het ziekenhuis of (misschien beter) extra ziekenhuis capaciteit opbouwen voor covid patiënten zoals ze dat ook in China hebben gedaan.
pi_197629251
Als ik naar de nederlandse 'maatregelen' kijk van de laatste 10 maanden is het extreem losjes wat er afgekondigt werd ...

er zijn vrijwel geen andere europese landen die zo 'laks' zijn, vrijwel geen wettelijke mogelijkheden hebben en alels bij 'adviezen' houden.
Ook de handhaving was tot nu toe ongelooflijk soft.
Het leek wel of het enkel een 'marketing-iets is en dat de reging dacht dat je alles kon oplossen met wat radiospotjes vol met woordjes als 'samen-doen-we-het' en mensen smeken zich aan regels te houden...

Des te lakser je regels echter laat en je handhaving niet _durft_ door te zetten... des te bozer reageren mensen als je uiteindelijk een keertje wel, vaak noodgedwongen de regels 'streng' gaat handhaven.
Bijvoorbeeld omdat nederland qua verspreiding van besmettingsaantallen egwoon momenteel een van de zwaarst getroffen landen is.

De 'rellen' zijn volgens mij vooral een reactie van verwende jeugd, die denkt dat hun 'mening' belangrijker is dan de regels en ze gewoon als een boze kleuter kun nen gaan roepen dat ze 'tegen alles zijn', en dat er danw el naar hen geluisterd wordt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197630196
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:55 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat is nu al aan de gang. Er zijn geloof ik al 100K medische behandelingen opgeschort. Wellicht moet je de covid patiënten thuis laten uitzieken, en niet behandelen in het ziekenhuis
Het gros van de covid patiënten ziekt al thuis uit. Een ex-collega, zijn vrouw en zijn schoonouders zijn positief getest.
Drie van hen zieken thuis uit, schoonvader ligt aan de zuurstof in het ziekenhuis (niet op IC).

quote:
of (misschien beter) extra ziekenhuis capaciteit opbouwen voor covid patiënten zoals ze dat ook in China hebben gedaan.
Je kan de capaciteit wel vrij vlot opbouwen, dat betekent niet dat je inzetbaar personeel hebt.

China had het "geluk" dat corona vooral in Wuhan opdook en ze snel zijn overgegaan op een complete lockdown in die regio, waardoor ze medewerkers uit andere delen van het land konden invliegen.
pi_197630338
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:55 schreef zoost het volgende:
Dat is nu al aan de gang. Er zijn geloof ik al 100K medische behandelingen opgeschort. Wellicht moet je de covid patiënten thuis laten uitzieken, en niet behandelen in het ziekenhuis of (misschien beter) extra ziekenhuis capaciteit opbouwen voor covid patiënten zoals ze dat ook in China hebben gedaan.
Er zijn talloze mensen met lichte klachten (of soms zelfs nauwelijks klachten) die inderdaad gewoon thuis uitzieken. Maar mensen op een IC liggen daar niet voor jan lul. Hoe zie je het voor je dat die mensen thuis moeten uitzieken zonder apparatuur en medische hulp?

En extra capaciteit opbouwen qua ziekenhuizen is in theorie ook leuk bedacht, maar waar ga je het personeel vandaan halen? Je kan een leegstaand gebouw inrichten als noodhospitaal, maar je kan moeilijk mensen van straat plukken en tegen ze zeggen dat ze vanaf nu voorlopig even verpleegkundige zijn.
pi_197630481
Welke vrijheid?
pi_197630532
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Niet snel genoeg is ook maar een mening. Daar is geen absolute maat voor. Als die variant er niet was geweest dan hadden we die avondklok ook niet gehad.
[..]
Tja, wat is beter voor bijvoorbeeld de horeca, 4 weken strenge maatregelen of 5 maanden milde maatregelen, waarbij de horeca dicht blijft?
quote:
Dat groeien zegt nog niets.
Met preventieve maatregelen is wat mij betreft het hek van de dam. 'Het virus voor zijn' kun je dan ten állen tijde wel gaan roepen. Daar naast overvolle ziekenhuizen maatregelen ook desastreus zijn, hoor je te sturen op cijfers, niet op geruchten van cijfers. Daarmee is voor mij een grens bereikt dus ik heb er weinig boodschap meer aan. Maar goed, ieder zijn mening.
We sturen op de cijfers waarbij de nieuwe variant omhoog klimt.
En daar wordt op geanticipeerd.
Uiteraard kunnen we wachten totdat deze voor een enorme piek zorgt, maar dan moet je met nog zwaarder inzetten om het omlaag te krijgen, plus dat je dan het risico neemt dat het zorgstelsel vast loopt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197630573
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:21 schreef aspi het volgende:
Welke vrijheid?
We hebben hier mega veel vrijheid. Alleen al het feit dat je jouw reactie kan plaatsen zonder opgepakt te worden en in een werkkamp te worden gesmeten is daar een duidelijke herinnering aan.

Als we de vrijheden die we nu kwijt zijn, volgend jaar nog steeds kwijt zijn dan heb je reden om te klagen.
Voor nu geloof ik dat het (afgezien van het nut van iedere maatregel) noodzaak is om iets te doen.
pi_197630638
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We hebben hier mega veel vrijheid. Alleen al het feit dat je jouw reactie kan plaatsen zonder opgepakt te worden en in een werkkamp te worden gesmeten is daar een duidelijke herinnering aan.

Als we de vrijheden die we nu kwijt zijn, volgend jaar nog steeds kwijt zijn dan heb je reden om te klagen.
Voor nu geloof ik dat het (afgezien van het nut van iedere maatregel) noodzaak is om iets te doen.
Ik bepaal zelf wel wanneer ik reden tot klagen heb.. Ik heb vrijheid toch?

Mooie quote van iemand gevonden, kweenie meer wie het zei. Als iemand je vrijheid kan ontnemen, dan heb je nooit echte vrijheid gehad..
pi_197630776
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
China had het "geluk" dat corona vooral in Wuhan opdook en ze snel zijn overgegaan op een complete lockdown in die regio, waardoor ze medewerkers uit andere delen van het land konden invliegen.
De chinese overheid kondige een volledige keiharde lockdown af 3,5 week na het eerste vaststellen van een nieuwe infectie en twee weken nadat het eerste sterfgeval geregistreerd was...

die lockdown betrof ook een verbod op ieder moment het huis te verlaten, behalve voor bepaalde inkopen en werkzaamheden..
dat is dus ook nog een behoorlijk stuuk zwaarder dan wat nederland nu heeft met enkel een avondklok tussen 21 uur en 4:30 's morgens

nederland kondige de eerste 'advies-maatregelen af ook drie- en een halve week nadat het eerste corona-geval in nederland vastgesteld werd en twee weken na de eerste gestorven persoon in NL... maar in nederland betrof het enkel 'adviezen'.

de overheid heeft tot december geen enkele mogelijkheid gehad om wettelijk in te grijpen, de bvoetes voor groepen waren op basis van de autoriteit van burgemeesters en 'noodverordeningen' wat de enige wettelijke speelruimte bood (maar ook hiervan werden veel boetes voor de rechter weer ingetrokken of sterk teruggebracht)

Als deze crisis wat bewijst is het juist dat de Burgerlijke vrijheid ontzettend groot is in nederland...
maar helaas ook dat deze vrijheid deels ten kostte gaat van de speelruimte voor een overheid om snel en doortastend op te treden als dat misschien nodig geweest was.
In China heeft de chinese overheid bewezen dat met een beleid dat een stevige inperking van burgelijke vrijheden is, veel latere schade ook goed te voorkomen is en de economische gevolgen veel lichter zijn.

vreemd genoeg merk je ook dat de 'openlijke' ontevredenheid van burgers in nederland een stuk groter is over het overheidsoptreden, zelfs waar de opgelegde maatregelen een stuk minder zijn en enorm veel persoolijke vrijheden toelaten, zijn er duidelijk meer protesten tegen en geven mensen openlijker aan het er niet mee eens te zijn, dan dat dit in china vorig jaar met de toen veel hardere maatregelen was.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197630912
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tja, wat is beter voor bijvoorbeeld de horeca, 4 weken strenge maatregelen of 5 maanden milde maatregelen, waarbij de horeca dicht blijft?
[..]
Ik had verwacht dat de illusie van de korte, strenge lockdown inmiddels al gemeengoed was. Cijfers blijven echt niet automagisch laag, maar vervolgen gewoon weer hun oude pad wanneer een lockdown wordt opgeheven. Dus wordt het hobbelen van lockdown naar lockdown, de klassieke jojo.
Als er al genoeg reden was voor een dichte horeca, dan blijft die reden er, ongeacht of je nu slechts tijdelijke koerswijzigingen aanbrengt middels lockdowns.
De landen waar het daadwerkelijk nog heeft gewerkt hebben dit vroegtijdig ingezet met eliminatie als reëel doel. Hier bij ons kan hij louter dienen om de zwaarste golven af te vangen, maar iets minder strengere maatregelen - voor zover mogelijk - die je voor langere tijd aan kan houden hebben toch wel even wat meer houdbaarheid.
quote:
We sturen op de cijfers waarbij de nieuwe variant omhoog klimt.
En daar wordt op geanticipeerd.
Uiteraard kunnen we wachten totdat deze voor een enorme piek zorgt, maar dan moet je met nog zwaarder inzetten om het omlaag te krijgen, plus dat je dan het risico neemt dat het zorgstelsel vast loopt.
Alleen als je wil dat ze dan nog sneller naar beneden gaan, dán moet je zwaarder inzetten ja. Of je nou 10k of 100k lopende besmettingen hebt, maatregelenpakket X zal deze met dezelfde percentuele afname naar beneden brengen.
Wat mij betreft wachten we wat de variant hier doet. Een koerswijziging is snel te detecteren en dan kun je daadwerkelijk je maatregelen onderbouwen. In het verleden waren we er ook op tijd bij. Natuurlijk is er reguliere zorg afgeschaald, maar hadden we anders verwacht tijdens een pandemie? Maar ja, dit zijn politieke keuzes, en daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
I'll give you something to do
pi_197631629
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 03:17 schreef Grems het volgende:

[..]

Zijn de massagraven in Zweden wel diep genoeg?
Nu wil ik zeker niet stellen dat het aantal doden bepalend is voor het succes van een beleid (je wil primair de zorg ontzien), toch is er wel een zekere trend zichtbaar:

pi_197637039
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu wil ik zeker niet stellen dat het aantal doden bepalend is voor het succes van een beleid (je wil primair de zorg ontzien), toch is er wel een zekere trend zichtbaar:

[ afbeelding ]
Jouw antwoord past niet in zijn straatje. Daar gaat hij niet op reageren...

Hij is nog in de veronderstelling dat in Zweden het leven nog geheel normaal is zonder corona maatregelen.
pi_197637287
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat zeker niet, maar de pandemie wordt echter wel gebruikt om ons leven te hervormen.
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:45 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat jij daarin gelooft prima, moet je zelf weten.
Maar je beseft wel dat het "ons" waarover jij het hebt dus ook geldt voor de mensen in de regering zelf? Voor hun gezinsleden, voor hun familie en/of vrienden? Alle besluiten die worden genomen zijn besluiten waardoor zij zelf en hun directe omgeving ook geraakt worden. Wat zou dan volgens jou het doel zijn van het hervormen van ons (en dus ook hun eigen) leven?

Ik ben echt wel benieuwd wat daar dan volgens jou achter zit. En dan moet je daarbij even in het achterhoofd houden dat wij niet in een land leven met een regering waarbij een staatshoofd tot aan z'n dood het beleid bepaalt en zelf niet gebonden is aan regels en wetten.
En? Wat is het doel nou dan...?

Ik ben echt heel benieuwd. Zou namelijk voor het eerst zijn dat iemand mij kan uitleggen waarom "men" ons leven wil hervormen. Eindelijk iemand die het grote geheel ziet...
pi_197637343
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]


[..]

En? Wat is het doel nou dan...?

Ik ben echt heel benieuwd. Zou namelijk voor het eerst zijn dat iemand mij kan uitleggen waarom "men" ons leven wil hervormen. Eindelijk iemand die het grote geheel ziet...
Ik heb hier al op gereageerd vanmiddag, maar de reactie is helaas weggemod. Wellicht moet dit dan even in DM.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197637403
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik heb hier al op gereageerd vanmiddag, maar de reactie is helaas weggemod. Wellicht moet dit dan even in DM.
Serieus? Doet FOK aan censuur? Dat valt me dan wel weer tegen.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:07:44 #79
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197637861
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Opgesloten zit je al.
Op zich mag je na 21:00 best naar buiten. Maar dat uitje kost je dan mogelijk 95 euro. Wat een avond flink uitgaan ook kost.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:10:13 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197637926
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik heb hier al op gereageerd vanmiddag, maar de reactie is helaas weggemod. Wellicht moet dit dan even in DM.
Niemand behalve het corona virus dwingt ons tijdelijk even anders te leven. Terecht dat het hervormen dan is weg gemod.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197638079
Meeste mensen weten niet eens wat wappies zijn en roepen maar wat om erbij te zijn.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:55:29 #82
451005 Grems
Clown World
pi_197639223
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich mag je na 21:00 best naar buiten. Maar dat uitje kost je dan mogelijk 95 euro. Wat een avond flink uitgaan ook kost.
Opgesloten dus.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:57:16 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197639277
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:55 schreef Grems het volgende:

[..]

Opgesloten dus.
Onzin natuurlijk want je mag de hele dag naar buiten behalve wanneer het gros van de Nederlanders toch al binnen is. En alles is dicht verder. De kroeg en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:58:24 #84
451005 Grems
Clown World
pi_197639309
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk want je mag de hele dag naar buiten behalve wanneer het gros van de Nederlanders toch al binnen is.
Gevangenen mogen overdag ook luchten.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:59:20 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197639338
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Gevangenen mogen overdag ook luchten.
Een uur of twee en in isolatie niet. En het luchten doen ze in een opgesloten situatie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:01:02 #86
451005 Grems
Clown World
pi_197639387
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een uur of twee en in isolatie niet. En het luchten doen ze in een opgesloten situatie.
Gelukkig zitten we nog niet in isolatie.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:02:49 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197639451
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Gelukkig zitten we nog niet in isolatie.
Het woord overdag wat je poste is best grappig. Want dan mag jij doen en laten wat je wilt. Toegeven criminelen werken vaak in de nacht leven de avondklok dus. :P

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Gevangenen mogen overdag ook luchten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:05:00 #88
451005 Grems
Clown World
pi_197639514
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het woord overdag wat je poste is best grappig. Want dan mag jij doen en laten wat je wilt. Toegeven criminelen werken vaak in de nacht leven de avondklok dus. :P
Gelukkig blijft het voorlopig bij nachtdetentie.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:07:20 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197639585
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:05 schreef Grems het volgende:

[..]

Gelukkig blijft het voorlopig bij nachtdetentie.
Slaat nergens op. De meeste mensen slapen gewoon in de avondklok tijden. Dus wat is dan het probleem? Plus dat alle horeca en dergelijke dicht is. Dus los van mensen die dan moeten werken of de hond uit laten zou ik je juist verdacht vinden trouwens? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:11:26 #90
451005 Grems
Clown World
pi_197639708
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Slaat nergens op. De meeste mensen slapen gewoon in de avondklok tijden. Dus wat is dan het probleem? Plus dat alle horeca en dergelijke dicht is.
Dat we in nachtdetentie zitten.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:13:09 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197639766
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:11 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat we in nachtdetentie zitten.
Wat gewoon onzin is. In geval van nood mag jij gewoon naar buiten. Een crimineel niet die in de gevangenis zit. Plus dat ik vermoed dat juist de criminaliteit sterk gaat dalen nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:16:52 #92
451005 Grems
Clown World
pi_197639938
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat gewoon onzin is. In geval van nood mag jij gewoon naar buiten. Een crimineel niet die in de gevangenis zit. Plus dat ik vermoed dat juist de criminaliteit sterk gaat dalen nu.
In geval van nood mag een crimineel ook uit zijn cel, weet je wanneer de criminaliteit pas echt sterk zou dalen? Als we permanent in detentie zaten.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:21:34 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197640105
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:16 schreef Grems het volgende:

[..]

In geval van nood mag een crimineel ook uit zijn cel, weet je wanneer de criminaliteit pas echt sterk zou dalen? Als we permanent in detentie zaten.
Nou de top 600 in Amsterdam moet nu ook binnen blijven. Maar los hiervan en wat ik ernstiger vindt is dat ik mensen al heel lang niet meer gezien heb. Het gebrek aan sociaal contact met vrienden en kennissen. Waar helemaal geen oog voor is bij het RIVM en het OMT.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:23:09 #94
451005 Grems
Clown World
pi_197640155
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou de top 600 in Amsterdam moet nu ook binnen blijven. Maar los hiervan en wat ik ernstiger vindt is dat ik mensen al heel lang niet meer gezien heb. Het gebrek aan sociaal contact met vrienden en kennissen. Waar helemaal geen oog voor is bij het RIVM en het OMT.
Waarom niet, je kunt toch overdag alles doen en laten wat je wilt?
  maandag 25 januari 2021 @ 21:27:16 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197640275
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Waarom niet, je kunt toch overdag alles doen en laten wat je wilt?
Een persoon op bezoek plus zo min mogelijk reisbewegingen maken. Daarnaast geen zin in corona. Of daar mogelijk een ander mee te besmetten. Ik houd me zoveel mogelijk aan de regels.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:29:13 #96
451005 Grems
Clown World
pi_197640359
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een persoon op bezoek plus zo min mogelijk reisbewegingen maken. Daarnaast geen zin in corona. Of daar mogelijk een ander mee te besmetten. Ik houd me zoveel mogelijk aan de regels.
Klinkt niet als doen en laten wat je wilt, zonde van je luchturen.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:31:11 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197640434
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:29 schreef Grems het volgende:

[..]

Klinkt niet als doen en laten wat je wilt, zonde van je luchturen.
Hangt er van af. Types die zich niet aan de regels houden en niet nadenken zijn zeer waarschijnlijk de oorzaak dat er hardere maatregelen nodig zijn denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:33:21 #98
451005 Grems
Clown World
pi_197640496
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er van af. Types die zich niet aan de regels houden en niet nadenken zijn zeer waarschijnlijk de oorzaak dat er hardere maatregelen nodig zijn denk ik.
Ik denk inderdaad dat mensen die niet nadenken de oorzaak zijn van escalerende restricties op onze vrijheid.
pi_197640513
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef Boze_Eend het volgende:
Hey habibo's,

Nu ik beetje psychologisch in de stress zit kom ik ook vaker in contact met andere jeugdige van mijn leeftijd.
Merk dat daar ook wel mensen bij zitten die echt bang zijn dat we onze vrijheden voor altijd kwijtraken.
Dat zette mij aan het denken die wappies en mensen die demonstreren dat is één ding.

Maar de depressieve mensen thuis of die problemen hebben die dat zien en die wappies geloven, maar niet actief de straat op gaan. Omdat ze depressief zijn en gewoon beetje thuis zitten. Zij krijgen dus wel extra klappen hierdoor. Ik bedoel ik ben niet bang voor de overheid, maar sprak dus met een meid die ik heb leren kennen online. En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.

Ik heb het idee dat deze groep mensen in grotere getallen bestaat maar eigenlijk niet bereikt wordt door de politiek en hulpverleners.

Wat denken jullie? Ik denk dat de wappies wel schadelijk zijn voor zulke mensen. En die wappies heb ik het idee zijn gewoon zelf bang en dan gaan ze dingen verzinnen maar andere mensen die niet zo stabiel zijn en strogglen gaan dat ook geloven dan. Dat maakt hun situatie nog erger. :(
Hallo: dan is ze dus een wappie.
I'm right and you know it
  maandag 25 januari 2021 @ 21:38:31 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197640641
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:33 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat mensen die niet nadenken de oorzaak zijn van escalerende restricties op onze vrijheid.
Nee ik denk eerder dat mensen niet goed weten wat een democratie is en een rechtstaat. En dat er soms ook binnen deze staatsvorm in het geval van tijden van nood en rampspoed er maatregelen nodig zijn. Nederland is nog steeds een democratie met een gekozen parlement. En mensen die daar anders over denken zonder daar jou direct op te willen aanspreken zijn een beetje dom.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')