Opgesloten zit je al.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
‘En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.’
In geen 100 jaar geloof ik dat.
Nog maar 99 jaar te gaan danquote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
‘En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.’
Ik ook niet maar mensen op facebook en zo roepen dat wel. Er zijn er dan best een paar die dat gaan geloven helaas.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, die zijn er...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef Boze_Eend het volgende:
[..]
Ik ook niet maar mensen op facebook en zo roepen dat wel. Er zijn er dan best een paar die dat gaan geloven helaas.
Het is zoveel makkelijker om de overheid als boosdoener te zien dan een ongrijpbaar virus.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:11 schreef Zopiclon het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat er bepaalde mensen zijn die erg kwetsbaar/onstabiel zijn en daardoor heel beïnvloedbaar zijn waardoor ze sneller zulke gedachtes overnemen. Misschien is het ook een manier voor die mensen om deze hele situatie wat makkelijker te kunnen verwerken.
aww krijg je de deur niet meer open of ben je je sleutels kwijt ?quote:
Misschien zouden ze na het komende openbare spreekverbod een verbod op online communicatie kunnen invoeren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:11 schreef Zopiclon het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat er bepaalde mensen zijn die erg kwetsbaar/onstabiel zijn en daardoor heel beïnvloedbaar zijn waardoor ze sneller zulke gedachtes overnemen. Misschien is het ook een manier voor die mensen om deze hele situatie wat makkelijker te kunnen verwerken.
In Nederland zitten we sinds gisteren in nachtdetentie.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:16 schreef TLC het volgende:
[..]
aww krijg je de deur niet meer open of ben je je sleutels kwijt ?
Om te beginnen moeten mensen elkaar niet in hokjes willen stoppen, wappies bestaan niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef Boze_Eend het volgende:
[..]
Ik ook niet maar mensen op facebook en zo roepen dat wel. Er zijn er dan best een paar die dat gaan geloven helaas.
Tjah, wie van de twee veroorzaakt eigenlijk meer leed?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is zoveel makkelijker om de overheid als boosdoener te zien dan een ongrijpbaar virus.
Wat leuk, een écht voorbeeld van de beginpost in dit topic!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Misschien zouden ze na het komende openbare spreekverbod een verbod op online communicatie kunnen invoeren.
Dat is dus het verschil tussen stabiele mensen die wel gewoon logisch kunnen blijven nadenken en mensen die minder stabiel zijn en daardoor blijkbaar niet logisch kunnen blijven denken. Stel maar eens de vraag aan zo iemand wat volgens hem/haar de achterliggende gedachte zou moeten zijn van het definitief afnemen van onze vrijheden? Wat zou daarmee bereikt moeten worden?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef Boze_Eend het volgende:
Ik bedoel ik ben niet bang voor de overheid, maar sprak dus met een meid die ik heb leren kennen online. En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.
Maak me wel zorgen dat er zulke mensen zijn die dat propageren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
Wat leuk, een écht voorbeeld van de beginpost in dit topic!
Ah ja, dat ene komende openbare spreekverbod inderdaad.![]()
![]()
![]()
BNW is een paar klikken verderop.
Heb je enig idee hoe groen een zich niet verplaatsende, thuiswerkende bevolking is?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil tussen stabiele mensen die wel gewoon logisch kunnen blijven nadenken en mensen die minder stabiel zijn en daardoor blijkbaar niet logisch kunnen blijven denken. Stel maar eens de vraag aan zo iemand wat volgens hem/haar de achterliggende gedachte zou moeten zijn van het definitief afnemen van onze vrijheden? Wat zou daarmee bereikt moeten worden?
Daar kunnen ze geen antwoord op geven.
Uhu, Franse experts adviseren reeds een spraak- en belverbod in het openbaar vervoer.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
Wat leuk, een écht voorbeeld van de beginpost in dit topic!
Ah ja, dat ene komende openbare spreekverbod inderdaad.![]()
![]()
![]()
BNW is een paar klikken verderop.
Ik snap je zorgen inderdaad. Al helemaal als je ziet wat voor mensen je topic aantrektquote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef Boze_Eend het volgende:
[..]
Maak me wel zorgen dat er zulke mensen zijn die dat propageren.
Andere mensen krijgen nu angsten en zo die onterecht zijn.
Ik geloof niet dat de overheid ons dingen wil afpakken.
Nu ook met corona als economie platligt, wat blijft dan over?
Wil de rijke elite gewoon iedereen dood hebben zodat ze allemaal als nudist door het leven kunnen?
Complot theorieën werken niet denk ik. Dat betekent dat al die mensen moeten samenwerken.
Maar mensen krijgen ruzie en meningsverschillen dus zo'n complot is theoretisch niet eens houdbaar.
Maar ja ik maak me wel zorgen dat mensen het geloven en de kwetsbare ermee aansteken ik ben zelf ook kwetsbaar maar gelukkig niet voor dit.
Heb je enig idee hoeveel geld een verplaatsende bevolking in de staatskas brengt?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef Grems het volgende:
Heb je enig idee hoe groen een zich niet verplaatsende, thuiswerkende bevolking is?
Zodra ze feiten van tafel gaan vegen ben je redelijk ver verwijderd naar een fatsoenlijke discussie in mijn ogenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef Japepk het volgende:
Wappies zijn zeker schadelijk. Is het niet voor zwakkeren die inderdaad niet weten wat ze moeten geloven, dan is het wel voor het versterken van de polarisatie. Het beangstigd me hoeveel grote groepen mensen met rare ideeën er rondlopen in Nederland. Dat NOS filmpje van die QAnon demonstratie afgelopen zomer heb ik echt met stijgende verbazing zitten kijken. Wat je standpunt ook is, discussieer met argumenten en blijf naar elkaar luisteren.
De wakkeren lopen ook achter een elite aan.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
Ik snap je zorgen inderdaad. Al helemaal als je ziet wat voor mensen je topic aantrekt
Heb ook wel een beetje medelijden met ze. Ergens geloven ze oprecht dat we binnen een half jaar in Noord-Korea wonen en dat ze als enigen 'wakker' zijn. Dat heel het Nederlandse volk uit 'schapen' bestaat, terwijl zij als schapen slecht uitgewerkte complot theorietjes van elkaar overnemen. Zal niet makkelijk zijn om met zo een beperkte rationaliteit te moeten leven.
Deze eend heeft wederom een zeer terecht iets aangekaart.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:26 schreef Boze_Eend het volgende:
Hey habibo's,
Nu ik beetje psychologisch in de stress zit kom ik ook vaker in contact met andere jeugdige van mijn leeftijd.
Merk dat daar ook wel mensen bij zitten die echt bang zijn dat we onze vrijheden voor altijd kwijtraken.
Dat zette mij aan het denken die wappies en mensen die demonstreren dat is één ding.
Maar de depressieve mensen thuis of die problemen hebben die dat zien en die wappies geloven, maar niet actief de straat op gaan. Omdat ze depressief zijn en gewoon beetje thuis zitten. Zij krijgen dus wel extra klappen hierdoor. Ik bedoel ik ben niet bang voor de overheid, maar sprak dus met een meid die ik heb leren kennen online. En zij is echt bang dat we straks opgesloten gaan worden en onze vrijheid kwijtraken.
Ik heb het idee dat deze groep mensen in grotere getallen bestaat maar eigenlijk niet bereikt wordt door de politiek en hulpverleners.
Wat denken jullie? Ik denk dat de wappies wel schadelijk zijn voor zulke mensen. En die wappies heb ik het idee zijn gewoon zelf bang en dan gaan ze dingen verzinnen maar andere mensen die niet zo stabiel zijn en strogglen gaan dat ook geloven dan. Dat maakt hun situatie nog erger.
Dat geloofde ze in China (1949), Rusland (1917), Duitsland (1930) en Hong Kong (2018) ook niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Als je het virus z’n gang zou laten gaan zou je die vraag niet stellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Tjah, wie van de twee veroorzaakt eigenlijk meer leed?
Ah, dus Rutte heeft een wereldwijde pandemie veroorzaakt om een nachtklok te kunnen invoeren.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat geloofde ze in China (1949), Rusland (1917), Duitsland (1930) en Hong Kong (2018) ook niet.
Wat stuk voor stuk uitstekende voorbeelden zijn in vergelijking met onze democratie...quote:Op zondag 24 januari 2021 23:57 schreef datismijnmening het volgende:
Dat geloofde ze in China (1949), Rusland (1917), Duitsland (1930) en Hong Kong (2018) ook niet.
Dat zeker niet, maar de pandemie wordt echter wel gebruikt om ons leven te hervormen.quote:Op maandag 25 januari 2021 00:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, dus Rutte heeft een wereldwijde pandemie veroorzaakt om een nachtklok te kunnen invoeren.
Heb je dit toevallig van een of andere mafkees op YouTube?quote:Op maandag 25 januari 2021 00:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar de pandemie wordt echter wel gebruikt om ons leven te hervormen.
Dat jij daarin gelooft prima, moet je zelf weten.quote:Op maandag 25 januari 2021 00:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat zeker niet, maar de pandemie wordt echter wel gebruikt om ons leven te hervormen.
Zijn de massagraven in Zweden wel diep genoeg?quote:Op maandag 25 januari 2021 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het virus z’n gang zou laten gaan zou je die vraag niet stellen.
Dat doe ik dus wel maar zolang de focus op micromanagement van dit virus wordt gehouden en de dood van een oudere onder het vergrootglas blijft worden gelegd blijven we met zijn allen maar doormodderen ten koste van miljoenen mensen die ook recht hebben op een (sociaal) leven zoals deze ouderen dat al achter zich hebben.quote:Op maandag 25 januari 2021 00:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het virus z’n gang zou laten gaan zou je die vraag niet stellen.
Ik geloof dat sympathie niet hetgeen is waar anderen zich anders voor uitspreken en het is jammer dat we anno 2021 nog altijd niet genezen zijn van het labelen van mensen (wappies) met wie je het niet eens bent. Je begrijpt de achterliggende psychologische motivatie waarom jij en anderen dat labelen maar blijven doen?quote:Op maandag 25 januari 2021 00:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wappies kapen het debat en het protest. Zelfde hoe hippies dat deden met occupy destijds.
Verpest de hele beeldvorming waardoor ze sympathie verliezen.
Het virus.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:35 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Tjah, wie van de twee veroorzaakt eigenlijk meer leed?
Mensen die roepen dat corona niet bestaat en ziekenhuizen aanvallen zijn gewoon wappies die vastzitten in hun fabeltjesfuik.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:12 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ik geloof dat sympathie niet hetgeen is waar anderen zich anders voor uitspreken en het is jammer dat we anno 2021 nog altijd niet genezen zijn van het labelen van mensen (wappies) met wie je het niet eens bent. Je begrijpt de achterliggende psychologische motivatie waarom jij en anderen dat labelen maar blijven doen?
We zijn het hier niet over eens.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het virus.
Kijk, nadeel van preventieve maatregelen is dat je wel de pijn voelt van de maatregelen, maar niet van datgene dat door de maatregelen wordt voorkomen.
Jij komt anders ook maar moeilijk los van je denkwijze over dit onderwerpje, moet daar dan ook maar een label voor worden verzonnen?quote:Op maandag 25 januari 2021 08:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen die roepen dat corona niet bestaat en ziekenhuizen aanvallen zijn gewoon wappies die vastzitten in hun fabeltjesfuik.
Worden terecht gelabeld.
Zo'n uitspraak is doorspekt met aannames dat zie je zelf ook?quote:Op maandag 25 januari 2021 03:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Zijn de massagraven in Zweden wel diep genoeg?
Rutte heeft wel meer veroorzaakt maar zoals hij zelf heeft aangegeven kan hem niets meer worden gemaakt nu hij toch al met z'n geweldige kabinet is gevallen..... ze moeten zich rot schamen en z.s.m. worden vervangen.quote:Op maandag 25 januari 2021 00:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, dus Rutte heeft een wereldwijde pandemie veroorzaakt om een nachtklok te kunnen invoeren.
Je onderschat de potentiële oversterfte als je het allemaal op zijn beloop laat.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:32 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Jij komt anders ook maar moeilijk los van je denkwijze over dit onderwerpje, moet daar dan ook maar een label voor worden verzonnen?
Mensen die Corona ontkennen, ik ken ze niet maar die mensen wil ik wel eens proberen te begrijpen door het gesprek met hen aan te gaan.
Mensen die denken dat Corona levensgevaarlijk is zitten wat mij betreft ook met een brain fart en mensen die denken dat Hugo dit virus wel even plat slaat met een grote hamer zitten ook fout en als je gelooft dat vaccineren de enige heilige graal is dan zit je ook fout. Als je het sterftecijfer niet centraal wil zetten bij het bepalen of er sprake is van een noodtoestand dan zit je ook fout. En als je niet ziet dat de gemaakte schade vele malen groter is dan dit virus dan zit je m.i. ook fout.
Dus men had eerst de boel dusdanig uit de hand moeten laten lopen dat dit significant te zien was in de sterftecijfers, en dan pas proberen de situatie weer onder controle te krijgen.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:26 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
We zijn het hier niet over eens.
Ik hanteer het sterftecijfer als belangrijkste graadmeter om te bepalen of NL terecht de noodtoestand heeft uitgeroepen, een spoedwet erdoor heeft gedrukt om in het kader van veiligheid de grondwet te kunnen overrulen en terecht de maatregelen nog actief heeft.
De maatregelen werken, het virus verspreidt zich niet exponentieel.quote:De maatregelen lijken domweg niet te werken en als oudere veracht ik de tunnelvisie die hiermee ten toon wordt gespreid. Ook word er volledig voorbijgegaan aan het leven van 16+ miljoen andere NLérs terwijl het virus weinig tot geen impact op hen heeft. De balans is volledig zoek en het is schandalig dat ons terecht omgevallen kabinet het in zijn hoofd haalt om een avondklok in te stellen gebaseerd op OMT "angst" als raadgever.
Die werkten dus wel voldoende, want de cijfers gingen omlaag.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
De maatregelen werken, het virus verspreidt zich niet exponentieel.
De maatregelen werken echter niet voldoende, vandaar aanvullende maatregelen. En vanwege de incubatietijd duurt het even voordat we het resultaat van de aanvullende maatregelen terug zien in de cijfers.
Hoeveel doden moeten er eerst vallen voordat je bereid bent maatregelen te treffenquote:Op maandag 25 januari 2021 08:32 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Jij komt anders ook maar moeilijk los van je denkwijze over dit onderwerpje, moet daar dan ook maar een label voor worden verzonnen?
Mensen die Corona ontkennen, ik ken ze niet maar die mensen wil ik wel eens proberen te begrijpen door het gesprek met hen aan te gaan.
Mensen die denken dat Corona levensgevaarlijk is zitten wat mij betreft ook met een brain fart en mensen die denken dat Hugo dit virus wel even plat slaat met een grote hamer zitten ook fout en als je gelooft dat vaccineren de enige heilige graal is dan zit je ook fout. Als je het sterftecijfer niet centraal wil zetten bij het bepalen of er sprake is van een noodtoestand dan zit je ook fout. En als je niet ziet dat de gemaakte schade vele malen groter is dan dit virus dan zit je m.i. ook fout.
Niet snel genoeg.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Die werkten dus wel voldoende, want de cijfers gingen omlaag.
Nee, dat is geen speculatie, je kunt de nieuwe variant zien groeien in de besmettingscijfers.quote:Het is hoogstens speculatie op een besmettelijke variant die voor de avondklok heeft gezorgd, en waar wij dus niets aan kunnen doen, hoe goed het ook ging. De huidige cijfers op zich geven totaal geen aanleiding.
Waarbij het een misvatting is dat Zweden geen maatregelen heeft genomen.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Zoals de massagraven in Zweden, bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |