abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197612478
Ik probeer creatief te doen maar met elke enigszins prettige oplossing die ik denk verzonnen te hebben is er een dealbreaker. Iemand enig idee?

Excuses voor lang verhaal, de details doen er toe.

De situatie:
Ik ben een Nederlander met een Braziliaanse vriendin. Ze heeft geen verblijfsvergunning, dus ze mag elke 180 dagen maar 90 dagen binnen het Schengen gebied (grotendeels de EU landen) zijn. Wij waren van augustus tot november in NL, maar ze moest van het IND het land uit aangezien de 90 dagen 'kort verblijf' verliepen. Had het ze gevraagd maar corona was gťťn reden om langer te mogen blijven.

We wilde niet nůg een keer maanden lang uit elkaar (vorige keer was 6 maanden, ook door covid) dus we besloten in Europa te blijven, maar dan wel buiten de EU. We zijn in november dus naar ServiŽ vertrokken. We moeten hier nog blijven tot 8 februari, dan is onze vlucht terug naar huis (Nederland.) Ook in ServiŽ mogen wij maar 90 dagen blijven, dus we moeten sowieso ergens anders heen. Nu lees ik tot mijn schrik dat sinds gisteren de 'uitzondering covid-ban voor langeafstandsrelaties' niet meer geldig is; ze mag het land dus niet meer in omdat ze Braziliaanse is.

Ten eerste; wauw... wat idioot abrupt. En dat 2 weken voordat we terug mochten. Maargoed, we wilde dus proberen tůch NL in te komen, en bij weigering dan maar naar BraziliŽ. Want we willen niet uit elkaar. We laten die vlucht naar Schiphol dus lekker staan, en pakken vanuit daar indien nodig het vliegtuig door naar Rio of Sao Paulo, right? Nou nee, want naast bovenstaande zijn er nog meer regels bijgekomen:

- PCR test niet ouder dan 72 uur
- Wat nieuwe formulieren om in te vullen
- Covid sneltest niet ouder dan 4 uur

Okť.. formulier whatever, en PCR test gaat wel lukken. Die kost me ongeveer 2x200 euro hier in ServiŽ (omdat buitenlanders) maar daar is niks aan te doen. PCR is een begrijpelijke eis in deze pandemie. Maar dan die sneltest; die geven ze hier helemaal niet. En al zeker niet tussen 2 uur en 6 uur 's nachts (vlucht is om 6:30)

What the actual f*ck ??? Zelfs ik als Nederlander kan niet terug naar Nederland vanwege deze letterlijk onmogelijke eis.... hoe kan dat nou weer? Niet dat ik mijn vriendin aan d'r lot over zou laten en vrolijk alleen verder zou vliegen, maar toch, dit kan niet helemaal kloppen lijkt me.

Dus; nieuw plan; we proberen die vlucht naar Schiphol te nemen met alleen de PCR. Kan me niet voorstellen dat ze letterlijk niemand aan boord van die vlucht laten, aangezien niemand natuurlijk die sneltest kan laten doen. Mocht dit tůch het geval zijn, dan boeken we in plaats daarvan een vlucht vanuit ServiŽ naar BraziliŽ maar dan via Frankrijk. Echter, die vertrekt om dezelfde tijd als die naar Nederland... dus we moeten een nachtje een hotel pakken en de dag erop die vlucht nemen.

Maar guess what; dan is die PCR test niet meer geldig (> 72 uur) tegen de tijd dat we in BraziliŽ aankomen, en daar is die test ook gewoon verplicht.

Dus ik zie nog 2 opties:

- Accepteren dat de vlucht naar Schiphol weggegooid geld is ťn dat we NL echt niet in mogen en dus meteen voor de 8e die vlucht via Frankrijk boeken, dan is de PCR nog geldig in BraziliŽ
- Naar Montenegro vliegen en een tijdje daar blijven tot er meer duidelijkheid is, en hopelijk de onmogelijke sneltest-eis van de baan.

Beide financieel en mentaal geen wenselijke opties. Een gedeelte van me hoopt echt dat dit binnen de komende 2 weken nog goedkomt... ik wil gewoon met mijn vriendin in mijn thuisland zijn. Echt what the f*ck. Ik heb genoeg geld voor ons 2, we zaten alleen maar binnen in mijn huis (behalve boodschappen doen.) en we houden ons netjes aan alle regels.

Ik kan hier echt met mijn kop niet meer bij. Ik heb een hele hoop meningen:

- Ze hadden ons in deze pandemie in NL moeten laten verblijven, ik heb de middelen. We willen helemaal niet reizen.
- Ze moeten uberhaubt partners niet elke 90 dagen het land uit kicken. Op zijn minst getrouwde partners niet (dan konden we dat nog doen, maar zelfs dat 'telt' niet)
- Ze moeten het inburgeringsexamen ook in NL aanbieden ipv alleen het consulaat van het thuisland (ja da's echt een ding, ze moet ook daar wachten voor de 'stempel' in het paspoort)

Ik voel me wbt 'recht op een gezin' echt keihard genaait door mijn overheid. En in een pandemie hebben ze hun prioriteiten niet op een rijtje. Maar van al die dingen kan je nog zeggen; tough luck, je houd je maar aan de regels.

Maar wat ze nu doen gaat echt te ver. Zo abrupt, geen waarschuwing, niks. Die langeafstands regeling waar veel mensen keihard voor hadden gevochten (zie #loveIsNotTourism) gewoon plots *poef.* Zelfs met PCR. Zelfs met de financiŽle middelen. Zelfs met vrijwillige quarantaine. En zelfs hun eigen burgers kunnen vanwege die sneltest eis dus niet naar huis afhankelijk van waar ze op dit moment zijn.

Ik zag dat een hoop maatregelen tot 9feb. gelden, dus een naÔef, hoopvol gedeelte van me klampt er aan vast dat we op dat moment ook samen het land weer in mogen. Misschien dat we de 8e dan op het vliegveld door kunnen brengen alvorens we het land in kunnen. Zal wel niet hť.

Als iemand over deze hele kudt situatie iets zinnigs over kan zeggen; ik hoor het graag.

Side nodes
Misschien schiet ik wat voorbarig in de verdediging, maar ik kan me voorstellen dat sommige van jullie het onverantwoord vinden te reizen tijdens een pandemie. Alsjeblieft begrijp dat wij dat ook niet wilden, maar nog een keer zo lang uit elkaar was echt te veel gevraagd. We zijn pas samen sinds 2019, en we moesten al meermaals 3 maanden uit elkaar... En toen door covid zelfs eens 6 maanden. Dit is te veel, echt.

En dan houden we ons aan de regels, en dan mis ik kerst met mijn familie (extra pijn omdat mijn zus kanker blijkt te hebben,) en dan accepteren we de extra kosten.... en dan kan het godverdomme nog niet echt what the fck ik kan dit haast niet geloven!!! Maar topsporters en anderen mogen wel, WAT???? Pure willekeur dit! Ik ben tot dit moment nog niet boos geweest over nieuwe regels, ook al zag ik ze soms als onzinnig.. maar dit... wat zijn ze aan het doen daar?

Bronnen
https://www.iatatravelcentre.com/world.php
https://www.government.nl(...)ons-to-the-entry-ban
https://www.government.nl(...)rom-abroad/checklist
https://www.netherlandswo(...)side-the-netherlands
https://www.rijksoverheid(...)-het-eu-inreisverbod
pi_197612829
Wees blij. Men is het rationele denken hier compleet verloren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197612855
je mag dus wel naar frankrijk begrijp ik? Het is nogal onduidelijk in je post wat nu wel mag namelijk.
Dan kan je vanuit frankrijk met de auto naar NL.

vanuit servie met de auto naar NL is toch ook niet zo erg? Of gelden daar dezelfde regels met de sneltest en pcr?
  zondag 24 januari 2021 @ 17:10:14 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197613119
Ik vrees dat als je niet aan een antigeentest kunt komen je inderdaad slechts een nieuw ticket kunt boeken via een ander land.

En dan hopen dat dat land niet vergelijkbare maatregelen gaat treffen de komende weken :{

Over het feit of je gewoon aan boord mag:

KLM is de afgelopen dagen uit meerdere bestemming met volledig lege toestellen teruggevlogen (onder andere Costa Rica) vanwege een gebrek aan sneltesten in die landen. Dus daar zou ik niet op gokken :{

Ze schijnen wel bezig te zijn om zelf antigeentesten in te vliegen naar dat soort landen voor hun passagiers, maar geen idee of dat gaat lukken natuurlijk.
pi_197613142
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
je mag dus wel naar frankrijk begrijp ik? Het is nogal onduidelijk in je post wat nu wel mag namelijk.
Dan kan je vanuit frankrijk met de auto naar NL.

vanuit servie met de auto naar NL is toch ook niet zo erg? Of gelden daar dezelfde regels met de sneltest en pcr?
Goed punt over Frankrijk, dat had ik beter uit moeten leggen ipv alleen de iata bron linken. Als *ik* het goed begrijp mag ik itt Nederland via Frankrijk wel doorreizen naar een ander land. We mogen Frankrijk zelf iig niet in (als eindbestemming.)

Met de auto wordt lastig, die hebben we niet. En ik ga er vanuit dat Nederland ook daar aan de grens wel aan controle doet? Want nu die regeling voor langeafstandsrelaties cancelled is, mag ze het land dus ook gewoon niet in.
pi_197613151
jaja, men is knettergek geworden in dit land. Schrik niet als je ooit weer terug komt, je zult niet veel meer van het oude Nederland herkennen.
pi_197613190
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Goed punt over Frankrijk, dat had ik beter uit moeten leggen ipv alleen de iata bron linken. Als *ik* het goed begrijp mag ik itt Nederland via Frankrijk wel doorreizen naar een ander land. We mogen Frankrijk zelf iig niet in (als eindbestemming.)

Met de auto wordt lastig, die hebben we niet. En ik ga er vanuit dat Nederland ook daar aan de grens wel aan controle doet? Want nu die regeling voor langeafstandsrelaties cancelled is, mag ze het land dus ook gewoon niet in.
In de media hoor ik alleen dat er strenge regels zijn via de luchthavens maar niks over de landgrens. Misschien gelden wel dezelfde regels, dat weet ik niet, maar in de media wordt er niks over gezegd.
Hier kan je nog prima de grens over naar duitsland zonder problemen.
NL heeft alleen met Engeland een niet EU grens namelijk.
pi_197613285
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef Drekkoning het volgende:
Ik vrees dat als je niet aan een antigeentest kunt komen je inderdaad slechts een nieuw ticket kunt boeken via een ander land.

En dan hopen dat dat land niet vergelijkbare maatregelen gaat treffen de komende weken :{

KLM is de afgelopen dagen uit meerdere bestemming met volledig lege toestellen teruggevlogen (onder andere Costa Rica) vanwege een gebrek aan sneltesten in die landen. Dus daar zou ik niet op gokken :{

Ze schijnen wel bezig te zijn om zelf antigeentesten in te vliegen naar dat soort landen voor hun passagiers, maar geen idee of dat gaat lukken natuurlijk.
Ehhh wauw, net als je denkt dat het niet gekker kan worden. Nee dan zal die vlucht de 8e waarschijnlijk wel gecancelled worden. Bizar wel, lege vluchten.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de media hoor ik alleen dat er strenge regels zijn via de luchthavens maar niks over de landgrens. Misschien gelden wel dezelfde regels, dat weet ik niet, maar in de media wordt er niks over gezegd.
Hier kan je nog prima de grens over naar duitsland zonder problemen.
NL heeft alleen met Engeland een niet EU grens namelijk.
ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan, thanks iig
pi_197613360
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef Drekkoning het volgende:

KLM heeft toch alle lange afstand vlucht geschrapt? tenminst dat was in het nieuws.
pi_197613389
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:14 schreef kakaboeie het volgende:
Welk EU land is het eerste land waar je heen moet als je naar NL gaat met de auto? Dan zou ik die eisen eens opzoeken van dat land.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:18:22 #11
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197613423
Paspoort verscheuren en een zielig asiel verhaal ophangen ben je altijd wlekom.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_197613500
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

KLM heeft toch alle lange afstand vlucht geschrapt? tenminst dat was in het nieuws.
Nee dat gingen ze doen als de bemanning ook de sneltest moest doen. Maar dat hoeft niet, dus die vluchten gaan door.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welk EU land is het eerste land waar je heen moet als je naar NL gaat met de auto? Dan zou ik die eisen eens opzoeken van dat land.
Hongarije denk ik

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:18 schreef franske19 het volgende:
Paspoort verscheuren en een zielig asiel verhaal ophangen ben je altijd wlekom.
Ben ik te blank voor. Spierwit.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:20:38 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197613514
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat was als er geen alternatief zou komen op het testen van crew op buitenstations. Dat alternatief is er inmiddels :)
pi_197613558
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:20 schreef kakaboeie het volgende:
Hongarije denk ik
Huur een auto en ga daar de grens over als dat mag. Regel daar een visum voor je vriendin voor de EU (als dat kan, bij veel landen kan dat) en reis dan door naar NL met de auto.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:22:06 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197613562
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:14 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Ehhh wauw, net als je denkt dat het niet gekker kan worden. Nee dan zal die vlucht de 8e waarschijnlijk wel gecancelled worden. Bizar wel, lege vluchten.
[..]

Als de vlucht gecanceld wordt krijg je overigens je geld terug. Dat zou een meevaller zijn dan.

Ik zou ticket boeken via een ander land, liefst zo snel mogelijk want voor je het weet zit alles dicht. Reken erop dat je het geld van de KLM vlucht kwijt bent; dan kan het alleen maar meevallen als ze annuleren.
pi_197613664
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Huur een auto en ga daar de grens over als dat mag. Regel daar een visum voor je vriendin voor de EU en reis dan door naar NL met de auto.
Visum is dan niet meer nodig. Eenmaal de EU in zijn we good to go.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de vlucht gecanceld wordt krijg je overigens je geld terug. Dat zou een meevaller zijn dan.

Ik zou ticket boeken via een ander land, liefst zo snel mogelijk want voor je het weet zit alles dicht. Reken erop dat je het geld van de KLM vlucht kwijt bent; dan kan het alleen maar meevallen als ze annuleren.
ff kijken of ik je begrijp; via een ander land naar BraziliŽ toe bedoel je dan hť? Want NL in (iig met een vlucht) gaat hem niet worden, naar jou weten?
  zondag 24 januari 2021 @ 17:26:25 #17
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197613666
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef mark16 het volgende:
jaja, men is knettergek geworden in dit land. Schrik niet als je ooit weer terug komt, je zult niet veel meer van het oude Nederland herkennen.
:')
pi_197613677
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:26 schreef kakaboeie het volgende:
Laat Hongarije dan niet-eu burgers zonder visum door? :o of is ze niet visum-plichtig?
pi_197613717
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Laat Hongarije dan niet-eu burgers zonder visum door? :o
iig niet op de luchthaven, nee. Dus als ze auto's daar ook op controleren dan hebben we pech. Als er ergens een EU land is dat EU burgers+partner (ongehuwd) binnen laat dan zijn we er.

EDIT: Niemand is visum-plichtig voor 'kort verblijf' (90 dagen per 180 dagen in schengengebied) - ofja.. 'niemand' weet ik niet. Braziliaanse iig niet. Desondanks komen we er iig op de luchthaven niet in volgens huidige regels Hongarije.
pi_197613748
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:28 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

iig niet op de luchthaven, nee. Dus als ze auto's daar ook op controleren dan hebben we pech. Als er ergens een EU land is dat EU burgers+partner (ongehuwd) binnen laat dan zijn we er.
ik ben een keer naar hongarije gegaan toen ze nog geen lid waren van de EU en elke auto wordt gestopt bij de grensovergang met oostenrijk en hongarije, nu is dat uiteraard niet meer zo. maar volgens mij is hongarije verplicht om iedereen over land bij de grens te controleren omdat het een buitengrens is.
Maar als brazilie niet visum-plichtig is, dan is over de grens mogen inderdaad al genoegd om naar NL door te rijden.
pi_197613800
2 weken terug zijn mijn schoonouders nog via DŁsseldorf naar Nederland gekomen geen test, geen controle niks.

Ze zullen heus niet bij jou huis gaan posten of je vriendin er misschien nog is...
No bitch to me
  zondag 24 januari 2021 @ 17:31:59 #22
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_197613811
En als je terug in NL bent gaan trouwen met je vriendin? Ben je in ieder geval van dat visum gezeik af.
pi_197613856
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef TornadoDK het volgende:
2 weken terug zijn mijn schoonouders nog via DŁsseldorf naar Nederland gekomen geen test, geen controle niks.

Ze zullen heus niet bij jou huis gaan posten of je vriendin er misschien nog is...
Maar kwamen die van binnen Schengen of van buiten Schengen?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
pi_197613879
Heb je KLM al gebeld en gevraagd of zij een sneltest kunnen regelen? ze leveren in Nederland ook reisvaccins, dus kan best zijn dat ze dit wel kunnen regelen. Een sneltest kan ook per post toegestuurd worden toch? Die gebruik je dan net voor inchecken en klaar..?
PM
#Haags
pi_197613891
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ben een keer naar hongarije gegaan toen ze nog geen lid waren van de EU en elke auto wordt gestopt bij de grensovergang met oostenrijk en hongarije, nu is dat uiteraard niet meer zo. maar volgens mij is hongarije verplicht om iedereen over land bij de grens te controleren omdat het een buitengrens is.
Maar als brazilie niet visum-plichtig is, dan is over de grens mogen inderdaad al genoegd om naar NL door te rijden.
Huidige regels Hongarije stellen oa dat het mag als:

- passengers entering Hungary to transit by land to a third country. They must prove that they can enter the final destination, or prove that they can enter a neighboring country in order to reach their final destination;

dus is geen sure thing.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef TornadoDK het volgende:

we zijn al lang niet meer in NL maat, that ship has sailed

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef Fietsertje70 het volgende:
En als je terug in NL bent gaan trouwen met je vriendin? Ben je in ieder geval van dat visum gezeik af.
zo werkt het dus niet helaas. Trouwen doet niks in NL qua regelgeving. Ze moet dan alsnog inburgeringsexamen doen in BraziliŽ ťn daar de MVV (stempel in paspoort) ophalen. En pas daarna 'telt' trouwen of een geregistreerd partnerschap voor een verblijfsvergunning. Als het zo makkelijk was waren we allang getrouwd.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef Peter het volgende:
Heb je KLM al gebeld en gevraagd of zij een sneltest kunnen regelen? ze leveren in Nederland ook reisvaccins, dus kan best zijn dat ze dit wel kunnen regelen. Een sneltest kan ook per post toegestuurd worden toch? Die gebruik je dan net voor inchecken en klaar..?
Het betreft geen KLM vlucht. Is Air Serbia.
pi_197613949
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:35 schreef kakaboeie het volgende:
Huidige regels Hongarije stellen oa dat het mag als:

- passengers entering Hungary to transit by land to a third country. They must prove that they can enter the final destination, or prove that they can enter a neighboring country in order to reach their final destination;

dus is geen sure thing.
Dan bel je de hongaarse ambassade in servie wat voor bewijs ze accepteren. Want met de auto kan je vanuit hongarije volgens mij nog gewoon naar NL zonder grenscontroles.
pi_197613968
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar kwamen die van binnen Schengen of van buiten Schengen?
Oh ja, wel binnen schengen...
No bitch to me
pi_197613972
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan bel je de hongaarse ambassade in servie wat voor bewijs ze accepteren. Want met de auto kan je vanuit hongarije volgens mij nog gewoon naar NL zonder grenscontroles.
Domme vraag hť, maar hoe krijgen we die huur auto dan weer terug naar ServiŽ? :')
pi_197613979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:35 schreef kakaboeie het volgende:

Het betreft geen KLM vlucht. Is Air Serbia.
En wat zeggen die?
PM
#Haags
pi_197614011
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Domme vraag hť, maar hoe krijgen we die huur auto dan weer terug naar ServiŽ? :')
Er zijn verhuurders die je (tegen meerprijs) een auto in een ander land laten inleveren..
Of ga met een flixbus :+
PM
#Haags
pi_197614016
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef Peter het volgende:

[..]

En wat zeggen die?
Ik heb ze nog niet gesproken, bel ze morgen. Er gaat elke maandag een vlucht vanuit Belgrado naar Amsterdam rond 6:30, dus hopelijk hebben zij morgen ook duidelijkheid.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Er zijn verhuurders die je (tegen meerprijs) een auto in een ander land laten inleveren..
Of ga met een flixbus :+
Oh da's wel sexy, will check
pi_197614036
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Als je bij een internationale verhuurbedrijf iets huurt hoeft dat niet. Dat heb ik een keer gedaan. Dan lever je hem in bij de eindbestemming van hetzelfde verhuurbedrijf.
Soms is de afstand een ding, maar dan lever je hem in in oostenrijk, huur je daar een nieuwe auto, etc.
  Moderator / Redactie FP zondag 24 januari 2021 @ 17:41:39 #33
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197614092
Je kan dus wel terug naar Nederland met de nieuwe regels gisteren, maar je wil door de nieuwe regels niet meer terug naar Nederland.

Groot verschil. Jij hebt de keuze. Je kiest er alleen voor dat niet te doen, omdat je enkel samen met je vriendin wil, die niet welkom is zonder verblijfsvergunning en daar blijkbaar al die tijd al niet voor in aanmerking komt.
pi_197614152
Dit soort maatregelen heb je te danken aan je mede Nederlanders die de regels aan hun laars lappen.
Als die zich beter aan de regels gehouden hadden, dan hadden we een soepeler regime gehad.
pi_197614242
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Je kan dus wel terug naar Nederland met de nieuwe regels gisteren, maar je wil door de nieuwe regels niet meer terug naar Nederland.

Groot verschil. Jij hebt de keuze. Je kiest er alleen voor dat niet te doen, omdat je enkel samen met je vriendin wil, die niet welkom is zonder verblijfsvergunning en daar blijkbaar al die tijd al niet voor in aanmerking komt.
Nee, er is geen sneltest hier. Zelfs als ik alleen zou reizen kon ik niet terug. Dat ik niet alleen *wil* reizen doet daar niet aan af
  zondag 24 januari 2021 @ 17:53:15 #36
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_197614466
Een vriendin van mij heeft een relatie met een Amerikaan. Die hebben elkaar nu bijna een jaar niet gezien. Vinden ze echt niet leuk hoor. Net zoals zoveel mensen nu dingen moeten doormaken die ze echt niet leuk vinden.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_197614566
Ik heb zelf een vrouw uit Singapore en ben jaren bezig geweest om een verblijfsvergunning te krijgen voor haar.
Ik heb geen medelijden met je dat je vriendin niet langer dan de 90 dagen mocht blijven heel veel mensen gaan door dit proces op de juiste manier wat vaak moet gebeuren vanuit het thuisland. Mijn advies is dus ook haar naar huis laten gaan jij zelf naar Nederland en een juist verblijfsvergunning traject starten terwijl je financieel zorgt voor een goede basis. Ik weet dat dit niet is wat je wil horen maar dit is de snelste manier naar een permanente manier van elkaar zien in Nederland. Ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk het is voor jouw in haar land te blijven dat is misschien ook een optie maar dat zal zeker niet helpen bij een aanvraag omdat jij de referent zal moeten zijn met een inkomen in Nederland.

P.S. kan aanraden een immigratie advocaat te gebruiken bij een aanvraag van verblijfsvergunning IND heeft namelijk een afkeur beleid en een casus waar een immigratieadvocaat in spel is keuren ze met een veel hoger percentage goed.
P.P.S. Er is geen garantie dat je ook 90 dagen kort verblijf blijft krijgen opgegeven moment kunnen ze dat zien als intentie van samen wonen zonder een verblijfsvergunning/visa runs en haar een jaar of langer verbannen uit de EU.

[ Bericht 8% gewijzigd door longasleep op 24-01-2021 18:05:44 ]
Arrr!
  Moderator / Redactie FP zondag 24 januari 2021 @ 17:56:42 #38
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197614576
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:46 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Nee, er is geen sneltest hier. Zelfs als ik alleen zou reizen kon ik niet terug. Dat ik niet alleen *wil* reizen doet daar niet aan af
Je hebt geen sneltest nodig om Nederland in te reizen
pi_197614635
Ah, zelf kopen mag niet.. jammer!
'Reizigers mogen niet zelf een test kopen en afnemen en hiervan de uitslag tonen.'
https://www.rijksoverheid(...)lagen/eisen-sneltest
PM
#Haags
pi_197614676
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hebt geen sneltest nodig om Nederland in te reizen
https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus
Volgens hier wel.. Voor vliegtuig en schip.
Met de bus is een PCR test voldoende..
PM
#Haags
  zondag 24 januari 2021 @ 18:00:05 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197614680
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:26 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

[..]

ff kijken of ik je begrijp; via een ander land naar BraziliŽ toe bedoel je dan hť? Want NL in (iig met een vlucht) gaat hem niet worden, naar jou weten?
Sorry, begreep je verkeerd (niet goed gelezen).

Zou idd alternatief vervoer naar Nederland regelen en vanaf daar de al geboekte vlucht naar BraziliŽ nemen. Let wel op als je het als complete vlucht hebt geboekt bij KLM dat ze hem niet annuleren als je je eerste leg niet neemt.
  Moderator / Redactie FP zondag 24 januari 2021 @ 18:02:16 #42
221644 crew  timmmmm
Sp3c lives matter
pi_197614757
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:59 schreef Peter het volgende:

[..]

https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus
Volgens hier wel.. Voor vliegtuig en schip.
Met de bus is een PCR test voldoende..
Alleen om in te vliegen inderdaad. Maar om Nederland in te reizen niet.

Als je gewoon de auto pakt zelfs helemaal geen test vereist
  zondag 24 januari 2021 @ 18:02:20 #43
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_197614760
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:43 schreef klipper het volgende:
Dit soort maatregelen heb je te danken aan je mede Nederlanders die de regels aan hun laars lappen.
Als die zich beter aan de regels gehouden hadden, dan hadden we een soepeler regime gehad.
Mensen zoals TS dus. Zo moeilijk is het niet hoor, dat negatieve reisadvies. Dat reisgedrag zorgt mede voor besmettingen.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_197614878
Vlucht naar brazilie nemen. Denk dat dat de beste optie is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197614991
Zoals verwacht dus toch maf volk in dit topic. Wacht maar tot het jezelf overkomt, een partner vinden en daar dan niet samen mee mogen zijn van je overheid. En diezelfde overheid heeft liever reisgedrag tijdens een pandemie, dan wat coulance voor partners. En da's dan mijn schuld? Zak er in.

'Dan trouw je toch" zeggen de meeste dan... nee dan snap je de regels niet, zo werkt het niet. En die kerel hierboven heeft zijn vrouw al een jaar niet gezien... vind 'ie normaal blijkbaar... jullie zijn echt helemaal wappie. Dociel volk.

Voor de rest; wel bedankt voor jullie tips!
pi_197615027
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Alleen om in te vliegen inderdaad. Maar om Nederland in te reizen niet.

Als je gewoon de auto pakt zelfs helemaal geen test vereist
Fair point, het gaat idd alleen om vliegverkeer. Maar wat waarschuwing was leuk geweest, we worden er nogal mee overvallen.
pi_197615056
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:10 schreef kakaboeie het volgende:
Zoals verwacht dus toch maf volk in dit topic. Wacht maar tot het jezelf overkomt, een partner vinden en daar dan niet samen mee mogen zijn van je overheid. En diezelfde overheid heeft liever reisgedrag tijdens een pandemie, dan wat coulance voor partners. En da's dan mijn schuld? Zak er in.

'Dan trouw je toch" zeggen de meeste dan... nee dan snap je de regels niet, zo werkt het niet. En die kerel hierboven heeft zijn vrouw al een jaar niet gezien... vind 'ie normaal blijkbaar... jullie zijn echt helemaal wappie. Dociel volk.

Voor de rest; wel bedankt voor jullie tips!
niet zo druk maken om meningen van anderen... hopelijk heb je wat aan mijn tips om over land naar NL te gaan, dat schijnt dus makkelijker te zijn.
Ik noemde wel auto, maar uiteraard kan het ook met OV.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:14:10 #48
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_197615096
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:12 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Fair point, het gaat idd alleen om vliegverkeer. Maar wat waarschuwing was leuk geweest, we worden er nogal mee overvallen.
De overheid roept toch al weken/maanden dat reizen op eigen risico is ivm maatregelen die kunnen veranderen?

Kun je niet gewoon een auto kopen en daarmee terugreizen dan? Moet in ServiŽ toch wel voor een paar honderd Euro kunnen.
Op zondag 13 februari 2011 16:21 schreef Vermecelli het volgende:
Hij heeft toch geen pokemon flute kanker mongool
pi_197615155
Gezien ze recent 90 dagen in Nederland is geweest is het binnen rijden van Nederland/EU zonder vliegtuig een ongelooflijk slecht idee. Ze gaan dan vanuit dat je op de datum van vertrek al begonnen bent met naar huis rijden om illigaal in Nederland te verblijven waardoor ze een uitsluiting krijgt van 5 jaar. In praktijk krijgt ze na die 5 jaar ook moeilijker een vergunning. Ik denk ook dat ze gezien de pandemie/lockdown regels geen toegang krijgt tot Nederland maar wordt teruggestuurd naar Brazilie als je wel een vliegtuig neemt.
Arrr!
pi_197615199
Domrechtsers die het niet kunnen laten om te proberen om dit een politiek topic te maken :')
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')