abonnement Unibet Coolblue
pi_197612478
Ik probeer creatief te doen maar met elke enigszins prettige oplossing die ik denk verzonnen te hebben is er een dealbreaker. Iemand enig idee?

Excuses voor lang verhaal, de details doen er toe.

De situatie:
Ik ben een Nederlander met een Braziliaanse vriendin. Ze heeft geen verblijfsvergunning, dus ze mag elke 180 dagen maar 90 dagen binnen het Schengen gebied (grotendeels de EU landen) zijn. Wij waren van augustus tot november in NL, maar ze moest van het IND het land uit aangezien de 90 dagen 'kort verblijf' verliepen. Had het ze gevraagd maar corona was géén reden om langer te mogen blijven.

We wilde niet nóg een keer maanden lang uit elkaar (vorige keer was 6 maanden, ook door covid) dus we besloten in Europa te blijven, maar dan wel buiten de EU. We zijn in november dus naar Servië vertrokken. We moeten hier nog blijven tot 8 februari, dan is onze vlucht terug naar huis (Nederland.) Ook in Servië mogen wij maar 90 dagen blijven, dus we moeten sowieso ergens anders heen. Nu lees ik tot mijn schrik dat sinds gisteren de 'uitzondering covid-ban voor langeafstandsrelaties' niet meer geldig is; ze mag het land dus niet meer in omdat ze Braziliaanse is.

Ten eerste; wauw... wat idioot abrupt. En dat 2 weken voordat we terug mochten. Maargoed, we wilde dus proberen tóch NL in te komen, en bij weigering dan maar naar Brazilië. Want we willen niet uit elkaar. We laten die vlucht naar Schiphol dus lekker staan, en pakken vanuit daar indien nodig het vliegtuig door naar Rio of Sao Paulo, right? Nou nee, want naast bovenstaande zijn er nog meer regels bijgekomen:

- PCR test niet ouder dan 72 uur
- Wat nieuwe formulieren om in te vullen
- Covid sneltest niet ouder dan 4 uur

Oké.. formulier whatever, en PCR test gaat wel lukken. Die kost me ongeveer 2x200 euro hier in Servië (omdat buitenlanders) maar daar is niks aan te doen. PCR is een begrijpelijke eis in deze pandemie. Maar dan die sneltest; die geven ze hier helemaal niet. En al zeker niet tussen 2 uur en 6 uur 's nachts (vlucht is om 6:30)

What the actual f*ck ??? Zelfs ik als Nederlander kan niet terug naar Nederland vanwege deze letterlijk onmogelijke eis.... hoe kan dat nou weer? Niet dat ik mijn vriendin aan d'r lot over zou laten en vrolijk alleen verder zou vliegen, maar toch, dit kan niet helemaal kloppen lijkt me.

Dus; nieuw plan; we proberen die vlucht naar Schiphol te nemen met alleen de PCR. Kan me niet voorstellen dat ze letterlijk niemand aan boord van die vlucht laten, aangezien niemand natuurlijk die sneltest kan laten doen. Mocht dit tóch het geval zijn, dan boeken we in plaats daarvan een vlucht vanuit Servië naar Brazilië maar dan via Frankrijk. Echter, die vertrekt om dezelfde tijd als die naar Nederland... dus we moeten een nachtje een hotel pakken en de dag erop die vlucht nemen.

Maar guess what; dan is die PCR test niet meer geldig (> 72 uur) tegen de tijd dat we in Brazilië aankomen, en daar is die test ook gewoon verplicht.

Dus ik zie nog 2 opties:

- Accepteren dat de vlucht naar Schiphol weggegooid geld is én dat we NL echt niet in mogen en dus meteen voor de 8e die vlucht via Frankrijk boeken, dan is de PCR nog geldig in Brazilië
- Naar Montenegro vliegen en een tijdje daar blijven tot er meer duidelijkheid is, en hopelijk de onmogelijke sneltest-eis van de baan.

Beide financieel en mentaal geen wenselijke opties. Een gedeelte van me hoopt echt dat dit binnen de komende 2 weken nog goedkomt... ik wil gewoon met mijn vriendin in mijn thuisland zijn. Echt what the f*ck. Ik heb genoeg geld voor ons 2, we zaten alleen maar binnen in mijn huis (behalve boodschappen doen.) en we houden ons netjes aan alle regels.

Ik kan hier echt met mijn kop niet meer bij. Ik heb een hele hoop meningen:

- Ze hadden ons in deze pandemie in NL moeten laten verblijven, ik heb de middelen. We willen helemaal niet reizen.
- Ze moeten uberhaubt partners niet elke 90 dagen het land uit kicken. Op zijn minst getrouwde partners niet (dan konden we dat nog doen, maar zelfs dat 'telt' niet)
- Ze moeten het inburgeringsexamen ook in NL aanbieden ipv alleen het consulaat van het thuisland (ja da's echt een ding, ze moet ook daar wachten voor de 'stempel' in het paspoort)

Ik voel me wbt 'recht op een gezin' echt keihard genaait door mijn overheid. En in een pandemie hebben ze hun prioriteiten niet op een rijtje. Maar van al die dingen kan je nog zeggen; tough luck, je houd je maar aan de regels.

Maar wat ze nu doen gaat echt te ver. Zo abrupt, geen waarschuwing, niks. Die langeafstands regeling waar veel mensen keihard voor hadden gevochten (zie #loveIsNotTourism) gewoon plots *poef.* Zelfs met PCR. Zelfs met de financiële middelen. Zelfs met vrijwillige quarantaine. En zelfs hun eigen burgers kunnen vanwege die sneltest eis dus niet naar huis afhankelijk van waar ze op dit moment zijn.

Ik zag dat een hoop maatregelen tot 9feb. gelden, dus een naïef, hoopvol gedeelte van me klampt er aan vast dat we op dat moment ook samen het land weer in mogen. Misschien dat we de 8e dan op het vliegveld door kunnen brengen alvorens we het land in kunnen. Zal wel niet hé.

Als iemand over deze hele kudt situatie iets zinnigs over kan zeggen; ik hoor het graag.

Side nodes
Misschien schiet ik wat voorbarig in de verdediging, maar ik kan me voorstellen dat sommige van jullie het onverantwoord vinden te reizen tijdens een pandemie. Alsjeblieft begrijp dat wij dat ook niet wilden, maar nog een keer zo lang uit elkaar was echt te veel gevraagd. We zijn pas samen sinds 2019, en we moesten al meermaals 3 maanden uit elkaar... En toen door covid zelfs eens 6 maanden. Dit is te veel, echt.

En dan houden we ons aan de regels, en dan mis ik kerst met mijn familie (extra pijn omdat mijn zus kanker blijkt te hebben,) en dan accepteren we de extra kosten.... en dan kan het godverdomme nog niet echt what the fck ik kan dit haast niet geloven!!! Maar topsporters en anderen mogen wel, WAT???? Pure willekeur dit! Ik ben tot dit moment nog niet boos geweest over nieuwe regels, ook al zag ik ze soms als onzinnig.. maar dit... wat zijn ze aan het doen daar?

Bronnen
https://www.iatatravelcentre.com/world.php
https://www.government.nl(...)ons-to-the-entry-ban
https://www.government.nl(...)rom-abroad/checklist
https://www.netherlandswo(...)side-the-netherlands
https://www.rijksoverheid(...)-het-eu-inreisverbod
pi_197612829
Wees blij. Men is het rationele denken hier compleet verloren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197612855
je mag dus wel naar frankrijk begrijp ik? Het is nogal onduidelijk in je post wat nu wel mag namelijk.
Dan kan je vanuit frankrijk met de auto naar NL.

vanuit servie met de auto naar NL is toch ook niet zo erg? Of gelden daar dezelfde regels met de sneltest en pcr?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:10:14 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197613119
Ik vrees dat als je niet aan een antigeentest kunt komen je inderdaad slechts een nieuw ticket kunt boeken via een ander land.

En dan hopen dat dat land niet vergelijkbare maatregelen gaat treffen de komende weken :{

Over het feit of je gewoon aan boord mag:

KLM is de afgelopen dagen uit meerdere bestemming met volledig lege toestellen teruggevlogen (onder andere Costa Rica) vanwege een gebrek aan sneltesten in die landen. Dus daar zou ik niet op gokken :{

Ze schijnen wel bezig te zijn om zelf antigeentesten in te vliegen naar dat soort landen voor hun passagiers, maar geen idee of dat gaat lukken natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197613142
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
je mag dus wel naar frankrijk begrijp ik? Het is nogal onduidelijk in je post wat nu wel mag namelijk.
Dan kan je vanuit frankrijk met de auto naar NL.

vanuit servie met de auto naar NL is toch ook niet zo erg? Of gelden daar dezelfde regels met de sneltest en pcr?
Goed punt over Frankrijk, dat had ik beter uit moeten leggen ipv alleen de iata bron linken. Als *ik* het goed begrijp mag ik itt Nederland via Frankrijk wel doorreizen naar een ander land. We mogen Frankrijk zelf iig niet in (als eindbestemming.)

Met de auto wordt lastig, die hebben we niet. En ik ga er vanuit dat Nederland ook daar aan de grens wel aan controle doet? Want nu die regeling voor langeafstandsrelaties cancelled is, mag ze het land dus ook gewoon niet in.
pi_197613151
jaja, men is knettergek geworden in dit land. Schrik niet als je ooit weer terug komt, je zult niet veel meer van het oude Nederland herkennen.
pi_197613190
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Goed punt over Frankrijk, dat had ik beter uit moeten leggen ipv alleen de iata bron linken. Als *ik* het goed begrijp mag ik itt Nederland via Frankrijk wel doorreizen naar een ander land. We mogen Frankrijk zelf iig niet in (als eindbestemming.)

Met de auto wordt lastig, die hebben we niet. En ik ga er vanuit dat Nederland ook daar aan de grens wel aan controle doet? Want nu die regeling voor langeafstandsrelaties cancelled is, mag ze het land dus ook gewoon niet in.
In de media hoor ik alleen dat er strenge regels zijn via de luchthavens maar niks over de landgrens. Misschien gelden wel dezelfde regels, dat weet ik niet, maar in de media wordt er niks over gezegd.
Hier kan je nog prima de grens over naar duitsland zonder problemen.
NL heeft alleen met Engeland een niet EU grens namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197613285
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef Drekkoning het volgende:
Ik vrees dat als je niet aan een antigeentest kunt komen je inderdaad slechts een nieuw ticket kunt boeken via een ander land.

En dan hopen dat dat land niet vergelijkbare maatregelen gaat treffen de komende weken :{

Over het feit of je gewoon aan boord mag:

KLM is de afgelopen dagen uit meerdere bestemming met volledig lege toestellen teruggevlogen (onder andere Costa Rica) vanwege een gebrek aan sneltesten in die landen. Dus daar zou ik niet op gokken :{

Ze schijnen wel bezig te zijn om zelf antigeentesten in te vliegen naar dat soort landen voor hun passagiers, maar geen idee of dat gaat lukken natuurlijk.
Ehhh wauw, net als je denkt dat het niet gekker kan worden. Nee dan zal die vlucht de 8e waarschijnlijk wel gecancelled worden. Bizar wel, lege vluchten.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In de media hoor ik alleen dat er strenge regels zijn via de luchthavens maar niks over de landgrens. Misschien gelden wel dezelfde regels, dat weet ik niet, maar in de media wordt er niks over gezegd.
Hier kan je nog prima de grens over naar duitsland zonder problemen.
NL heeft alleen met Engeland een niet EU grens namelijk.
ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan, thanks iig
pi_197613360
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef Drekkoning het volgende:
Ik vrees dat als je niet aan een antigeentest kunt komen je inderdaad slechts een nieuw ticket kunt boeken via een ander land.

En dan hopen dat dat land niet vergelijkbare maatregelen gaat treffen de komende weken :{

Over het feit of je gewoon aan boord mag:

KLM is de afgelopen dagen uit meerdere bestemming met volledig lege toestellen teruggevlogen (onder andere Costa Rica) vanwege een gebrek aan sneltesten in die landen. Dus daar zou ik niet op gokken :{

Ze schijnen wel bezig te zijn om zelf antigeentesten in te vliegen naar dat soort landen voor hun passagiers, maar geen idee of dat gaat lukken natuurlijk.
KLM heeft toch alle lange afstand vlucht geschrapt? tenminst dat was in het nieuws.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197613389
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:14 schreef kakaboeie het volgende:
ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan, thanks iig
Welk EU land is het eerste land waar je heen moet als je naar NL gaat met de auto? Dan zou ik die eisen eens opzoeken van dat land.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:18:22 #11
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197613423
Paspoort verscheuren en een zielig asiel verhaal ophangen ben je altijd wlekom.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_197613500
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

KLM heeft toch alle lange afstand vlucht geschrapt? tenminst dat was in het nieuws.
Nee dat gingen ze doen als de bemanning ook de sneltest moest doen. Maar dat hoeft niet, dus die vluchten gaan door.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welk EU land is het eerste land waar je heen moet als je naar NL gaat met de auto? Dan zou ik die eisen eens opzoeken van dat land.
Hongarije denk ik

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:18 schreef franske19 het volgende:
Paspoort verscheuren en een zielig asiel verhaal ophangen ben je altijd wlekom.
Ben ik te blank voor. Spierwit.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:20:38 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197613514
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

KLM heeft toch alle lange afstand vlucht geschrapt? tenminst dat was in het nieuws.
Dat was als er geen alternatief zou komen op het testen van crew op buitenstations. Dat alternatief is er inmiddels :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197613558
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:20 schreef kakaboeie het volgende:
Hongarije denk ik
Huur een auto en ga daar de grens over als dat mag. Regel daar een visum voor je vriendin voor de EU (als dat kan, bij veel landen kan dat) en reis dan door naar NL met de auto.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:22:06 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197613562
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:14 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Ehhh wauw, net als je denkt dat het niet gekker kan worden. Nee dan zal die vlucht de 8e waarschijnlijk wel gecancelled worden. Bizar wel, lege vluchten.
[..]

ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan, thanks iig
Als de vlucht gecanceld wordt krijg je overigens je geld terug. Dat zou een meevaller zijn dan.

Ik zou ticket boeken via een ander land, liefst zo snel mogelijk want voor je het weet zit alles dicht. Reken erop dat je het geld van de KLM vlucht kwijt bent; dan kan het alleen maar meevallen als ze annuleren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197613664
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Huur een auto en ga daar de grens over als dat mag. Regel daar een visum voor je vriendin voor de EU en reis dan door naar NL met de auto.
Visum is dan niet meer nodig. Eenmaal de EU in zijn we good to go.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als de vlucht gecanceld wordt krijg je overigens je geld terug. Dat zou een meevaller zijn dan.

Ik zou ticket boeken via een ander land, liefst zo snel mogelijk want voor je het weet zit alles dicht. Reken erop dat je het geld van de KLM vlucht kwijt bent; dan kan het alleen maar meevallen als ze annuleren.
ff kijken of ik je begrijp; via een ander land naar Brazilië toe bedoel je dan hé? Want NL in (iig met een vlucht) gaat hem niet worden, naar jou weten?
  zondag 24 januari 2021 @ 17:26:25 #17
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197613666
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef mark16 het volgende:
jaja, men is knettergek geworden in dit land. Schrik niet als je ooit weer terug komt, je zult niet veel meer van het oude Nederland herkennen.
:')
pi_197613677
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:26 schreef kakaboeie het volgende:
Visum is dan niet meer nodig. Eenmaal de EU in zijn we good to go.
Laat Hongarije dan niet-eu burgers zonder visum door? :o of is ze niet visum-plichtig?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197613717
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Laat Hongarije dan niet-eu burgers zonder visum door? :o
iig niet op de luchthaven, nee. Dus als ze auto's daar ook op controleren dan hebben we pech. Als er ergens een EU land is dat EU burgers+partner (ongehuwd) binnen laat dan zijn we er.

EDIT: Niemand is visum-plichtig voor 'kort verblijf' (90 dagen per 180 dagen in schengengebied) - ofja.. 'niemand' weet ik niet. Braziliaanse iig niet. Desondanks komen we er iig op de luchthaven niet in volgens huidige regels Hongarije.
pi_197613748
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:28 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

iig niet op de luchthaven, nee. Dus als ze auto's daar ook op controleren dan hebben we pech. Als er ergens een EU land is dat EU burgers+partner (ongehuwd) binnen laat dan zijn we er.
ik ben een keer naar hongarije gegaan toen ze nog geen lid waren van de EU en elke auto wordt gestopt bij de grensovergang met oostenrijk en hongarije, nu is dat uiteraard niet meer zo. maar volgens mij is hongarije verplicht om iedereen over land bij de grens te controleren omdat het een buitengrens is.
Maar als brazilie niet visum-plichtig is, dan is over de grens mogen inderdaad al genoegd om naar NL door te rijden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197613800
2 weken terug zijn mijn schoonouders nog via Düsseldorf naar Nederland gekomen geen test, geen controle niks.

Ze zullen heus niet bij jou huis gaan posten of je vriendin er misschien nog is...
No bitch to me
  zondag 24 januari 2021 @ 17:31:59 #22
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_197613811
En als je terug in NL bent gaan trouwen met je vriendin? Ben je in ieder geval van dat visum gezeik af.
pi_197613856
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef TornadoDK het volgende:
2 weken terug zijn mijn schoonouders nog via Düsseldorf naar Nederland gekomen geen test, geen controle niks.

Ze zullen heus niet bij jou huis gaan posten of je vriendin er misschien nog is...
Maar kwamen die van binnen Schengen of van buiten Schengen?
dag
pi_197613879
Heb je KLM al gebeld en gevraagd of zij een sneltest kunnen regelen? ze leveren in Nederland ook reisvaccins, dus kan best zijn dat ze dit wel kunnen regelen. Een sneltest kan ook per post toegestuurd worden toch? Die gebruik je dan net voor inchecken en klaar..?
dag
pi_197613891
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ben een keer naar hongarije gegaan toen ze nog geen lid waren van de EU en elke auto wordt gestopt bij de grensovergang met oostenrijk en hongarije, nu is dat uiteraard niet meer zo. maar volgens mij is hongarije verplicht om iedereen over land bij de grens te controleren omdat het een buitengrens is.
Maar als brazilie niet visum-plichtig is, dan is over de grens mogen inderdaad al genoegd om naar NL door te rijden.
Huidige regels Hongarije stellen oa dat het mag als:

- passengers entering Hungary to transit by land to a third country. They must prove that they can enter the final destination, or prove that they can enter a neighboring country in order to reach their final destination;

dus is geen sure thing.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef TornadoDK het volgende:
2 weken terug zijn mijn schoonouders nog via Düsseldorf naar Nederland gekomen geen test, geen controle niks.

Ze zullen heus niet bij jou huis gaan posten of je vriendin er misschien nog is...
we zijn al lang niet meer in NL maat, that ship has sailed

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef Fietsertje70 het volgende:
En als je terug in NL bent gaan trouwen met je vriendin? Ben je in ieder geval van dat visum gezeik af.
zo werkt het dus niet helaas. Trouwen doet niks in NL qua regelgeving. Ze moet dan alsnog inburgeringsexamen doen in Brazilië én daar de MVV (stempel in paspoort) ophalen. En pas daarna 'telt' trouwen of een geregistreerd partnerschap voor een verblijfsvergunning. Als het zo makkelijk was waren we allang getrouwd.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef Peter het volgende:
Heb je KLM al gebeld en gevraagd of zij een sneltest kunnen regelen? ze leveren in Nederland ook reisvaccins, dus kan best zijn dat ze dit wel kunnen regelen. Een sneltest kan ook per post toegestuurd worden toch? Die gebruik je dan net voor inchecken en klaar..?
Het betreft geen KLM vlucht. Is Air Serbia.
pi_197613949
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:35 schreef kakaboeie het volgende:
Huidige regels Hongarije stellen oa dat het mag als:

- passengers entering Hungary to transit by land to a third country. They must prove that they can enter the final destination, or prove that they can enter a neighboring country in order to reach their final destination;

dus is geen sure thing.
Dan bel je de hongaarse ambassade in servie wat voor bewijs ze accepteren. Want met de auto kan je vanuit hongarije volgens mij nog gewoon naar NL zonder grenscontroles.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197613968
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar kwamen die van binnen Schengen of van buiten Schengen?
Oh ja, wel binnen schengen...
No bitch to me
pi_197613972
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan bel je de hongaarse ambassade in servie wat voor bewijs ze accepteren. Want met de auto kan je vanuit hongarije volgens mij nog gewoon naar NL zonder grenscontroles.
Domme vraag hé, maar hoe krijgen we die huur auto dan weer terug naar Servië? :')
pi_197613979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:35 schreef kakaboeie het volgende:

Het betreft geen KLM vlucht. Is Air Serbia.
En wat zeggen die?
dag
pi_197614011
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Domme vraag hé, maar hoe krijgen we die huur auto dan weer terug naar Servië? :')
Er zijn verhuurders die je (tegen meerprijs) een auto in een ander land laten inleveren..
Of ga met een flixbus :+
dag
pi_197614016
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef Peter het volgende:

[..]

En wat zeggen die?
Ik heb ze nog niet gesproken, bel ze morgen. Er gaat elke maandag een vlucht vanuit Belgrado naar Amsterdam rond 6:30, dus hopelijk hebben zij morgen ook duidelijkheid.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Er zijn verhuurders die je (tegen meerprijs) een auto in een ander land laten inleveren..
Of ga met een flixbus :+
Oh da's wel sexy, will check
pi_197614036
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Domme vraag hé, maar hoe krijgen we die huur auto dan weer terug naar Servië? :')
Als je bij een internationale verhuurbedrijf iets huurt hoeft dat niet. Dat heb ik een keer gedaan. Dan lever je hem in bij de eindbestemming van hetzelfde verhuurbedrijf.
Soms is de afstand een ding, maar dan lever je hem in in oostenrijk, huur je daar een nieuwe auto, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:41:39 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197614092
Je kan dus wel terug naar Nederland met de nieuwe regels gisteren, maar je wil door de nieuwe regels niet meer terug naar Nederland.

Groot verschil. Jij hebt de keuze. Je kiest er alleen voor dat niet te doen, omdat je enkel samen met je vriendin wil, die niet welkom is zonder verblijfsvergunning en daar blijkbaar al die tijd al niet voor in aanmerking komt.
Laffe huichelaar
pi_197614152
Dit soort maatregelen heb je te danken aan je mede Nederlanders die de regels aan hun laars lappen.
Als die zich beter aan de regels gehouden hadden, dan hadden we een soepeler regime gehad.
pi_197614242
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:41 schreef timmmmm het volgende:
Je kan dus wel terug naar Nederland met de nieuwe regels gisteren, maar je wil door de nieuwe regels niet meer terug naar Nederland.

Groot verschil. Jij hebt de keuze. Je kiest er alleen voor dat niet te doen, omdat je enkel samen met je vriendin wil, die niet welkom is zonder verblijfsvergunning en daar blijkbaar al die tijd al niet voor in aanmerking komt.
Nee, er is geen sneltest hier. Zelfs als ik alleen zou reizen kon ik niet terug. Dat ik niet alleen *wil* reizen doet daar niet aan af
  zondag 24 januari 2021 @ 17:53:15 #36
338319 ZarB
Piña colada
pi_197614466
Een vriendin van mij heeft een relatie met een Amerikaan. Die hebben elkaar nu bijna een jaar niet gezien. Vinden ze echt niet leuk hoor. Net zoals zoveel mensen nu dingen moeten doormaken die ze echt niet leuk vinden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197614566
Ik heb zelf een vrouw uit Singapore en ben jaren bezig geweest om een verblijfsvergunning te krijgen voor haar.
Ik heb geen medelijden met je dat je vriendin niet langer dan de 90 dagen mocht blijven heel veel mensen gaan door dit proces op de juiste manier wat vaak moet gebeuren vanuit het thuisland. Mijn advies is dus ook haar naar huis laten gaan jij zelf naar Nederland en een juist verblijfsvergunning traject starten terwijl je financieel zorgt voor een goede basis. Ik weet dat dit niet is wat je wil horen maar dit is de snelste manier naar een permanente manier van elkaar zien in Nederland. Ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk het is voor jouw in haar land te blijven dat is misschien ook een optie maar dat zal zeker niet helpen bij een aanvraag omdat jij de referent zal moeten zijn met een inkomen in Nederland.

P.S. kan aanraden een immigratie advocaat te gebruiken bij een aanvraag van verblijfsvergunning IND heeft namelijk een afkeur beleid en een casus waar een immigratieadvocaat in spel is keuren ze met een veel hoger percentage goed.
P.P.S. Er is geen garantie dat je ook 90 dagen kort verblijf blijft krijgen opgegeven moment kunnen ze dat zien als intentie van samen wonen zonder een verblijfsvergunning/visa runs en haar een jaar of langer verbannen uit de EU.

[ Bericht 8% gewijzigd door longasleep op 24-01-2021 18:05:44 ]
Arrr!
  zondag 24 januari 2021 @ 17:56:42 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197614576
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:46 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Nee, er is geen sneltest hier. Zelfs als ik alleen zou reizen kon ik niet terug. Dat ik niet alleen *wil* reizen doet daar niet aan af
Je hebt geen sneltest nodig om Nederland in te reizen
Laffe huichelaar
pi_197614635
Ah, zelf kopen mag niet.. jammer!
'Reizigers mogen niet zelf een test kopen en afnemen en hiervan de uitslag tonen.'
https://www.rijksoverheid(...)lagen/eisen-sneltest
dag
pi_197614676
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hebt geen sneltest nodig om Nederland in te reizen
https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus
Volgens hier wel.. Voor vliegtuig en schip.
Met de bus is een PCR test voldoende..
dag
  zondag 24 januari 2021 @ 18:00:05 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197614680
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:26 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Visum is dan niet meer nodig. Eenmaal de EU in zijn we good to go.
[..]

ff kijken of ik je begrijp; via een ander land naar Brazilië toe bedoel je dan hé? Want NL in (iig met een vlucht) gaat hem niet worden, naar jou weten?
Sorry, begreep je verkeerd (niet goed gelezen).

Zou idd alternatief vervoer naar Nederland regelen en vanaf daar de al geboekte vlucht naar Brazilië nemen. Let wel op als je het als complete vlucht hebt geboekt bij KLM dat ze hem niet annuleren als je je eerste leg niet neemt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 januari 2021 @ 18:02:16 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197614757
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:59 schreef Peter het volgende:

[..]

https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus
Volgens hier wel.. Voor vliegtuig en schip.
Met de bus is een PCR test voldoende..
Alleen om in te vliegen inderdaad. Maar om Nederland in te reizen niet.

Als je gewoon de auto pakt zelfs helemaal geen test vereist
Laffe huichelaar
  zondag 24 januari 2021 @ 18:02:20 #43
338319 ZarB
Piña colada
pi_197614760
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:43 schreef klipper het volgende:
Dit soort maatregelen heb je te danken aan je mede Nederlanders die de regels aan hun laars lappen.
Als die zich beter aan de regels gehouden hadden, dan hadden we een soepeler regime gehad.
Mensen zoals TS dus. Zo moeilijk is het niet hoor, dat negatieve reisadvies. Dat reisgedrag zorgt mede voor besmettingen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197614878
Vlucht naar brazilie nemen. Denk dat dat de beste optie is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197614991
Zoals verwacht dus toch maf volk in dit topic. Wacht maar tot het jezelf overkomt, een partner vinden en daar dan niet samen mee mogen zijn van je overheid. En diezelfde overheid heeft liever reisgedrag tijdens een pandemie, dan wat coulance voor partners. En da's dan mijn schuld? Zak er in.

'Dan trouw je toch" zeggen de meeste dan... nee dan snap je de regels niet, zo werkt het niet. En die kerel hierboven heeft zijn vrouw al een jaar niet gezien... vind 'ie normaal blijkbaar... jullie zijn echt helemaal wappie. Dociel volk.

Voor de rest; wel bedankt voor jullie tips!
pi_197615027
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Alleen om in te vliegen inderdaad. Maar om Nederland in te reizen niet.

Als je gewoon de auto pakt zelfs helemaal geen test vereist
Fair point, het gaat idd alleen om vliegverkeer. Maar wat waarschuwing was leuk geweest, we worden er nogal mee overvallen.
pi_197615056
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:10 schreef kakaboeie het volgende:
Zoals verwacht dus toch maf volk in dit topic. Wacht maar tot het jezelf overkomt, een partner vinden en daar dan niet samen mee mogen zijn van je overheid. En diezelfde overheid heeft liever reisgedrag tijdens een pandemie, dan wat coulance voor partners. En da's dan mijn schuld? Zak er in.

'Dan trouw je toch" zeggen de meeste dan... nee dan snap je de regels niet, zo werkt het niet. En die kerel hierboven heeft zijn vrouw al een jaar niet gezien... vind 'ie normaal blijkbaar... jullie zijn echt helemaal wappie. Dociel volk.

Voor de rest; wel bedankt voor jullie tips!
niet zo druk maken om meningen van anderen... hopelijk heb je wat aan mijn tips om over land naar NL te gaan, dat schijnt dus makkelijker te zijn.
Ik noemde wel auto, maar uiteraard kan het ook met OV.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:14:10 #48
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_197615096
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:12 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Fair point, het gaat idd alleen om vliegverkeer. Maar wat waarschuwing was leuk geweest, we worden er nogal mee overvallen.
De overheid roept toch al weken/maanden dat reizen op eigen risico is ivm maatregelen die kunnen veranderen?

Kun je niet gewoon een auto kopen en daarmee terugreizen dan? Moet in Servië toch wel voor een paar honderd Euro kunnen.
pi_197615155
Gezien ze recent 90 dagen in Nederland is geweest is het binnen rijden van Nederland/EU zonder vliegtuig een ongelooflijk slecht idee. Ze gaan dan vanuit dat je op de datum van vertrek al begonnen bent met naar huis rijden om illigaal in Nederland te verblijven waardoor ze een uitsluiting krijgt van 5 jaar. In praktijk krijgt ze na die 5 jaar ook moeilijker een vergunning. Ik denk ook dat ze gezien de pandemie/lockdown regels geen toegang krijgt tot Nederland maar wordt teruggestuurd naar Brazilie als je wel een vliegtuig neemt.
Arrr!
pi_197615199
Domrechtsers die het niet kunnen laten om te proberen om dit een politiek topic te maken :')
pi_197615209
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:14 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

De overheid roept toch al weken/maanden dat reizen op eigen risico is ivm maatregelen die kunnen veranderen?

Kun je niet gewoon een auto kopen en daarmee terugreizen dan? Moet in Servië toch wel voor een paar honderd Euro kunnen.
Haha zo goedkoop is Servië niet hoor. Maar ja; eigen risico, dat klopt. Dan maak ik me nog niet minder boos over het hakkie-takkie heen-en-weer geregel van de overheid. Het is echt pure willekeur op sommige vlakken hoor.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:16 schreef longasleep het volgende:
Gezien ze recent 90 dagen in Nederland is geweest is het binnen rijden van Nederland/EU zonder vliegtuig een ongelooflijk slecht idee. Ze gaan dan vanuit dat je op de datum van vertrek al begonnen bent met naar huis rijden om illigaal in Nederland te verblijven waardoor ze een uitsluiting krijgt van 5 jaar. In praktijk krijgt ze na die 5 jaar ook moeilijker een vergunning. Ik denk ook dat ze gezien de pandemie/lockdown regels geen toegang krijgt tot Nederland maar wordt teruggestuurd naar Brazilie.
Nee nee. We zijn al 90 dagen het Schengen gebied uit. Ze komt niet illegaal Nederland in. Als we dat wilde riskeren waren we nooit naar Servië gegaan.
pi_197615306
Is het niet makkelijker om naar Montenegro te reizen, per vliegtuig, taxi, bus of trein. En te wachten tot de maatregelen versoepeld worden. Of illegaal (taxichauffeur of local omkopen) de EU binnen reizen en per openbaar vervoer verder reizen naar Nederland.
pi_197615313
Nederlandse ambassade in Belgrado
Adres
Milentija Popovica 5b
11070 Belgrado
Telefoon
+381112023900
24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

bel ze en leg je probleem voor daar zijn ze voor.
Arrr!
pi_197615345
Je kunt beter daar blijven. Meer perspectief dan hier.
Check it out
pi_197615400
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:21 schreef longasleep het volgende:
Nederlandse ambassade in Belgrado
Adres
Milentija Popovica 5b
11070 Belgrado
Telefoon
+381112023900
24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

bel ze en leg je probleem voor daar zijn ze voor.
betwijfel of zij iets zinnigs te zeggen hebben over een Braziliaanse, maar bedankt voor de tip, misschien doe ik dat nog

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:20 schreef Kemestry het volgende:
Is het niet makkelijker om naar Montenegro te reizen, per vliegtuig, taxi, bus of trein. En te wachten tot de maatregelen versoepeld worden. Of illegaal (taxichauffeur of local omkopen) de EU binnen reizen en per openbaar vervoer verder reizen naar Nederland.
Hopelijk mogen we gewoon legaal Hongarije in (met auto), aangezien we gewoon braaf 90 dagen het schengen gebied uit zijn geweest.

Montenegro is zeker makkelijker, gewoon vliegen. Maar financieel niet handig en aangezien mijn zus kanker heeft wil ik die ook wel weer zien in NL... wil eigenlijk niet kiezen tussen mijn vriendin en NL op het moment. Illegaal is ze hoe dan ook niet, dus als dit met de auto lukt ben ik erg blij.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:26:22 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197615466
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:12 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Fair point, het gaat idd alleen om vliegverkeer. Maar wat waarschuwing was leuk geweest, we worden er nogal mee overvallen.
De persco in december was volgens mij al aangeraden geen reizen te boeken tot eind maart. Daarbij zingt al tijden rond dat het vliegverkeer zou worden aangescherpt.

De waarschuwingen waren er al, dus waarschijnlijk heb je er niet zo goed naar gezocht
Laffe huichelaar
pi_197615484
Zagreb-Munchen en dan Munchen-Amsterdam kan al met de Flixbus..
dag
  zondag 24 januari 2021 @ 18:29:32 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197615566
Los van mijn wat kritische noten bij enkele beweringen in de TT en OP kan ik me trouwens wel gewoon voorstellen dat het kut is hoor TS.

Het zit niet mee.
Laffe huichelaar
pi_197615586
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:27 schreef Peter het volgende:
Zagreb-Munchen en dan Munchen-Amsterdam kan al met de Flixbus..
Bij Zagreb (Croatië) regels op die IATA site zie ik dat je wel per land er in mag als je doorreist, maar in tegenstelling tot Hongarije alleen als je niet langer dan 12 uur op je eindbestemming blijft. Beetje raar verschil wel, weet niet wat ik er van moet maken... maar ga dus toch voor Hongerije, uurtje langer rijden op de A3 maar okidoki. Ik heb overigens helemaal geen rijbewijs, maar mijn vriendin gelukkig wel. Nu nog zien of dat een issue wordt met betalen, deden ze in Ierland wel moeilijk over met de huurauto (rijbewijs vriendin, mijn creditcard)

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:29 schreef timmmmm het volgende:
Los van mijn wat kritische noten bij enkele beweringen in de TT en OP kan ik me trouwens wel gewoon voorstellen dat het kut is hoor TS.

Het zit niet mee.
ik vond je al harteloos overkomen haha. Maar nee, je hebt wel gelijk, de waarschuwing waren er. Maakt het niet minder kut. Vooral de willekeur vind ik lastig te slikken.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:32:06 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197615658
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:29 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Bij Zagreb (Croatië) regels op die IATA site zie ik dat je wel per land er in mag als je doorreist, maar in tegenstelling tot Hongarije alleen als je niet langer dan 12 uur op je eindbestemming blijft. Beetje raar verschil wel, weet niet wat ik er van moet maken... maar ga dus toch voor Hongerije, uurtje langer rijden op de A3 maar okidoki. Ik heb overigens helemaal geen rijbewijs, maar mijn vriendin gelukkig wel. Nu nog zien of dat een issue wordt met betalen, deden ze in Ierland wel moeilijk over met de huurauto (rijbewijs vriendin, mijn creditcard)
[..]

ik vond je al harteloos overkomen haha. Maar nee, je hebt wel gelijk, de waarschuwing waren er. Maakt het niet minder kut. Vooral de willekeur vind ik lastig te slikken.
Ja nou ja dat het kut is snap ik dus, dat je doet of je groot en onoverkomelijk onrecht wordt aangedaan snap ik dan weer niet.

Het is roeien met de riemen die je hebt
Laffe huichelaar
pi_197615717
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:23 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

betwijfel of zij iets zinnigs te zeggen hebben over een Braziliaanse, maar bedankt voor de tip, misschien doe ik dat nog
[..]
.
.
Over dat gedoe met de sneltest zullen ze wel wat kunnen vertellen lijkt me.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197615808
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja nou ja dat het kut is snap ik dus, dat je doet of je groot en onoverkomelijk onrecht wordt aangedaan snap ik dan weer niet.

Het is roeien met de riemen die je hebt
zoals ik net aangaf, ik heb niet eens een rijbewijs. Dat ik plotseling niet meer naar mijn eigen thuisland kan terugvliegen vind ik wel degelijk een onrecht. Als ik mijn vriendin niet had was de enige optie dus het OV op de een of andere manier. Vind het ver gaan hoor. De overheid speelt met de emoties en mentale gezondheid (nee niet mij persoonlijk) door met zo'n enorme willekeur regels op te werpen. Maargoed, als jij dat allemaal proportioneel vind vanwege de pandemie dan zal jouw mening daar bij blijven, dus prima. Ik zie dat anders.
pi_197615812
Is het niet mogelijk om een commerciële sneltest te regelen? Ik weet niet of je voor of achter de douane bent van Servië. Je zegt dat zo'n sneltest nergens te vinden is. Maar waar heb je gezocht? Concreet? Ben je bijv ook in een apotheek geweest? Kan je er een internationaal laten bezorgen als je vlucht pas begin februari is? Als er zo veel op het spel staat zou ik niet genoegen nemen met een beetje googlen.

Overigens, als het verder niet lukt, is het niet slimmer om je verlies te nemen en terug te gaan naar Brazilië? Straks kun je daar ook niet meer het land in en dan zit je pas echt in de shit. Nu kun je nog meeliften met je vriendin die daar ongetwijfeld familie heeft die je op kan vangen.
pi_197615906
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:36 schreef Daboman het volgende:
Is het niet mogelijk om een commerciële sneltest te regelen? Ik weet niet of je voor of achter de douane bent van Servië. Je zegt dat zo'n sneltest nergens te vinden is. Maar waar heb je gezocht? Concreet? Ben je bijv ook in een apotheek geweest? Als er zo veel op het spel staat zou ik niet genoegen nemen met een beetje googlen.

Overigens, als het verder niet lukt, is het niet slimmer om je verlies te nemen en terug te gaan naar Brazilië? Straks kun je daar ook niet meer het land in en dan zit je pas echt in de shit. Nu kun je nog meeliften met je vriendin die daar ongetwijfeld familie heeft die je op kan vangen.
Je mag de sneltest niet zelf mee nemen, deze moet voor je worden gedaan én niet ouder zijn dan 4 uur op het moment van instappen. Dat gaat hier niet lukken nee, dat weet ik zeker.

En inderdaad, 'als het verder niet lukt' dan is dat slimmer. Maar daar wil ik dus wel eerst zeker van zijn.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:39:30 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197615924
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:36 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

zoals ik net aangaf, ik heb niet eens een rijbewijs. Dat ik plotseling niet meer naar mijn eigen thuisland kan terugvliegen vind ik wel degelijk een onrecht. Als ik mijn vriendin niet had was de enige optie dus het OV op de een of andere manier. Vind het ver gaan hoor. De overheid speelt met de emoties en mentale gezondheid (nee niet mij persoonlijk) door met zo'n enorme willekeur regels op te werpen. Maargoed, als jij dat allemaal proportioneel vind vanwege de pandemie dan zal jouw mening daar bij blijven, dus prima. Ik zie dat anders.
Nou ja, jij zegt dat ze hun prioriteiten niet op orde hebben.

Ik vind onze volksgezondheid prioriteren op een handvol mensen wat de hele wereld over reist om de immigratiewetgeving in hun voordeel om te buigen persoonlijk wel getuigen van je prioriteiten op orde hebben. Dat mag jij anders zien.
Laffe huichelaar
pi_197616116
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, jij zegt dat ze hun prioriteiten niet op orde hebben.

Ik vind onze volksgezondheid prioriteren op een handvol mensen wat de hele wereld over reist om de immigratiewetgeving in hun voordeel om te buigen persoonlijk wel getuigen van je prioriteiten op orde hebben. Dat mag jij anders zien.
Ik vind dat vanwege het terugsturen naar Brazilië van mijn partner middenin een pandemie, ipv haar hier laten blijven op mijn kosten, inderdaad. We waren al in NL, we hielden ons aan alle regels. Vanwege de pandemie zijn de 'normale' inburgerings routes niet te doen. En daar begint het balletje te rollen.

Ik hou van haar, en ga haar niet alleen laten in deze zware tijden. Als je dat écht niet snapt, dan hou je mogelijk van niemand. Aanname hoor, maar anders snap ik echt niet wat er aan deze situatie niet te begrijpen is. Zou jij vrouw/kind/whatever alleen laten nu? Je hebt maar 1 leven maat, misschien ze je ze nooit meer.

In haar thuisstad Manaus sterven mensen op de stoep van het ziekenhuis, letterlijk. Zijn beelden van, die ik zelf niet wil zien.

Geen begrip? Oké, dat mag. Vind ik wel jammer voor je.
pi_197616183
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:44 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Ik vind dat vanwege het terugsturen naar Brazilië van mijn partner middenin een pandemie, ipv haar hier laten blijven op mijn kosten, inderdaad. We waren al in NL, we hielden ons aan alle regels. Vanwege de pandemie zijn de 'normale' inburgerings routes niet te doen. En daar begint het balletje te rollen.

Ik hou van haar, en ga haar niet alleen laten in deze zware tijden. Als je dat écht niet snapt, dan hou je mogelijk van niemand. Aanname hoor, maar anders snap ik echt niet wat er aan deze situatie niet te begrijpen is. Zou jij vrouw/kind/whatever alleen laten nu? Je hebt maar 1 leven maat, misschien ze je ze nooit meer.

In haar thuisstad Manaus sterven mensen op de stoep van het ziekenhuis, letterlijk. Zijn beelden van, die ik zelf niet wil zien.

Geen begrip? Oké, dat mag. Vind ik wel jammer voor je.
Dat zijn jouw priotiteiten. Niet die van NL.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197616227
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:39 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Je mag de sneltest niet zelf mee nemen, deze moet voor je worden gedaan én niet ouder zijn dan 4 uur op het moment van instappen. Dat gaat hier niet lukken nee, dat weet ik zeker.

En inderdaad, 'als het verder niet lukt' dan is dat slimmer. Maar daar wil ik dus wel eerst zeker van zijn.
Als je zelf stelt dat je niet aan zo'n test kan komen zie ik het somber voor je in. Landen gooien hun grenzen alleen maar verder dicht, België heeft onlangs ook nog een verbod ingesteld op plezierreisjes en de UK is ook een tijdje helemaal dicht geweest, zelfs voor een buurland als Frankrijk.

Overigens nog een toegift, misschien kan dit je helpen
https://www.nederlandwere(...)ie/reizen/reisadvies
Er staat een nummer dat je kan bellen op die site als je in de penarie zit.
pi_197616488
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:47 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat zijn jouw priotiteiten. Niet die van NL.
Wat is dat nou weer voor onzin. De prioriteit in kwestie is:

Verergen pandemie vs. verlengen 'short stay' (met potentieel misbruik)

IND koos het eerste, ik vind het tweede beter. Heb ik het eerste nog erger gemaakt door met haar mee te gaan? Ja, obviously.
  zondag 24 januari 2021 @ 19:04:09 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197616686
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:57 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. De prioriteit in kwestie is:

Verergen pandemie vs. verlengen 'short stay' (met potentieel misbruik)

IND koos het eerste, ik vind het tweede beter. Heb ik het eerste nog erger gemaakt door met haar mee te gaan? Ja, obviously.
Nou ja het handhaven van de eindtermijn van de short stay verergert de pandemie niet voor Nederland. Uitreizen maakt niks erger voor ons land. Inreizen wel

Nogmaals, ik begrijp helemaal dat je de keuzes hebt gemaakt die je hebt gemaakt en had waarschijnlijk goeddeels dezelfde keuzes gemaakt, maar je argumentatie om de gevolgen van die keuzes als groot onrecht aan te merken rammelen nogal.
Laffe huichelaar
pi_197616948
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja het handhaven van de eindtermijn van de short stay verergert de pandemie niet voor Nederland. Uitreizen maakt niks erger voor ons land. Inreizen wel

Nogmaals, ik begrijp helemaal dat je de keuzes hebt gemaakt die je hebt gemaakt en had waarschijnlijk goeddeels dezelfde keuzes gemaakt, maar je argumentatie om de gevolgen van die keuzes als groot onrecht aan te merken rammelen nogal.
Ah zo. Ja jij bekijkt het vanuit de belangen voor Nederland, ik denk aan de 'globale' pandemie. Het IND heeft absoluut de juiste keuze gemaakt als je puur naar de belangen van NL kijkt, ja. Op mij als burger na, maar dat is verwaarloosbaar voor NL als land. Maar zo werkt deze pandemie niet, die is globaal.

Er zijn in rap tempo maatregelen verzonnen in de hoop covid onder controle te houden. Vrijwel al die maatregelen beperken onze vrijheid. En dan is er een die de vrijheid juist bevordert, namelijk "verleng short stays zolang de middelen er zijn" en dan is dat te veel gevraagd. Kost ze niks. Is voor de pandemie op globaal niveau gunstig. De betrokkenen zijn gelukkig(er) en kunnen samen in quarantaine. Why not? Alleen maar wins.
pi_197617396
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:57 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor onzin. De prioriteit in kwestie is:

Verergen pandemie vs. verlengen 'short stay' (met potentieel misbruik)

IND koos het eerste, ik vind het tweede beter. Heb ik het eerste nog erger gemaakt door met haar mee te gaan? Ja, obviously.
Jouw prioriteit was meegaan met je vriendin. Dat is niet de priotiteit van nl. Eigen keuze, andere prioriteiten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 24 januari 2021 @ 20:00:00 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197618063
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:13 schreef kakaboeie het volgende:
Er zijn in rap tempo maatregelen verzonnen in de hoop covid onder controle te houden. Vrijwel al die maatregelen beperken onze vrijheid. En dan is er een die de vrijheid juist bevordert, namelijk "verleng short stays zolang de middelen er zijn" en dan is dat te veel gevraagd. Kost ze niks. Is voor de pandemie op globaal niveau gunstig. De betrokkenen zijn gelukkig(er) en kunnen samen in quarantaine. Why not? Alleen maar wins.
Ik zou ook een stuk gelukkiger worden als er voor mijn specifieke een uitzondering gemaakt kon worden van de regels. Dat geldt voor veel mensen denk ik.

Dat het klote is, ben ik met je eens. Helaas houdt de internationale regelgeving nou eenmaal erg weinig rekening met individuele internationale liefdesrelaties.

Het bewonderingswaardig hoe ver je wil gaan om samen te blijven ^O^
Ik heb helaas geen oplossing voor je, ik hoop voor je dat het je lukt.
So we just called him Fred
pi_197618105
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:43 schreef klipper het volgende:
Dit soort maatregelen heb je te danken aan je mede Nederlanders die de regels aan hun laars lappen.
Als die zich beter aan de regels gehouden hadden, dan hadden we een soepeler regime gehad.
Bullshit. Bewijs je onzin maar eens. Er is geen enkele correlatie gevonden tussen de strengheid van maatregelen en de besmettingscijfers.
pi_197618179
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik zou ook een stuk gelukkiger worden als er voor mijn specifieke een uitzondering gemaakt kon worden van de regels. Dat geldt voor veel mensen denk ik.

Dat het klote is, ben ik met je eens. Helaas houdt de internationale regelgeving nou eenmaal erg weinig rekening met individuele internationale liefdesrelaties.

Het bewonderingswaardig hoe ver je wil gaan om samen te blijven ^O^
Ik heb helaas geen oplossing voor je, ik hoop voor je dat het je lukt.
Hier moet echt een soort internationaal verdrag voor worden gesloten, en snel. Dit lijkt me gewoon een basaal mensenrecht.
#WeesGeenWhales
pi_197618189
Is de België-route voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning dan niet een betere manier? Dat je daar samen gaat wonen en zij daar haar verblijfsvergunning krijgt? Volgens mij kan (kon?) hetzelfde in Duitsland.
pi_197618225
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:53 schreef ZarB het volgende:
Een vriendin van mij heeft een relatie met een Amerikaan. Die hebben elkaar nu bijna een jaar niet gezien. Vinden ze echt niet leuk hoor. Net zoals zoveel mensen nu dingen moeten doormaken die ze echt niet leuk vinden.
Maar dat is toch totaal onmenselijk?? Alle andere maatregelen kan ik begrijpen, zelfs die avondklok, maar families of geliefden uit elkaar trekken op die manier is gewoon echt onmenselijk, wreed, en lijkt me ook een schending van mensenrechten.

Aantal van dat soort mensen moeten eens even hart van Nederland bellen en iemand kamervragen laten stellen nu vlak voor de verkiezingen, moet je eens opletten hoe snel er iets geregeld wordt. DIt is typisch het soort sobstory wat het volk WOEST maakt. En dus goedkoop zatels mee te verdienen zijn. @kakaboeie waarom doe jij dat niet? Leg het aan een kamerlid voor!
#WeesGeenWhales
pi_197618301
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:36 schreef kakaboeie het volgende:

[..]

zoals ik net aangaf, ik heb niet eens een rijbewijs. Dat ik plotseling niet meer naar mijn eigen thuisland kan terugvliegen vind ik wel degelijk een onrecht.
Je bent bewust naar Servië gegaan op het moment dat je dat werd afgeraden.
Je bent bewust in Servië gebleven op het moment dat duidelijk werd dat Nederland de maatregelen ging aanscherpen.
Ik snap dat het allemaal heel vervelend voor je is, maar ik zie weinig verantwoordelijkheidsgevoel en veel slachtofferrol.
pi_197618347
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat is toch totaal onmenselijk?? Alle andere maatregelen kan ik begrijpen, zelfs die avondklok, maar families of geliefden uit elkaar trekken op die manier is gewoon echt onmenselijk, wreed, en lijkt me ook een schending van mensenrechten.

Aantal van dat soort mensen moeten eens even hart van Nederland bellen en iemand kamervragen laten stellen nu vlak voor de verkiezingen, moet je eens opletten hoe snel er iets geregeld wordt. DIt is typisch het soort sobstory wat het volk WOEST maakt. En dus goedkoop zatels mee te verdienen zijn. @:kakaboeie waarom doe jij dat niet? Leg het aan een kamerlid voor!
Moeten we mensen die een langeafstandsrelatie hebben en geen geld hebben om de reis naar hun geliefde te betalen dan ook maar periodiek van vliegtickets voorzien?
  zondag 24 januari 2021 @ 20:20:16 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197618470
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:05 schreef eragon2890 het volgende:
Hier moet echt een soort internationaal verdrag voor worden gesloten, en snel. Dit lijkt me gewoon een basaal mensenrecht.
Dat is er ook: vrijwel elk land biedt hier mogelijkheden voor. De exacte invulling verschilt per land. Om je partner naar Nederland te halen moet je aantonen dat er sprake is van een duurzame relatie en je partner moet een inburgeringscursus doen.
So we just called him Fred
pi_197618523
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Moeten we mensen die een langeafstandsrelatie hebben en geen geld hebben om de reis naar hun geliefde te betalen dan ook maar periodiek van vliegtickets voorzien?
Ik bedoel natuurlijk dat je niet moet mogen verbieden om elkaar te blijven zien in een situatie als dit. ZEKER niet als je ze eerst dwingt elke 3 maanden op en neer te vliegen. En zowieso lijkt dat laatste me onwenselijk en onmenselijk.
#WeesGeenWhales
pi_197618537
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat is toch totaal onmenselijk?? Alle andere maatregelen kan ik begrijpen, zelfs die avondklok, maar families of geliefden uit elkaar trekken op die manier is gewoon echt onmenselijk, wreed, en lijkt me ook een schending van mensenrechten.

Aantal van dat soort mensen moeten eens even hart van Nederland bellen en iemand kamervragen laten stellen nu vlak voor de verkiezingen, moet je eens opletten hoe snel er iets geregeld wordt. DIt is typisch het soort sobstory wat het volk WOEST maakt. En dus goedkoop zatels mee te verdienen zijn. @:kakaboeie waarom doe jij dat niet? Leg het aan een kamerlid voor!
Zou je niet eerst de ambassade bellen om te kijken voor een oplossing? Er is hier zelfs een link naar het telefoonnummer gepost. Zelf op internet zoeken is leuk, maar met zo'n grote wirwar aan maatregelen die elkaar ook nog eens in rap tempo opvolgen klopt niet altijd alles.
pi_197618545
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk dat je niet moet mogen verbieden om elkaar te blijven zien in een situatie als dit. ZEKER niet als je ze eerst dwingt elke 3 maanden op en neer te vliegen. En zowieso lijkt dat laatste me onwenselijk en onmenselijk.
Idee is dat je het inburgeringstraject in gaat in je thuisland. Niet dat je elke 3 maanden heen en weer blijft vliegen..
dag
pi_197618546
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:20 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is er ook: vrijwel elk land biedt hier mogelijkheden voor. De exacte invulling verschilt per land. Om je partner naar Nederland te halen moet je aantonen dat er sprake is van een duurzame relatie en je partner moet een inburgeringscursus doen.
Dat is prima, lijkt me, behalve dan dat je dus kennelijk die test in Brazilië moet doen. Beetje gek als je hier na 3 maanden besluit bij elkaar te blijven...
#WeesGeenWhales
pi_197618561
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is prima, lijkt me, behalve dan dat je dus kennelijk die test in Brazilië moet doen. Beetje gek als je hier na 3 maanden besluit bij elkaar te blijven...
Dat is om zeker te weten dat mensen niet op een toeristenvisum binnenkomen en blijven hangen..
dag
pi_197618586
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:23 schreef Daboman het volgende:

[..]

Zou je niet eerst de ambassade bellen om te kijken voor een oplossing? Er is hier zelfs een link naar het telefoonnummer gepost. Zelf op internet zoeken is leuk, maar met zo'n grote wirwar aan maatregelen die elkaar ook nog eens in rap tempo opvolgen klopt niet altijd alles.
Als ik de OP lees vermoed ik dat dat gebeurd is.

Maar idd, en *als* ze niet willen helpen misschien erbij zeggen dat als het aan de politiek ligt dat je het begrijpt dat zij er niets aan kunnen doen en dat je het dan wel aan een kamerlid gaat vragen... met de specifieke ambassade erbij genoemd natuurlijk.
#WeesGeenWhales
pi_197618610
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is om zeker te weten dat mensen niet op een toeristenvisum binnenkomen en blijven hangen..
aah okay, dat klinkt ook wel weer logisch. Maar goed dan nog, de situatie van de op klinkt erg gek. En schrijnend. Moet iets aan gedaan worden. Beejte als die ouders met die toeslagenaffaire...
#WeesGeenWhales
pi_197618618
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:25 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als ik de OP lees vermoed ik dat dat gebeurd is.

Maar idd, en *als* ze niet willen helpen misschien erbij zeggen dat als het aan de politiek ligt dat je het begrijpt dat zij er niets aan kunnen doen en dat je het dan wel aan een kamerlid gaat vragen... met de specifieke ambassade erbij genoemd natuurlijk.
VVD en een meerderheid van de kamers heeft zelf de strenge regels ingevoerd.. en in dit geval heel bewust van de gevolgen.
dag
pi_197618692
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:25 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als ik de OP lees vermoed ik dat dat gebeurd is.

Maar idd, en *als* ze niet willen helpen misschien erbij zeggen dat als het aan de politiek ligt dat je het begrijpt dat zij er niets aan kunnen doen en dat je het dan wel aan een kamerlid gaat vragen... met de specifieke ambassade erbij genoemd natuurlijk.
Ik vermoed juist van niet. Hij noemt tig internet bronnen maar ik lees nergens dat hij met mensen in gesprek is gegaan.
pi_197619042
Je hebt 2 opties om dit voor de langere termijn te fixen, ga voor een MVV, zij zal eerst terug moeten naar Brazilië en jij moet voldoen aan een jaarcontract met minimumloon.. Kan en of wil je dat niet, doe dan de EU-route (ook wel bekend als België-route), dus huur een huis ergens in een land in Europa (Duitsland of België meest gekozen), ga er werken en oefen je EU-rechten uit.. Jij en je vriendin mogen dan bijven.. Na een half jaar zou je kunnen besluiten om terug te verhuizen naar NL om een NL-verblijfsrecht aan te vragen die is afgeleid van je EU-verblijfsrechten die je dan hebt opgebouwd, of je blijft lekker in het andere EU-land.

Dit zijn de enige 2 mogelijkheden om in Europa legaal te verblijven voor een langere termijn. De rest daar moet je geen energie in steken.

Oh ja, was ik vergeten.. Volgens mij moet je voor de meeste EU-landen wel getrouwd zijn. Dus dat moet je ook wel even regelen.
pi_197619350
Dit is allemaal helemaal niet relevant voor de huidige situatie, maar leg het toch graag even uit.

België route zijn we mee bekend, maar geen interesse. Is sowieso moeilijker dan het klinkt, en ik heb een koophuis en mijn werk is in NL. Dat geef ik niet zomaar op (zou wel moeten volgens de advocaat die ik er over sprak.)

We zijn dus gewoon bezig met oefenen voor het inburgeringsexamen zodat we daarna een geregistreerd partnerschap aan kunnen gaan (trouwen doen we later.) Maar Nederlands leren is erg moeilijk voor een Braziliaanse (ze spreekt nog geen andere Germaanse taal) dus dat kost veel tijd, iets dat Peter hier boven over het hoofd ziet.

Zodra ze er klaar voor is (hopelijk begin mei) gaat ze terug naar Brazilië, en dan kan ze daar in het consulaat in Rio het examen doen, en daarna het resultaat en de MVV afwachten. Tot die tijd moeten we aan de 90-in-90-uit regelgeving voldoen. Helemaal geen issue mee ook, normaliter prima regels maar met covid had ik graag wat coulance gezien. Jammer dan.

En voor degene die het vroegen; ik heb nog geen consulaat gesproken, de nieuwe regels zijn er pas net en het is ook hier gewoon weekend. Ik heb wel contact gehad met het IND vóórdat we vertrokken, verder komt alles dat ik weet uit websites van de overheid (zie bronnen in OP.)
pi_197620475
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hier moet echt een soort internationaal verdrag voor worden gesloten, en snel. Dit lijkt me gewoon een basaal mensenrecht.
Er zijn al regels voor. Inburgeringscursis volgen. Als partner hierheen halen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197622338
Ik heb de België-route gedaan en hoefde mijn werk er niet voor op te zeggen. Mijn huurhuis in Nederland heb ik wel opgezegd. Ik vond het geen moeilijke route, wel af en toe frustrerend door de Belgische bureaucratie.
Maar goed, vandaar mijn suggestie :) Ik zag dat je 90 dagen in Servië zit, dus ging er (foutief) vanuit dat je ook naar België zou kunnen.
pi_197622954
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb de België-route gedaan en hoefde mijn werk er niet voor op te zeggen. Mijn huurhuis in Nederland heb ik wel opgezegd. Ik vond het geen moeilijke route, wel af en toe frustrerend door de Belgische bureaucratie.
Maar goed, vandaar mijn suggestie :) Ik zag dat je 90 dagen in Servië zit, dus ging er (foutief) vanuit dat je ook naar België zou kunnen.
Het was een prima suggestie hoor, toch bedankt! Ik wil mijn huis echt niet verkopen, en van die bureaucratie ging ik wel een beetje zweten. Nee, dat inburgeringsexamen komt wel goed. Wel fijn dat het jou zo is gelukt w/
  maandag 25 januari 2021 @ 04:06:56 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197625542
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef mark16 het volgende:
jaja, men is knettergek geworden in dit land. Schrik niet als je ooit weer terug komt, je zult niet veel meer van het oude Nederland herkennen.
Knettergek is dat we niet hetzelfde doen als Israël en het luchtruim niet sluiten behalve dan voor vrachtverkeer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 januari 2021 @ 04:17:29 #97
408813 crew  trein2000
pi_197625547
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:35 schreef kakaboeie het volgende:
zo werkt het dus niet helaas. Trouwen doet niks in NL qua regelgeving. Ze moet dan alsnog inburgeringsexamen doen in Brazilië én daar de MVV (stempel in paspoort) ophalen. En pas daarna 'telt' trouwen of een geregistreerd partnerschap voor een verblijfsvergunning. Als het zo makkelijk was waren we allang getrouwd.

In België gaan wonen. Dan is EU-recht van toepassing. https://nl.wikipedia.org/wiki/België-route
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197625817
Auto kopen in Servie. (750 euro) Covid test laten doen in Servie. Rijden door Bosnie naar Kroatie. Kroatische grens:
Citizens of EU / EEA member states as well as members of their families traveling to the Republic of Croatia from third countries, i.e. those that are not members of the EU / EEA
Citizens of EU Member States (including Croatian citizens), i.e. of Schengen Member States and Schengen Associated States, as well as members of their families and third-country nationals who are long-term residents under Council Directive 2003/109/EC of 25 November 2003 concerning the status of third-country nationals who are long-term residents and persons entitled to reside under other EU directives or national law or who have national long-term visas coming from third countries, upon entering the Republic of Croatia must present a negative PCR test result for SARS-CoV-2 that is not older than 48 hours regardless of their citizenship (counting from the time of taking the swab to arriving at the border crossing point) or have the PCR test for SARS-CoV-2 done immediately upon arrival in the Republic of Croatia (at their own expense), with the obligation of self-isolation until they receive a negative test result. In the case of impossibility of testing, a measure of self-isolation is determined for a period of ten (10) days.

Lees dit eerst even door: https://travelbans.org/europe/bosnia-and-herzegovina/
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197625829
Howe to get a pcr test in Servie

https://pleasebeseatedfor(...)-pcr-test-in-serbia/
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197627205
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:10 schreef kakaboeie het volgende:
Zoals verwacht dus toch maf volk in dit topic. Wacht maar tot het jezelf overkomt, een partner vinden en daar dan niet samen mee mogen zijn van je overheid. En diezelfde overheid heeft liever reisgedrag tijdens een pandemie, dan wat coulance voor partners. En da's dan mijn schuld? Zak er in.

'Dan trouw je toch" zeggen de meeste dan... nee dan snap je de regels niet, zo werkt het niet. En die kerel hierboven heeft zijn vrouw al een jaar niet gezien... vind 'ie normaal blijkbaar... jullie zijn echt helemaal wappie. Dociel volk.

Voor de rest; wel bedankt voor jullie tips!
Mijn broertje is getrouwd met een Braziliaanse, allemaal nog ruim voor corona overigens. Zij hebben de Deense/Tsjechische route gevolgd. Getrouwd in Denemarken (zitten blijkbaar soepele regels aan) en zijn daarna in Tsjechië gaan wonen. Omdat zij getrouwd is met een EU-ingezetene krijgt je in Tsjechië redelijk makkelijk een werkvisum. Ga je daar een tijdje zitten en daarna naar Nederland want dan heeft ze een arbeidsverleden en een werkvisum in een ander EU land. In Praag is zat werk te vinden, al weet ik niet wat de situatie nu is vanwege corona.

Aan bovenstaande heb je nu niet veel maar het is voor de toekomst misschien een optie. Kan je wel bij elkaar zijn, maar dus tijdelijk even niet in Nederland.
^ To je nesmysl ^
  maandag 25 januari 2021 @ 10:24:11 #101
3542 Gia
User under construction
pi_197627668
Wat gebeurt er als je 8 februari niet weg bent uit Servië, omdat je de vlucht niet kunt pakken?
Zetten ze je dan het land uit? En zo ja, waarheen?
  maandag 25 januari 2021 @ 12:50:01 #102
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197629924
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:50 schreef kakaboeie het volgende:


- PCR test niet ouder dan 72 uur
- Wat nieuwe formulieren om in te vullen
- Covid sneltest niet ouder dan 4 uur

Oké.. formulier whatever, en PCR test gaat wel lukken. Die kost me ongeveer 2x200 euro hier in Servië (omdat buitenlanders) maar daar is niks aan te doen. PCR is een begrijpelijke eis in deze pandemie. Maar dan die sneltest; die geven ze hier helemaal niet. En al zeker niet tussen 2 uur en 6 uur 's nachts (vlucht is om 6:30)

Daar zal de airline gewoon wat op vinden.
Anders gaat er inderdaad niemand mee op die vlucht.

Met de recente ontwikkelingen kan ik me voorstellen dat toen je gisteren dit topic had gemaakt nog niet alles bekend zal zijn.

Maar tegen de tijd dat je moet vliegen allicht wel.

Probeer eind deze week ofzo even de airline te vragen hoe het zit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_198118263
Ik ben heel erg benieuwd hoe het afgelopen is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')