abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197608656
Beste klusserts,
mijn vriendin en ik hebben een Hitachi breekhamer op een veiling gekocht, hij ziet er redelijk gebruikt uit maar deed het prima tijdens het testen! Nu zijn we een schoorsteen en schouw aan het slopen en valt hij steeds uit, het lijkt op een beveiliging tegen oververhitting (hij word ook best warm). Gisteren hebben we het binnenwerk voorzien van nieuwe olie. Iemand een idee hoe dit kan komen?
pi_197608951
Stof in de motor? Koolborstels versleten?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197612580
Is de beitel nog wel scherp? Anders moetcer wel heel veel energie doorgegeven worden eer je resultaat hebt/krijgt
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_197612995
er zijn verschillende vermogens in breekhamers... wellicht is je breekhamer meer geschikt voor wat lichter werk en niet voor dit werk?
pi_197613312
Er is ook veel nep Makita en Hitachi (Hikoki) in omloop. Weet je zeker dat dit geen knock-off is?
pi_197616834
Vergeet niet dat een schoorsteen/schouw bijna 1 van de zwaarste en hardste klussen is. Door de hoge temperaturen die er doorheen gaan is het allemaal super hard en hier is vaak bijna niet doorheen te komen. Ik denk dat de klus gewoon te zwaar is voor je machine.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197616957
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:09 schreef boegschroef het volgende:
Vergeet niet dat een schoorsteen/schouw bijna 1 van de zwaarste en hardste klussen is. Door de hoge temperaturen die er doorheen gaan is het allemaal super hard en hier is vaak bijna niet doorheen te komen. Ik denk dat de klus gewoon te zwaar is voor je machine.
Dat het te zwaar is voor de machine dat kan maar de schoorstenen die ik gesloopt heb tikten zo weg.
pi_197618120
Wat voor type is t ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_197625194
Mijn breekhamer heeft een olie punt, dat moet heel geregeld in het vet gezet.
Als hij te lang slecht is onderhouden, geen vet, veel stof, opgebrand koolborstels etc dan is het ws gewoon doorgebrand en versleten.
pi_197635339
Ik denk dat het begint met "ik heb er nieuwe olie in gedaan". Er hoort geen olie in de meeste, maar vet. Heb je dat goed gecontroleerd?

Verder de machine het werk laten doen. Hij koelt zichzelf door de motor ventilator. Draait die goed mee? Blaast hij?

Ze worden hoe dan ook warm. Ik laat ze geregeld even zonder belasting draaien zodat ze wat koelen.
Laat die handjes wapperen!
pi_197635557
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:13 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Dat het te zwaar is voor de machine dat kan maar de schoorstenen die ik gesloopt heb tikten zo weg.
ik heb een keer een breekhamer gehad die in 2 seconden door 11cm beton ging... dat ding woog ook 45 kg.
Het gaat altijd om vermogen....
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:25:04 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197636823
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 01:15 schreef Nico987 het volgende:
Mijn breekhamer heeft een olie punt, dat moet heel geregeld in het vet gezet.
Als hij te lang slecht is onderhouden, geen vet, veel stof, opgebrand koolborstels etc dan is het ws gewoon doorgebrand en versleten.
Moet ik er even bij zeggen dat de meeste machines die van een faillissement veiling komen met een beetje pech vaak al compleet afgeleefd zijn. Zeker de wat grotere boorhamers zien bizar weinig onderhoud soms :X
pi_197649721
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Zeker de wat grotere boorhamers zien bizar weinig onderhoud soms :X
Jaarlijks een vers NEN-3140 stickertje erop en gaan met die banaan _O-
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')