abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 januari 2021 @ 15:47:24 #51
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_197610511
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nergens.
Ik heb ongeveer hetzelfde gezag als iemand van een bond en ik zal een artikel schrijven dat er niet wordt gehandhaafd.
Ja dat snap ik wel. Maar ik nam de politiebond tot nu toe altijd vrij serieus. Maar blijkbaar hoeft dat niet want ze weten zelf dus ook helemaal niks.
pi_197610528
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:47 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Maar ik nam de politiebond tot nu toe altijd vrij serieus. Maar blijkbaar hoeft dat niet want ze weten zelf dus ook helemaal niks.
Ze hebben geen gezag en bepalen geen beleid.
Ze zijn wel serieus te nemen als vakbond, maar niet als beleidmakers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:50:39 #53
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_197610596
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze hebben geen gezag en bepalen geen beleid.
Ze zijn wel serieus te nemen als vakbond, maar niet als beleidmakers.
Maar waarom praten ze dan in de media over de invulling van dat beleid terwijl ze er blijkbaar zelf ook niks van weten? Dat is een beetje als Peter R De Vries die over voetbal en politiek praat, neem ik ook niet serieus.
pi_197610627
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:50 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Maar waarom praten ze dan in de media over de invulling van dat beleid terwijl ze er blijkbaar zelf ook niks van weten? Dat is een beetje als Peter R De Vries die over voetbal en politiek praat, neem ik ook niet serieus.
tja, waarom heb ik een mening die ik verkondig als iemand ernaar vraagt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:58:16 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197610786
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:51 schreef longasleep het volgende:
De boete snel 750 euro maken en 4000 euro voor extreme gevallen net als in Belgie.
Laat mensen het maar goed voelen als ze zich niet aan de regels kunnen houden.
Voor iets onschuldigs als op straat lopen/fietsen ... hou toch op man. In de supermarkt bijvoorbeeld zie je doorlopend mensen die lak hebben aan de anderhalve meter-maatregel. Dat lijkt me een veel waarschijnlijker risico voor het verspreiden van het virus maar daar doet men dan weer helemaal niets aan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197611085
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:57 schreef Hahug13 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-bang-voor-eindeloze

'Avondklok is megaoperatie: 'Optreden tegen excessen, geen fuiken''

https://www.omroepgelderl(...)de-A2-bij-Zaltbommel

'Tientallen agenten controleren op avondklok langs de A2 bij Zaltbommel'

Waar gaat het nu precies mis?
Al die moeite, en voor wat, niet dat het corona tegen houdt in ieder geval.
pi_197611377
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:47 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Maar ik nam de politiebond tot nu toe altijd vrij serieus. Maar blijkbaar hoeft dat niet want ze weten zelf dus ook helemaal niks.
Zou bonden sowieso niet te serieus nemen. Zo'n vakbond kan wel van alles zeggen maar als op het bureau vervolgens tot een fuik wordt besloten, wat kun je dan doen? De vakbond bellen? :') In hetzelfde artikel pleit deze vakbondsheld voor hogere boetes, tja...

Ook dat zo'n BOA-bond even regelt dat binnen een dag na invoering de BOA's alsnog de avondklok mogen handhaven. Dat zo'n halve analfabeet moet gaan verifiëren of jij wel het juiste formuliertje bij je hebt. Waar zouden we zijn zonder dit soort bonden?

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:58 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Voor iets onschuldigs als op straat lopen/fietsen ... hou toch op man. In de supermarkt bijvoorbeeld zie je doorlopend mensen die lak hebben aan de anderhalve meter-maatregel. Dat lijkt me een veel waarschijnlijker risico voor het verspreiden van het virus maar daar doet men dan weer helemaal niets aan.
400 euro boete voor iedereen die niet opzij springt in de supermarkt. In elke winkel een politieagent op z'n post die de afdeling verse groente in de gaten houdt en onmiddellijk ingrijpt. Keihard lik-op-stukbeleid, de tijd van waarschuwen is voorbij, al die wappies die geen afstand willen houden snoeihard aanpakken en meer van dat soort kreten waar mensen op geilen.

Het grappige is dat het waarschijnlijk meer besmettingen zou voorkomen dan de avondklok.
pi_197611951
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:55 schreef maily het volgende:

[..]

Eigen schuld.
straks krijg je boetes als je niet 4x per jaar gevaccineerd bent.
pi_197613948
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk, nog meer armoede.
https://www.nieuwnieuws.n(...)-start-nieuwe-actie/

Dit soort volk verdient armoede.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

straks krijg je boetes als je niet 4x per jaar gevaccineerd bent.
helemaal eens en geen toegang tot zorg/school/werk/publieke gebouwen.
Zijn ook andere landen waar je niet hoeft mee te doen met de samenleving.
In Nederland lijkt dat ook steeds meer zo lekker eigen rechter spelen en eigen regels er op na houden.
Arrr!
pi_197614067
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Al die moeite, en voor wat, niet dat het corona tegen houdt in ieder geval.
De bedoeling lijkt me duidelijk, wat extra geld ophalen om steunmaatregelen te financieren.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:50:09 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197614353
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:38 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

De vraag is meer of die regels gerechtvaardigd zijn. Wat mij betreft niet.

Maar, en dit bedoel ik niet zo lullig als het in eerste instantie overkomt, niemand heeft jou wat gevraagd.

Onze volksvertegenwoordiging heeft bepaald van wel. Met een overgrote meerderheid van meer dan driekwart van de Kamer is deze maatregel ingevoerd. Over 2 maanden kunnen we allemaal laten zien of we nog steeds achter de keuze van 4 jaar geleden staan, maar het zal me hogelijk verbazen als dezelfde partijen die voor gestemd hebben niet weer een overgrote meerderheid halen in de volgende verkiezingen.

Dan maakt het helemaal niks uit wat enkelingen wel of niet rechtvaardig vinden, wij vinden van wel. Dus je hebt het er maar even mee te doen.
Laffe huichelaar
  zondag 24 januari 2021 @ 18:11:23 #62
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197615002
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar, en dit bedoel ik niet zo lullig als het in eerste instantie overkomt, niemand heeft jou wat gevraagd.

Onze volksvertegenwoordiging heeft bepaald van wel. Met een overgrote meerderheid van meer dan driekwart van de Kamer is deze maatregel ingevoerd. Over 2 maanden kunnen we allemaal laten zien of we nog steeds achter de keuze van 4 jaar geleden staan, maar het zal me hogelijk verbazen als dezelfde partijen die voor gestemd hebben niet weer een overgrote meerderheid halen in de volgende verkiezingen.

Dan maakt het helemaal niks uit wat enkelingen wel of niet rechtvaardig vinden, wij vinden van wel. Dus je hebt het er maar even mee te doen.
Precies. Expres een boete oplopen heeft dus totaal geen zin. Als je écht wilt protesteren tegen de maatregelen ga je ook niet naar zo'n dom evenement waar de ME al in de startblokken staat. De enige goede manier is om het je binnen de handhaafbare regels zo prettig mogelijk te maken. Veel van de zogenaamde corona 'regels' zijn immers maar adviezen en niet afgedwongen middels wetgeving. Dit geldt oa voor de bezoek beperkingen, afstand houden en het dragen van mondkapjes in niet publieke ruimte.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197616366
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maak alle boetes dan maar 10 miljoen euro, als het toch niet proportioneel hoeft te zijn.

“Je doet het zelf” namelijk.
Er is een verschil tussen het niet meer kunnen betalen en het niet voelen

Ik denk dat er veel mensen niet wakker van liggen, inclusief ikzelf, van een boete van 100 euro, sterker nog, zo rijd ik ook auto, ik weet dat iedere 1km overschrijding 10 euro (ongeveer) kost, en dat boven de 50km overschrijding ik mijn rijbewijs kwijt raak. Ik calculeer mijn pakkans en zet die weg tegen wat ik acceptabel vind om nog te betalen en tel er een paar km bij op. krijg ik dan een boete dan betaal ik die gewoon.

de volgende boete idem, gaat de pakkans omhoog of worden de boetes duurder dan overweeg ik mijn overschrijding aan te passen
pi_197616427
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:28 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]

Viesmad. Je moest in de media met een lantaarntje zoeken om fundamentele kritiek op de avondklok te vinden. Maar nu het ook bij deze beroepsgroep tot achter de komma wordt gehandhaafd, gaan ze janken.
Een journalist zou beter moeten weten, het is meerdere keren in de media genoemd waar je een verklaring kan vinden. Als je als journalist dit al niet weet ben je niet capabel om journalist te zijn.
pi_197616461
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

straks krijg je boetes als je niet 4x per jaar gevaccineerd bent.
:')
pi_197616495
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:36 schreef longasleep het volgende:

[..]

https://www.nieuwnieuws.n(...)-start-nieuwe-actie/

Dit soort volk verdient armoede.
[..]

helemaal eens en geen toegang tot zorg/school/werk/publieke gebouwen.
Zijn ook andere landen waar je niet hoeft mee te doen met de samenleving.
In Nederland lijkt dat ook steeds meer zo lekker eigen rechter spelen en eigen regels er op na houden.
Collega zijn kinderen mogen in zijn land (usa) niet eens naar school of opvang als ze niet gevaccineerd zijn voor bof, dtp, mazelen of die andere vaccins die kinderen normaal gesproken krijgen. Prima als je je kinderen of jezelf niet wil vaccineren, maar dan draag je ook de consequenties die daar aan vast hangen.

Overigens vind ik dat hetzelfde met orgaandonaties, wil je zelf niet doneren, dan geen recht op organen (ik sta voor de duidelijkheid als geen donatie op de lijst en vind dat ik daardoor geen recht heb op organen van een ander)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 18:58:54 ]
pi_197616598
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:11 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Precies. Expres een boete oplopen heeft dus totaal geen zin. Als je écht wilt protesteren tegen de maatregelen ga je ook niet naar zo'n dom evenement waar de ME al in de startblokken staat. De enige goede manier is om het je binnen de handhaafbare regels zo prettig mogelijk te maken. Veel van de zogenaamde corona 'regels' zijn immers maar adviezen en niet afgedwongen middels wetgeving. Dit geldt oa voor de bezoek beperkingen, afstand houden en het dragen van mondkapjes in niet publieke ruimte.
precies, en als stemmen niet de juiste uitslag geeft en jij je niet wil conformeren aan de regels binnen dit land dan pleur je maar op naar een land wat je beter bevalt.... :)
  zondag 24 januari 2021 @ 19:02:47 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_197616634
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo kun je het ook zien.

Ik stel voor een groot toernooi voor, de duindorpers tegen de Urkers. Kan het zichzelf opruimen.
Wat is er eigenlijk met Volendam gebeurd? Die houden zich al tijden koest. Geen interesse meer om met de top mee te doen voor de titel domme incestdorpen/wijken?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_197616722
350.000 erin en 950.000 eruit aan extra mankracht.
  zondag 24 januari 2021 @ 19:07:35 #70
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197616787
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:01 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

precies, en als stemmen niet de juiste uitslag geeft en jij je niet wil conformeren aan de regels binnen dit land dan pleur je maar op naar een land wat je beter bevalt.... :)
Opties te over dus.. van mij mag iedereen ook gewoon zijn boete betalen en hier blijven wonen :P
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197617002
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Al die moeite, en voor wat, niet dat het corona tegen houdt in ieder geval.
Om snel te cashen, na verkeersboetes is dit hun nieuwe cashcow.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_197617017
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:15 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Om snel te cashen, na verkeersboetes is dit hun nieuwe cashcow.
Waar gaat het geld van boetes naartoe en wat hebben politiekorpsen er aan?
dag
pi_197617638
Dat klinkt misschien wel veel 3600 boetes maar het zijn er net 10 per gemeente. En gemeentes zijn ook nogal groot tegenwoordig.

Kost ze natuurlijk vele malen meer dan dat het oplevert.
pi_197617660
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wie gaat er in godsnaam 'gewoon een stukje wandelen' na 21u 's avonds of 's nachts :')
Als je daar echt zo op kickt dan doe je dat toch lekker om 20u of 5u 's morgens.
Een heleboel mensen doen dat, we zitten niet allemaal op ons zolderkamertje normale mensen uit te lachen.
pi_197617881
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:15 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Om snel te cashen, na verkeersboetes is dit hun nieuwe cashcow.
Valt me weer op hoeveel mensen er in nederland wel niet verstandelijk beperkt zijn.

Wat is hier een cashcow aan te noemen? Stel ze delen elke dag 5000 mensen zo een boete uit en doen dit 365 dagen lang. Dan levert het niet eens 10% op van de zorgbonus wat ze gaan uitkeren. Hoezo cashcow?

Zijn mensen nou echt zo dom?


Boete kan wmb omhoog naar 1000 euro per keer.
pi_197617913
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:51 schreef xminator het volgende:

[..]

Valt me weer op hoeveel mensen er in nederland wel niet verstandelijk beperkt zijn.

Wat is hier een cashcow aan te noemen? Stel ze delen elke dag 5000 mensen zo een boete uit en doen dit 365 dagen lang. Dan levert het niet eens 10% op van de zorgbonus wat ze gaan uitkeren. Hoezo cashcow?

Zijn mensen nou echt zo dom?

Boete kan wmb omhoog naar 1000 euro per keer.
Ja en voor verkeersboetes naar 5000 euro.
pi_197618094
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wie gaat er in godsnaam 'gewoon een stukje wandelen' na 21u 's avonds of 's nachts :')
Als je daar echt zo op kickt dan doe je dat toch lekker om 20u of 5u 's morgens.
Ja inderdaad heerlijk in die regen of kou fijn wandelen in het donker inderdaad, doorgaans zitten ze allemaal binnen rond dat tijdstip maar nu omdat het niet mag bewust naar buiten willen.

Ik heb het ook wel eens gedaan maar je kwam dan niemand tegen behalve mensen van A naar B met auto of fiets, maar wandelaars waren er zeker niet rond dat tijdstip.

In de zomerperiode zag je dat nog wel eens maar het is nu geen zomer.

Zag ik gisteren ook mensen dan opeens bewust de hond uitlaten terwijl ze dat anders veel eerder op de avond doen, mij hebben ze er niet mee maar het volk zit het bewust op te zoeken nu het verboden is.

En vooral doordeweeks is iedereen allang binnen (uitzonderingen mensen met werk etc of die graag willen feesten op pad).

[ Bericht 3% gewijzigd door mrevil1337 op 24-01-2021 20:13:48 ]
pi_197618204
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:47 schreef Banaanvragen het volgende:
ruim 3600 boetes uitgedeeld á 95 euro = 350.000, of zouden de mensen op bv urk ook een boete hebben gehad voor het samen komen in groepen? Dat zou helemaal mooi zijn, dan gaan we over naar corona winst _O_

Een mooi begin, zo lossen de regel ontduikers de financiële crisis op.

Nog een paar maanden en de de staatsschuld begint weer te dalen _O_
Is geen winst het heeft wel 4x meer gekost al dat mankracht.
pi_197623741
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:01 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Ja inderdaad heerlijk in die regen of kou fijn wandelen in het donker inderdaad, doorgaans zitten ze allemaal binnen rond dat tijdstip maar nu omdat het niet mag bewust naar buiten willen.

Ik heb het ook wel eens gedaan maar je kwam dan niemand tegen behalve mensen van A naar B met auto of fiets, maar wandelaars waren er zeker niet rond dat tijdstip.

In de zomerperiode zag je dat nog wel eens maar het is nu geen zomer.

Zag ik gisteren ook mensen dan opeens bewust de hond uitlaten terwijl ze dat anders veel eerder op de avond doen, mij hebben ze er niet mee maar het volk zit het bewust op te zoeken nu het verboden is.

En vooral doordeweeks is iedereen allang binnen (uitzonderingen mensen met werk etc of die graag willen feesten op pad).
Het is dan ook niet bedoeld voor de wandelaars, die moeten lijden door het gekut van de rest die de vorige maatregelen blijft negeren, alhoewel wandelaars (om maar een voorbeeld te noemen) er ook een potje van maken, vandaag overdag meerdere groepen mensen samen zien wandelen met meer dan mensen, dat maak je mij niet wijs dat die allemaal (leeftijd geschat van 8 tot 80) uit 1 gezin komen.

Het probleem is dat er heel veel mensen samen komen, en met een drankje op in de avond nog dichter op elkaar komen en dan de afstand nog minder bewaken, feestjes die niet te handhaven zijn en nog veel meer shit wat volgens de vorige regel niet mocht maar toch gebeurde

resultaat: ze kunnen het niet handhaven, het loopt uit de klauwen, de enige manier om dit beter te handhaven en nog meer controle uit te oefenen is de avondklok

We hebben het aan onszelf te danken
  zondag 24 januari 2021 @ 23:49:03 #80
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_197624474
Vraag blijft uiteraard, knuffelt Ferd G. ook met zijn schoonmoeder na 21:00 uur en zo ja, hoelang duurt het dan voordat de avondklok weer is teruggedraaid? :P
pi_197625186
Gisteren al mijn eerste twijfel gevalletje meegemaakt, wat moet je doen als de brandweer in vol tenue bij je door de straten wandelt als er naast je de brand uit breekt. mag je dan je huis verlaten om te kijken wat er gaande is.
pi_197626468
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 23:18 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Het is dan ook niet bedoeld voor de wandelaars, die moeten lijden door het gekut van de rest die de vorige maatregelen blijft negeren, alhoewel wandelaars (om maar een voorbeeld te noemen) er ook een potje van maken, vandaag overdag meerdere groepen mensen samen zien wandelen met meer dan mensen, dat maak je mij niet wijs dat die allemaal (leeftijd geschat van 8 tot 80) uit 1 gezin komen.

Het probleem is dat er heel veel mensen samen komen, en met een drankje op in de avond nog dichter op elkaar komen en dan de afstand nog minder bewaken, feestjes die niet te handhaven zijn en nog veel meer shit wat volgens de vorige regel niet mocht maar toch gebeurde

resultaat: ze kunnen het niet handhaven, het loopt uit de klauwen, de enige manier om dit beter te handhaven en nog meer controle uit te oefenen is de avondklok

We hebben het aan onszelf te danken
Binnenkort zien we het leger op straat en overal fuiken ontstaan, wat je normaal alleen in arme landen zien waar ze voor elke scheet op de vuist gaan met elkaar, dat gaat dus straks in Nederland gebeuren.
pi_197626483
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 01:12 schreef MakkieR het volgende:
Gisteren al mijn eerste twijfel gevalletje meegemaakt, wat moet je doen als de brandweer in vol tenue bij je door de straten wandelt als er naast je de brand uit breekt. mag je dan je huis verlaten om te kijken wat er gaande is.
Bij noodgevallen mag dat gewoon, staat in de uitzonderingsregels, huis van je buren in de fik valt daar ook onder.
Maar ramptoerisme is weer niet toegestaan zoals een eind verder te gaan kijken waar brand is dat krijg je hem wel gewoon.
pi_197626505
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 01:12 schreef MakkieR het volgende:
Gisteren al mijn eerste twijfel gevalletje meegemaakt, wat moet je doen als de brandweer in vol tenue bij je door de straten wandelt als er naast je de brand uit breekt. mag je dan je huis verlaten om te kijken wat er gaande is.
Ramptoerisme zal niet onder uitzondering vallen :D
pi_197626573
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ramptoerisme zal niet onder uitzondering vallen :D
Wel als het de huis van je buren is dan mag je gewoon naar buiten gaan hoor omdat er direct gevaar is tot overslaan van brand.
pi_197626646
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Zou serieus een goed idee zijn.

Iemand die de fout in gaat een boete van 95, daarna iedere keer de verdubbelaar er overheen: 95, 190, 380, 760, 1520 etc.
En idd de extreme gevallen direct beginnen met 1520

Jammer dat grapperhaus het verpest heeft
Alleen jammer dat er voor die ongeveer 65 miljard die door steun/NOW wordt uitgekeerd 684 miljoen boetes moeten worden uitgedeeld. En dan halen we de uitvoeringskosten er nog niet eens vanaf.
Whatever...
pi_197626700
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er voor die ongeveer 65 miljard die door steun/NOW wordt uitgekeerd 684 miljoen boetes moeten worden uitgedeeld. En dan halen we de uitvoeringskosten er nog niet eens vanaf.
Vergeet de 9 euro administratiekosten niet.
pi_197627178
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:57 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Wel als het de huis van je buren is dan mag je gewoon naar buiten gaan hoor omdat er direct gevaar is tot overslaan van brand.
Dat is wat anders dan ramptoerisme, nietwaar?
pi_197632254
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:45 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Binnenkort zien we het leger op straat en overal fuiken ontstaan, wat je normaal alleen in arme landen zien waar ze voor elke scheet op de vuist gaan met elkaar, dat gaat dus straks in Nederland gebeuren.
Denk eens logisch na?

Stel dat het zo ver komt, waarom zou dat dan zijn? er is naar 1 uitleg mogelijk. Omdat mensen de regels negeren

Als iedereen zich aan de avondklok houd en de politie controleert 10.000 keer (bij wijze van) en schrijft geen enkele bekeuring uit omdat alleen mensen die op straat moeten zijn er ook zijn en iedereen voor de rest thuis blijft dan zijn die fuiken helemaal niet nodig
pi_197632761
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef Banaanvragen het volgende:
Denk eens logisch na?

Stel dat het zo ver komt, waarom zou dat dan zijn? er is naar 1 uitleg mogelijk. Omdat mensen de regels negeren
En waarom negeren mensen de regels? Omdat ze veel en veel te ver gaan.
pi_197632863
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 01:12 schreef MakkieR het volgende:
Gisteren al mijn eerste twijfel gevalletje meegemaakt, wat moet je doen als de brandweer in vol tenue bij je door de straten wandelt als er naast je de brand uit breekt. mag je dan je huis verlaten om te kijken wat er gaande is.
Wat is dat voor domme vraag?

Ramp toerisme is toch geen reden om naar buiten te moeten?
Tenzij je eigen huis gevaar gaat lopen en in de fik begint te staan....
pi_197632869
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:47 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Bij noodgevallen mag dat gewoon, staat in de uitzonderingsregels, huis van je buren in de fik valt daar ook onder.
Maar ramptoerisme is weer niet toegestaan zoals een eind verder te gaan kijken waar brand is dat krijg je hem wel gewoon.
Een huis van de buren in de brand is geen noodgeval lol......
Pas bij enige kans van overslaan en dan is de brandweer ook echt wel bij jou aan huis hoor.

Die gast heeft het over rustig naar buiten lopen om te gaan kijken. Wss zelfs over verderop in de straat.
pi_197632995
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk, nog meer armoede.
Ja, boehoe. :')
pi_197633179
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:35 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

En waarom negeren mensen de regels? Omdat ze veel en veel te ver gaan.
Die regels gaan zo ver omdat mensen zich niet aan de eerdere basis regels houden
- afstand houden
- niet meer dan x mensen op bezoek
- geen hand/zoen contact
- voel je je niet lekker blijf thuis en laat je testen
- ben je in contact geweest met een covid patiënt ga in quarantaine en laat je op dag 5 testen
- ben je positief blijf thuis

dat is de meest basis wat er is, geen moeilijke regels, en bijna niet beperkend. Maar daar hebben te veel mensen al schijt aan, mensen die besmet zijn met covid gaan gewoon op bezoek in het ziekenhuis, gaan naar de winkels etc etc etc.

Gevolg: ziekenhuizen kunnen de druk niet meer aan en meer maatregelen worden ingezet

De basis regels houden mensen zich dus al niet aan, gevolg is dat de overheid meer en meer maatregelen moet nemen om mensen te dwingen thuis te blijven. omdat te veel mensen anders niet luisteren.

En geloof me, het kan nog veel erger, er zijn nog grotere maatregelen met nog meer impact die de overheid kan nemen. Het is zaak dat iedereen zich aan de maatregelen gaan houden, zo niet, dan komen er nieuwe nog meer en nog zwaardere maatregelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2021 16:02:11 ]
pi_197637788
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:02 schreef Banaanvragen het volgende:

En geloof me, het kan nog veel erger, er zijn nog grotere maatregelen met nog meer impact die de overheid kan nemen. Het is zaak dat iedereen zich aan de maatregelen gaan houden, zo niet, dan komen er nieuwe nog meer en nog zwaardere maatregelen.
Noem eens een paar maatregelen die de overheid dan nog zou kunnen nemen. Denk hooguit de avondklok vervroegen of verlengen.

Heb gelezen dat de gereedschapskist van Rutte en zijn crisisteam zo langzaam aan leeg is geraakt.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:06:23 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197637829
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:05 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Noem eens een paar maatregelen die de overheid dan nog zou kunnen nemen. Denk hooguit de avondklok vervroegen of verlengen.

Heb gelezen dat de gereedschapskist van Rutte en zijn crisisteam zo langzaam aan leeg is geraakt.
Een totale lockdown zoals zoveel landen deze kennen of gekend hebben. Niemand naar buiten, behalve om boodschappen te doen.
Laffe huichelaar
  maandag 25 januari 2021 @ 20:07:01 #97
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197637843
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:35 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

En waarom negeren mensen de regels? Omdat ze veel en veel te ver gaan.
Wat vond je de grens, vanaf welke regel ging het veel en veel te ver?
Laffe huichelaar
pi_197637929
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een totale lockdown zoals zoveel landen deze kennen of gekend hebben. Niemand naar buiten, behalve om boodschappen te doen.
En dan gewoon alleen essentieele winkels, om voorbeeld te geven Simon Levelt is gewoon nog open.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197637942
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Een totale lockdown zoals zoveel landen deze kennen of gekend hebben. Niemand naar buiten, behalve om boodschappen te doen.
De enige mensen die dan wel buiten komen zijn de relschoppers en de figuren die zich nu ook al niet aan de huidige regels houden. Dus veel zal zo'n extra maatregel niet gaan toevoegen, anders waren er geen rellen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:12:43 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197637997
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:10 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

De enige mensen die dan wel buiten komen zijn de relschoppers en de figuren die zich nu ook al niet aan de huidige regels houden. Dus veel zal zo'n extra maatregel niet gaan toevoegen, anders waren er geen rellen.
Zijn ze extra makkelijk op te sporen en vast te zetten
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')