abonnement Unibet Coolblue
pi_197607004
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is gewoon wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, hier een voorbeeldje, @:Momo heeft er nog meer

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3728903
dankje
pi_197607042
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:57 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Nog niet nee. maar dit is een glijdende schaal. Waar is t bewijs dat zo'n avondklok überhaupt werkt?
”Nog niet nee..” echt.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197607266
Eindconclusie m.i. is dat mensen het niets eens worden over het vergelijkingen kunnen trekken met handelingen uit een oorlog, in dit geval WO2. Maar ook dat er mensen zijn die dat wel zien en misschien is dat wel voldoende want we weten allemaal dat in het land der blinden 1 oog Koning is.
pi_197607292
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:51 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Grondwettelijke vrijheden worden WEL gepasseerd met dank aan de uit "nood" gecreëerde spoedwet onder het mom van nationale veiligheid vanwege een nationale ramp die er dus niet is.
Hier heb je vast een goede onderbouwing voor met concrete voorbeelden. Ik ben benieuwd. Vooral naar welke artikelen van de grondwet precies op welke manier geschonden worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 13:34:50 ]
pi_197607347
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:48 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Geef gewoon antwoord in plaats van eromheen te blijven draaien! Het antwoord is nee en je weet het!

Goedzo, begin die discussie maar niet want ook jij weet dat er nauwelijks sprake is van gevaar en dat er hier omwille van een Zorgprobleem wordt gehandeld en ook nog eens erg eenzijdig en daarmee OER DOM tenzij men natuurlijk nog een ander doel nastreeft. Maar om nou te zeggen WoW wat wordt er in lijn gehandeld met de ernst van de situatie.... ik denk het niet!

En die vergelijkingen met situaties ten tijde van een oorlog zijn prima te maken, ook dat weet je maar wil je gewoon niet zien.
Waar is het antwoord precies nee op en waarom is dat? Waar baseer je dat op?

En even voor de duidelijkheid: jij bent hier niet om te bepalen wat ik wel of niet weet. Mijn visie staat namelijk haaks op die van jou, gebaseerd op wetenschappelijke feiten in plaats van onderbuikgevoelens en complottheorieën. Dus nee, wat je schrijft klopt niet.

Ik reageer er niet op omdat dit topic hier niet over gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 13:17:47 ]
  zondag 24 januari 2021 @ 13:30:23 #256
451005 Grems
Clown World
pi_197607591
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:50 schreef DW457 het volgende:
Je hoort en ziet het overal: continu de vergelijking met de Tweede Wereldoorlog als het gaat over de maatregelen die worden getroffen om de huidige crisis aan te pakken. Ook hier wordt er rijkelijk gestrooid met termen als de gestapo, sperrzeit, landverraders, etc.. Waarom? 99,99% van de mensen die dit roepen hebben (gelukkig) nog nooit een oorlog meegemaakt, hoe kan je dan zeggen dat het hetzelfde is?

De enige overeenkomst is nu de avondklok, die is inderdaad sinds WOII niet meer ingezet. Maar het slaat nergens op om de politie, die opdracht uitvoert uit Den Haag, dan landverraders te noemen. Wat moeten ze dan doen: zelf de wetten gaan verzinnen en besluiten dat ze niet meer naar de regering luisteren? Beetje een afbreuk van de Trias Politica, niet?

Ik stoor me er in ieder geval aan en vind het ook immens dom overkomen wanneer mensen vergelijkingen gaan trekken met zaken waar ze totaal geen weet van hebben. Je zou ze haast eens naar een echt oorlogsgebied willen sturen, dan piepen ze wel anders.

Ik hoop dat we hier op FOK! wel een beetje niveau kunnen tonen en kunnen stoppen met die dwaze vergelijkingen en uitspraken.
Weet je wie ook gewoon opdracht uitvoerde?

Het is mij in ieder geval inmiddels wel duidelijk hoe het toch mogelijk was dat zovelen kritiekloos meewerkten aan allerlei waanzin van heksenverbranding tot jodenvervolging.

Ondanks mijn zeer lage verwachtingen van de gemiddelde medemens had zelfs ik in geen duizend jaar kunnen bevroeden dat absurde aantallen van mijn landgenoten onderaan een flat in Teheran zouden kunnen staan om tegen de homoseksueel te roepen dat hij zich gewoon aan de wet had moeten houden, seconden voordat zijn hersenen ontploffen op het trottoir.

Je moet gewoon geen afbeelding van de Dear Leader beschadigen :')

Je mag nog steeds protesteren, je mag alleen niet praten in het openbaar en met maximaal 6 mensen samenkomen

https://www.lbc.co.uk/new(...)s-metro-bus-doctors/

Vergelijkingen met WW2 mag je weglaten, we leven in een vrij land. Met kledingvoorschriften, een avondklok, extreme restricties op sociaal contact, gedwongen sluitingen van ondernemingen en waarschijnlijk binnenkort een verbod op praten.

Gelukkig duurt het maar twee weken 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 8% gewijzigd door Grems op 24-01-2021 13:35:59 ]
pi_197608606
Ik kon ook niet gewoon even uurtje de hond uitlaten he?

Oke, ik heb geveegd. Onderbuikgevoelens over de toekomst mogen achterwegen blijven, net als sneren naar elkaar.

Als dan blijkt dat het niet normaal kan, dan moet het maar gewoon helemaal niet. Jammer maar helaas.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:35:15 #258
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_197609056
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:56 schreef DW457 het volgende:

[..]

Nee, het toont een gebrek aan intelligentie aan. Jodenvervolging, razzia's, niet weten of je zorg of eten krijgt, niet weten of je de nacht of dag overleefd, niet weten waar je vrienden, familie en/of geliefden zijn en hoe het met hun gaat, zonder reden opgepakt en mishandeld worden, openlijke discriminatie en ongelijke rechten, dood en verderf om je heen zien...dat zijn aspecten van oorlog.

Dan vallen die dichte winkels en een avondklok van ten minste twee weken nogal mee.
De maatregelen die er nu zijn zijn echt wel extreem zwaar, daar kun je niet licht over denken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_197609141
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Weet je wie ook gewoon opdracht uitvoerde?

Ja, iedereen die voor of namens iemand werkt. ;)

quote:
Het is mij in ieder geval inmiddels wel duidelijk hoe het toch mogelijk was dat zovelen kritiekloos meewerkten aan allerlei waanzin van heksenverbranding tot jodenvervolging.

Ondanks mijn zeer lage verwachtingen van de gemiddelde medemens had zelfs ik in geen duizend jaar kunnen bevroeden dat absurde aantallen van mijn landgenoten onderaan een flat in Teheran zouden kunnen staan om tegen de homoseksueel te roepen dat hij zich gewoon aan de wet had moeten houden, seconden voordat zijn hersenen ontploffen op het trottoir.

Je moet gewoon geen afbeelding van de Dear Leader beschadigen :')

Huh...wat...? Kan je dit toelichten, want ik volg je even totaal niet en zie ook de link met dit topic niet.

quote:
Je mag nog steeds protesteren, je mag alleen niet praten in het openbaar en met maximaal 6 mensen samenkomen

Ding is inderdaad dat je niet met te veel mag samenkomen, maar protesteren mag nog wel, maar wel volgens de geldende wet- en regelgeving. De laatste 'protesten' hebben laten zien dat ze overal maling aan hebben en dus worden die protesten hard aangepakt. Ze hebben dat aan zichzelf te danken.

quote:
Tsja, het OMT hier heeft ook extreme maatregelen geopperd. Gelukkig gaat uiteindelijk de regering erover die verder kijkt naar andere gevolgen van de maatregelen. Dus uiteindelijk is dit nieuwsbericht niet zoveel zeggend.
quote:
Vergelijkingen met WW2 mag je weglaten, we leven in een vrij land. Met kledingvoorschriften, een avondklok, extreme restricties op sociaal contact, gedwongen sluitingen van ondernemingen en waarschijnlijk binnenkort een verbod op praten.

Gelukkig duurt het maar twee weken 8)7 8)7 8)7
Dit slaat nergens op en is nergens op gebaseerd (ook dat ene krantenartikeltje onderbouwd het niet). Ja, we moeten ons aan een paar regels houden, maar wat is het alternatief? De vergelijking met WOII is er in ieder geval niet.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:35 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

De maatregelen die er nu zijn zijn echt wel extreem zwaar, daar kun je niet licht over denken.
Dat ben ik niet met je eens. Het is nog hartstikke te doen. En opnieuw: we moeten wel iets. Maar goed: of een maatregel (te) zwaar is of niet, staat hier niet ter discussie. Daar zijn genoeg andere topics voor.
pi_197618434
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:17 schreef DW457 het volgende:

[..]

Waar is het antwoord precies nee op en waarom is dat? Waar baseer je dat op?

En even voor de duidelijkheid: jij bent hier niet om te bepalen wat ik wel of niet weet. Mijn visie staat namelijk haaks op die van jou, gebaseerd op wetenschappelijke feiten in plaats van onderbuikgevoelens en complottheorieën. Dus nee, wat je schrijft klopt niet.

Ik reageer er niet op omdat dit topic hier niet over gaat.
Precies op jouw antwoord.... zo goed als weg maar niet helemaal.... dan is het gewoon nee en niet een klein beetje of iets anders maar gewoon nee. Is dat nou zo moeilijk?

Op je 2e punt zijn we het eens, jij bepaalt ook niet het mijne en ik berust me ook op wetenschappelijke aspecten maar dat zijn de ongewenste en gecensureerde aspecten of die aspecten die enkel dankzij een spoedwet nu niet toegankelijk worden verklaard door een rechter.

Dat polariseren van je is jammerlijk typerend voor mensen wiens geloof in het gedrang komt en kan ik je om die reden dan ook niet kwalijk nemen. Wil je wel zeggen dat ik geen Corona ontkenner ben, geen complotdenker en zeker geen uitspraken doe waar geen goed doordachte redenering achter zit. Tevens weet ik dat een hoop andere mensen er net zo over denken maar dat zijn dan ook mensen die zich niet blind staren op slechts 1 mogelijkheid.

On topic, sommige vergelijkingen kunnen prima worden gemaakt met wat er in en om WO2 gaande was, wat mij betreft. Dat betreft dan o.a.massa hysterie, mensen misleiden om een bepaald doel na te streven los van de vraag of er ook andere mogelijkheden zijn en al eerder genoemd, het stilletjes laten verdwijnen van social media profielen, ontslag van mensen die zich kritisch uitspreken en zo zijn er nog wel wat vergelijkingen te trekken waar men destijds mee te maken had en nu weer.
pi_197618630
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:18 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Precies op jouw antwoord.... zo goed als weg maar niet helemaal.... dan is het gewoon nee en niet een klein beetje of iets anders maar gewoon nee. Is dat nou zo moeilijk?

Op je 2e punt zijn we het eens, jij bepaalt ook niet het mijne en ik berust me ook op wetenschappelijke aspecten maar dat zijn de ongewenste en gecensureerde aspecten of die aspecten die enkel dankzij een spoedwet nu niet toegankelijk worden verklaard door een rechter.

Dat polariseren van je is jammerlijk typerend voor mensen wiens geloof in het gedrang komt en kan ik je om die reden dan ook niet kwalijk nemen. Wil je wel zeggen dat ik geen Corona ontkenner ben, geen complotdenker en zeker geen uitspraken doe waar geen goed doordachte redenering achter zit. Tevens weet ik dat een hoop andere mensen er net zo over denken maar dat zijn dan ook mensen die zich niet blind staren op slechts 1 mogelijkheid.

On topic, sommige vergelijkingen kunnen prima worden gemaakt met wat er in en om WO2 gaande was, wat mij betreft. Dat betreft dan o.a.massa hysterie, mensen misleiden om een bepaald doel na te streven los van de vraag of er ook andere mogelijkheden zijn en al eerder genoemd, het stilletjes laten verdwijnen van social media profielen, ontslag van mensen die zich kritisch uitspreken en zo zijn er nog wel wat vergelijkingen te trekken waar men destijds mee te maken had en nu weer.
Ik ben heel benieuwd naar concrete voorbeelden en onderbouwingen hiervan. Heb je die ook? Zo niet, dan sla je de plank met de vergelijking met WOII nogal mis.
pi_197618639
Aanvullend, hoe zit het met dit authentieke bericht van onze buurtjes Duitsland?

Let op, kan misselijkheid en nare herinneringen oproepen bij mensen die eerder in concentratiekampen werden gestopt!!


Maar hey, wat raar toch die vergelijkingen met een WO......
pi_197618801
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:27 schreef SmaRTeY het volgende:
Aanvullend, hoe zit het met dit authentieke bericht van onze buurtjes Duitsland?

Let op, kan misselijkheid en nare herinneringen oproepen bij mensen die eerder in concentratiekampen werden gestopt!!


Maar hey, wat raar toch die vergelijkingen met een WO......
Hier moet ik je gelijk geven. Een gevangenis voor mensen die zich niet aan de quarantaineregels houden gaat erg ver en is zeker niet handig om zo door de Duitsers in te voeren. Of de vergelijking met een concentratie- of vernietigingskamp terecht is, dat vind ik te ver gaan. De gedachtegang om deze vergelijking te trekken kan ik echter wel volgen en begrijpen.
pi_197619088
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hier moet ik je gelijk geven. Een gevangenis voor mensen die zich niet aan de quarantaineregels houden gaat erg ver en is zeker niet handig om zo door de Duitsers in te voeren. Of de vergelijking met een concentratie- of vernietigingskamp terecht is, dat vind ik te ver gaan. De gedachtegang om deze vergelijking te trekken kan ik echter wel volgen en begrijpen.
Godzijdank worden mensen hier niet vernietigd, en zoals met meer te maken vergelijkingen zijn die niet gelijk aan de ernst van toen maar ze zijn wel te maken. Het is geen verzinsel dat er op social media accounts zijn verwijderd van mensen die zich kritisch hebben uitgelaten m.b.t. de Corona aanpak of mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt. Het gebeurt en mensen zouden zich eens goed achter hun oren moeten gaan krabben.

Een andere opvallende, in WO2 was de avondklok volgens sommigen hier de enige vergelijking met nu. Dat was ten tijde van een oorlog waarin massa's mensen het leven lieten. Heb je de CBS sterftecijfers van NL eens bekeken van 2016 t/m 2020? In 2020 (inclusief Corona ellende) was dat % nipt hoger dan in 2016..... kan iemand nog uitleggen waarom deze meest drastische vrijheid beperkende maatregel nodig is?!

Ik heb het op een rijtje gezet:


[ Bericht 0% gewijzigd door SmaRTeY op 24-01-2021 21:55:45 (fout correctie) ]
pi_197619790
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef SmaRTeY het volgende:
de CBS sterftecijfers van NL eens bekeken van 2016 t/m 2020? In 2020 (inclusief Corona ellende) was dat % lager dan in 2016 en 2018..... kan iemand nog uitleggen waarom deze meest drastische vrijheid beperkende maatregel nodig is?!
Je wil nu weer aansturen op de vraag of de maatregelen proportioneel zijn m.b.t. corona en de gevolgen daarvan. Opnieuw zeg ik: dat is niet de bedoeling van dit topic en daar gaan we het niet over hebben hier. Daar zijn simpelweg andere topics over waar dat wel kan.

quote:
Godzijdank worden mensen hier niet vernietigd, en zoals met meer te maken vergelijkingen zijn die niet gelijk aan de ernst van toen maar ze zijn wel te maken. Het is geen verzinsel dat er op social media accounts zijn verwijderd van mensen die zich kritisch hebben uitgelaten m.b.t. de Corona aanpak of mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt. Het gebeurt en mensen zouden zich eens goed achter hun oren moeten gaan krabben.
Ik ben erg kritisch over de vraag wie moet gaan over de bestrijding van nep nieuws. Ik ben van mening dat dat zeker niet in handen moet zijn van machtige bedrijven zoals Google en Facebook, wat nu wel het geval is. Daar maak ik me, net zoals jij ook zorgen over. Je zou ook deze vergelijking zeker kunnen doortrekken naar de censuur van WOII, maar ook hier zit hem een verschil in de mate en het doel, maar de vergelijking snap ik wel.

Het grote verschil zit hem er echter in dat hier geen mensen verdwijnen (zoals dat in landen zoals Rusland, China en Noord-Korea wel gebeurd), maar enkel facebook-accounts.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 21:09:34 ]
pi_197619929
quote:
Het artikel snijdt zichzelf wel erg in de vingers met een foto van een scene uit de dystopie, dat is gewoon ronduit stemmingsmakerij en sneu :')
pi_197620124
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je wil nu weer aansturen op de vraag of de maatregelen proportioneel zijn m.b.t. corona en de gevolgen daarvan. Opnieuw zeg ik: dat is niet de bedoeling van dit topic en daar gaan we het niet over hebben hier. Daar zijn simpelweg andere topics over waar dat wel kan.
[..]

Ik ben erg kritisch over de vraag wie moet gaan over de bestrijding van nep nieuws. Ik ben van mening dat dat zeker niet in handen moet zijn van machtige bedrijven zoals Google en Facebook, wat nu wel het geval is. Daar maak ik me, net zoals jij ook zorgen over. Je zou ook deze vergelijking zeker kunnen doortrekken naar de censuur van WOII, maar ook hier zit hem een verschil in de mate en het doel, maar de vergelijking snap ik wel.
Ok, ik meet daar met twee maten, enerzijds inderdaad de proportionaliteit (aard van het beestje) en dat hoort hier niet.
pi_197620207
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:13 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook hebben ze niet zo'n beste naam, die Frontnieuws gasten:

Leverancier van fake news: Frontnieuws.com herkauwt oud junknieuws
Ik ben in de veronderstelling dat ondanks de bron dit geen fake nieuws is maar het zou prachtig zijn als dit wel het geval is. Ik ga kijken of ik andere meer gerenommeerde bronnen kan vinden aangaande deze kampen. (Ik heb een filmpje gezien waar dit in het Canadese parlement werd besproken maar is al langer geleden.)
pi_197620289
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Godzijdank worden mensen hier niet vernietigd, en zoals met meer te maken vergelijkingen zijn die niet gelijk aan de ernst van toen maar ze zijn wel te maken. Het is geen verzinsel dat er op social media accounts zijn verwijderd van mensen die zich kritisch hebben uitgelaten m.b.t. de Corona aanpak of mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt. Het gebeurt en mensen zouden zich eens goed achter hun oren moeten gaan krabben.

Een andere opvallende, in WO2 was de avondklok volgens sommigen hier de enige vergelijking met nu. Dat was ten tijde van een oorlog waarin massa's mensen het leven lieten. Heb je de CBS sterftecijfers van NL eens bekeken van 2016 t/m 2020? In 2020 (inclusief Corona ellende) was dat % lager dan in 2016 en 2018..... kan iemand nog uitleggen waarom deze meest drastische vrijheid beperkende maatregel nodig is?!

Ik heb het op een rijtje gezet:
[ afbeelding ]
Hoe kan het dat er in totaal in 2016 en 2018 veel minder 65 plussers waren dan in de andere jaren (~2,5 miljoen tegen >3 miljoen)? Dat lijkt niet echt te kloppen. Ook het aantal 0-65 maakt vreemde schokken, dus deze data lijkt me ook niet echt te kloppen.
pi_197620315
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik ben in de veronderstelling dat ondanks de bron dit geen fake nieuws is maar het zou prachtig zijn als dit wel het geval is. Ik ga kijken of ik andere meer gerenommeerde bronnen kan vinden aangaande deze kampen. (Ik heb een filmpje gezien waar dit in het Canadese parlement werd besproken maar is al langer geleden.)
Je zal mij het ook niet horen ontkennen dat er plekken zijn waar mensen gedwongen worden in quarantaine te blijven. Ik wéét dat die er zijn, daar zijn genoeg bronnen en berichten voor te vinden. Je zit daar echter niet in een houten hutje met 10 man per m2, zonder wat voor voorzieningen ook, zonder eten, zonder uitzicht op bevrijding en met dwangarbeid.
pi_197620549
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe kan het dat er in totaal in 2016 en 2018 veel minder 65 plussers waren dan in de andere jaren (~2,5 miljoen tegen >3 miljoen)? Dat lijkt niet echt te kloppen. Ook het aantal 0-65 maakt vreemde schokken, dus deze data lijkt me ook niet echt te kloppen.
Typefouten, inmiddels gecorrigeerd voor de goede orde.

[ Bericht 6% gewijzigd door SmaRTeY op 24-01-2021 21:57:50 (cijfer integriteit) ]
pi_197620700
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je zal mij het ook niet horen ontkennen dat er plekken zijn waar mensen gedwongen worden in quarantaine te blijven. Ik wéét dat die er zijn, daar zijn genoeg bronnen en berichten voor te vinden. Je zit daar echter niet in een houten hutje met 10 man per m2, zonder wat voor voorzieningen ook, zonder eten, zonder uitzicht op bevrijding en met dwangarbeid.
Nee dat klopt, de vergelijking zit alleen in het "gedwongen" tijdelijk "opsluiten" van mensen in daarvoor specifiek ingerichte gebouwen.

Overigens heb ik dat filmpje gevonden waar het Canadese parlement die faciliteiten bespreekt. De eerste uitleg is dat deze zijn bedoeld voor reizigers maar als de vrager hier verder op doorgaat wordt hij afgekapt en gaat men door naar de volgende vraag. Die reactie roept bij mij vraagtekens op.
pi_197620725
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:32 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Heb ik geen verklaring voor, cijfers rechtstreeks overgenomen van CBS Open data voor die jaren.
Ik krijg deze getallen:

2016 2017 2018 2019 2020
13893812 13921847 13941968 13968159 14015030
3107842 3183536 3263878 3339679 3419268

https://opendata.cbs.nl/s(...)61BEV/table?dl=4A5C3

Maakt nog al een verschil qua percentages die je berekent. 2020 was het dodelijkst voor mensen van 65+.
pi_197620876
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb een zwart-wit monitor, zag niet dat je blauw was :)
Dat maakt niet uit. Ik weet, als TS, wat on- en offtopic is, en dit is offtopic en dat gaan we hier gewoon niet doen. Hier zijn zat andere topics voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 21:44:25 ]
pi_197620942
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:37 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nee dat klopt, de vergelijking zit alleen in het "gedwongen" tijdelijk "opsluiten" van mensen in daarvoor specifiek ingerichte gebouwen.

Overigens heb ik dat filmpje gevonden waar het Canadese parlement die faciliteiten bespreekt. De eerste uitleg is dat deze zijn bedoeld voor reizigers maar als de vrager hier verder op doorgaat wordt hij afgekapt en gaat men door naar de volgende vraag. Die reactie roept bij mij vraagtekens op.
Ja, het is raar, maar ik weet niet wat de context is. Het is een fragment en het gevaar daarvan is dat je niet weet wat ervoor en erna gebeurd. Maar goed, het tijdelijk opsluiten van mensen vergelijken met WOII is dan hetzelfde als gevangenissen vergelijken met WOII, of sla ik nu een stap over?
pi_197621059
Alleen mensen met een IQ lager dan dat van een halve kastanjenoot op sterk water vergelijken dit met WOII.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197621102
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:46 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja, het is raar, maar ik weet niet wat de context is. Het is een fragment en het gevaar daarvan is dat je niet weet wat ervoor en erna gebeurd. Maar goed, het tijdelijk opsluiten van mensen vergelijken met WOII is dan hetzelfde als gevangenissen vergelijken met WOII, of sla ik nu een stap over?
Nee dan ga je weer de directe vergelijking trekken en dat is gewoon onmogelijk.
Ik spreek liever over parallellen wat dat betreft in plaats van vergelijking, het lijkt erop maar is absoluut niet hetzelfde.
pi_197621192
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:51 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Nee dan ga je weer de directe vergelijking trekken en dat is gewoon onmogelijk.
Ik spreek liever over parallellen wat dat betreft in plaats van vergelijking, het lijkt erop maar is absoluut niet hetzelfde.
Ah zo, ja die snap ik. Ding daarvan is echter weer dat je een parallel vrij snel te pakken hebt. Maar, al met al, is en blijft het altijd goed om scherp te blijven, ook op de overheid. Want een herhaling van WOII willen we niet en hebben we zelf ook in de hand.
pi_197621413
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ah zo, ja die snap ik. Ding daarvan is echter weer dat je een parallel vrij snel te pakken hebt. Maar, al met al, is en blijft het altijd goed om scherp te blijven, ook op de overheid. Want een herhaling van WOII willen we niet en hebben we zelf ook in de hand.
Voor mij een prima afsluiter, blijf scherp en dat moeten we ook samen doen.
pi_197621445
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Voor mij een prima afsluiter, blijf scherp en dat moeten we ook samen doen.
Eens. :)
pi_197621905
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoe begon het ? Bepaalde mensen een ster opspelden, bepaalde mensen een "bewijs" laten meedragen om maar mee te blijven doen in de maatschappij.....

Vooral de propaganda machine die volop draait, alleen mensen aan het woord laten komen die pro corona zijn, mensen ridiculiseren die kritiek hebben op de corona maatregelen.

Dat begon in 1933, 7 jaar later was het inderdaad pas oorlog.....
Ik ben wel voor een vervolging van zwakzinnigen.

A) Minder mensen op deze aardkloot, beter voor de aarde. Er moet iets gedaan worden aan de overbevolking.
B) Veel relaxter zonder die simpele zielen waar je geen normale discussie mee kan voeren.
  maandag 25 januari 2021 @ 00:22:45 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197624884
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:59 schreef incel het volgende:
Ik vind vergelijking wel enigszins terecht en vind nog steeds dat mensen er na een jaar te luchtig mee omgaan.

"Dat gebeurt hier toch niet hoor"
"Het is maar voor 2 weken"

Dit was een jaar geleden.

Blijkbaar krijg je na 75 jaar net geen vrijheid de naïviteit niet uit mensen.
En zou je een moment kunnen opnoemen dat dit zich afspeelde in de Tweede Wereldoorlog?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 25 januari 2021 @ 00:32:12 #285
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197624953
Ik vind een avondklok het doel, besmettingen voorkomen en daarmee de zorg ontlasten, ver voorbij schieten. Het lijkt me eerder een maatregel uit totale wanhoop. Of wellicht gewoon uitgevoerd met het oog op de aankomende verkiezingen: 'Kijk ons eens daadkrachtig zijn'. Ja rijkelijk te laat pik, had dit dan in december gedaan toen de besmettingscijfers veel zorgwekkender waren. Nu is het een soort mosterd na de maaltijd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 25 januari 2021 @ 00:35:52 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197624982
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:32 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vind een avondklok het doel, besmettingen voorkomen en daarmee de zorg ontlasten, ver voorbij schieten. Het lijkt me eerder een maatregel uit totale wanhoop. Of wellicht gewoon uitgevoerd met het oog op de aankomende verkiezingen: 'Kijk ons eens daadkrachtig zijn'. Ja rijkelijk te laat pik, had dit dan in december gedaan toen de besmettingscijfers veel zorgwekkender waren. Nu is het een soort mosterd na de maaltijd.
Misschien moet je de politiek ingaan. Je zal het vast allemaal beter kunnen zien. Daarnaast negeer je de mutaties.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 25 januari 2021 @ 00:38:10 #287
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197625000
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Misschien moet je de politiek ingaan. Je zal het vast allemaal beter kunnen zien. Daarnaast negeer je de mutaties.
Negeerde de overheid die mutaties dan ook niet door nog wekenlang vluchten vanuit o.a. Groot-Brittannië toe te staan?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 25 januari 2021 @ 00:39:28 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197625009
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:38 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Negeerde de overheid die mutaties dan ook niet door nog wekenlang vluchten vanuit o.a. Groot-Brittannië toe te staan?
Men moet toch afwegingen maken op de informatie die beschikbaar is, niet op basis van onderbuikgevoelens,
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 25 januari 2021 @ 00:40:34 #289
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197625011
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 00:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Men moet toch afwegingen maken op de informatie die beschikbaar is, niet op basis van onderbuikgevoelens,
Er was toen al meer dan genoeg duidelijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197626834
neverm
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_197627840
Het is niet te vergelijken, maar toch zijn de vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog niet onbelangrijk. Vrijheid is een groot goed en ik vind het ergens toch belangrijk om bij elke maatregel af te vragen of we niet weer afglijden naar een situatie zoals 75 jaar geleden.
pi_197628820
Ook door reacties als het lijkt wel ween burgeroorlog van politici.

Waar slaat dat dan op, mensen voorbereiden op inzet van het leger ? Nog langere avondklok ?
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 12:16:08 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197629455
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:35 schreef Bananenpap het volgende:
Het is niet te vergelijken, maar toch zijn de vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog niet onbelangrijk. Vrijheid is een groot goed en ik vind het ergens toch belangrijk om bij elke maatregel af te vragen of we niet weer afglijden naar een situatie zoals 75 jaar geleden.
Die vraag kan, zolang we niet door een buitenlandse mogendheid bezet zijn, altijd met nee beantwoord worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 12:18:34 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197629497
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Ik weet, als TS, wat on- en offtopic is, en dit is offtopic en dat gaan we hier gewoon niet doen. Hier zijn zat andere topics voor.
Even voor de goede orde, zo werkt dat niet. Jij mag als TS niets meer of minder dan iedere andere user en jij bepaalt ook niet of een reactie offtopic is, sorry.
Als je een reactie ziet waarvan je denkt dat die offtopic is dan mag je een TR zetten en dan beoordelen de mods of dat zo is.

Dus zoals iemand als opmerkte, niet gaan armchair modden aub.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197629571
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die vraag kan, zolang we niet door een buitenlandse mogendheid bezet zijn, altijd met nee beantwoord worden.
Je kan ook Covid als vijand zien of je eigen regering, die gebruik maakt van dezelfde tactieken of desnoods de WHO en Co die ons leven willen gaan bepalen.

Het gaat om een vergelijking maken, een parallel trekken, die hoeft niet letterlijk hetzelfde te zijn.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 12:23:35 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197629581
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan ook Covid als vijand zien of je eigen regering, die gebruik maakt van dezelfde tactieken of desnoods de WHO en Co die ons leven willen gaan bepalen.

Het gaat om een vergelijking, die hoeft niet letterlijk hetzelfde te zijn.
Je kan van alles fantaseren, ja. Alleen slaat het nergens op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197630703
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die vraag kan, zolang we niet door een buitenlandse mogendheid bezet zijn, altijd met nee beantwoord worden.
Ligt er aan welke vraag je stelt. Hoogstwaarschijnlijk speelt over een tijd de discussie over een vaccinatiebewijs. Of je wel of niet het café in mag als je nog niet gevaccineerd bent. In besluiten over dat soort maatregelen zijn vergelijkingen best belangrijk.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:40:32 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197630824
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ligt er aan welke vraag je stelt. Hoogstwaarschijnlijk speelt over een tijd de discussie over een vaccinatiebewijs. Of je wel of niet het café in mag als je nog niet gevaccineerd bent. In besluiten over dat soort maatregelen zijn vergelijkingen best belangrijk.
Wat helemaal niets te maken heeft met WO2. Dat dit belangrijke vragen zijn is evident maar de relevantie met WO 2 is er niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631103
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat helemaal niets te maken heeft met WO2. Dat dit belangrijke vragen zijn is evident maar de relevantie met WO 2 is er niet.
Die is er zeker wel. De gebeurtenissen in de oorlog hebben grote invloed gehad in het vormen van wat wij vandaag de dag onder vrijheid verstaan. Juist door de geschiedenis te bestuderen en mee te nemen, kunnen problemen in de toekomst voorkomen worden. Dat de oorlog een andere situatie was ben ik mee eens, maar dat betekent niet dat je geen vergelijkingen kunt maken. Zo zwartwit is het allemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')