abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 januari 2021 @ 09:49:18 #1
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197603950
Dag lieve mensen,

Ik heb het een jaar volgehouden al deze shit maar ik ben er nu echt klaar mee en ik merk dat ik echt problemen krijg met mijn geestelijke gesteldheid. Ik hield altijd van hardlopen 's avonds maar ik mag dit niet meer omdat iedereen hartstikke dood gaat van corona als ik 's avonds na negenen van mijn voordeur naar mijn voordeur ren. Dat we niet meer naar het café konden was één ding. De mondkapjes in de supermarkt had ik ook moeite mee maar goed dat was maar voor 10 minuten per dag want ik doe altijd maar weinig boodschappen. Maar nu wordt ik godverdomme opgesloten in mijn huis. En het probleem is dat iedereen dit soort shit aanmoedigd. Ik zit nu met een bakje koffie op internet een beetje filmpjes te kijken en ik schrik me ervan hoe mensen geweld lopen toe te juichen door wandelaars of fietsers die gewoon onderweg naar huis zijn. Ik zie de mensen die deze controles uitvoeren ook niet meer als hulpverleners. En begrijp me niet verkeerd ik heb altijd respect gehad voor hulpverleners. Mensen die hulp bieden. Brandweer, ambulancepersoneel en politie. Maar ik vind dit niks meer met politie te maken hebben. Ik zie dit als bezetters, nsbers en ik krijg er de rillingen van hoe deze machtsgeile gekken stoer op een kruispunt staan en iedereen die op de fiets zit aanspreken.

Vroeger voelde ik me veilig als ik hulpverleners zag, nu zit er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt ren voor ze op jou schieten.

Ben ik de enige hierin? Moet ik contact opnemen met de GGZ?

gr
pi_197603978
Je kan pas strafbaar worden gesteld als je gepakt wordt.

Succes TS ^O^
  zondag 24 januari 2021 @ 09:52:42 #3
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197603989
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Je kan pas strafbaar worden gesteld als je gepakt wordt.

Succes TS ^O^
Ik heb ook sterk de drang om alleen nog bewapend over straat te gaan. :/
pi_197604008
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:52 schreef incel het volgende:

[..]

Ik heb ook sterk de drang om alleen nog bewapend over straat te gaan. :/
In bepaalde gebieden van Nederland loop ik sowieso na zonsondergang niet zonder wapen over straat.

Waar ik woon is dat gelukkig niet nodig.
pi_197604025
Zit toch niet zo te zeiken man. Gewoon opvolgen die regels, ze zijn er niet voor niks.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 10:08:35 #6
441859 crew  Lenny77
pi_197604175
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:52 schreef incel het volgende:

[..]

Ik heb ook sterk de drang om alleen nog bewapend over straat te gaan. :/
Waarom? Zij doen ook maar gewoon wat ze moeten doen. Ze zullen je nog steeds helpen als je in nood bent!
En als jij je netjes aan de tijdelijke regels houdt is er helemaal niets aan de hand.

Wij zitten al een hele tijd met een avondklok, onze regels zijn strenger dan bij jullie. Reisverbod gaat binnenkort in.
Nou en? We weten waarvoor we het doen en dankzij de types die denken dat het niet nodig is, denken dat de regels niet voor hun zijn en de zaak blijven bezeiken zitten we er nog langer in.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 24 januari 2021 @ 10:10:18 #7
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197604201
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Waarom? Zij doen ook maar gewoon wat ze moeten doen.
Dat is dus het probleem. Doen wat ze moeten doen. Ze moeten dit doen maar ze zouden het niet willen doen. Ik ben over het algemeen niet van de 2e wereldoorlogvergelijkingen maar daar moesten mensen ook iets doen wat ze eigenlijk niet zouden willen doen met betrekking tot bepaalde dingen controleren. Ja de wet is de wet.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:20:28 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197604333
Niet piepen.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:21:43 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197604347
Sowieso is het onzin om agenten hulpverleners te noemen. Dat was altijd al een goedkope truc om geweld tegen hun op dezelfde hoop te gooien als tegen brandweerlui en ambulancemedewerkers. Agenten zijn de sterke arm van de overheid, de uitvoerders van het geweldsmonopolie. Geweld zit ingebouwd in hun taakbeschrijving en een gewelddadige reactie daarop is een normaal onderdeel van het werk. Niet dat het daarmee oké is, maar het is niet vergelijkbaar met geweld tegen een ambulancemedewerker die aan het werk is en zeker niet erger dan geweld tegen een andere burger. Minder erg zelfs, maar dat in de wet opnemen is ook niet zo slim. Een lichte schrikreactie bij het aanschouwen van de politie is dan ook vrij normaal als je belangen strijdig zijn met die van de wetgever. Daarvoor hoef je niet naar de GGZ. Als het je leven gaat beheersen zou ik er wel met een professional over praten.

Mijn advies aan jou zou zijn om het leefbaar voor jezelf te houden. Denk na over alternatieven als uitlaatklep. Ga er desnoods even voor zitten en schrijf ze uit. Stop met het kijken van die filmpjes, want die maken het alleen maar erger. Focus je liever op hobby's die je nog wel kan uitvoeren en dingen die je altijd al wilde doen, maar geen tijd voor had. Mocht je dan een keer in de avond de muren echt op je af voelen komen, zou ik lekker je rondje maken. Zolang jij niemand tot last bent, kun je jezelf in de spiegel aankijken en de kans op een boete moet je dan maar nemen.

O en ga absoluut niet bewapend over straat! Daarmee maak je de situatie voor jezelf en anderen alleen maar onveiliger. Wapens zijn niet de oplossing voor jouw probleem.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:24:10 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197604379
Waarom ga je elke dag boodschappen doen? Waarom doe je niet gewoon 1x in de week boodschappen, zodat je minder in de supermarkt bent?

Waarom moet je per sé na 21:00u hardlopen? Dat kan niet tussen 5 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 10:32:06 #11
441859 crew  Lenny77
pi_197604528
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:10 schreef incel het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem. Doen wat ze moeten doen. Ze moeten dit doen maar ze zouden het niet willen doen. Ik ben over het algemeen niet van de 2e wereldoorlogvergelijkingen maar daar moesten mensen ook iets doen wat ze eigenlijk niet zouden willen doen met betrekking tot bepaalde dingen controleren. Ja de wet is de wet.
Niemand 'wil' echt aan deze maatregelen meedoen. Natuurlijk wil ik ook liever gewoon op straat lopen, naar een feestje gaan, mijn oma zien, gewoon zonder mondmasker werken enz enz,...
Maar wij (zij, de politie,.. wie dan ook) weten WAAROM we deze regels nu volgen. En daarom willen we ze ook doen. En doen we ze.
En als iedereen gewoon mee zou doen, dan waren die politiemannen daar niet eens nodig in de eerste plaats. Is een beetje zoals veel te hard rijden en dan zeiken dat de politie kut is en onderdrukt. Rij gewoon niet te hard! Jij bent dan in schuld, niet zij.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 24 januari 2021 @ 10:57:22 #12
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197604984
quote:
5s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:24 schreef daNpy het volgende:
Waarom ga je elke dag boodschappen doen? Waarom doe je niet gewoon 1x in de week boodschappen, zodat je minder in de supermarkt bent?

Waarom moet je per sé na 21:00u hardlopen? Dat kan niet tussen 5 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds?
Dit dus. Het zijn net kinderen die vlak voor het eten nog een snoepje willen.
soooo, da's mooi!
pi_197605132
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dit dus. Het zijn net kinderen die vlak voor het eten nog een snoepje willen.
Net als met die leenhonden. Normaal is het al rustig na 9 uur en nu wil iedereen lopen na die tijd :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:17:28 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197605305
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dit dus. Het zijn net kinderen die vlak voor het eten nog een snoepje willen.
Dit. Gewoon willen doen omdat het nu niet mag en dat als excuus gebruiken om te bitchen op de handhavers.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 11:19:08 #15
441859 crew  Lenny77
pi_197605336
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit. Gewoon willen doen omdat het nu niet mag en dat als excuus gebruiken om te bitchen op de handhavers.
Anders kwamen ze wss niet eens buiten..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Spellchecker zondag 24 januari 2021 @ 11:31:37 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197605793
Achh realiseer je dat ze een poep salaris je hebben en je wordt vanzelf weer vrolijk.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:46:22 #18
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_197605824
Alsof de politie je zal neerschieten als je je niet aan de avondklok houdt :') gewoon 95 euro boete, niets meer niets minder. (tenzij je mee gaat doen aan die rellen natuurlijk)

Je mag tussen 4:30 en 21:00 je huis uit zijn, je bent allesbehalve opgesloten.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:49 schreef incel het volgende:
Moet ik contact opnemen met de GGZ?
Misschien wel, als je er zoveel moeite mee hebt.
Maar een andere tip: stop met filmpjes kijken over deze onderwerpen. Zoek hobby's of leuke series om te kijken of whatever en hou je op leuke manieren bezig in je vrije tijd.
WFPB!
  Spellchecker zondag 24 januari 2021 @ 11:53:10 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197605928
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:46 schreef Dizorn het volgende:

Maar een andere tip: stop met filmpjes kijken over deze onderwerpen. Zoek hobby's of leuke series om te kijken of whatever en hou je op leuke manieren bezig in je vrije tijd.
^O^
pi_197606013
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:49 schreef incel het volgende:
eld altijd van hardlopen 's
Dat je behoorlijk wat hulp nodig hebt lijkt me duidelijk.

Of je bent gewoon een enorme aandachtshoer.
pi_197607458
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:49 schreef incel het volgende:
Dag lieve mensen,

Ik heb het een jaar volgehouden al deze shit maar ik ben er nu echt klaar mee en ik merk dat ik echt problemen krijg met mijn geestelijke gesteldheid. Ik hield altijd van hardlopen 's avonds maar ik mag dit niet meer omdat iedereen hartstikke dood gaat van corona als ik 's avonds na negenen van mijn voordeur naar mijn voordeur ren. Dat we niet meer naar het café konden was één ding. De mondkapjes in de supermarkt had ik ook moeite mee maar goed dat was maar voor 10 minuten per dag want ik doe altijd maar weinig boodschappen. Maar nu wordt ik godverdomme opgesloten in mijn huis. En het probleem is dat iedereen dit soort shit aanmoedigd. Ik zit nu met een bakje koffie op internet een beetje filmpjes te kijken en ik schrik me ervan hoe mensen geweld lopen toe te juichen door wandelaars of fietsers die gewoon onderweg naar huis zijn. Ik zie de mensen die deze controles uitvoeren ook niet meer als hulpverleners. En begrijp me niet verkeerd ik heb altijd respect gehad voor hulpverleners. Mensen die hulp bieden. Brandweer, ambulancepersoneel en politie. Maar ik vind dit niks meer met politie te maken hebben. Ik zie dit als bezetters, nsbers en ik krijg er de rillingen van hoe deze machtsgeile gekken stoer op een kruispunt staan en iedereen die op de fiets zit aanspreken.

Vroeger voelde ik me veilig als ik hulpverleners zag, nu zit er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt ren voor ze op jou schieten.

Ben ik de enige hierin? Moet ik contact opnemen met de GGZ?

gr
Kan je het niet omdraaien dan?

Je kan nu toch gaan hardlopen en vanavond om 21:00 uur met een bakkie koffie een beetje filmpjes kijken op internet?

Ik zeg maar wat hoor, ik ben ook niet zo heel erg blij met al die maatregelen, maar je moet iets doen om jezelf bezig te houden.

Gisteren om klokslag 21:00 uur kwam ik er achter dat mijn werk opeens een hobby is waarvoor ik de deur uit mag/moet. :')
  zondag 24 januari 2021 @ 13:30:49 #22
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197607597
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:23 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Kan je het niet omdraaien dan?

Je kan nu toch gaan hardlopen en vanavond om 21:00 uur met een bakkie koffie een beetje filmpjes kijken op internet?

Ik zeg maar wat hoor, ik ben ook niet zo heel erg blij met al die maatregelen, maar je moet iets doen om jezelf bezig te houden.

Gisteren om klokslag 21:00 uur kwam ik er achter dat mijn werk opeens een hobby is waarvoor ik de deur uit mag/moet. :')
Ik kan heel slecht omgaan met verandering en pas mijn routine echt voor niemand aan.

Ik moet nog steeds elke keer teruglopen om mijn mondkapje uit de auto te halen als ik naar de supermarkt ga.
  Spellchecker zondag 24 januari 2021 @ 13:35:09 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197607676
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:30 schreef incel het volgende:

[..]

Ik kan heel slecht omgaan met verandering en pas mijn routine echt voor niemand aan.

Ik moet nog steeds elke keer teruglopen om mijn mondkapje uit de auto te halen als ik naar de supermarkt ga.
Dan zou ik zéker geen hond nemen.
pi_197607788
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Anders kwamen ze wss niet eens buiten..
inderdaad, hangen ze op de bank te netflixen :D
pi_197608370
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
Sowieso is het onzin om agenten hulpverleners te noemen. Dat was altijd al een goedkope truc om geweld tegen hun op dezelfde hoop te gooien als tegen brandweerlui en ambulancemedewerkers.
Denk daar nog eens aan wanneer je opgevouwen, en vast, in je auto tegen de vangrail van de snelweg staat en zo'n politieagent is de eerste "hulpverlening" ter plaatse. ;)
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
Een lichte schrikreactie bij het aanschouwen van de politie is dan ook vrij normaal als je belangen strijdig zijn met die van de wetgever.
Zelfs al waren mijn belangen niet strijdig met de belangen van de wetgever kon ik vroeger nog wel eens schrikken van een politieagent.

Gelukkig ben ik nu wat ouder en ken ik ook nu wat meer (oud) politieagenten beroepsmatig, ze komen bij ons nog wel eens een bak koffie drinken op het werk, het zijn verdorie net mensen?! :Y
  zondag 24 januari 2021 @ 14:12:57 #26
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197608541
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:05 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

ze komen bij ons nog wel eens een bak koffie drinken op het werk, het zijn verdorie net mensen?! :Y
Ik vind iemand niet mens als hij ervoor kiest een hardloper die in zijn eentje na 21:00 aan het hardlopen is op de bon te slingeren.
  Spellchecker zondag 24 januari 2021 @ 14:14:17 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197608579
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:12 schreef incel het volgende:

[..]

Ik vind iemand niet mens als hij ervoor kiest een hardloper die in zijn eentje na 21:00 aan het hardlopen is op de bon te slingeren.
Hij doet zijn werk.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:14:54 #28
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197608594
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:14 schreef maily het volgende:

[..]

Hij doet zijn werk.
"Sorry Anna Frank ik doe alleen maar mijn werk maar je moet echt ff met mij mee."
pi_197608618
"ik laat me niet opsluiten!!1!" mensen :') zitten hun godganse leven binnen maar nu is het ineens erg
pi_197608780
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:30 schreef incel het volgende:

[..]

Ik kan heel slecht omgaan met verandering en pas mijn routine echt voor niemand aan.

Ik moet nog steeds elke keer teruglopen om mijn mondkapje uit de auto te halen als ik naar de supermarkt ga.
Ik ben ook iemand die zijn routine niet graag veranderd, maar op een bepaald moment moet je wel eens wat aanpassen want anders doe jij jezelf te kort.

En probeer eens om te denken:

Je past je routine niet aan voor een ander, je doet dit uiteindelijk voor jezelf omdat jij er gezien de huidige situatie er (hopelijk) iets beter van wordt.

Met het pertinent vasthouden aan je routine, 21:00 uur moeten hardlopen, zal je er in dit geval niet beter van worden.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:12 schreef incel het volgende:

[..]

Ik vind iemand niet mens als hij ervoor kiest een hardloper die in zijn eentje na 21:00 aan het hardlopen is op de bon te slingeren.
Als jij je zo ook opstelt tegen over de politieagent, dan kan je bijna vanzelfsprekend die bekeuring verwachten.

Beter probeer je dan toch wat in je routine aan te passen, "pick your battles"
  zondag 24 januari 2021 @ 14:25:03 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197608844
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:05 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]

Denk daar nog eens aan wanneer je opgevouwen, en vast, in je auto tegen de vangrail van de snelweg staat en zo'n politieagent is de eerste "hulpverlening" ter plaatse. ;)
Fair enough, maar wanneer agenten worden aangevallen dan is hun rol absoluut niet hulpverlenend. Dat is gewoon (legaal) geweld tegen (illegaal) geweld. Defensiepersoneel verleent ook hulp, maar zijn daarmee ook geen hulpverleners, maar strijdkrachten.

quote:
[..]

Zelfs al waren mijn belangen niet strijdig met de belangen van de wetgever kon ik vroeger nog wel eens schrikken van een politieagent.

Gelukkig ben ik nu wat ouder en ken ik ook nu wat meer (oud) politieagenten beroepsmatig, ze komen bij ons nog wel eens een bak koffie drinken op het werk, het zijn verdorie net mensen?! :Y
Dan waren je belangen vermoedelijk wel strijdig met de wetgever. In Nederland wordt jongerengedrag gecriminaliseerd, dus veel jongeren hebben deze verhouding met de politie. Je ziet ook dat de huidige situatie dat versterkt.

Dat het net mensen zijn moge duidelijk zijn. Het is ook niet dat die mensen inherent verkeerd of goed zijn, maar ze verdedigen met geweld een status quo. Als je je tegen die status quo verzet, of je bedreigd voelt door die status quo, dan zijn agenten niet je vrienden.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:34:07 #32
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609039
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:14 schreef incel het volgende:

[..]

"Sorry Anna Frank ik doe alleen maar mijn werk maar je moet echt ff met mij mee."
Zielige vergelijking. Dat je met jezelf in de knoop zit snap ik. Maar al dat gezeik over hoe onze situatie wordt vergeleken met de 2de wereldoorlog is echt ongelooflijk. Dan snap je werkelijk niets van wat er in die periode is gebeurd.

Je kan nu even niet hetzelfde doen zoals je zelf zou willen doen. Ja, ik zou contact opnemen met de GGZ als je moeite hebt met verandering. In plaats van zeiken kan je ook zelf op zoek gaan hoe je wel kan veranderen. Stop daar je energie eens in, daar kan je na deze corona periode ook veel aan hebben.

Sterkte en succes
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197609190
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:55 schreef BFmango het volgende:
Zit toch niet zo te zeiken man. Gewoon opvolgen die regels, ze zijn er niet voor niks.
Befehl ist befehl.

Hoe levert in de avond, als het enorm rustig is op straat, een wandelingetje maken of 's avonds laat als het enorm rustig is in de supermarkt je boodschappen doen enig gevaar of enige hinder op voor wie dan ook? :')

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Waarom? Zij doen ook maar gewoon wat ze moeten doen. Ze zullen je nog steeds helpen als je in nood bent!
En als jij je netjes aan de tijdelijke regels houdt is er helemaal niets aan de hand.

Wij zitten al een hele tijd met een avondklok, onze regels zijn strenger dan bij jullie. Reisverbod gaat binnenkort in.
Nou en? We weten waarvoor we het doen en dankzij de types die denken dat het niet nodig is, denken dat de regels niet voor hun zijn en de zaak blijven bezeiken zitten we er nog langer in.
Befehl ist befehl! Volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe het werkt, de reden dat je leven zo is is omdat men in de politiek bedenkt dat deze maatregelen zinvol zijn; scholen wel (willen) openen maar avondwandelingetjes verbieden bijvoorbeeld zou bespottelijk zijn. :W

Mensen met hond vrijstellen van opsluiting is ook compleet geschift. Mogen bep en kees met hun hond buiten lekker staan kleppen op nog geen 40 cm afstand maar mag jij geen rondje meer wandelen waarbij je met een wijde boog om anderen - als die er al waren - heenliep op straffe van 95 euro! :')
pi_197609248
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:16 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
"ik laat me niet opsluiten!!1!" mensen :') zitten hun godganse leven binnen maar nu is het ineens erg
Ik deed persoonlijk juist 's avonds laat mijn boodschappen om de drukte te vermijden en als ik buiten al eens een rondje liep was dat juist 's avonds omdat er dan bijna niemand op straat was. :W

quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:14 schreef maily het volgende:

[..]

Hij doet zijn werk.
En daar hadden sommige mensen toen dat werk nog niet het opsluiten van onschuldige mensen in hun huizen was, alle begrip en zelfs waardering voor maar nu dus niet meer. :W
pi_197609279
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Zielige vergelijking. Dat je met jezelf in de knoop zit snap ik. Maar al dat gezeik over hoe onze situatie wordt vergeleken met de 2de wereldoorlog is echt ongelooflijk. Dan snap je werkelijk niets van wat er in die periode is gebeurd.

Je kan nu even niet hetzelfde doen zoals je zelf zou willen doen. Ja, ik zou contact opnemen met de GGZ als je moeite hebt met verandering. In plaats van zeiken kan je ook zelf op zoek gaan hoe je wel kan veranderen. Stop daar je energie eens in, daar kan je na deze corona periode ook veel aan hebben.

Sterkte en succes
Moeite met zonder reden behandeld worden alsof je veroordeeld bent en als straf huisarrest opgelegd hebt gekregen en moeite met verandering zijn twee heel verschillende dingen. :W
pi_197609333
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dan waren je belangen vermoedelijk wel strijdig met de wetgever. In Nederland wordt jongerengedrag gecriminaliseerd, dus veel jongeren hebben deze verhouding met de politie. Je ziet ook dat de huidige situatie dat versterkt.

Dat het net mensen zijn moge duidelijk zijn. Het is ook niet dat die mensen inherent verkeerd of goed zijn, maar ze verdedigen met geweld een status quo. Als je je tegen die status quo verzet, of je bedreigd voelt door die status quo, dan zijn agenten niet je vrienden.
Het liep soms nog wel eens door elkaar heen, de ene keer deed ik iets wat niet mocht en de volgende keer deed ik niks illegaals en viel ik me toch opgejaagd?

Uiteindelijk ooit eens één hele dag op het politiebureau vastgezeten, voor iets waar ik zijdelings een beetje bij betrokken was, daarna heeft het een hele tijd geduurd tot ik dat opgejaagde gevoel kwijt ben geraakt.

Maar het is weg, ook niks op mijn kerfstok staat waardoor ik mij nu "in the picture" zou moeten voelen door welke opsporingsinstantie ook.

Dat hier in Nederland jongerengedrag wordt gecriminaliseerd, daar heb ik zelf niet zo last van want ik ben geen jongere meer... :'(

Ik merk denk ik wel het verschil tussen nu en vroeger toen ik zelf nog jong was, de politie is tegenwoordig een stuk strenger / meer autoritair dan in mijn jeugd, dat zeker.
pi_197609456
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:30 schreef incel het volgende:

[..]

Ik kan heel slecht omgaan met verandering en pas mijn routine echt voor niemand aan.
Als je een hond hebt zal je regelmatig je routine moeten aanpassen, of je moet graag willen dweilen in huis.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:05:13 #38
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609545
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Moeite met zonder reden behandeld worden alsof je veroordeeld bent en als straf huisarrest opgelegd hebt gekregen en moeite met verandering zijn twee heel verschillende dingen. :W
Niemand is veroordeeld in deze en je hebt straf omdat je deel uitmaakt van een samenleving waarin het nodig is om maatregelen te treffen waar jij een onderdeel van bent.

Ik ben er ook niet blij mee, maar als ik die idioten zie rellen in Urk en Eindhoven snap ik wel waarom ik in deze situatie zit...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197609639
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:05 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Niemand is veroordeeld in deze en je hebt straf omdat je deel uitmaakt van een samenleving waarin het nodig is om maatregelen te treffen waar jij een onderdeel van bent.

Dat is helemaal niet nodig, de onderbouwing van het nut hiervan is flinterdun en door de spreiding van supermarktklanten te reduceren vergroot je voor het deel van de burgers dat 's avonds laat boodschappen ging doen juist het aantal contacten. Door avondwandelingen te verbieden verklein je het aantal contactmomenten ook niet.

Met het zsm willen opengooien van de scholen vergroot je het aantal contacturen van een enorme groep Nederlanders wel enorm. 8)7
pi_197609675
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik deed persoonlijk juist 's avonds laat mijn boodschappen om de drukte te vermijden en als ik buiten al eens een rondje liep was dat juist 's avonds omdat er dan bijna niemand op straat was. :W
[..]
OK :W
pi_197609724
- Laat dat zogenaamd bijdehand doen maar achterwege -

[ Bericht 89% gewijzigd door CoolGuy op 24-01-2021 15:17:22 ]
  zondag 24 januari 2021 @ 15:19:31 #42
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609840
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet nodig, de onderbouwing van het nut hiervan is flinterdun en door de spreiding van supermarktklanten te reduceren vergroot je voor het deel van de burgers dat 's avonds laat boodschappen ging doen juist het aantal contacten. Door avondwandelingen te verbieden verklein je het aantal contactmomenten ook niet.

Met het zsm willen opengooien van de scholen vergroot je het aantal contacturen van een enorme groep Nederlanders wel enorm. 8)7
Het is dan ook erg lastig om regels te maken voor iedereen, zeker als veel mensen daar dan weer oneigenlijk gebruik van gaan maken.

Het is een vicieuze cirkel. Zwaardere maatregelen leveren naast minder besmettingen ook meer onrust op. En genoeg mensen vinden de regels prima en sommige niet.

Je kan het nooit goed doen voor iedereen.

Scholen hadden voor mij ook al eerder dicht gemogen, ik ben het ook niet eens met alle maatregelen. We zullen het moeten uitzingen totdat óf de vaccinatie werkt óf we de consequenties accepteren van gewoon weer alles doen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 24 januari 2021 @ 16:02:43 #43
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_197610932
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:55 schreef BFmango het volgende:
Zit toch niet zo te zeiken man. Gewoon opvolgen die regels, ze zijn er niet voor niks.
Lekker slaafs allerlei regeltjes opvolgen die toch maar een zeer marginaal effect hebben. :')

Dat kroegen en dergelijke dicht zijn daar heeft eenieder wel begrip voor maar een avondklok is een onnodig grote aanslag op onze vrijheid.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197610979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Waarom? Zij doen ook maar gewoon wat ze moeten doen. Ze zullen je nog steeds helpen als je in nood bent!
En als jij je netjes aan de tijdelijke regels houdt is er helemaal niets aan de hand.

Wij zitten al een hele tijd met een avondklok, onze regels zijn strenger dan bij jullie. Reisverbod gaat binnenkort in.
Nou en? We weten waarvoor we het doen en dankzij de types die denken dat het niet nodig is, denken dat de regels niet voor hun zijn en de zaak blijven bezeiken zitten we er nog langer in.
Er is wel een wezenlijk verschil tussen hoe de Belgische regering en de Nederlandse met coronamaatregelen omgaat. De Belgen volgen een rechte lijn die boven alle belangen van de politieke partijen gaat, terwijl in Nederland politici meer met de verkiezingen/politieke spelletjes bezig zijn dan een consistent plan van aanpak te presenteren. Dat wekt frustratie op en ik merk bij mezelf dat mijn geduld daardoor ook langzamerhand begint op te raken.
pi_197611030
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:08 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Waarom? Zij doen ook maar gewoon wat ze moeten doen. Ze zullen je nog steeds helpen als je in nood bent!
En als jij je netjes aan de tijdelijke regels houdt is er helemaal niets aan de hand.

Wij zitten al een hele tijd met een avondklok, onze regels zijn strenger dan bij jullie. Reisverbod gaat binnenkort in.
Nou en? We weten waarvoor we het doen en dankzij de types die denken dat het niet nodig is, denken dat de regels niet voor hun zijn en de zaak blijven bezeiken zitten we er nog langer in.
:')
pi_197611211
Wat een deugdmenschen hier ook, man man man.
  zondag 24 januari 2021 @ 16:17:24 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197611346
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Met het zsm willen opengooien van de scholen vergroot je het aantal contacturen van een enorme groep Nederlanders wel enorm. 8)7
Inderdaad, 8 uur binnenzitten in een tijdslot waar het gros van de mensen toch al thuis is of zelfs in bed ligt is echt ENORM! :')

Die 5 autisten die 's nachts gaan rondspoken passen zich maar een keer aan. Als je dat niet kan, man the fuck up :') Rubbertegelmaatschappij :'(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197611428
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:17 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inderdaad, 8 uur binnenzitten in een tijdslot waar het gros van de mensen toch al thuis is of zelfs in bed ligt is echt ENORM! :')

Die 5 autisten die 's nachts gaan rondspoken passen zich maar een keer aan. Als je dat niet kan, man the fuck up :') Rubbertegelmaatschappij :'(
..Wat voor nut heeft die maatregel dan? Mensen die juist rustige momenten uitkiezen om boodschappen te doen of een wandelingetje te maken pesten?
  zondag 24 januari 2021 @ 16:24:44 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197611564
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

..Wat voor nut heeft die maatregel dan? Mensen die juist rustige momenten uitkiezen om boodschappen te doen of een wandelingetje te maken pesten?
Contactmomenten voor de groepen die zich ook al niet aan de andere regels houden, te verkleinen.

Als mensen niet zo bijdehand doen en gewoon niet met de hele familie naar de supermarkt gaan (ieder 1 karretje ja dan mag het tog ja hihihi!), of opa's en oma's die lekker bij elkaar op bezoek gaan, jongeren die illegale raves organiseren (vet cool man fuck de popo hahaha) of mensen die toch lekker gaan reizen (goh hoe komt dat virus van China in Europa? En de gemuteerde variant uit Zuid Afrika ook al? Heeft het virus een eigen boot?), gewoon eens wat verder zouden denken, dan hadden we al deze maatregelen niet.

Want de overheid strooit wel met geld ter compensatie, maar dat geld moet straks ergens vandaag komen. Dus als je werkt, weet je al hoe laat het is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197611649
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:24 schreef daNpy het volgende:
Als mensen niet zo bijdehand doen en gewoon niet met de hele familie naar de supermarkt gaan (ieder 1 karretje ja dan mag het tog ja hihihi!),
Die mensen die zag ik normaal gesproken dus niet, het half uur voor sluitingstijd van de supermarkten dat nu door de overheid VERBOTEN is waarin ik altijd boodschappen deed. Toen ik gisteren boodschappen deed heb ik me een weg door die lui moeten banen. :{

Topmaatregel hoor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')