abonnement Unibet Coolblue
pi_198630850
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik ben Heufd niet, maar ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je implementeert wat je in het bedrijfsleven PDCA-noemt. Dus vooraf bepalen wat je met een maatregel wilt bereiken, hoe je zo goed of kwaad mogelijk probeert te meten wat met de maatregel bereikt wordt en dan doorlopen checken of de maatregel daadwerkelijk het gewenste effect heeft.

Wat er nu gebeurt is, dat er een avondklok geïntroduceerd wordt. En vervolgens als de besmettingen dalen: "kijk, de avondklok werkt." En als de besmettingen niet dalen: "De avondklok is hartstikke noodzakelijk want het gaat helemaal mis." Zonder ook maar enige vooraf opgezette meetmethode om te bepalen wat de avondklok wel of niet doet of heldere criteria wanneer deze maatregelen geslaagd is. En voor de andere maatregelen is het niet veel anders.
Deming is leuk, maar ten tijde van een crisis is daar niet altijd tijd voor. Ook als die crisis al een jaar duurt. Ik ben het wel met je eens dat de effectiviteit transparanter gemeten mag worden. Probleem is echter dat er meerdere maatregelen naast elkaar bestaan, waardoor het moeilijk te bepalen is wat de effectiviteit per maatregel is. Op dit moment is alleen te bepalen hoe effectief het hele pakket is.
pi_198632568
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat heeft hij dan ook nooit gezegd, blijkbaar.
Jawel hoor:

quote:
RUTTE 29 januari:

Nou ja, wat ik ook in de Kamer heb gezegd: je kunt niet honderd procent garanderen dat die wordt afgeschaft. Maar iedereen wil van dat ding af. Dus hij is eigenlijk, hij ligt als eerste op de stapel en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen.
https://www.rijksoverheid(...)raad-29-januari-2021
pi_198632678
quote:
Dat is, semantiek gezien, nog steeds geen belofte dat het ook absoluut als eerste gaat gebeuren :P Zijn eerste zin spreekt de rest al weer tegen. Als iets bovenop (of naast) de stapel ligt, wil dat niet zeggen dat het als eerste gepakt wordt. Dat suggereert het wel, maar je kunt Jenga spelen en iets anders er onderweg trekken als je dat zo beter uitkomt. En dat is het spel wat ze spelen ;)
pi_198632905
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:43 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is, semantiek gezien, nog steeds geen belofte dat het ook absoluut als eerste gaat gebeuren :P Zijn eerste zin spreekt de rest al weer tegen. Als iets bovenop (of naast) de stapel ligt, wil dat niet zeggen dat het als eerste gepakt wordt. Dat suggereert het wel, maar je kunt Jenga spelen en iets anders er onderweg trekken als je dat zo beter uitkomt. En dat is het spel wat ze spelen ;)
Nee dat klopt maar op veel begrip moet je dan niet rekenen natuurlijk ;)
pi_198632920
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee dat klopt maar op veel begrip moet je dan niet rekenen natuurlijk ;)
Da's dan ook de kunst: als (veel)belovend klinken, maar er strikt genomen niet op gepakt kunnen worden :7
pi_198640816
Naja als de besmettingen toch stijgen kun je net zo goed de avondklok weer afschaffen want veel heeft t blijkbaar niet geholpen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198642878
Vandaag voor het eerst burgerlijk ongehoorzaam geweest en tijdens de avondklok met de auto erop uit gegaan, prima te doen >:)

P.s. de raampjes waren natuurlijk wel gesloten om besmetting vanuit/in de auto zoveel mogelijk te beperken en de afstand tot voorgangers was niet meer dan 1,5 meter *O*
pi_198642901
quote:
En daar stemmen mensen dus op
pi_198642925
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Deming is leuk, maar ten tijde van een crisis is daar niet altijd tijd voor. Ook als die crisis al een jaar duurt. Ik ben het wel met je eens dat de effectiviteit transparanter gemeten mag worden. Probleem is echter dat er meerdere maatregelen naast elkaar bestaan, waardoor het moeilijk te bepalen is wat de effectiviteit per maatregel is. Op dit moment is alleen te bepalen hoe effectief het hele pakket is.
Zelfs dat pakket maatregelen valt niet echt te meten...... prachtig toch?
Je kunt doen wat je wilt.... zelfs spoedwetjes eruit poepen om jezelf juridisch nog wat meer speelruimte te geven en anderen optimaal te kunnen onderdrukken want er is immers een nationale ramp gaande die dit allemaal rechtvaardigt....toch?
pi_198643690
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:12 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Zelfs dat pakket maatregelen valt niet echt te meten...... prachtig toch?
Je kunt doen wat je wilt.... zelfs spoedwetjes eruit poepen om jezelf juridisch nog wat meer speelruimte te geven en anderen optimaal te kunnen onderdrukken want er is immers een nationale ramp gaande die dit allemaal rechtvaardigt....toch?
Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
pi_198643906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 06:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
Je zou wel zo goed en kwaad mogelijk het effect van de maatregelen in kaart kunnen brengen. Wat sommige maatregelen (dichte feestkroegen) lijkt me het effect evident. Wat de andere maatregelen betreft zou je

• a) ervoor kunnen zorgen dat als je het testbeleid veranderd je dat gefaseerd over de provincies doet zodat je kunt bepalen wat het effect van de wijziging op het gemeten aantal besmettingen is
• b) een controlegroep met een aantal vrijwilligers wekelijks testen zodat je een beeld hebt van het aantal besmettingen in het land, zonder dat zaken als testbereidheid, testbeleid of verkoudsheidsklachten het beeld vervormen.
• c) bij maatregelen zoals de avondklok indirecte indicatoren gebruiken om het effect te meten. In het hele land liggen meetlussen. Kun je precies bepalen hoeveel verkeer er minder rijdt en hoeveel verkeer zich gewoon naar voor 9 uur verplaatst. (Wat het RIVM niet doet, heb ik hier zelf maar even gedaan.
• d) Bij vrijwilligers enquetes houden: Bij hoeveel mensen ben je op bezoek geweest. Hoe vaak ben je in de supermarkt geweest. De vrijwilligers zullen waarschijnlijk geneigd zijn zich beter aan de regels te houden dan de gemiddelde Nederlander, maar je kunt er op zijn minst trends uit halen.
• e) Vooraf maatregelen laten bedenken (zoals ooit met de routekaart gebeurt is) en per maatregel een plan maken hoe je het monitort. Dat dit vorig jaar in maart niet gebeurt is, begrijp ik. Maar ze hebben ondertussen een heel jaar gehad om erover na te denken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 23 maart 2021 @ 07:58:04 #237
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198644102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 06:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
Land open, survival of the fittest! Behandelen als ieder ander virus er gaan mensen aan dood, jammer dan.

Maar het complete bedrijfsleven en mensen naar de klote laten gaan door dit is belachelijk.

Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden ipv tientallen miljarden blijven pompen in het bedrijfsleven terwijl de “ vergoeding of tegemoetkoming “ maar een klein druppeltje op de gloeiende plaat is.
Dus dat heeft nog geen nut !!

Vooral weer lekker op die malloten stemmen :r
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198644649
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 07:19 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Je zou wel zo goed en kwaad mogelijk het effect van de maatregelen in kaart kunnen brengen. Wat sommige maatregelen (dichte feestkroegen) lijkt me het effect evident. Wat de andere maatregelen betreft zou je

• a) ervoor kunnen zorgen dat als je het testbeleid veranderd je dat gefaseerd over de provincies doet zodat je kunt bepalen wat het effect van de wijziging op het gemeten aantal besmettingen is
• b) een controlegroep met een aantal vrijwilligers wekelijks testen zodat je een beeld hebt van het aantal besmettingen in het land, zonder dat zaken als testbereidheid, testbeleid of verkoudsheidsklachten het beeld vervormen.
• c) bij maatregelen zoals de avondklok indirecte indicatoren gebruiken om het effect te meten. In het hele land liggen meetlussen. Kun je precies bepalen hoeveel verkeer er minder rijdt en hoeveel verkeer zich gewoon naar voor 9 uur verplaatst. (Wat het RIVM niet doet, heb ik hier zelf maar even gedaan.
• d) Bij vrijwilligers enquetes houden: Bij hoeveel mensen ben je op bezoek geweest. Hoe vaak ben je in de supermarkt geweest. De vrijwilligers zullen waarschijnlijk geneigd zijn zich beter aan de regels te houden dan de gemiddelde Nederlander, maar je kunt er op zijn minst trends uit halen.
• e) Vooraf maatregelen laten bedenken (zoals ooit met de routekaart gebeurt is) en per maatregel een plan maken hoe je het monitort. Dat dit vorig jaar in maart niet gebeurt is, begrijp ik. Maar ze hebben ondertussen een heel jaar gehad om erover na te denken.
Ik vind dit wel een leuke, op z'n minst doordachte post. Beter dan zo'n wappiepost zoals deze :') :
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 07:58 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Land open, survival of the fittest! Behandelen als ieder ander virus er gaan mensen aan dood, jammer dan.

Maar het complete bedrijfsleven en mensen naar de klote laten gaan door dit is belachelijk.

Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden ipv tientallen miljarden blijven pompen in het bedrijfsleven terwijl de “ vergoeding of tegemoetkoming “ maar een klein druppeltje op de gloeiende plaat is.
Dus dat heeft nog geen nut !!

Vooral weer lekker op die malloten stemmen :r
Anyway, terugkomend op jouw post. A klinkt leuk, alleen houden mensen én het virus zich niet aan grenzen. Landsgrenzen tellen niet en provinciale grenzen al helemaal niet. Hierdoor kan je je afvragen wat t nut is.
B.) Hiervoor moet de controlegroep wel divers zijn en echt een afspiegeling zijn van de samenleving. Dit is lastig, maar wel haalbaar. T is wel interessant of dit voldoende zal zijn om de IC's leeg te houden of dat je dan alsnog achter de feiten aanloopt.
C.) Met verkeer meet je maar een klein deel en is heel beperkt. De vraag is of je hier überhaupt wat aan hebt.
D.) Probleem bij enquêtes is dat deze een mooier beeld geven dan de werkelijkheid echt is. De vraag is wat je hieraan hebt.
E.) De routekaart had inderdaad beter en actiever op opgevolgd moeten worden. Nu heeft die routekaart nauwelijks waarde.
pi_198644745
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 07:58 schreef Rozevla het volgende:
Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden
Zodra jij voldoende voor de IC opgeleid verplegend personeel om exponentiële groei bij te kunnen benen rond hebt, dan kan dat Wybren. Laat maar weten wanneer je zo ver bent.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198644786
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 07:58 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Land open, survival of the fittest! Behandelen als ieder ander virus er gaan mensen aan dood, jammer dan.
Dus gewoon het virus exponentieel laten toenemen en alle gevolgen voor lief nemen...

quote:
Maar het complete bedrijfsleven en mensen naar de klote laten gaan door dit is belachelijk.
Maar hoe weet je dat het land niet naar de klote gaat als we het virus zijn gang laten gaan?


quote:
Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden ipv tientallen miljarden blijven pompen in het bedrijfsleven terwijl de “ vergoeding of tegemoetkoming “ maar een klein druppeltje op de gloeiende plaat is.
Dus dat heeft nog geen nut !!

Vooral weer lekker op die malloten stemmen :r
Tegen een exponentieel groeiend virus valt niet op te schalen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:24:54 #241
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198644860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus gewoon het virus exponentieel laten toenemen en alle gevolgen voor lief nemen...
[..]

[..]


Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soort :)
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198644901
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:24 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soort :)
Ah, dus een flinke kaalslag zou je niet erg vinden.
Is wel de vraag hoeveel er dan het loodje moeten leggen, de Pest en Spaanse Griep hebben ook niet echt voorkomen dat de bevolkingsgroei opliep...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198644967
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:24 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soort :)
Waarom wil je dan opschalen? :') Om het teveel tegen te gaan kun je beter zoveel mogelijk mensen laten sterven. :) Dus dan is opschalen niet zo slim. :W
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  dinsdag 23 maart 2021 @ 10:51:02 #244
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198645970
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:33 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Waarom wil je dan opschalen? :') Om het teveel tegen te gaan kun je beter zoveel mogelijk mensen laten sterven. :) Dus dan is opschalen niet zo slim. :W
Ik vind opschalen prima, overheid doet het niet, ook prima.

Dan de handel weer open en zien wie er overleefd en wie niet.

Groetjes
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198646548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ah, dus een flinke kaalslag zou je niet erg vinden.
Is wel de vraag hoeveel er dan het loodje moeten leggen, de Pest en Spaanse Griep hebben ook niet echt voorkomen dat de bevolkingsgroei opliep...
Het duurde 200 jaar voordat de bevolking weer op hetzelfde niveau was als voor de pest. Zulke ziektes hebben bijgedragen aan de ondergang van hele rijken. Ook verbeterde de pest de positie van burger tegen over de adel omdat het aanbod van arbeidskrachten schaars was konden ze meer eisen stellen.
Als nu 30% van de wereldbevolking het loodje zou leggen krijgen we waarschijnlijk ook grote veranderingen in ons maatschappelijk leven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198646754
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het duurde 200 jaar voordat de bevolking weer op hetzelfde niveau was als voor de pest. Zulke ziektes hebben bijgedragen aan de ondergang van hele rijken. Ook verbeterde de pest de positie van burger tegen over de adel omdat het aanbod van arbeidskrachten schaars was konden ze meer eisen stellen.
Als nu 30% van de wereldbevolking het loodje zou leggen krijgen we waarschijnlijk ook grote veranderingen in ons maatschappelijk leven.
Maar zit je daar op te wachten?
De ondergang van het rijke westen?
We zien dat de meeste arme landen redelijk ongeschonden uit de strijd komen, dankzij het klimaat waarin ze leven en een relatief jonge bevolking.
Als we hier een kaalslag krijgen zoals met de Pest, dan kunnen de machtsverhoudingen best wel gaan kantelen.
Ook landen met een meer oppresief regime komen beter uit de strijd. In de huidige crisis, waarbij het Westen wel alles er aan doet om de gevolgen voor de bevolking in te perken, zie je ook al dat bijvoorbeeld China haar positie verstevigd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198646780
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 10:51 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Ik vind opschalen prima, overheid doet het niet, ook prima.

Dan de handel weer open en zien wie er overleefd en wie niet.

Groetjes
Opschalen is zinloos bij een exponentieel groeiend virus.
Onder controle houden tot het leeuwendeel is gevaccineerd is de enige valide oplossing.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198647783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar zit je daar op te wachten?
De ondergang van het rijke westen?
We zien dat de meeste arme landen redelijk ongeschonden uit de strijd komen, dankzij het klimaat waarin ze leven en een relatief jonge bevolking.
Als we hier een kaalslag krijgen zoals met de Pest, dan kunnen de machtsverhoudingen best wel gaan kantelen.
Ook landen met een meer oppresief regime komen beter uit de strijd. In de huidige crisis, waarbij het Westen wel alles er aan doet om de gevolgen voor de bevolking in te perken, zie je ook al dat bijvoorbeeld China haar positie verstevigd.
Ik zit daar niet op te wachten nee de kans is mij te groot dat ik bij die 30% hoor. En als 30% overlijdt dan hebben regimes als in China ook een probleem.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198648805
Ik snap er echt geen reet meer van, schaf die avondklok dan af. Wat maakt het uit of ik om 22 uur of 22:30 van mijn pa naar huis fiets als een voetbalwedstrijd is afgelopen?
pi_198649403
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.

Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')