abonnement Unibet Coolblue
pi_197604493
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 00:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik wil dit gedrag niet goedpraten. Verre van zelfs, moet je direct mee afkaarten dit soort ongein. Gewoon ME er op af en allemaal aanhouden.

Maar dit is wel wat je krijgt van zulke zware maatregelen, oproer en relletjes. Was te verwachten. We zullen dit de komende tijd wel vaker gaan zien.
En daarom moet het vooral niet zo leuk zijn dat men er volgende week mee verder gaat.
Keihard de vrachtauto inknuppelen en een week lang vastgebonden op een militair oefenterrein laten zitten.
Als de Heer het nodig vindt komt hij dat gespuis wel halen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zondag 24 januari 2021 @ 10:30:23 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197604498
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:26 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Jammer voor je ik rijd 100 acc maar gaat om principe pak inderdaad criminelen hard aan niet iemand die 105 rijd
Grappig, dat gejengel over 105 rijden, want daar krijg je nou juist geen boete voor.
Maar zo te lezen is het begrijpen van regels sowieso wat te moeilijk.

Verder wens ik iedereen die dit gelijk durft te stellen aan de avondklok in de oorlog dezelfde sancties voor overtreding toe als in de oorlog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197604542
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:21 schreef Mutant01 het volgende:
Stein, Urk, allemaal van die gewelddadige inteelt enclaves. Hebben niets met Nederland, integreren niet en weigeren al generaties lang ABN te spreken. Er is een groot probleem, die mensen hebben hun loyaliteit ergens anders liggen. Laten we beginnen met harder straffen, het leger sturen en dergelijke. Vervolgens de ouders van deze kinderen aansprakelijk stellen voor de schade.
Uitstekend verwoord! (hou dit vooral vast)
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zondag 24 januari 2021 @ 10:35:12 #79
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197604573
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

KEIHARD STRAFFEN! Weet je wat voor figuren dat meestal roepen?
Ja niks mis mee van mij mag de doodsteaf komen voor kneuzen als Michael panhuis.
Verkrachting castreren niet 5 jaar zitten en tweede derde etc kans.

Ernstige misdrijven hard aanpakken niet hard werkende mensen snelheidsboetes van 5kmh aansmeren.

En ja ik ben het met je eens wat is dan te hard dus ik begrijp t punt 100 is 100.
Dus laat ik het dan anders zeggen de boetes staan niet in verhouding.
35 euro exclusief 9 euro administratie das 44 in Duitsland is dat nog geen 15 volgens mij

Daarbij als er minder boetes uitgedeeld worden komt dat op t nieuws als tegenvaller voor de staatskas.
T zou juist positief moeten zijn nee begroting klopt niet we hadden op meer boetes gerekend waardoor t gewoon een melkkoe is

[ Bericht 2% gewijzigd door Nicksanders op 24-01-2021 10:47:41 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_197604651
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:35 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja niks mis mee van mij mag de doodsteaf komen voor kneuzen als Michael panhuis.
Verkrachting castreren niet 5 jaar zitten en tweede derde etc kans.

Ernstige misdrijven hard aanpakken niet hard werkende mensen snelheidsboetes van 5kmh aansmeren.

En ja ik ben het met je eens wat is dan te hard dus ik begrijp t punt 100 is 100.
Dus laat ik het dan anders zeggen de boetes staan niet in verhouding.
35 euro exclusief 9 euro administratie das 44 in Duitsland is dat npg geen 15 volgens mij
Want je denkt dat de doodstraf ervoor zorgt dat dit soort dingen niet gebeuren?
En je weet ook hoe goed Duitsers zich aan verkeersregels houden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197604700
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:35 schreef Nicksanders het volgende:


En ja ik ben het met je eens wat is dan te hard dus ik begrijp t punt 100 is 100.
Dus laat ik het dan anders zeggen de boetes staan niet in verhouding.
35 euro exclusief 9 euro administratie das 44 in Duitsland is dat nog geen 15 volgens mij

Dan ook hier een puntenrijbewijs zoals men in dld heeft, want na een paar overtredingen raakt men daar het rijbewijs kwijt hier kunnen die lamlullen die niets van regels willen begrijpen lekker door blijven gaan met steeds 10 kilometer per uur boetes.

https://www.evofenedex.nl(...)rtredingen-en-boetes
  zondag 24 januari 2021 @ 10:52:25 #82
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197604876
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan ook hier een puntenrijbewijs zoals men in dld heeft, want na een paar overtredingen raakt men daar het rijbewijs kwijt hier kunnen die lamlullen die niets van regels willen begrijpen lekker door blijven gaan met steeds 10 kilometer per uur boetes.

https://www.evofenedex.nl(...)rtredingen-en-boetes
Puntenrijbewijs is prima.
Moet wel ergens ook een grens komen.
Maar zijn genoeg kneuzen die meerdere ongelukken veroorzaakt hebben per ongeluk waar jij schuldig aan bent punt eraf bij ernstige mis wel 2 of 3 en kwijt bijvoorbeeld die illegale races
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:56:36 #83
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197604965
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Want je denkt dat de doodstraf ervoor zorgt dat dit soort dingen niet gebeuren?
En je weet ook hoe goed Duitsers zich aan verkeersregels houden?
Tuurlijk blijft t voorkomen helaas.
Maar t ruimt wel op.
In plaats van iedereen meerdere kansen te geven en dan vervolgens weer huilen dit mag nooit meer gebeuren dan straffen ze die dader hard maar de volgende laten ze alweer vrij
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_197605054
Iedereen oppakken en verantwoordelijk stellen voor de schade, kentekens noteren en een boete toesturen van ¤5000.
Dit tuig moet bestreden worden, op dit soort momenten zou ik een dictatuur prefereren, die lossen dit simpel op, geen zijden handschoentjes.
Hier komen groepen vandalisten veel te makkelijk weg met alles weg, moeten allemaal hard aangepakt worden, geen uitzonderingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JannekeC5 op 24-01-2021 11:06:40 ]
pi_197605473
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:56 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Tuurlijk blijft t voorkomen helaas.
Maar t ruimt wel op.
In plaats van iedereen meerdere kansen te geven en dan vervolgens weer huilen dit mag nooit meer gebeuren dan straffen ze die dader hard maar de volgende laten ze alweer vrij
Leer je maar eens op feiten te baseren, de kans dat iemand 2 keer een zwaar delict pleegt is te verwaarlozen, ik snap dat als je alleen de telegraaf leest je denkt dat dit anders zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Frontpage zondag 24 januari 2021 @ 11:36:23 #86
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197605659
Wel fijn dat die inteeltbende daar keer op keer blijft bewijzen dat inteelt niet goed is voor je hersencapaciteit. Wat mij betreft sturen we het leger naar Urk en laten we ze schieten in plaats van vluchten wanneer dat noodzakelijk wordt geacht. Het leger inzetten in een dergelijke oorlogssituatie is zeker te verantwoorden. De maat is meer dan vol.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 24 januari 2021 @ 11:41:53 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197605747
Maar nu is er op Urk dus geen teststraat meer?

Dan gewoon een hek er omheen en alleen met een negatieve test van maximaal 48 uur oud naar buiten....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197605819
quote:
12s.gif Op zondag 24 januari 2021 01:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Vergis je trouwens niet, die avondklok is geen vrijblijvend verzoek of een dringend advies maar de Nederlander opgelegd door de partij die hier in het land het geweldsmonopolie heeft. Geweld is voor hen klaarblijkelijk wel de oplossing, daarmee wordt in het uiterste geval immers jouw gehoorzaamheid afgedwongen. :W
Jij bent tegen het geweldsmonopolie van de overheid? Ben je wel goed lekker verder? Politie is niet nodig, gewoon recht van de sterkste, als een groep hooligans je huis binnendringt
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 07:09 schreef Ixnay het volgende:
Waarom laten we Urk niet met rust?

Zij hoeven volgens mij helemaal niet zo veel van Nederland.

Laat ze lekker hun eigen regels bepalen.
Dat zou alleen werken als ze echt geïsoleerd waren, maar ze komen ook wel eens in de omgeving en de omgeving moet daar ook wel eens iets bezorgen of een CV ketel installeren...
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_197605866
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:46 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Jij bent tegen het geweldsmonopolie van de overheid? Ben je wel goed lekker verder? Politie is niet nodig, gewoon recht van de sterkste, als een groep hooligans je huis binnendringt
[..]

Dat zou alleen werken als ze echt geïsoleerd waren, maar ze komen ook wel eens in de omgeving en de omgeving moet daar ook wel eens iets bezorgen of een CV ketel installeren...
De omgeving kan dus makkelijk zeggen: zoek het uit. Wij bezorgen niet en komen niet.

Al die jongeren op straat, das een probleem maar wat vinden de ouderen hiervan? Die laten toch lachend hun kids buiten rellen...
pi_197605892
https://www.telegraaf.nl/(...)icht-om-coronadrukte

Ze hebben ze de schijt aan de rest van Nederland. Gewoon geen Urkers meer opnemen in de ziekenhuizen.
Kan de zorg voor anderen wel doorgaan.
pi_197605920
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De omgeving kan dus makkelijk zeggen: zoek het uit. Wij bezorgen niet en komen niet.

Al die jongeren op straat, das een probleem maar wat vinden de ouderen hiervan? Die laten toch lachend hun kids buiten rellen...
Is op Twitter "#boycot urkse vis" niet al trending? :D
  zondag 24 januari 2021 @ 11:54:24 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197605959
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is op Twitter "#boycot urkse vis" niet al trending? :D
Kan je beter #boycot Urkse coke trending maken. Daar verdienen ze meer mee.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197605988
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is op Twitter "#boycot urkse vis" niet al trending? :D
Je moet ze raken waar het pijn doet ;)
  zondag 24 januari 2021 @ 11:58:04 #94
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197606022
Mogelijk ook gedoe in Amsterdam en Eindhoven, vandaag.

https://nos.nl/artikel/23(...)lddadig-protest.html
pi_197606024
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je moet ze raken waar het pijn doet ;)
Gewoon dat dorp 5 dagen in quarantaine. Dus ook de boten thuis houden.
pi_197606061
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gewoon dat dorp 5 dagen in quarantaine. Dus ook de boten thuis houden.
De haven inpolderen :D
pi_197606083
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef Eightyone het volgende:
Mogelijk ook gedoe in Amsterdam en Eindhoven, vandaag.

https://nos.nl/artikel/23(...)lddadig-protest.html
Ja in Amsterdam sws. De wappies van vorige week wilden daar vandaag opnieuw gaan koffie drinken.
pi_197606117
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:39 schreef Nicksanders het volgende:
Als je echter aangifte doet krijg je 2 minuten later van deze helden per email de melding we doen er niks mee
ik heb laatst mn wijkagent aan de telefoon wegens een overlast gevende, intimiderende en dreigende buurman. Op de vraag of ik en mn andere buurvrouw aangifte konden doen, was die agent duidelijk;

''Ja dat kan. Maar wees berust op consequenties van zijn kant''.

Zinloos dus.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_197606211
quote:
4s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

ik heb laatst mn wijkagent aan de telefoon wegens een overlast gevende, intimiderende en dreigende buurman. Op de vraag of ik en mn andere buurvrouw aangifte konden doen, was die agent duidelijk;

''Ja dat kan. Maar wees berust op consequenties van zijn kant''.

Zinloos dus.
Nou dan wordt het tijd om het heft keer in eigenhanden te nemen ??
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:14:56 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197606278
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gewoon dat dorp 5 dagen in quarantaine. Dus ook de boten thuis houden.
Maak daar maar 10 dagen van, 5 is niet genoeg.

Dat komt dus zo ongeveer neer op de rest van de avondklok periode.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197606315
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maak daar maar 10 dagen van, 5 is niet genoeg.

Dat komt dus zo ongeveer neer op de rest van de avondklok periode.
Is mogelijk wel de meest effectieve oplossing, dorp afsluiten. Kunnen ze debiel doorslopen en feesten. Zondag naar de kerk en de rest van Nederland heeft er geen last van.
pi_197607772
quote:
4s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

ik heb laatst mn wijkagent aan de telefoon wegens een overlast gevende, intimiderende en dreigende buurman. Op de vraag of ik en mn andere buurvrouw aangifte konden doen, was die agent duidelijk;

''Ja dat kan. Maar wees berust op consequenties van zijn kant''.

Zinloos dus.
Je moet eens weten met wat voor debielen agenten de hele dag bezig zijn, niet vreemd dat ze geen tijd meer hebben voor urgente zaken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197608705
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

die mening hoor je niet veel over straattuig.
Straattuig relt dan ook niet om zonder reden opgesloten worden maar bijvoorbeeld om een overvaller die tijdens een achtervolging die volgt op een overval zichzelf kapot rijdt op een opgevoerde scooter.

Het ene vind ik alleszins begrijpelijk, het andere vind ik compleet absurd. :W Al valt er inderdaad wel een parallel te trekken en blijkt de 'politie' nu inderdaad van geen kant te deugen. :W
pi_197608800
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:05 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

experimenteel nieuw middel.... geen garanties gegeven worden omtrent het verwerken/vernietigen van jouw genetisch/biologisch materiaal en al dan niet daaruit af te leiden biometrische data... LOL... _O-
Eerste vaccin tegen een coronavirus voor mensen, eerste grootschalige toepassing van mrna op mensen, bestaat misschien net een half jaar, zelfs na stage 2 trials zeer beperkte data beschikbaar over effectiviteit, slechts gegis naar lange termijn effecten

Tja, je kunt natuurlijk napapegaaien wat zij van WC-eend vinden van hun eigen initiatief en menen dat terrwijl ze nog enorm weinig weten over de effectiviteit ze al wel alles weten over de veiligheid van bijvoorbeeld de imuunreactie op toekomstige mutanten; bijvoorbeeld dat daarbij geen ADE zal optreden, maar ik zie daar zelf echt geen enkele reden toe. :W

Verder is het onder dwang afstaan van biologisch/genetisch materiaal, en sterker nog het onder dwang schenden van het lichaam natuurlijk 10 bruggen te ver. Als jij dit niet begrijpt voel ik er niet heel veel voor energie te steken in jou dat - ongetwijfeld tevergeefs - proberen uit te leggen. :W
pi_197608849
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

je noemt jezelf al lame, dan hoeven wij het al niet meer te doen. Die aanmelding voor de GGZ willen we verder best wel even voor je regelen.
Hadden ze in de SU ook een handje van, politiek tegenstanders voor gek verklaren. Toevallig! :B
pi_197608898
Ze zijn daar ook flink opgehitst door de plaatselijke PVV.
twitter


En een aardige suggestie van ene heer Kraak:
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_197608934
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:46 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Jij bent tegen het geweldsmonopolie van de overheid? Ben je wel goed lekker verder? Politie is niet nodig, gewoon recht van de sterkste, als een groep hooligans je huis binnendringt
[..]

Dat zou alleen werken als ze echt geïsoleerd waren, maar ze komen ook wel eens in de omgeving en de omgeving moet daar ook wel eens iets bezorgen of een CV ketel installeren...
Ik ben tegen het opsluiten van onschuldige burgers in hun huis en tegen een boete van 95 euro voor iemand die 's avonds op het rustigste moment van de dag even een wandelingetje maakt, daarbij niemand treft en daarbij geen enkel gevaar en geen enkele hinder oplevert voor wie dan ook.

Ik ben ertegen dat onder dit verwerpelijke beleid iemand die een hond heeft of gemakkelijk 95 euro kan missen effectief meer recht heeft op de openbare ruimte dan iemand die dat niet heeft of kan.

Ik ben tegen aanwending van het geweldsmonopolie van de overheid voor zo een verwerpelijke en bespottelijke ingreep in het leven van onschuldige mensen en vind dat het de politie tot weinig meer maakt dan een knokploeg. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 24-01-2021 14:35:19 ]
  zondag 24 januari 2021 @ 14:29:44 #108
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197608958
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 00:55 schreef Montagui het volgende:
Urk, begint toch een beetje een Asterix en Obelix vibe te krijgen.

Maak zelf maar uit of je dat dan positief of negatief uitlegt.
Absoluut niet. Asterix en Obelix vochten om niet overwonnen te worden door de Romeinen. Urk relt alleen maar omdat ze zich niet kunnen inhouden.

Mocht je dit wel een terechte vergelijking vinden en onze regering als dictatuur zien dan heb je wel gelijk. Dan verzoek ik je om meer onderzoek te doen naar wat een dictatuur echt is.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197608983
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:26 schreef quo_ het volgende:
Ze zijn daar ook flink opgehitst door de plaatselijke PVV.
[ twitter ]

En een aardige suggestie van ene heer Kraak:
[ afbeelding ]
Grappig, buiten lopen in de avond - maar niet op de drukke middag - is zogenaamd levensgevaarlijk en wat moeten we allemaal toch voor elkaars gezondheid zorgen maar ondertussen zinspelen dit types schaamteloos op het verdrinken van een geheel dorp. :')

Het mag duidelijk zijn hoe dit soort figuren zich opgesteld zouden hebben ten tijde van de bezetting. Man, man, man, wat een volk.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 24 januari 2021 @ 14:33:30 #110
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197609030
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:26 schreef quo_ het volgende:
Ze zijn daar ook flink opgehitst door de plaatselijke PVV.
[ twitter ]

En een aardige suggestie van ene heer Kraak:
[ afbeelding ]
Ja massamoord is een goede suggestie :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197609033
quote:
13s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:29 schreef Herkauwer het volgende:
Mocht je dit wel een terechte vergelijking vinden en onze regering als dictatuur zien dan heb je wel gelijk. Dan verzoek ik je om meer onderzoek te doen naar wat een dictatuur echt is.
Want (indirecte _O- ) democratie (die het raadgevend referendum afschafte toen daaruit niet kwam wat de 'volksvertegenwoordigers' blieften _O- ) is een soort van toverwoord dat iedere beperking van de vrijheid van Nederlanders maar rechtvaardigt. _O- 8)7
  zondag 24 januari 2021 @ 14:38:28 #112
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609108
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Want (indirecte _O- ) democratie (die het raadgevend referendum afschafte toen daaruit niet kwam wat de 'volksvertegenwoordigers' blieften _O- ) is een soort van toverwoord dat iedere beperking van de vrijheid van Nederlanders maar rechtvaardigt. _O- 8)7
Een referendum is mooi, maar als het niet bindend is moet je ook niet zeiken over de uitkomst. Goed dat deze variant weg is. Als je een referendum wil gebruiken moet het een vraag zijn die je met 1 zin kan stellen en tegelijkertijd de uitschrijven waar je voor of tegen stemt.

Anders is en blijft een referendum een wassen neus. Neemt nog steeds niet weg dat we absoluut niet in een dictatuur leven maar in een top 11 land van vrijheid in de wereld. Het is zeker niet perfect, wij hebben het hier ontzettend goed in de wereld.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 24 januari 2021 @ 14:40:57 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197609157
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Grappig, buiten lopen in de avond - maar niet op de drukke middag - is zogenaamd levensgevaarlijk en wat moeten we allemaal toch voor elkaars gezondheid zorgen maar ondertussen zinspelen dit types schaamteloos op het verdrinken van een geheel dorp. :')
Er zitten natuurlijk nogal wat meters tussen het oneens zijn met een avondklok en wat er in Urk (regelmatig ook) gebeurt.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:43:08 #114
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197609193
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik ben tegen het opsluiten van onschuldige burgers in hun huis en tegen een boete van 95 euro voor iemand die 's avonds op het rustigste moment van de dag even een wandelingetje maakt, daarbij niemand treft en daarbij geen enkel gevaar en geen enkele hinder oplevert voor wie dan ook.

Ik ben ertegen dat onder dit verwerpelijke beleid iemand die een hond heeft of gemakkelijk 95 euro kan missen effectief meer recht heeft op de openbare ruimte dan iemand die dat niet heeft of kan.

Ik ben tegen aanwending van het geweldsmonopolie van de overheid voor zo een verwerpelijke en bespottelijke ingreep in het leven van onschuldige mensen en vind dat het de politie tot weinig meer maakt dan een knokploeg. :W
Dat mag allemaal natuurlijk, alleen houdt het wel een beetje op zodra je besluit om maar te gaan rellen.
  zondag 24 januari 2021 @ 14:47:45 #115
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197609265
De oorzaak van dit soort toestanden is te vinden in de geschiedenis van Urk. Urk is nooit serieus genomen door de Nederlandse regering. Ze werden buitengesloten bij de vorming van plannen van de drooglegging van de Noordoostpolder. Toen die er eenmaal was werd Urk het schaamhoekje van de polder. De haringvisserij van Urk kreeg ook een enorme dreun en het werd een kwestie van overleven.
Jarenlang ging er zelfs geen weg in de polder naar Urk.
Praat over de hel en je komt er.
pi_197609306
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:47 schreef Scheepskok het volgende:
De oorzaak van dit soort toestanden is te vinden in de geschiedenis van Urk. Urk is nooit serieus genomen door de Nederlandse regering. Ze werden buitengesloten bij de vorming van plannen van de drooglegging van de Noordoostpolder. Toen die er eenmaal was werd Urk het schaamhoekje van de polder. De haringvisserij van Urk kreeg ook een enorme dreun en het werd een kwestie van overleven.
Jarenlang ging er zelfs geen weg in de polder naar Urk.
De acties van gisteravond heeft er in ieder geval bij mij voor gezorgd dat ik ze nog minder serieus neem...
pi_197609526
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:38 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Een referendum is mooi, maar als het niet bindend is moet je ook niet zeiken over de uitkomst. Goed dat deze variant weg is. Als je een referendum wil gebruiken moet het een vraag zijn die je met 1 zin kan stellen en tegelijkertijd de uitschrijven waar je voor of tegen stemt.

Anders is en blijft een referendum een wassen neus.
Het referendum was een wassen neus omdat het maar één uitkomst mocht hebben: voor de sleepwet en voor toetreding van oekraine, om de schijn op te houden dat de wil van het volk ertoe doet. Het was geen democratisch instrument ter raadpleging van het volk maar een pr-tool ter legitimering van wat de politiek toch al wilde, toen dat anders uitpakte hebben ze het afgeschaft.

quote:
Neemt nog steeds niet weg dat we absoluut niet in een dictatuur leven maar in een top 11 land van vrijheid in de wereld. Het is zeker niet perfect, wij hebben het hier ontzettend goed in de wereld.
Nee precies, corruptie dat kennen we hier niet (dat bestaat alleen in azie en afrika) en doofpot is gewoon een soort van stoofpot. _O- :W
pi_197609575
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:47 schreef Scheepskok het volgende:
De oorzaak van dit soort toestanden is te vinden in de geschiedenis van Urk. Urk is nooit serieus genomen door de Nederlandse regering. Ze werden buitengesloten bij de vorming van plannen van de drooglegging van de Noordoostpolder. Toen die er eenmaal was werd Urk het schaamhoekje van de polder. De haringvisserij van Urk kreeg ook een enorme dreun en het werd een kwestie van overleven.
Jarenlang ging er zelfs geen weg in de polder naar Urk.
De echte fout komt aan het licht de laatste zin, die weg had er nooit moeten komen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zondag 24 januari 2021 @ 15:07:05 #119
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609582
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Het referendum was een wassen neus omdat het maar één uitkomst mocht hebben: voor de sleepwet en voor toedreding van oekraine, om de schijn op te houden dat de wil van het volk ertoe doet. Het was geen democratisch instrument ter raadpleging van het volk maar een pr-tool ter legitimering van wat de politiek toch al wilde, toen dat anders uitpakte hebben ze het afgeschaft.
[..]

Nee precies, corruptie dat kennen we hier niet (dat bestaat alleen in azie en afrika) en doofpot is gewoone een soort van stoofpot. _O- :W
Rare conclusie, ik zeg nergens dat het niet bestaat. Ik zeg alleen dat we het ontzettend goed hebben hier in Nederland.

Klinkt alsof jij ook blij bent dat deze vorm van referendum is gestopt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197609667
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Rare conclusie, ik zeg nergens dat het niet bestaat. Ik zeg alleen dat we het ontzettend goed hebben hier in Nederland.

Klinkt alsof jij ook blij bent dat deze vorm van referendum is gestopt.
Nee hoor, ik was juist blij dat het er was omdat het de aard van onze indirecte democratie/democratische invloed zichtbaar maakte.
pi_197609674
Lastige kwestie, want de avondklok dient geen enkele functie, maar je berooft er wel de bewegingsvrijheid van mensen mee.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:15:11 #122
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609738
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik was juist blij dat het er was omdat het de aard van onze indirecte democratie/democratische invloed zichtbaar maakte.
Ik vond het vooral verschrikkelijk hoe het werd gebruikt. Het is niet mogelijk om een rapport van 400+ pagina's in 1 referendum te gooien. Ik hoop dat er nog een keer een bruikbare variant terugkomt. En wel met de mogelijkheid om (ook) digitaal te kunnen stemmen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197609807
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:15 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ik vond het vooral verschrikkelijk hoe het werd gebruikt. Het is niet mogelijk om een rapport van 400+ pagina's in 1 referendum te gooien. Ik hoop dat er nog een keer een bruikbare variant terugkomt. En wel met de mogelijkheid om (ook) digitaal te kunnen stemmen.
Waarom moet een rapport daarin gegooid worden? Geen unie willen met Oekraine is ook zonder dat rapport een volstrekt legitiem politiek standpunt. Een beetje gek om dat zo te willen invalideren.

Wat digitaal stemmen betreft: stemgeheim en toezichthouders zijn er voor een reden. Ga jij bekijken welke code er uitgevoerd wordt op een microprocessor (of eigenlijk alle microprocessoren in een computersysteem) en wat er allemaal in het diverse geheugen opgeslagen staat op ieder moment? Heel veel succes daarmee!
  zondag 24 januari 2021 @ 15:23:42 #124
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197609950
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom moet een rapport daarin gegooid worden? Geen unie willen met Oekraine is ook zonder dat rapport een volstrekt legitiem politiek standpunt. Een beetje gek om dat zo te willen invalideren.

Wat digitaal stemmen betreft: stemgeheim en toezichthouders zijn er voor een reden. Ga jij bekijken welke code er uitgevoerd wordt op een microprocessor (of eigenlijk alle microprocessoren in een computersysteem) en wat er allemaal in het diverse geheugen opgeslagen staat op ieder moment? Heel veel succes daarmee!
Dat hele rapport hoort er juist bij. Je gaat dit soort keuzes toch niet op onderbuik gevoel nemen? Je moet toch weten wat voor soort unie er gevraagd wordt?

Ook digitaal stemmen kan daar aan voldoen, kan volledig gecontroleerd. Is een hoop werk, maar dat kunnen ze vast ontwikkelen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197610008
quote:
5s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:23 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat hele rapport hoort er juist bij. Je gaat dit soort keuzes toch niet op onderbuik gevoel nemen? Je moet toch weten wat voor soort unie er gevraagd wordt?
Waarom niet? Ik herinner me kamerverkiezingen waarbij vrouwen naar eigen zeggen op Wouter Bos stemden vanwege zijn kontje. :') Ben je soms tegen algemeen kiesrecht?

quote:
Ook digitaal stemmen kan daar aan voldoen, kan volledig gecontroleerd. Is een hoop werk, maar dat kunnen ze vast ontwikkelen.
Nee dat kunnen ze niet, fraudepreventie en controle is daarbij in de praktijk onmogelijk. En stemgeheim al helemaal zeker icm fraudepreventie.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:34:52 #126
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197610196
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik herinner me kamerverkiezingen waarbij vrouwen naar eigen zeggen op Wouter Bos stemden vanwege zijn kontje. :') Ben je soms tegen algemeen kiesrecht?
[..]

Nee dat kunnen ze niet, fraudepreventie en controle is daarbij in de praktijk onmogelijk. En stemgeheim al helemaal zeker icm fraudepreventie.
Ik kan jou heel moeilijk volgen in de conclusies die je trekt. Ik vind het ook niet kunnen dat je op iemand stemt omdat je hem of haar een lekker ding vindt. Echter is dat wel je vrijheid die je hebt.

Dat zie ik met een referendum toch anders, daar wordt 1 vraag voorgeschoteld en dan moet je antwoord geven. En die vraag moet je dan ook met hopen te kunnen beantwoorden met ja of nee. Dat gaat niet altijd want zo zwart/wit is de wereld niet.

Ik heb er vertrouwen in dat ze het wel gaan ontwikkelen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197610220
Hebben ze eigenlijk internet in Urk ? en riolering en zulks ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197610249
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:34 schreef Herkauwer het volgende:
Dat zie ik met een referendum toch anders, daar wordt 1 vraag voorgeschoteld en dan moet je antwoord geven. En die vraag moet je dan ook met hopen te kunnen beantwoorden met ja of nee. Dat gaat niet altijd want zo zwart/wit is de wereld niet.
En "Wil je dat Oekraine toetreedt tot de Europese Unie?" is nou bij uitstek zo'n vraag en veel makkelijker te begrijpen en beantwoorden dan een heel verkiezingsprogramma, de stelling dat daarin een lang rapport verwerkt zou moeten worden is bespottelijk.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:37:57 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197610269
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 14:26 schreef quo_ het volgende:
Ze zijn daar ook flink opgehitst door de plaatselijke PVV.
[ twitter ]

En een aardige suggestie van ene heer Kraak:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of Rutte nog wat durft te zeggen, of zoals gewoonlijk alleen zijn mond open trekt wanneer Marrokanen aan het rellen zijn. Dan zoekt die de camera wel op. Niet bij Urkers en Duindorpers.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197610389
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ben benieuwd of Rutte nog wat durft te zeggen, of zoals gewoonlijk alleen zijn mond open trekt wanneer Marrokanen aan het rellen zijn. Dan zoekt die de camera wel op. Niet bij Urkers en Duindorpers.
Graag wil ik benadrukken dat als hier in kanaleneiland of de schilderswijk om gereld was, ik daar voor de verandering ook begrip voor gehad zou hebben, misschien nog wel meer omdat men daar vaak toch kleiner behuisd is dan in veel andere wijken en de woonruimte niet zelden ook met meer mensen moet delen. Ook zou de boete van 95 euro juist in die wijken sneller problematisch kunnen zijn. :W

Bizar en verwerpelijk dat "linkse" partijen als de SP en PvdA zich hiervoor geleend hebben. :r
  zondag 24 januari 2021 @ 15:44:01 #131
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197610431
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En "Wil je dat Oekraine toetreedt tot de Europese Unie?" is nou bij uitstek zo'n vraag en veel makkelijker te begrijpen en beantwoorden dan een heel verkiezingsprogramma, de stelling dat daarin een lang rapport verwerkt zou moeten worden is bespottelijk.
Daar ben ik het niet mee eens, dat was namelijk de vraag niet.

De vraag was: Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?

En dat betekent (in mijn ogen) dat die wet een onderdeel is van de vraag.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197610519
twitter
pi_197610569
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:44 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, dat was namelijk de vraag niet.

De vraag was: Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?

En dat betekent (in mijn ogen) dat die wet een onderdeel is van de vraag.
Obfuscatie, iedereen met een beetje boerenverstand ziet waar dat heen gaat. En iedereen zonder boerenverstand maar met de beelden van van Baalen en Verhofstad op dat plein in het achterhoofd ook. :W

Mensen willen Oekraine er niet bij, simpel. "Nee je begrijpt het niet!" is een heel rare reactie op een afwijzing. :W
  zondag 24 januari 2021 @ 15:55:25 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197610716
Bizar, dat een camerateam al beveiligers nodig heeft....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197611182
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:55 schreef Leandra het volgende:
Bizar, dat een camerateam al beveiligers nodig heeft....
Staatspropagandisten die de bevolking al weken warm maken voor avondopsluiting in samenspel met de politiek/het landsbestuur.

Gek hè, dat mensen niet blij met je zijn wanneer je ze zonder reden opsluit in hun eigen huizen? Heel gek allemaal. :D
pi_197611296
Het optreden tegen dit soort uitwassen laat al langer te wensen over. Het is misschien tijd om in dit soort situaties het leger in te zetten om orde op zaken te stellen. En elk persoon dat niet met een geldige reden bij de brand in de teststraat was gesignaleerd oppakken en een jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf geven. Boeit ook niet of die persoon verantwoordelijk was voor de brand, hij staat er en kijkt er naar terwijl hij/zij thuis had moeten zijn. Dus pech gehad dan, moet je je maar aan de wet houden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 24 januari 2021 @ 16:25:55 #137
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197611600
twitter


Rutte hoef in ieder geval niet te vragen 'waar de ouders zijn gebleven'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 16:29:43 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197611731
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:16 schreef Shreyas het volgende:
Het optreden tegen dit soort uitwassen laat al langer te wensen over. Het is misschien tijd om in dit soort situaties het leger in te zetten om orde op zaken te stellen. En elk persoon dat niet met een geldige reden bij de brand in de teststraat was gesignaleerd oppakken en een jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf geven. Boeit ook niet of die persoon verantwoordelijk was voor de brand, hij staat er en kijkt er naar terwijl hij/zij thuis had moeten zijn. Dus pech gehad dan, moet je je maar aan de wet houden.
Ik stel voor dat we dit dan ook gewoon doortrekken. Als je toevallig in de buurt van een brand door rood reed gewoon een jaar de bak in. Pech gehad, had je je maar aan de wet moeten houden.
Hebben we ook gelijk een mooi percentage opgeloste misdaden, gewoon iemand in de buurt zoeken die een of andere regel overtrad.

Geniaal _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197611804
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:55 schreef Leandra het volgende:
Bizar, dat een camerateam al beveiligers nodig heeft....
Geweld en middelvingers nopen NOS logo te verwijderen van straalwagens
https://www.volkskrant.nl(...)raalwagens~b79d039a/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197611992
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we dit dan ook gewoon doortrekken. Als je toevallig in de buurt van een brand door rood reed gewoon een jaar de bak in. Pech gehad, had je je maar aan de wet moeten houden.
Iets te kort door de bocht. Door rood rijden is een algemene overtreding die altijd geldt. De avondklok overtreden is het doorbreken van een corona maatregel, die om een specifieke reden is ingesteld en slechts tijdelijk is.

Verder is het zo dat je door rood kan rijden omdat je bijvoorbeeld snel naar iemand die moet die in de problemen zit. Zo een overtreding betreffende de avondklok bestaat niet, want als het dringend is, mag je wel naar buiten. Net als voor werk of medische zaken bijvoorbeeld.

Echter als je zonder geldige reden bij die teststraat was (dit geldt dus niet voor mensen die daar werken, mensen die de brand kwamen blussen of mensen die daar liepen met een andere goede reden), ben je niets meer dan een verkapte ramptoerist of je bent daar om de zogenaamde actiegroep tegen corona-maatregelen te ondersteunen. Dan ben je medeverantwoordelijk voor het klimaat dat is geschept wat heeft geleid tot zo een actie. Kortom, dan ben je niet meer onschuldig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 24 januari 2021 @ 16:39:00 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197612037
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Iets te kort door de bocht. Door rood rijden is een algemene overtreding die altijd geldt. De avondklok overtreden is het doorbreken van een corona maatregel, die om een specifieke reden is ingesteld en slechts tijdelijk is.

Verder is het zo dat je door rood kan rijden omdat je bijvoorbeeld snel naar iemand die moet die in de problemen zit. Zo een overtreding betreffende de avondklok bestaat niet, want als het dringend is, mag je wel naar buiten. Net als voor werk of medische zaken bijvoorbeeld.

Echter als je zonder geldige reden bij die teststraat was (dit geldt dus niet voor mensen die daar werken, mensen die de brand kwamen blussen of mensen die daar liepen met een andere goede reden), ben je niets meer dan een verkapte ramptoerist of je bent daar om de zogenaamde actiegroep tegen corona-maatregelen te ondersteunen. Dan ben je medeverantwoordelijk voor het klimaat dat is geschept wat heeft geleid tot zo een actie. Kortom, dan ben je niet meer onschuldig.
Dus toekijken bij een brand moet strafbaar worden met een jaar cel, als je daarbij een regel overtreedt? :?

Het is echt volslagen waanzin en juridisch ook niet haalbaar :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197612129
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus toekijken bij een brand moet strafbaar worden met een jaar cel, als je daarbij een regel overtreedt? :?

Het is echt volslagen waanzin en juridisch ook niet haalbaar :D
Nee, toekijken bij een brand is niet strafbaar. Toekijken bij een brand op de openbare weg tijdens de avondklok en zonder goede reden (dus terwijl je daar dus helemaal niet mag zijn) moet inderdaad keihard afgestraft worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 24 januari 2021 @ 16:47:43 #143
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197612375
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, toekijken bij een brand is niet strafbaar. Toekijken bij een brand op de openbare weg tijdens de avondklok en zonder goede reden (dus terwijl je daar dus helemaal niet mag zijn) moet inderdaad keihard afgestraft worden.
Als er in de buurt een huis in de brand staat ga ik toch even kijken of dit geen gevaar gaat vormen voor mijn eigen woning.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 24 januari 2021 @ 16:48:01 #144
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197612389
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, toekijken bij een brand is niet strafbaar. Toekijken bij een brand op de openbare weg tijdens de avondklok en zonder goede reden (dus terwijl je daar dus helemaal niet mag zijn) moet inderdaad keihard afgestraft worden.
Ja, die mensen moeten dus ¤95 boete krijgen.

Als ik besluit om de avondklok te overtreden om iets legaals te doen is dat de sanctie die de wetgever heeft gesteld namelijk.
Dit wordt ook wel het legaliteitsbeginsel genoemd.

Of je moet natuurlijk de strafmaat van overtreding avondklok ophogen. Geen idee wat er precies mogelijk is binnen de kaders van de wbbbg.

Maar strafmaat van overtreding avondklok verhogen op basis van het kijken naar (de gevolgen van) een misdrijf lijkt me juridisch onhaalbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 januari 2021 @ 16:49:04 #145
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197612430
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Staatspropagandisten die de bevolking al weken warm maken voor avondopsluiting in samenspel met de politiek/het landsbestuur.

Gek hè, dat mensen niet blij met je zijn wanneer je ze zonder reden opsluit in hun eigen huizen? Heel gek allemaal. :D
Wat heeft een journalist daarmee te maken? :')
pi_197612451
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Als er in de buurt een huis in de brand staat ga ik toch even kijken of dit geen gevaar gaat vormen voor mijn eigen woning.
Klopt, dat valt onder de categorie ''goede reden''. Net zoals er mensen bij de teststraat waren om andere mensen te helpen bijvoorbeeld. Echter er waren ook een aantal die zich agressief en geweldadig gedroegen. Dat soort vandalisme moeten we in deze tijd keihard afstraffen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_197612502
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, die mensen moeten dus ¤95 boete krijgen.

Als ik besluit om de avondklok te overtreden om iets legaals te doen is dat de sanctie die de wetgever heeft gesteld namelijk.
Dit wordt ook wel het legaliteitsbeginsel genoemd.

Of je moet natuurlijk de strafmaat van overtreding avondklok ophogen. Geen idee wat er precies mogelijk is binnen de kaders van de wbbbg.
Daar ben ik sowieso voorstander van. Dan verdient de staat er ook echt nog eens wat aan.

quote:
Maar strafmaat van overtreding avondklok verhogen op basis van het kijken naar (de gevolgen van) een misdrijf lijkt me juridisch onhaalbaar.
Ik ben geen jurist, ik weet niet wat haalbaar is. Op dit forum geef ik slechts mijn mening.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_197612513
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat heeft een door een journalist ingehuurd sportschooltype daarmee te maken? :')
Fixed.
  zondag 24 januari 2021 @ 16:56:19 #149
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197612653
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:51 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Fixed.
Ben je je pilletje vergeten?
pi_197612738
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ben je je pilletje vergeten?
Nee, jij je leesbril.

quote:
Rudy Bouma 🧑‍💻🎦📺
@rudybouma
·
1h
De beveiliger van onze NOS-cameraman is vandaag door jongeren met een bijtende stof in z'n gezicht gespoten bij opnamen van de uitgebrande GGD-testlocatie in #Urk. Ik was onderweg naar de ploeg voor interviews maar we hebben de opnamen geannuleerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')