Dinaye - Own yourself: Deze inzending doet me denken aan België 2016. Ook hier een erg leuke zangeres die de show steelt. 7,5/10
Big Daddy Karsten - Smile: Dit lied vind ik een behoorlijke oorwurm. Dit zing je zo mee. Vrij voorspelbaar verloop, maar ik merk wel dat ik er absoluut met een smile naar luister én kijk. 8/10
Emmy - Witch woods: Dit lied weet mn aandacht vast te houden, ook al vind ik het een vervelend lied

. Goed gestaged, wel vind ik de videoclipbeelden storend, mag er dan ook uit. De afwisselende stukken in het lied kan ik overigens wel waarderen, maken het minder voorspelbaar. Persoonlijk dus niet mijn soort lied. Ik houd niet zo van dat 'donkere' in dit lied. (ik weet even geen ander woord

). Hoeft van mij dus niet door. 5,5/10
Ole Hartz - Vi er Norge: Folkpop smaakt me beter. Ik heb nu zin in een broodje gerookte paling. Zou dit de Noorse Jan Smit in wording zijn? 7/10
Kaja Rode - Feel again: Goede zangeres. Had meer van het lied verwacht na het lezen van reacties op verschillende forums. Ben wel weg van de 90s sound in het lied, maar denk niet dat dit het heel goed zou doen op het esf. Optreden kan me ook nog niet overtuigen. Jammer.