abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2003 @ 12:49:14 #1
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8084619
Volgens de afvalliteratuur bestaat een hartslagbereik (60 - 70 % van je maximale hartslag) waarbij je voornamelijk vet verbrandt (en dus afvalt: de zogenaamde gewichtscontrolezone).

Boven die hartslag kom je in de "aerobe" zones waarbij je jeuithoudingvermogen traint en steeds sterker / fitter wordt.

Mijn vraag: daar ik gestresst wordt van langzaam op zo'n band te sukkelen, ren ik meestal lang en hard (en steeds langer en harder). Verbrand ik nou echt geen vet (en loop ik voor de kat zijn k*t) of ben ik alleen maar minder efficient?

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_8084785
Dan ren je eigeluk voor nix ja

Als je je lichaam namelijk inspant gebruikt je lichaam eerst zijn "reserve-glucose"(energie)..pas daarna gaat je lichaam vet verbranden..

daarom moet je ook altijd als je gaat sporten het langzaam opbouwen anders is er geen effect..

Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  vrijdag 24 januari 2003 @ 13:03:58 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_8084885
Inderdaad, op de sportschool zie ik ook altijd van die sukkels die dan 10 minuten kei-en keihard op zo'n band draven. Dat heeft geen enkel effect op de vetverbranding. Het is echt veel beter om een half uur iets rustiger te lopen. Want het is ook zo hoe rustiger je het aandoet, hoe langer je de beweging volhoudt en hoe meer je verbrandt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')