Dat is jouw gepatenteerde arrogantie weer. De voordelige effecten van minder vliegbewegingen zijn natuurlijk geen onzinverhaal.quote:Op zondag 24 januari 2021 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan Tom van der Lee ook uitleggen hoe je kan vliegen zonder fossiele brandstoffen? Het is een leuke frame, hoor, maar het is nogal een lulverhaal, natuurlijk.
We kunnen met veel minder. Veel minder.quote:We kunnen op geen enkele manier zonder fossiele brandstoffen de komende decennia.
Wat dan toch weer voor een groot deel bij de 1% terecht komt, en daarnaast is KLM slechts een beperkt onderdeel van het het hele Schiphol circus.quote:PS: De Nederlandse burger is een van de grootste aandeelhouders van de KLM.
De voordelige effecten op het milieu, ja. De voordelige effecten op de economie zijn er niet. Of ze zijn negatief.quote:Op zondag 24 januari 2021 15:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is jouw gepatenteerde arrogantie weer. De voordelige effecten van minder vliegbewegingen zijn natuurlijk geen onzinverhaal.
Het is enorm betwistbaar of Schiphol als hubfunctie wel zoveel bijdraagt aan de economie, laat staan een kenniseconomie.
Het is niet betwistbaar dat dit flink bijdraagt aan de uitstoot.
[..]
We kunnen met veel minder. Veel minder.
[..]
Wat dan toch weer voor een groot deel bij de 1% terecht komt, en daarnaast is KLM slechts een beperkt onderdeel van het het hele Schiphol circus.
Waarom zouden de boeren een bijdrage moeten leveren en de luchtvaart niet? Daar draai je weer mooi omheen, door dat direct weer arrogant als 'lulverhaal' neer te zetten.quote:Op zondag 24 januari 2021 15:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De voordelige effecten op het milieu, ja. De voordelige effecten op de economie zijn er niet. Of ze zijn negatief.
En luchtvaart is niet alleen KLM zoals je zelf al zegt.
We kunnen met minder wat? Vliegen? Momenteel wel, ja. Tot de covid crisis echter nam het vliegen nog gewoon ieder jaar toe en flink ook.
Ik draai nergens om heen, joh, doe toch eens normaal. Als de discussie over luchtvaart gaat dan ga ik niet roepen "Ja maar de boeren!".quote:Op zondag 24 januari 2021 15:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zouden de boeren een bijdrage moeten leveren en de luchtvaart niet? Daar draai je weer mooi omheen, door dat direct weer als 'lulverhaal' neer te zetten.
Nog wat relevante artikelen over Schiphol:
https://www.ftm.nl/artike(...)l-minder-dan-gedacht
https://www.ftm.nl/artike(...)-betaalt-de-rekening
Een kleiner Schiphol, het rupsje nooitgenoeg, zal meer ruimte open laten aan andere bedrijvigheid.
Prachtig. En GroenLinks is schijnbaar te arrogant om de nieuwe baanbrekende en vooral ook hele realistische manier te delen met de rest van het land en de wereld. op naar de 8 zetels in de peilingen van volgende week.quote:Op zondag 24 januari 2021 16:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is bovendien ook prima mogelijk om de transportbehoefte veel milieuvriendelijker te realiseren (wat het voorstellingsvermogen van het bekrompen Nederland ver te buiten gaat).
Nog een keer: de "fossiele cirkel" is iets anders dan een cirkelredenering.quote:Op zondag 24 januari 2021 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik draai nergens om heen, joh, doe toch eens normaal. Als de discussie over luchtvaart gaat dan ga ik niet roepen "Ja maar de boeren!".
Wat ik een lulverhaal noemde was de frame dat de minister vastzit in een fossiele cirkel redenering. En dat is het gewoon, er is totaal geen alternatief op dit moment voor fossiele brandstoffen in internationaal transport.
En nog een keer, internationaal verkeer kan niet zonder fossiele brandstoffen, nationaal transport ook niet. Dat er nog veel te winnen is weet ik ook wel maar juist op het gebied van de luchtvaart is er nog verdomd weinig alternatiefs te vinden.quote:Op zondag 24 januari 2021 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nog een keer: de "fossiele cirkel" is iets anders dan een cirkelredenering.
Loopt gelukkig alquote:
Mooi, geef me ook even een update als dat er is. Ik schat de kansen op veroordeling zo’n 0,1%.quote:Op zondag 24 januari 2021 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Loopt gelukkig al
https://www.parool.nl/ned(...)ft-dat-zin~bd8c957c/
Ik pak de popcorn en vervolg hem tot in de hel
Dat dacht Hamers ookquote:Op zondag 24 januari 2021 16:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
Mooi, geef me ook even een update als dat er is. Ik schat de kansen op veroordeling zo’n 0,1%.
quote:Hoekstra besloot eerder al het contract van de Belastingdienst met ING te verlengen, omdat de fiscus al genoeg veranderingen moet doorvoeren.
Hoekstra had al lang weg moeten zijn bij die prutsbank en was dat ook want er was een nieuw contract met de Rabobankquote:Op zondag 24 januari 2021 17:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
Welke maatregelen heeft de ING nog niet genomen die het volgens jou al wel had moeten nemen?
Ik zie geen antwoord op de vraag.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoekstra had al lang weg moeten zijn bij die prutsbank en was dat ook want er was een nieuw contract met de Rabobank
Die wordt nu in de ijskast gezet, omdat de belastingdienst deze wijziging ook al niet meer aan kon
En ja daar is hij verantwoordelijk voor en je raadt het niet ook daar lukt het hem niet om zaken op orde te krijgen
Verrassing want de rest ging wel goed
Het gaat hier over Hoekstra, niet over de ING of het toezicht daarop door de DNB en ECB en AFMquote:Op zondag 24 januari 2021 17:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
..Ik zie geen antwoord op de vraag.
Onzin, er is een aanbesteding geweest, die is geanonimiseerd bekeken en daar kwam het bod van de ING als beste uit de bus. Pas na de keus was duidelijk dat het de ING was. Gewoon zoals het hoort, Hoekstra en zijn ministerie hebben gewoon de wet uitgevoerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoekstra had al lang weg moeten zijn bij die prutsbank en was dat ook want er was een nieuw contract met de Rabobank
Die wordt nu in de ijskast gezet, omdat de belastingdienst deze wijziging ook al niet meer aan kon
Dat hoorde ik Hoekstra ook zeggen bij de parlementaire ondervraging en toch was het ongekend onrechtquote:Op zondag 24 januari 2021 17:22 schreef Hanca het volgende:
.....Gewoon zoals het hoort, Hoekstra en zijn ministerie hebben gewoon de wet uitgevoerd.
Ik hoop dat binnen 'de komende decennia' er op waterstof kan worden gevlogen. Dat lijkt nu al de oplossing voor de scheepvaart. En je hebt natuurlijk steeds meer varianten van renewable diesel, wellicht dat zoiets er ook voor de luchtvaart kan komen. Helaas inderdaad wel toekomstmuziek, maar ik hoop dat richting 2030/2035 er toch al serieuze stappen ondernomen zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan Tom van der Lee ook uitleggen hoe je kan vliegen zonder fossiele brandstoffen? Het is een leuke frame, hoor, maar het is nogal een lulverhaal, natuurlijk. We kunnen op geen enkele manier zonder fossiele brandstoffen de komende decennia.
PS: De Nederlandse burger is een van de grootste aandeelhouders van de KLM.
Ook hier werd inderdaad de wet uitgevoerd, de wet zelf alleen was niet deugdelijk. In het geval van de aanbestedingswet is de wet wel deugdelijk en ben ik dus zeer blij dat een minister zich gewoon aan de wet houdt. Zou pas schandalig zijn als het anders was gegaan.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat hoorde ik Hoekstra ook zeggen bij de parlementaire ondervraging en toch was het ongekend onrecht
Raar hoor
quote:Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
Die aandelen KLM was een meesterzet. Dat heeft hem populair gemaakt
Wat dus niets met een 'cirkelredenering' van doen heeft. Waarvan akte. Dat brullen van 'lulverhaal' was nergens voor nodig.quote:Op zondag 24 januari 2021 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nog een keer, internationaal verkeer kan niet zonder fossiele brandstoffen, nationaal transport ook niet. Dat er nog veel te winnen is weet ik ook wel maar juist op het gebied van de luchtvaart is er nog verdomd weinig alternatiefs te vinden.
Jij bent degene die vol op de man speelde. Je hebt het over alternatieven maar draagt er geen enkele aan, onderbouwt niets.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dus niets met een 'cirkelredenering' van doen heeft. Waarvan akte. Dat brullen van 'lulverhaal' was nergens voor nodig.
Leuk allemaal, maar dat 'alternatieven' geldt ook voor andere sectoren natuurlijk waarvan een bijdrage wordt gevraagd. Daar zijn ook niet altijd directe alternatieven voor.
Voor korte afstanden bestaan trouwens wél realiseerbare alternatieven.
Alweer stap je eroverheen dat Schiphol helemaal niet zo groot hoeft te zijn. Dat is helemaal niet zo noodzakelijk en cruciaal voor de werkgelegenheid is het niet. Zeker de hubfunctie niet.
Maar weet je wat: ik ga een anoniem verzoek indienen. Ben het beu hier. Gefeliciteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |