abonnement Unibet Coolblue
pi_197587067
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]


En dan ben je dus een welvarend, dicht bevolkt en hoog opgeleid land.
En dan zo hard falen.

Maar gelukkig gaat alles fantastisch, is de maatschappij volgzaam en is Rutte een eckte topper.
Laten we eens kijken waar alle landen over een aantal maanden staan. Als er meerdere vaccinaties aanwezig zijn.
De 'wedstrijd' is pas net van start
pi_197587190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Deze overheid heeft een hekel aan de eigen bevolking, zover je het zo kan noemen gezien 1 man alle beslissingen lijkt te nemen en hij lachend staat te praten over hoe nu ze afgetreden zijn ze eigenlijk nu nog meer macht hebben.

Dat stukje gezien van hufter rutte?


Beetje een wappie video, maar feiten zijn feiten.
Je kan hoogstens debatteren over de context.

"Je kan hoogstens debatteren over de context". Wat?

Het kabinet is naar huis gestuurd, máár het demissionaire kabinet voert nog steeds haar taken uit. Op het hoogtepunt van de crisis.

Dus wat is er veranderd....? Heeft het demissionair kabinet nu minder macht? En wat gaat er straks gebeuren als Rutte met zijn VVD toch weer de grootste partij worden....?

Ga jij maar fijn overwegen of een context bij die uitspraak van Rutte überhaupt interessant zou kunnen zijn.

"Beetje wappie video" _O-

Edit: zo ken ik todg niet :{
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:30:02 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197587546
Ik ben verbaasd dat men defensie niet heeft ingeschakeld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197587775
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]


En dan ben je dus een welvarend, dicht bevolkt en hoog opgeleid land.
En dan zo hard falen.

Maar gelukkig gaat alles fantastisch, is de maatschappij volgzaam en is Rutte een eckte topper.
Wij zijn nauwkeurig, vergeet dat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:46:12 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197587802
Defensie heeft maar weinig reserve-capaciteit/zijn ook "maar ambtenaren".

Defensie begon al te piepen toen ze in Groningen en Drenthe wat hulp voor verpleegtehuizen nodig hadden.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)ginstellingen-helpen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197587878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:30 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben verbaasd dat men defensie niet heeft ingeschakeld.
Defensie heeft wel meer te doen. Daarnaast 20% vacatures en is alle reservecapaciteit netjes wegbezuinigd.

En alsof elke pax die normaliter een Colt vasthoudt geschikt is voor dit soort taken...
pi_197589025
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Defensie heeft wel meer te doen. Daarnaast 20% vacatures en is alle reservecapaciteit netjes wegbezuinigd.

En alsof elke pax die normaliter een Colt vasthoudt geschikt is voor dit soort taken...
Die schieten hem er gewoon op afstand in.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:38:00 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197589604
“Het leger’. Maar het gaat om het tekort aan vaccins. Niet om logistieke beperkingen. Het leger heeft helemaal geen vaccins. Dus zou het leger een hele prik-infrastructuur hebben uitgerold dan stonden daar nu soldaten niks te doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197589754
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Defensie heeft wel meer te doen. Daarnaast 20% vacatures en is alle reservecapaciteit netjes wegbezuinigd.

En alsof elke pax die normaliter een Colt vasthoudt geschikt is voor dit soort taken...
Okay, als de Duitsers zouden binnenvielen dan hebben we een groot probleem, daar is ons leger niet tegen opgewassen. Maar het leger kan toch wel helpen bij een humanitaire noodsituatie in ons land zelf?

En defensie heeft wel meer te doen? De grootste missie momenteel is dat wij 250 militairen, onder Duits gezag, in Litouwen hebben zitten.
pi_197589801
quote:
84s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je hebt 2 prikken nodig inderdaad.
Op dit moment is de gangbare gedachte dat dit elk jaar moet, maar zekerheid is er nog niet hoe lang het vaccin beschermd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197590060
Israël zit al op 40% vd totale bevolking. ^O^
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Vakman pur sang
pi_197590830
Ik zie het nog wel gebeuren dat Nederland straks wordt geïsoleerd van de rest van de wereld omdat wij als enige nog een gevaarlijke besmettingsgraad hebben, versterkt door de verkiezingen straks terwijl nog lang niet iedereen is gevaccineerd.
pi_197593197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:48 schreef luxerobots het volgende:

Okay, als de Duitsers zouden binnenvielen dan hebben we een groot probleem, daar is ons leger niet tegen opgewassen. Maar het leger kan toch wel helpen bij een humanitaire noodsituatie in ons land zelf?
Om te beginnen hebben onze oosterburen hun defensie ook tot op het bot wegbezuinigd dus wat dat betreft...

En ja, er kan wel wat gedaan worden maar niet bijster veel meer.

quote:
En defensie heeft wel meer te doen? De grootste missie momenteel is dat wij 250 militairen, onder Duits gezag, in Litouwen hebben zitten.
Idd, er draaien geen missies meer van het formaat Uruzgan maar we hebben nogal wat kleinere missies in het buitenland en die draaien zich niet vanzelf. Plus dat de vredesbedrijfsvoering natuurlijk gewoon doorgaat met opleiden, opwerken, trainen, ondersteunen van de missies, cie in de West, oefeningen etc. etc.
pi_197593761
Waarom geven wij niet gewoon een cursus aan het personeel van de KLM om te vaccineren? Een groot deel zit nu thuis.
Voor het organiseren hetzelfde verhaal, schakel mensen in met ervaring met zeg Pinkpop etc.
Dat lijkt mij praktischer dan defensie eigenlijk, die kunnen wellicht wel een bijdrage leveren.
pi_197593821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom geven wij niet gewoon een cursus aan het personeel van de KLM om te vaccineren? Een groot deel zit nu thuis.
Voor het organiseren hetzelfde verhaal, schakel mensen in met ervaring met zeg Pinkpop etc.
Dat lijkt mij praktischer dan defensie eigenlijk, die kunnen wellicht wel een bijdrage leveren.
Interessant idee.
Om iets te mogen inspuiten ben je alleen wel wat verder dan een cursusje. Bij defensie zijn grootschalige logistieke operaties onderdeel van de bedrijfsvoering en men heeft het nodige medisch personeel. Dit is voor hen dagelijkse kost. Of ze zijn er voor opgeleid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2021 18:29:25 ]
pi_197593890
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Interessant idee.
Om iets te mogen inspuiten ben je alleen wel wat verder dan een cursusje. Bij defensie zijn grootschalige logistieke operaties onderdeel van de bedrijfsvoering en men heeft het nodige medisch personeel. Dit is voor hen dagelijkse kost. Of ze zijn er voor opgeleid.
Ergens las ik dat een cursus van een paar dagen voldoende is, een nicht van mij is verpleegkundige en stelde dat het inderdaad simpel is.
Dat kan ik zelf niet beoordelen, heb geen medische achtergrond.
Defensie heeft denk ik geen honderden of eigenlijk duizenden mensen over maanden lang, denk ik.
pi_197594005
Typisch Nederland weer.

We hebben uitmuntende ervaringen met defensie uit 2009 tijdens vaccinatie Mexicaanse griep.

In deze vergelijkbare situatie voeren we eerst explorerende gesprekken met diezelfde defensie.

Op basis van <niemand weet het eigenlijk, is vast geen memo van> besluiten we het nu toch anders gaan te doen.

We bakken er vervolgens niks van, maar houden niettemin vol dat dit echt de juiste keuze was.

In 2027 komt er een onderzoek hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren.
pi_197594010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ergens las ik dat een cursus van een paar dagen voldoende is, een nicht van mij is verpleegkundige en stelde dat het inderdaad simpel is.
Dat kan ik zelf niet beoordelen, heb geen medische achtergrond.
Defensie heeft denk ik geen honderden of eigenlijk duizenden mensen over maanden lang, denk ik.
Injectie is niet moeilijk, ik heb jaren mezelf intramusculair geïnjecteerd (in de spier, moet ook bij het vaccin dacht ik). De hele 'instructie' was tien minuten bij de huisarts.

Maar het is wel een vertrouwenskwestie. Ik zou me niet willen laten inspuiten door iemand die ook maar gestuurd is om dat te doen in plaats van een podium opbouwen. Het opbouwen van prikstraten en de logistiek er om heen kan natuurlijk wel. Bij opbouw van teststraten werd ook een beroep op podiumbouwers gedaan.
pi_197594012
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ergens las ik dat een cursus van een paar dagen voldoende is, een nicht van mij is verpleegkundige en stelde dat het inderdaad simpel is.
Dat kan ik zelf niet beoordelen, heb geen medische achtergrond.
Defensie heeft denk ik geen honderden of eigenlijk duizenden mensen over maanden lang, denk ik.
Het ziet er niet moeilijk uit ofzo. De feitelijke handeling kan iedereen uitvoeren. Nog ff los van emotie uiteraard. Maar ik dacht je BIG geregistreerd moest zijn etc. En dat vergt wel wat meer dan een avondje training in het wijkcentrum.

Edit: ik lees net dat de minister de BIG registratie niet langer nodig vindt voor het vaccineren. Er moet wel medisch toezicht zijn. Dus jouw plan is op papier haalbaar

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2021 18:50:12 ]
pi_197594851
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Interessant idee.
Om iets te mogen inspuiten ben je alleen wel wat verder dan een cursusje. Bij defensie zijn grootschalige logistieke operaties onderdeel van de bedrijfsvoering
Logistieke ondersteuning of de hele logistieke operatie leiden is nog wel een optie.

quote:
en men heeft het nodige medisch personeel. Dit is voor hen dagelijkse kost. Of ze zijn er voor opgeleid.
Nou nee dus. Men heeft helemaal niet "het nodige" personeel. Defensie is zeker al 15 jaar niet meer het makkelijk te openen pulletje arbeidskrachten. Alles is wegbezuinigd.
pi_197594897
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 18:43 schreef littlemindy het volgende:
Typisch Nederland weer.
We hebben uitmuntende ervaringen met defensie uit 2009 tijdens vaccinatie Mexicaanse griep.
Je hebt de bezuinigingsslag van 2011 gemist waarbij dik 12.000 man personeel het hek over gegooid is?

Met als netto resultaat dat we hetzelfde werk moeten doen met 12.300 man minder en op dit moment 20% vacatures... Veel succes met de inzet van defensie.
pi_197594944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt de bezuinigingsslag van 2011 gemist waarbij dik 12.000 man personeel het hek over gegooid is?
Al jaren is defensie de pineut als er weer geld gevonden moet worden.

maar alsnog verwacht iedereen dat als t ff tegenzit defensie komt opdraven.
en defensie maar mooi weer spelen met die paar man die nu af en toe rondhobbelen in een verzorgingstehuis.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:19:24 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197595789
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die schieten hem er gewoon op afstand in.
:D

Ach, laat het vaccineren ook maar zitten en maak er gelijk een eind aan
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:21:23 #49
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197595838
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij is een groot probleem juist dat veel huisartsen niet het materieel hebben om dat eerste goedgekeurde vaccin op te slaan bij een temperatuur van 80 graden onder nul. Dus je kan daar de zooi droppen maar dan kun je het spul ook vrij snel weer afvoeren
Hoeveel maanden heeft men wel niet de tijd gehad om in ieder geval al zulke zaken voor te bereiden? Tijd dat er eens koppen gaan rollen bij deze walgelijk slechte organisatie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197597334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:16 schreef paulgo het volgende:
Het ministerie van defensie, dat veel ervaring heeft met grootschalige logistieke operaties had binnen twee maanden hadden alles klaar voor het vaccineren en toen de vaccins binnen waren, konden de huisartsen de volgende dag meteen beginnen met vaccineren. In zes weken tijd werden miljoenen Nederlanders ingeënt.
Miljoenen Nederlanders werden ingeënt in 2009? Heb er niets van gemerkt.

Ik dacht dat het uiteindelijk niet doorging? Wie hier is toen ingeënt?
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')