abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197585350
Natuurlijk hebben advocaten dezelfde toelatingseisen maar zit er verschil in kwaliteit tussen een pro deo advocaat bij een klein kantoor tegenover iemand van een groot commercieel zuidas kantoor?
pi_197585441
Kwaliteit hoeft niet perse te verschillen, immers zijn pro deo meestal advocaten niets meer zijn, dan die commerciële waar jij het over hebt, die in een pool zitten en uitgekozen kan worden of die zelf een zaak uitkiezen etc.

Het verschil zal meer zitten in motivatie,
pi_197585827
In Nederland verdient een gesubsidieerde advocaat nog steeds een goede boterham.
.
pi_197586113
In Nederland heb je buiten de kosten om niet dat er enig verschil in zit. Zeker niet op dit niveau zal je met persoon x of y niets merken. De regels zijn ook wel dichtgetimmert tot de laatste letter.

Denk dat als je het over grote zaken in landen hebt met juryrechtsspraak dat een duurbetaalde charismatische overtuiger wel helpt maar dat kennen we gelukkig niet.

Spreek soms wel mensen die denken dat een advocaat een soort van dino is die achter hun loopt en alles wat ze zelf ten onrechte beweren op de ander gaat forceren met boetes.
pi_197586122
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:04 schreef Fer het volgende:
In Nederland verdient een gesubsidieerde advocaat nog steeds een goede boterham.
Nee dat doen ze niet.

Trokken dit jaar nog aan de bel omdat het veel te weinig verdient qua wat het kost om te helpen als pro deo advocaat waardoor er juist een gevaar dreigde te ontstaan wat betreft hulp bieden aan mensen die geen geld hebben voor een advocaat.
pi_197586302
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet.

Trokken dit jaar nog aan de bel omdat het veel te weinig verdient qua wat het kost om te helpen als pro deo advocaat waardoor er juist een gevaar dreigde te ontstaan wat betreft hulp bieden aan mensen die geen geld hebben voor een advocaat.
Ja ze willen meer geld hebben, maar laten we niet doen alsof ze het slechter hebben dan een gemiddeld persoon.
.
pi_197586427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet.

Trokken dit jaar nog aan de bel omdat het veel te weinig verdient qua wat het kost om te helpen als pro deo advocaat waardoor er juist een gevaar dreigde te ontstaan wat betreft hulp bieden aan mensen die geen geld hebben voor een advocaat.
Maar dat zijn ook juist van die mensen die ontzettend hard lopen voor hun cliënten en dus ook niet zakelijk genoeg zijn om te zeggen dat ze niet alles kunnen oppakken met hun cliënt. Die maken te veel uren voor wat ze krijgen, dan kan je zeggen dat je meer nodig hebt, of je prioriteiten anders leggen. Misschien kunnen ze beter samenwerken met een wijkteam of een medewerker in dienst nemen die de eenvoudige zaken uitzoekt.
pi_197587210
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja ze willen meer geld hebben, maar laten we niet doen alsof ze het slechter hebben dan een gemiddeld persoon.
Uhm.. stel je bent advocaat en word voor een strafzaak als toevoeging opgeroepen. Dan moet je in je auto stappen en binnen 2 uur bij het politiebureau zijn (vooral in de provincie een issue) om hierna 20 minuten te overleggen met je cliënt. Potentieel het verhoor bij te zitten en weet retour huis te gaan. Vergeet de administratie niet. Voor dit, inclusief al je onkosten zoals reis e.d. krijg je welgeteld 75 euro. Haal hier inkomstenbelasting etc af en ik geef het je te doen.

Na 6 uur is het tijd voor de verdachte om verlengd te worden. Wederom een gesprek met de advocaat, het verhoor doornemen, vervolgstappen afspreken, familie van de verdachte in kennis stellen. En nu zijn we al snel 5 uur bezig voor 150¤. Vervolgens krijg je voor een politierechter zaak 600 euro voor iets van 16 uit werk (37.5¤ per uur) waarbij wachten op de zaak (als die voor jou uit loopt bijvoorbeeld) niet tot die 16 uur gerekend worden. Die zijn eigen tijd.

Zet raar tegenover dat een beetje ovj al snel 6000¤ per maand verdient en een staff heeft, tja. Dan krijg je als toegevoegd advocaat super betaald (sarcasme) en is je werkdruk heerlijk laag (sarcasme). 37.5 euro per uur als ondernemer, of in het voortraject zelfs 20-30 euro per uur is gewoon echt een kutloontje
pi_197587220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar dat zijn ook juist van die mensen die ontzettend hard lopen voor hun cliënten en dus ook niet zakelijk genoeg zijn om te zeggen dat ze niet alles kunnen oppakken met hun cliënt. Die maken te veel uren voor wat ze krijgen, dan kan je zeggen dat je meer nodig hebt, of je prioriteiten anders leggen. Misschien kunnen ze beter samenwerken met een wijkteam of een medewerker in dienst nemen die de eenvoudige zaken uitzoekt.
Een medewerker in dienst nemen? Van welk geld?
pi_197587838
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja ze willen meer geld hebben, maar laten we niet doen alsof ze het slechter hebben dan een gemiddeld persoon.
Lees dit eens Ferry, het is vaak écht schrijnend ...

edit: paywall uitgeschakeld

[ Bericht 10% gewijzigd door paardendokter op 23-01-2021 12:16:43 ]
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 11:58:24 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197588012
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:47 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Lees dit verhaal eens Ferry, het is vaak écht schrijnend ...
Paywall :s) . Kan ik niet betalen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197588318
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef Rene het volgende:

[..]

Paywall :s) . Kan ik niet betalen.
O sorry, werkt deze wel ?
pi_197588364
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:15 schreef paardendokter het volgende:

[..]

O sorry, werkt deze wel ?
Ja, dat werkt prima. Echt astronomische bedragen he, dat advocaat zijn.
pi_197588389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja, dat werkt prima. Echt astronomische bedragen he, dat advocaat zijn.
Ja, ik heb er dan ook geen spijt van dat ik destijds als jurist een andere richting heb gekozen en o.a. een nrc-abonnement kan betalen...
pi_197588646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:18 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ja, ik heb er dan ook geen spijt van dat ik destijds als jurist een andere richting heb gekozen en o.a. een nrc-abonnement kan betalen...
Je had altijd nog als onderknuppel van een bekende strafrechtadvocaat kunnen gaan werken. Dan had je in de marge meer overgehouden per uur. Maar strafrechtadvocaten ben ik absoluut niet jaloers op.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 13:03:49 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197589058
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:18 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ja, ik heb er dan ook geen spijt van dat ik destijds als jurist een andere richting heb gekozen en o.a. een nrc-abonnement kan betalen...
Nee. Ik lees geen NRC. Thats why. Maar, 20000 is echt weinig. Drie keer meer kan je wel bij de gemeente krijgen als jurist.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197589317
Meeste werk van advocaten is routinewerk waar geen bijzondere kennis of kunde van een duur commercieel kantoor voor nodig is.
pi_197589659
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja ze willen meer geld hebben, maar laten we niet doen alsof ze het slechter hebben dan een gemiddeld persoon.
als advocaat mag je ook verwachten dat je meer verdiend dan een gemiddelde nederlander :D
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197589678
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:20 schreef Jemoederniet het volgende:
Meeste werk van advocaten is routinewerk waar geen bijzondere kennis of kunde van een duur commercieel kantoor voor nodig is.
klopt, commerciele kantoren zijn er ook voor bedrijven, met bijbehorende prijs.
Consumenten/particulieren hebben bijna altijd genoeg aan een standaard kantoor, met ook bijbehorende prijzen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197589808
Het grootste voordeel van een advocaat van een goed kantoor is doorgaans dat een rechter beter naar je zaak kijkt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')