abonnement Unibet Coolblue
pi_197574659
Stel dat een gozer een vrouw betaalt om een kind van hem te baren. Ze wilt hierna anononiem blijven en geen zorg op zich nemen. Ook na de geboorte blijft zij anoniem. En hij vind dit prima. Wat gebeurt er nu?
Kan die gozer zomaar met de baby aanmelden bij het gemeentehuis. Welke bureacratische weg moet hij nu doorlopen?
pi_197574692
Hoe draag ik als draagmoeder het ouderlijk gezag over aan de wensouder(s)?
https://www.rijksoverheid(...)ijk-gezag-overdragen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197574870
Heb ook wel interesse, wat zou zoiets kosten?
pindazakje
pi_197574911
kans blijft altijd vrij groot dat de draagmoeder toch het kind houd.
De emotionele band tussen kind en moeder groeit al in de buik.
De draagmoeder mag pas beslissen over afstaan na de geboorte niet ervoor wat de intentie ook is.
Alleen al om deze reden zal een draagmoeder nooit compleet anoniem zijn.

Waarschuwing
Als je draagmoederschap overweegt zonder de genoemde instanties hiervan op de hoogte te brengen, is een waarschuwing op zijn plaats.
Als wensouders het kind bij de Burgerlijke Stand aangeven als hun eigen kind, plegen zij een strafbaar feit.
Zij maken zich dan schuldig aan valsheid in geschrifte (art.227 Sr) en aan verduistering van Staat (art. 236 Sr). Indien de valse aangifte later aan het licht komt, volgt rectificatie van de geboorteakte.

In plaats van valse aangifte kan het paar het kind ook mee naar huis nemen zodra het is geboren.
Echter: diegene die zonder toestemming van de Raad voor de Kinderbescherming een kind beneden de zes maanden als pleegkind opneemt, is strafbaar (art. 442a Sr; risico is een hechtenis of een geldboete).
Dit slaat op de situatie waarbij het kind nog niet het juridische kind is van de wensouders, danwel niet tot en met de derde graad bloed- of aanverwant van het kind zijn. Bovendien kan de Raad dan op grond van art. 1:241 lid 3 BW) de kinderrechter verzoeken het kind onder de voorlopige voogdij van een voogdij-instelling te stellen.

[ Bericht 28% gewijzigd door longasleep op 22-01-2021 17:39:41 ]
Arrr!
pi_197575146
Mijn ervaring is dat je ook zonder kind, gewoon een kind kan aangeven op het gemeentehuis. Er wordt geen bewijs gevraagd
pi_197575346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn ervaring is dat je ook zonder kind, gewoon een kind kan aangeven op het gemeentehuis. Er wordt geen bewijs gevraagd
Dus ik zou 5 kinderen op kunnen geven en vervolgens kinderbijslag krijgen?
pindazakje
pi_197575379
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus ik zou 5 kinderen op kunnen geven en vervolgens kinderbijslag krijgen?
Consultatiebureau gaat alleen wel vragen stellen wanneer je niet op komt draven. Heb je straks een zaak van het wegmaken van vijf kinderen aan je broek hangen.
pi_197575542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus ik zou 5 kinderen op kunnen geven en vervolgens kinderbijslag krijgen?
Daar heb ik mij ook over verbaasd. Dit zou kunnen inderdaad.
pi_197575651
Geen moeder en ook niet bekend, onmogelijk om als vader dan het kind te houden.
Die gaat de pleegzorg in.
pi_197575893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:24 schreef klipper het volgende:
Geen moeder en ook niet bekend, onmogelijk om als vader dan het kind te houden.
Die gaat de pleegzorg in.
Wat als je kan aantonen dat je de biologische vader bent?
Bijvoorbeeld met DNA.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:51:58 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197576151
Ik vraag me echt af of de aangifte wel wordt opgenomen als je niet meldt wie de moeder is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_197576559
Probleem is inderdaad bij de aangifte dat je wel kan zeggen “vader onbekend” maar uiteraard niet de moeder.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:17:58 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197576671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn ervaring is dat je ook zonder kind, gewoon een kind kan aangeven op het gemeentehuis. Er wordt geen bewijs gevraagd
Maar alleen als de naam van de moeder bekend is....
Je kunt niet de geboorte van een kind aangeven en alleen maar de naam van de vader melden, want de vader heeft het gezag niet eens als hij niet met de moeder getrouwd is.

De moeder heeft automatisch het gezag over het kind als het kind geboren wordt, alleen als de ouders getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben dan heeft de vader ook direct gezag en hoeft hij het kind ook niet meer te erkennen.
Als de ouders niet gehuwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben kan de vader (met toestemming van de moeder) het ongeboren kind al erkennen voor de geboorte maar dan nog zal het gezag aangevraagd moeten worden na de geboorte, en ook daarvoor geldt weer dat de toestemming van de moeder nodig is.

Het zal dus niet mogelijk zijn aangifte te doen van de geboorte van een kind zonder de naam van de moeder te noemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197576720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar alleen als de naam van de moeder bekend is....
Je kunt niet de geboorte van een kind aangeven en alleen maar de naam van de vader melden, want de vader heeft het gezag niet eens als hij niet met de moeder getrouwd is.

De moeder heeft automatisch het gezag over het kind als het kind geboren wordt, alleen als de ouders getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben dan heeft de vader ook direct gezag en hoeft hij het kind ook niet meer te erkennen.

Het zal dus niet mogelijk zijn aangifte te doen van de geboorte van een kind zonder de naam van de moeder te noemen.
Enige situatie die ik me kan voorstellen is adoptie of iets dergelijks van een wezenkind.
Maar ook dan is er een papierwerk aanwezig lijkt mij.

Denk dus dat het onmogelijk is alleen de vader te benoemen.. tenzij! Het kind uit de lucht naar de aarde op een lichtstraal neer kwam dalen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:22:20 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197576750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat als je kan aantonen dat je de biologische vader bent?
Bijvoorbeeld met DNA.
Als er geen moeder bekend is dan heb je het kind niet kunnen erkennen (want dat kan alleen maar met toestemming van de moeder) en kun je dus ook het gezag niet krijgen, want ook dat kan alleen maar met toestemming van de moeder.

Het zal vast via de rechter wel kunnen maar ook die zal dat niet allemaal zomaar goedkeuren als je blijft weigeren aan te geven wie de moeder van het kind is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:23:14 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197576763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Enige situatie die ik me kan voorstellen is adoptie of iets dergelijks van een wezenkind.
Maar ook dan is er een papierwerk aanwezig lijkt mij.

Denk dus dat het onmogelijk is alleen de vader te benoemen.. tenzij! Het kind uit de lucht naar de aarde op een lichtstraal neer kwam dalen.
Dat is idd sowieso een andere kwestie.
Ook dan zal de moeder afstand van het kind gedaan hebben, ook juridisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197576895
Ronaldo kon het ook meermaals.. https://the-dad.com/crist(...)weeling-draagmoeder/
dag
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:44:33 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197577264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:29 schreef Peter het volgende:
Ronaldo kon het ook meermaals.. https://the-dad.com/crist(...)weeling-draagmoeder/
Dat niet aan de grote klok gehangen wordt wie de draagmoeder is wil niet zeggen dat zij niets heeft moeten tekenen om afstand van de kinderen te doen.
En ook hij had gewoon het risico dat ze zich niet aan de afspraak wilde houden en de baby's niet wilde afstaan.

Er is een verschil tussen "identiteit van de moeder niet openbaar gemaakt" en "identiteit van de moeder volledig onbekend".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197577339
En als je eerst je juridisch geslacht laat veranderen?
Dan kun je jezelf als moeder opgeven.
Achteraf verander je je geslacht dan weer terug.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:51:11 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197577468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:47 schreef jeroen25 het volgende:
En als je eerst je juridisch geslacht laat veranderen?
Dan kun je jezelf als moeder opgeven.
Achteraf verander je je geslacht dan weer terug.
Leuk bedacht :D

Maar ook als je juridisch je geslacht laat veranderen dan denk ik dat je nog steeds niet jezelf als natuurlijke moeder van het kind kunt melden.
Er staat vast in je gegevens dat je niet als vrouw geboren bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197577946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:51 schreef Leandra het volgende:
Er staat vast in je gegevens dat je niet als vrouw geboren bent.
Maar is dat detail zichtbaar voor de ambtenaar die de aangifte opneemt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197578350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leuk bedacht :D

Maar ook als je juridisch je geslacht laat veranderen dan denk ik dat je nog steeds niet jezelf als natuurlijke moeder van het kind kunt melden.
Er staat vast in je gegevens dat je niet als vrouw geboren bent.
Je kan tegenwoordig toch je geslacht op je geboorteakte laten aanpassen?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:30:40 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197578639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar is dat detail zichtbaar voor de ambtenaar die de aangifte opneemt?
Geen idee wat er voor de ambtenaar zichtbaar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:34:36 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197578760
Wat als een transgender man een kind krijgt of een transgender vrouw een kind verwekt?

Hoe zit het juridisch als een trans man een kind baart? Wat zegt de wet hierover? Juridisch gezien is de man de moeder. De wet gaat uit van het principe dat degene die een kind baart automatisch de moeder is. De Nederlandse wet loopt hierin nog achter. Als een trans man een kind baart en een relatie heeft met een vrouw, dan is hier juridisch gezien sprake van lesbisch ouderschap.

Hoe zit het juridisch als een trans vrouw een kind verwekt? Wat zegt de wet hierover? Juridisch gezien kan zij de juridische moeder van het kind worden (erkennen of adopteren), maar zal juridisch nooit als vader worden gezien. Stilzwijgend wordt de gewijzigde geslachtsregistratie gevolgd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197578981
In het algemeen geeft het ziekenhuis of de verloskundige een verklaring van de geboorte af. Het is handig om deze verklaring bij u te hebben bij de aangifte van geboorte. Maar dat is niet verplicht.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:49:37 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197579219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus ik zou 5 kinderen op kunnen geven en vervolgens kinderbijslag krijgen?
Ja, maar na 4 jaar moet je wel een kind aanleveren op de basisschool. Waarzeil je dat dan vandaan halen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197581443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar na 4 jaar moet je wel een kind aanleveren op de basisschool. Waarzeil je dat dan vandaan halen?
Als je denkt dat je hier mee weg komt kan je voor de eerste zelf nog gaan. De tweede is lastiger
pi_197589747
arm kind....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197607163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat als je kan aantonen dat je de biologische vader bent?
Bijvoorbeeld met DNA.
1) het is nog maar de vraag of ze dat accepteren.
2) dan zal je nog de moeder moeten aangeven zodat ze zeker weten dat de moeder leeft en je ze niet ergens in een gat in het bos verborgen hebt.
3) ouders van de moeder hebben weer voorrang op biologische vader indien ongetrouwd.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:27:39 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_197607542
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:08 schreef klipper het volgende:

[..]

1) het is nog maar de vraag of ze dat accepteren.
2) dan zal je nog de moeder moeten aangeven zodat ze zeker weten dat de moeder leeft en je ze niet ergens in een gat in het bos verborgen hebt.
3) ouders van de moeder hebben weer voorrang op biologische vader indien ongetrouwd.
3
Hoe kom je daar bij?
The love you take is equal to the love you make.
pi_197607584
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

3
Hoe kom je daar bij?
Omdat biologisch de vader zijn je niet automatisch voogdij of zeggenschap of gezag in het kort, geeft.
Er zit namelijk een verschil tussen juridisch de vader zijn en biologisch.

Als man heb je veel minder rechten, al daar de vrouw automatisch juridisch ook meteen zeggenschap heeft bij geboorte.
Dit lijkt logisch, maar ik vind het krom.

Hangt compleet af van erkenning, of dat er is of niet.
Is dat er niet? Of geen toestemming moeder? Dan rest je hoogstens nog dat je recht op omgang kan claimen, maar dat is het wel zo'n beetje.

Willekeurige zoektocht op google, eerste hit.
https://www.snijders-fami(...)der-ouderlijk-gezag/
  zondag 24 januari 2021 @ 15:23:13 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197609935
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

3
Hoe kom je daar bij?
Ik denk inderdaad dat als de biologische vader het kind niet erkend heeft (wat alleen maar kan met toestemming van de moeder) en geen gezag heeft (wat ook weer alleen maar kan met toestemming van de moeder) weinig kans heeft en de ouders van de moeder inderdaad voor gaan.

De ouders van de moeder zijn immers juridisch wel familie van het kind en de biologische vader is niets zolang er geen erkenning is.

Het zou echter wel kunnen dat de biologische vader met een DNA-test de erkenning wel via de rechtbank kan afdwingen en vervolgens ook het (gezamenlijk) gezag kan krijgen.
Maar dit alles vereist nog wel een moeder, zonder moeder gaat m dat niet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 januari 2021 @ 15:28:11 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197610036
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat biologisch de vader zijn je niet automatisch voogdij of zeggenschap of gezag in het kort, geeft.
Er zit namelijk een verschil tussen juridisch de vader zijn en biologisch.

Als man heb je veel minder rechten, al daar de vrouw automatisch juridisch ook meteen zeggenschap heeft bij geboorte.
Dit lijkt logisch, maar ik vind het krom.

Hangt compleet af van erkenning, of dat er is of niet.
Is dat er niet? Of geen toestemming moeder? Dan rest je hoogstens nog dat je recht op omgang kan claimen, maar dat is het wel zo'n beetje.

Willekeurige zoektocht op google, eerste hit.
https://www.snijders-fami(...)der-ouderlijk-gezag/
Vergis je niet, het is nog niet eens zo heel lang geleden dat een alleenstaande moeder helemaal geen gezag (toen nog voogdij) over haar kind kon krijgen, en het is nog maar 24 jaar geleden dat een alleenstaande moeder wel het gezag (toen nog voogdij) kreeg maar een toeziend voogd moest laten aanwijzen door de rechtbank.

Pas toen voogdij en toeziende voogdij werden omgezet in gezag (01-01-1998) en je ook kon kiezen voor de achternaam van de moeder als het kind binnen een huwelijk geboren werd of erkend was, werd het pas mogelijk dat alleenstaande moeders alleen het gezag hadden.
Sterker nog: toen verviel ook gelijk zonder enige mededeling de toeziende voogdij van minderjarige kinderen die daarvoor geboren waren en waarvoor dus wel een toeziend voogd aangewezen was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197610227
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vergis je niet, het is nog niet eens zo heel lang geleden dat een alleenstaande moeder helemaal geen gezag (toen nog voogdij) over haar kind kon krijgen, en het is nog maar 24 jaar geleden dat een alleenstaande moeder wel het gezag (toen nog voogdij) kreeg maar een toeziend voogd moest laten aanwijzen door de rechtbank.

Pas toen voogdij en toeziende voogdij werden omgezet in gezag (01-01-1998) en je ook kon kiezen voor de achternaam van de moeder als het kind binnen een huwelijk geboren werd of erkend was, werd het pas mogelijk dat alleenstaande moeders alleen het gezag hadden.
Sterker nog: toen verviel ook gelijk zonder enige mededeling de toeziende voogdij van minderjarige kinderen die daarvoor geboren waren en waarvoor dus wel een toeziend voogd aangewezen was.
Okay, net zo verneukt als nu dus maar dan voor vaders.

Maw dat onrecht, wat gecorrigeerd is blijkbaar, doet niets af van het andere onrecht.

Hoe dan ook, dat was dus zijn punt 3 waarvan ik meen jij je afvroeg "hoezo?".
Nou dat ik heb ik uitgelegd met bron en al en meer wilde ik er niet van maken eigenlijk. :+
  zondag 24 januari 2021 @ 15:41:05 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197610354
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Okay, net zo verneukt als nu dus maar dan voor vaders.

Maw dat onrecht, wat gecorrigeerd is blijkbaar, doet niets af van het andere onrecht.

Hoe dan ook, dat was dus zijn punt 3 waarvan ik meen jij je afvroeg "hoezo?".
Nou dat ik heb ik uitgelegd met bron en al en meer wilde ik er niet van maken eigenlijk. :+
Nou nee, niet helemaal, als je gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt dan is de erkenning en het gezag automatisch geregeld, het gaat alleen maar om situaties waarin de ouders ongehuwd zijn, en dan is erkenning zelfs al voor de geboorte te regelen, alleen het gezag kan pas na de geboorte.

En nee, ik was niet degene die zich bij punt 3 afvroeg "hoezo?" of "Hoe kom je daarbij?", Lienekien en ik zijn verschillende users en zijn het soms zelfs niet eens met elkaar eens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197610720
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, niet helemaal, als je gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt dan is de erkenning en het gezag automatisch geregeld, het gaat alleen maar om situaties waarin de ouders ongehuwd zijn, en dan is erkenning zelfs al voor de geboorte te regelen, alleen het gezag kan pas na de geboorte.

En nee, ik was niet degene die zich bij punt 3 afvroeg "hoezo?" of "Hoe kom je daarbij?", Lienekien en ik zijn verschillende users en zijn het soms zelfs niet eens met elkaar eens.
Foutje ja, scrolde net naar boven maar net niet ver genoeg.

Maar erkenning gaat niet zonder toestemming moeder en over dat soort gevallen had ik het.
  zondag 24 januari 2021 @ 15:56:36 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197610749
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Foutje ja, scrolde net naar boven maar net niet ver genoeg.

Maar erkenning gaat niet zonder toestemming moeder en over dat soort gevallen had ik het.
Klopt, maar je wilt het dus zo aanpassen dat iemand zomaar, zonder toestemming van de moeder, een kind kan erkennen en daar rechten aan kan ontlenen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 januari 2021 @ 16:12:54 #38
408813 crew  trein2000
pi_197611206
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:08 schreef klipper het volgende:

[..]

1) het is nog maar de vraag of ze dat accepteren.
2) dan zal je nog de moeder moeten aangeven zodat ze zeker weten dat de moeder leeft en je ze niet ergens in een gat in het bos verborgen hebt.
3) ouders van de moeder hebben weer voorrang op biologische vader indien ongetrouwd.
Onzin. Als moeder uit beeld is gaat de rechter bepalen aan de hand van wat het beste is voor het kind.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197612700
Ik dacht dat vrouwen zo graag gelijkheid wilden. Maar heb zo'n vermoeden dat ze dit allemaal wel prima vinden.

Jammer dat mannen zo weinig rechten hebben in deze en ook zelf aan het werk moeten om ergens kans op te maken.

Financieel gezien worden de moeders ook gespekt. Die krijgen vele jaren een flinke toelage.
pi_197612870
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, maar je wilt het dus zo aanpassen dat iemand zomaar, zonder toestemming van de moeder, een kind kan erkennen en daar rechten aan kan ontlenen?
Op basis van DNA bewijs, wat een moeder ook kan blokkeren trouwens, moet een vader gewoon zijn kind kunnen erkennen inderdaad.

Dus wellicht niet "zomaar", maar het moet wel mogelijk zijn als een moeder pertinent niet meewerkt.
En op dit moment is het erg makkelijk om een vader zijn rechten te, niet zozeer te ontnemen want dat is een ander verhaal, maar om te voorkomen dat een vader rechten krijgt.

Maar dit is een heel lul verhaal weer, punt is, TS zijn vraag is allang beantwoord lol.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:02:25 #41
3542 Gia
User under construction
pi_197614767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Mijn ervaring is dat je ook zonder kind, gewoon een kind kan aangeven op het gemeentehuis. Er wordt geen bewijs gevraagd
Wij kregen een kaartje mee van het ziekenhuis. Nou ja, mijn man dus. Ik lag in bed.
  zondag 24 januari 2021 @ 20:12:24 #42
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_197618302
Kan niet, je krijgt een brief van ziekenhuis mee waar moeder info op staat.

Als man beweren dat je een kind hebt, en wilt aangeven zonder moeder gaat problemen geven. Je hebt dan eea uit te leggen, en daar ga je je niet uit lullen zonder de moeder erbij, of het kindje te houden.

Adpptie of draagmoeder, en de juiste juridische weg volgen is in Nederland de enige optie (of niet aangeven, maar dan bestaat het kind juridisch ook niet, geeft weer andere problemen ...)
Dum de dum
  zondag 24 januari 2021 @ 20:38:36 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197618915
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op basis van DNA bewijs, wat een moeder ook kan blokkeren trouwens, moet een vader gewoon zijn kind kunnen erkennen inderdaad.

Dus wellicht niet "zomaar", maar het moet wel mogelijk zijn als een moeder pertinent niet meewerkt.
En op dit moment is het erg makkelijk om een vader zijn rechten te, niet zozeer te ontnemen want dat is een ander verhaal, maar om te voorkomen dat een vader rechten krijgt.

Maar dit is een heel lul verhaal weer, punt is, TS zijn vraag is allang beantwoord lol.
Dat is het ook al.
Je moet alleen wel naar de rechter, en met een DNA-match zul je vrij sterk staan, het is niet zo dat de moeder dat zelfs kan blokkeren als je naar de rechter gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197619380
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is het ook al.
Je moet alleen wel naar de rechter, en met een DNA-match zul je vrij sterk staan, het is niet zo dat de moeder dat zelfs kan blokkeren als je naar de rechter gaat.
Onder maar weinig omstandigheden kan je een dna test afdwingen als de moeder niet meewerkt of zelfs zou beweren dat jij dan de vader niet bent.
  zondag 24 januari 2021 @ 22:48:43 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197623015
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Onder maar weinig omstandigheden kan je een dna test afdwingen als de moeder niet meewerkt of zelfs zou beweren dat jij dan de vader niet bent.
Daar ga je dus voor naar de rechter, die bepaalt dan dat er een DNA-test moet worden afgenomen.
Als de moeder blijft weigeren zal de rechter waarschijnlijk de conclusie trekken dat de man die het kind wenst te erkennen inderdaad de verwekker van het kind is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197625739
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar ga je dus voor naar de rechter, die bepaalt dan dat er een DNA-test moet worden afgenomen.
Als de moeder blijft weigeren zal de rechter waarschijnlijk de conclusie trekken dat de man die het kind wenst te erkennen inderdaad de verwekker van het kind is.
Nee zo simpel is het helaas niet.

Geen verzoek door biologische vader
De biologische vader van het kind kan geen verzoek doen tot het gerechtelijk vaststellen van het vaderschap. Wel kan de biologische vader in gevallen waarin de moeder van het kind weigert om haar toestemming te verlenen aan de erkenning van de biologische vader van het kind, vervangende toestemming aan de rechtbank vragen.

Alleen de moeder kan een dna test aanvragen tot vaststelling biologische vader.

Wel is het zo dat die vervangende toestemming alleen gegeven zal worden als er geen sprake is van een verstoorde verhouding tussen de vermoedelijke vader en het kind EN het aannemelijk is dat hij ook echt de vader is.

Geen en/of verhaal, je moet kunnen aantonen dat jij de vader bent.

Ik kan geen bron vinden waaruit blijkt dat een biologische vader dit kan afdwingen bij de rechter zonder te voldoen aan bovenstaande, maar het is nog vroeg dus misschien weet jij het wel.

En dan nog is het alles behalve eenvoudig, een moeder kan blijven ontkennen of beweren dat het iemand anders was, heel lastig om aannemelijk te maken als vader zijnde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')