abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197573241
Op mijn werk in de zorg loop ik 8 uur lang met een mondmaker op, en vooral vaak het FFP2 masker.
Het is niet prettig maar het beschermd wel, en dat is zeker nu met de opkomende variant het belangrijkste.

Maar mijn huid rondom mijn mond en op mijn neus gaat er best wel van kapot.
Er ontstaat een soort acné en die krijg ik natuurlijk niet weg omdat ik 40 uur per week werk.
Buiten dat ik soms uit zie als een puber jeukt en irriteert / schuurt het ook verschrikkelijk.

Herkent iemand dit?
En heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Zou het helpen als ik mijn baard wat langer laat staan?
Nu heb ik een stoppelbaard maar ik kan natuurlijk besluiten om de baard wat dikker te laten worden.
pi_197573320
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef hartloper het volgende:
Zou het helpen als ik mijn baard wat langer laat staan?

Dat jeukte bij mij nog meer en bovendien schuift het masker dan langzamerhand naar beneden (bij mij dus).
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:03:04 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197573389
Ik gebruik een wasgel voor mijn gezicht waar salicylzuur in zit, alleen 's avonds. Werkt goed bij, ik had ook last van irritaties en acne daar waar het masker zit.
Deze gebruik ik: https://www.cultbeauty.co(...)c-acid-cleanser.html maar je hebt hetzelfde soort spul ook van een hoop andere merken zoals The Ordinary en Paula's Choice.
pi_197574675
Iklees goede ervaringen over de Pure lijn van het kruidvat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:55:36 #5
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_197575202
Gewoon niet opzetten, laat ze maar iets degelijks ter beschikking stellen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197575248
Ik heb net deze creme gekocht:
https://www.nivea.nl/prod(...)058082237010061.html

En deze heeft mijn vrouw thuis in de douche staan en gebruik ik soms:
https://www.etos.nl/produ(...)97&utm_content=Promo

Die creme lees ik goeie revieuws van.
Die scrub is volgens mij niet voor iedere dag.
pi_197575887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef hartloper het volgende:
Herkent iemand dit?
Na 15 minuten een normaal (blauwe) wegwerpmondkapje dragen is bij mij de binnenkant en de huid rond de mond helemaal nat...
Weet niet of je misschien met kwalitatief hogere mondkapje (meer katoen ofzo) beter uit bent...
Zijn er ook meerdere soorten FFP2 maskers? Comfortabeler?
pi_197576474
Een masker van 100% katoen is beter voor je huid omdat het meer ademend is, maar dat is misschien lastig omdat je in de zorg werkt. Zorg ervoor dat je je huid dagelijks goed reinigt, zowel 's ochtends als 's avonds. Je poriën verstoppen sneller door het zweet en de dode huidcellen onder je mondkapje. Lees je in over producten met BHA/salicylzuur. Zelf heb ik hele goede ervaringen met de liquid exfoliant met 2% BHA van Paula's Choice. Vergeet niet je huid te hydrateren met een vochtinbrengende crème. Probeer je mondkapje niet teveel te verschuiven wanneer je hem op hebt.

En de scrub die je in de douche hebt staan niet meer gebruiken voor je gezicht. Dat is een douchescrub voor je lichaam en veel te agressief en grof voor je gezicht. Koop producten voor de gevoelige/acnégevoelige huid. Je kan beter een chemische exfoliant zoals BHA gebruiken of een heeeele milde scrub met scrubdeeltjes/bolletjes. Scherpe en grove deeltjes kunnen je huid beschadigen.
pi_197576589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:07 schreef Zopiclon het volgende:
Lees je in over producten met BHA/salicylzuur.
Het is volgens mij best wel grof spul... Het wordt dacht ik gebruikt bij mensen die psoriasis hebben om de dikke opperhuid te verwijderen om medicinale cremes beter te laten werken....
Maar misschien is het niveau veel lager in cosmetica producten...
pi_197576722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het is volgens mij best wel grof spul... Het wordt dacht ik gebruikt bij mensen die psoriasis hebben om de dikke opperhuid te verwijderen om medicinale cremes beter te laten werken....
Maar misschien is het niveau veel lager in cosmetica producten...
Paula’s choice heeft 2 en 10%. Echt niet zo heel mild dus.
Ik vraag me af of het slim is om daar nu al mee te beginnen of dat TS beter vanuit goede hydratatie verder kan kijken.

Kruidvat verkoopt facewash van simple, de standaardversie daarvan is best goed. Een goede crème is de natural moisturizing factors + hyaluronic acid van the ordinary. Dan heb je voor weinig geld een goed begin.
pi_197576994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:39 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Na 15 minuten een normaal (blauwe) wegwerpmondkapje dragen is bij mij de binnenkant en de huid rond de mond helemaal nat...
Weet niet of je misschien met kwalitatief hogere mondkapje (meer katoen ofzo) beter uit bent...
Zijn er ook meerdere soorten FFP2 maskers? Comfortabeler?
Na 15 min al?
Heftig. Ook veel uitslag?
pi_197577058
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Paula’s choice heeft 2 en 10%. Echt niet zo heel mild dus.
Ik vraag me af of het slim is om daar nu al mee te beginnen of dat TS beter vanuit goede hydratatie verder kan kijken.

Kruidvat verkoopt facewash van simple, de standaardversie daarvan is best goed. Een goede crème is de natural moisturizing factors + hyaluronic acid van the ordinary. Dan heb je voor weinig geld een goed begin.
Hoe "gezonder" de huid wordt van creme hoe minder deze gaat schuren door een kapje?
pi_197577083
Heb je dit niet al eerder gevraagd?
Daar kwam niets uit?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197577419
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Paula’s choice heeft 2 en 10%. Echt niet zo heel mild dus.
Ik vraag me af of het slim is om daar nu al mee te beginnen of dat TS beter vanuit goede hydratatie verder kan kijken.

Kruidvat verkoopt facewash van simple, de standaardversie daarvan is best goed. Een goede crème is de natural moisturizing factors + hyaluronic acid van the ordinary. Dan heb je voor weinig geld een goed begin.
Juist de lichaamsscrub die TS nu voor zijn gezicht gebruikt is agressief. Paula's Choice heeft ze ook in 1%. Exfolianten met een hoog percentage zuren zijn natuurlijk niet geschikt voor thuisgebruik. Maar dat merk was uiteraard slechts een tip over wat mij heeft geholpen, het is van andere merken ook verkrijgbaar met 0,5%. Een veelgebruikt en effectief middel tegen acné en maskné.

Hyaluronic acid is fijn spul, maar doorgaans niet het eerste middel om op zichzelf zonder andere producten te kopen (of met alleen een hydraterende creme) als je een goede basis nodig hebt om van je acné of maskné af te komen. Dan zou ik eerder een BHA exfoliant met een laag percentage gebruiken en een serum met hyaluronic acid om de vochtbalans te herstellen. Als je dat zo graag in je routine wil hebben is dat een goede combinatie die elkaar goed aanvult. Maar goed, ieder z'n ding. :)
pi_197578216
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:33 schreef hartloper het volgende:

[..]

Na 15 min al?
Heftig. Ook veel uitslag?
Nee, maar voor mensen in de zorg waar je zo'n ding uur na uur op hebt kan het idd wel eens problematisch zijn...
pi_197578539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:49 schreef Zopiclon het volgende:
Juist de lichaamsscrub die TS nu voor zijn gezicht gebruikt is agressief.
Nou idd dat was wel een goede tip.
Het deed ook vaak echt pijn na scrub haha.
Ik ben wel nivea fan :)
pi_197578593
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:13 schreef Bocaj het volgende:
Nee, maar voor mensen in de zorg waar je zo'n ding uur na uur op hebt kan het idd wel eens problematisch zijn...
Ja herkenbaar dus.
Maar gelukkig niet in die mate die jij zegt.

Ondanks dat de baas zegt dat ik er drie uur mee moet doen wissel ik soms vaker. Een schoon kapje is stuk fijner, vooral droger. En af en toe toch frisse lucht happen in de tuin zonder kapje.
pi_197582164
.

[ Bericht 100% gewijzigd door hartloper op 23-01-2021 07:41:53 ]
pi_197585492
Is er ook een middel wat je op het werk kan gebruiken tijdens het wisselen van kapje?
Dus kapje af, bactieren op je huid en die er dan afhalen?
pi_197586414
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 07:41 schreef hartloper het volgende:
Is er ook een middel wat je op het werk kan gebruiken tijdens het wisselen van kapje?
Dus kapje af, bactieren op je huid en die er dan afhalen?
De Pure lijn van het kruidvat heeft ook een lotion. Die zou je even op een watje kunnen doen en daarmee over je gezicht gaan. Maar ik denk dat vaak tussendoor reinigen je huid teveel gaat uitdrogen met alle irritaties die daar weer bij horen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:23:34 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197603738
Mijn dermatoloog adviseert juist zo min mogelijk op mijn huid te smeren. Het wordt er alleen maar erger van.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_197608056
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:23 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn dermatoloog adviseert juist zo min mogelijk op mijn huid te smeren. Het wordt er alleen maar erger van.
Teveel is inderdaad nooit goed. Maar een goede cremé is niet verkeerd denk ik.
En schoonmaken moet sowieso toch
  zondag 24 januari 2021 @ 15:38:34 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_197610287
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:51 schreef hartloper het volgende:

[..]

Teveel is inderdaad nooit goed. Maar een goede cremé is niet verkeerd denk ik.
En schoonmaken moet sowieso toch
Ik had chronisch last van een geïrriteerde huid. Compleet gestopt met make-up, crèmes en gezichtreinigers. Na een maand was mijn huid hersteld
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_197617172
Ik zal sws geen scrubs gebruiken voor het gezicht ook niet als je geen huidproblemen had. Het is irriterend voor de huid. Vermijd producten met irriterende ingrediënten zoals parfums en essential oils. Jouw huid is al geïrriteerd, je wilt voorkomen dat het nog erger gaat worden. Zoals eerder genoemd gebruik een cleanser of exfoliant met BHA.
Milde gezichtsreinigers zonder BHA: Geek & Gorgeous cleanser of Avène Xeracalm AD Cleansing Oil. Het is een doucheolie, maar ik gebruik deze ook voor het gezicht. Het droogt de huid niet uit.

BHA exfolianten: Paula's Choice 2% BHA Liquid Exfoliant of een minder sterk variant van Geek & Gorgeous Cheer Up met 1% BHA. Deze gebruik je 's avonds eerst 1 of 2 keer per week. Afhankelijk hoe jouw huid reageert, kun je het vaker of minder vaak gebruiken. Als je voor een BHA cleanser gaat, je kunt deze afwisselen met een milde non BHA cleanser als het te sterk is voor elke dag gebruik.
Maar als jouw huid enigszins prikt of reageert op BHA dan moet je voorlopig helemaal geen producten met BHA gebruiken.

Als laatste zal ik een crème/zalf gebruiken dat helpt met het herstellen van de huid zoals
Avène Cicalfate+ Beschermende herstellende crème
Bioderma Cicabio Crème of vettere versie Bioderma Cicabio Pommade
La Roche Posay Cicaplast Baume B5

Ik zal voor thuis een dikkere creme/zalf gebruiken dan wanneer je werkt tenzij je een hele vette huid hebt.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 00:37:11 #26
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_197624990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef hartloper het volgende:

Zou het helpen als ik mijn baard wat langer laat staan?
Nu heb ik een stoppelbaard maar ik kan natuurlijk besluiten om de baard wat dikker te laten worden.
Hier is een mondkapje juist een enorme ergernis geworden door de jeuk door m'n baard. Heb hem er laatst vrijwel helemaal afgehaald en dat hielp wel iets, maar een lange(re) baard was bij mij geen succes.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')