abonnement Unibet Coolblue
pi_197615541
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:16 schreef incel het volgende:
Volgens mij is dat niet mogelijk tenzij je echt bewust hulp weigert maar dan moet je ook niet zeiken of klopt dit niet?
Oneens, hulp accepteren lukt niet altijd. Sommige mensen hebben de mazzel goed in de molen te zitten en krijgen een IBS of een RM (dat heeft mij gered), en anderen hebben gewoon pech. Of zoals mijn broer die op zijn achttiende door jeugdzorg op straat was gezet. Sorry dat ik het zeg, maar je opmerking komt kortzichtig op me over
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 24 januari 2021 @ 18:30:20 #52
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_197615598
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oneens, hulp accepteren lukt niet altijd. Sommige mensen hebben de mazzel goed in de molen te zitten en krijgen een IBS of een RM (dat heeft mij gered), en anderen hebben gewoon pech. Of zoals mijn broer die op zijn achttiende door jeugdzorg op straat was gezet. Sorry dat ik het zeg, maar je opmerking komt kortzichtig op me over
Ja maar door wie komt het dan dat die hulp niet geaccepteerd wordt? En ze proberen het echt wel ff maar je moet het wel heel bont maken lijkt mij.
pi_197615951
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:39 schreef stokj het volgende:

[..]

Zie je de vooruitzichten positief in?
Je wordt geboren en dan ga je dood. De rest zijn maar details.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:40:04 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197615957
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:30 schreef incel het volgende:

[..]

Ja maar door wie komt het dan dat die hulp niet geaccepteerd wordt? En ze proberen het echt wel ff maar je moet het wel heel bont maken lijkt mij.
Er is niet altijd direct hulp.

Problemen zijn niet altijd psychisch, en sowieso niet per direct op te lossen. De meest voorkomende oorzaak is financiën. Huur niet kunnen betalen is sudden death, en ook hulpverleningsinstanties kunnen geen onderdak voor je toveren. Als je je huis uitgemikt wordt en je raakt je GBA kwijt, ben je fucked. Dan krijg je geen uitkering meer, niks.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197616059
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:30 schreef incel het volgende:

[..]

Ja maar door wie komt het dan dat die hulp niet geaccepteerd wordt? En ze proberen het echt wel ff maar je moet het wel heel bont maken lijkt mij.
Op het moment dat ik bijvoorbeeld knetter psychotisch ben of een manie heb of een depressie (schizo + bipo + ptss), geloof me; dan ben ik agressief, verzet ik me en denk dat ze hulpverlening onderdeel zijn van een complot. En godzijdank heb ik een diagnose en een plan wanneer ingegrepen te worden, maar op zulke momenten kan ik heel domme dingen doen en dan moet ik in bescherming genomen worden. De reden dat ik die goede hulp heb ligt aan mijn omgevingen heel erg veel geluk hebben met een goede huisarts die een goed net van hulpverlening om me heen heeft opgezet.

Mijn broer had psychoses van de drugs, was onhandelbaar, gevaar voor de omgeving en zichzelf, maar niet de juiste hulpverlening, waardoor hij dakloos was. En hij heeft bij de GGZ op de stoep gestaan, is op den duur in een wachtkamer gaan zitten weigerde weg te gaan tot hij hulp kreeg. Werd genegeerd. Op den duur is hij door een kerk van de straat gehaald, en toen ook weer op straat geschopt. Totdat hij een goede kerk met goede hulp vond

Mijn vader had ook schizofrenie en was ook verslaafden had PTSS en die werd ook niet juist geholpen en heeft zelfmoord gepleegd.

De hulpverlening is zelf moeten kunnen vechten voor hulp. En ik ken inmiddels door vele opnames vele verhalen van anderen en vele gewoon dakloos zien worden. Crisis voorbij, mooi dan kan je weggaan en ben je dakloos. Je redt je maar. Zeker als mensen, door hun ziekte, vervelend zijn. En ja, verslaving is ook een ziekte, een heel ernstige ziekte.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197618308
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:39 schreef Horzula het volgende:

[..]

Je wordt geboren en dan ga je dood. De rest zijn maar details.
Daar geef ik je groot gelijk in. Soms denk ik wel wat het nut van het leven is. In mijn geval draag ik iets bij dat blijkbaar mijn lot is ook al zou ik het anders willen zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')