abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 januari 2021 @ 12:13:58 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197570044
quote:
AMSTERDAM - Splintergroeperingen van Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in Limburg en Noord-Brabant voeren actie tegen carnavalskostuums die volgens hen ’kwetsend, racistisch en stereotyperend’ zijn.

Volgens de groep is carnaval een feest dat racisme, seksisme en transgenderhaat toejuicht en culturen en identiteiten toe-eigent. En ook al zal er wegens corona nergens een optocht door de straten trekken: ’Dit is het moment om een stukje bewustwording te creëren’, staat in een verklaring.
De rest van het artikel staat hier:
Gaat dus om een premium telegraaf artikel, dus vooral stemmingsmakerij/clickbait dan journalistiek.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-vizier-op-carnaval

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Totaal afhankelijk van de buurvrouw dit. Je kent de mijne duidelijk niet.
Pics ter beoordeling graag
Ik ben inmiddels overleden
pi_197570279
Ik voorzie wel een scenario waarbij in de toekomst mensen zich gaan verkleden als een soort statement tegen KOZP waarbij grenzen overschreden gaan worden en op den duur de politiek zich ermee gaat bemoeien, en zal ook carnaval ter discussie komen te staan, net zoals het met sinterklaas is gegaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197570331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:31 schreef Hathor het volgende:
Ik voorzie wel een scenario waarbij in de toekomst mensen zich gaan verkleden als een soort statement tegen KOZP waarbij grenzen overschreden gaan worden en op den duur de politiek zich ermee gaat bemoeien, en zal ook carnaval ter discussie komen te staan, net zoals het met sinterklaas is gegaan.
Zoals ik ook al op de FP zei: KOZP moet hun naam veranderen naar Kick Out Nederlandse Tradities, oftewel KONT. Want er komt toch nooit iets goed uit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197570351
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:35 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Zoals ik ook al op de FP zei: KOZP moet hun naam veranderen naar Kick Out Nederlandse Tradities, oftewel KONT. Want er komt toch nooit iets goed uit.
KONT is wel een naam die klinkt als een klok. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197570536
WEG MET CULTUURMARXISME!
Eens kijken
pi_197572196
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Rekening houden met is iets anders als 'de zin geven'. Voor de kinderen is het Sinterklaasfeest niet wezenlijk veranderd, dus wat is je probleem nou?
Dan vraag ik andersdenkenden om er 'rekening mee te houden' dat veel (waarschijnlijk gewoonweg de meeste) Nederlanders gewoon Sinterklaas willen vieren met een traditionele zwarte Zwarte Piet en zich met Carnaval (dan hebben we het over de meeste zuiderlingen) verkleden zoals zij zelf willen, ook al is dat als Indiaan, Cowboy, Inuit, Kannibaal, Jood of Arabier.... oh wacht, dat laatste gaat ivm mogelijke bedreigen met een terroristisch, fascistisch of totalitair oogmerk allang niet meer. :(

Hopelijk gaan KOZP (sympathisanten) niet zover dat zij ook carnavalsvierders e/o winkeliers gaan bedreigen, ....al leren de ervaringen uit het verleden dat het wel weer die kant op zal gaan.

Leven en laten leven, en elkaars eigenaardigheden respecteren. Dan komen we er wel uit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197572243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan vraag ik andersdenkenden om er 'rekening mee te houden' dat veel (waarschijnlijk gewoonweg de meeste) Nederlanders gewoon Sinterklaas willen vieren met een traditionele zwarte Zwarte Piet en zich met Carnaval (dan hebben we het over de meeste zuiderlingen) verkleden zoals zij zelf willen, ook al is dat als Indiaan, Cowboy, Inuit, Kannibaal, Jood of Arabier.... oh wacht, dat laatste gaat ivm mogelijke bedreigen met een terroristisch, fascistisch of totalitair oogmerk allang niet meer. :(

Hopelijk gaan KOZP (sympathisanten) niet zover dat zij ook carnavalsvierders e/o winkeliers gaan bedreigen, ....al leren de ervaringen uit het verleden dat het wel weer die kant op zal gaan.

Leven en laten leven, en elkaars eigenaardigheden respecteren. Dan komen we er wel uit.
Hilarisch hoe je je blijft vastklampen aan een Zwarte Piet. Het moet haast wel een act zijn.
pi_197572547
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hilarisch hoe je je blijft vastklampen aan een Zwarte Piet. Het moet haast wel een act zijn.
In plaats van te reageren op de inhoud de persoonlijke aanval inzetten. Dan zet je jezelf in een discussie buitenspel.

Probeer het nog eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197573984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

In plaats van te reageren op de inhoud de persoonlijke aanval inzetten. Dan zet je jezelf in een discussie buitenspel.

Probeer het nog eens.
Ik heb meer dan genoeg inhoudelijk gereageerd in dit topic, maar het weerhoudt jij toch niet van je flauwekul. Kennelijk is dat dus zinloos bij jou en daarmee zet jij jezelf buitenspel.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:38:52 #10
3542 Gia
User under construction
pi_197574037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:31 schreef Hathor het volgende:
Ik voorzie wel een scenario waarbij in de toekomst mensen zich gaan verkleden als een soort statement tegen KOZP waarbij grenzen overschreden gaan worden en op den duur de politiek zich ermee gaat bemoeien, en zal ook carnaval ter discussie komen te staan, net zoals het met sinterklaas is gegaan.
Praalwagen die pakjesboot 12 voorstelt met galeislaven! Ja!
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:45:51 #11
3542 Gia
User under construction
pi_197574136
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:


Hilarisch hoe je je blijft vastklampen aan een Zwarte Piet. Het moet haast wel een act zijn.
Dat zie ik hem niet doen.
Zie alleen de vraag of winkeliers die carnavalskleding verkopen mogen rekenen op een inhoudelijk gesprek met KOZP. (Bedreiging, dus)

Zo ja, dan moet KOZP rekenen op iets meer winkelpersoneel dan normaal aanwezig is. (Verdediging, dus)

Komt nog bij dat met het op de spits drijven van hun achterlijke eisen, onherroepelijk gaat leiden tot steeds zwartere zwarte Pieten.

Ze overspelen hun hand.

Maar je hebt gelijk. Dat recht hebben ze.
pi_197574443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik heb meer dan genoeg inhoudelijk gereageerd in dit topic, maar het weerhoudt jij toch niet van je flauwekul. Kennelijk is dat dus zinloos bij jou en daarmee zet jij jezelf buitenspel.
En gewoon doorgaan he. Niks flauwekul.

Of kan je niet omgaan met meningen die anders zijn dan de jouwe? Die jouw niet aanvallen, maar gewoon vragen om elkaars meningen te respecteren. Waarom moet ik jouw mening respecteren en doe je die van mij af als 'flauwekul'?

Je begint hezelf behoorlijk tegen te spreken:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik snap dat het heel lastig is voor je, al die nuance, maar ik ben hier niet degene die de vrijheid inperkt. Dat zijn in deze discussie degene die roepen dat ik mijn mening alleen achter de voordeur mag verkondigen, terwijl ze zelf wel met hun mening te koop lopen en persoonlijk worden.

Dat vind ik wat ironisch. Meer niet.
Inderdaad, best wel ironisch
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197575023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

En gewoon doorgaan he. Niks flauwekul.

Of kan je niet omgaan met meningen die anders zijn dan de jouwe? Die jouw niet aanvallen, maar gewoon vragen om elkaars meningen te respecteren. Waarom moet ik jouw mening respecteren en doe je die van mij af als 'flauwekul'?

Je begint hezelf behoorlijk tegen te spreken:
[..]

Inderdaad, best wel ironisch
Ik kan er prima mee omgaan dat jouw mening anders is, ik vind het alleen flauwekul. Ik zeg nergens dat je die flauwekul mening van je niet mag hebben. Prima dat je hem uit, ik vind het een wat zielige mening en ik vind het gezeur om zwarte piet flauwekul. Vooral ook omdat je nergens onderbouwt waarom Piet perse zwart moet zijn. Het is gewoon omdat anderen het niet willen.

En ik mag daar van vinden wat ik wil en ik maak graag een uitzondering op mijn eigen regel waar het mensen betreft die blijven zeuren om Zwarte Piet. Het is infantiel om moeilijk te blijven doen over de invulling van een kinderfeest, terwijl het zelfs de kinderen geen hol boeit hoe Piet eruitziet. Sterker nog, Piet is al heel lang niet meer zwart. Hij was vooral bruin.

Get over it. Anders nog iets?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:25:38 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197575665
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik heb meer dan genoeg inhoudelijk gereageerd in dit topic, maar het weerhoudt jij toch niet van je flauwekul. Kennelijk is dat dus zinloos bij jou en daarmee zet jij jezelf buitenspel.
Jij reageert anders ook niet als jouw flauwekul zoals hier: NWS / Kick Out Zwarte Piet richt vizier op carnaval weerlegd wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ten aanzien van Zwarte Piet is er al lang geen meerderheid meer. Het is ook helemaal geen issue meer, want ZP is inmiddels geschiedenis en het boeit vrijwel niemand meer iets. En het belangrijkste is dat het voor de kinderen geen drol uitmaakt.
Er is nog steeds een ruime meerderheid (bijna 80%) die niks racistisch in ZP ziet maar ze zijn het gezeik van KOZP en aanverwante clubs gewoon zat.

quote:
Lieve vrede bewaren

Acht op de tien deelnemers (78 procent) zeggen dat ze 'Zwarte Piet' geen racistisch fenomeen vinden. Voor veel mensen die dit jaar van mening zijn veranderd, is dat dan ook niet de reden. Ze zeggen dat ze voorstander zijn van aanpassingen 'om de lieve vrede te bewaren'. Ze verwijzen hierbij naar de maatschappelijke onrust en demonstraties die afgelopen zomer en bij eerdere intochten plaatsvonden.
Eenvandaag
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:26:20 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197576876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

N=1, want gebasseerd op jouw kinderen...
Ik heb nog geen getraumatiseerde kindjes gezien bij SBS6 die echt niet snappen dat Piet niet meer roetzwart is met dikke lippen en grote oorbellen in. Jij wel?
pi_197576897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij reageert anders ook niet als jouw flauwekul zoals hier: NWS / Kick Out Zwarte Piet richt vizier op carnaval weerlegd wordt.
[..]

Er is nog steeds een ruime meerderheid (bijna 80%) die niks racistisch in ZP ziet maar ze zijn het gezeik van KOZP en aanverwante clubs gewoon zat.
[..]

Eenvandaag
Ja en? Dan is het toch prima. Kennelijk vinden ze het dus wel best zo.
pi_197576931
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik kan er prima mee omgaan dat jouw mening anders is, ik vind het alleen flauwekul. Ik zeg nergens dat je die flauwekul mening van je niet mag hebben. Prima dat je hem uit, ik vind het een wat zielige mening en ik vind het gezeur om zwarte piet flauwekul. Vooral ook omdat je nergens onderbouwt waarom Piet perse zwart moet zijn. Het is gewoon omdat anderen het niet willen.

En ik mag daar van vinden wat ik wil en ik maak graag een uitzondering op mijn eigen regel waar het mensen betreft die blijven zeuren om Zwarte Piet. Het is infantiel om moeilijk te blijven doen over de invulling van een kinderfeest, terwijl het zelfs de kinderen geen hol boeit hoe Piet eruitziet. Sterker nog, Piet is al heel lang niet meer zwart. Hij was vooral bruin.

Get over it. Anders nog iets?
Ik ga in een topic over Carnaval niet uitgebreid in over het zwart van Zwarte Piet. Je bent meer dat welkom in
NWS / De Zwarte Piet-discussie #187 Het tij keert topic. (laat je niet misleiden door #187, het zou best wel al eens deelje #300 kunnen zijn). Vol met voor en tegenstanders, dus ook vol met 'flauwekul' meningen van pro Pieten.

Maar misschien kunnen we die discussie voor later dit jaat bewaren, wanneer we de traditie van de Zwarte Pieten discussie weer eren?.

Hoe graag je het ook wilt, je kunt de ziel niet uit tradities snijden.

Echt he, hoe wil jij in godsnaam een discussie voeren als je bij voorbaat de mening van een ander al niet voor vol aanziet. Typisch KOZP gedrag overigens. De eigen mening eerst. Met andere meningen discussieer je niet, die negeer je of ridiculiseer je.

Verder nog iets? Of nee, laat maar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197577185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ga in een topic over Carnaval niet uitgebreid in over het zwart van Zwarte Piet. Je bent meer dat welkom in
NWS / De Zwarte Piet-discussie #187 Het tij keert topic. (laat je niet misleiden door #187, het zou best wel al eens deelje #300 kunnen zijn). Vol met voor en tegenstanders, dus ook vol met 'flauwekul' meningen van pro Pieten.

Maar misschien kunnen we die discussie voor later dit jaat bewaren, wanneer we de traditie van de Zwarte Pieten discussie weer eren?.

Hoe graag je het ook wilt, je kunt de ziel niet uit tradities snijden.

Echt he, hoe wil jij in godsnaam een discussie voeren als je bij voorbaat de mening van een ander al niet voor vol aanziet. Typisch KOZP gedrag overigens. De eigen mening eerst. Met andere meningen discussieer je niet, die negeer je of ridiculiseer je.

Verder nog iets? Of nee, laat maar.
Ik heb die discussie over ZP al tot in den treure gevoerd, daar gaat het topic op Fok echt niets meer aan toevoegen. En prima als je mij in het KOZP-kamp wil plaatsen hoor, als dat voor jou de wereld wat overzichtelijker maakt, gelukkig weet ik wel beter.

Ik ben overigens hartstikke pro piet. Het interesseert me alleen geen hol welke kleur hij is. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik regenboogpiet en stroopwafelpiet destijds wat ongemakkelijk vond.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:55:56 #20
3542 Gia
User under construction
pi_197577589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ik heb die discussie over ZP al tot in den treure gevoerd, daar gaat het topic op Fok echt niets meer aan toevoegen.

Kloon van een gebande user?

Registratie 1 januari 2021.

Nou nog achterhalen van wie je een kloon bent.
pi_197577651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Kloon van een gebande user?

Registratie 1 januari 2021.

Nou nog achterhalen van wie je een kloon bent.
Nope, helaas hartstikke fout. Wel jaren terug hier actief geweest onder een andere naam, verschillende eigenlijk. Maar geen ban.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:41:40 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197578965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ik heb nog geen getraumatiseerde kindjes gezien bij SBS6 die echt niet snappen dat Piet niet meer roetzwart is met dikke lippen en grote oorbellen in. Jij wel?
Heb jij getraumatiseerde kindjes gezien omdat ze een "echte" ZP zagen?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:43:42 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197579042
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ja en? Dan is het toch prima. Kennelijk vinden ze het dus wel best zo.
Nee, men vindt het helemaal niet best. Men is murw geslagen door dat marginale clubje jankers met hun grote bekken, een hoop lawaai, naming and shaming en bedreigingen...
pi_197579372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja en? Dan is het toch prima. Kennelijk vinden ze het dus wel best zo.
Dat vind ik een rare gedachtengang.
pi_197582984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, men vindt het helemaal niet best. Men is murw geslagen door dat marginale clubje jankers met hun grote bekken, een hoop lawaai, naming and shaming en bedreigingen...
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat vind ik een rare gedachtengang.
Dat mag. Ik denk dan maar dat degene die het het belangrijkste vindt, er ook het langst een punt van maakt. Kennelijk zegt 'een meerderheid' het dus jammer te vinden, maar niet belangrijk genoeg om er echt een punt van te blijven maken.

Daarbij, uit de link die Achja plaatste blijkt ook dat het voor 75% van de Surinamers en Antillianen een thema blijft. En dat is precies wat ik bedoel met wat in een democratie rekening houden met een minderheid is. Ik vind dat een groep die significant groot genoeg is om een feest als Sinterklaas marginaal aan te passen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb jij getraumatiseerde kindjes gezien omdat ze een "echte" ZP zagen?
Totaal irrelevant. Want anderen hebben er wel last van, zoals de hierboven genoemde 75% van de Antilliaanse en Surinaamse gemeenschap. Voor mij blijft de kern heel simpel: Het is een kinderfeest. Het gaat er om dat de kinderen een leuk feest hebben en als dat kan zonder anderen te beledigen of te confronteren met wat zij zien als raciale stereotypen, dan is dat prima. Het (als volwassenen) vast willen blijven houden aan dat een piet zwart of egaal bruin moet zijn is van infantiliteit die je gewoon niet uit kunt leggen aan een weldenkend mens.

Hierboven had iemand het er zelfs over dat je daarmee de ziel uit het feest haalde. Echt, serieus WTF. Als 'de ziel van het feest' gekoppeld is aan de kleur van de piet, dan ben je wel echt verstandelijk beperkt in je denken. En het spijt me oprecht dat ik het zo grof zeg, maar zo zie ik het echt.

Het gaat met Sinterklaas maar om één ding en dat is dat mijn kinderen de magie van het feest meemaken. De compromisloze feestelijkheid van een zowat magische figuur die op onnavolgbare wijze zorgt voor cadeautjes en een eindeloze voorraad snoep. Dat er ineens iets in een schoen verschijnt, dat het paard langs komt en de wortel opeet die daar neergelegd is en dat de pieten een briefje achterlaten om daarvoor te bedanken, met een gevulde schoen daarbij.

En dat sint en piet ook iets bij opa en oma hebben achtergelaten omdat pakjespiet een foutje had gemaakt en allen onzin die je als ouders aanvullend op het Sinterklaasjournaal kunt bedenken.

Al die flauwekul, het jokken om bestwil, de onvoorwaardelijke cadeautjes. Dat is Sinterklaas. Niet de kleur van de Piet. Als de kleur van de piet 'de ziel is van het feest' of uberhaupt belangrijk, DAN heb je het feest niet begrepen.
pi_197583473
Roetveegpieten prima, maar is nu wel genoeg zo. Carnaval gewoon mooi laten zo :)
pi_197583635
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:09 schreef FL_Freak het volgende:
Roetveegpieten prima, maar is nu wel genoeg zo. Carnaval gewoon mooi laten zo :)
Qua pieten eens.

Ik was een paar maanden terug in de klas van mijn zoontje omdat hij zijn verjaardag vierde. Daar zette de juf, na 'Happy Birthday' vol overgave 'Hankypanky Shanghai' in. 2 kindjes en de onderwijsassistente zijn van Chinese afkomst.

De onderwijsassistente sprak daar later de juf op aan, die vond dat discrimenerend omdat de kinderen daarbij ook de ogen op zijn Chinees trokken.

Is het dan heel gek dat ik dat snap? Dat ik ook denk, ach, dat is misschien in deze tijd een beetje raar als er Chinezen in de kamer zijn? Of überhaupt?

Of is dat ook traditie en moeten die spleetogen zich er niet mee bemoeien?

Ik ben even op zoek naar de grens voor sommige van jullie.
pi_197583636
Deze dobber wordt nog zwaar voor kozp. Tevens een duidelijke poging zichzelf bestaansrecht te geven nu ze de zin hebben gehad rondom sinterklaas
pi_197583654
Kunnen we niet een clubje oprichten "Kick Out Zeikende Negers" en zo lekker uit de staatsruif vreten vanwege allerhande bullshit redenen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197583686
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:26 schreef vosss het volgende:
Kunnen we niet een clubje oprichten "Kick Out Zeikende Negers" en zo lekker uit de staatsruif vreten vanwege allerhande bullshit redenen?
Ik zou er dan "Kick Out Zeikende Pietermannen" van maken. Dan kun je de spandoeken recyclen en dat is beter voor het milieu.
pi_197584225
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

[..]

Dat mag. Ik denk dan maar dat degene die het het belangrijkste vindt, er ook het langst een punt van maakt. Kennelijk zegt 'een meerderheid' het dus jammer te vinden, maar niet belangrijk genoeg om er echt een punt van te blijven maken.

Daarbij, uit de link die Achja plaatste blijkt ook dat het voor 75% van de Surinamers en Antillianen een thema blijft. En dat is precies wat ik bedoel met wat in een democratie rekening houden met een minderheid is. Ik vind dat een groep die significant groot genoeg is om een feest als Sinterklaas marginaal aan te passen.
[..]

Totaal irrelevant. Want anderen hebben er wel last van, zoals de hierboven genoemde 75% van de Antilliaanse en Surinaamse gemeenschap. Voor mij blijft de kern heel simpel: Het is een kinderfeest. Het gaat er om dat de kinderen een leuk feest hebben en als dat kan zonder anderen te beledigen of te confronteren met wat zij zien als raciale stereotypen, dan is dat prima. Het (als volwassenen) vast willen blijven houden aan dat een piet zwart of egaal bruin moet zijn is van infantiliteit die je gewoon niet uit kunt leggen aan een weldenkend mens.

Hierboven had iemand het er zelfs over dat je daarmee de ziel uit het feest haalde. Echt, serieus WTF. Als 'de ziel van het feest' gekoppeld is aan de kleur van de piet, dan ben je wel echt verstandelijk beperkt in je denken. En het spijt me oprecht dat ik het zo grof zeg, maar zo zie ik het echt.

Het gaat met Sinterklaas maar om één ding en dat is dat mijn kinderen de magie van het feest meemaken. De compromisloze feestelijkheid van een zowat magische figuur die op onnavolgbare wijze zorgt voor cadeautjes en een eindeloze voorraad snoep. Dat er ineens iets in een schoen verschijnt, dat het paard langs komt en de wortel opeet die daar neergelegd is en dat de pieten een briefje achterlaten om daarvoor te bedanken, met een gevulde schoen daarbij.

En dat sint en piet ook iets bij opa en oma hebben achtergelaten omdat pakjespiet een foutje had gemaakt en allen onzin die je als ouders aanvullend op het Sinterklaasjournaal kunt bedenken.

Al die flauwekul, het jokken om bestwil, de onvoorwaardelijke cadeautjes. Dat is Sinterklaas. Niet de kleur van de Piet. Als de kleur van de piet 'de ziel is van het feest' of uberhaupt belangrijk, DAN heb je het feest niet begrepen.
Ik discussieer graag met jou in het Sinterklaas/Zwarte Piet topic over de waarde van de Sinterklaastradities etc etc. Oprecht. Maar ik vind dat in een topic over Carnaval geen plaats hebben.

Tenzij er een centraal topic komt over (de waarde van) de Folkloristische Nederlandse tradities.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197584362
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Qua pieten eens.

Ik was een paar maanden terug in de klas van mijn zoontje omdat hij zijn verjaardag vierde. Daar zette de juf, na 'Happy Birthday' vol overgave 'Hankypanky Shanghai' in. 2 kindjes en de onderwijsassistente zijn van Chinese afkomst.

De onderwijsassistente sprak daar later de juf op aan, die vond dat discrimenerend omdat de kinderen daarbij ook de ogen op zijn Chinees trokken.

Is het dan heel gek dat ik dat snap? Dat ik ook denk, ach, dat is misschien in deze tijd een beetje raar als er Chinezen in de kamer zijn? Of überhaupt?

Of is dat ook traditie en moeten die spleetogen zich er niet mee bemoeien?

Ik ben even op zoek naar de grens voor sommige van jullie.
Hanky Panky Shanghai is geen Nederlandse traditie.

Persoonlijk had ik er destijds als klein kind geen 'rare' connotatie mee, Maar nu kan ik me wel voorstellen dat het wat denigrerend kan overkomen bij mensen die onzeker zijn, niet stevig in hun schoenen staan of wat voor individuele reden dan ook, ...of ergens denken een slaatje uit te kunnen slaan of mee te kunnen liften op een hype.

IK zal het nooit zingen, puur uit respect, maar er is vanuit de onschuldigheid waaruit het gebracht wordt niets mis mee.

VVMU is ten alle tijde belangrijker dan lange tenen, met de disclaimer dat er niets mis is met het rekening houden van gevoelens van anderen. Just use your common sense.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 23 januari 2021 @ 08:12:28 #33
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197585566
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Deze dobber wordt nog zwaar voor kozp. Tevens een duidelijke poging zichzelf bestaansrecht te geven nu ze de zin hebben gehad rondom sinterklaas
Het is vooral om de inkomstenstroom geleidelijker en mogelijk zelfs groter te maken.

Gelukkig voor hen is de “strijd” rond Zwarte Piet nog lang niet klaar en zullen ze hiermee pas stoppen als elke Piet in elk gehucht een spierwit geverfde lesbische dwerg in een rolstoel is.

Men stopt eigenlijk pas zodra er niets meer te verdienen valt en alle useful idiots zijn opgebruikt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197585631
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is vooral om de inkomstenstroom geleidelijker en mogelijk zelfs groter te maken.

Gelukkig voor hen is de “strijd” rond Zwarte Piet nog lang niet klaar en zullen ze hiermee pas stoppen als elke Piet in elk gehucht een spierwit geverfde lesbische dwerg in een rolstoel is.

Men stopt eigenlijk pas zodra er niets meer te verdienen valt en alle useful idiots zijn opgebruikt.
Ben daarom bang dat het voorlopig niet meer stopt. Volgens mij zitten we wat die extreme zaken betreft nog in de opwaartse lijn.
pi_197585812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

[..]

Dat mag. Ik denk dan maar dat degene die het het belangrijkste vindt, er ook het langst een punt van maakt. Kennelijk zegt 'een meerderheid' het dus jammer te vinden, maar niet belangrijk genoeg om er echt een punt van te blijven maken.
Ja, en ik vraag me af hoe je dat een goede uitkomst kan vinden. Aan het begin van deze controverse hadden we de volgende standpunten:

- KOZP en aanverwanten vinden dat Zwarte Piet een racistische uiting is en verboden moet worden
- De overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt niet dat ZP een racistische uiting is

Resultaat: Zwarte Piet blijft over het algemeen zwart.

Nu een paar jaar later is de situatie zo:

- KOZP en aanverwanten vinden dat Zwarte Piet een racistische uiting is en verboden moet worden
- De overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt niet dat ZP een racistische uiting is
- Een subgroep van die meerderheid verzet zich tegen het verwijt dat men een racistische uiting bewust in stand houdt, als reactie

Resultaat: De eerste en derde groepen vliegen elkaar naar de keel, Zwarte Piet wordt langzaam maar zeker verdrongen door allerlei bizarre nieuwe creaties en discussie is volledig onmogelijk gemaakt. Het aantal mensen dat naar aanleiding van deze hele kwestie van mening is veranderd door goede argumentatie is nihil.

Ik gebruik nu ZP als voorbeeld, maar dat kun je één op één vervangen met onderdelen van carnaval. Mijn vraag is: kun je bovenstaande ontwikkelingen echt zien als 'prima'?
pi_197586814
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:01 schreef MoreDakka het volgende:

Ik gebruik nu ZP als voorbeeld, maar dat kun je één op één vervangen met onderdelen van carnaval. Mijn vraag is: kun je bovenstaande ontwikkelingen echt zien als 'prima'?
Nee natuurlijk niet maar ik ben ook wel een beetje klaar met die ellenlange posts van hem waarin begrip en neutraliteit wordt geveinsd maar bottomline en tussen de regels doorlezend is alles wat hem niet bevalt maar kut en dient het aangepast te worden.
pi_197586949
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet maar ik ben ook wel een beetje klaar met die ellenlange posts van hem waarin begrip en neutraliteit wordt geveinsd maar bottomline en tussen de regels doorlezend is alles wat hem niet bevalt maar kut en dient het aangepast te worden.
Je bent vooral klaar met je eigen irritatie en onvermogen om fatsoenlijk te lezen.

Ik heb nergens aangegeven dat iets kut is en aangepast moet worden. Niet over ZP en niet over carnaval. Dat maak jij ervan omdat je niet met nuance om kunt gaan.

Waar jij klaar mee bent is het feit dat ik niet zo zwart/wit denk als waarin het grootste deel van de discussie plaatsvindt. Helaas heb je te weinig zelfreflectie om dat in te zien.

ZP hoefde van mij niet aangepast te worden, maar nu het zo is is het prima. Carnaval hoeft van mij niet aangepast te worden, maar het is prima om over zaken een gesprek te hebben.

Maar het gaat in elke discussie die ik met jou heb, ongeacht het onderwerp, precies hetzelfde. Je leest slecht, legt dingen in de mond die ik niet gezegd heb en verdraait mijn posts zoals het jou uitkomt. Ik vind het prima, het toont uitsluitend jouw onvermogen om met nuance en verandering om te gaan. Dat is niet mijn probleem, maar het jouwe.
pi_197587101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, en ik vraag me af hoe je dat een goede uitkomst kan vinden. Aan het begin van deze controverse hadden we de volgende standpunten:

- KOZP en aanverwanten vinden dat Zwarte Piet een racistische uiting is en verboden moet worden
- De overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt niet dat ZP een racistische uiting is

Resultaat: Zwarte Piet blijft over het algemeen zwart.

Nu een paar jaar later is de situatie zo:

- KOZP en aanverwanten vinden dat Zwarte Piet een racistische uiting is en verboden moet worden
- De overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt niet dat ZP een racistische uiting is
- Een subgroep van die meerderheid verzet zich tegen het verwijt dat men een racistische uiting bewust in stand houdt, als reactie

Resultaat: De eerste en derde groepen vliegen elkaar naar de keel, Zwarte Piet wordt langzaam maar zeker verdrongen door allerlei bizarre nieuwe creaties en discussie is volledig onmogelijk gemaakt. Het aantal mensen dat naar aanleiding van deze hele kwestie van mening is veranderd door goede argumentatie is nihil.

Ik gebruik nu ZP als voorbeeld, maar dat kun je één op één vervangen met onderdelen van carnaval. Mijn vraag is: kun je bovenstaande ontwikkelingen echt zien als 'prima'?
Die discussie tussen uiterste standpunten speelt in de marge. Voor mij is die al lang afgedaan en wat ik prima vind is hoe het feest nu gevierd wordt.

Wat ik niet prima vind, en dat heb ik al minstens 10x getypt, is de polarisatie van het debat. Op welk onderwerp dan ook.

En die polarisatie vindt vooral plaats door mensen die slecht geïnformeerd zijn, niet goed lezen of weigeren te horen wat de ander zegt. Aan beide kanten van de discussie.

Van mij hoeft carnaval niet aangepast te worden, maar waar komt de angst vandaan om te praten met elkaar? Waarom moet iedereen met een mening, hoe genuanceerd ook, in een kamp worden geduwd? Ik werd hier gisteren uitgemaakt voor anti-piet, dat slaat echt nergens op. Alleen omdat ik benadruk dat het me geen reet uitmaakt welke kleur Piet is? Omdat het me gaat om het kinderfeest en dat dat voor mij een mijn kinderen niet anders is met een ander soort Piet?

Dat is moedwillig de discussie verder polariseren. En dat vind ik infantiel, net als het blijven roepen om een zwarte piet, terwijl die al vele jaren niet zwart is en niemand met gezond verstand daar last van zou moeten hebben. Het is alleen een reflex omdat mensen nu het gevoel hebben dat de andere partij gewonnen heeft en dat misgund wordt. Prima hoor, maar kom dan niet teksten over dat de ziel van het feest is aangetast.

Net zoals dat carnaval, bij wijze van spreken, nog net zo carnaval is als er geen Arabieren met een bomgordel rondlopen, of Chinese loempiaverkopers. Het is een angstvallig vasthouden aan zaken onder het mom van cultuur en traditie, uit pure haat voor de achterlijke wijze waarop KOZP de discussie voert. Terwijl carnaval veel meer is dan die pakjes en Sinterklaas veel meer is dan de kleur van de piet.

Voer het gesprek gewoon op een normale manier.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:07:40 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197587257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die discussie tussen uiterste standpunten speelt in de marge. Voor mij is die al lang afgedaan en wat ik prima vind is hoe het feest nu gevierd wordt.

Wat ik niet prima vind, en dat heb ik al minstens 10x getypt, is de polarisatie van het debat. Op welk onderwerp dan ook.

En die polarisatie vindt vooral plaats door mensen die slecht geïnformeerd zijn, niet goed lezen of weigeren te horen wat de ander zegt. Aan beide kanten van de discussie.

Van mij hoeft carnaval niet aangepast te worden, maar waar komt de angst vandaan om te praten met elkaar? Waarom moet iedereen met een mening, hoe genuanceerd ook, in een kamp worden geduwd? Ik werd hier gisteren uitgemaakt voor anti-piet, dat slaat echt nergens op. Alleen omdat ik benadruk dat het me geen reet uitmaakt welke kleur Piet is? Omdat het me gaat om het kinderfeest en dat dat voor mij een mijn kinderen niet anders is met een ander soort Piet?

Dat is moedwillig de discussie verder polariseren. En dat vind ik infantiel, net als het blijven roepen om een zwarte piet, terwijl die al vele jaren niet zwart is en niemand met gezond verstand daar last van zou moeten hebben. Het is alleen een reflex omdat mensen nu het gevoel hebben dat de andere partij gewonnen heeft en dat misgund wordt. Prima hoor, maar kom dan niet teksten over dat de ziel van het feest is aangetast.

Net zoals dat carnaval, bij wijze van spreken, nog net zo carnaval is als er geen Arabieren met een bomgordel rondlopen, of Chinese loempiaverkopers. Het is een angstvallig vasthouden aan zaken onder het mom van cultuur en traditie, uit pure haat voor de achterlijke wijze waarop KOZP de discussie voert. Terwijl carnaval veel meer is dan die pakjes en Sinterklaas veel meer is dan de kleur van de piet.

Voer het gesprek gewoon op een normale manier.
We hebben op dit forum meer dan 100 (!) draadjes over dit onderwerp gehad. Elk argument van de zeurpieten is ontkracht. Meer dan “ik voel me gediscrimineerd” is het niet.

De inhoudelijke discussie is wat mij betreft gewoon voorbij. Ik discussieer alleen nog maar over de achterliggende processen.

Leuk dat jij een inhoudelijke discussie wil hebben, maar veel mensen op dit forum zijn er wel klaar mee.

Nu is er ook weer zoiets met die kansloze “discussie” over het standbeeld van Koen.

Het lijkt op het principe dat continu doorleuteren over leugens als resultaat heeft dat mensen er uiteindelijk daadwerkelijk in gaan geloven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197587322
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:07 schreef thedeedster het volgende:

[..]

We hebben op dit forum meer dan 100 (!) draadjes over dit onderwerp gehad. Elk argument van de zeurpieten is ontkracht. Meer dan “ik voel me gediscrimineerd” is het niet.

De inhoudelijke discussie is wat mij betreft gewoon voorbij. Ik discussieer alleen nog maar over de achterliggende processen.

Leuk dat jij een inhoudelijke discussie wil hebben, maar veel mensen op dit forum zijn er wel klaar mee.

Nu is er ook weer zoiets met die kansloze “discussie” over het standbeeld van Koen.

Het lijkt op het principe dat continu doorleuteren over leugens als resultaat heeft dat mensen er uiteindelijk daadwerkelijk in gaan geloven.
Over ZP hoef ik geen inhoudelijke discussie meer. Ik zit op dezelfde lijn als jij wat dat betreft.

Maar over carnaval vind ik een discussie prima. Als er een groep is die zich daadwerkelijk gediscrimineerd voelt dan is daarover praten toch geen probleem?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:14:26 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197587344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Over ZP hoef ik geen inhoudelijke discussie meer. Ik zit op dezelfde lijn als jij wat dat betreft.

Maar over carnaval vind ik een discussie prima. Als er een groep is die zich daadwerkelijk gediscrimineerd voelt dan is daarover praten toch geen probleem?
Voor mij is het van hetzelfde laken één pak. Het is ook gewoon dezelfde organisatie, dus waarom zou het nú anders gaan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197587433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die discussie tussen uiterste standpunten speelt in de marge.
Dat is niet helemaal waar, want het punt is dat het uiteindelijk naar boven kruipt. Vergeet niet dat er ook in de Tweede Kamer gewoon over geluld is en dingen als het Sinterklaasjournaal een officieel standpunt hebben in moeten nemen. Dat afdoen als de marge is simpelweg naief.

quote:
Van mij hoeft carnaval niet aangepast te worden, maar waar komt de angst vandaan om te praten met elkaar? Waarom moet iedereen met een mening, hoe genuanceerd ook, in een kamp worden geduwd?

Wat ik niet prima vind, en dat heb ik al minstens 10x getypt, is de polarisatie van het debat. Op welk onderwerp dan ook.

Voer het gesprek gewoon op een normale manier.
Je stipt precies het probleem aan. Met extremisten valt geen gesprek te voeren, dat willen ze ook helemaal niet. Polarisatie gebeurt met opzet, omdat het resultaat boekt. Het resultaat zoals ik dat uiteen heb gezet in de post waar je op reageert. Dat is niet voorgevloeid uit gesprekken op een normale manier. Ik wil nogmaals vragen, vind je de situatie zoals ik omschreven heb echt prima?

En het is geen 'angst', het is terechte weerstand.
pi_197587448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ik werd hier gisteren uitgemaakt voor anti-piet, dat slaat echt nergens op. Alleen omdat ik benadruk dat het me geen reet uitmaakt welke kleur Piet is? Omdat het me gaat om het kinderfeest en dat dat voor mij een mijn kinderen niet anders is met een ander soort Piet?
En terecht. Omdat je het eens bent met het standpunt dat de kleur van Zwarte Piet veranderd, terwijl, als je je verdiept in de traditie je alleen maar tot de conclusie kan komen dat zwart een essentieel onderdeel is van deze traditie.

En dus:
quote:
En die polarisatie vindt vooral plaats door mensen die slecht geïnformeerd zijn, niet goed lezen of weigeren te horen wat de ander zegt. Aan beide kanten van de discussie.
Ben jij slecht geinformeerd.

En deel 2 van deze alinea.... pro Pieten luisteren naar de anti-Pieten (passen Zwarte Piet aan), maar gebeurd het luisteren naar ook van de zijde van de anti-Pieten? Nee, never nooit niet. Boegbeeld Afriyie heeft zelfs ooit eens gezegd, over racisme praat je niet dat schaf je af. Alsof HIJ bepaalt wat racisme is! De Mafkees. Zwarte Piet was, is en zal nooit rasicme zijn, Net als carnaval geen racisme of cultural appropriation is.

quote:
terwijl die al vele jaren niet zwart is en niemand met gezond verstand daar last van zou moeten hebben.
Jij wil niet polariseren? Hou dan op met dergelijk soort achterlijk denigrerende opmerkingen over mensen die er anders over denken.

Kan wel doorgaan, maar gast, doe eens wat aan zelfreflectie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197587524
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Voor mij is het van hetzelfde laken één pak. Het is ook gewoon dezelfde organisatie, dus waarom zou het nú anders gaan?
KOZP slingert het aan. Maar niet iedereen die moeite heeft met raciale stereotypes is onderdeel van KOZP.

Ik vind dit oprecht een lastige discussie namelijk, omdat ik me in enkele gevallen voor kan stellen dat sommige verkleedpakken echt verkeerd vallen.

Tegelijkertijd gaat dat om een ontzettende kleine minderheid van de carnavalvierders en moeten we het ook niet zo groot maken als KOZP het doet. Ik heb geen moeite met mannen die zich als vrouwen kleden, of andersom. Ik zal mijn kind ook geen indianenpakje verbieden. Maar in een aantal gevallen is het shockeren om het shockeren en dat past niet in de historie van carnaval en ik vind een discussie daarover niet verkeerd. Maar goed, er zijn er hier minimaal twee die me op basis van die nuance in het kamp van KOZP duwen en daarmee is het gesprek voor hun afgedaan. Lekker makkelijk.

Hoe dan ook, KOZP gaat geen gas terugnemen en de media gaan hun niet negeren. Die discussie gaat er dus komen. Helaas via een weg die de boel alleen maar polariseert.
pi_197587627
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Daar zette de juf, na 'Happy Birthday' vol overgave 'Hankypanky Shanghai' in. 2 kindjes en de onderwijsassistente zijn van Chinese afkomst.

De onderwijsassistente sprak daar later de juf op aan, die vond dat discrimenerend omdat de kinderen daarbij ook de ogen op zijn Chinees trokken.

Is het dan heel gek dat ik dat snap?
Ik vind dat heel erg gek ja.

Want ik snap niet wat daar erg aan is.

Alsof ze in china zon liedje zingen en dan met de nederlandse versie allemaal klompen aantrekken. Nou boe hoe zeg wat kwetsend! Wat erg als dat zo zou zijn! :')

Serieus, laat me niet lachen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_197587739
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Maar in een aantal gevallen is het shockeren om het shockeren en dat past niet in de historie van carnaval en ik vind een discussie daarover niet verkeerd.
Zo heb ik in dit topic gereageerd. En of dat niet in lijn is van de Carnavalstraditie kan je over discussieren. Carnaval is bij uitstek juist het feest van bespotting.

Die reactie kwam er puur en alleen omdat ik (en vele vele vele anderen) het onderhand zat zijn om in de hoek van racisme en achterlijkheid geplaatst te worden omdat iemand (enkelen) het ergens niet mee eens is, ergens iets van vind, te lange tenen heeft, geen respect heeft voor andermans eigenaardigheden of eeuwenlange (in intentie niet racistische) tradities. Ja, door een dergelijk soort, uitsluitend van 1 kant, aangestuurde polarisatie krijg je na verloop van tijd polariserende tegenreacties die zeker als provocatie opgevat kunnen worden.

Doodzonde daarom dat er dit jaar geen carnavalsoptochten zijn. Het bespotten van KOZP etc (zeker nu ze ook Carnaval op de korrel nemen) zou niet van de lucht zijn geweest.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197587745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

KOZP slingert het aan. Maar niet iedereen die moeite heeft met raciale stereotypes is onderdeel van KOZP.

Ik vind dit oprecht een lastige discussie namelijk, omdat ik me in enkele gevallen voor kan stellen dat sommige verkleedpakken echt verkeerd vallen.

Tegelijkertijd gaat dat om een ontzettende kleine minderheid van de carnavalvierders en moeten we het ook niet zo groot maken als KOZP het doet. Ik heb geen moeite met mannen die zich als vrouwen kleden, of andersom. Ik zal mijn kind ook geen indianenpakje verbieden. Maar in een aantal gevallen is het shockeren om het shockeren en dat past niet in de historie van carnaval en ik vind een discussie daarover niet verkeerd. Maar goed, er zijn er hier minimaal twee die me op basis van die nuance in het kamp van KOZP duwen en daarmee is het gesprek voor hun afgedaan. Lekker makkelijk.
Kijk, nu worden de doelpalen alweer verzet en heb je het plotseling over shockeren terwijl het eerder nog over de slechte smaak van anderen ging en er veel mooiere pakjes bestaan... Je verwijt mij dat ik slecht lees maar misschien moet je eens wat duidelijker in je bewoordingen gaan worden en niet allerlei bedekte toespelingen in je verhaal verwerken.

Daarnaast is het wel grappig dat je met die roetveegpiet komt maar als je een beetje opgelet had is het niet genoeg, net als grijze piet etc.

https://www.oneworld.nl/l(...)een-schijnoplossing/

https://www.oneworld.nl/l(...)erder-van-huis-zijn/
pi_197587923
Ik heb Hankypanky Shanghai effe moeten googlen, had er nog nooit van gehoord. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 23:29:40 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197601029
twitter


begint met een mailtje daarna intimidatie :r
Ik ben inmiddels overleden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')