abonnement Unibet Coolblue
pi_197600065
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:18 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat is al jaren je teamnaam toch? Waar staat het eigenlijk voor?
Ik speelde vroeger zo'n maffiaspel: Omerta

Belonna was de familie waar ik in zat ;)
  zaterdag 23 januari 2021 @ 23:20:41 #52
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_197600828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:46 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik speelde vroeger zo'n maffiaspel: Omerta

Belonna was de familie waar ik in zat ;)
Ah, en het begrip Omerta heeft natuurlijk ook een duidelijke link met wielrennen :P Tof!
  zondag 24 januari 2021 @ 12:50:01 #53
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197606818
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 23:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Uitgangspunt blijft 62 wat mij betreft.

We wachten alleen nog even op enkele teamnamen voordat de balletjes in de bak kunnen.
Wie moeten er nog?
Die mogen wel eens opschieten, tijd genoeg gehad.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 23:28:15 #54
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197623986
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:50 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Wie moeten er nog?
Die mogen wel eens opschieten, tijd genoeg gehad.
Met een beetje mazzel ga ik hier morgen eens goed voor zitten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 25 januari 2021 @ 00:14:19 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197624799
Het eerste voorzichtige succesje is geboekt vandaag ^O^

Mooi om te zien dat Lorrenzo klaar is voor het seizoen
pi_197635336
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:50 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Wie moeten er nog?
Die mogen wel eens opschieten, tijd genoeg gehad.
@Mexicanobakker en @Rellende_Rotscholier

  maandag 25 januari 2021 @ 18:17:36 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197635585
Hopelijk gaat GP La Marseillaise wel door!

Met kanonnen Gilbert, Eiking en Thomas B. aan de start!
  maandag 25 januari 2021 @ 18:34:11 #58
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197635846
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

@:Mexicanobakker en @:Rellende_Rotscholier

[ afbeelding ]
Schertsfiguren.
pi_197637277
Citius, Altius, Fortius.
  Redactie Sport dinsdag 26 januari 2021 @ 08:57:02 #60
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197645699
Ik ga voor De billenknijpers
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 26 januari 2021 @ 16:31:50 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197653024
Die naam van R_R zal wel echt fantastisch worden
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 januari 2021 @ 18:21:28 #62
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197654915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:31 schreef Fretwork het volgende:
Die naam van R_R zal wel echt fantastisch worden
Mooie naam dat echt fantastisch.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 00:29:40 #63
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197662325
Hallo! Beter laat dan nooit wil ik jullie graag voorstellen aan het team met de mysterieuze naam AlaPhilipsen in laatste wiel. Om de naam meteen kracht bij te zetten presenteer ik hem uiteraard als laatste, dit jaar zijn wij de gedoodverfde suiveurs van het peloton.

De helft van de naam slaat op mijn twee kopmannen. Er is ook nog een derde kopman, maar ik Bennett niet grappig genoeg om daar iets leuks mee te doen. Laat ik beginnen met de absolute kopman, niemand minder dan de wereldkampioen. Julian Alaphilippe! Hij behoeft verder geen introductie, onder de bezielende leiding van Patrick Lefevere, José Ibarguren en Yvan Vanmol gaat hij ook dit jaar weer de motoren van de weg schroeien. Dat is althans het idee, vorig jaar gebeurde het andersom. Na winst op het WK en in de Brabantse Pijl, na tussendoor een kleine mispeer in Luik-Bastenaken-Luik en weer terug leek hij in Vlaanderen goed op weg. Misschien was hij wel de sterkste op de klimmetjes, maar daarna besloot hij alvast de teamnaam eer aan te doen. Met drie reden ze over de Vlaamse betonwegen, Alaphilippe in laatste wiel. Een moment van onachtzaamheid later lag Julian op de grond, plat op z'n buik. Een briljante tactiek, in laatste wiel hangen. Al mijn renners gaan deze tactiek komend jaar toepassen, dit kan niet anders dan een grandioos succes worden. Alaphilippe hield een paar botbreuken in z'n hand over aan deze valpartij, hij schijnt hier nog steeds last van te hebben. In het begin van het seizoen hoeven we dus nog niet direct rekening te houden met de wereldkampioen, hij kan momenteel moeilijk accelereren. Hij eindigde het seizoen in laatste wiel (van de kopgroep) en zal het nieuwe seizoen vermoedelijk ook in laatste wiel aanvatten. Trots!



De tweede kopman is Jasper Philipsen. Alaphilippe, Philipsen, AlaPhilipsen. Snappen jullie 'm? Ingenieus, hè. Jasper Philipsen zorgde voor een van de opmerkelijkste transfers van het jaar. Hij besloot het grote UAE-Emirates te verlaten voor Alpecin-Fenix, de ploeg van Mathieu van der Poel. Het geld van de Emiraten was aangenaam en de band met meesterscout Matxin was hecht, maar Jasper wilde toch graag naar een ploeg waar hij meer voor zichzelf kon rijden en een ploeg die iets meer gericht was op het Vlaamse werk. Of Alpecin-Fenix dan de perfecte keuze is valt nog te bezien. Met Van der Poel en ook Merlier in de ploeg heeft hij op verschillende terreinen interne concurrenten. Van der Poel rijdt natuurlijk niet alles en in bepaalde koersen kan het vrij nuttig zijn om hem als bliksemafleider te hebben, in dat kader zou het kunnen werken. We mogen ook aannemen dat hij beter is dan Merlier, waardoor die interne concurrentie uiteindelijk best mee zou kunnen vallen. Dat is wel het idee achter zijn aankoop, in ieder geval. Vorig jaar liet hij op meerdere terreinen zien dat we rekening met hem moeten houden. Het is niet zozeer een pure sprinter, hij kan ook vrij aardig uit de voeten als het iets lastiger is. Zagen we in de Vuelta nog, daar won hij pardoes een redelijk lastige rit. Van mij mag hij dit jaar wel wat meer lastige koersen winnen, als er überhaupt gekoerst gaat worden. Het geniet wel de voorkeur om in laatste wiel aan een sprint te beginnen, wat bij Alpecin-Fenix geen enkel probleem moet zijn. Al menig treintje zien ontsporen bij deze ploeg. We gaan uit van onderstaand beeld. Achteraan beginnen, halverwege tot de conclusie komen dat het weer helemaal kut wordt en dan uit pure wanhoop het handje boos omhoog. Laatste wiel, beste wiel. Tegelijkertijd hopen we natuurlijk dat in zo'n geval niet die tyfusdwerg de lachende derde is.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De derde kopman is eveneens een sprinter, misschien wel de beste van de wereld. Sam Bennett, ja! De Ier van Deceuninck-Quick Step was vorig jaar de beste van allemaal, volgens sommige bronnen. Andere mensen dachten daar weer anders over, waaronder hijzelf. Sam Bennett is wel een beetje de Tom Dumoulin onder de sprinters. Pijnlijk onzeker, altijd aan het nadenken. Na zijn eerste ritzege in de Tour de France begon Bennett spontaan te huilen. Niet van blijdschap, maar van opluchting. Hij had eindelijk gewonnen, nu zou hij niet door Patrick Lefevere tegen de muur worden gezet. Zo voelde het, naar het schijnt. Een te vriendelijke jongen, veel te vriendelijk. Hoewel hij in de Vuelta liet zien dat hij ook best de klootzak durft uit te hangen. Het leverde hem een declassering op, waardoor hij werd teruggezet naar de laatste plaats van het peloton. Kijk, het laatste wiel, zo zien we dat graag! Nadat hij in de Tour twee ritten en de groene trui won had hij het in die Vuelta sowieso lastig. Op ieder minuscuul bultje werd hij gelost. Hij kwam een aantal keer prachtig in beeld, in allerlaatste wiel. Een perfecte renner voor dit achtervolgersensemble dus. Tussen het lossen door verwacht ik dit jaar wel een overwinning of tien. Vorig jaar had hij te maken met de druk van Quick Step, de druk van het opvolgen van sprinters als Cavendish en Kittel, het zwaard van Pat-o-cles. Nu krijgt hij met de druk van de FPCL te maken. Ik sluit niet uit dat Sam binnenkort z'n contract inlevert.



In de eerste biedronde wist ik ook nog Chris Lawless binnen te hengelen. Net als Philipsen een renner die een merkwaardige overstap maakte. Hij had nog een contract voor 2021 bij het grote Ineos, maar besloot dat contract prompt in te leveren en bood zich daarna aan bij allerlei andere ploegen. Van die ploegen hapte Total Direct Energie toe. Een Brit in Frankrijk, wat moet dat gaan opleveren? In ieder geval meer mogelijkheden om voor eigen succes te gaan. Bij Ineos lukte dat maar spaarzaam, meestal was hij aan het werk voor een van de vele kopmannen daar. Met zijn snelheid en vooral zijn punch zou hij in het Franse circuit toch aardig moeten kunnen scoren. We denken terug aan de Tour of Yorkshire van 2019, toen Lawless uit het niets ineens een van de beste renners in koers was. Alleen Greg van Avermaet kon in zijn buurt blijven, dat was erg geestig. Omdat Lawless zich ook nog een beetje aan de teamnaam wil houden liet hij Greg galant winnen, maar zelf pakte hij wel de eindoverwinning mee. Wetteloos hè, die Chris. Aan regels heeft hij een broertje dood, het zou zomaar kunnen gebeuren dat hij in de Tour du Doubs en de Tour du Finistère en weet ik hoe al die kutkoersen daar heten niet in laatste wiel rijdt. Rebels, hoor. Als het een Nederlander was geweest had hij nu de Jumbo staan te plunderen.



De tweede biedronde was iets minder succesvol, ik zat met m'n biedingen vooral zelf in het laatste wiel. Slechts twee onbenullen wist ik het etiket arrière de la course op te plakken. De eerste fietst net als Lawless plotseling bij Total Direct Energie. Pierre Latour, het is heus. Jarenlang een groot talent bij AG2R, maar zijn carrière stagneerde de laatste jaren op een flagrante manier. Er zaten wat blessures tussen, maar ook als hij fit was leek het nergens meer op. Vooral veel in laatste wiel, dat is dan uiteraard wel weer passend. Je moet die lelijke stijl van hem ook niet te veel op kop van de koers hebben, je hoornvlies begint in dat geval zelf aan een transplantatie. Al schokschouderend en praktisch hangend aan de onderkant van zijn fiets haalde hij het einde van de Tour niet, ook in andere koersen bakte hij er geen reet van, hoewel hij wel uit het niets vierde wist te worden op de Mont Ventoux in de Dénivelé Challenge. In dienst van Total verwacht ik meer van dit soort successen. Het kan lonen om naar Total Direct Energie te gaan. Tijdens mijn eerste deelname aan dit spelletje kocht ik Anthony Turgis, die stil bleef staan bij Cofidis. Hem leverde de frisse wind van Bernaudeau een hoop op, het is nu ineens een goede coureur. Wellicht dat Bernaudeau ook de carrière van Latour kan reanimeren. Hoewel je altijd rekening moet houden met een gevalletje Terpstra, de nachtkaars is in de Vendee nooit ver weg. Zelfs als dat zo is verwacht ik nog wel een paar resultaatjes. Een keer een ereplaats in de Ster van Bessèges, Pwatoe Sjarrantes, dat soort werk. Als die koersen verreden worden, wat met de dag minder waarschijnlijk wordt. Zo nu en dan zou hij zijn klimmersbenen weer eens moeten vinden. Gecombineerd met een aardige tijdrit zou hij toch in staat moeten zijn om wat punten voor me te sprokkelen. In de grote koersen houden we geen rekening met Pierre de la Tourette. Samen met E.T. vliegt hij naar de laatste plaats van het peloton, hevig schuddend.



Bij Latour is het hopen op een opleving, als hij zijn vorm uit 2018 weet te hervinden heb ik een briljante aankoop gedaan. Anders, ja, niet. Als het draait, enzo. Doet het vaak niet. Zo ook bij de volgende aankoop, de tweede en laatste van biedronde twee. Alessandro Fedeli, die kent u niet. Hij fietst bij het altijd gezellige DELKO, alwaar het Delkomannetje je contract doormidden dreigt te scheuren als je niet goed genoeg presteert. Als je uit Japan komt zet hij je het liefst meteen op het vliegtuig terug naar dat land waar we onze kleinkinderen later over zullen vertellen. Ken je die grap van het land dat de Olympische Spelen ging organiseren? Nouja, dat soort werk. Enfin, Fedeli presteert behoorlijk goed en hij komt niet uit Japan, dat scheelt. Het is een redelijk typische Italiaan, Alessandro is vooral een puncheur. Deze kwaliteiten heeft hij de afgelopen jaren een paar keer laten zien, van enige consistentie is helaas geen sprake. Vorig jaar won hij een rit in de Tour du Limousin en werd hij vijfde in de Bretagne Classic, dat is niet misselijk. In praktisch iedere andere wedstrijd reed hij stoer achteraan, zoals het hoort. Ook voor een DNF draait hij zijn handen niet om. Toch hoop ik dat hij dit jaar definitief gaat doorbreken. In al die Franse klotekoersen moet hij zo nu en dan een ereplaats mee kunnen pikken. De hele dag in laatste wiel en dan lafjes richting de 8e plaats punchen. Een of twee keer gaat hij winnen, zoals in voorgaande jaren. Bij voorkeur gooit hij dan weer de fiets in de lucht, met het achterwiel naar voren. Het laatste wiel, daar draait het allemaal om.



De derde biedronde, och jongens toch. Die derde biedronde, dat was me er eentje zeg. Luis Leon Sanchez, de oude krijger uit Murcia. Ja, die zag men twee rondes over het hoofd. Zat in laatste wiel, waarschijnlijk. Kan ook aan de leeftijd liggen, Lulu is ook alweer 37 ondertussen. En dan gaat zijn favoriete ronde van het jaar, de Ronde van Murcia, voorlopig niet door. Geen idee waar hij nu punten voor me gaat halen, mooi kut allemaal. Vorig jaar punten gescoord Down Under en in Murcia. Ja, deze acht miljoen heb ik goed gespendeerd. Maar hey, wel een grote naam. Wegkapitein dan maar. Vroeger was het een erkend wieltjeszuiger die op een vernuftige manier wist te profiteren van de concurrentie. Die kennis en kunde mag hij mooi doorgeven aan de volgende generatie. Zelf plakt hij zo erg in het laatste wiel dat hij door zijn broer omhoog geduwd moet worden om niet te ver achter te raken. Zijn broer speelt nooit meer bij het altijd fantastische Eibar, dus die heeft genoeg tijd over om mijn FPCL-team een duwtje in de rug te geven.



Gaan we door met Omar Fraile, die vorig jaar ook al in m'n team zat. Had ik bijzonder weinig aan, Omar is al een tijdje een poging aan het wagen om in de vergetelheid te raken. Sinds een auto-ongeluk eind 2018 is het kommer en kwel. De altijd sympathieke Bask komt eigenlijk alleen tot leven in de Ronde van Murcia, net als Sanchez. Maar goed, die ronde gaat dus niet door. Misschien dat de Itzulia wel op het programma blijft staan, daar zou Omar ook wel eens wat punten kunnen scoren. Verder niet echt, denk ik. Oja, hij werd vorig jaar nog een keer tweede in een rit in de Vuelta. Wat reed ie toen dom zeg, onvoorstelbaar. Hij bleef wel lang in het laatste wiel hangen, op zich positief natuurlijk. Net te lang, dat dan weer niet. Al schijnt hij wel al de oplossing gevonden te hebben. Omar gaat dit jaar zo erg in het laatste wiel hangen dat hij wordt ingehaald door de ploegwagens. Achter het peloton rijdt dan een voorzichtig gesponsorde auto. Daar gaat hij dan gewoon aan de klink hangen en hoppa, al benen sparend fietst hij richting de finish. Blijft er genoeg kracht over voor een slecht getimede aanval aan het eind waardoor hij niet wint. Je zou voor minder. Als Omar het auto-ongeluk eindelijk een keer achter zich kan laten mogen we misschien zelfs verwachten dat hij ergens een keer wint, maar de tijd begint ondertussen te dringen. Won in 2018 een rit in de Tour, godbetert. Waar blijft de tijd. Het was een dommekracht, toen ineens een slimme dommekracht en nu vooral weer een domme dommekracht. Twee keer negatief is niet positief, misschien op corona.



Silvan Dillier maakt ook deel uit van mijn achterhoedegevecht. In betere tijden was Dillier een buitengewoon sterke renner. Een man die op zo'n beetje ieder terrein uit de voeten kon. Sterk in het Vlaamse werk, maar ook in staat om in de Giro een lastige rit te winnen. Dat was wel bij BMC, sinds hij bij AG2R zit is het niet veel meer. Hoewel hij namens die ploeg nog wel tweede wist te worden in Roubaix ooit, je zou het bijna vergeten. Gelukkig heeft hij die ellende van AG2R nu achter zich gelaten, hij gaat naar het altijd overpresterende Alpecin-Fenix waar ze zelfs nobuddies als Lowie Vervaeke en Alexander Krieger aan het schroeien krijgen. De werken van De Kegel zijn onovertroffen. We mogen aannemen dat Dillier nu ook de keien uit de straat gaat gooien. Is niet niet figuurlijk, dan wel letterlijk. Dillier heeft zich namelijk ontpopt als een coronagekkie. Hij leverde een positieve test af, maar voelde zich goed. Allemaal gelul dus, volgens Dillier. Hij wilde gewoon fietsen. Corona is fake news, ditdat. Dan ben je natuurlijk gewoon een enorme klootlul. God straft meteen, dus lag Dillier in de volgende koersen vooral vaak op de grond. Uitgevallen in de Ronde van Vlaanderen en in de eendaagse driedaagse van De Panne. Is dat ook weer geregeld. Wegens zijn coronageleuter wil de rest van het peloton niets met Silvan te maken hebben, daarom mag hij plaatsnemen in laatste wiel, waardoor hij niemand kan besmetten met corona danwel domheid. Na de koers wordt zijn mond altijd gereinigd voor hij weer verder mag gaan met het verkondigen van onzin.



Alexys Brunel, die kent u natuurlijk ook niet. Kermisklant van beroep. Parttime wielrenner, fulltime proleet. Smerig ringbaardje. Lelijke plakplaatjes. Kan hard fietsen. Stukje tijdrijden, stukje dom in je eentje op kop boren. Goku op z'n arm. Kamehameha, je kent het wel. Zo'n aanval is natuurlijk het meest effectief als je in laatste wiel hangt. Niemand die dan ziet dat je een aanval aan het voorbereiden bent. En dan, na een stuk of vijf etappes opladen, kun je in de zesde etappe mooi je aanval plaatsen. Boem, schroei je zo het volledige peloton weg. Is het enige probleem wel dat je niet meer in laatste wiel zit, maar hoe we dat oplossen zien we in de volgende episode wel weer. Hij is nog jong, heel jong. Wellicht dat we aan het eind van het seizoen naar Super Saiyan Brunel kijken. Het is zo'n enorme tokkie dat geblondeerd haar het plaatje toch wel helemaal zou afmaken. Enfin, ook hij moet wat punten voor me gaan pakken in een aantal van de talloze Franse flopkoersjes. Wellicht dat hij zelfs iets kan winnen, zoals in Bessèges vorig jaar. Daarna mooi uitgebreid de tijd nemen voor de pers, zodat je je krabbels kunt showen en de rest je ook meteen weer kan inhalen, want uiteindelijk is het laatste wiel mooier dan een overwinning.



Tot zover de derde ronde. Nog vier renners te gaan, die wist ik bij elkaar te verzamelen in de vierde ronde. Sterker nog, eigenlijk wist ik zelfs negen renners bij elkaar te krijgen in die ronde. Helaas hebben Amanuel Ghebreigzabhier, Carl Fredrik Hagen, Mathias Frank, Jaime Castrillo en Jonathan Lastra het niet gered. Ghebreigzabhier en Frank hebben wel een andere eigenaar gekregen. Die andere drie niet, maar dat zal vermoedelijk ook weinig uitmaken. Hoewel, Hagen zou nog best wel eens wat punten kunnen pakken. Hoe dan ook, er zijn vier renners die het wel hebben gehaald. Laten we beginnen met Oscar Rodriguez, de man die volgens sommige mensen licht geeft in het donker. Heeft een vrij slecht seizoen achter de rug, vindt hij zelf ook. De overstap naar de World Tour was niet makkelijk, corona hielp ook niet echt mee. In de Giro mocht hij knechten voor Fuglsang, maar eigenlijk heb je vrij weinig aan deze dieselklimmer. Zodra de boel explodeert is Oscar meteen gezien en komt ie daarna eventueel op eigen tempo weer terug. Of niet, zoals vorig jaar. Hij wil dit jaar beter presteren. In races van een week voor het algemeen klassement gaan. Nou, dat zou mij goed uitkomen. Het recept is bekend. In laatste wiel beginnen en je een weg omhoog dieselen. Zoals in de Vuelta van 2018, toen hij uit het niets iedereen wist te verbazen. Teuns en Majka worden soms nog wel eens badend in het zweet wakker. Die hele Rodriguez was helemaal nergens te zien, tot hij in de laatste kilometer ineens iedereen de moeder schroeide. De hele Camperona is een paar meter lager sindsdien. Toch weer een Bask in mijn team, wij juichen voor het Baskenland en voor het laatste wiel.



Ik schaam me dood, maar ik heb daadwerkelijk geboden op Juan Jose Lobato. Niet te zuinig ook. Dus zit ik aan hem vast. Ik heb meteen spijt als haren op mijn hoofd. In principe voordelig dat ik dat nog kan hebben, de gemiddelde WLR'er schijnt een haargrens te hebben waar de Grand Canyon niks bij is. Maar goed, de eerste koers in Europa maakte meteen pijnlijk duidelijk dat ik er toch weer ben ingetrapt. In Valencia werd Juan Jose Lobato 10e, achter twee (!) ploeggenoten. Mikel Aristi, vorig jaar een keurige 0 punten op de CQranking, lijkt er dit jaar weer zin in te hebben en werd tweede. De schier onbekende Mikel Alonso werd zevende. En Lobato, ja, die werd dus 10e. Achter een non-valeur als Filippo Fiorelli zelfs, het is niet eens misschien een drama. Dit wordt weer compleet kut, verschrikkelijk. En dan heeft die eikel nog een contract tot 2023 ook bij het altijd tegenvallende Euskaltel-Euskadi. Ellende, ellende, ellende. Al houdt Lobato zich over het algemeen wel goed aan het devies van het team. Laatste wiel, laatste wiel, allerlaatste wiel. In zijn betere jaren was hij daar een meester in. In laatste positie aan een sprint beginnen, het liefst ook nog eens zonder ploeggenoten in de buurt. En dan nog in de buurt van de overwinning komen, waardoor er toch een kleine dju aan de lippen ontsnapt. In laatste positie beginnen lukt tegenwoordig nog steeds aardig, het zonder ploeggenoten oplossen is ook geen probleem. In de buurt van de overwinning komen is dan wel weer lastig. Lukte vorig jaar één keer, in Andalusië. Toen was Gonzalo Serrano hem te snel af met een splijtende demarrage. Een moment van verslapping. Daarna nam hij weer braaf zijn slaappillen in en was hij in geen velden of wegen te bekennen. Als de voorraad op is wint hij per ongeluk en belt hij meteen de dealer, dat stel ik me er ongeveer bij voor.



Het team wordt vervolledigd door twee Afrikanen. Zuid-Afrikanen uiteraard, net als de rest van het peloton kunnen we niet teveel kleur gebruiken natuurlijk. Reinardt Janse van Rensburg mag op puntenjacht gaan. Sympathieke jongen, Reinardt. Kan er weinig slechts over zeggen. Wordt vaak onderschat, zeker binnen zijn eigen ploeg. Mag vaak knechten, terwijl hij zelf ook uitslagen kan rijden. Behoorlijk snel, kan ook in de klassiekers een aardig eindje mee. Er zijn veel renners vertrokken bij Qhubeka-Assos en ze hebben er heel veel ellende voor teruggehaald, dus hoop ik dat dit het jaar van Reinardt wordt. Ik wil hem in ieder geval niet zien knechten. Nee, het is nu echt tijd voor Reinardt zelf. Het liefst in laatste wiel. Dat valt te regelen, in het verleden heeft hij zelf al de beste formule bedacht. In 2013 wist Reinardt Binche-Chimay-Binche te winnen. Tijdens deze koers kwam hij ten val en aangezien ze in Wallonië geen moeite doen om de straten een beetje schoon te houden kwam hij volgens de legende in een koeienvlaai terecht. Stinkend en wel fietste hij verder en aangezien niemand in zijn buurt durfde te komen won hij. Ideaal, lijkt me. De hele dag in laatste wiel rijden, waardoor de rest je niet ruikt. Daarna in de finale langzaam naar voren rijden en iedereen kennis laten maken met je penetrantie. Iedereen knijpt snel in de remmen om bij je uit de buurt te blijven en voila, je wint. Enige overwinningen voor Qhubeka dit jaar, ik heb het al gezien.



We sluiten af met de man waar het eigenlijk allemaal om te doen is. Want wat ben ik nu eigenlijk allemaal aan het lullen over het laatste wiel, wat is dat voor een matige act? Dat had je tegen deze tijd zelf al kunnen bedenken, maar ik wil het best wel even kort toelichten hoor: Louis Meintjes. De man van het laatste wiel. Na het pensioen van Cummings is Meintjes de onbetwiste koning van de staart van het peloton. Af en toe waagt de act Thomas De Gendt ook een poging, maar die kan zich nooit lang inhouden en gaat dan weer in de aanval. Simon Yates, nog zo'n figuur. Halen het allemaal niet bij Meintjes. Want Louis gaat niet in de aanval. En als ie dat onverhoopt wel doet ligt dat waarschijnlijk aan de stand van de planeten, ofzo. Louis is de OG van het rijden in laatste wiel. Niemand kan zo gracieus in laatste wiel hangen als Meintjes. Vooral bergop is het werkelijk een lust voor het oog. In 150e positie begint Louis aan de klim. Renner na renner na renner haalt hij in. Steeds schuift hij voorbij de renners die moeten lossen, terwijl hij zelf nooit een poging zal wagen om voorbij de laatste renner te gaan. In goede tijden bleven er een renner of 10 over en moest Louis daarna zelf lossen. Tegenwoordig zijn er meestal nog een stuk of 50 over. Het in laatste wiel rijden heeft wat glans verloren, de terugkeer naar Dimension NTT bleek een mislukking. Wel lekker veel geld verdiend, ook wat waard. Nu zit hij vast aan een wurgcontract bij Hilaire, het in laatste wiel rijden zal weer ouderwetse vormen moeten aannemen. We verlangen terug naar 2015, 2016, 2017. De gouden periode van het anonieme klassement, 8e in de Tour bijvoorbeeld. Om Louis te steunen gaat mijn volledige ploeg in laatste wiel hangen. Samen zijn we sterker. Samen komen we vaker in beeld, daar, ginderachter. We nemen geen initiatief, we schuiven pas op als er renners gelost worden. Winnen willen we niet, maar de punten van de 8e plaats laten we zeker niet liggen. Een voor allen, allen achteraan. Zie hier de meester het goede voorbeeld geven. Amper in beeld, pas bij het begluren van teletekst kwamen we tot de conclusie dat Meintjes aanwezig was. Hulde, niets dan lof.



AlaPhilipsen in laatste wiel, binnenkort te bewonderen, van cola de pelotón tot achteraan de koers.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197678023
De hernieuwde kalender, jawel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:14:59 #65
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197678060
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:12 schreef wimderon het volgende:
De hernieuwde kalender, jawel

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^

Gaan we ook nog loten vandaag?
pi_197678161
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:14 schreef hhh38 het volgende:

[..]

^O^

Gaan we ook nog loten vandaag?
@showtimer, je mag! Hele competiesie, willekeurige vollegorde gaarne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197678433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 23:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

@:showtimer, je mag! Hele competiesie, willekeurige vollegorde gaarne.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel technisch malheur helaas. Je mag het zelf doen, of HeinrichWellingN1Fan (@Slobeend) moet zich geroepen voelen.
pi_197679160
Bij dezen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://tournamentscheduler.net/schedule/MTA4ODg1ODYyODY
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:08:51 #70
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197680109
Is @Rellende_Rotscholier er klaar voor? Ik ga er vanuit dat we tegen elkaar strijden in Marseille. Ik treed daar aan net Anthony Perez en Sean de Bie. Dat wordt ongelooflijk succes.
pi_197680118
Neem aan dat alles weer netjes in de OP komt!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_197681134
Beginnen tegen @maxi-mus

Dat komt normaal gesproken neer op Coquard tegen Bouhanni en Laporte in Besseges.
pi_197681679
Tegen @Faraday01 in ronde 1;

31 januari 2021 Grand Prix Cycliste la Marseillaise 1.1
3 februari 2021 NK tijdrijden Australië NK – tijdrit
3-7 februari 2021 Etoile de Bessèges – Tour du Gard 2.1
3-7 februari 2021 Volta a la Comunitat Valenciana 2.Pro

Ewan tegen Demare in Valenciana! leuke strijd
Verder ook Yates, Warbasse, Mclay, Dowsett nog aan de start.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:33:17 #74
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197681704
Op basis van mijn Instagram feed heb ik niet het idee dat mijn renners er al klaar voor zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:36:08 #75
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197681748
Ik heb in ieder geval in iedere Europese koers in ronde 1 iemand aan de start.

Hup Trentin, Valter en Rickaert! Oh en Mosca
pi_197681749
Tsja, hopen dat mijn mooie jongens het aan kunnen om meteen tegen Trantén op te boksen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:38:21 #77
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197681784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tsja, hopen dat mijn mooie jongens het aan kunnen om meteen tegen Trantén op te boksen.
Welke mooie jongens heb je aan de start staan?
pi_197681789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:36 schreef hhh38 het volgende:
Ik heb in ieder geval in iedere Europese koers in ronde 1 iemand aan de start.

Hup Trentin, Valter en Rickaert!
Ik heb een stuk of 6 man aan de start, maar ik moet wel hopen dat de duosprints van Wanty en Israel goed uitpakken :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197681806
Nog maar even wachten op startlijsten voor Volta a la Comunitat Valenciana.
pi_197681814
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Welke mooie jongens heb je aan de start staan?
Gallopin/Hivert/Aular - Costa - Koch/B van Poppel/Van Asbroeck
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:41:13 #81
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197681829
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gallopin/Hivert/Aular - Costa - Koch/B van Poppel/Van Asbroeck
Genoeg mogelijkheden in ieder geval, kan best spannend worden
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 10:43:11 #82
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197681851
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:10 schreef franklop het volgende:
Neem aan dat alles weer netjes in de OP komt!
Teveel tekst. :{

Heb dan maar de heenronde van het speelschema in de OP gezet met een link naar de rest.

Gelukkig gaan we toch nooit meer koersen hahaha.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197681874
Ook blij dat Gesbert het redelijk gedaan lijkt te hebben bij zijn eerste wedstrijdkilometers sinds die zware val, het blijft toch een beetje een gok om iemand na zo'n blessure aan te kopen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 10:47:12 #84
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197681908
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Is @:rellende_rotscholier er klaar voor? Ik ga er vanuit dat we tegen elkaar strijden in Marseille. Ik treed daar aan net Anthony Perez en Sean de Bie. Dat wordt ongelooflijk succes.
Brunel, Latour, Lawless en Fedeli. Amai.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 28-01-2021 10:54:11 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197681978
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb een stuk of 6 man aan de start, maar ik moet wel hopen dat de duosprints van Wanty en Israel goed uitpakken :')
Heb even gebeld met Sylvan Adams. Hij heeft me verzekerd dat Rudy Barbier gaat sprinten
pi_197682119
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

de duosprints van Wanty
quote:
De sprintmentaliteit bij de ploeg gaat helemaal overhoop, zo laat Van Poppel weten. Voorheen gooide de ploeg zich geregeld met meerdere renners tegelijk in de strijd, maar dit jaar staat er een heuse sprinttrein op poten. ‘We reden altijd voor de punten, want dat was belangrijk voor de sponsors. Het zag er soms misschien wat raar uit, maar ik snapte het wel. Nu gaat dat wel veranderen, ja. We gaan ons nu focussen op één sprinter en één plan. Daar gaan we niet van afwijken.’
Helaas!
pi_197682268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Helaas!
Dan alsnog de vraag of ze voor Koch of domme Danny gaan. Of dat ze afwisselen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 28 januari 2021 @ 11:15:56 #88
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_197682311
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:53 schreef Dale__Cooper het volgende:
Beginnen tegen @:Maxi-mus

Dat komt normaal gesproken neer op Coquard tegen Bouhanni en Laporte in Besseges.
Je hebt wel meer renners in de vuurlinie toch?
O.a. Sjon gaat bij mij ook Valencia rijden.
pi_197682396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dan alsnog de vraag of ze voor Koch of domme Danny gaan. Of dat ze afwisselen.
quote:
Ik krijg veel vertrouwen hier, ondanks dat ik soms mindere prestaties heb. Ze blijven honderd procent achter me staan. Dat is volgens mij in de topsport toch wel uniek.’
quote:
‘Boy (broer Van Poppel, red.) en ik kennen het spelletje over het algemeen wel als sprinter en lead-outman, maar die mannen voor ons moeten het ook goed snappen. Dat was soms nog wel een beetje het probleem, omdat zij niet zo ver kwamen in de finale.’

Naast zijn broer kan Van Poppel komend jaar ook geregeld rekenen op de steun van Jonas Koch en Tom Devriendt. Visbeek legt deze renners ‘de basics’ uit, zoals Van Poppel het noemt. ‘Het theoretische deel scheelt al heel veel, maar uiteindelijk is het belangrijk dat je goed ‘commit’ met elkaar. Dan kom je een heel eind.’
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 11:23:02 #90
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197682428
Rekenen op Devriendt, je zou voor minder.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197682637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:21 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dan gunnen wij domme Danny een lichte coronabesmetting. En Aike Visbeek ook, maar dat is onafhankelijk hiervan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197682864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:15 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Je hebt wel meer renners in de vuurlinie toch?
O.a. Sjon gaat bij mij ook Valencia rijden.
Ja, Doull, Pacher en Postlberger als het goed is ook. Maar denk dat de punten vooral van Bouhanni en Laporte gaan komen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:03:22 #93
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_197687955
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:46 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik speelde vroeger zo'n maffiaspel: Omerta

Belonna was de familie waar ik in zat ;)
Oh jee, en je wordt meteen mijn tegenstander. ;(

Zo eens kijken wie er voor ons beiden aan de start staan.

edit: Nou bij mij dus niemand, die eerste ronde is alvast verloren. Iedereen is nog in winterslaap. Cimolai zou starten in Valencia maar die koers gaat voorlopig niet door.

[ Bericht 5% gewijzigd door DecoAoreste op 28-01-2021 17:17:14 ]
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:35:50 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197688493
Het uitvallen van Valencia is ook wel een beetje de doodsteek voor mijn hoop :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:49:03 #95
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197689568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Brunel, Latour, Lawless en Fedeli. Amai.
Ik heb ook nog Gogl in De Ster.

Dus Perez en De Bie 2x en Gogl 1x

Wat een bak ellende :')
pi_197691076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:35 schreef Fretwork het volgende:
Het uitvallen van Valencia is ook wel een beetje de doodsteek voor mijn hoop :P
Oh dat is niet gunstig nee, daar had ik denk ik de beste kans op punten met Rui.

Ik zie Gallopin Trantén nog niet verslaan namelijk. Of Hivert. Maar die jongens doen af en toe wel gekke dingen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197691952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:35 schreef Fretwork het volgende:
Het uitvallen van Valencia is ook wel een beetje de doodsteek voor mijn hoop :P
Hier sluit ik mij bij aan
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_197691986
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:21 schreef wimderon het volgende:

[..]


[..]


[..]

Jonas gaat dus gewoon voor zichzelf sprinten
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_197691997
@Momo

Calmejane (Marseille) L. Naesen en Bettiol (Besseges) gaan het voor mij proberen.

Wie staan bij jou aan de start?
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 28 januari 2021 @ 20:45:14 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197692120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 20:40 schreef Aguero het volgende:
@:Momo

Calmejane (Marseille) L. Naesen en Bettiol (Besseges) gaan het voor mij proberen.

Wie staan bij jou aan de start?
En in de 2e ronde?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')