abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:30:20 #1
425632 UtopiaFreak
Ik hoef geen Hakim pannekoek!
pi_197563639

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Utopia Freak @ Dailymotion ;)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:35:55 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197563713
Ik ben geen viruswappie o.i.d maar ik zou je toch aanraden om dit filmpje even te kijken


Punt is dat een politicus niet werkelijk zegt wat hij zelf denkt, maar zegt wat zijn achterban wil dat hij zegt of doet.

Als er geluiden komen van de achterban van D66 dat 90% achter een avondklok staan, dan zal de D66 dat ook uitdragen.

Eigenlijk heeft alleen Geert schijt aan alles.

Maar er zijn nog wel meer interessante bevindingen in dat filmpje waar ik nog niet eerder aan gedacht had..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197566326
Als je naar de uitleg van Van Dissel hebt gekeken weet je dat ze niks anders konden dan dit invoeren. En dan nog is er een redelijk grote kans dat het huidige pakket inclusief bezoekvermindering, avondklok en vliegverbod niet voldoende is de derde golf af te wenden.

De basisscholen moeten daarbij gewoon open 8 februari, anders zet je een hele generatie kinderen op achterstand (er wordt nu al over gesproken dat het 2 tot 3 jaar gaat duren deze achterstanden weg te werken). Waarschijnlijk zijn er dus een hoop kinderen die bijvoorbeeld best havo zouden kunnen doen, maar dankzij deze 2 schoolsluitingen op het vmbo terecht gaan komen. Die hebben dus levenslange gevolgen te dragen.

Als je die twee dingen bij elkaar op telt (de presentatie van Van Dissel en de signalen uit het onderwijs), konden ze niet om de avondklok heen. De avondklok is ook een veel lichtere maatregel met veel minder impact dan de sluiting van de scholen. Zo enorm bijzonder is die avondklok niet, ik zou ook meer ophef verwachten over het feit dat opa en oma nu niet meer samen op bezoek mogen komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 22-01-2021 08:33:10 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197571026
Inzet van die draconische wet vereist noodzakelijkheid en die had de regering sowieso moeten aantonen. Dat D66 begon over de wenselijkheid en de afweging betekent dat die noodzakelijkheid er kennelijk niet is en de inzet dus onrechtmatig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 13:56:34 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197571520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Inzet van die draconische wet vereist noodzakelijkheid en die had de regering sowieso moeten aantonen. Dat D66 begon over de wenselijkheid en de afweging betekent dat die noodzakelijkheid er kennelijk niet is en de inzet dus onrechtmatig.
Nee, de afweging was of de noodzakelijkheid er was, de conclusie bleek uiteindelijk te zijn dat die er wel was. Daarmee is het rechtmatig, als de overheid het ingevoerd had zonder instemming van de Kamer dan was het wel onrechtmatig geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197571523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Inzet van die draconische wet vereist noodzakelijkheid en die had de regering sowieso moeten aantonen. Dat D66 begon over de wenselijkheid en de afweging betekent dat die noodzakelijkheid er kennelijk niet is en de inzet dus onrechtmatig.
Onzin, de noodzakelijkheid is met de presentatie van Van Dissel voldoende aangetoond. Nee, er zijn geen keiharde bewijzen hoeveel het helpt en hoe de piek er zonder uit ziet. Maar die zijn er in een pandemie nooit. Een beroep op volksgezondheid is juridisch daarom al snel voldoende om noodzakelijkheid aan te tonen. En de Kamer heeft ook zo geoordeeld, met een hele grote meerderheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:59:53 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197571575
Ah ja. Wel de scholen opengooien maar wel een avondklok :') logisch.
pi_197571620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:59 schreef Blackst4r het volgende:
Ah ja. Wel de scholen opengooien maar wel een avondklok :') logisch.
Ja, dat is logisch. Een avondklok heeft praktisch geen grote gevolgen. Schoolsluiting wel. Omringende landen hebben bijna allemaal een avondklok en wel open scholen.

Maar daarnaast: het plan is momenteel om de avondklok tot 8 februari te houden, dan zijn dus de scholen niet open tijdens de avondklok. Maar duidelijk is wel dat 100% van de partijen de schoolopening belangrijker vindt dan het opheffen van de avondklok.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197572178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat is logisch. Een avondklok heeft praktisch geen grote gevolgen. Schoolsluiting wel. Omringende landen hebben bijna allemaal een avondklok en wel open scholen.

Maar daarnaast: het plan is momenteel om de avondklok tot 8 februari te houden, dan zijn dus de scholen niet open tijdens de avondklok. Maar duidelijk is wel dat 100% van de partijen de schoolopening belangrijker vindt dan het opheffen van de avondklok.
Eens. De langetermijn gevolgen van de scholen sluiting zijn veel groter dan die van een avondklok. Daarbij is, zeker voor de basisscholen, inmiddels duidelijk dat de Engelse variant geen extra impact heeft op kinderen.

Mij lijkt wat je voorstelt logisch. En of die avondklok daadwerkelijk een groot effect gaat hebben is op dit moment niet relevant. Dat hij een effect kan hebben is wat er toe doet en dat is voldoende aangetoond.

Voor zover ieder ei met drie hersencellen dat niet al gewoon zelf kon bedenken.
pi_197572275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Eens. De langetermijn gevolgen van de scholen sluiting zijn veel groter dan die van een avondklok. Daarbij is, zeker voor de basisscholen, inmiddels duidelijk dat de Engelse variant geen extra impact heeft op kinderen.

Mij lijkt wat je voorstelt logisch. En of die avondklok daadwerkelijk een groot effect gaat hebben is op dit moment niet relevant. Dat hij een effect kan hebben is wat er toe doet en dat is voldoende aangetoond.

Voor zover ieder ei met drie hersencellen dat niet al gewoon zelf kon bedenken.
Kinderen zullen niet noemenswaardig ziek worden maar kunnen Corona wel overdragen en dat geldt volgens mij niets minder voor de Engelse variant.
pi_197572518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kinderen zullen niet noemenswaardig ziek worden maar kunnen Corona wel overdragen en dat geldt volgens mij niets minder voor de Engelse variant.
Zeker. Maar ze krijgen minder symptomen die er voor zorgen dat overdracht plaatsvindt. Dat is allemaal allang wetenschappelijk vastgesteld, de rol van kinderen in de overdracht is heel klein.
pi_197573899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Zeker. Maar ze krijgen minder symptomen die er voor zorgen dat overdracht plaatsvindt. Dat is allemaal allang wetenschappelijk vastgesteld, de rol van kinderen in de overdracht is heel klein.
Dat klopt. Maar ik denk dat de rol van iemand die 's avonds een blokje om loopt, ook niet zo groot is.
pi_197573973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:31 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik denk dat de rol van iemand die 's avonds een blokje om loopt, ook niet zo groot is.
Het gaat dus ook niet om de "blokje omlopers", het gaat om die duizenden of misschien wel tienduizenden idioten die nog steeds wekelijks huisfeestjes hielden. En in huis is daar niet tegen op te treden (de politie heeft geen macht achter de voordeur, aantal bezoekers is dan ook maar een advies), dus moet dat onderweg er naar toe of er vandaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197574004
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:31 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik denk dat de rol van iemand die 's avonds een blokje om loopt, ook niet zo groot is.
Klopt, maar voor die mensen is de avondklok ook niet bedoeld. Die hebben er last van, maar het is niet voor ze bedoeld.
pi_197574184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Klopt, maar voor die mensen is de avondklok ook niet bedoeld. Die hebben er last van, maar het is niet voor ze bedoeld.
Dan moeten ze ook geen boete krijgen.
pi_197574259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat dus ook niet om de "blokje omlopers", het gaat om die duizenden of misschien wel tienduizenden idioten die nog steeds wekelijks huisfeestjes hielden. En in huis is daar niet tegen op te treden (de politie heeft geen macht achter de voordeur, aantal bezoekers is dan ook maar een advies), dus moet dat onderweg er naar toe of er vandaan.
En dat wordt hierdoor tegengehouden ja? Enige wat je nodig hebt is een formuliertje en je kan alsnog gewoon. Ze begonnen over het algemeen al voor 8 uur omdat je tot die tijd alcohol kon halen, dus die groep pak je hier absoluut niet mee.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 16:56:55 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197574298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:49 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook geen boete krijgen.
Dan roept iedereen dat ze een ommetje aan het maken waren logischerwijs. En volgens mij is ommetje maken geen uitzondering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197574336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:54 schreef Harlon het volgende:

[..]

En dat wordt hierdoor tegengehouden ja? Enige wat je nodig hebt is een formuliertje en je kan alsnog gewoon. Ze begonnen over het algemeen al voor 8 uur omdat je tot die tijd alcohol kon halen, dus die groep pak je hier absoluut niet mee.
Ik geef toe dat ze de begintijd beter op 18:00 uur hadden kunnen zetten, net als in Frankrijk. Maar alsnog denk ik dat ze hier wel wat mee tegenhouden, als de pakkans maar groot genoeg is. Zo niet, dan zullen ze de begintijd vast gaan vervroegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197574501
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ze de begintijd beter op 18:00 uur hadden kunnen zetten, net als in Frankrijk. Maar alsnog denk ik dat ze hier wel wat mee tegenhouden, als de pakkans maar groot genoeg is. Zo niet, dan zullen ze de begintijd vast gaan vervroegen.
Voor 18:00 was simpelweg niet genoeg politiek draagvlak.
Belangrijk is dat de avondklok er is. Dan kunnen tijden altijd nog vervroegd worden. Dat zal dan op veel minder politieke weerstand zorgen want a zeggen is ook b zeggen.
pi_197574530
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Voor 18:00 was simpelweg niet genoeg politiek draagvlak.
Belangrijk is dat de avondklok er is. Dan kunnen tijden altijd nog vervroegd worden. Dat zal dan op veel minder politieke weerstand zorgen want a zeggen is ook b zeggen.
Ja, dat was ook mijn inschatting.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 22 januari 2021 @ 17:11:38 #21
408813 crew  trein2000
pi_197574557
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:03 schreef Hanca het volgende:
Een avondklok heeft praktisch geen grote gevolgen.
Daar denk ik toch even anders over als je het niet erg vind. Het vergroot het sociaal isolement nogal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197574617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar denk ik toch even anders over als je het niet erg vind. Het vergroot het sociaal isolement nogal.
Dat doet het maximum van 1 bezoeker veel meer. Een avondklok zorgt er alleen voor dat je het bezoek overdag moet doen.

En dan nog, ik had het over gevolgen op de lange termijn: een sociaal isolement is nu vervelend, maar zo vergeten zodra het over is. Een achterstand op school kan levenslange gevolgen hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:19:12 #23
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197574674
Zoiets als een avondklok vind ik echt krankzinnig, maar, ok, als daar een kamermeerderheid voor is schik ik mij ernaar. Democratie weet je wel. Waar ik het meest over val is dat Juffrouw Jetten, samen met zijn hele D66 fractie, vanaf seconde 1 tegen het invoeren van een avondklok is vanwege een inperking van de vrijheid, om kort daarna akkoord te gaan met een halfuurtje later zodat men nog even een wandeling kan maken. Dan sta je echt nergens voor.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:20:26 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197574703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Eens. De langetermijn gevolgen van de scholen sluiting zijn veel groter dan die van een avondklok. Daarbij is, zeker voor de basisscholen, inmiddels duidelijk dat de Engelse variant geen extra impact heeft op kinderen.

Mij lijkt wat je voorstelt logisch. En of die avondklok daadwerkelijk een groot effect gaat hebben is op dit moment niet relevant. Dat hij een effect kan hebben is wat er toe doet en dat is voldoende aangetoond.

Voor zover ieder ei met drie hersencellen dat niet al gewoon zelf kon bedenken.
Het is aangetoond dat kinderen ook verspreiders zijn. Die komen nu elke dag bij elkaar dus die nemen het gewoon lekker mee naar huis. Zo'n avondklok is een druppel op de gloeiende plaat.

Dat educatie hartstikke belangrijk is, ben ik mee eens. Maar het gaat om het voorkomen van verspreiden van de ziekte. Die kinderen kunnen gewoon vanuit huis voor de computer les krijgen.

Maar goed. Maakt toch niet uit, want zo zitten we toch nog sowieso een jaar lang binnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rickocum op 22-01-2021 17:26:52 ]
pi_197574727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Zoiets als een avondklok vind ik echt krankzinnig, maar, ok, als daar een kamermeerderheid voor is schik ik mij ernaar. Democratie weet je wel. Waar ik het meest over val is dat Juffrouw Jetten, samen met zijn hele D66 fractie, vanaf seconde 1 tegen het invoeren van een avondklok is vanwege een inperking van de vrijheid, om kort daarna akkoord te gaan met een halfuurtje later zodat men nog even een wandeling kan maken. Dan sta je echt nergens voor.
Ja, ze hadden beter net als PvdA kunnen zeggen: we zijn ons kapot geschrokken van de presentatie van Van Dissel en daardoor is onze mening veranderd. Dan had dat onzinnige half uur verlaten ook niet gehoeven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197574788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:20 schreef Blackst4r het volgende:

[..]
Dat educatie hartstikke belangrijk is, ben ik mee eens. Maar het gaat om het voorkomen van verspreiden van de ziekte.
Nee, scholen zijn belangrijker dan wat ook, ook dan misschien een paar procent op de R-waarde verlagen. Buurlanden hebben niet voor niets de basisscholen open met vergelijkbare besmettingscijfers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:27:41 #27
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197574813
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:35 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ben geen viruswappie o.i.d maar ik zou je toch aanraden om dit filmpje even te kijken


Punt is dat een politicus niet werkelijk zegt wat hij zelf denkt, maar zegt wat zijn achterban wil dat hij zegt of doet.

Als er geluiden komen van de achterban van D66 dat 90% achter een avondklok staan, dan zal de D66 dat ook uitdragen.

Eigenlijk heeft alleen Geert schijt aan alles.

Maar er zijn nog wel meer interessante bevindingen in dat filmpje waar ik nog niet eerder aan gedacht had..
Zonder het filmpje te hebben gekeken. Wat denk je dat ons polderen doet? Beetje van dit, beetje van dat, uiteindelijk bereik je je doel niet eerder. Hooguit begin je eerder maar effectief hoeft het niet te zijn.

Nu zeg ik ook niet dat polderen weg moet, maar soms werkt het wel tegen.

Dan ga ik nu even een filmpje kijken

edit -- gestopt bij Maurice de Hond. Die kerel kan ik niet meer uitstaan
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11 hellingshoek
pi_197581328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:27 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Zonder het filmpje te hebben gekeken. Wat denk je dat ons polderen doet? Beetje van dit, beetje van dat, uiteindelijk bereik je je doel niet eerder. Hooguit begin je eerder maar effectief hoeft het niet te zijn.

Nu zeg ik ook niet dat polderen weg moet, maar soms werkt het wel tegen.

Dan ga ik nu even een filmpje kijken

edit -- gestopt bij Maurice de Hond. Die kerel kan ik niet meer uitstaan
Goede argumenten zeg. Wat je ook van Maurice de Hond vindt, in de blogs die ik heb gelezen probeert hij zijn kritiek of voorspellingen altijd te onderbouwen. Hij zat er een paar keer flink naast (zoals iedereen), maar lijkt af en toe ook goede punten te hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wegenbouwer op 22-01-2021 23:03:47 ]
pi_197587271
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, scholen zijn belangrijker dan wat ook, ook dan misschien een paar procent op de R-waarde verlagen. Buurlanden hebben niet voor niets de basisscholen open met vergelijkbare besmettingscijfers.
_O-
pi_197587369
Als voormalig leerkracht (PO) vind ik het wel interresant om te zien wat thuisonderwijs doet met de niveauverschillen van kinderen.

Ik was altijd klauwen vol tijd en energie kwijt aan de kinderen die achterbleven bij de leerstof. Tijd en energie die ten koste ging van kinderen die voor liepen. Ik denk dat zelfs gemiddelde kinderen opgehouden worden door de minder presterende kinderen in de klas. Dat doet ook wat met de motivatie van de gemiddelde en plus kinderen.

Collega's van mij die de tijd nemen om hun kinderen te begeleiden in deze periode merken ook dat hun kinderen vrij snel klaar zijn en het allemaal niet zo heel ingewikkeld vinden.

Zou de stimulatie thuis dan een van de grootste factoren zijn voor leerachterstand? En waarom zouden scholen de gebrekkige stimulatie thuis moeten compenseren ten koste van de gemiddelde en plus leerling?
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 12:30:28 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197588558
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Als voormalig leerkracht (PO) vind ik het wel interresant om te zien wat thuisonderwijs doet met de niveauverschillen van kinderen.

Ik was altijd klauwen vol tijd en energie kwijt aan de kinderen die achterbleven bij de leerstof. Tijd en energie die ten koste ging van kinderen die voor liepen. Ik denk dat zelfs gemiddelde kinderen opgehouden worden door de minder presterende kinderen in de klas. Dat doet ook wat met de motivatie van de gemiddelde en plus kinderen.

Collega's van mij die de tijd nemen om hun kinderen te begeleiden in deze periode merken ook dat hun kinderen vrij snel klaar zijn en het allemaal niet zo heel ingewikkeld vinden.

Zou de stimulatie thuis dan een van de grootste factoren zijn voor leerachterstand? En waarom zouden scholen de gebrekkige stimulatie thuis moeten compenseren ten koste van de gemiddelde en plus leerling?
Ik dacht dat onderzoek al had uitgewezen dat het voornamelijk de thuis situatie is die bepalend is?

Dat is geen een op een relatie maar kinderen die thuis minder of niet gestimuleerd worden presteren gemiddeld slechter op school vziw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197588963
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:08 schreef raymond2.0 het volgende:

[..]

_O-
Goed argument, jij vindt de toekomst van alle Nederlandse kinderen onbelangrijk blijkbaar?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197589031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
Als voormalig leerkracht (PO) vind ik het wel interresant om te zien wat thuisonderwijs doet met de niveauverschillen van kinderen.

Ik was altijd klauwen vol tijd en energie kwijt aan de kinderen die achterbleven bij de leerstof. Tijd en energie die ten koste ging van kinderen die voor liepen. Ik denk dat zelfs gemiddelde kinderen opgehouden worden door de minder presterende kinderen in de klas. Dat doet ook wat met de motivatie van de gemiddelde en plus kinderen.

Collega's van mij die de tijd nemen om hun kinderen te begeleiden in deze periode merken ook dat hun kinderen vrij snel klaar zijn en het allemaal niet zo heel ingewikkeld vinden.

Zou de stimulatie thuis dan een van de grootste factoren zijn voor leerachterstand? En waarom zouden scholen de gebrekkige stimulatie thuis moeten compenseren ten koste van de gemiddelde en plus leerling?
Wat ik begrijp van de juffen (en ook wat ouders van klasgenoten) van mijn kinderen, worden niveaus vooral verder uit elkaar getrokken. Kinderen die heel veel uitleg nodig hebben en vooral ook de uitleg van de ouders niet snappen of ouders hebben die het zelf niet goed snappen, komen nog verder achter te liggen. Kinderen die voor lopen gaan met de 1-op-1 begeleiding nog verder voor lopen. Zeker als ouders zelf ook wat moeite doen en wat uitdagende dingen voor hun kinderen zoeken (bijvoorbeeld net een hoger niveau leesboeken).

Mijn zoontje van nu groep 3 heeft de vorige lockdown bijvoorbeeld thuis leren lezen. En nu begon hij deze lockdown aan boekjes die hij wel kon lezen, maar hij kon het niet navertellen als hij gelezen had. Nu kan hij dat wel. Mijn zoontje in groep 2 doet nu feilloos bussommen t/m 20, zulke stof kreeg hij echt niet aangeboden op school.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 23-01-2021 13:09:20 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:11:57 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197589184
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat ik begrijp van de juffen (en ook wat ouders van klasgenoten) van mijn kinderen, worden niveaus vooral verder uit elkaar getrokken. Kinderen die heel veel uitleg nodig hebben en vooral ook de uitleg van de ouders niet snappen of ouders hebben die het zelf niet goed snappen, komen nog verder achter te liggen. Kinderen die voor lopen gaan met de 1-op-1 begeleiding nog verder voor lopen. Zeker als ouders zelf ook wat moeite doen en wat uitdagende dingen voor hun kinderen zoeken (bijvoorbeeld net een hoger niveau leesboeken).

Dit klinkt meer als een argument om de scholen maar permanent te sluiten.
pi_197589263
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dit klinkt meer als een argument om de scholen maar permanent te sluiten.
Voor kinderen die voor lopen en ouders hebben die tijd hebben zou dat zolang ze gemotiveerd blijven qua lesstof misschien niet zo'n probleem zijn, qua samenwerken en sociaal natuurlijk wel. Het is een drama voor kinderen die achter lopen, voor kinderen die ouders hebben die niet uit kunnen leggen (of de lesstof gewoon niet snappen) of helemaal geen tijd vrij kunnen maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 23 januari 2021 @ 15:23:55 #36
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197591170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:10 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Goede argumenten zeg. Wat je ook van Maurice de Hond vindt, in de blogs die ik heb gelezen probeert hij zijn kritiek of voorspellingen altijd te onderbouwen. Hij zat er een paar keer flink naast (zoals iedereen), maar lijkt af en toe ook goede punten te hebben.
Ik heb ondertussen een andere mening over Maurice. Zijn reputatie over de jaren heen is juist dat hij snel dingen roept die achteraf niet waar blijken te zijn. En volgens mij heb hem ook weinig excuses zien aanbieden wanneer hij feit zat. Zoals die laatste tirade van hem waar hij in het begin al direct een verkeerd getal gebruik -> 700 IC patinten i.p.v. 1200 gevallen. Het waren 700 COVID patinten en in totaal 1200 IC patinten. En dat was zijn basis voor zijn hele betoog.

Nee, in het verleden heeft hij ook mensen valselijk beschuldigt en zwart gemaakt. Het betekent niet dat hij niets goeds meer kan zeggen, maar hij doet meer kwaad dan goed in de samenleving. Ik vind hem ook veel te arrogant in zijn stellingen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11 hellingshoek
  zaterdag 23 januari 2021 @ 15:35:23 #37
338319 ZarB
Pia colada
pi_197591360
De mensen die willen feesten zorgen dat ze om 21.00 binnen zijn en feesten tot 4.30 door, blijven slapen of nemen het risico op een boete. Denken dat de avondklok ook maar een minimaal effect gaan hebben is echt kinderlijk naief.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197591638
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:35 schreef ZarB het volgende:
De mensen die willen feesten zorgen dat ze om 21.00 binnen zijn en feesten tot 4.30 door, blijven slapen of nemen het risico op een boete. Denken dat de avondklok ook maar een minimaal effect gaan hebben is echt kinderlijk naief.
Sure...
Gelukkig hebben andere landen positieve ervaringen met de avondklok. Schijnbaar werkt het in die landen wel, het zal hier dus ook wel gaan werken.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 21:14:58 #39
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197597327


TROTS. w/
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197597735
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

TROTS. w/
Ik vond het beschamend. Onderhandelen over een half uurtje. En deze tweet gooit enkel wat meer zout in de open wond van de samenleving.
pi_197647301
Onvoorstelbaar ook dat de SP zich hiervoor liet lenen. Als je ziet dat het met name de eerste nacht goed losging in gemeenten waar de SP bovengemiddeld veel stemmen trekt, hoewel niet specifiek bolwerken.

En dat je verder ook niet veel van ze hoort behalve wat tweetjes over dat het geweld van de relschoppers onacceptabel is. Wat natuurlijk ook waar is. Maar toch apart dat ze blijkbaar zo weinig feeling hebben met wat er leeft onder jongeren in hun achtertuin.

Je vraagt je dan af: hadden ze dit niet zien aankomen voordat ze voor stemden? Of interesseert het ze gewoon niet? Het is toch raar dat een partij die zo veel goed werk levert voor n specifieke groep (m.b.t. de toeslagenaffaire) zo blind is voor wat er in de bredere samenleving gebeurt door corona en de maatregelen daaromheen. En maar gewoon voor stemmen om aan tafel te zitten bij het extra halfuurtje, wat uiteindelijk toch gewoon door D66 als overwinning geclaimd wordt.
pi_197649106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ze hadden beter net als PvdA kunnen zeggen: we zijn ons kapot geschrokken van de presentatie van Van Dissel en daardoor is onze mening veranderd. Dan had dat onzinnige half uur verlaten ook niet gehoeven.
Je hebt nog gelijk ook, dat is geloofwaardiger.

Juist dat half uurtje ruilhandel maakt het niet beter op voor D66.
pi_197649217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:00 schreef Vasilevski het volgende:
Onvoorstelbaar ook dat de SP zich hiervoor liet lenen. Als je ziet dat het met name de eerste nacht goed losging in gemeenten waar de SP bovengemiddeld veel stemmen trekt, hoewel niet specifiek bolwerken.

En dat je verder ook niet veel van ze hoort behalve wat tweetjes over dat het geweld van de relschoppers onacceptabel is. Wat natuurlijk ook waar is. Maar toch apart dat ze blijkbaar zo weinig feeling hebben met wat er leeft onder jongeren in hun achtertuin.

Je vraagt je dan af: hadden ze dit niet zien aankomen voordat ze voor stemden? Of interesseert het ze gewoon niet? Het is toch raar dat een partij die zo veel goed werk levert voor n specifieke groep (m.b.t. de toeslagenaffaire) zo blind is voor wat er in de bredere samenleving gebeurt door corona en de maatregelen daaromheen. En maar gewoon voor stemmen om aan tafel te zitten bij het extra halfuurtje, wat uiteindelijk toch gewoon door D66 als overwinning geclaimd wordt.
Overmoedig. Teveel vertrouwen in de salamitactiek maar het laatste plakje was te dik. Teveel geloof in de eigen fabeltjes over de succesvolle integratie, en nu zien we plunderingen die itt rellen wel echt on-Nederlands zijn. Teveel vertrouwen in het effect van de haatpropaganda tegen andersdenkenden. Teveel vertrouwen in de NPO en DPG/Meidiahuis teflonlaag om beschermd onzin te blijven verkopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 13:10:53 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197649288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:00 schreef Vasilevski het volgende:
Onvoorstelbaar ook dat de SP zich hiervoor liet lenen. Als je ziet dat het met name de eerste nacht goed losging in gemeenten waar de SP bovengemiddeld veel stemmen trekt, hoewel niet specifiek bolwerken.
Welke gemeenten denk je dan aan? Bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag zijn vrij 'rechtse' gemeenten met een dito bestuur. Bedoel je Eindhoven?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:27:04 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197651777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:00 schreef Vasilevski het volgende:
Onvoorstelbaar ook dat de SP zich hiervoor liet lenen. Als je ziet dat het met name de eerste nacht goed losging in gemeenten waar de SP bovengemiddeld veel stemmen trekt, hoewel niet specifiek bolwerken.
twitter


Waar zijn Oss, Enkhuizen en Boxmeer in dit kaartje?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197652520
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 15:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ twitter ]

Waar zijn Oss, Enkhuizen en Boxmeer in dit kaartje?
De SP haalt meer stemmen onder de rivieren, en daar waren vooral zondagnacht ook veel steden met rellen. Alleen zoals gezegd inderdaad niet in hun grootste bolwerken, maar wel op plekken waar ze beter vertegenwoordigd zijn.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 17:41:11 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197654333
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 16:03 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

De SP haalt meer stemmen onder de rivieren, en daar waren vooral zondagnacht ook veel steden met rellen. Alleen zoals gezegd inderdaad niet in hun grootste bolwerken, maar wel op plekken waar ze beter vertegenwoordigd zijn.
Het is hoogstwaarschijnlijk niet hun achterban die dit doet (het rellen en protesteren) dus vandaar geen detectie en signalement door hun voelsprieten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197669761
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 21:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

TROTS. w/
Dit is echt heel triest. Net doen alsof je fel 'tegen' bent, en dan genoegen nemen met een half uurtje extra :')
Niemand kan mij vertellen dat dit niet van te voren besproken is.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_197669842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 15:33 schreef B300 het volgende:

[..]

Dit is echt heel triest. Net doen alsof je fel 'tegen' bent, en dan genoegen nemen met een half uurtje extra :')
Niemand kan mij vertellen dat dit niet van te voren besproken is.
een mooier schoolvoorbeeld van "symboolpolitiek" is niet te vinden. wat een schijnheilige bende, dat hele D66. Bah.
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')