abonnement Unibet Coolblue
pi_197663537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Welke beroep doe je?
Juridisch medewerker bij de rechtspraak.
  woensdag 27 januari 2021 @ 17:01:58 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197671137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 07:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Juridisch medewerker bij de rechtspraak.
Oké hoe ben je aan die beroep gekomen? Ik wil later ook zoiets doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197672981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oké hoe ben je aan die beroep gekomen? Ik wil later ook zoiets doen.
Stage gelopen tijdens mijn studie en later gesolliciteerd op een openstaande vacature.
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:51:44 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197673456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:29 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Stage gelopen tijdens mijn studie en later gesolliciteerd op een openstaande vacature.
Welke studie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 27 januari 2021 @ 20:26:24 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197674291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 17:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oké hoe ben je aan die beroep gekomen? Ik wil later ook zoiets doen.
Die beroep? Je was toch Antilliaan, geen Marokkaan?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 27 januari 2021 @ 21:23:13 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197675489
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 20:26 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Die beroep? Je was toch Antilliaan, geen Marokkaan?
Dat beroep. Maken Marokkanen meer taalfouten dan Antillianen dan? Dat wist ik niet. 😕
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197700149
Ik las net een artikel over werk en psychische kwetsbaarheid. Het is deels reclame voor ABN als werkgever, maar ook een mooie casus van hoe het ervoor staat wbt werk en aandoeningen als schizofrenie. Dat er hoofdzakelijk vooroordelen zijn en ook HR bij bedrijven deze sollicitaties tegenhoudt.

Door toenemende krapte op de arbeidsmarkt worden werkgevers echter gedwongen om in deze vrij grote groep mensen naar talenten te kijken, en manieren te zoeken om ze toch te laten slagen binnen het bedrijf. Positieve ontwikkelingen dus.

https://mtsprout.nl/manag(...)psychische-problemen
What's the name of the game?
pi_197701461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:19 schreef -marz- het volgende:
Ik las net een artikel over werk en psychische kwetsbaarheid. Het is deels reclame voor ABN als werkgever, maar ook een mooie casus van hoe het ervoor staat wbt werk en aandoeningen als schizofrenie. Dat er hoofdzakelijk vooroordelen zijn en ook HR bij bedrijven deze sollicitaties tegenhoudt.

Door toenemende krapte op de arbeidsmarkt worden werkgevers echter gedwongen om in deze vrij grote groep mensen naar talenten te kijken, en manieren te zoeken om ze toch te laten slagen binnen het bedrijf. Positieve ontwikkelingen dus.

https://mtsprout.nl/manag(...)psychische-problemen
Goed dat dit wordt gedaan, maar als ts werkelijk zulke ernstige problemen heeft hoe kan hij dan ooit functioneren.
Ik plaatste ook iets hoopgevends over ontwikkeling van nieuwe medicijnen wat ie ook negeerde dus tja.
Als hij echt nul energie heeft dan gaat normaal functioneren moeilijk. Ik herken dat zelf ook, maar ik blijf hoop houden. Ik ga m’n dna niet opvragen want dat is te duur en risicovol en misschien een scam ofzo maar ik blijf hopen dat ik iets vind wat werkt.
Sam-e hielp mij , dan schijn je een soort mutatie te hebben waardoor je langzaam catechomines afbreekt, maar de bronnen daarover zijn natuurlijk beetje in laymans terms geschreven dus wat daarvan waar is... weet niet.
Het stopte ook met werken. Het is duur. Maar ik ga het later weer aanschaffen.
Q10 hielp ook een beetje,
En l lysine. Dat kan ts ook helpen. L lysine kan helpen bij schizofrenie. Merk er zelf niet heel veel can maar wel iets minder angst wat helderder denken
Maar je moet niet teveel nemen dat is schadelijk voor de nieren.
Net zoals met glycine. Van glycine lachte ik meer.
Maar als je onbewust kanker hebt is glycine heel schadelijk. Kan groei verergeren. Je weet het maar nooit. Maakte me ook afgeleid en in de war. Maar misschien helpt het ts want sommigen met schizofrenie hebben er baat bij en sommigen hebben ook baat bij serine maar dat is moeilijk verkrijgbaar en zelfde kverhaal.
Maar iedereen negeert toch alles wat ik schrijf haha
Ik was juist zo blij dat het me lukte minder op dit forum te komen
Want ik heb er weinig aan. Omdat hier voornamelijk mensen zijn die
- geen psychische problemen hebben, geen zelfmedelijde maar ook geen medeleven
- wel psychische problemen hebben, wel zelfmedelijden en geen medeleven
Iedereen praat langs elkaar heen.
Ziekigheidswedstrijden.
Voiral in depressie en angst.
Maae daar is het ook slijmfestijn en ons kent ons dorpsgedoe festijn. En ah zielig kusjeeee maar vior de rest weet ik het niet ben je er iets mee opgeschoten NEE
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 11:55:58 #84
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197701630
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ik was juist zo blij dat het me lukte minder op dit forum te komen
Want ik heb er weinig aan. Omdat hier voornamelijk mensen zijn die
- geen psychische problemen hebben, geen zelfmedelijde maar ook geen medeleven
- wel psychische problemen hebben, wel zelfmedelijden en geen medeleven
Iedereen praat langs elkaar heen.
Ziekigheidswedstrijden.
Voiral in depressie en angst.
Maae daar is het ook slijmfestijn en ons kent ons dorpsgedoe festijn. En ah zielig kusjeeee maar vior de rest weet ik het niet ben je er iets mee opgeschoten NEE
Ja, dat zie ik je nu al sinds ik weet niet hoe lang schrijven, en nog steeds spendeer je ik weet niet hoeveel tijd hier. Ik vind het leuk dat je er bent, maar als het je zo ontzettend stoort om hier te zijn, dan klik die browser dicht en hou je er aan in plaats van dat continue wel te roepen, maar vervolgens je continue te beklagen over andere mensen hier. Dat heeft 0 zin.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:01:19 #85
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197703541
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Goed dat dit wordt gedaan, maar als ts werkelijk zulke ernstige problemen heeft hoe kan hij dan ooit functioneren.
Ik plaatste ook iets hoopgevends over ontwikkeling van nieuwe medicijnen wat ie ook negeerde dus tja.
Als hij echt nul energie heeft dan gaat normaal functioneren moeilijk. Ik herken dat zelf ook, maar ik blijf hoop houden. Ik ga m’n dna niet opvragen want dat is te duur en risicovol en misschien een scam ofzo maar ik blijf hopen dat ik iets vind wat werkt.
Sam-e hielp mij , dan schijn je een soort mutatie te hebben waardoor je langzaam catechomines afbreekt, maar de bronnen daarover zijn natuurlijk beetje in laymans terms geschreven dus wat daarvan waar is... weet niet.
Het stopte ook met werken. Het is duur. Maar ik ga het later weer aanschaffen.
Q10 hielp ook een beetje,
En l lysine. Dat kan ts ook helpen. L lysine kan helpen bij schizofrenie. Merk er zelf niet heel veel can maar wel iets minder angst wat helderder denken
Maar je moet niet teveel nemen dat is schadelijk voor de nieren.
Net zoals met glycine. Van glycine lachte ik meer.
Maar als je onbewust kanker hebt is glycine heel schadelijk. Kan groei verergeren. Je weet het maar nooit. Maakte me ook afgeleid en in de war. Maar misschien helpt het ts want sommigen met schizofrenie hebben er baat bij en sommigen hebben ook baat bij serine maar dat is moeilijk verkrijgbaar en zelfde kverhaal.
Maar iedereen negeert toch alles wat ik schrijf haha
Ik was juist zo blij dat het me lukte minder op dit forum te komen
Want ik heb er weinig aan. Omdat hier voornamelijk mensen zijn die
- geen psychische problemen hebben, geen zelfmedelijde maar ook geen medeleven
- wel psychische problemen hebben, wel zelfmedelijden en geen medeleven
Iedereen praat langs elkaar heen.
Ziekigheidswedstrijden.
Voiral in depressie en angst.
Maae daar is het ook slijmfestijn en ons kent ons dorpsgedoe festijn. En ah zielig kusjeeee maar vior de rest weet ik het niet ben je er iets mee opgeschoten NEE
Ik negeer je niet hoor. Vind alles wat je post heel interessant. Ben alleen te druk om op alles te reageren. Maar post gerust meer links als je die hebt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197703721
Ach wat maakt het nou uit of TS er wat mee doet.

Als ik iets zou doen met alles wat iedereen tegen me zegt had ik allerlei banen en opleidingen begonnen, 10 verschillende haarstijlen tegelijk, zat ik in de wajong, woonde ik in een tiny house, at ik veganistisch en had ik 6000 verschillende dieten en supplementen uitgeprobeerd, 10.000 films en games gekeken en gespeeld en was ik aan het trainen voor een halve marathon.

Zou het zorgwekkender vinden als hij meteen zegt ik ga NU bij ABN solliciteren :P
What's the name of the game?
pi_197704152
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Dit is een vraag voor users hier die zelf geen schizofrenie hebben. Wat is je beeld van deze ziekte? Ken je mensen met deze aandoening?

Er bestaat veel misverstanden en ontwetendheid over deze ziekte, en ik wil graag een beeld hebben van wat andere mensen erover denken.
Een vriend van mij heeft schizofrenie, met jaarlijkse terugkerende (max 2 jaar) psychoses. Het beeld dat ik heb dat het voortkomt uit onverwerkte trauma's in combinatie met het niet meer kunnen functioneren in de maatschappij, periodes buitengesloten (stigma) en in isolatie leven.

Voorheen (+10jaar geleden) had hij een goede baan, nu is het een beetje vrijwilligerswerk, dagje per week werken totdat het wederom mis gaat.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:53:01 #88
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197704171
Daar zijn we nog niet echt over uit.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:55:50 #89
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_197704219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft schizofrenie, met jaarlijkse terugkerende (max 2 jaar) psychoses. Het beeld dat ik heb dat het voortkomt uit onverwerkte trauma's in combinatie met het niet meer kunnen functioneren in de maatschappij, periodes buitengesloten (stigma) en in isolatie leven.

Voorheen (+10jaar geleden) had hij een goede baan, nu is het een beetje vrijwilligerswerk, dagje per week werken totdat het wederom mis gaat.
Interessant. Speelde er ook drugsproblematiek? Dat is namelijk echt funest
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_197705732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Interessant. Speelde er ook drugsproblematiek? Dat is namelijk echt funest
Nee geen drugsproblematiek, ook niet geweest. Wel veel autistische trekjes en niet goed kunnen omgaan met onrecht en weinig inlevingsvermogen in het perspectief van andere mensen. Daardoor kunnen eenvoudige discussies snel overgaan in iets emotioneels.

[ Bericht 15% gewijzigd door Jed1Gam op 29-01-2021 16:51:16 ]
pi_197708526
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:55 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, dat zie ik je nu al sinds ik weet niet hoe lang schrijven, en nog steeds spendeer je ik weet niet hoeveel tijd hier. Ik vind het leuk dat je er bent, maar als het je zo ontzettend stoort om hier te zijn, dan klik die browser dicht en hou je er aan in plaats van dat continue wel te roepen, maar vervolgens je continue te beklagen over andere mensen hier. Dat heeft 0 zin.
Ja dat is ook wel zo excuses

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:01 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik negeer je niet hoor. Vind alles wat je post heel interessant. Ben alleen te druk om op alles te reageren. Maar post gerust meer links als je die hebt.
Oke nou ja als je het druk hebt is dat waarschijnlijk een goed teken.
En eerlijk is eerlijk als jij er wel iets aan hebt moet je gewoon in depressie & angst blijven posten. Het is eigenlijk wel goed dat je dat doet. Ik zelf heb het gehad met dat topic maar ik heb het nou eenmaal snel gehad met dingen dus dat zegt mss meer over mij dan over dat topic.
Als ik weer links tegenkom zal ik ze idd blijven posten voor de zekerheid. Ik wil vooral aantonen dat de hoop niet verloren is voor mensen met schizofrenie omdat wetenschappers er in ieder geval nog mee bezig zijn, en er is iig meer vooruitgang in dan bij alzheimer. Alhoewel er ook wel weer een nieuw middel is dat geheugenverlies terugdraait gelukkig.
En zelfs mensen met down syndroom helpt. En mensen met prostaat problemen en het kan gehoorschade voorkomen. Als het niet nep is aangezien het alleen om een muizen studie gaat. https://www.ucsf.edu/news(...)-decline-within-days
En een andere invalshoek, ontstekingen zoals herpes die schizofrenie veroorzaken https://www.rug.nl/research/portal/files/2570226/samenv.pdf
Histamine kan ook cognitieve achteruitgang veroorzaken bij mensen met 1 of andere afwijking in de afbraak daarvan. Terwijl het wel heel belangrijk is voor waakzaamheid en alertheid volgens wikipedia dus dat lijkt een beetje tegenstrijdig.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 29-01-2021 19:49:44 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 30 januari 2021 @ 09:26:23 #92
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197718523
Ik ben zo'n anderhalf jaar naast een schizofrene junk gewoond. Dat was echt een hel. Die vent was zo gek als een deur en ik vertrouwde hem ongeveer zo ver als ik hem kon gooien. Stond ook vaak op de vreemdste tijdstippen aan mijn deur en dan kwam er alleen maar wartaal uit (zo was hij er ooit om 23:30 van overtuigd dat er een atoombom onderweg was). Na de zoveelste slapeloze nacht omdat meneer als een koe stond te loeien tussen 0:00 en 6:00 ben ik afgehaakt en wat eerder een huis gekocht dan de planning was.

Ook meteen m'n enige ervaring met de ziekte dus het is natuurlijk geen referentiekader.

[ Bericht 14% gewijzigd door Twiitch op 30-01-2021 12:26:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')