abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197552982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:25 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Kantoorklerken die net doen alsof het geld uit hun eigen zak komt .. |:(
Tuurlijk niet, maar ik besluit wel wie welke vergoeding krijgt in mijn werkgebied. Dat moet toch iemand doen he?
dag
  donderdag 21 januari 2021 @ 16:11:15 #52
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197552992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ik zeg tegen ze van goh heb je dan geen recht op iets als tijdelijke opvang of een vergoeding omdat je toch zelf tijdelijk daar niet normaal kan doorleven?

Hoe doen mensen met een koopwoning dit denk je?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197553312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, maar ik besluit wel wie welke vergoeding krijgt in mijn werkgebied. Dat moet toch iemand doen he?
Ook dan is het de woningstichting die betaalt en niet "ik"....
pi_197554402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:31 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Ook dan is het de woningstichting die betaalt en niet "ik"....
Ik zeg nergens dat ik betaal. ik bepaal echter wel ;)
dag
pi_197554608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er is gezegd door WBV dat het een gebrek is, dat er gaten tussen de woningen zit onder het keukenblok wat er niet hoort te zijn.
Dan weigeren ze de keuken en zeggen ze dat ze het probleem opgelost willen zien.
Somebody that I used to know
pi_197554609
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe doen mensen met een koopwoning dit denk je?
Weet niet, die kiezen daar zelf voor.
Hier koos de WBV voor in plaats van een gat zagen ergens om dan de boel te vullen, dat wilde ze niet zover ik heb begrepen. (Dat was namelijk wel mogelijk)

Het betreft een keuken waar je die onderste plint zeg maar niet kan verwijderen om eronder te kunnen kijken.

Maar goed, ze/we komen er vast wel uit.
pi_197554620
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan weigeren ze de keuken en zeggen ze dat ze het probleem opgelost willen zien.
Dat mag je niet weigeren, dan gooien ze het op groot of nood onderhoud en heb je sowieso geen poot om op te staan.
pi_197554649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat mag je niet weigeren, dan gooien ze het op groot of nood onderhoud en heb je sowieso geen poot om op te staan.
Jawel, tenminste, als ik het zo lees wel. Want dan wordt het ineens noodzakelijk onderhoud vanuit de wbv en horen ze je wel deugdelijke noodvoorzieningen te geven.

N.a.v. Deze post :
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Lastige situatie, omdat ze zelf hebben aangegeven dat er klachten waren over de keuken en ze dus in feite zelf de vervanging hebben aangevraagd (even los van het feit dat de keuken blijkbaar niet deugt).

Bij een renovatie op initiatief van de WBV krijgen bewoners vaak wel tijdelijk ander onderkomen, maar dat duurt dan vaak ook langer.

Als het inderdaad maar om 1 week gaat, moet er toch wel een oplossing te vinden zijn?
Somebody that I used to know
pi_197554957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:50 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jawel, tenminste, als ik het zo lees wel. Want dan wordt het ineens noodzakelijk onderhoud vanuit de wbv en horen ze je wel deugdelijke noodvoorzieningen te geven.

N.a.v. Deze post :
[..]

Bij noodzakelijk onderhoud is andere woonruimte of vergoeding niet ineens verplicht..
dag
pi_197555066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


anders waren ze gewoon bij hun ouders gaan slapen.

Opgelost hé.
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 januari 2021 @ 18:16:10 #61
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_197555077
Of je stelt je even niet zo aan die paar dagen. Man man man, wat een Hollander.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_197555194
Ik mag toch hopen dat hier niks vergoed wordt zeg. Je probleem wordt opgelost, en passant nog even een nieuwe keuken en dan nog geld willen zien ook?
pi_197555378
2 jaar geleden kreeg ik ( uit renovatiestandpunt) een nieuwe badkamer, toilet, en keuken. Er kwam een gebouwtje op de parkeerplaats met wc/douche ( lekker hygienisch om ge delen met iedereen van de flat, alleen maar heen geweest voor het toilet, maar goed..)

Ik kreeg een elektrische kookplaat om op te koken ( heb een maand geleefd van de mac en de friettent om de hoek) en kreeg 100 (!) euro per onderdeel wat opgeknapt werd. Dus in totaal 300 euro voor de onkosten.

De huur ging vervolgens ook niet om hoog.
pi_197555457
En het dan nog gek vinden dat er steeds meer neergekeken wordt op bijstandstrekkers...
Ze krijgen alles al voor jandoedel en nog willen ze meer.
Geef ze een 1 vinger en je bent je hand alweer kwijt. :r
pi_197555641
Bij losse koel/vries combinatie deze in een andere ruimte die op een andere groep aangesloten is verplaatsen.
Bij inbouw ff overleg plegen met aannemers en vragen of ze deze voor jou in die andere hoek/ruimte willen schuiven. En pas aan 't einde van de week willen afvoeren.

Als de koelkast/vriezer binnenshuis verschoven kan worden tijdens de verbouwing kun je zelf vooruit koken.
Verder weekje kamperen in eigen huis. Magnetron kun je stiekem met een beetje creativiteit prima in koken/ opwarmen. aardappelen koken, potje groenten dr bij en je hebt een maaltijd. Denk aan een kant en klaar lasagne, soep avond, broodje knacks. magnetron pannenkoeken. Door de week hebben pizzaboeren vaak een knaken avond oid. Ben je al 6 goedkope maaltijden verder.

Vrienden (onder andere jij) kunnen een maaltje koken die enkel opgepiept hoeft te worden.

Mijn ervaring met verbouwingen is dat water vaak maar voor een korte tijd wordt afgesloten en enkel wanneer nodig is. En elektra vaak enkel de keukengroep (of er moet een extra groep aangelegd worden).

Het is natuurlijk extra moeilijk tijdens de lockdown in de winter wanneer je thuis moet blijven en niets open is om overdag heen te vluchten. Is het niet mogelijk dat de kinderen die week naar de noodopvang mogen?

Met goed overleg op voorhand, vriendelijk behandelen van de werklui en vragen is er een hoop mogelijk.
pi_197558686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:40 schreef klipper het volgende:
En het dan nog gek vinden dat er steeds meer neergekeken wordt op bijstandstrekkers...
Ze krijgen alles al voor jandoedel en nog willen ze meer.
Geef ze een 1 vinger en je bent je hand alweer kwijt. :r
Niemand zit in de bijstand en dan nog is dat een andere discussie.
pi_197560766
Wat een kinderachtig gedoe.

Een woningbouw keukentje, dus losse apparatuur.

Dus de koelkast, oven, magnetron etc, voor zover nu reeds aanwezig, kunnen gewoon gebruikt worden. Wel moet eea natuurlijk even aan de kant geschoven worden.

Bij het wonen in een huis horen zo nu en dan onderhoudswerkzaamheden. En ja, dan is het doorgaans even behelpen, omdat de functionaliteit van een deel van het huis even wat minder is dan men gewend is. Dat hoort bij het leven.

Volwassen mensen maken dan een overweging: dealen met de tijdelijke beperkingen in huis, of even elders onderdak zoeken (vakantieverblijf, logeren bij vrienden/familie...).

Hier zaten we afgelopen jaar vier keer een deel van de dag zonder water.
Hier had de benedenverdieping, op één stopcontact in de meterkast na, wekenlang geen stroom
In de keuken stond hier 5 weken lang alleen een tafelmodel koelkastje met daarbovenop een kookplaat en ernaast op een tafeltje een combi magnetron.
Hier mochten we de gehele begane grond in september 48 uur niet betreden.

Wij leven nog.
Onze gezondheid heeft er niet onder geleden.

Wordt volwassen en accepteer dat werkzaamheden in huis wat gedoe met zich meebrengt.
pi_197561168
Het is te hopen dat we in Nederland nooit meer met echte problemen geconfronteerd worden _O-
pi_197565856
2 jaar terug zijn in onze sociale woning de badkamer, toilet en keuken vervangen.
We kregen geen compensatie, geen vervangende woning alleen omdat we erom vroegen een chemisch toilet. Overdag een water ‘ s avond wel, we hebben ons prima gered. Douchen deden we bij vrienden. Koken op een campinggaspitje, water in een jerrycan, dozen met kastinhoud in de slaapkamer.
Het was 2 weken behelpen maar het ging.
pi_197566369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens de woningbouw krijgen ze een negatief antwoord, ze zouden getekend hebben dat ze het zelf maar moeten regelen.. en dat lijkt mij niet te kloppen.(of het nou zo is of niet zeg maar)
Zo staat dat inderdaad in de 'onderhoud naar wens' die ze getekend hebben. Ze hadden ook verder in gesprek kunnen gaan met de WB over de condities
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De keuken moest paar jaar terug al vervangen worden, ze doen dit alleen omdat volgens de WBV geen andere keus is om het gebrek, qua stankoverlast, aan te kunnen pakken.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er is gezegd door WBV dat het een gebrek is, dat er gaten tussen de woningen zit onder het keukenblok wat er niet hoort te zijn.
Lijkt mij dat dit onder een gebrek "Overige ernstige gebreken (categorie C)" valt met bijbehorende maximale huurverlaging tot 40% (60% lager.)
Dat hadden ze kunnen gebruiken om de WB te dwingen tot herstel (met bijbehorende overlast compensatie.) Nu hebben ze zich laten verleiden tot 'onderhoud naar wens'.
pi_197566442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:08 schreef hhornee het volgende:

[..]

Zo staat dat inderdaad in de 'onderhoud naar wens' die ze getekend hebben. Ze hadden ook verder in gesprek kunnen gaan met de WB over de condities
[..]

[..]

Lijkt mij dat dit onder een gebrek "Overige ernstige gebreken (categorie C)" valt met bijbehorende maximale huurverlaging tot 40% (60% lager.)
Dat hadden ze kunnen gebruiken om de WB te dwingen tot herstel (met bijbehorende overlast compensatie.) Nu hebben ze zich laten verleiden tot 'onderhoud naar wens'.
Ja ze hadden natuurlijk een jurist erbij moeten bijzitten, want zo’n grote organisatie tegen een hele kleine huurder dat is te verwachten.

Maar goed, voor mij is het topic “gesloten”, ik vind alle antwoorden wel zinnig behalve dom gebral over bijstand dit of sociale huur is al fantastisch dat, dat sloeg kant noch wal en maakt dit forum niet populair.
pi_197566455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat een kinderachtig gedoe.

Een woningbouw keukentje, dus losse apparatuur.

Dus de koelkast, oven, magnetron etc, voor zover nu reeds aanwezig, kunnen gewoon gebruikt worden. Wel moet eea natuurlijk even aan de kant geschoven worden.

Bij het wonen in een huis horen zo nu en dan onderhoudswerkzaamheden. En ja, dan is het doorgaans even behelpen, omdat de functionaliteit van een deel van het huis even wat minder is dan men gewend is. Dat hoort bij het leven.

Volwassen mensen maken dan een overweging: dealen met de tijdelijke beperkingen in huis, of even elders onderdak zoeken (vakantieverblijf, logeren bij vrienden/familie...).

Hier zaten we afgelopen jaar vier keer een deel van de dag zonder water.
Hier had de benedenverdieping, op één stopcontact in de meterkast na, wekenlang geen stroom
In de keuken stond hier 5 weken lang alleen een tafelmodel koelkastje met daarbovenop een kookplaat en ernaast op een tafeltje een combi magnetron.
Hier mochten we de gehele begane grond in september 48 uur niet betreden.

Wij leven nog.
Onze gezondheid heeft er niet onder geleden.

Wordt volwassen en accepteer dat werkzaamheden in huis wat gedoe met zich meebrengt.
Nee ze moeten een groep aanmaken voor de elektra omdat het nu alleen een gasaansluiting betreft en dus bijv helemaal elektrisch koken niet mogelijk, maar wel mogelijk gemaakt moet worden ook met het hele “los van het gas” verhaal vanuit overheid etc.

Dus koken qua oven is natuurlijk niet mogelijk.

Zou dat in die woning sowieso niet doen, er zijn nergens geaarde stopcontacten behalve in de keuken.

Elders verblijven is natuurlijk normaal een gesproken een mogelijkheid, nu niet wettelijk gezien, of je hebt niets gevolgd afgelopen jaar?
pi_197566536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee ze moeten een groep aanmaken voor de elektra omdat het nu alleen een gasaansluiting betreft en dus bijv helemaal elektrisch koken niet mogelijk, maar wel mogelijk gemaakt moet worden ook met het hele “los van het gas” verhaal vanuit overheid etc.

Dus koken qua oven is natuurlijk niet mogelijk.

Zou dat in die woning sowieso niet doen, er zijn nergens geaarde stopcontacten behalve in de keuken.

Elders verblijven is natuurlijk normaal een gesproken een mogelijkheid, nu niet wettelijk gezien, of je hebt niets gevolgd afgelopen jaar?
Om een kookgroep (en eventueel andere extra groepen) aan te sluiten in de meterkast moet de stroom er misschien 1 a 2 uurtjes af. Wanneer ze meteen de hele groepenkast vernieuwen, loopt dat misschien op tot 3 uurtjes.

Je denkt toch niet dat die werklui een hele week in het donker en zonder mogelijkheden voor gebruik van elektrische gereedschap, danwel opladen van accu's voor hun gereedschap gaan werken?

Net als bij het water wordt eerst het nieuwe deel van de installatie aangelegd terwijl de spanning er overal in huis gewoon op staat (behalve misschien de huidige groep van de keuken), en moet alleen op moment dat het nieuwe deel op het oude deel van de installatie wordt afgesloten misschien even in de hele woning de stroom er af.

Binnen de huidige corona maatregelen kan men nog steeds één volwassen gast ongvangen. De beide volwassen bewoners kunnen dus bijvoorbeeld elk bij hun eigen ouders of een goede vriend of vriendin logeren. Het kinderen onder de twaalf jaar mogen mee, die worden niet meegeteld.

Ook is er geeb enkele beperking voor de (ver)huis van vakantiehuisjes. Een midweekje in februari kun je echt al voor minder dan 200 euro boeken.
pi_197566559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Om een kookgroep (en eventueel andere extra groepen) aan te sluiten in de meterkast moet de stroom er misschien 1 a 2 uurtjes af. Wanneer ze meteen de hele groepenkast vernieuwen, loopt dat misschien op tot 3 uurtjes.

Je denkt toch niet dat die werklui een hele week in het donker en zonder mogelijkheden voor gebruik van elektrische gereedschap, danwel opladen van accu's voor hun gereedschap gaan werken?

Net als bij het water wordt eerst het nieuwe deel van de installatie aangelegd terwijl de spanning er overal in huis gewoon op staat (behalve misschien de huidige groep van de keuken), en moet alleen op moment dat het nieuwe deel op het oude deel van de installatie wordt afgesloten misschien even in de hele woning de stroom er af.

Binnen de huidige corona maatregelen kan men nog steeds één volwassen gast ongvangen. De beide volwassen bewoners kunnen dus bijvoorbeeld elk bij hun eigen ouders of een goede vriend of vriendin logeren. Het kinderen onder de twaalf jaar mogen mee, die worden niet meegeteld.

Ook is er geeb enkele beperking voor de (ver)huis van vakantiehuisjes. Een midweekje in februari kun je echt al voor minder dan 200 euro boeken.
Nah niet echt mogelijk, zij hebben geen vrienden in de buurt, alleen zeg maar de moeder en vader van de vrouw in kwestie.
De rest woont aan de andere kant van het land.

Maar zoals ik al zei, voor mij is het topic gesloten, ik heb het beste advies gegeven wat zo langs kwam wat dan neer komt op kijken of kind ergens kan verblijven een paar dagen en dan zo vroeg mogelijk op staan om te douchen enzo.

Dat soort tips.

Meer kan ik er ook niet van maken.
pi_197566702
Altijd kut hè dat je in een topic niet de antwoorden krijgt die je hoopt.

Nou wens je vrienden maar onwijs veel sterkte in de barre, barre week die komen gaat. En veel woonplezier met hun nieuwe keuken natuurlijk ^O^
Alius aliud dicit
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')