abonnement Unibet Coolblue
pi_197544609
In elk land gaat de geboorte van meisjes en jongens altijd gelijk op in aantal. Hoe krijgt de natuur dit voor elkaar?
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:11:13 #2
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197544633
Door het eitje x te maken en het zaad x of y.
Daardoor krijg je een 50/50 kans.

Het is niet geheel 50/50, maar komt er redelijk dichtbij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197545121
Ook, als de verhouding 99/1 zouden zijn dan (bijvoorbeeld 99 mannen en 1 vrouw) dan kan die vrouw alsnog maar van 1 man zwanger zijn en 99 van de 100 keer dan een man krijgen. 100 keer zwanger moeten raken om een meisje te maken gemiddeld gesproken. Keer 9 maanden dan zit je op 75 jaar continue zwanger zijn voordat je een meisje krijgt. Zo'n populatie heeft niet echt een grote kans om te overleven.

99/1 is natuurlijk overdreven maar op die manier is het duidelijker, geldt ook voor lagere waardes.
pi_197545343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:12 schreef phoenyx het volgende:
Ook, als de verhouding 99/1 zouden zijn dan (bijvoorbeeld 99 mannen en 1 vrouw) dan kan die vrouw alsnog maar van 1 man zwanger zijn en 99 van de 100 keer dan een man krijgen. 100 keer zwanger moeten raken om een meisje te maken gemiddeld gesproken. Keer 9 maanden dan zit je op 75 jaar continue zwanger zijn voordat je een meisje krijgt. Zo'n populatie heeft niet echt een grote kans om te overleven.

99/1 is natuurlijk overdreven maar op die manier is het duidelijker, geldt ook voor lagere waardes.
Maar er zullen dan ook vrouwen zijn die dan meteen de eerste keer een meisje krijgen.
De kans is namelijk willekeurig, niet eerst 99 jongens en dan pas een meisje.

De man stuurt een hoop zaadjes (die elk óf een jongetje óf een meisje zouden maken) naar het eitje en de eerste die het eitje bereikt bepaalt het geslacht.
Kennelijk maakt bij die race het geslacht geen verschil.
Zaadjes met een X chromosoom zwemmen kennelijk niet sneller of langzamer dan zaadjes met een Y cromosoom.
En dus krijg je evenveel jongetjes als meisjes.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197547761
Doe mij maar VVM !!!!
U MAD?
pi_197550589
Maar als de kans 1/99 zou zijn dus één man en negenennegentig dames dan kan een populatie wel in stand blijven als de man bereid is meerdere vrouwen te bezwangeren.

Het gevolg is dan dat voor een vrouw het krijgen van een man je genen heel erg zou vermeerderen. Hierdoor zou die populatie relatief vlot weer op 50/50 zou komen.

Ook interessant is haremvorming zoals bij paarden. Ook daar komt de verhouding op 50/50 maar naast de hengst met harem heb je dan leefgroepen hengsten die dus zonder nakomelingen blijven. Voor een vrouw is het krijgen van mannen niet perse een voordeel omdat een hoop van die mannen niet tot nageslacht komen.

Voor zover ik weet is bij zoogdieren de verhouding vrijwel altijd 50/50. Benieuwd of er uitzonderingen zijn.
pi_197555033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:12 schreef phoenyx het volgende:
Ook, als de verhouding 99/1 zouden zijn dan (bijvoorbeeld 99 mannen en 1 vrouw) dan kan die vrouw alsnog maar van 1 man zwanger zijn en 99 van de 100 keer dan een man krijgen. 100 keer zwanger moeten raken om een meisje te maken gemiddeld gesproken. Keer 9 maanden dan zit je op 75 jaar continue zwanger zijn voordat je een meisje krijgt. Zo'n populatie heeft niet echt een grote kans om te overleven.

99/1 is natuurlijk overdreven maar op die manier is het duidelijker, geldt ook voor lagere waardes.
Dus het is doorgestoken kaart en geen kansspel. Wat bepaalt of het een meisje of jongen wordt dan?
pi_197555080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar er zullen dan ook vrouwen zijn die dan meteen de eerste keer een meisje krijgen.
De kans is namelijk willekeurig, niet eerst 99 jongens en dan pas een meisje.

De man stuurt een hoop zaadjes (die elk óf een jongetje óf een meisje zouden maken) naar het eitje en de eerste die het eitje bereikt bepaalt het geslacht.
Kennelijk maakt bij die race het geslacht geen verschil.
Zaadjes met een X chromosoom zwemmen kennelijk niet sneller of langzamer dan zaadjes met een Y cromosoom.
En dus krijg je evenveel jongetjes als meisjes.
Dus kansspelen zijn altijd 50/50?

Dus als iemand 100x gokt dan wint hij zij 50x
?
pi_197555090
Er worden meer jongens geboren meen ik? Maar door een zwaarder leven gaan die ook sneller doos.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197555101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:16 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

Dus kansspelen zijn altijd 50/50?
Nee hoor bij roulette is het een kans van 1 op 37. Kans is geen zekerheid.
pi_197555108
quote:
16s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Er worden meer jongens geboren meen ik? Maar door een zwaarder leven gaan die ook sneller doos.
En de feministen maar blijven roepen dat mannen het makkelijker hebben.
pi_197555973
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:14 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

Dus het is doorgestoken kaart en geen kansspel. Wat bepaalt of het een meisje of jongen wordt dan?
Nou ja het is gewoon ook onderdeel van evolutie. Dieren krijgen mutaties, sommige mutaties overleven en zorgen dat ze sterker worden als geheel, andere mutaties hebben een negatief effect en worden minder doorgegeven. Het is gewoon evolutie, dus niet echt een kansspel wat dat betreft. En wat het bepaalt weet ik niet precies, zoals een ander al aangaf zwemmen ze even snel. Waarom worden ze allebei in dezelfde mate ongeveer aangemaakt? Waarom zwemmen ze even snel? Ik weet het niet maar daar zijn ook gewoon redenen voor. Ik wou alleen maar aangeven vanuit een andere hoek dat het wel logisch is dat er iets uitrolt wat de 50/50 benadert omdat 100/1 zoals ik aangaf om meerdere redenen niet gaat werken.
pi_197562199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:11 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja het is gewoon ook onderdeel van evolutie. Dieren krijgen mutaties, sommige mutaties overleven en zorgen dat ze sterker worden als geheel, andere mutaties hebben een negatief effect en worden minder doorgegeven. Het is gewoon evolutie, dus niet echt een kansspel wat dat betreft. En wat het bepaalt weet ik niet precies, zoals een ander al aangaf zwemmen ze even snel. Waarom worden ze allebei in dezelfde mate ongeveer aangemaakt? Waarom zwemmen ze even snel? Ik weet het niet maar daar zijn ook gewoon redenen voor. Ik wou alleen maar aangeven vanuit een andere hoek dat het wel logisch is dat er iets uitrolt wat de 50/50 benadert omdat 100/1 zoals ik aangaf om meerdere redenen niet gaat werken.
EDIT: ho wacht, phoenyx heeft gelijk. Ik ben niet wakker. Excuus

[ Bericht 25% gewijzigd door Candaasje op 21-01-2021 23:24:23 ]
pi_197562292
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Huh, wat? Wie zwemmen even snel? Het is niet alsof er zaadcellen zijn met XX chromosomen hè. Het gaat om de chromosomen van man en vrouw die met elkaar een paar vormen.

TS: Het is wel een soort kansspel, in de zin dat er 50% kans is op een XY (man) als uitkomst, en 50% op een XX (vrouw).
Het eitje van de vrouw draagt twee X chromosomen bij zich, de zaadcel van een man een X en een Y.
Twee van al deze chromosomen - 1 van de man, 1 van de vrouw - vormen een setje, en zullen dan het geslacht bepalen van de vrucht.

X(van vrouw) met X (van man) = vrouwelijke vrucht
X van vrouw) met Y (van man) = mannelijke vrucht

(De vrouw geeft ALTIJD een X. Het verschil zit hem er dus in welk chromosoom van de zaadcel een setje gaat vormen.)
Verplaatsing van de vraag. Nu gaat TS jou vragen waarom dat ongeveer 50/50 is en daar mag jij mooi antwoord op geven
pi_197562340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:16 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Verplaatsing van de vraag. Nu gaat TS jou vragen waarom dat ongeveer 50/50 is en daar mag jij mooi antwoord op geven
Dat het de ene keer XX en de andere keer XY is? Dat is een kwestie van kans. Zoals het ook kansspel is of je kop of munt gooit.
pi_197562382
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat het de ene keer XX en de andere keer XY is? Dat is een kwestie van kans. Zoals het ook kansspel is of je kop of munt gooit.
Ja en waarom is dat 50/50 en niet 80/20? Volgens mij heb je de rest van de reacties niet echt gelezen.

Het is ook niet 50/50 dus daar mag je ook een verklaring voor geven als je wil.
pi_197562483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:20 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja en waarom is dat 50/50 en niet 80/20? Volgens mij heb je de rest van de reacties niet echt gelezen.

Het is ook niet 50/50 dus daar mag je ook een verklaring voor geven als je wil.
Zie mijn EDIT, ik ben totaal niet wakker. Je hebt wel gelijk :@

Een zaadcel bevat natuurlijk maar een x of een y chromosoom niet beide :')

goedemorgen. Tijd voor bed.
pi_197562550
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zie mijn EDIT, ik ben totaal niet wakker. Je hebt wel gelijk :@

Een zaadcel bevat natuurlijk maar een x of een y chromosoom niet beide :')

goedemorgen. Tijd voor bed.
Nou nou nou niet zo snel naar bed willen gaan. Je bent 1 van de zeer weinige personen op FOK! die het direct aangeeft als ie beseft dat ie ongelijk heeft. Je klinkt als een leuk en eerlijk persoon. Ik moet morgen ook werken maar ben nu ook nog op, blijf nog even, kan geen kwaad, we kunnen het hele weekend nog bijslapen als we willen soort van
pi_197562567
Er worden meer jongens dan meisjes geboren (51-49%). Maar jongens gaan ook vaker dood voor ze volwassen zijn, dus uiteindelijk wordt het weer 50-50. En later blijven er weer meer vrouwen over.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197562753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:28 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou nou nou niet zo snel naar bed willen gaan. Je bent 1 van de zeer weinige personen op FOK! die het direct aangeeft als ie beseft dat ie ongelijk heeft. Je klinkt als een leuk en eerlijk persoon. Ik moet morgen ook werken maar ben nu ook nog op, blijf nog even, kan geen kwaad, we kunnen het hele weekend nog bijslapen als we willen soort van
Maar de schaamte phoenyx, de schaamte is te groot ;(


;) welterusten!
pi_197562785
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar de schaamte phoenyx, de schaamte is te groot ;(

;) welterusten!
Nou ik heb wel grotere onwaarheden verkondigd hoor als dat een geruststelling is. Slaap fijn en morgen gewoon weer fel erop in (maar dan wel correct met ware posts, niet waar je deze avond mee bezig was)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197573997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:11 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja het is gewoon ook onderdeel van evolutie. Dieren krijgen mutaties, sommige mutaties overleven en zorgen dat ze sterker worden als geheel, andere mutaties hebben een negatief effect en worden minder doorgegeven. Het is gewoon evolutie, dus niet echt een kansspel wat dat betreft. En wat het bepaalt weet ik niet precies, zoals een ander al aangaf zwemmen ze even snel. Waarom worden ze allebei in dezelfde mate ongeveer aangemaakt? Waarom zwemmen ze even snel? Ik weet het niet maar daar zijn ook gewoon redenen voor. Ik wou alleen maar aangeven vanuit een andere hoek dat het wel logisch is dat er iets uitrolt wat de 50/50 benadert omdat 100/1 zoals ik aangaf om meerdere redenen niet gaat werken.
Die 100/1 uitleg begrijp ik niet.
pi_197581667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar er zullen dan ook vrouwen zijn die dan meteen de eerste keer een meisje krijgen.
De kans is namelijk willekeurig, niet eerst 99 jongens en dan pas een meisje.

De man stuurt een hoop zaadjes (die elk óf een jongetje óf een meisje zouden maken) naar het eitje en de eerste die het eitje bereikt bepaalt het geslacht.
Kennelijk maakt bij die race het geslacht geen verschil.
Zaadjes met een X chromosoom zwemmen kennelijk niet sneller of langzamer dan zaadjes met een Y cromosoom.
En dus krijg je evenveel jongetjes als meisjes.
Door je uitleg snap ik nu ook waarom SBS6 het programma Marble Mania uitzendt. Het is dus geen spelprogramma, maar puur bedoeld om ons seksuele voorlichting te geven? De knikker die als eerste de eindbestemming heeft bereikt, wint? Dan zijn de blauwe knikkers dus het X-chromosoom en de gele het Y-chromosoom. Nee, dan snap ik het ^O^ . Ik dacht ook al, als spelprogramma is het k**!
pi_197974163
Je kunt een raampje kopen en dan laat je honderden balletjes van boven naar onder vallen. En dan zie je dat er altijd een driehoek-berg ontstaat. Heeft zwartekracht effect op hoeveel jongetjes en meisjes geboren worden?
Als kansen zo werken. Dan is er toch opzet in het spel ergens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')