abonnement Unibet Coolblue
pi_197544491
quote:
Dronter gezin al jaren bedreigd vanwege geografische coördinaten

"We weten je te vinden", of "we zullen je een lesje leren." Het gezin van Jacques Huijbregts krijgt op sociale media al jaren dit soort bedreigingen.

Veel mensen die digitaal opgelicht zijn, komen in hun zoektocht naar het postadres van een internetsite vaak uit bij de coördinaten 52°30 0 N, 5°45 0 E. Want als de fysieke locatie niet bekend is, wordt de locatie van het middelpunt van Nederland doorgegeven. En dat is precies de plek waar het gezin Huijbregts woont.

Dit weekend gebeurde dat weer, na de demonstatie zondag op het Museumplein in Amsterdam. Daar vloog een reclamevliegtuigje over met daarop de tekst: 'Koud he? Videre!'

Videre.fail is een website die tegenstanders van de coronamaatregelen op de korrel neemt en wappies noemt. Boze demonstranten zochten op internet wie er achter die site zitten en kwamen uit op de Haringweg in Dronten.

Jarenlang dacht Jacques Huijbregts dat Google verantwoordelijk was voor deze 'fout'. Hij pleitte al die tijd voor een correctie. "Een locatie in het midden van het Markermeer bijvoorbeeld. Dan kon niemand worden lastiggevallen", zegt Huijbregts tegen Omroep Flevoland.

Maar zo makkelijk ging dat niet. De gemeentepolitiek bemoeide zich er in 2013 ook mee. Maar Google deed niks. "Logisch", zegt een woordvoerder. "Google heeft hier niets mee te maken."

Hij wees op de website van de CIA in de Verenigde Staten. Op hun site The World Factbook staat bij Nederland de locatie 52°30 0 N, 5°45 0 E, oftewel: de Haringweg in Dronten.

Agentschap in Amerika
Het gaat om afgeronde getallen die worden gezien als het middelpunt van Nederland. De locatie zelf is overgenomen van een agentschap in Amerika dat zich bezighoudt met geografische data. Het gaat om National Geospatial-Intelligence Agency, het NGA.

Als Jacques Huijbregts een wijziging wil, is het verstandig om bij het NGA te beginnen. Gelukkig heeft deze instantie wel contactgegevens.

"We zijn nu dichter bij waar het vandaan komt, dus ik heb op zich nu wel goede hoop op een oplossing", zegt Huijbregts. "Het is de vraag of we bij de juiste personen uitkomen. Ik heb er tot op heden nog niks van gehoord."
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)che-coordinaten.html

Filmpje van Omroep Flevoland
pi_197544512
Bizar! :o

Beiden : dat die coordinaten worden gebruikt, en dat er mensen zijn die op basis van hun eerste zoekactie op Google een bedreiging doen 8)7
Somebody that I used to know
pi_197544515
Zou dit probleem in België /Duitsland /... ook spelen?
Somebody that I used to know
pi_197544520
Bedreigingen, ok.

Maar hoe zit het met gratis pakketjes etc?
pi_197544574
Videre _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 08:00:11 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197544597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Videre _O_
Yeah!

#jesuisvidere
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197544833
Überhaupt mensen bedreigen... :r
pi_197544860
Dronten het middelpunt van Nederland, dat is ook wat...
pi_197544882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:45 schreef Postbus100 het volgende:
Zou dit probleem in België /Duitsland /... ook spelen?
Wel op postcode 1234AB.
https://sijmen.ruwhof.net(...)sche-hel-vol-neppost
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197544913
quote:
Ik moest lachen, maar het is natuurlijk hartstikke vervelend en lastig
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:55:12 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197544941
Dit toont ook aan dat de anti-corona demonstranten niet de helderste lichten in de samenleving zijn. :') Dit probleem speelt al heel lang voor dit gezin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197544993
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:45 schreef Postbus100 het volgende:
Zou dit probleem in België /Duitsland /... ook spelen?
quote:
As any geography nerd knows, the precise center of the United States is in northern Kansas, near the Nebraska border. Technically, the latitudinal and longitudinal coordinates of the center spot are 39°50′N 98°35′W. In digital maps, that number is an ugly one: 39.8333333,-98.585522. So back in 2002, when MaxMind was first choosing the default point on its digital map for the center of the U.S., it decided to clean up the measurements and go with a simpler, nearby latitude and longitude: 38°N 97°W or 38.0000,-97.0000.

As a result, for the last 14 years, every time MaxMind's database has been queried about the location of an IP address in the United States it can't identify, it has spit out the default location of a spot two hours away from the geographic center of the country. This happens a lot: 5,000 companies rely on MaxMind's IP mapping information, and in all, there are now over 600 million IP addresses associated with that default coordinate. If any of those IP addresses are used by a scammer, or a computer thief, or a suicidal person contacting a help line, MaxMind's database places them at the same spot: 38.0000,-97.0000.

Which happens to be in the front yard of Joyce Taylor's house.
https://splinternews.com/(...)-kansas-f-1793856052
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197545005
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Postbus100 het volgende:
Bizar! :o

Beiden : dat die coordinaten worden gebruikt, en dat er mensen zijn die op basis van hun eerste zoekactie op Google een bedreiging doen 8)7
Ach, na het bekrassen van diverse Sukuzi Swift's na de aanslag op Koninginnedag verbaas ik me nergens meer over :')
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:05:19 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197545040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Ach, na het bekrassen van diverse Sukuzi Swift's na de aanslag op Koninginnedag verbaas ik me nergens meer over :')
Het is wel raar dat mensen met een stevig wantrouwen richting overheid wel vertrouwen op informatie dat bij de CIA vandaan komt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197545053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is wel raar dat mensen met een stevig wantrouwen richting overheid wel vertrouwen op informatie dat bij de CIA vandaan komt?
Of Big Tech. Goed punt, geeft maar aan hoe ver bepaalde mensen (niet) doordenken.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:16:23 #16
3542 Gia
User under construction
pi_197545179
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:44 schreef Postbus100 het volgende:
Bizar! :o

Beiden : dat die coordinaten worden gebruikt, en dat er mensen zijn die op basis van hun eerste zoekactie op Google een bedreiging doen 8)7
Uit dat tweede blijkt het iq van die lui. 65 of zo.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:27:10 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197545312
Tot de komst van Flevoland was dat natuurlijk ook geen enkel probleem geweest: toen was het daar alleen maar water.
Ik denk dat niemand er bij de in de inpoldering stil bij heeft gestaan dat ook de administratieve locatie van Nederland aangepast had moeten worden.

Voor wat betreft het vliegtuigje strijken ze imho onterecht met de eer: ze wonnen dicht bij het vliegveld van Lelystad en daarvan vertrekken regelmatig reclamevliegtuigen.
So we just called him Fred
  zondag 24 januari 2021 @ 11:52:14 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_197605908
quote:
Wauw bizar! En ook nog eens allerlei overheidsdiensten!

Zal daarnaast waarschijnlijk in nog meer landen voorkomen!
Krekker is de bom!
pi_197606200
Als de oranjes daar hadden gewoon waren er allang mensen in de cel geflikkerd.
pi_197606203
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:27 schreef Fred het volgende:
Tot de komst van Flevoland was dat natuurlijk ook geen enkel probleem geweest: toen was het daar alleen maar water.
Ik denk dat niemand er bij de in de inpoldering stil bij heeft gestaan dat ook de administratieve locatie van Nederland aangepast had moeten worden.

Voor wat betreft het vliegtuigje strijken ze imho onterecht met de eer: ze wonnen dicht bij het vliegveld van Lelystad en daarvan vertrekken regelmatig reclamevliegtuigen.
Dan was het vast Urk nog geweest dat de pineut was.
pi_197606855
quote:
quote:
Het meest frustrerend zijn de spontane afsluitingen van telefoon, internet, gas, water en licht. Dat komt door de 'verhuisservice' die veel van zulke bedrijven aanbieden. Wanneer je verhuist en aan de leverancier je oude adres doorgeeft, sluiten zij je oude aansluiting af. Maar veel mensen vullen bij hun oude adres een willekeurig adres in, wat vaak het adres van dit hoekhuis is. Hierdoor worden Fransen en Hendriks afgesloten zonder dat het gecontroleerd werd. "Dat gebeurde aan de lopende band," vertelt Fransen.
Postcodechecks proberen te omzeilen snap ik nog wel. Maar wie de fuck zijn deze mongolen, waarom zou je zoiets doen wanneer je verhuist? :')
pi_197611418
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:52 schreef KreKkeR het volgende:
Wauw bizar! En ook nog eens allerlei overheidsdiensten!
Die hebben dan bij CSI gezien dat je met het ip adres kan opzoeken waar iemand woont.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 24 januari 2021 @ 22:19:00 #23
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_197621992
quote:
5s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:52 schreef Drxx het volgende:
Postcodechecks proberen te omzeilen snap ik nog wel. Maar wie de fuck zijn deze mongolen, waarom zou je zoiets doen wanneer je verhuist? :')
Er kunnen verschillende redenen zijn:

• Het gaat om een slecht gemaakt formulier waarop je verplicht bent een oude postcode in te vullen, ook al wil je dat niet.
• Het gaat om een formulier dat de indruk wekt dat het verplicht is een oude postcode in te vullen, ook al wil je dat niet.
• Het gaat om een nieuw ontwikkeld formulier dat door iemand getest wordt die ogenschijnlijk nep-data invult, die toch als een echt formulier verwerkt wordt en naar een echt adres blijkt te leiden.

Ik ga ervan uit dat in de meeste gevallen men '1234 AB' invult in de veronderstelling dat het een code is die niet daadwerkelijk ergens toe leidt. Eigenlijk zou een dergelijke postcode om die redenen überhaupt niet moeten bestaan, net zoals min als een telefoonnummer 06 12345678, pincode 1234, of kenteken AB-CD-12.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')