abonnement Unibet Coolblue
pi_197543540
Ik ben op zoek naar een aantal opledingen die ik dan in een vergelijking kan zetten. Ik heb alleen moeite met dd opleidingen vinden. Ik weet wel wat ik ongeveer wil maar ik heb geen idee hoe deze opleidingen precies heten. Ik wil later iets met economie gaan doen. Ik vind economie leuk maar niet te veel cijfertjes. Dus geen accountancy ofzo. Ik heb mijn HAVO diploma en ben op dit moment bezig met VWO. Ik heb bedrijfseconomie en eco in mijn pakket dus ik wil hier ook gebruik van maken. Ik zoek ook een opleiding waarmee ik later door kan groeien naar een manager functie of een eigen bedrijf kan starten. Ik heb de volgende opleidingen gevonden: https://www.hu.nl/voltijd-opleidingen/communicatie en international bussines manager. Ik zoek een opleiding met toekomst en wil er zelfs meerdere doen. Ik zat er aan te denken misschien eerst besrijfskunde te doen maar ben hier niet zeker van. Ik zal ook eerlijk zijn: er moet iets mee te verdienen zijn en dus een toekomst hebben. Iets wat mey communicatie te maken heeft. Weten jullie opleidingen die heirmee te maken hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door FRIESLANDbovenalles op 21-01-2021 18:25:42 ]
pi_197543668
Ga er bij je keuze iig niet vanuit dat je daarna nog andere opleidingen gaat doen.
pi_197543673
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:23 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:
Ik zal ook eerlijk zijn: er moet iets mee te verdienen zijn en dus een toekomst hebben. Iets wat communicatie heeft.
wacht wat?
pi_197555157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 01:49 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

wacht wat?
Oh shit verkeerd geschreven
pi_197560869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:21 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:

[..]

Oh shit verkeerd geschreven
Volgens mij zijn studies die betrekking hebben op communicatie (studies communicatie, social work, bestuurskunde, multi media etc) niet echt studies waar goede baankansen aan verbonden zijn en waarmee veel te verdienen valt.
Waarom ben je verder gegaan met het vwo maar nu toch opzoek naar hbo studies?
pi_197571303
Opleiding: Commerciele Economie. Beroepen. Salesmanager, Accountmanager, Marketingmanager etc.

1. Je verdient veel geld
2. Heel weinig cijfers
3. Je communiceert onder andere met klanten
4. Je kan je eigen bedrijf mee starten bijvoorbeeld marketing bureau. Bovendien heb je know how over een bedrijf opstarten. Businessplan maken etc.
pi_197574832
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef Twintig het volgende:
1. Je verdient veel geld

wat is veel?
pi_197574855
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef Twintig het volgende:

4. Je kan je eigen bedrijf mee starten bijvoorbeeld marketing bureau. Bovendien heb je know how over een bedrijf opstarten. Businessplan maken etc.
Je kan wel kennis hebben van het opstarten van een bedrijf, maar daar heb je niets aan als je geen kennis hebt van het product of de dienst die je verkoopt. Iemand die een studie commerciele economie heeft afgerond heeft waarschijnlijk niet genoeg marketing kennis om iets in de marketing te gaan doen
pi_197575795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef Twintig het volgende:
Opleiding: Commerciele Economie. Beroepen. Salesmanager, Accountmanager, Marketingmanager etc.

1. Je verdient veel geld
2. Heel weinig cijfers
3. Je communiceert onder andere met klanten
4. Je kan je eigen bedrijf mee starten bijvoorbeeld marketing bureau. Bovendien heb je know how over een bedrijf opstarten. Businessplan maken etc.
of HBO bedrijfseconomie (Finance & Control).
makkelijk en goed startsalaris..
pi_197579081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Je kan wel kennis hebben van het opstarten van een bedrijf, maar daar heb je niets aan als je geen kennis hebt van het product of de dienst die je verkoopt. Iemand die een studie commerciele economie heeft afgerond heeft waarschijnlijk niet genoeg marketing kennis om iets in de marketing te gaan doen
Ik mag hopen dat iemand die Commerciele Economie heeft afgerond zeker genoeg kennis heeft om iets in de marketing te gaan doen. Waar baseer je dit eigenlijk op? Productkennis is zeer makkelijk te vergaren in de meeste branches. Er zijn enkele hoogwardige technische branches bv big pharma waar dat dan weer niet mogelijk is maar miss ik je comment niet.

Verder, wat dacht je van technische bedrijfskunde?

Ik vind persoonlijk de doelstelling "en manager functie of een eigen bedrijf kan starten.". Veels te vaag, je kan altijd je eigen bedrijf starten dus die valt al uit de boot. Verder kan je bijna met elke studie ook een manager worden. Je geeft aan dat je economie in je pakket hebt en er iets mee wilt doen. Maar vraag ff bij jezelf af wat je wilt doen.
pi_197579273
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:44 schreef Jeffdnz het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat iemand die Commerciele Economie heeft afgerond zeker genoeg kennis heeft om iets in de marketing te gaan doen. Waar baseer je dit eigenlijk op? Productkennis is zeer makkelijk te vergaren in de meeste branches. Er zijn enkele hoogwardige technische branches bv big pharma waar dat dan weer niet mogelijk is maar miss ik je comment niet.

Verder, wat dacht je van technische bedrijfskunde?

Ik vind persoonlijk de doelstelling "en manager functie of een eigen bedrijf kan starten.". Veels te vaag, je kan altijd je eigen bedrijf starten dus die valt al uit de boot. Verder kan je bijna met elke studie ook een manager worden. Je geeft aan dat je economie in je pakket hebt en er iets mee wilt doen. Maar vraag ff bij jezelf af wat je wilt doen.
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen iets in de marketing doen en je eigen marketingbedrijfje beginnen. Daarnaast is marketing natuurlijk een heel breed vakgebied. Zelfs na een master marketing aan de universiteit kan je beter eerst bij een bestaand bedrijf beginnen om daar kennis en ervaring op te doen. En natuurlijk om de connecties te krijgen die je nodig hebt wil je uberhaupt marketing opdrachten binnenslepen.
pi_197580097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:51 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen iets in de marketing doen en je eigen marketingbedrijfje beginnen. Daarnaast is marketing natuurlijk een heel breed vakgebied. Zelfs na een master marketing aan de universiteit kan je beter eerst bij een bestaand bedrijf beginnen om daar kennis en ervaring op te doen. En natuurlijk om de connecties te krijgen die je nodig hebt wil je uberhaupt marketing opdrachten binnenslepen.
Ooooh op die manier, ja je hebt helemaal gelijk.
pi_197584731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Je kan wel kennis hebben van het opstarten van een bedrijf, maar daar heb je niets aan als je geen kennis hebt van het product of de dienst die je verkoopt. Iemand die een studie commerciele economie heeft afgerond heeft waarschijnlijk niet genoeg marketing kennis om iets in de marketing te gaan doen
Met alle respect, maar dit is niet waar. Je kan zeer makkelijk kennis hebben van een relatief makkelijk product of dienst. Je kan makkelijk een MKB beginnen met commercieel economie.( kennis van tabak?, koken? Kennis van kleding? Zo gepiept.) Dus wat is veel geld? Afhankelijk van wat TS wil en hoeveel ambitie hij heeft. Letterlijk bij je eigen bedrijf is jouw ambitie en drive / motivatie jouw grens. Je moet het leuk vinden om geld te verdienen, klanten binnen te halen etc. Hoe meer klanten je binnenhaalt hoe meer geld je kan verdienen. Je leert bij Commercieel economie ondernemen. Hoe goed je kunt verkopen. Me dunkt dat je geen marketing bedrijf kunt beginnen als je Commerciele economie hebt gedaan. 8)7 . Dat is waar een groot gedeelte van de opleiding om gaat. Je bent een expert op het gebied van marketing en verkopen. Dus klanten binnenhalen met marketing campagnes daar wordt je voor opgeleid.

Dus TS hier een link. https://www.hva.nl/opleid(...)DwN6S1Rii7vO5kIytlow

Commerciele economie voldoet aan je criteria TS :

1. Weinig cijfers . Check
2. Veel geld. Check
3. Tussen communicatie en accountancy in. Check
4. Je kan een manager worden. Check
5. Je kan een eigen bedrijf starten. Check.

TS Ga naar open dagen informeer bij je decaan. Als je gaat studeren, maak gebruik van studentendecaan.
Onderzoek het en trek je eigen conclusie.

TS Veel succes met het vinden van de perfecte studie ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')