abonnement Unibet Coolblue
pi_197535632
quote:
Dennis Schouten moet per direct stoppen met zijn wekelijkse rubriek in de show van Wilfred Genee op Radio Veronica. Iemand die samenwerkt met Jan Roos is niet welkom bij het Talpa van John de Mol.

Het is al enige tijd bekend dat Jan Roos niet in het gebouw van Talpa Network mag komen. Radio 538-dj Barend van Deelen wilde hem onlangs uitnodigen, maar kreeg toen direct de Talpa-top over zich heen. Nu worden ook mensen die samenwerken met Jan Roos geboycot door het mediabedrijf van John de Mol, meldt Dennis Schouten.

Noord-Koreaans
Talpa laat zich weer eens van zijn oncharmante, Noord-Koreaanse kant zien. Paul Römer, de knecht van John de Mol, heeft Dennis Schouten op het matje geroepen vanwege zijn zeer succesvolle YouTube-programma RoddelPraat. In deze show behandelen Dennis en Jan op pittige wijze het laatste showbizznieuws, iets wat we al lang niet meer kennen van Boulevard en Shownieuws.

Dennis werd afgelopen week plotseling gebeld door de assistent van Paul Römer, die vroeg of hij de volgende dag al langs kon komen. Uiteindelijk reisde Dennis twee dagen later naar Talpa toe. “De grote Paul Römer zat in dat hok en zei: ‘Hé, Dennis, leuk dat je er bent!’ Het begon heel leuk, van: ‘Hoe is het dan? Gaat alles goed? Ik volg je op de voet! Je doet mooie dingen met Wilfred!'”

‘Op welk pad loop jij?’
Daarna veranderde de toon van het gesprek, zegt Dennis. “Op een gegeven moment zei hij: ‘Maar goed, alle gekheid op een stokje: waarvoor je hier bent. Je maakt ook een programma met Jan Roos en wij van Talpa gaan voor het brede pad. Het pad van entertainment, amusement en genegenheid. Dat is het pad waarmee je het verst komt. Dan heb je ook het kleine paadje van de GeenStijltjes, van de Jan Roosjes, de Jan Dijkgraafjes en van PowNed.'”

Dat zijn de vier voorbeelden die Paul noemde, aldus Dennis. “Hij vroeg toen aan mij: ‘Op welk pad loop jij?’ Ik zei: ‘Ik zie het niet zo in paden. Ik doe wat ik leuk vind en wat werkt.’ Hij zei: ‘Zo zit het bij ons dus niet. Je zit of op het ene pad of op het andere pad.’ Ik stond nu op een splitsing. Het ging dus om RoddelPraat. Hij zei: ‘Dat is geen amusement meer, dat is belediging. Je maakt mensen kapot.’ Dat is geen warmte en tederheid, maar mensen kapotmaken, vindt hij.”

‘Stop met RoddelPraat!’
Vervolgens stelde Paul Dennis een ultimatum. “Hij zei: ‘Ik kom je eigenlijk vertellen dat als jij nog met Jan Roos werkt, iemand die helemaal uitgerangeerd is en hier op een zwarte lijst staat, dan mag jij hier niet meer werken.’ Ik had de keuze en hij wilde het direct van mij horen. Ik zei: ‘Ik laat me niet zo onder druk zetten.’ Hij keek me toen aan alsof ik niet goed wijs was. Hij zei: ‘Je gaat het verkeerde kant op. Ik hoop dat het doodloopt.'”

Dennis is verbijsterd, vult hij aan in een persbericht: “Het was erg intimiderend, het voelde als chantage terwijl ik niet eens onder contract sta bij Talpa. Ik moest met spoed naar hem toekomen om vervolgens te horen dat ik ergens mee moet stoppen waar hij helemaal niet over gaat. Het heeft me echt verbaasd hoe ik onder druk werd gezet. Dat verwacht je niet van zo’n man.”

Dennis Schouten verdiende 1.200 euro per maand met zijn wekelijkse rubriek op Radio Veronica.

Jan Roos in shock
Jan Roos vindt dit echt niet kunnen. “Hij is de baas van SBS 6 en van Veronica, heeft cokejunk Gordon onder contract, de cokejunk Wendy van Dijk onder contract, de meest ordinaire schreeuwlelijk van Nederland onder contract: Patty. Hij maakt voornamelijk bagger met heel oninteressante mensen. Wat is dit?”

“Ik vind het nogal wat: je bent 25, je wordt gechanteerd en geīntimideerd door iemand van Talpa waar je niet eens onder contract staat. De grootste commerciële speler in de media in Nederland zet dus mensen uit, alleen maar omdat ze met mij samen een grappig rubriekje maken op YouTube.”

Talpa reageert
Talpa bevestigt het verhaal. “Wij hebben Dennis Schouten gezegd dat we alleen met hem willen blijven werken wanneer hij zich niet meer bezighoudt met content die zich onderscheidt door smakeloze grappen en het kwetsen van mensen”, laat een woordvoerder van Talpa aan NU.nl weten.

“Daar willen wij ons niet mee associëren. Die toezegging heeft Dennis niet willen doen, wat betekent dat de samenwerking met hem nu is beëindigd.”

Censuur
In het verleden is Talpa al veel vaker negatief in het nieuws gekomen vanwege censuurpogingen. Volgens Dennis Schouten komt deze cancelpoging bij Talpa-ster Patty Brard vandaan, die continu belachelijk wordt gemaakt in RoddelPraat. Het ligt voor de hand dat Shownieuws dit nieuws vanavond dan ook gaat doodzwijgen.

Wilfred Genee is niet in de bres gesprongen voor Dennis Schouten. Hij casht immers miljoenen euro’s bij Talpa. Het zou al helemaal kruipen voor de baas zijn als hij morgenochtend in zijn Radio Veronica-programma besluit om totaal niet te reageren op de gedwongen exit van Dennis.

Ook andere Talpa-prominenten zullen we hier niet over horen. Talpa heeft half Hilversum in zijn zak. Ook de hoofdredacteuren van de entertainmentbladen Privé, Story en Weekend werken voor Talpa.

RoddelPraat
Het hele verhaal ziet u in de nieuwste RoddelPraat:
https://www.mediacourant.(...)imidatie-door-talpa/

Beetje ZZP-ers intimideren die bij jou een klein klusje hebben en iemand dan voor zo'n ultimatum tellen zonder verder een extra klus oid aan te bieden. :') De Talpafamilie :r
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:47:24 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197535642
Een Römer die een totale lul blijkt te zijn, je verwacht het niet.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:50:38 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197535705
Terecht dat ze zichzelf niet willen associëren met Jan Roos :) Ik lees niks verkeerds.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:51:38 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197535722
Walgelijk idd. Dennis stond niet eens onder contract daar. Maar moet wel op het matje komen. Wat denken ze daar wel niet? :')
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:55:16 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197535793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:51 schreef BasEnAad het volgende:
Walgelijk idd. Dennis stond niet eens onder contract daar. Maar moet wel op het matje komen. Wat denken ze daar wel niet? :')
Waarom is het relevant of hij nou wel of niet onder contract stond?
Talpa wil zich niet associëren met Jan Roos, en terecht.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197535851
Jan Roos :')
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 18:58:23 #7
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_197535865
Beetje hypocriet is het wel omdat dat “Roddelpraat” dezelfde elementen heeft als Veronica Inside.

Maar die Dennis vind ik sowieso al niks.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:01:57 #8
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_197535957
quote:
89s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarom is het relevant of hij nou wel of niet onder contract stond?
Talpa wil zich niet associëren met Jan Roos, en terecht.
Dennis moet ook verplicht nog items maken voor Powned geloof ik, die zetten ze in hetzelfde hokje als Roddelpraat maar dat is geen dealbreker, beetje dubbel of niet?

Ze houden hun mond niet over Talpa, John de Mol en zijn agressieve zoon en het gekochte BN'er leger, dat is het probleem. Als het over mensen met contracten bij RTL zou gaan was dit waarschijnlijk geen issue geweest.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_197536065
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:01 schreef Catkiller het volgende:
Dennis moet ook verplicht nog items maken voor Powned geloof ik, die zetten ze in hetzelfde hokje als Roddelpraat maar dat is geen dealbreker, beetje dubbel of niet?
Nee dat is ook voorbij. https://www.mediacourant.(...)ch-heel-erg-treurig/


[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 19:06:42 ]
pi_197536168
Jan Roos is een pauper en daar is opzich verder niks mis mee, maar Talpa maakt alleen maar bagger waar niemand op zit te wachten met mensen waar totaal niemand op zit te wachten.

Kunnen het gewoon niet hebben dat Dennis een simpel en goedkoop format heeft wat heel goed scoort en ook nog eens geld opbrengt.
pi_197536206
Roddelpraat is top _O_

Fuck de Mol
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 20 januari 2021 @ 20:43:02 #12
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197538736
Ik vind roddelpraat een heel leuk om showtje
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_197542707
Ken het programma niet maar Dennis wel, sneu van Talpa.
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 11:45:05 #14
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_197547582
Kinderachtig van Talpa.
Dennis toont wel karakter door zijn maatje Jan Roos niet te laten vallen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:57:53 #15
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_197635254
De mannen van VI lieten zich wel weer van hun allerkleinst zien door Dennis zķ vervolgens door het slijk te halen in hun programma en Wilfred die ging van "Ja ik heb hem weer met moeite binnengehaald" en al die blablabla.

Talpa Network, maar eigenlijk heel Talpa, is een hele, giftige, werkplek.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_197635410
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:57 schreef ArnieAlberts het volgende:
De mannen van VI lieten zich wel weer van hun allerkleinst zien door Dennis zķ vervolgens door het slijk te halen in hun programma en Wilfred die ging van "Ja ik heb hem weer met moeite binnengehaald" en al die blablabla.

Talpa Network, maar eigenlijk heel Talpa, is een hele, giftige, werkplek.
Heeft Dennis de heer Meester Frank Visser al aangeschreven?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')