abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197530638
Een project dat honderden werklozen in Den Haag aan een baan moest helpen, is mislukt. Deze week wordt het faillissement aangevraagd voor het banenproject, meldt Omroep West.

Het project, de Energie Academie, startte in februari vorig jaar. Doel was om in twee jaar tijd 560 werkloze kwetsbare jongeren en bijstandsgerechtigden op te leiden tot onder meer stukadoor, metaalbewerker of installateur van zonnepanelen en ze door te laten stromen naar een betaalde baan. De gemeente Den Haag stak 1,3 miljoen euro in het project. Uiteindelijk zijn slechts zeventien mensen aan het werk geholpen, het geld is op.

Te hoge salarissen

Uit onderzoek van de gemeente bleek van de zomer dat de bestuurders en medewerkers zichzelf te hoge salarissen en vergoedingen betaalden en dat er te veel was uitgegeven aan onder meer huur en inrichtingskosten. Er werd een reorganisatie doorgevoerd, maar die hielp niet.

De verantwoordelijk wethouder deed vorige week op aandringen van de raad nog een bemiddelingspoging om een faillissement af te wenden, maar die poging is mislukt, schrijft hij in een brief aan de gemeenteraad. "Het verschil tussen het door de schuldeisers gevraagde bedrag en het aanbod van de raad van toezicht is simpelweg te groot. De raad van toezicht heeft daarop aangegeven dat zij voornemens is deze week faillissement aan te vragen."

Nieuwe kans

De wethouder vindt wel dat het concept van Energie Academie een nieuwe kans moet krijgen en daarom heeft hij een adviesbureau opdracht gegeven om een levensvatbare vorm te vinden voor het concept.

(bron : https://nos.nl/artikel/23(...)gs-banenproject.html)

----

Altijd lekker als je zelf de hoogte van je salaris mag bepalen _O_ :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:08:50 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197530810
Wat een gefaal weer :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:11:07 #3
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197530866
Tsja, dat krijg je nou met populisten als Richard de Mos :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:12:02 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197530896
quote:
De wethouder vindt wel dat het concept van Energie Academie een nieuwe kans moet krijgen en daarom heeft hij een adviesbureau opdracht gegeven om een levensvatbare vorm te vinden voor het concept.
_O-
pi_197531017
1,3 miljoen
Een beetje gefaald ICT-project lacht daarom
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:25:52 #6
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197531292
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:16 schreef KennyPowers het volgende:
1,3 miljoen
Een beetje gefaald ICT-project lacht daarom
Werk.nl schatert erom.
pi_197531845
Dan mag ik toch hopen, maar ik verwacht van niet, dat de desbetreffende faalbestuurders nooit maar dan ook nooit meer enige budgetverantwoordelijkheid krijgen.

Waarschijnlijker is dat ze inmiddels op een ander project belastinggeld verbranden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:56:08 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197531903
En wederom blijken bestuuders hebberig. Wat een verrassing.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197531980
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:12 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

_O-
Ja, die is echt alle schaamte voorbij.

Het concept is bovendien al zo oud als de weg naar Rome en deze manier van 'bemiddeling' is nog nergens een succes geweest.

Gewoon accepteren dat mensen die willen zelf wel wat vinden en mensen die niet willen niet te helpen zijn.
pi_197532102
75000 euro per aan het werk geholpen persoon. Als deze mensen gewoon aan het werk blijven hebben ze zichzelf binnen 5 jaar terugverdiend. Lang geen slecht resultaat als je het mij vraagt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2021 16:06:39 ]
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:19:08 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197532331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja, die is echt alle schaamte voorbij.

Het concept is bovendien al zo oud als de weg naar Rome en deze manier van 'bemiddeling' is nog nergens een succes geweest.
Dat bemiddeling nooit helpt is natuurlijk onzin. In nogal wat landen hebben ze daar goed werkende systemen omheen gebouwd. Dat mag geen geheim meer zijn.

Sowieso zijn dit soort excessen (en Den Haag staat nou niet bekend om een perfect bestuur) geen reden om dan direct het hele principe te bevragen.

quote:
Gewoon accepteren dat mensen die willen zelf wel wat vinden en mensen die niet willen niet te helpen zijn.
Ook dit is veel te deterministisch. Alsof 'niet willen' een statische groep betreft waarvan de omvang onveranderlijk is door de geschiedenis heen. Nogal simplistisch.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:21:18 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_197532360
Dus bij poging 2 gaat het eerst miljoen naar het adviesbureau.

Weet je wat, laat mij het godverdomme doen. Ik help ook niemand aan werk, maar ik hoef daar maar 5 ton voor :(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197532374
Dit is te grappig.

Er is veel mis in de wereld van re-integratieprojecten en bedrijven die wonderen beloven om mensen uit de bijstand te trekken.
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:26:08 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_197532464
Als de managers van dit project hun geld nou doneren aan de slachtoffers van het toeslagenschandaal, dan hoeven ze niet naar Guantanamo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:43:18 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197532795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:22 schreef skrn het volgende:
Dit is te grappig.

Er is veel mis in de wereld van re-integratieprojecten en bedrijven die wonderen beloven om mensen uit de bijstand te trekken.
Men is er een meester in om te roepen dat het niet werkt, die partijen vormen de meerderheid in Den Haag, en dan zelf dat te bewijzen (ondertussen even geld meepakken).

Misschien is het gewoon effectiever om de bijstand 5% omhoog te knallen... In veel landen helpt dat wel, met een positiever mensbeeld. Armoede waarmee je niet rond kunt komen is nooit een effectieve motivator geweest.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:52:01 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197532972
Zo'n grootschalig project heeft ook minimaal tien managers nodig en een beetje manager wil toch wel 80+k verdienen. Dan ben je jaarlijks al minimaal 800 ruggen kwijt. De gemeente heeft gewoon te weinig geld erin gestoken.
pi_197533004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:22 schreef skrn het volgende:
Dit is te grappig.

Er is veel mis in de wereld van re-integratieprojecten en bedrijven die wonderen beloven om mensen uit de bijstand te trekken.
De miljoenen vliegen je om de oren om te voorkomen dat mensen minder dan 12k per jaar krijgen :'). Het meest bizarre is nog wel hoeveel administratie en bewijs je moet opsturen voor je 900 euro, terwijl dit soort projecten keer op keer veel te veel vrijheid en te weinig harde doelstellingen krijgen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:56:58 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197533070
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]


Misschien is het gewoon effectiever om de bijstand 5% omhoog te knallen... In veel landen helpt dat wel, met een positiever mensbeeld. Armoede waarmee je niet rond kunt komen is nooit een effectieve motivator geweest.
In veel landen? Ik vraag het me oprecht af waar je het beter hebt dan in Nederland zonder dat je enige vorm van arbeid verricht. Denk dat die landen op één hand te tellen zijn. Scandinavië zal wel, wat blijft dan nog over?
pi_197533103
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

In veel landen? Ik vraag het me oprecht af waar je het beter hebt dan in Nederland zonder dat je enige vorm van arbeid verricht. Denk dat die landen op één hand te tellen zijn.
Het is echt geen vetpot of plezierig als je in Nederland bijstand krijgt hoor. Heb het een maand gehad en was blij om een fucking callcenter in te gaan.
pi_197533110
Aan de andere kant: 560 man is best veel, dat is niet eens 2500 euro per kop die je aan een baan wil helpen.

Dat is maar een schijntje natuurlijk.

En dat rest mij de vraag: waarom zetten werkgevers dit niet op? Als ze toch mensen te kort komen?
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:59:47 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_197533136
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

Misschien is het gewoon effectiever om de bijstand 5% omhoog te knallen... In veel landen helpt dat wel, met een positiever mensbeeld. Armoede waarmee je niet rond kunt komen is nooit een effectieve motivator geweest.
Waarom zou je überhaupt nog gaan werken als je al voldoende inkomsten hebt? De bijstand 30/40% verlagen lijkt me effectiever, dan is het noodzaak die de werkloze dwingt werkt te zoeken als aanvulling.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_197533137
1,3 miljoen is toch niet de moeite waard om te noemen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:00:28 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197533149
Ah een malafide reintegratie bedrijf. Leven ze daar nog in 2008 ofzo?
pi_197533150
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:58 schreef skrn het volgende:
Aan de andere kant: 560 man is best veel, dat is niet eens 2500 euro per kop die je aan een baan wil helpen.

Dat is maar een schijntje natuurlijk.

En dat rest mij de vraag: waarom zetten werkgevers dit niet op? Als ze toch mensen te kort komen?
Dat is te duur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197533227
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat bemiddeling nooit helpt is natuurlijk onzin. In nogal wat landen hebben ze daar goed werkende systemen omheen gebouwd. Dat mag geen geheim meer zijn.
Excuus, ik wilde niet de indruk werken dat ik tegen alle soorten van bemiddeling ben. Vandaar ook mijn uiterst genuanceerde 'dit soort bemiddeling'. Voor een stuk context, ik heb 10 jaar in de arbeidsbemiddeling van uitkeringsgerechtigden gewerkt, in verschillende gemeenten onderzoeken gedaan naar de effectiviteit en nieuwe vormen van bemiddeling en reďntegratieprojecten opgezet.

quote:
Sowieso zijn dit soort excessen (en Den Haag staat nou niet bekend om een perfect bestuur) geen reden om dan direct het hele principe te bevragen.
Eens, maar veel groot opgezette projecten falen, ook/zeker in de arbeidsbemiddeling.

quote:
Ook dit is veel te deterministisch. Alsof 'niet willen' een statische groep betreft waarvan de omvang onveranderlijk is door de geschiedenis heen. Nogal simplistisch.
Zeker niet, maar wel ongenuanceerd, dat ben ik met je eens. Want er is een derde groep. De groep die wel significant sneller re-integreert met goede begeleiding. Al is het trouwens wel nog afhankelijk van je mensbeeld wanneer niet willen hetzelfde is als niet kunnen. Mijn ervaring is dat arbeidsbemiddeling van bijstandsgerechtigden zich moet beperken tot de kleine groep net onder de mensen die het prima zelf kunnen. En voor die groep moet je geen grote projecten opzetten, die moet je gewoon met aandacht individueel verder helpen. Daarmee voorkom je dat ze verder van de arbeidsmarkt afraken en lange tijd veel geld kosten.

En daarachter heb je een heel groot granieten bestand die je lekker moet negeren in tijden waarin de werkeloosheid hoog is. In tijden met lage werkeloosheid eens een keer mee praten en kijken of ze iets zinnigs willen doen qua vrijwilligerswerk zodat er een miniem kansje is dat ze ooit verder komen dan dat. Daarop inzetten als de werkeloosheid groot is en je in crisis zit is weggegooid geld en dat blijkt keer op keer.

Maar ik kan hier uren over praten/typen als ik wil, ik heb het werk met heel veel plezier heel lang gedaan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:04:11 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197533235
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:58 schreef skrn het volgende:

En dat rest mij de vraag: waarom zetten werkgevers dit niet op? Als ze toch mensen te kort komen?
Dit gaat om zeer lastig bemiddelbare gevallen die heel lastig gewoon aan het werk te krijgen zijn. Vaak lui met een laag IQ en psychische problemen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:04:18 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197533240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is echt geen vetpot of plezierig als je in Nederland bijstand krijgt hoor. Heb het een maand gehad en was blij om een fucking callcenter in te gaan.
Oh dat geloof ik ook niet. Maar ga eens in pakweg Duitsland kijken. Daar krijg je nog geen 500¤.
pi_197533314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt nog gaan werken als je al voldoende inkomsten hebt? De bijstand 30/40% verlagen lijkt me effectiever, dan is het noodzaak die de werkloze dwingt werkt te zoeken als aanvulling.
Dan ga je er vanuit dat iedereen in de bijstand fysiek en psychisch in staat is om te werken en dat is echt onzin. Ik ben ook niet voor verhoging van de bijstand, maar wel voor een betere regeling als het gaat om een deel van de inkomsten uit werk vrijlaten.

Probleem met dat soort regelingen is wel dat het ook moet blijven lonen om volledig uit te stromen en dat maak je zo lastiger. We hebben al een armoedeval voor mensen die vanuit de bijstand gaan werken voor een minimuminkomen.
pi_197533315
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:04 schreef Hexagon het volgende:
zeer lastig bemiddelbare gevallen die heel lastig gewoon aan het werk te krijgen zijn. Vaak lui met een laag IQ en psychische problemen.
Ik dacht dat bijstandgerechtigden labbekakken waren?
pi_197533358
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is echt geen vetpot of plezierig als je in Nederland bijstand krijgt hoor. Heb het een maand gehad en was blij om een fucking callcenter in te gaan.
Precies, de maatschappij is zodanig ingericht dat men minimaal 750 euro per dag vrij te besteden moet hebben om het taxivervoer naar leuke plekken met leuke mensen te kunnen betalen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:14:57 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197533462
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik dacht dat bijstandgerechtigden labbekakken waren?
Sommigen zijn dat. Maar ook dat is doorgaans meer symptomen van allerlei dingen die mis zijn met zo'n figuur.

In economische hoogtijdagen, als er dus genoeg werk is, bestaat de bijstandspopulatie doorgaans vooral uit mensen die een enorme afstand tot de arbeidsmarkt hebben door allerlei problemen.

Als raadslid ook woordvoerder op geweest. Iedere keer een nieuwe wethouder die wel even gaat proberen die mensen wonderwel aan het werk te krijgen. Dat is echt al tientallen jaren hetzelfde liedje. Het kost meer energie dan het oplevert.
pi_197533576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, de maatschappij is zodanig ingericht dat men minimaal 750 euro per dag vrij te besteden moet hebben om het taxivervoer naar leuke plekken met leuke mensen te kunnen betalen.
Zelfs de SP wil dit niet, maar ga vooral verder met je stroman.

We zijn in Nederland al decennia bezig met bijstand kutter en kutter te maken in plaats van wat positieve stimulatie. Zoals minimumloon omhoog bijvoorbeeld. Werken moet lonen niet? Nou niet als het aan onze centrum rechtse kabinetten ligt. Mensen worden nu als honden behandeld in de bijstand en als ze eruit komen dan missen ze de vernedering, maar krijgen ze er niet heel veel extra geld voor terug.
pi_197533605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommigen zijn dat. Maar ook dat is doorgaans meer symptomen van allerlei dingen die mis zijn met zo'n figuur.

In economische hoogtijdagen, als er dus genoeg werk is, bestaat de bijstandspopulatie doorgaans vooral uit mensen die een enorme afstand tot de arbeidsmarkt hebben door allerlei problemen.

Als raadslid ook woordvoerder op geweest. Iedere keer een nieuwe wethouder die wel even gaat proberen die mensen wonderwel aan het werk te krijgen. Dat is echt al tientallen jaren hetzelfde liedje. Het kost meer energie dan het oplevert.
In veel van zo'n gemeenten op gesprek geweest toen ik als ZZP'er werkte, zeker in de periode dat het inderdaad economisch goed ging. Wilde de wethouder 10% uitstroom.

En dan totaal onbegrip als je aangaf dat dat dus niet ging gebeuren en ik niet op die basis een no cure no pay traject ging lopen.
pi_197533649
Dit toont maar weer eens aan wie er nu echt parasiteren in dit land. :{
pi_197533708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommigen zijn dat. Maar ook dat is doorgaans meer symptomen van allerlei dingen die mis zijn met zo'n figuur.

In economische hoogtijdagen, als er dus genoeg werk is, bestaat de bijstandspopulatie doorgaans vooral uit mensen die een enorme afstand tot de arbeidsmarkt hebben door allerlei problemen.

Als raadslid ook woordvoerder op geweest. Iedere keer een nieuwe wethouder die wel even gaat proberen die mensen wonderwel aan het werk te krijgen. Dat is echt al tientallen jaren hetzelfde liedje. Het kost meer energie dan het oplevert.
Ik snap het, was ironisch bedoeld, ik vind ook dat je samenleving moet accepteren dat je gewoon niet 100% van de mensen aan het werk krijgt. Hoe dat je precies moet regelen, weet ik niet. Maar acceptatie dat het niet een kwestie is van een schop onder de kont is misschien voor sommige ambitieuze wethouders en politici wel handig.
pi_197533712
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:08 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik dacht dat bijstandgerechtigden labbekakken waren?
Karma is a bitch... RIP
pi_197533947
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:27 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik snap het, was ironisch bedoeld, ik vind ook dat je samenleving moet accepteren dat je gewoon niet 100% van de mensen aan het werk krijgt. Hoe dat je precies moet regelen, weet ik niet. Maar acceptatie dat het niet een kwestie is van een schop onder de kont is misschien voor sommige ambitieuze wethouders en politici wel handig.
Was na mijn studie een maand werkloos en kon de bijstand in. Werd direct in zo'n traject gezet. Was een mix van mensen die compleet kansloos waren en een groep waarvan je wist dat ze er geen maanden in zouden zitten. Denk dat ik en mijn medestudenten goed voor de uitstroom cijfers waren. Al vraag ik mij af hoe verplicht moeten werken op de sociale werkplaats net afgestudeerde hbo'ers en wo'ers gaat helpen aan een baan.
pi_197534112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Was na mijn studie een maand werkloos en kon de bijstand in. Werd direct in zo'n traject gezet. Was een mix van mensen die compleet kansloos waren en een groep waarvan je wist dat ze er geen maanden in zouden zitten. Denk dat ik en mijn medestudenten goed voor de uitstroom cijfers waren. Al vraag ik mij af hoe verplicht moeten werken op de sociale werkplaats net afgestudeerde hbo'ers en wo'ers gaat helpen aan een baan.
Ik nodigde types die net van HBO of uni kwamen en een bijstandsuitkering aan kwamen vragen altijd uit tijdens het zwerversspreekuur, zodat ze tussen het stinkende uitschot zaten.

Gewoon even duidelijk maken dat je als vers afgestudeerde daar niets te zoeken hebt.
pi_197534143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Was na mijn studie een maand werkloos en kon de bijstand in. Werd direct in zo'n traject gezet. Was een mix van mensen die compleet kansloos waren en een groep waarvan je wist dat ze er geen maanden in zouden zitten. Denk dat ik en mijn medestudenten goed voor de uitstroom cijfers waren. Al vraag ik mij af hoe verplicht moeten werken op de sociale werkplaats net afgestudeerde hbo'ers en wo'ers gaat helpen aan een baan.
Je bent toch niet verplicht een uitkering aan te vragen?
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:09:41 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197534751
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:27 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik snap het, was ironisch bedoeld, ik vind ook dat je samenleving moet accepteren dat je gewoon niet 100% van de mensen aan het werk krijgt. Hoe dat je precies moet regelen, weet ik niet. Maar acceptatie dat het niet een kwestie is van een schop onder de kont is misschien voor sommige ambitieuze wethouders en politici wel handig.
Ja op een of andere manier durven ze die conclusie gewoon niet te trekken omdat ze bang zijn een vrijbrief te geven om bij die groep te kunnen horen als ze geen zin hebben. Ik zou ook niet echt een antwoord weten hoe je dat goed moet inkaderen.
pi_197535008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dit gaat om zeer lastig bemiddelbare gevallen die heel lastig gewoon aan het werk te krijgen zijn. Vaak lui met een laag IQ en psychische problemen.
Daar hadden we ooit de sociale werkplaats voor. Voor dat deze werd wegbezuinigd in het kader van de participatiemaatschappij.

Voor de rest hebben we een ander concept dat ooit ook wel redelijk werkte: school. Waarom een duur project optuigen als er omscholings- of volwassenenonderwijs bestaat om mensen van de juist competenties te voorzien?
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:19:58 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197535028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt nog gaan werken als je al voldoende inkomsten hebt? De bijstand 30/40% verlagen lijkt me effectiever, dan is het noodzaak die de werkloze dwingt werkt te zoeken als aanvulling.
Dat is juist een recept tot permanente armoede, uitbuiting en onderdrukking.

Het is in geen enkel land succesvol, zo een benadering. Net zoals het afbreken van de rechtsbijstand en rechtsbescherming niet ervoor zorgt dat ze een stapje harder zetten voor hun werkgever.

En de bijstand is hier in dit land al meerdere keren verlaagd, en wordt as we speak verlaagd. Helpt helemaal niet.

https://www.psychological(...)utine-decisions.html

Wat dus wel helpt, is zoals ze het in Finland gedaan hebben.

twitter

twitter

twitter

twitter


Maar goed nieuws voor jullie en de naar beneden trappers: als het aan de topambtenaren werkgroep ligt gaat de bijstand nog eens 25% omlaag.

De realiteit is echter dat, dankzij beleid, het percentage 'onrendabelen' (en dat soort clichés) in de VS of VK veel hoger ligt dan pakweg Oostenrijk of Denemarken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:22:07 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197535088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:19 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Daar hadden we ooit de sociale werkplaats voor. Voor dat deze werd wegbezuinigd in het kader van de participatiemaatschappij.
Ja dat is een extreem domme beslissing geweest
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:32:40 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197535343
Ik vond zo even snel dit grafiekje, weliswaar van 2015 maar even geen zin om verder te zoeken



Quelle surprise: de 'sociale' landen met hun flexicurity model en lage armoede hebben de laagste langdurige werkloosheid (% van alle werkloosheid).

Mensen continu naar beneden trappen helpt niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:34:03 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_197535376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:59 schreef BlaZ het volgende:
Waarom zou je überhaupt nog gaan werken als je al voldoende inkomsten hebt?
Ik hoor al die veelverdieners roepen dat ze het werk zo leuk vinden en het niet voor het geld doen. Waarom zou dat voor arme mensen anders zijn dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197535480
Veel van die cliënten beunen nu vast zwart bij als stukadoor na de cursus, daar is momenteel veel vraag naar en die pakken rustig 20¤+ per uur.
Naast hun uitkering :9
pi_197535528
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vond zo even snel dit grafiekje, weliswaar van 2015 maar even geen zin om verder te zoeken

[ afbeelding ]

Quelle surprise: de 'sociale' landen met hun flexicurity model en lage armoede hebben de laagste langdurige werkloosheid (% van alle werkloosheid).

Mensen continu naar beneden trappen helpt niet.
Registreert de VS daar iets verkeerd, want die staan dan wel heel ver naar links. Ook het Verenigd Koninkrijk begrijp ik niet helemaal, die had ik ook rechts van Nederland verwacht in dit overzicht.

Zo zijn er wel meer trouwens, waarbij ik de armoede toch echt hoger inschat dan in Nederland, maar die wel een lager aandeel langdurige werkloosheid hebben. Er speelt dus meer mee.

Onder andere registratie, maar ook (vermoed ik) de aanwezigheid van aanbod van laaggeschoolde arbeid.
Sowieso is de registratie van werkeloosheid niet in alle landen hetzelfde en even betrouwbaar.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:48:18 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197535658
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Registreert de VS daar iets verkeerd, want die staan dan wel heel ver naar links. Ook het Verenigd Koninkrijk begrijp ik niet helemaal, die had ik ook rechts van Nederland verwacht in dit overzicht.

Zo zijn er wel meer trouwens, waarbij ik de armoede toch echt hoger inschat dan in Nederland, maar die wel een lager aandeel langdurige werkloosheid hebben. Er speelt dus meer mee.

Onder andere registratie, maar ook (vermoed ik) de aanwezigheid van aanbod van laaggeschoolde arbeid.
Sowieso is de registratie van werkeloosheid niet in alle landen hetzelfde en even betrouwbaar.
Natuurlijk zijn statistieken niet altijd even volledig en betrouwbaar (voor Nederland geldt dat met de inkomens en vermogensverdeling) maar dit is gewoon vrij 'simpel' de langdurige werkloosheid. Dus waar mensen voor een x-aantal jaren werkloos zijn. In dit geval volgens de OESO definitie 12 maanden of langer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197535717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn statistieken niet altijd even volledig en betrouwbaar (voor Nederland geldt dat met de inkomens en vermogensverdeling) maar dit is gewoon vrij 'simpel' de langdurige werkloosheid. Dus waar mensen voor een x-aantal jaren werkloos zijn. In dit geval volgens de OESO definitie 12 maanden of langer.
Maar dan moet je die wel registreren. En dan moet er dus een reden zijn om je te registreren.

Een land zonder werkloosheidsuitkering zal dus helemaal links komen te staan, want geen werklozen. Net als een land waar inwoners het wel lekker onderling oplossen omdat ze bij familie inwonen of op andere wijze het wel rooien. Bijvoorbeeld met zwart werken.

Ik zou dus voorzichtig zijn met de conclusies aan de hand van deze tabel.
  woensdag 20 januari 2021 @ 18:54:31 #50
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197535774
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar dan moet je die wel registreren. En dan moet er dus een reden zijn om je te registreren.

Een land zonder werkloosheidsuitkering zal dus helemaal links komen te staan, want geen werklozen. Net als een land waar inwoners het wel lekker onderling oplossen omdat ze bij familie inwonen of op andere wijze het wel rooien. Bijvoorbeeld met zwart werken.

Ik zou dus voorzichtig zijn met de conclusies aan de hand van deze tabel.

Dat zijn allemaal geen plausibele redenen waarom de relatief 'luxe' landen helemaal aan de linkerkant staan. Juist die landen staan ook bekend om hun betrouwbare micro-data.

Het wordt ook nog eens ondersteund door meer specifiek onderzoek, zoals de succesvolle aanpak van de dakloosheid (en ja, dat bespaart op de lange termijn geld en genereert geld).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197535797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zelfs de SP wil dit niet, maar ga vooral verder met je stroman.

We zijn in Nederland al decennia bezig met bijstand kutter en kutter te maken in plaats van wat positieve stimulatie. Zoals minimumloon omhoog bijvoorbeeld. Werken moet lonen niet? Nou niet als het aan onze centrum rechtse kabinetten ligt. Mensen worden nu als honden behandeld in de bijstand en als ze eruit komen dan missen ze de vernedering, maar krijgen ze er niet heel veel extra geld voor terug.
De tegenstanders van hogere uitkeringen zijn bang dat zij dan zelf langer en harder moeten werken. Die tegenstanders doen namelijk niets liever dan hele dagen sporten met begeleiding van goede artsen.
pi_197535859
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal geen plausibele redenen waarom de relatief 'luxe' landen helemaal aan de linkerkant staan. Juist die landen staan ook bekend om hun betrouwbare micro-data.

Het wordt ook nog eens ondersteund door meer specifiek onderzoek, zoals de succesvolle aanpak van de dakloosheid (en ja, dat bespaart op de lange termijn geld en genereert geld).
Het gaat niet om de betrouwbaarheid van de data, het gaat er om of die data er überhaupt is.

Ik zie er te veel landen tussenstand die er niet tussen horen volgens jouw redenatie en daar maakt dat ik moeite heb om de relatie te accepteren. Zeker omdat ik weet dat de werkeloosheid registratie alleen kan als mensen zich ook laten registreren. Daarom is er in Mexico vrijwel geen langdurige werkloosheid, bijvoorbeeld en staan de VS en het VK te ver naar links.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:08:25 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197536119
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoor al die veelverdieners roepen dat ze het werk zo leuk vinden en het niet voor het geld doen. Waarom zou dat voor arme mensen anders zijn dan?
Bij de veelverdieners geldt een comfortabel vangnet ook nog eens als een motivatie en "dat ze er niet helemaal uit liggen" en niet in de mentale overlevingsmodus geraken.

Tip: zo werkt het dus ook bij anderen. Er is in ieder geval nul bewijs dat de uitkeringen terugbrengen naar Spaans niveau de problemen vermindert. Integendeel, en de bijstand is al meerdere keren verlaagd. Het lijkt goedkoop maar is het niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197536290
quote:
8s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef TLC het volgende:
Uit onderzoek van de gemeente bleek van de zomer dat de bestuurders en medewerkers zichzelf te hoge salarissen en vergoedingen betaalden en dat er te veel was uitgegeven aan onder meer huur en inrichtingskosten. Er werd een reorganisatie doorgevoerd, maar die hielp niet.
Het irritante is dat dit overal zo werkt. Nederland is een "dienstverlener". En de bulk van die dienstverlening heeft te maken met dit soort geldverslindende (vanuit subsidies doorgaans) "projecten".

In het algemeen kun je zeggen dat het gros van die projecten uitsluitend bedoeld zijn om de organisatoren een royaal salaris te bezorgen. Verder is het niks en het faalt altijd zonder uitzondering. Gemeenten en lokale overheid trapt daar altijd weer in en trekt de knip. Zij hoeven nooit te bewijzen dat het nuttig is wat ze gaan doen en dat interesseert ook verder niemand. De overheid heeft dan weer iets leuks om geld aan uit te geven wegens het hartverwarmende initiatief. Due diligence (a.ka. onderzoek naar de haalbaarheid en het nut) wordt nooit gedaan wegens totale desinteresse in principe.

Echt zo teleurstellend wat een ontzettend faal-land Nederland is geworden. Het begint altijd als Dromen als een Reus en het komt altijd weer neer op Presteren als een Dwerg.

Echt boos kan ik daarom worden. In mijn eentje kan ik die bullshit projecten en in het algemeen de slappe slordige mentaliteit die het allemaal mogelijk maakt niet bestrijden helaas. En verder lijkt het de mensen ook niet te interesseren meer these days...

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 20-01-2021 19:30:03 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:33:28 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197536752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het gaat niet om de betrouwbaarheid van de data, het gaat er om of die data er überhaupt is.

Ik zie er te veel landen tussenstand die er niet tussen horen volgens jouw redenatie en daar maakt dat ik moeite heb om de relatie te accepteren. Zeker omdat ik weet dat de werkeloosheid registratie alleen kan als mensen zich ook laten registreren. Daarom is er in Mexico vrijwel geen langdurige werkloosheid, bijvoorbeeld en staan de VS en het VK te ver naar links.
Dus? Als we daar rekening mee houden dan steken de 'riante' landen er nog gunstiger bij af. Terwijl dus een Mexicaans beleid van voortdurend mensen opjagen en in de overlevingsmodus zetten weinig zoden aan de dijk zet, ook niet voor het land zelf.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:39:59 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197536912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het irritante is dat dit overal zo werkt. Nederland is een "dienstverlener". En de bulk van die dienstverlening heeft te maken met dit soort geldverslindende (vanuit subsidies doorgaans) "projecten".

In het algemeen kun je zeggen dat het gros van die projecten uitsluitend bedoeld zijn om de organisatoren een royaal salaris te bezorgen. Verder is het niks en het faalt altijd zonder uitzondering. Gemeenten en lokale overheid trapt daar altijd weer in en trekt de knip. Zij hoeven nooit te bewijzen dat het nuttig is wat ze gaan doen en dat interesseert ook verder niemand. De overheid heeft dan weer iets leuks om geld aan uit te geven wegens het hartverwarmende initiatief. Due diligence (a.ka. onderzoek naar de haalbaarheid en het nut) wordt nooit gedaan wegens totale desinteresse in principe.

Echt zo teleurstellend wat een ontzettend faal-land Nederland is geworden. Het begint altijd als Dromen als een Reus en het komt altijd weer neer op Presteren als een Dwerg.

Echt boos kan ik daarom worden. In mijn eentje kan ik die bullshit projecten en in het algemeen de slappe slordige mentaliteit die het allemaal mogelijk maakt niet bestrijden helaas. En verder lijkt het de mensen ook niet te interesseren meer these days...
Het gebeurt bij heel veel gemeenten (ook omdat de Rijksoverheid het allemaal een beetje stuurt en voorselecteert, waar je wel subsidie voor krijgt en waar niet) maar in het geval van een gemeente als Den Haag is er duidelijk sprake van nogal veel opportunisten en kortzichtige zonnekoninkjes in de gemeenteraad. Waar ze het niet zo nauw nemen met de ethiek. Beetje zoals Limburg. De Mos en de VVD die daar gezamenlijk de agenda en toonhoogte neerzetten, zeg maar.

Gek genoeg heeft op dit vlak de EU wel een zuiverende en positieve werking. Nederland stond ooit ook bekend als 'kartelparadijs' - daar heeft de EU een einde aan gemaakt (CDA en VVD niet blij). Met dalende consumentenprijzen als gevolg. En zo zijn er wel meer voorbeelden van waar de EU de 'handel in invloed' (Nederland heeft dat verdrag niet getekend...) onder druk zet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197537021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus? Als we daar rekening mee houden dan steken de 'riante' landen er nog gunstiger bij af. Terwijl dus een Mexicaans beleid van voortdurend mensen opjagen en in de overlevingsmodus zetten weinig zoden aan de dijk zet, ook niet voor het land zelf.
Euh nee, want je weet niet welke landen je er op dat soort gronden uit kunt filteren.
pi_197537305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gebeurt bij heel veel gemeenten (ook omdat de Rijksoverheid het allemaal een beetje stuurt en voorselecteert, waar je wel subsidie voor krijgt en waar niet) maar in het geval van een gemeente als Den Haag is er duidelijk sprake van nogal veel opportunisten en kortzichtige zonnekoninkjes in de gemeenteraad. Waar ze het niet zo nauw nemen met de ethiek. Beetje zoals Limburg. De Mos en de VVD die daar gezamenlijk de agenda en toonhoogte neerzetten, zeg maar.

Gek genoeg heeft op dit vlak de EU wel een zuiverende en positieve werking. Nederland stond ooit ook bekend als 'kartelparadijs' - daar heeft de EU een einde aan gemaakt (CDA en VVD niet blij). Met dalende consumentenprijzen als gevolg. En zo zijn er wel meer voorbeelden van waar de EU de 'handel in invloed' (Nederland heeft dat verdrag niet getekend...) onder druk zet.
In zijn algemeenheid zou je kunnen zeggen dat de Oprechte mens met Hart voor de Zaak, die het beste voor heeft met Equality for All geen enkele kans maakt meer. En totaal niet bestand is tegen deze boerenslimheid en mogelijk gewoon pure slechtheid van degenen die op de juiste plaats zitten en aan de touwtjes trekken... :) Zoals we weer zien in dit topic van dienst. De Graaiers zijn aan de macht en zij worden ondersteund door de VVD die straks weer 60% van de stemmen krijgt. Kansloos hopeloos. Of was dat al genoemd in de volgende alinea? :)

Zo zonde. We hadden een hartstikke mooie voorbeeldige maatschappij kunnen hebben. Maar die is kapot en kansloos, hopeloos. Mogelijk dat God hier nog kan ingrijpen maar dat lijkt me dan weer niet zo waarschijnlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:54:47 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197537342
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Euh nee, want je weet niet welke landen je er op dat soort gronden uit kunt filteren.
Je doet aan rookgordijnen.

Punt blijft dat in dit soort 'sociale' landen (met dito uitgaven) dus de langdurige werkloosheid zeer laag ligt, wat verder wordt ondersteund door specifieke groepen zoals de daklozen. Finland kwam erachter dat het neoliberale recept voor armoede niet werkt en gooide het roer om, met succes.

Je hebt niet aannemelijk gemaakt - en zelfs niet geclaimd - waarom dat percentage niet zal kloppen en te laag ligt. Is ook geen reden toe, omdat juist daar de data van een hoge kwaliteit is. Dat het voor Mexico en de VS er minder betrouwbaar bij ligt is niet zo relevant, tenzij het aannemelijk is dat ze helemaal aan de linkerkant komen te staan (dus in werkelijkheid een extreem lage langdurige armoede). Maar daar is geen sprake van.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197537518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:46 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Je bent toch niet verplicht een uitkering aan te vragen?
Je krijgt geen bijstand met een dikke spaarrekening en we geven andere volwassenen ook een uitkering, zelfs al kunnen ze weer terug bij mama en papa gaan wonen.
pi_197537552
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je doet aan rookgordijnen.

Punt blijft dat in dit soort 'sociale' landen (met dito uitgaven) dus de langdurige werkloosheid zeer laag ligt, wat verder wordt ondersteund door specifieke groepen zoals de daklozen. Finland kwam erachter dat het neoliberale recept voor armoede niet werkt en gooide het roer om, met succes.

Je hebt niet aannemelijk gemaakt - en zelfs niet geclaimd - waarom dat percentage niet zal kloppen en te laag ligt. Is ook geen reden toe, omdat juist daar de data van een hoge kwaliteit is. Dat het voor Mexico en de VS er minder betrouwbaar bij ligt is niet zo relevant, tenzij het aannemelijk is dat ze helemaal aan de linkerkant komen te staan (dus in werkelijkheid een extreem lage langdurige armoede). Maar daar is geen sprake van.
Ik doe niet aan rookgordijnen, jij trekt conclusies op basis van een grafiek waarbij de achterliggende data niet vanuit dezelfde parameters is opgesteld. Daar trek je vervolgens conclusies uit omdat die lijken te stroken met andere informatie die je hebt.

Ik wil best geloven dat de situatie in bijvoorbeeld Finland en andere landen die je noemt beter is, zelfs tot aan het punt dat mensen minder lang werkloos zijn in die landen. Ik stel alleen dat je dat niet uit deze grafiek kunt concluderen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:03:55 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197537617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In zijn algemeenheid zou je kunnen zeggen dat de Oprechte mens met Hart voor de Zaak, die het beste voor heeft met Equality for All geen enkele kans maakt meer. En totaal niet bestand is tegen deze boerenslimheid en mogelijk gewoon pure slechtheid van degenen die op de juiste plaats zitten en aan de touwtjes trekken... :) Zoals we weer zien in dit topic van dienst. De Graaiers zijn aan de macht en zij worden ondersteund door de VVD die straks weer 60% van de stemmen krijgt. Kansloos hopeloos. Of was dat al genoemd in de volgende alinea? :)

Zo zonde. We hadden een hartstikke mooie voorbeeldige maatschappij kunnen hebben. Maar die is kapot en kansloos, hopeloos. Mogelijk dat God hier nog kan ingrijpen maar dat lijkt me dan weer niet zo waarschijnlijk.
Het is een wisselwerking tussen mensen en systemen. Helaas slopen de mensen (een paar mensen...) ook de systemen, wat mensen weer een bepaalde kant op duwt. Zoals anderen hebben opgemerkt: dit kan ook gewoon via de sociale werkplaats, het UWV (naar Nordic model) of het reguliere onderwijs gaan. Maarja, het moet allemaal flexibel, ad hoc, snel en dynamisch... en mensen moeten even kunnen graaien. Jan met de pet wordt door ingehuurde privé-detectives, van belastinggeld, tot wel 97 keer geobserveerd, en dit gaat even met een pennestreek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197537626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je krijgt geen bijstand met een dikke spaarrekening en we geven andere volwassenen ook een uitkering, zelfs al kunnen ze weer terug bij mama en papa gaan wonen.
Je bent gewoon een stumper als je na je HBO of universitaire opleiding meteen een uitkering aanvraagt.

Baantjes genoeg waar je ter overbrugging naar een baan die bij je opleiding past zo kunt instromen. Dat had je ook al ruim voor je afstuderen kunnen regelen.
pi_197544830
En hoe moeilijk is het om in een contract op te laten nemen dat minimaal 70% van de doelstelling gehaald moet worden, anders betaal je alles tot op de laatste cent terug. Maak een paar man van dit initiatief hoofdverantwoordelijk en wellicht ontstaan er dan wat minder van dit soort louche ondernemingen. Dit is gewoon diefstal.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:48:29 #65
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197544881
Wel gaaf. Ik ben het een keer, grotendeels, met Klopkoek eens! O+ :*
Dat deze dag nog mocht komen. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')