abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:31:38 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197526299
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:32:11 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197526315
Topictitel geïnspireerd op exodes laatste post.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197526523
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef Clubsoda het volgende: [..] In mijn optiek heeft het niet zoveel te maken met 'solidariteit met de zwakkeren' maar alles met het niet overbelasten van de zorg. Bedenk wat er gebeurt als je- ik noem maar wat doemscenario's - een knobbeltje in je borst vindt of je kind wordt aangereden door een auto of je vader een hartinfarct in een volkomen overbelast zorgsysteem. Het gaat ons allemaal direct aan.
Dan ben je toch een zwakkere? O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197526620
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Niet om te snitchen, maar ik hoop wel echt dat de overheid eens heel goed naar eigen werknemers gaat kijken, ik ken echt zoveel mensen die ambtenaar zijn, op alle niveaus, die zitten al thuis sinds maart en doen echt naar eigen zeggen geen fluit, met hun topsalarissen. Dat is toch echt een beetje fishy :')
Dat vind ik best wonderlijk. Al mijn collega's zitten al sinds maart voornamelijk thuis (ik ben zelf welgeteld 1x op kantoor geweest) en de meesten werken zich drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te boksen met de beperkingen die voor allerlei werkzaamheden gelden, die toch moeten worden uitgevoerd. Datzelfde hoor ik van onze soortgenoten in de CULSC.
Maakt me wel nieuwsgierig naar de ambtenaren die jij kent. Of vooral naar hun organisaties eigenlijk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197526788
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vind ik best wonderlijk. Al mijn collega's zitten al sinds maart voornamelijk thuis (ik ben zelf welgeteld 1x op kantoor geweest) en de meesten werken zich drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te boksen met de beperkingen die voor allerlei werkzaamheden gelden, die toch moeten worden uitgevoerd. Datzelfde hoor ik van onze soortgenoten in de CULSC.
Maakt me wel nieuwsgierig naar de ambtenaren die jij kent. Of vooral naar hun organisaties eigenlijk.
Hier ook best druk.. Heb ook helemaal niet het idee dat mijn collega s zitten te lapzwanzen..
Ik heb wel wat extra verlof gekocht omdat ik t anders niet red met de kinderen (hoewel t niet echt werkt, want de hoeveelheid werk blijft natuurlijk)..

(misschien ligt t eraan dat ik ook al geen topsalaris krijg jammergenoeg)

zijn leraren trouwens ook geen ambtenaren?
pi_197526909
Mijn collega zei van de week dat ze echt de motivatie even niet meer had..
En mijn man zat gisteren flink te mokken. Die wil de schuur gaan doen, maar ja alle bouwmarkten dicht. Uit pure frustratie alles maar online besteld. Hopelijk kan ie het weekend beginnen met isoleren van de vloer van de schuur.

Tja avondklok. Mij boeit het eerlijk gezegd niet, ik ga toch bijna de deur niet uit. Beperken van bezoek vind ik wel stom. Want nu mag mijn moeder wel naar ons komen, maar wij niet naar haar terwijl we met zelfde aantal personen zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197526927
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dan ben je toch een zwakkere? O-)
Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Hulp nodig hebben als je een auto gekopt hebt: :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197526955
avondklok baal ik van.. Ik loop 3x in de week hard ná 20.00.. Even weg uit de drukte van werk en kinderen.. Ook vaak nog even een ommetje wandelen, manlief gaat ook vaak even (om de beurt uiteraard zodat er altijd iemand thuis is). Maar dat krijg ik er naast werk en de kinderen niet meer bij gepropt.. Alleen in t weekend kan t overdag..
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:08:00 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197526995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:26 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk... je zou bijvoorbeeld prima een feest met duizenden mensen onder de 30 jaar kunnen geven. De kans dat ze ernstig ziek worden is klein, en als mensen onder de 30 dat risico willen nemen, moeten ze dat zelf kunnen beslissen. Als ze dan daarna 10 dagen in quarantaine gaan! Maarja, te veel deelnemers aan zo'n feest zullen dat niet willen of kunnen, waarmee zulke mogelijkheden gelijk vervallen.
Meen je dit echt?? :o
Dat gaat toch nooit goed? Dan gaat zo’n groot deel v d groep zich niet aan de quarantaine houden....
Want ‘onder de 30 toch? Dus mij maak je niks.’
***
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:10:09 #10
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197527030
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:08 schreef BE het volgende:

[..]

Meen je dit echt?? :o
Dat gaat toch nooit goed? Dan gaat zo’n groot deel v d groep zich niet aan de quarantaine houden....
Want ‘onder de 30 toch? Dus mij maak je niks.’
Ja dat zeg ik... het zou kunnen omdat corona geen groot gevaar is voor deze groep ALS ze zich daarna afzonderen van mensen voor wie het wel een gevaar is. Maar dat doen ze natuurlijk niet, dus daarmee vervallen heel veel mogelijkheden om mensen meer vrijheden te geven.
Hetzelfde geldt voor scholen: de meeste kinderen hebben er geen last van, dus scholen kunnen open. Maar op scholen zijn er ook oudere leraren, en de kinderen hebben ouders en grootouders, dus dan wordt het meteen een stuk lastiger.
Kortom, ik weet het ook niet...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:13:25 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197527081
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
avondklok baal ik van.. Ik loop 3x in de week hard ná 20.00.. Even weg uit de drukte van werk en kinderen.. Ook vaak nog even een ommetje wandelen, manlief gaat ook vaak even (om de beurt uiteraard zodat er altijd iemand thuis is). Maar dat krijg ik er naast werk en de kinderen niet meer bij gepropt.. Alleen in t weekend kan t overdag..
Kan je niet van iemand een hond lenen?
KuikenGuppy
pi_197527084
Inzet kabinet: avondklok vanaf vrijdagavond van 20.30 uur tot 04.30 uur - https://nos.nl/l/2365196
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197527103
Leraren zijn ambtenaren ja, mijn vriendin zei vorige week iets over ambtenaren en toen zei ik: en jij dan?! Ze had hem zelf niet door geloof ik _O-

En ik baal, B is onder behandeling van een kinderarts vanwege zijn astma en allergien. Wij zouden nog 1 afsluitend gesprek hebben, telefonisch, en dan weer terug naar de huisarts verder. Maar dat afsluitende gesprek zou vorige week maandag plaatsvinden, gesprek gemist, geen idee hoe laten ze zouden bellen en ook nog eens anoniem. Die dag zelf maar eens gebeld en we zouden opnieuw gebeld worden. Nog steeds niets.
We willen graag overleggen omdat we toch een afspraak willen bij een dietiste voor B. Hij heeft de laatste weken vaker buikpijn en last van diarree. De allergien zijn opzij geschoven omdat jij geen klachten had, maar nu willen we toch dat er kritisch naar gekeken wordt. Echt al 10 keer gebeld maar het lukt gewoon niet om de juiste te spreken, pffff.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:16:22 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197527150
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik... het zou kunnen omdat corona geen groot gevaar is voor deze groep ALS ze zich daarna afzonderen van mensen voor wie het wel een gevaar is. Maar dat doen ze natuurlijk niet, dus daarmee vervallen heel veel mogelijkheden om mensen meer vrijheden te geven.
Hetzelfde geldt voor scholen: de meeste kinderen hebben er geen last van, dus scholen kunnen open. Maar op scholen zijn er ook oudere leraren, en de kinderen hebben ouders en grootouders, dus dan wordt het meteen een stuk lastiger.
Kortom, ik weet het ook niet...
Ah, sorry, ik dacht dat je bedoelde dat het wel zou kunnen omdat mensen zich daar dan aan zouden houden.
***
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:16:24 #15
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197527152
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vind ik best wonderlijk. Al mijn collega's zitten al sinds maart voornamelijk thuis (ik ben zelf welgeteld 1x op kantoor geweest) en de meesten werken zich drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te boksen met de beperkingen die voor allerlei werkzaamheden gelden, die toch moeten worden uitgevoerd. Datzelfde hoor ik van onze soortgenoten in de CULSC.
Maakt me wel nieuwsgierig naar de ambtenaren die jij kent. Of vooral naar hun organisaties eigenlijk.
Degenen die ik ken werken voor verschillende gemeentes in verschillende functies en voor een ministerie, die laatste heeft wel een veel hogere functie en die doet ook nog wel het meest.
Er zijn leerplichtambtenaren bij, kan me wel indenken dat die niks te doen hebben nu, maar ook echt andere functies.
Edit: en ik heb geen vrienden met kinderen op de basisschool of jonger.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:17:19 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197527172
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:14 schreef exode het volgende:
Leraren zijn ambtenaren ja
Nee hoor, al een jaar niet meer ;).

https://www.rijksoverheid(...)t-openbaar-onderwijs
KuikenGuppy
pi_197527190
Dat anoniem bellen is omdat we massaal thuis zitten en met onze eigen telefoons bellen. Ik vind mijn patiënten heel lief maar ik hoef ze niet allemaal mijn nummer te geven ;) Ik zeg dat er wel bij en probeer altijd een tijdstip af te spreken want het is inderdaad heel onhandig. Veel ziekenhuizen werken inmiddels ook met een elektronisch patiëntendossier waar je zelf in kan en daarin kun je vaak ook berichten aan zorgverleners sturen of een verzoek om een afspraak. Werkt bij ons heel fijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197527195
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan je niet van iemand een hond lenen?
helaas.. geen kennissen met honden (en sowieso worden honden en ik niet zo gelukkig van elkaar)

oh en t lijkt of ik nu niets te doen heb.. klopt ook, ik ben vrij vandaag en probeer al een uur mijn zoon zijn 4 blaadjes veilig leren lezen te laten maken, hij heeft al 1 blz volledig onleesbaar af)

[ Bericht 15% gewijzigd door watmoetikkiezen op 20-01-2021 13:23:44 ]
pi_197527206
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Omdat het anders overlapt met de inauguratie van Biden, en dan kijken er minder mensen. Las ik ergens, en vond ik wel logisch klinken.
Ja dat is idd wel een logische verklaring, helemaal niet bij stil gestaan
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:19:42 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197527227
Voor een diëtist heb je geen verwijzing nodig exode!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197527458
Ik vond dit wel een mooi stuk over de communicatie of het ontbreken daarvan nu:
https://www.parool.nl/col(...)l&utm_source=twitter

Die avondklok heeft bijvoorbeeld ook grote gevolgen voor het buiten sporten van jongeren. Dat doen ze nu expres vrij laat zodat de jongere kinderen eerst kunnen. Dan zou je zeggen 'trek alles naar de middag' maar de trainers zijn vaak ouders en die moeten werken...
Het bezoekverbod is een kwestie van anders uitleggen. Nee je moet niet elke dag twee andere mensen zien en ja je moet afstand houden. Kies daarom voor de bubbel gedachte. Ik zie al tijden alleen mijn ouders en mijn zusje. Alles op afstand, dus weinig kans op besmetting. Nu mag ik nog wel met mijn kinderen naar mijn ouders, maar niet meer met mijn man. Ja duh, dat besmettingsrisico wordt er niet anders op.

En echt, ik ben echt voor het beschermen van de zorg, maar potverdorie ga dan ook eens dingen slim aanpakken. Vaccineer elke dag, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk ipv zo zorgvuldig mogelijk. En zorg dat het bij de juiste mensen terecht komt. Zus is verpleeghuisarts, maar helaas pindakaas, de vaccinaties zijn op. Persoon aan de telefoon 'ja we hadden deze aantallen niet verwacht' |:( Nu is het wachten tot er nieuwe vaccins zijn en niemand weet wanneer. En ondertussen lopen de besmettingen in verpleeghuizen op...

Voor de vervolgschade houd ik mijn hart vast, bijvoorbeeld in het onderwijs, daar gaan mensen omvallen, zowel docenten als jongeren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197527463
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee hoor, al een jaar niet meer ;).

https://www.rijksoverheid(...)t-openbaar-onderwijs
Ga jij nou zeggen dat ik naar mijn vriendin moet lopen om te zeggen dat ze gelijk had?
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:30:24 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197527466
Ik snap trouwens heel goed dat iedereen hier en overal ventileert wat ie van een avondklok vindt vanuit het perspectief 'het raakt me wel of niet'.

Maar waar ik echt benieuwd naar ben, is of het werkt. Als ze daar de afgelopen dagen zo hard over hebben nagedacht, en hun conclusie is dat het werkt, dan moet het maar. Want met de huidige maatregelen gaat de huidige piek wel de goede kant op maar die nieuwe mutaties lijken toch andere koek. En dan bedoel ik dat het in stand houden van de gezondheidszorg op het spel staat, wat Clubsoda in het vorige topic wat mij betreft goed benoemde.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197527500
Het is alleen niet handig als een OMT lid weer gaat roepen dat het niet werkt 8)7
https://www.rtlnieuws.nl/(...)net-omt-besmettingen

Wat eigenlijk ook maar weer bewijst dat een OMT lid geen politicus is en zeker geen communicatiedeskundige. Sowieso het hele actualiteiten en talkshow circus veroorzaakt bijzonder veel ruis op de lijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197527516
Nieuwe afspraak gelukt! Telefonisch consult met kinderarts ingepland. We mochten ook langskomen omdat we dus toch wat zorgen hebben, maar ik vind telefonisch echt prima in dit geval.

Lemijn, ja maar we moesten eerst nog verder in overleg met de kinderarts, zijn lijst met allergieën is volgens de test lang namelijk. Zal nu wel doorverwijzing naar diëtiste worden uiteindelijk.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:32:33 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197527518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Het is alleen niet handig als een OMT lid weer gaat roepen dat het niet werkt 8)7
Nee dat vond ik ook vrij lomp. Je kan ook een keer je mond houden als je mening wordt gevraagd...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197527540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:26 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk... je zou bijvoorbeeld prima een feest met duizenden mensen onder de 30 jaar kunnen geven. De kans dat ze ernstig ziek worden is klein, en als mensen onder de 30 dat risico willen nemen, moeten ze dat zelf kunnen beslissen. Als ze dan daarna 10 dagen in quarantaine gaan! Maarja, te veel deelnemers aan zo'n feest zullen dat niet willen of kunnen, waarmee zulke mogelijkheden gelijk vervallen.
Okee maar zelfs als ze in quarantaine zouden gaan allemaal is dit toch een belachelijk slecht idee... De kans op besmetting op een feest waar duizenden mensen dicht op elkaar staan is toch vele malen groter dan wanneer iedereen thuis blijft??

Dan gaan er echt wel mensen op de IC belanden en daar is het al druk...

Dus nee, ook als je als 30er het zelf wilt en bereid bent tot quarantaine dan lijkt het mij een verdomd slecht plan :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197527589
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 20 januari 2021 13:29 schreef mefke79 Ja duh, dat besmettingsrisico wordt er niet anders op.


nou ja, hoe meer mensen in 1 huis, hoe minder makkelijk je afstand kan houden natuurlijk. Dus ik snap het wel :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197527607
Ik grapte zoiets al over demonstraties. Als je niet gelooft in corona en je wilt demonsteren, prima. Ga naar Ahoy, neem slaapspullen en zo mee, middagje gezellig demonsteren en daarna, gezellig met z'n allen, in quarantaine tot 5 dagen na de laatste besmetting *O*

Flauwekul natuurlijk, maar in feite is dat wel de enige manier waarop ze veilig kunnen demonsteren als ze geen afstand houden en ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 demonstrant is die nu zo denkt
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197527613
Ik vind het vooral knap dat iedereen (niet hier maar de wappies zeg maar) denkt dat ze zelf onaanstastbaar zijn. Bij mij was de trigger van alle restschade mijn huisstofmijtallergie. Blijkbaar heb je dan bij longinfecties meer kans op gevolgschade. Ik was allang vergeten dat ik die allergie heb omdat ik er nauwelijks last van heb.

Mijn overbuurman is een fitte 40er, veel sporten, 0 gezondheidsissues, geen medicijnen. Loopt nu 8 maanden na Covid bij een longarts, cardioloog en fysio. Die mensen komen niet in de statistieken terecht.
pi_197527626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ja, hoe meer mensen in 1 huis, hoe minder makkelijk je afstand kan houden natuurlijk. Dus ik snap het wel :Y
Dat ligt natuurlijk ook maar net aan de ruimte die je hebt. Ik kan in mijn huis en in hun huis prima afstand houden. Beter dan met twee of drie in een kamertje in een verpleeghuis en dat mag ook...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197527636
Ik snap al sinds het begin de regels rondom sociale contacten niet. Een bubbel klinkt zoveel logischer.
Mijn schoonouders hielden zich ook netjes aan de regels. Sommige weken elke dag bij andere mensen op bezoek. Handig!
pi_197527644
En ik ben opstandig vandaag merk ik. Ik kreeg net een chatbericht van een collega dat een andere collega weer eens een factuur van mijn leverancier had afgewezen. Zij schreef Betty wijst echt alles af he? Dus ik antwoord 'zielig voor haar man'.

Kortom ik stop even met werken en ga naar buiten. O-)
pi_197527664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap al sinds het begin de regels rondom sociale contacten niet. Een bubbel klinkt zoveel logischer.
Mijn schoonouders hielden zich ook netjes aan de regels. Sommige weken elke dag bij andere mensen op bezoek. Handig!
Wij hebben dus zelf bubbels gecreëerd maar dat kan in ons geval alleen nu met de schoolsluiting. Anders zitten er nogal wat gaten in onze bubbels.
pi_197527670
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:36 schreef exode het volgende:
Ik vind het vooral knap dat iedereen (niet hier maar de wappies zeg maar) denkt dat ze zelf onaanstastbaar zijn. Bij mij was de trigger van alle restschade mijn huisstofmijtallergie. Blijkbaar heb je dan bij longinfecties meer kans op gevolgschade. Ik was allang vergeten dat ik die allergie heb omdat ik er nauwelijks last van heb.

Mijn overbuurman is een fitte 40er, veel sporten, 0 gezondheidsissues, geen medicijnen. Loopt nu 8 maanden na Covid bij een longarts, cardioloog en fysio. Die mensen komen niet in de statistieken terecht.
Jep, hier thuis ook eentje. Compleet foute ademhaling aangeleerd door corona, zie er maar weer vanaf te komen. Terwijl mijn vader (68 jaar) binnen 6 weken weer zo fit als een hoentje was.
Overigens, ze komen wel in de statistieken als ze herstelzorg na covid krijgen van de zorgverzekering, dan zin ze op basis van de codes eruit te halen. Naar die cijfers ben ik wel eens benieuwd, hoeveel mensen dat zijn en wat hun kenmerken zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:02:08 #36
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197528244
Gelukkig is Irma er weer bij <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:05:54 #37
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197528381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Het is alleen niet handig als een OMT lid weer gaat roepen dat het niet werkt 8)7
https://www.rtlnieuws.nl/(...)net-omt-besmettingen

Wat eigenlijk ook maar weer bewijst dat een OMT lid geen politicus is en zeker geen communicatiedeskundige. Sowieso het hele actualiteiten en talkshow circus veroorzaakt bijzonder veel ruis op de lijn.
Inmiddels is ie van mening veranderd, nadat hij de laatste cijfers van het Rivm had gezien (stond op nos). Maar idd, de tegenstrijdige info helpt echt niet mee.
Volgens Van Dissel verlaagt de avondklok de r met 9-13%, maarja, dat soort voorspellingen heeft er wel vaker naast gezeten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197528509
Van Dissel is niet meer zo geloofwaardig inderdaad.

Ah, wel extra testen voor het buitenland en verplichte quarantaine. Die vind ik dan wel weer logisch. O en dan kost dat weer een paar weken en dat lossen we op met een vliegverbod vanaf zaterdag. Blijven de boten wel varen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197528560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:37 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk ook maar net aan de ruimte die je hebt. Ik kan in mijn huis en in hun huis prima afstand houden. Beter dan met twee of drie in een kamertje in een verpleeghuis en dat mag ook...
nee dat ligt niet aan de ruimte. In elke ruimte is het makkelijker afstand houden als je met minder mensen. Ook als het al heel makkelijk is met 4 wordt het nog iets makkelijker met 3.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:17 #40
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197528738
Lekker slim dat het na het weekend in gaat, want de mensen voor wie die maatregels bedoeld zijn gaan dan nog ff lekker het hele weekend los natuurlijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197528874
quote:
12s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Hulp nodig hebben als je een auto gekopt hebt: :')
Losah
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197528954
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik... het zou kunnen omdat corona geen groot gevaar is voor deze groep ALS ze zich daarna afzonderen van mensen voor wie het wel een gevaar is.
Ik vind dit nogal een twijfelachtige uitspraak. Heb al zat verhalen gehoord van mensen onder de 30 die misschien wel niet dood zijn, maar er wel weken uit gelegen hebben door corona. Ook niet per se een feestje voor ze zelf, hun omgeving of hun werkgevers.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197528977
Poezel heeft het toch niet gered :'( . Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard :'( :'( :'( . Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten :') . En wanneer we een nieuwe poes gingen kopen. Heel andere belevingswereld nog _O- ).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197529027
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nee dat ligt niet aan de ruimte. In elke ruimte is het makkelijker afstand houden als je met minder mensen. Ook als het al heel makkelijk is met 4 wordt het nog iets makkelijker met 3.
Tuurlijk wel. Met vier mensen op 16m is echt moeilijker dan met 4 mensen op 32m2. Ik zit letterlijk aan de andere kant van de kamer bij mijn ouders, dan zit ik op ruim 2,5 meter.
Hetzelfde principe bij ons in de klassen (voor de lockdown) dan kan er in een normaal klaslokaal ook ineens maar 50% van de mensen, anders heb je geen anderhalve meter aan alle kanten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197529036
quote:
9s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
Poezel heeft het toch niet gered :'( . Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard :'( :'( :'( . Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten :') . En wanneer we een nieuwe poes gingen kopen. Heel andere belevingswereld nog _O- ).
Gecondoleerd ;( sterkte! :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197529038
Ah, tot 4:30 dus.
Betekent dat ik dus wél een werkgeversverklaring moet hebben voor de nachtdienst, die eindigt 4:00 uur. Het is een poepeindje naar huis, amper 10 minuten met de auto, maar laat ik geen risico nemen. :') Mij kennende kom ik net politie tegen.
pi_197529057
Och gossie Phaidra, dat is sneu. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197529067
Sterkte @Phaidra !
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197529088
@Phaidra Wat een verdriet. Arm poesje, arme jullie. :* Sterkte.
pi_197529164
Ah wat sneu Phaidra, sterkte vooral voor de 8jarige!
pi_197529165
Veel sterkte Phaidra!
pi_197529176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:32 schreef exode het volgende:
Nieuwe afspraak gelukt! Telefonisch consult met kinderarts ingepland. We mochten ook langskomen omdat we dus toch wat zorgen hebben, maar ik vind telefonisch echt prima in dit geval.

Lemijn, ja maar we moesten eerst nog verder in overleg met de kinderarts, zijn lijst met allergieën is volgens de test lang namelijk. Zal nu wel doorverwijzing naar diëtiste worden uiteindelijk.
Waarom kinderarts/diëtist en niet allergoloog? Die laatste lijkt mij de aangewezen arts om over allergieën te praten. Die weet er tenminste echt vanaf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197529242
Thanks O+. Het komt goed. De jongens zijn nu met opa & oma een rondje wandelen in het bos. We hebben ze niet meer live gezien sinds Sinterklaas, dus dat is wel een fijne afleiding voor ze.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197529292
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom kinderarts/diëtist en niet allergoloog? Die laatste lijkt mij de aangewezen arts om over allergieën te praten. Die weet er tenminste echt vanaf.
Dat wordt het wellicht ook, we gaan het horen tijdens het consult. Kinderarts is hij al in behandeling en bij longverpleegkundige ook vanwege zijn astma met name.
pi_197529487
Wat sneu Phaidra. ;( Sterkte!
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:35:42 #56
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197529665
@Phaidra, neeeee wat verdrietig ;( Veel sterkte!
pi_197529790
Wat verdrietig @Phaidra ;( Veel sterkte! :*
pi_197530061
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap trouwens heel goed dat iedereen hier en overal ventileert wat ie van een avondklok vindt vanuit het perspectief 'het raakt me wel of niet'.

Maar waar ik echt benieuwd naar ben, is of het werkt. Als ze daar de afgelopen dagen zo hard over hebben nagedacht, en hun conclusie is dat het werkt, dan moet het maar. Want met de huidige maatregelen gaat de huidige piek wel de goede kant op maar die nieuwe mutaties lijken toch andere koek. En dan bedoel ik dat het in stand houden van de gezondheidszorg op het spel staat, wat Clubsoda in het vorige topic wat mij betreft goed benoemde.
Nou ja, ik hoor de eerste reacties van mensen (die zich hiervoor ook al niet aan maatregelen hielden) al zeggen dat ze dan maar met groepen gaan logeren. Of gewoon wat eerder beginnen met hun feestje en het doortrekken tot ‘s morgens ;(

En ik snap alle maatregelen en de verscherping, maar ik denk dat het probleem vooral groter wordt voor mensen die zich al aan de maatregelen hielden en dat nu weer gaan doen. De mensen die toch niet meedoen gaan zich nu niet ineens wel aanpassen, ben ik bang.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:46:21 #59
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197530072
Jongenssss ik kreeg een prachtig armbandje van die geweldige man van mij, met een beetje moedermelk van na Elva (ligt nog steeds in de vriezer) in een bedeltje 'gegoten' als het ware O+ Het is zo mooi! Alleen kan ik 'm nooit buitenshuis dragen, want veel te bang dat het kwijt raakt. :') Maar toch: O+

In other news: we hebben geen punten gescoord vanmorgen bij juf. Sticker mag compacten en hoeft niet alle instructie mee te doen, prima. Vanmorgen, 10 minuten nadat de rekenles was begonnen, besloot hij dat hij toch wel mee wilde doen. Man vindt dat niet zo tof, maakt dat vrij duidelijk, maar Sticker heeft daar geen boodschap aan. Hij komt de les in, juf vraagt waarom hij zo laat is, en hij zegt na een lange stilte heel timide 'Papa was heeeeelll boos op mij...' -O- }:| :')

Dat wordt een gezellig oudergesprek binnenkort *O*
pi_197530223
Phaidra, sterkte. Wat een verdriet kan dat zijn ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197530397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Jongenssss
:o :o :o :o :o
Ik zie nu pas jouw subtitel
:o :o :o :o :o
Jezus
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197530486
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Jongenssss ik kreeg een prachtig armbandje van die geweldige man van mij, met een beetje moedermelk van na Elva (ligt nog steeds in de vriezer) in een bedeltje 'gegoten' als het ware O+ Het is zo mooi! Alleen kan ik 'm nooit buitenshuis dragen, want veel te bang dat het kwijt raakt. :') Maar toch: O+

In other news: we hebben geen punten gescoord vanmorgen bij juf. Sticker mag compacten en hoeft niet alle instructie mee te doen, prima. Vanmorgen, 10 minuten nadat de rekenles was begonnen, besloot hij dat hij toch wel mee wilde doen. Man vindt dat niet zo tof, maakt dat vrij duidelijk, maar Sticker heeft daar geen boodschap aan. Hij komt de les in, juf vraagt waarom hij zo laat is, en hij zegt na een lange stilte heel timide 'Papa was heeeeelll boos op mij...' -O- }:| :')

Dat wordt een gezellig oudergesprek binnenkort *O*
De like was voor het eerste deel :+. Wat enorm lief!

Tweede deel is minder :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:04:17 #63
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197530635
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:o :o :o :o :o
Ik zie nu pas jouw subtitel
:o :o :o :o :o
Jezus
:7 Heb je meteen geklikt en gekocht of is dat toeval? :D
pi_197530871
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

:7 Heb je meteen geklikt en gekocht of is dat toeval? :D
Nee niet je sig, dat was ik niet. Je beter bekend als :X
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197530897
quote:
9s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
Poezel heeft het toch niet gered :'( . Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard :'( :'( :'( . Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten :') . En wanneer we een nieuwe poes gingen kopen. Heel andere belevingswereld nog _O- ).
Sterkte.
Hier is er een laatst overleden. En Sac wilde hem ook wel opzetten of klonen. Ze mist hem nog steeds.
pi_197531115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Met vier mensen op 16m is echt moeilijker dan met 4 mensen op 32m2. Ik zit letterlijk aan de andere kant van de kamer bij mijn ouders, dan zit ik op ruim 2,5 meter.
Hetzelfde principe bij ons in de klassen (voor de lockdown) dan kan er in een normaal klaslokaal ook ineens maar 50% van de mensen, anders heb je geen anderhalve meter aan alle kanten.
Ja, in een grotere ruimte is het makkelijker afstand nemen dan in een kleinere.

Maar zoals ik al eerder uitleg; in elke ruimte is afstand houden makkelijker als er minder mensen zijn.

En 1 op visite is minder dan 2 op visite.

En ja het scheelt per ruimte hoeveel makkelijker het is/wordt, maar het is gewoon een feit dat het makkelijker wordt met minder personen.

Je kan moeilijk zeggen "tot x m² is het max 1 op visite en vanaf x m² mogen er 2, dat weet niemand/is te onduidelijk.

Restaurants hadden ook 1 regel (max 30 man) ongeacht de grootte...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197531156
quote:
9s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
Poezel heeft het toch niet gered :'( . Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard :'( :'( :'( . Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten :') . En wanneer we een nieuwe poes gingen kopen. Heel andere belevingswereld nog _O- ).
oh wat sneu idd... Hier ook een kat die het echt niet jaren meer vol gaat houden, zie er nu al tegenop hoe de kinderen gaan reageren ;(

Sterkte!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:40:27 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197531609
quote:
9s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
Poezel heeft het toch niet gered :'( . Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard :'( :'( :'( . Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten :') . En wanneer we een nieuwe poes gingen kopen. Heel andere belevingswereld nog _O- ).
Och wat verdrietig :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197532040
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh wat sneu idd... Hier ook een kat die het echt niet jaren meer vol gaat houden, zie er nu al tegenop hoe de kinderen gaan reageren ;(

Sterkte!
We hadden ze al wel voorbereid, want ze had behoorlijk hoge waarden bij het laatste bloedonderzoek (deden we elk half jaar sinds de nierproblemen geconstateerd werden). Alle dierenartsen vonden het wonderbaarlijk dat ze er nog zo fit uitzag verder. En sinds zondag een paar keer benadrukt dat het best zo kon zijn dat ze niet meer beter kon worden dit keer. Maar als het dan zover is, komt de klap toch hard aan.

Gelukkig ging het nu wel weer. Hij is nu naar training, even lekker buiten afreageren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197532151
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh wat sneu idd... Hier ook een kat die het echt niet jaren meer vol gaat houden, zie er nu al tegenop hoe de kinderen gaan reageren ;(

Sterkte!
Sawyer?
pi_197532326
@Phaidra sterkte :*

Ik had liever gezien dat je meer in bubbels moest denken, dan nog maar 1 bezoeker, maar goed het is niet anders.
Ik hoop wel dat dit dan geen maanden gaat duren. Ik begrijp het idee wel en ik hoop dat het helpt zoals ze het hebben bedacht, dan hebben we er in elk geval nog iets "voor terug" zeg maar.

Ik heb voor het eerst wel het idee dat ze nu vooruitdenken en minder eerst maar afwachten wat er gaat gebeuren... laten we hopen dat het het gewenste effect heeft.
En ooit gaat het weer voorbij...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:58:36 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197534466
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Jongenssss ik kreeg een prachtig armbandje van die geweldige man van mij, met een beetje moedermelk van na Elva (ligt nog steeds in de vriezer) in een bedeltje 'gegoten' als het ware O+ Het is zo mooi! Alleen kan ik 'm nooit buitenshuis dragen, want veel te bang dat het kwijt raakt. :') Maar toch: O+
O+
***
pi_197534534
Sterkte @Phaidra !
Gelukkig gaat het weer met de kinderen
pi_197534578
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Jongenssss ik kreeg een prachtig armbandje van die geweldige man van mij, met een beetje moedermelk van na Elva (ligt nog steeds in de vriezer) in een bedeltje 'gegoten' als het ware O+ Het is zo mooi! Alleen kan ik 'm nooit buitenshuis dragen, want veel te bang dat het kwijt raakt. :') Maar toch: O+

Wat lief dit! O+
pi_197535888
@Nanukerst Wat een intens lief cadeau van je man. Een 10+. :+
pi_197535924
Sterkte Phaidra
pi_197536470
@Nanukerst Wat een prachtig cadeau!

Sterkte @Phaidra, altijd zo verdrietig. :(

Ik heb last van kraamtranen vandaag. Hoewel weinig kraambezoek best lekker was, vind ik de nieuwe maatregelen echt kut want er gaat nu gewoon helemaal nog maar nauwelijks iemand op bezoek komen. En ik ben zo blij met en trots op onze kleine meid... En FaceTimen is gewoon echt niet hetzelfde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:38:54 #78
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197536885
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:59 schreef vencodark het volgende:
@:Nanukerst Wat een intens lief cadeau van je man. Een 10+. :+
Ik denk dat het een blijvertje is. :+
pi_197536939
Sorry Gogo, maar dat vind ik dan ook echt heel lomp van ze. Het minste wat ze kunnen doen is je even spreken op FaceTime.
En die tranen snap ik heel goed. Al heb je geen behoefte aan veel bezoek, dan is het nog fijner als de mogelijkheid er wél is en het je eigen keuze is :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197537461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:22 schreef Gogo83 het volgende:
@:nanukerst Wat een prachtig cadeau!

Sterkte @:phaidra, altijd zo verdrietig. :(

Ik heb last van kraamtranen vandaag. Hoewel weinig kraambezoek best lekker was, vind ik de nieuwe maatregelen echt kut want er gaat nu gewoon helemaal nog maar nauwelijks iemand op bezoek komen. En ik ben zo blij met en trots op onze kleine meid... En FaceTimen is gewoon echt niet hetzelfde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Misschien zijn er mensen die buiten samen een klein wandelingetje kunnen doen? Of even door het raam willen komen kijken?

En ik snap je tranen goed :*
pi_197537520
Oh gogo dat is ook echt niet leuk.
:*
pi_197538041
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:22 schreef Gogo83 het volgende:
@:nanukerst Wat een prachtig cadeau!

Sterkte @:phaidra, altijd zo verdrietig. :(

Ik heb last van kraamtranen vandaag. Hoewel weinig kraambezoek best lekker was, vind ik de nieuwe maatregelen echt kut want er gaat nu gewoon helemaal nog maar nauwelijks iemand op bezoek komen. En ik ben zo blij met en trots op onze kleine meid... En FaceTimen is gewoon echt niet hetzelfde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* dat is niet leuk.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:19:23 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197538204
Knuffel Gogo! Ik snap ook goed dat je daar verdrietig van wordt. Als je J. wil showen dan kan dat hier sowieso altijd, al is dat natuurlijk heel wat anders dan live en aan je eigen familie :* .

Wat een enorm tof en lief cadeau heb je gekregen, Nanukerst O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197538422
Oohh Nanukerst, wat een geweldig cadeau op zoveel manieren O+
pi_197538438
Oeh ja, hier showen! Verse baby’s :9
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197538604
@Gogo83 het is ook gewoon heel naar dat er nu bijna geen bezoek mag komen. :*

@Phaidra, wat verdrietig dat de poes het niet gehaald heeft. :*

@Nanukerst wat een enorm waardevol cadeau. O+

Positief coronanieuws... mijn werkgever gaat in de nieuwe contracten met klanten zetten dat we maximaal 3 dagen op kantoor werken (als we ooit weer naar kantoor mogen) en de rest thuis. Dat gaat mij een heleboel filerijden schelen. *O*

Wij hadden afgelopen twee dagen eindelijk eens fijne thuiswerk dagen. Ik stuur mijn twee zesjarigen nu elke dag om 9:30 uur weg voor een rondje 'buurtbingo'. Dan gaan ze fanatiek op zoek naar alle voorwerpen, auto's, mensen die de hond uitlaten etc. en andere dingen in de buurt die op hun bingokaart staan. Het lijkt erop dat dat halve uurtje uitrazen de sfeer gedurende de rest van de dag flink ten goede komt en ze vinden het erg leuk, dus dit houden we erin. Het kan natuurlijk allemaal maar kort leuk en interessant zijn, maar voor nu probeer ik maar even positief te denken en als de werking van de buurtbingo stopt verzinnen we wel weer wat anders. ;)
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:36:50 #87
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197538614
@Gogo83, dat is ook pijnlijk! :*
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:38:23 #88
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197538647
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

Wij hadden afgelopen twee dagen eindelijk eens fijne thuiswerk dagen. Ik stuur mijn twee zesjarigen nu elke dag om 9:30 uur weg voor een rondje 'buurtbingo'. Dan gaan ze fanatiek op zoek naar alle voorwerpen, auto's, mensen die de hond uitlaten etc. en andere dingen in de buurt die op hun bingokaart staan. Het lijkt erop dat dat halve uurtje uitrazen de sfeer gedurende de rest van de dag flink ten goede komt en ze vinden het erg leuk, dus dit houden we erin. Het kan natuurlijk allemaal maar kort leuk en interessant zijn, maar voor nu probeer ik maar even positief te denken en als de werking van de buurtbingo stopt verzinnen we wel weer wat anders. ;)
Dat is geniaal, ga ik hier ook inzetten!

Een tip van hetzelfde kaliber: in onze gemeente (en vermoedelijk in andere ook) kun je kosteloos een grijper en vuilniszakken bestellen om zwerfafval op te ruimen. Groot succes hier!
pi_197538689
Nanukerst, wat een prachtig mooi cadeau.

Gogo, x

Nikki, wat een fijn nieuws. Ik zou ook zo graag na dit een paar dagen thuis blijven werken. Ideaal gewoon. O+
pi_197538707
Dat is ook erg vervelend gogo. Het is niet te vergelijken maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie mooie meisje. Dus showen!

Goed idee Nikki! Meteen een trigger om toch maar eens een printer te kopen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:43:48 #91
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197538751
Ik ga op die buurtbingo wel de regel invoeren dat ze pas naar binnen mogen als de bingokaart vol is en dan de kaart vullen met zeldzame dingen zoals een eenhoorn, een centaur, een ongevlekte koe, en een vrolijk kijkende buschauffeur. Ohhh man, de zeeën aan tijd die ik zal hebben O+
pi_197538811
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:43 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ga op die buurtbingo wel de regel invoeren dat ze pas naar binnen mogen als de bingokaart vol is en dan de kaart vullen met zeldzame dingen zoals een eenhoorn, een centaur, een ongevlekte koe, en een vrolijk kijkende buschauffeur. Ohhh man, de zeeën aan tijd die ik zal hebben O+
Dat is pas de tip van de week! _O-
pi_197538958
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:43 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ga op die buurtbingo wel de regel invoeren dat ze pas naar binnen mogen als de bingokaart vol is en dan de kaart vullen met zeldzame dingen zoals een eenhoorn, een centaur, een ongevlekte koe, en een vrolijk kijkende buschauffeur. Ohhh man, de zeeën aan tijd die ik zal hebben O+
Nanukerst. Wat een geweldig idee. O+
pi_197539474
Thanks allemaal, ik zal morgen eens wat fotootjes spammen.
pi_197539819
Nanu Wat een mooi cadeau van je man.

Die bingo ga ik ook eens maken voor de middag. Ze moeten hier om 08:30 starten daarvoor is een beetje vroeg.
pi_197539955
Phaidra: sterkte!

Gogo: dat is ook echt heel naar. I feel you :*. Maar spam je knappe dame gerust hier, wij willen haar wel graag zien O+.
pi_197540042
Kom maar op met die foto's baby O+
pi_197540295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:43 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ga op die buurtbingo wel de regel invoeren dat ze pas naar binnen mogen als de bingokaart vol is en dan de kaart vullen met zeldzame dingen zoals een eenhoorn, een centaur, een ongevlekte koe, en een vrolijk kijkende buschauffeur. Ohhh man, de zeeën aan tijd die ik zal hebben O+
_O- heb je al bedacht wat je met die zeeën van tijd gaat doen dan? ;) :*

Maar serieus, dat even uitlaten 's morgens helpt hier wel, alleen denk ik dat ik mijn 11-jarige er niet meer op uit hoef te sturen om eenhoorns te zoeken, maar ze wil wel een rondje met mij fietsen/steppen (win-win, is ook goed voor mij :P dus we gaan samen).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197540792
Gogo, wat kan je je dan eenzaam voelen he. Heel begrijpelijk :*. Ik herken het een beetje. Toen de oudste werd geboren was het midden in de week, dus iedereen moest gewoon werken, schoonouders waren op vakantie en mijn moeder kon alleen komen met vervoer van iemand anders. En ik wilde zo graag mijn mooie baby showen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197541284
@_NIKKI_ Wat fijn dat dat werkt. Wij proberen 2x per dag een rondje te lopen en J mee te laten gaan op de step, dat is goed voor het uitrazen. Maar wat @exode laatst ook al schreef, het levert zó'n gemopper op om hem mee te krijgen... pff.

Wij hebben deze week het ritme aangepast. Zolang als ik videobel, hoeft J niet te werken. Daarna kom ik erbij zitten. Dat lijkt te helpen! *klopt af*
En het is gelukt om een extra laptop te regelen, nu J meer moet gaan videobellen met zijn klas. Wat een gedoe allemaal, we hadden alle tijden eerst zo aangepast dat het precies paste, maar nu lukt dat dus niet meer. Gelukkig kan J tegenwoordig zelf inloggen in Google Meet en de microfoon regelen :D
pi_197541773
@Hupje, het is inderdaad goed voor hun digitale ontwikkeling. Waar ik vorige week nog stess had om de twee zesjarigen om stipt 9 uur ieder in een eigen ruimte in huis in een meeting met de eigen klas in te loggen, doen ze dat nu gewoon zelf. *O* Hoe ze met de microfoon omgaan zou ik niet weten want ik luister en kijk niet mee met hun gesprekken. Ik zie bij het inloggen altijd veel ouders naast de kinderen zitten, maar dat is niet mijn ding. Ik ben groot voorstander van zelfstandigheid bij de kinderen en ga ervan uit dat kinderen die weten hoe tablets en pc's werken best het mute knopje van de microfoon kunnen aanklikken. :@ Zelfstandigheid is een van de Daltonvaardigheden, dus ik laat ze lekker hun ding doen. ;)
pi_197542558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:22 schreef Gogo83 het volgende:
@:nanukerst Wat een prachtig cadeau!

Sterkte @:phaidra, altijd zo verdrietig. :(

Ik heb last van kraamtranen vandaag. Hoewel weinig kraambezoek best lekker was, vind ik de nieuwe maatregelen echt kut want er gaat nu gewoon helemaal nog maar nauwelijks iemand op bezoek komen. En ik ben zo blij met en trots op onze kleine meid... En FaceTimen is gewoon echt niet hetzelfde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah bah, dat is ook gewoon heel stom!
Bij mij is een vriendin vorig weekend bevallen en ik app haar wel regelmatig, maar voel me snel bezwaard om te bellen merk ik. Misschien dat zij ook zoiets hebben?

Verder sluit ik me aan bij de rest; showen die wolk van een baby! O+
pi_197542621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:08 schreef F_r het volgende:

[..]

Sawyer?
ja die is niet de gezondste ;)

Gogo wat naar zo! Juist nu heb je zo'n telefoontje of ander klein contactmoment wel echt even nodig... :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197544878
@Hupje, wij gaan vandaag in ieder geval 2 keer naar buiten. Voor B zijn 2 paar schoenen binnengekomen en minstens 1 paar wordt teruggebracht dus even een wandeling naar de DHL en vanmiddag moeten er weer spullen op school gehaald worden.

'Waaarom moet dat mamaaaaaaaaaa?'
pi_197545214
@Gogo83 Vervelend van die kraamtranen.
Sommige mensen zijn botte horken en je leert ze gelijk beter kennen als je eenmaal een baby hebt en ze nul interesse tonen. Jammer, maar het zegt vooral veel over hun. :* Dat je bezoek mist, is begrijpelijk.

Mijn schoonzus, waar ik bijna dagelijks mee FaceTime, heeft in december haar eerste kindje gekregen. Ze is al 40 en had nooit gedacht dat het ooit zou lukken. Extra bijzonder dus.
Maar ze woont in Engeland. ;( Dus ze kan sinds het hele Corona gebeuren al niet komen en wij niet naar haar.
Ze heeft niemand van familie in de buurt, alles woont hier. Ze heeft het erg moeilijk.
Haar man is nu 6 weken naar Afrika vertrokken dus nog meer alleen.

Echt een shitzooi dit soort situaties. :N
pi_197545304
Gisterenavond een huilende vriendin aan de lijn. Die woont alleen houdt zich strikt aan alle regels en ziet al 10 maanden alleen haar vader, een andere vriendin en mij. Ze heeft geen auto (en rijbewijs) dus is beperkt in haar bewegingscirkel ook omdat ze nu niet met OV wilt.
Zij kan eigenlijk alleen 's avonds afspreken vanwege haar werk (werkt wel vanuit thuis maar moet notuleren etc dus aan kantoortijden gebonden).

We gaan proberen om de weekenden eens af te spreken, al is het maar even een wandeling buiten.
Ze voelt zich zo eenzaam inmiddels, pff mijn hart brak echt.
pi_197546147
Ik was gisteren nog even bij mijn ouders en ik zag vooral aan mijn vader dat ie het ook even niet meer weet. Hij heeft zelf corona gehad, dus ze hebben dit voorjaar drie weken niemand gezien. Nu is het enige vermaak om met mijn moeder te wandelen, af en toe te tennissen en te wandelen met anderen. Hun wereld wordt klein. Nu gingen mijn zus en ik vaak in het weekend daar heen(zij de ene, ik de andere dag), met de kinderen, gezellig eten en dan weer naar huis. Dat gaat em nu niet worden en ik merkte ook echt aan ze dat ze er tegenop zien om geen afleiding van de kinderen te hebben. Dus ik vermoed dat ze komende weekenden de kleinkinderen te logeren vragen. Overdracht ergens halverwege, aan de kant van de weg, dat komt er ook geen extra persoon in huis.
Voor mij waren zij en mijn zusjes gezin ook de enige waar ik nog kwam, dat kan nu ook niet meer, dus dan maar veel wandelen ofzo. Kan niet zeggen dat ik sta te springen, ben vooral moe van op de meest rare tijden werken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197546226
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:26 schreef exode het volgende:
Gisterenavond een huilende vriendin aan de lijn. Die woont alleen houdt zich strikt aan alle regels en ziet al 10 maanden alleen haar vader, een andere vriendin en mij. Ze heeft geen auto (en rijbewijs) dus is beperkt in haar bewegingscirkel ook omdat ze nu niet met OV wilt.
Zij kan eigenlijk alleen 's avonds afspreken vanwege haar werk (werkt wel vanuit thuis maar moet notuleren etc dus aan kantoortijden gebonden).

We gaan proberen om de weekenden eens af te spreken, al is het maar even een wandeling buiten.
Ze voelt zich zo eenzaam inmiddels, pff mijn hart brak echt.
Ach, wat sneu. Zeker als je alleen 's avonds af kan spreken inderdaad!

Ik ben ook alleen, maar heb nu wel een beetje m'n draai gevonden. Ik ga één a twee keer per week met m'n buurvrouw en kindjes een half tot anderhalf uur op pad overdag (wandelen, speeltuin) en in het weekend probeer ik ook in elk geval één keer met iemand te wandelen/af te spreken. En soms heb ik doordeweeks nog iets, bij een vriendin kopje thee drinken op haar vrije dag of morgen ga ik bv drie uurtjes op dochtertje van een vriendin passen die erg omhoog zat. Maar dat kan alleen maar omdat mijn werk dus wél heel flexibel is en ik vaak in de avond dus nog werk om overdag zo te kunnen schuiven.
pi_197546400
Ik snap dat je zo je draai vindt maar eigenlijk doe jij dus precies alles volgens de regels en toch fout. Want je ziet wel heel veel verschillende mensen. En nogmaals, ik snap het he! Maar dit is waarom ze het anders moeten uitleggen. Kies een beperkt aantal mensen (plak er een getal op, zeg 2 of 3 ofzo) en die zie je. De rest zie je niet. Dan heb je en beperkte bubbel. Reken maar eens zes dagen terug, hoeveel mensen heb je dan gezien? Die moet je, ingeval van een besmetting, allemaal waarschuwen ook al ben je echt uit de buurt gebleven. Dan loopt het aantal contacten al snel op.
De vriendin van Exode wordt nu door avondklok en andere maatregelen erg beperkt terwijl wat ze doet veel slimmer is, ze heeft een vaste bubbel. Dat zou vanuit de overheid wel eens uitgelegd mogen worden. Het gaat niet om in de avond niet buiten komen, het gaat om niet samen komen. Dus niet je avondloopgroepje van 8 man gaan verzetten naar de middag. Gewoon alleen lopen. [real life voorbeeld: ik kwam gisteren gewoon echt 8 hardlopers tegen, twee aan twee, met twee meter er tussen. Zucht.]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197546536
Ja Mefke daarom vind ik het ook extra sneu. Haar vader en die vriendin zitten in een de risicogroep. Zij beperkt dus al 10 maanden alle contacten om ze nog te kunnen zien en spreken. Ze weet dat ik me ook aan alle maatregelen houd en dat doe ik nog eens extra voor ik haar zie.
Daarom ben ik zo tegen de avondklok en 1 bezoeker. De mensen die al lak aan alles hadden, worden nu echt niet ineens brave hendrikken. Die overtreden de regels al en blijven dat gewoon doen.

Dat het makkelijker te handhaven is, vind ik ook redelijk onzin, als voorbeeld de jongeren die samenhangen, dat mag in de oude regels al niet. Waarom zouden ze nu dan wel betrapt worden?
pi_197546586
Precies wat jij zegt, handhaven kan nu al, doe dat dan. En ik vraag me echt af hoeveel jongeren er buiten hangen. De jongeren die ik spreek vervelen zich kapot en komen nergens. Ja op voetbaltraining (kan niet meer, geen plek op de velden als het maar tot 8 uur is), bij hun baantje (de supermarkten weer eerder dicht, dus zij eerder thuis) en hele dagen digitaal les.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197546857
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:24 schreef mefke79 het volgende:
Ik was gisteren nog even bij mijn ouders en ik zag vooral aan mijn vader dat ie het ook even niet meer weet. Hij heeft zelf corona gehad, dus ze hebben dit voorjaar drie weken niemand gezien. Nu is het enige vermaak om met mijn moeder te wandelen, af en toe te tennissen en te wandelen met anderen. Hun wereld wordt klein. Nu gingen mijn zus en ik vaak in het weekend daar heen(zij de ene, ik de andere dag), met de kinderen, gezellig eten en dan weer naar huis. Dat gaat em nu niet worden en ik merkte ook echt aan ze dat ze er tegenop zien om geen afleiding van de kinderen te hebben. Dus ik vermoed dat ze komende weekenden de kleinkinderen te logeren vragen. Overdracht ergens halverwege, aan de kant van de weg, dat komt er ook geen extra persoon in huis.
Voor mij waren zij en mijn zusjes gezin ook de enige waar ik nog kwam, dat kan nu ook niet meer, dus dan maar veel wandelen ofzo. Kan niet zeggen dat ik sta te springen, ben vooral moe van op de meest rare tijden werken.
Iedereen moet zelf weten hoe ze het doen hoor, maar 1 volwassene op bezoek is maar een dringend advies he. Als je met meerdere mensen uit 1 huishouden op bezoek komt verdubbelt het risico echt niet opeens.

Ze moeten ook gewoon ophouden met in personen maatregels afgeven, maar dit in huishoudens doen. Van die kromme situaties dat alleen opa langs mag komen en oma dan maar thuis moet blijven :’) Of dat je wel met jouw gezin bij iemand op bezoek mag, maar zij niet bij jullie omdat er dan teveel personen zijn. Dat risico blijft dan toch gewoon gelijk, en kan zelfs kleiner zijn als het ene huis groter of beter geventileerd is. Dat soort regels houden wij ons dan ook niet aan, ik hecht meer waarde aan gezond verstand gebruiken dan blind de regels volgen.

Maar voor alleenstaanden vind ik het idd wel sneu. Wellicht is soms bij iemand thuis werken een optie? Kunnen ze daarna samen eten en is iedereen alsnog op tijd weer thuis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_197547025
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Iedereen moet zelf weten hoe ze het doen hoor, maar 1 volwassene op bezoek is maar een dringend advies he. Als je met meerdere mensen uit 1 huishouden op bezoek komt verdubbelt het risico echt niet opeens.

Ze moeten ook gewoon ophouden met in personen maatregels afgeven, maar dit in huishoudens doen. Van die kromme situaties dat alleen opa langs mag komen en oma dan maar thuis moet blijven :’) Of dat je wel met jouw gezin bij iemand op bezoek mag, maar zij niet bij jullie omdat er dan teveel personen zijn. Dat risico blijft dan toch gewoon gelijk, en kan zelfs kleiner zijn als het ene huis groter of beter geventileerd is. Dat soort regels houden wij ons dan ook niet aan, ik hecht meer waarde aan gezond verstand gebruiken dan blind de regels volgen.

Maar voor alleenstaanden vind ik het idd wel sneu. Wellicht is soms bij iemand thuis werken een optie? Kunnen ze daarna samen eten en is iedereen alsnog op tijd weer thuis.
Ik heb geopperd om gewoon op bezoek te komen met man en kinderen, maar dat willen ze echt niet. Ondanks dat ze zien dat de regels niet kloppen gaan ze zich er wel aan houden. Daar ga ik dan vervolgens niet tegen in, het is hun keuze.
Maar inderdaad, redeneer is vanuit gezinnen of groepjes of duo's ipv vanuit een persoon. Denk in bubbels.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 21 januari 2021 @ 11:28:34 #114
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197547268
Tsjah, ik ga vaak naar mijn ouders met 2 en 14 jarige en ik ga echt niet tegen de 14 jarige zeggen oh sorry je bent net te oud. En nee, ik ga ook niet thuisblijven. Zowel wij als mijn ouders komen al nergens, vind t wel prima. Ook gelukkig een hond dus de avondwandeling kan gewoon door. Ik heb dat echt wel even nodig na een hele dag met 2 kinderen.

De 1 persoon regel zet zoveel mensen buitenspel, wat als èèn van je ouders geen rijbewijs heeft oid?
pi_197547302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:42 schreef mefke79 het volgende:
Ik snap dat je zo je draai vindt maar eigenlijk doe jij dus precies alles volgens de regels en toch fout. Want je ziet wel heel veel verschillende mensen. En nogmaals, ik snap het he! Maar dit is waarom ze het anders moeten uitleggen. Kies een beperkt aantal mensen (plak er een getal op, zeg 2 of 3 ofzo) en die zie je. De rest zie je niet. Dan heb je en beperkte bubbel. Reken maar eens zes dagen terug, hoeveel mensen heb je dan gezien? Die moet je, ingeval van een besmetting, allemaal waarschuwen ook al ben je echt uit de buurt gebleven. Dan loopt het aantal contacten al snel op.
Wie zegt dat je dan alles fout doet?
De zes dagen terug die je noemt, kloppen niet. Ook kun je uit mijn post helemaal niet opmaken hoeveel verschillende mensen ik zie. Ze gaan uit van besmettelijk zijn vanaf twee dagen voordat je klachten hebt. Dus als ik op woensdag klachten krijg, me laat testen en positief blijk, hoef ik alleen de mensen van maandag en dinsdag te waarschuwen. Dat is althans het GGD protocol zoals ik het voor het laatst gelezen heb. En dan hoeven alleen contacten in quarantaine waar je >15 minuten op <1.5 meter mee bent geweest.

Ik laat er daarom meestal minimaal 1 en liefst 2 dagen tussen zitten als ik iemand heb gezien, waardoor ik als ik positief zou testen ik dus meestal 1 of geen contacten moet informeren, en ik blijf altijd op afstand en dus in de meeste gevallen buiten.

Gemiddeld zie ik in een week 2x de buurvrouw, en 1x een ander persoon/stel. Soms 2x een ander persoon/stel.
Als ik vandaag klachten zou krijgen en positief zou testen, hoef ik helemaal niemand te informeren, want gisteren en eergisteren heb ik niemand gezien.

En in België hebben ze toch bubbels, maar zijn/waren de besmettingscijfers ook hartstikke hoog? Ik zie niet waarom de ene week 2x buurvrouw en 1x vriendin1 en de andere week 2x buurvrouw en 1x vriendin2 nou heel fout zou zijn vergeleken met in de andere week ook vriendin1. Uiteindelijk zie ik dan na vier weken 5 verschillende mensen, en als je een vaste bubbel van 3 mensen hebt zie je in vier weken 3 verschillende mensen. Een verschil van twee mensen (die je één keer ziet) in een maand tijd. En dat is als ik dan dus niet een vriendin een keer dubbel zie, anders is het verschil nog kleiner.

Als je bubbels hebt van drie personen die alléén elkaar mogen zien (dus ik zie die drie mensen maar die zien ook alleen elkaar), dan heeft het misschien wel een voordeel. Hoewel ook die gewoon in de supermarkt besmet kunnen worden, en je met het inbouwen van tijd tussen afspraken de verspreiding dus ook al behoorlijk kan indammen mocht er iemand positief zijn.

quote:
De vriendin van Exode wordt nu door avondklok en andere maatregelen erg beperkt terwijl wat ze doet veel slimmer is, ze heeft een vaste bubbel. Dat zou vanuit de overheid wel eens uitgelegd mogen worden. Het gaat niet om in de avond niet buiten komen, het gaat om niet samen komen. Dus niet je avondloopgroepje van 8 man gaan verzetten naar de middag. Gewoon alleen lopen. [real life voorbeeld: ik kwam gisteren gewoon echt 8 hardlopers tegen, twee aan twee, met twee meter er tussen. Zucht.]
Dat het niet gaat om in de avond niet buiten komen maar niet samen komen is prima uitgelegd. Rutte heeft expliciet gezegd dat het invoeren van een avondklok gericht is op het verminderen van onderlinge contacten. Dat mensen daar vervolgens schijt aan hebben, heeft niks te maken met niet goed uitgelegd. Ook je voorbeeld van hardloopgroepje in de middag ipv avond: uiteraard is dat niet de bedoeling. Maar dat was het in de avond ook al niet. Dat zijn dus mensen die proberen de regels zo op te rekken dat wat zij willen doen, daar binnen past.

Wat betreft de bubbel van de vriendin van exode: zij ziet wel drie vaste personen, maar zien die vaste personen ook alleen haar? Want alleen dan is die bubbel natuurlijk echt effectief zoals jij het voor ogen hebt - als die vaste personen ook allemaal nog een aantal andere vaste personen zien, denk ik dat het risico helemaal niet veel lager is dan als je het doet zoals ik doe.

Misschien reageer ik wat fel, maar ik vind het nogal wat om maar te stellen dat ik alles fout doe ondanks dat ik me aan de regels hou, zonder ook maar enige onderbouwing behalve je eigen invulling dat ik "heel veel verschillende mensen zie" en je alle mensen tm zes dagen terug moet informeren bij besmetting, wat gewoon niet klopt, en je onderbuikgevoel dat steeds dezelfde drie mensen zien minder risico oplevert dan de manier waarop ik het doe. Wat waarschijnlijk zo is als die drie personen dan ook alleen jou zien, maar zo wordt het in het voorbeeld waar je het mee vergelijkt wat wel goed zou zijn, volgens mij ook niet gedaan.

Makkelijker te handhaven snap ik ook wel. Nu kun je iedereen die na de avondklok tijd op pad is 'onderscheppen'. Als je een bubbel systeem zou invoeren, hoe moet de boa dan in vredesnaam gaan controleren of je wel alleen bij je bubbel personen komt en of je niet met teveel mensen bij elkaar bent? De mensen die nu de hele avond ergens naartoe zouden gaan blijven of thuis of maken het bezoek een stuk korter, en beide leveren minder risico op, en als mensen wel op straat zijn zonder uitzondering kunnen ze gewoon een boete krijgen zonder dat er niet te controleren valt of ze zich wel of niet aan die bubbel / max aantal hebben gehouden.

Uiteraard was groepsvorming al te handhaven als het in het zicht plaatsvond (dus buiten) of er een overlast melding kwam, maar de situaties waarbij jongeren met teveel samenkomen bij iemand thuis zonder overlast te geven kon je eerder niet handhaven, en nu wel op het moment dat ze na de avondklok tijd naar huis gaan. (En het idee is dan natuurlijk dat mensen dan dus niet meer daarheen gaan als ze anders na avondklok tijd naar huis moeten, of korter gaan).

Dat er mensen zullen zijn die dan maar blijven slapen zal zeker gaan gebeuren, en het staat ook verder los van of ik het een goede regel vind of niet en of er genoeg capaciteit is om te handhaven, maar het argument van makkelijker handhaven met dan zonder avondklok snap ik wel degelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 21-01-2021 11:37:48 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 11:36:09 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197547408
Ik ga morgen zien of mijn ouders zich aan de nieuwe maatregelen houden. Ze komen op vrijdagmiddag altijd de kinderen halen om op te passen, en komen dan vaak samen (mijn moeder rijdt niet graag, mijn vader vindt 2 kinderen alleen soms lastig). In de avond haal ik ze daar weer op (wel alleen ;)). Ik ga ze niet verbieden beide binnen te komen, een paar uur later sta ik namelijk ook weer bij hen binnen.

En verder: @Gogo83, goed dat je dit hier aangeeft. Knuffel voor jou. Ik ben dus zo iemand die vergeet contact op te nemen, en je hebt me er aan herinnerd dat ik toch wel moet bellen naar die vrienden die net een baby hebben gehad, en nu natuurlijk ook weinig bezoek krijgen. Daarvoor is Fok! dus toch wel fijn. Dat ik graag alleen ben, en geen behoefte heb aan bellen/ facetimen etc, wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook voor anderen geldt (en dat vergeet ik dus wel eens)...
pi_197547540
Mee eens vlindertje!

Die 1 persoon regel vind ik stom, en het klopt dat als je toch bij elkaar langs gaat het risico niet veel groter is als je dat met 2 personen uit 1 huishouden doet ipv 1. Maar wat gister gezegd werd en voor mij een inzichtelijke was; veel stelletjes spreken voor de gezelligheid met elkaar af om spelletjes te doen bijvoorbeeld. Als die afspraken nu niet doorgaan omdat je maar met 1 iemand mag komen, dan krijg je effectief dus minder contactmomenten.
Dan kan je er zeker iets van vinden, omdat sociale contacten simpelweg belangrijk zijn voor de mentale gezondheid, maar ik snap wel dat het een middel kan zijn om minder contactmomenten te krijgen.

Het lastige is alleen dat het draagvlak voor deze richtlijn echt minimaal is, dus je er alleen de mensen mee pakt die zich echt mega braaf aan alle richtlijnen houden en dus al geen risico lopen.
pi_197547566
Ik zeg toch net Vlindertje dat ik je heel goed snap? Ik geef je groot gelijk! Maar virustechnisch is het niet handig en dat wordt niet lekker uitgelegd. De besmettingen in Belgie zijn overigens al tijden lager dan hier terwijl daar de scholen open zijn...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197547715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:44 schreef mefke79 het volgende:
Ik zeg toch net Vlindertje dat ik je heel goed snap? Ik geef je groot gelijk! Maar virustechnisch is het niet handig en dat wordt niet lekker uitgelegd. De besmettingen in Belgie zijn overigens al tijden lager dan hier terwijl daar de scholen open zijn...
Heb je mijn reactie ook inhoudelijk gelezen?
Je zegt dat je het heel goed snapt, maar nog steeds ook dat het virustechnisch niet handig is.
Daar ben ik het dus niet mee eens, zie bovenstaand. Het ging me dus niet om dat ik me persoonlijk aangevallen voel om dat je het niet zou snappen, maar omdat ik het niet eens ben met de argumenten die je hebt om te zeggen dat ik virustechnisch niet handig bezig ben.
pi_197547722
Ik geef je ook groot gelijk vlindertje, zo te lezen denk je er hartstikke goed over na.

Met bubbels is het nadeel dat die altijd wel ergens een lek hebben. Dus je zou het eigenlijk moeten combineren met de methode van vlindertje, tijden ertussen aanhouden.
In het voorbeeld van die vriendin van mij: haar vader ziet niemand behalve zijn dochter (die vriendin dus) en die andere vriendin komt minstens op de IC als ze Covid krijgt. Die ziet alleen haar man en die vriendin.

Als mijn vriendin met 1 van hun 2en afspreekt is de dagen daarvoor in een algehele isolatie, zodat ze geen risico vormt dus inderdaad ook geen boodschappen enzo. Aardige opgave dus.

Als ze mij heeft gezien dan houdt ze dus ook weer meerdere dagen aan voor ze met iemand anders afspreekt. Ik ga dus niet bij haar langs een dag voor ze haar vader ziet en andersom.

Het is echt een gedoe maar ze heeft er alles voor over om haar vader en die vriendin te kunnen zien en andersom.

En ja voor dat soort mensen vind ik die avondklok echt vreselijk en onzin.
pi_197547842
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:51 schreef exode het volgende:
Ik geef je ook groot gelijk vlindertje, zo te lezen denk je er hartstikke goed over na.

Met bubbels is het nadeel dat die altijd wel ergens een lek hebben. Dus je zou het eigenlijk moeten combineren met de methode van vlindertje, tijden ertussen aanhouden.
In het voorbeeld van die vriendin van mij: haar vader ziet niemand behalve zijn dochter (die vriendin dus) en die andere vriendin komt minstens op de IC als ze Covid krijgt. Die ziet alleen haar man en die vriendin.

Als mijn vriendin met 1 van hun 2en afspreekt is de dagen daarvoor in een algehele isolatie, zodat ze geen risico vormt dus inderdaad ook geen boodschappen enzo. Aardige opgave dus.

Als ze mij heeft gezien dan houdt ze dus ook weer meerdere dagen aan voor ze met iemand anders afspreekt. Ik ga dus niet bij haar langs een dag voor ze haar vader ziet en andersom.

Het is echt een gedoe maar ze heeft er alles voor over om haar vader en die vriendin te kunnen zien en andersom.

En ja voor dat soort mensen vind ik die avondklok echt vreselijk en onzin.
Ja, daar ben ik het enorm mee eens. Het is heel verdrietig dat een groep mensen die wel heel voorzichtig is en het slim aanpakt, hierdoor nu de dupe wordt, zeker in het geval zoals bij je vriendin als er sprake is van eenzaamheid en door inflexibel werk ook niet op andere momenten kunnen dan in de avond. Hopelijk woont een van de vaste personen zodanig dichtbij dat ze wel bijvoorbeeld samen zouden kunnen eten, dat is dan minder dan een avond maar in elk geval wel iets van contact. En misschien verschuift het tijdstip van de avondklok nog iets waardoor in de avond afspreken niet iets haalbaarder wordt..
pi_197547891
Ik zou het ook logischer vinden dat ze bijvoorbeeld een regel stellen als max 1 huishouden op bezoek of max 2 mensen uit 1 huishouden.
En iets van een weekaantal zou ik ook logischer vinden dan een dagaantal zoals nu. Want elke dag iemand anders zien zijn toch weer 7 contacten per week.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:28 schreef SacreCoeur het volgende:
De 1 persoon regel zet zoveel mensen buitenspel, wat als èèn van je ouders geen rijbewijs heeft oid?
Of als je zelf geen rijbewijs hebt... Daar loop ik nu toch wel heel hard tegenaan. Ik zou vorig jaar weer beginnen met rijlessen maar toen gooide corona al roet in het eten en hoewel ik een rijbewijs nooit erg heb gemist doe ik dat nu wel.
Ik kan binnen de huidige regels eigenlijk niet naar mijn ouders. Met het OV is geen optie en mijn man een uur laten rijden en dan niet mee naar binnen mogen ook niet.
Dit zal dan ook een regel zijn waar we ons niet aan gaan houden want mijn ouders zijn de enige mensen waar we over de vloer komen en ook de enige die hier in huis komen maar nu mag dat ineens niet meer samen.
pi_197548138
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Heb je mijn reactie ook inhoudelijk gelezen?
Je zegt dat je het heel goed snapt, maar nog steeds ook dat het virustechnisch niet handig is.
Daar ben ik het dus niet mee eens, zie bovenstaand. Het ging me dus niet om dat ik me persoonlijk aangevallen voel om dat je het niet zou snappen, maar omdat ik het niet eens ben met de argumenten die je hebt om te zeggen dat ik virustechnisch niet handig bezig ben.
Ja, ik heb je hele reactie gelezen maar ik heb nu gewoonweg geen tijd om een lange reactie te sturen. Ik ben het op punten met je eens en op andere punten niet, Belgie bijvoorbeeld.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:32:03 #124
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197548601
Ik ben aan het kijken voor een tuinslanghouder (ja ja wat het thuiszitten al niet met je kan doen :') ) leuke gevonden (gewoon ding voor aan de muur he, geen automatisch geval), maar is 3 tientjes niet een beetje overdreven veel of wel normaal? ik heb nog nooit in de winkel naar zoiets gekeken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 januari 2021 @ 12:35:03 #125
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197548663
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een tuinslanghouder (ja ja wat het thuiszitten al niet met je kan doen :') ) leuke gevonden (gewoon ding voor aan de muur he, geen automatisch geval), maar is 3 tientjes niet een beetje overdreven veel of wel normaal? ik heb nog nooit in de winkel naar zoiets gekeken.
Die van gardena van ons kostte ook zoiets. Goedkoper was eigen merk van de bouwmarkt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197548919
Voor de mensen die overdag twee keer weten te wandelen?
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar. Vanaf 7 uur tot half vijf ben ik bezig met werk, R klaarmaken voor de dag en school. En ik werk telkens in een blok van hooguit een uur.
Ik krijg het niet voor elkaar om nog ergens een half uur te gaan wandelen.
Nu doe ik dat ik de avond (voor half negen).
pi_197549057
Ik denk dat het weinig zin heeft om landen te gaan vergelijken op basis van 1 regel. De hele set aan maatregelen is anders.
België heeft nu al een hele tijd 1 bezoeker en een avondklok. En het gaat er stilaan de goede richting uit. Dus wie weet?
pi_197549595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:49 schreef Omentielvo het volgende:
Voor de mensen die overdag twee keer weten te wandelen?
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar. Vanaf 7 uur tot half vijf ben ik bezig met werk, R klaarmaken voor de dag en school. En ik werk telkens in een blok van hooguit een uur.
Ik krijg het niet voor elkaar om nog ergens een half uur te gaan wandelen.
Nu doe ik dat ik de avond (voor half negen).
Ik heb geen kinderen, maar ik gebruik een deel van wat normaal reistijd naar werk is als wandeltijd.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:25:36 #129
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197549649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:49 schreef Omentielvo het volgende:
Voor de mensen die overdag twee keer weten te wandelen?
Hoe krijgen jullie dat voor elkaar. Vanaf 7 uur tot half vijf ben ik bezig met werk, R klaarmaken voor de dag en school. En ik werk telkens in een blok van hooguit een uur.
Ik krijg het niet voor elkaar om nog ergens een half uur te gaan wandelen.
Nu doe ik dat ik de avond (voor half negen).
Ik ga soms 's ochtends voor school samen met de kinderen (ik heb vroege vogels), even 15-20 min bewegen. En dan vaak na de lunch weer 15-20 minuten (J wil vaak thuisblijven, F gaat vaak mee op de fiets, zodat ik flink kan doorlopen). Soms ga ik in de avond nog een keer wat langer lopen, maar dan alleen.

Maar jij ben alleen met R toch? Dan is het natuurlijk lastiger. Wij werken beide thuis, en wisselen af. En mijn werk is deels flexibel, dus plan ik om verplichtingen van de kinderen heen voor zo ver mogelijk.
pi_197549691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een tuinslanghouder (ja ja wat het thuiszitten al niet met je kan doen :') ) leuke gevonden (gewoon ding voor aan de muur he, geen automatisch geval), maar is 3 tientjes niet een beetje overdreven veel of wel normaal? ik heb nog nooit in de winkel naar zoiets gekeken.
Wij hebben eentje die zelf oprolt en als ik zie wat die kosten lijkt 30 euro voor een gewone normaal.
pi_197550147
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik denk dat het weinig zin heeft om landen te gaan vergelijken op basis van 1 regel. De hele set aan maatregelen is anders.
België heeft nu al een hele tijd 1 bezoeker en een avondklok. En het gaat er stilaan de goede richting uit. Dus wie weet?
Ik hoop zo dat het gaat werken, dan zijn de offers voor veel mensen niet voor niets.
In Engeland zie je nu ook een dalende trend, dat geeft ook wel hoop.
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:52:55 #132
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197550247
Voor mij is geen effect ook prima (dont get me wrong ik wil corona heel graag weghebben) maar ik ben bereid om veel te doen en veel in te leveren voor het bestaan van een ander. En als dat thuis blijven is en het werkt niet dan vind ik dat jammer maar was het voor mij nooit voor niets.
Ik zou niets doen en er achter komen dat iets wel gewerkt had veel erger vinden.
pi_197550566
Plannen om R heen doe ik ook. Daarom heb ik telkens dat ik in blokken werk.
Laatste tijd is ze geen vroege vogel meer. En haal ik haar elke ochtend uit bed.


Gelukkig speelt zij in de middagen wel veel buiten. En is het vooral voor mezelf. Maar in de avond (voor half negen, want dan zit ik al in mijn pyjama) wandelen is ook te doen.
pi_197550793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja, ik heb je hele reactie gelezen maar ik heb nu gewoonweg geen tijd om een lange reactie te sturen. Ik ben het op punten met je eens en op andere punten niet, Belgie bijvoorbeeld.
^O^ geen tijd om op alles te reageren nu snap ik uiteraard. Kwam met hoe je het nu zei (alleen dat je het wel begrijpt maar wel virustechnisch onhandig vindt) op mij over alsof je alles wat ik zei onzin vond of niet gelezen had, maar dat zat dus anders. Ben benieuwd welke dingen je het wel en niet eens mee bent - wellicht zitten er argumenten bij die mij ook weer aan het denken zetten of m'n mening veranderen. Dus als je later nog wil reageren dan ben ik heel geïnteresseerd (mag ook in pm hoor) maar als je daar eigenlijk geen tijd voor hebt ook prima natuurlijk, kan me voorstellen dat je met kinderen en werk en alles ook wel betere dingen te doen hebt dan je argumenten uittypen! :)
pi_197551044
Over de maatregelen: ik vind het besef dat ik me benadeeld voel door gedrag van anderen, best heftig. Gewoon omdat ik graag wil accepteren dat iedereen anders is. Maar als ik nu bijv bedenk dat wij vanaf het begin strikter zijn dan de regels en dat we nu alleen nog maar minder mogen, terwijl mijn buren YOLO vrijwel elke avond groepjes bezoek hebben, voel ik me toch benadeeld. Oke, zij hebben dan wel corona gehad en wij niet, maar toch.

@Omentielvo Wij wandelen standaard na de lunch en vlak voor het eten koken. Maar dat moet net kunnen met afspraken natuurlijk.
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:45:53 #136
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197551301
Ik werk van 8:30 tot 17 , ik wandel elke dag van 7 tot 8 ( als het droog is, anders van 7:45 tot 8) , van 12:30 tot 13 , van 17 tot 18:30 of zo, afhankelijk van het weer, en dan nog een rondje ergens tussen middernacht en 1:00 voor ik naar bed ga. Maar ja, geen kids, wel honden, ik wil die 10 kilometer liefst wel elke dag aantikken.
Als ik een paar dagen niet veel kan lopen word ik echt vervelend, de honden boeit het niet zo veel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197551510
Wat een rotdag vandaag. Vriend moest plotseling belangrijke werkzaamheden overnemen van een zieke collega (hij zit daardoor de hele dag in een call en kan dus nauwelijks anders doen), kinderen zijn nog van de leg na gister en dus niet te pruimen en ik heb ook relatief veel overleggen en issues. Blij als deze dag om is weer oO<.

Wij wandelen sowieso regelmatig, maar nu proberen we elke dag voor we starten met school en werk even een rondje te lopen. Frisse neus, fijne overgang van gewoon thuis ontbijten en spelen naar 'aan de slag'. Werkt goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:57:47 #138
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197551591
Ik heb een kennis in Australië, waar ze 3 maanden lang een heel stricte lockdown hadden. En nu is het dus gewoon voorbij - hij kan weer naar kantoor, de kinderen gaan naar school, mondkapjes hoeven niet meer, grote evenementen worden opgestart enz. Hij klaagde er veel over toen de lockdown gaande was (en idd waren de cijfers daar toen helemaal niet zo schrikbarend, veel minder erg dan het nu hier is). Maar misschien is dit eindeloze halfbakken gedoe hier dus ook niet ideaal... ik ben in elk geval blij voor hem dat het daar nu weer 'normaal' is. O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197552028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een kennis in Australië, waar ze 3 maanden lang een heel stricte lockdown hadden. En nu is het dus gewoon voorbij - hij kan weer naar kantoor, de kinderen gaan naar school, mondkapjes hoeven niet meer, grote evenementen worden opgestart enz. Hij klaagde er veel over toen de lockdown gaande was (en idd waren de cijfers daar toen helemaal niet zo schrikbarend, veel minder erg dan het nu hier is). Maar misschien is dit eindeloze halfbakken gedoe hier dus ook niet ideaal... ik ben in elk geval blij voor hem dat het daar nu weer 'normaal' is. O+
In Australië hebben ze wel het voordeel dat ze een eiland zijn, dus je kan behoorlijk controle houden over wat er binnenkomt. Dat heb je hier minder, mensen kunnen van zoveel kanten en op zoveel manieren binnenkomen, dat je dat bijna onmogelijk kan controleren.
Ik kan me wel voorstellen dat je in een land als Australië daar voordelen van heb, zeker ook met op tijd en forse maatregelen nemen. Daar plukken ze nu de vruchten van.
Ik vraag me af of je zoiets als "Europa als geheel" wel voor elkaar zou kunnen krijgen. Omdat je dan te maken hebt met zoveel verschillende landen, dan zouden ze echt heel eensgezind 1 lijn moeten trekken en ik vermoed dat dat heel lastig is.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197552041
Even een hele andere vraag:
Wij hebben nu dus de switch en B vindt het geweldig. Hij vindt Mario Kart en Just Dance erg leuk. Nu zoek ik eigenlijk spellen waarmee hij beweegt. Zoals op de Wii het tennis, bowlen etc, dat Wii Sport. Dat vond hij erg leuk, zeker in zijn eentje.
Heeft de Switch iets vergelijkbaars?
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:20:33 #141
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197552078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb een kennis in Australië, waar ze 3 maanden lang een heel stricte lockdown hadden. En nu is het dus gewoon voorbij - hij kan weer naar kantoor, de kinderen gaan naar school, mondkapjes hoeven niet meer, grote evenementen worden opgestart enz. Hij klaagde er veel over toen de lockdown gaande was (en idd waren de cijfers daar toen helemaal niet zo schrikbarend, veel minder erg dan het nu hier is). Maar misschien is dit eindeloze halfbakken gedoe hier dus ook niet ideaal... ik ben in elk geval blij voor hem dat het daar nu weer 'normaal' is. O+
Ik kijk met jaloezie naar de foto's van een vriendin van me die in Perth woont. Misschien is het op een eiland wel makkelijker om de teller (besmettingen) op 0 te houden. Ik weet hun beleid qua vliegverkeer/immigratie even niet. Volgens mij zijn ze daar ook streng op (geweest).
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:23:27 #142
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_197552146
Dat gaat hier niet lukken nee. Ik las over een gezin dat tijdelijk terug is gegaan naar nieuw-Zeeland omdat ze daar ook terug zijn naar het normale leven. Als je daar al de grens binnenkomt moet je 2 weken lang in quarantaine, en dan niet dat je dan wordt geacht braaf thuis te zitten, maar in een speciaal hiervoor ingericht hotel waarbij je pas echt het land wordt binnengelaten als je na 2 weken negatief test.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_197552179
Wij zijn hier toch ook veel meer afhankelijk van juist de reisbewegingen? Schiphol en de haven van Rotterdam zijn behoorlijke pijlers voor onze economie. Je ziet vanaf maart al steeds die afwegingen die daarin gemaakt worden.
Sowieso was de strategie hier natuurlijk meteen al anders, je kan het niet volledig uitsluiten dus dan maar geleidelijk zodat de zorg het aankan.

Een lockdown werkt op lange termijn alleen als alle landen het doen. Of je moet de grenzen dichthouden tot het wereldwijd voorbij is. Tenminste dat denk ik.
pi_197552869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:20 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik kijk met jaloezie naar de foto's van een vriendin van me die in Perth woont. Misschien is het op een eiland wel makkelijker om de teller (besmettingen) op 0 te houden. Ik weet hun beleid qua vliegverkeer/immigratie even niet. Volgens mij zijn ze daar ook streng op (geweest).
Duizenden Australiers van over heel de wereld kunnen al maanden lang niet naar huis terug. Ze laten maar x honders mensen per week toe. Het is fijn voor de mensen die er zijn en snap de angst, maar dat een land zijn eigen mensen zo in de kou laat staan vind ik voor een land als Australie stuitend. Ook moet iedereen die aankomt twee weken lang in quarantaine, in een hotel. Zelf betalen. Normale tickets zijn amper te boeken. Het is allemaal nogal wat.

Succes met de nieuwe nederlandse maatregelen in ieder geval allemaal!! Weet niet of ze al definitief zijn?
En ook succes voor de thuiswerkenden en home schooling toestanden. Er is geen klap aan!
Met een meidenkwartet
pi_197552930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:18 schreef exode het volgende:
Even een hele andere vraag:
Wij hebben nu dus de switch en B vindt het geweldig. Hij vindt Mario Kart en Just Dance erg leuk. Nu zoek ik eigenlijk spellen waarmee hij beweegt. Zoals op de Wii het tennis, bowlen etc, dat Wii Sport. Dat vond hij erg leuk, zeker in zijn eentje.
Heeft de Switch iets vergelijkbaars?
Daar is die ring fit toch voor?
pi_197552963
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daar is die ring fit toch voor?
Ja maar die zoek ik niet, juist een verzamel spel met tennis, bowlen, korte spellen die B alleen kan spelen. Of begrijp ik het gebruik van de Ring fit dan niet?
pi_197552978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:10 schreef exode het volgende:

[..]

Ja maar die zoek ik niet, juist een verzamel spel met tennis, bowlen, korte spellen die B alleen kan spelen. Of begrijp ik het gebruik van de Ring fit dan niet?
Geen idee.
pi_197553133
Zit er in Mario Party niet veel korte dingen? Volgens mij wel... Mijn meiden hebben daar samen in ieder geval veel plezier mee, met die game.
Met een meidenkwartet
pi_197553210
Andere tip voor de Switch: Yoshi's Crafted World. Zelfs de 4-jarige kan het spelen en het zit zo leuk in elkaar O+
pi_197553301
Mario tennis Aces is een tennis spel, maar dat is niet zoals tennis op de wii. Wel leuk.

Ik schrok er deze middag van hoe druk het was op de snelweg. Veel volk onderweg.
Dreumes spuugde zichzelf zowel op de heen- als terugweg onder. Toppie. We moeten niet meer twijfelen of hij mijn wagenziekte geërfd heeft.
Maar toch is het een mooie dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197553345
*O*
pi_197553401
Wat een fijn nieuws bottoms *O*
pi_197553446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik werk van 8:30 tot 17 , ik wandel elke dag van 7 tot 8 ( als het droog is, anders van 7:45 tot 8) , van 12:30 tot 13 , van 17 tot 18:30 of zo, afhankelijk van het weer, en dan nog een rondje ergens tussen middernacht en 1:00 voor ik naar bed ga. Maar ja, geen kids, wel honden, ik wil die 10 kilometer liefst wel elke dag aantikken.
Als ik een paar dagen niet veel kan lopen word ik echt vervelend, de honden boeit het niet zo veel.
maar jij kan dus met minder dan 6 uur slaap? Dat scheelt ook best wel!
Ik moet helaas wel om 10.30 naar bed om om 7 fris op te staan, maar jan ook niet in 1 min inslapen..
pi_197553570
Wat een goed nieuws @Bottoms_up !
pi_197553664
Aaaargh ik haat keuzemenu's. Ik heb een simpele vraag maar ik krijg niemand te pakken. Eerst een hele uitleg wat er allemaal op hun site te vinden is. Dan 2 menu's waarbij je pas kan drukken als je alles afgeluisterd hebt. En dan krijg je te horen dat "alle mederwerkers in gesprek zijn". En hangen ze gewoon op! :(
pi_197553826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Aaaargh ik haat keuzemenu's. Ik heb een simpele vraag maar ik krijg niemand te pakken. Eerst een hele uitleg wat er allemaal op hun site te vinden is. Dan 2 menu's waarbij je pas kan drukken als je alles afgeluisterd hebt. En dan krijg je te horen dat "alle mederwerkers in gesprek zijn". En hangen ze gewoon op! :(
Die frustratie deelt mijn man vandaag.
Had hij eindelijk een medewerker aan de lijn werd er naar een paar keer "Hallo" zeggen opgehangen. De keer daarna kwam hij na uitleg van het probleem in de wacht te staan en werd vervolgens doorverbonden naar een niet bestaand nummer. De persoon die hij bij de laatste poging aan de lijn kreeg snapte het probleem niet en begon bij stap 1 waar wij niet in mee wilden gaan omdat we inmiddels al bij stap 99 zijn en toen werd het gesprek afgekapt met een "dan kan ik u niet helpen".
pi_197553842
Oh wat fijn Bottoms!! *O*

Cathmar, die wilt B inderdaad graag Mario Party, die vond ie op de wii ook erg leuk. Maar die wilt hij niet alleen spelen. Het is vooral voor hem alleen als het buiten kloteweer is, hij energie teveel heeft en wij moeten werken :@

Yoshi, leuke tip!

B is bezig met zijn lijstje voor zijn verjaardag over 4 weken en mijnheer wilt vooral zijn wagenpark van Hotwheels uitbreiden en baanuitbreidingen. Maar dus ook een Switch spel.
pi_197553960
exode: ik zet trampoline. Ideaal als ze teveel energie hebben.
Met een meidenkwartet
pi_197553997
Ja die overwegen we inderdaad ook, maar onze tuin is niet zo groot (nou ja vooral smal, we kwamen op rechthoek trampolines uit).

Maar we gaan die zeker weer overwegen, ik denk dat we echt nog maanden zo van semi lockdown naar zware lockdown naar lichte lockdown gaan.
pi_197554020
Beste aankoop tijdens onze lockdown. Ik stuur ze er echt nog vaak heen. Wil je op de Switch? Eerst tien minuten trampoline. Mijn puber gaat er ook nog vaak op liggen muziek luisteren en zo.
Met een meidenkwartet
pi_197554029
D is bij elk switchspel actief. Die staat ook bij simpele spellen voor/op de bank/tafel/etc te stuiteren :X
(mag alleen met de losse procontroller)
Verder lees ik even mee ;)

@Bottoms_up, fijn nieuws!!
pi_197554099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:10 schreef Deepfreeze het volgende:
D is bij elk switchspel actief. Die staat ook bij simpele spellen voor/op de bank/tafel/etc te stuiteren :X
(mag alleen met de losse procontroller)
Verder lees ik even mee ;)

@:Bottoms_up, fijn nieuws!!
B neemt de spellen ook heel serieus, zoals bij bowlen, wij hadden door hoe je dat lui vanaf je bank kan doen, hij stuiterde de kamer door.

Vandaag samen bijna een uur gevoetbald in de speeltuin en we moesten bij ophalen van spullen op school een tijdje wachten dus toen heeft hij vooral gerend op het schoolplein met nog wat kinderen. Ik ga ook vaak met hem na het eten nog naar buiten, even rondje lopen of fietsen, dat vindt ie superstoer in het donker. Dat gaat met wat minder gezeur dan een ommetje overdag.

Maar er komen vast veel regendagen aan.
pi_197554189
Bottom, wat een fijn nieuws.
pi_197554201
Oh en dus vooral trampoline tips geven, waar we op moeten letten. Ingraven is niet echt een mogelijkheid.
pi_197554287
In februari komt er een nieuw Mario spel uit voor de Switch. Ik heb al een pre-order geplaatst. :@

@exode, wij hebben ook een Mario op de Olympische Spelen spel voor de Switch, dat is ook een 'actief' spel.
pi_197554362
Ga je niet snel de speciale Mario Switch kopen Nikki? Die ziet er wel gaaf uit, lekker opvallende kleuren.

Ah Olympische spelen, ook een goede ja.
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:44:13 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197554575
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Duizenden Australiers van over heel de wereld kunnen al maanden lang niet naar huis terug. Ze laten maar x honders mensen per week toe. Het is fijn voor de mensen die er zijn en snap de angst, maar dat een land zijn eigen mensen zo in de kou laat staan vind ik voor een land als Australie stuitend. Ook moet iedereen die aankomt twee weken lang in quarantaine, in een hotel. Zelf betalen. Normale tickets zijn amper te boeken. Het is allemaal nogal wat.

Succes met de nieuwe nederlandse maatregelen in ieder geval allemaal!! Weet niet of ze al definitief zijn?
En ook succes voor de thuiswerkenden en home schooling toestanden. Er is geen klap aan!
Dat is natuurlijk heel triest. Effectief voor het virus, maar heel hard. Waar zit jij eigenlijk?

Ik lees net de avondklok vanaf 21:00. Geeft iets meer ruimte aan mijn avondwandeling :)
pi_197554831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel triest. Effectief voor het virus, maar heel hard. Waar zit jij eigenlijk?

Ik lees net de avondklok vanaf 21:00. Geeft iets meer ruimte aan mijn avondwandeling :)
Spanje. Al maanden lang avondklok. Tien uur (alles is hier 2 uur later... einde werkdag, eten).
T gaat hier ook niet al te best. Voor iedereen die dacht hierheen te komen voor de zomer... gaat niet lukken. Vandaag aangekondigd dat ze pas opengaan als 70% vaccinatie bereikt is. Einde zomer denken ze nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 21-01-2021 18:16:35 ]
Met een meidenkwartet
pi_197554999
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:01 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Spanje. Al maanden lang avondklok. Tien uur (ales is hier 2 uur later... einde werkdag, eten).
T gaat hier ook niet al te best. Voor iedereen die dacht hierheen te komen voor de zomer... gaat niet lukken. Vandaag aangekondigd dat ze pas opengaan als 70% vaccinatie bereikt is. Einde zomer denken ze nu.
Heus? Mijn vaders hart gaat breken als hij nog een jaar niet kan gaan.
Ze hadden gewoon afgelopen zomer moeten gaan. Maar toen durfden ze niet.
pi_197555025
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heus? Mijn vaders hart gaat breken als hij nog een jaar niet kan gaan.
Ze hadden gewoon afgelopen zomer moeten gaan. Maar toen durfden ze niet.
https://www.euroweeklynew(...)7180AgzQKvMbvqOPoFf8

end of summer is discutabel natuurlijk, maar het is in ieder geval niet zo dat ze alles opengooien vanaf het voorjaar.

Mijn moeder baalt ook zo enorm dat ze de kinderen (en mij misschien ook een beetje) al meer dan een jaar niet gezien heeft. Maar toen het kon van de zomer is ze inderdaad niet geweest vanwege angst.
Met een meidenkwartet
pi_197555111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:30 schreef Bottoms_up het volgende:
Mario tennis Aces is een tennis spel, maar dat is niet zoals tennis op de wii. Wel leuk.

Ik schrok er deze middag van hoe druk het was op de snelweg. Veel volk onderweg.
Dreumes spuugde zichzelf zowel op de heen- als terugweg onder. Toppie. We moeten niet meer twijfelen of hij mijn wagenziekte geërfd heeft.
Maar toch is het een mooie dag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een fijn nieuws! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197555129
Dat gaat over kustplaatsen? Mijn ouders zouden dan naar het binnenland gaan.
pi_197555267
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:19 schreef amaranta het volgende:
Dat gaat over kustplaatsen? Mijn ouders zouden dan naar het binnenland gaan.
Hij heeft een spaans paspoort neem ik aan? Dat zal echt altijd wel kunnen mits het gebied/gemeente in lockdown is. Het valt in ieder geval niet ver vooruit te plannen.
Met een meidenkwartet
pi_197555317
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:29 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hij heeft een spaans paspoort neem ik aan? Dat zal echt altijd wel kunnen mits het gebied/gemeente in lockdown is. Het valt in ieder geval niet ver vooruit te plannen.
Ja hebben ze. En het is indd niet te plannen.
pi_197555594
Bottoms, wat een fijn nieuws O+

Naast dat Australië de boel compleet dichtgooit en daar dus weinig besmettingen door zijn scheelt de bevolkingsdichtheid natuurlijk ook heel veel.
Mijn schoonouders hebben een huis in Hongarije, in dat dorp wonen 100 mensen, die alleen af en toe naar een ander dorp gaan voor boodschappen, verder hebben ze hun werk, maar zijn de sociale contacten heel erg beperkt tot hun eigen dorp.
Daar is dus in het hele dorp nog geen besmetting geweest.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 januari 2021 @ 18:49:38 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197555616
Wij hebben ons vandaag ook voor het eerst niet aan een regel gehouden. Mijn schoonouders zorgen een paar dagen per week voor prul (ze kunnen dat allebei niet alleen, dat is echt te zwaar voor ze). Ik ben dan ook thuis, maar red het alleen niet, daarvoor spuug ik te veel. En wij zijn vandaag bij hun langs geweest, ik zie echt het extra risico niet als ze toch twee dagen per week hier over de vloer zijn. En mijn schoonvader snapt niet genoeg van kinderen om alleen te komen bijspringen en redt dat fysiek ook niet meer. M'n schoonmoeder heeft geen rijbewijs.

En m'n man mag van z'n werk niet thuis blijven en heeft een tijdelijk contract. Hij zet al z'n vakantie in, maar dat houden we geen maanden vol.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197555703
Tink, die regels zijn natuurlijk ook niet zaligmakend. Als iedereen die het enigszins zou kunnen zich aan de regels zou houden, zouden we de uitzonderingen voor situaties als de jouwe kunnen gebruiken en niet voor feestende jeugd...

Het is voor jou ook wel een uitzichtloze situatie zo lijkt me :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197555735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 17:29 schreef exode het volgende:
Ga je niet snel de speciale Mario Switch kopen Nikki? Die ziet er wel gaaf uit, lekker opvallende kleuren.

Ah Olympische spelen, ook een goede ja.
Soms neig ik wel naar nog een Switch, maar ik heb me tot nu toe nog in kunnen houden. ;)
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:10:32 #180
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197557374
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

maar jij kan dus met minder dan 6 uur slaap? Dat scheelt ook best wel!
Ik moet helaas wel om 10.30 naar bed om om 7 fris op te staan, maar jan ook niet in 1 min inslapen..
6 uur slaap is veel voor mij ja. gaat prima, ik slaap in het weekend zelfs niet eens meer echt uit tegenwoordig, heerlijk. Als ik langer slaap heb ik de hele dag hoofdpijn en ben ik niet vooruit te branden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197557927
@Tink89: die max 1 persoon is een advies, in situaties als de jouwe lijkt het me niet meer dan logisch dat je er iets anders mee omgaat. :*

Alsof ie hier meeleest, kreeg ik vandaag een appje van stiefbroer, hoe het gaat en of hij langs mag komen. Ook even met een vriendin gebeld, was ook fijn. En in de spoiler even een foto voor wie het babytopic niet leest!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197558135
Boooh gogo, dat lipje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197558141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:10 schreef exode het volgende:

[..]

Ja maar die zoek ik niet, juist een verzamel spel met tennis, bowlen, korte spellen die B alleen kan spelen. Of begrijp ik het gebruik van de Ring fit dan niet?
Bij de ringfit zitten ook veel losse spelletjes die je kunt doen en ook wat ‘dans’dingen geloof ik. Misschien niet wat je zoekt, maar misschien had je het ook niet gezien dus vandaar dat ik het toch nog opper.
Hier spelen ze marioparty toch ook nog wel eens alleen. Weet eigenlijk niet of ze dan losse mini games doen of iets anders, maar dan neem je het op tegen bots. Hier maakt ze dat niet zoveel uit (als ze maar een beetje kunnen winnen)
pi_197558168
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:33 schreef Gogo83 het volgende:
En in de spoiler even een foto voor wie het babytopic niet leest!
Mnoohhh O+ O+ O+
pi_197558169
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:49 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben ons vandaag ook voor het eerst niet aan een regel gehouden. Mijn schoonouders zorgen een paar dagen per week voor prul (ze kunnen dat allebei niet alleen, dat is echt te zwaar voor ze). Ik ben dan ook thuis, maar red het alleen niet, daarvoor spuug ik te veel. En wij zijn vandaag bij hun langs geweest, ik zie echt het extra risico niet als ze toch twee dagen per week hier over de vloer zijn. En mijn schoonvader snapt niet genoeg van kinderen om alleen te komen bijspringen en redt dat fysiek ook niet meer. M'n schoonmoeder heeft geen rijbewijs.

En m'n man mag van z'n werk niet thuis blijven en heeft een tijdelijk contract. Hij zet al z'n vakantie in, maar dat houden we geen maanden vol.
Volgens mij valt dit gewoon onder mantelzorg hoor Tink :* en daarvan is gezegd dat als het nodig is, meer dan 1x per dag of meerdere mensen mogen komen.
En al was het niet zo, dan lijkt dit me nou bij uitstek een situatie waarin het heel goed verdedigbaar is om het zo op te lossen!

En wat ontzettend kut dat je nog steeds zoveel moet spugen. Ik hoop voor je dat het iets beheersbaarder wordt op korte termijn :*
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:47:05 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197558220
Het is gelukkig nog maar een week of 7-9 afzien :) da's niet om het te bagatelliseren, maar het voelt echt alsof het elke dag een beetje behapbaarder wordt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197558278
Fijn dat het zo voelt! Kan me dat ook wel voorstellen hoor, dat nog 7-9 weken een stuk behapbaarder voelt dan toen je nog 20 weken moest. En toch hoop ik voor je dat het al wat eerder toch nog wat minder wordt!
pi_197558428
Gogo. Smelt. Wat een dotje.
pi_197558815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:47 schreef Tink89 het volgende:
Het is gelukkig nog maar een week of 7-9 afzien :) da's niet om het te bagatelliseren, maar het voelt echt alsof het elke dag een beetje behapbaarder wordt.
Er is een uitzicht, dat scheelt mentaal zeker. :Y
pi_197558836
@Gogo83 Wat fijn dat je stiefbroer toch wat heeft laten weten. ^O^
Mooie baby heb je. O+
pi_197558979
@Gogo83 O+ O+ Wat een prachtig babytje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:12:04 #192
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197558982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:33 schreef Gogo83 het volgende:
En in de spoiler even een foto voor wie het babytopic niet leest!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG DAT MONDJE! O+!
pi_197559504
Oooooh Gogo wat een zoete foto!!
pi_197559987
Ooh Gogo, wat een schatje O+ O+
pi_197560112
Wat een schatje @Gogo83 ! O+

Fijn dat stiefbroer inmiddels van zich heeft laten horen. :*
pi_197560603
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 18:49 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben ons vandaag ook voor het eerst niet aan een regel gehouden. Mijn schoonouders zorgen een paar dagen per week voor prul (ze kunnen dat allebei niet alleen, dat is echt te zwaar voor ze). Ik ben dan ook thuis, maar red het alleen niet, daarvoor spuug ik te veel. En wij zijn vandaag bij hun langs geweest, ik zie echt het extra risico niet als ze toch twee dagen per week hier over de vloer zijn. En mijn schoonvader snapt niet genoeg van kinderen om alleen te komen bijspringen en redt dat fysiek ook niet meer. M'n schoonmoeder heeft geen rijbewijs.

En m'n man mag van z'n werk niet thuis blijven en heeft een tijdelijk contract. Hij zet al z'n vakantie in, maar dat houden we geen maanden vol.
Jouw schoonouders zijn 1 huishouden, ik denk dat dit echt wel een van die uitzonderingsgevallen is hoor!
Je hebt de hulp nodig, ze zijn jouw mantelzorgers en dat gaat alleen in deze samenstelling! :*

@Gogo83 wat een poepie!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:33:32 #198
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_197561084
Gogo, wat een lieffie! (en een echt mossel-kinnetje! O+ )

A.s. zaterdag gaan wij ook regels overtreden.. Mijn schoonmoeder verhuist. Swets en z'n broer doen de meubels etc, schoonzus en ik ruimen de keuken en andere kasten in.. Een persoon is niet te doen. Anders zit dat oude mensje zaterdagavond in de puinhoop ipv. een leefbaar huisje.
Zondag met z'n vieren d'r oude huis knap achterlaten en de sleutels inleveren.

Na het weekend houden we ons weer aan de regels en vind ik het helemaal niet erg dat er maar een persoon bij haar op bezoek mag ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_197561455
Wij gaan ons dit weekend ook niet aan het advies houden. De kinderen gaan uit logeren, want wij zijn helemaal op en moeten echt even bijkomen. Dat betekent dat ik 's ochtends de kinderen bij m'n moeder afzet (dan ben ik bezoeker nummer 1) en daarna komt dan m'n vader naar haar toe (ze zijn gescheiden maar doen dit soort dingen altijd samen O+ en dan is hij dus bezoeker nummer 2). Het is dat of omvallen. Dus ik ben superblij dat m'n ouders dit toch nog OK vinden.

Op m'n werk kreeg ik vandaag te horen dat ze vinden dat we maar een oppas moeten gaan inschakelen om het allemaal rond te breien. Onze vaste oppas zit op de middelbare school en moet overdag dus gewoon aan de bak. En no way dat ik nu een willekeurige student hier over de vloer wil hebben. Maar volgens mij begrepen ze dat niet helemaal :{
pi_197561830
@Amsel Tof dat je ouders, ondanks dat ze gescheiden zijn, wel samen op de kinderen passen. ^O^
pi_197566539
Als deze lockdown nog even zo blijft, wat ik vrees, moet ik 2 keer met 1 persoon verhuizen. En ben ik benieuwd of de keuken, vloeren en wanden van het nieuwe huis wel gedaan kunnen worden...... de tijdelijke woning hoeft niks aan te gebeuren dus dat scheelt.

Maar hey, we zijn gezond, de kinderen redden zich aardig in combinatie met noodopvang en de oudste gaat volgende week "gewoon" zijn cito's doen op school.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_197568012
B heeft maandag virtueel feest, zijn juf heeft van alles georganiseerd en mee naar huis gegeven wat allemaal tot maandag 09:00 dicht moet blijven.
Ze gaan vieren dat ze alle letters hebben geleerd, oftewel het letterfeest. B heeft er helemaal zin in.

Sowieso een erg goede dag totnogtoe, B is al bijna klaar met zijn schoolwerk en er komt vanmiddag een vriendje spelen. Juul is enorm vrolijk en is druk met de hotwheels banen van haar grote broer.

Duimen dat het zo blijft, ik kom zowaar aan huishouden toe op deze manier.
pi_197568303
Wat leuk Exode! En fijn dat de kinderen lekker bezig zijn.

T heeft een vriendinnetje te spelen vandaag. Ze doen samen schoolwerk.
Maar ze hoeven pas weer over een half uur in te bellen, dus ze gaan even buiten spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197568776
Wij zijn ook bezig aan de laatste opdrachten van deze week. Bijna weekend! *O*
pi_197568913
Mijn kinderen zijn vrij vandaag alleen wij niet.
Dus nu helpen ze mij mee. Gaat tot nu toe prima.
pi_197568934
D is ook al klaar. Alleen nog weekafsluiting om 1 uur.
Gisteren drama omdat bleek dat bijna alles van rekenen niet goed gemaakt was(geen focus/maar wat invullen). Juf had extra werk neergezet voor vandaag. Maar na 2 zeer goed gemaakt taken had de software alle extra taken er weer uit gegooid. Kind blij :P

Nu bezig met lesje programmeren in Python van mij/veel hulp van het internet :D
pi_197568978
De meester hield net een dictee met een schrijfplankje etc.
Kom net beneden, zit A. alleen cijfertjes te schrijven en voor zich uit te staren. Dus spreek hem aan dat hij nu mee moet doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Kort erna bleken er nog 2 kinderen zomaar te keutelen. :') De ene zat te tekenen, de ander liet niks zien en toen de meester het vroeg, ging gauw de camera uit. :P

Geloof dat de rek er een beetje uit is deze week.
Dictee op vrijdag, wie doet dat dan ook. :+
pi_197569189
Mijn schoonmoeder verveelde zich een beetje geloof ik. Ze heeft deze week voor de peuters van de psz knutsel-huiswerk langs gebracht en toen Bas woensdag bij haar was werd hij ook aan de knutsel gezet _O- . Bas is wel helemaal blij ermee, want Coco O+ Zijn lievelingsboek.
pi_197570324
Hier zou ze in theorie voor half drie klaar kunnen zijn. Praktijk is meestal anders. Ze hangt op haar kop, is aan het spelen of staart gewoon voor zich uit.
Maat bijna weekend en morgen is ze jarig. 8 jaar wordt ze.
pi_197570401
Pfoe, half 3.. Hier begint zoon om 0900 en is vaak om 1200 klaar met rekenen, taal en spelling. Na de lunch nog even tafels oefenen en een kwartiertje hardop voorlezen.
Vanmorgen was rekenen heel moeilijk dus hij is nu nog bezig met taal.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197570418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:35 schreef Omentielvo het volgende:
Hier zou ze in theorie voor half drie klaar kunnen zijn. Praktijk is meestal anders. Ze hangt op haar kop, is aan het spelen of staart gewoon voor zich uit.
Maat bijna weekend en morgen is ze jarig. 8 jaar wordt ze.
Alvast gefeliciteerd. :) Ik vraag me af of ik de goede voor me heb maar je dochter had toch zo’n mooi geboortekaartje en bijzondere naam? Geboortekaartje met reliëf etc. ? :)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:04:30 #212
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197571635
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Alvast gefeliciteerd. :) Ik vraag me af of ik de goede voor me heb maar je dochter had toch zo’n mooi geboortekaartje en bijzondere naam? Geboortekaartje met reliëf etc. ? :)
Bedoel je niet N. van elamanilo?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:06:43 #213
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197571664
Hier dus afgelopen week met school een aangepast programma overeen gekomen, en jongensss wat een hit is dat! Hij is in een half uur klaar met alle 'moetjes' en daarna werkt hij tot 12 aan een project (vandaag heeft hij in Canva een werkstuk over onze katten gemaakt :D ) Hij is vrolijk, het is gezellig, en het voortdurend ondersteboven hangen uit verveling is verdwenen *O*
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:07:38 #214
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197571675
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:35 schreef Omentielvo het volgende:
Hier zou ze in theorie voor half drie klaar kunnen zijn. Praktijk is meestal anders. Ze hangt op haar kop, is aan het spelen of staart gewoon voor zich uit.
Maat bijna weekend en morgen is ze jarig. 8 jaar wordt ze.
Niet! :o Ik kan me nog goed voor de geest halen dat je zwanger was.
pi_197571859
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:16 schreef vencodark het volgende:
De meester hield net een dictee met een schrijfplankje etc.
Kom net beneden, zit A. alleen cijfertjes te schrijven en voor zich uit te staren. Dus spreek hem aan dat hij nu mee moet doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Kort erna bleken er nog 2 kinderen zomaar te keutelen. :') De ene zat te tekenen, de ander liet niks zien en toen de meester het vroeg, ging gauw de camera uit. :P

Geloof dat de rek er een beetje uit is deze week.
Dictee op vrijdag, wie doet dat dan ook. :+
Hier bijna elke dag dictee :D

Dochter van net 8 is als ze doorwerkt vaak al tussen 12 en 13 klaar. Maar dat doet ze dus niet altijd en dat geeft ook niet want het is niet nodig dus kunnen we tussendoor even 10 minuten gamen of een rondje wandelen O+

Ben wel blij dat ik dit schooljaar ouderschapsverlof had opgenomen want 3 dagen thuiswerken met kinderen thuis had ik niet kunnen rondbreien denk ik, 2 vind ik al lastig :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197571924
Hier is dochter (gr 5) meestal pas om 3 of later klaar.. We gaan wel even naar buiten tussendoor. Zoon groep 3 is vaak ieys eerder klaar.. Maar ik vond t al veel, maar er komt nu ook nog 2x in de week RT bij en topografie leren en er gaat niets af.. benieuwd dus hoe volgende week gaat..
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:51:49 #217
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197572332
Hier elke dag dictee. Voor zoonlief niet verkeerd. Hij heeft een bloedhekel aan schrijven, en zo wordt ie iig gedwongen af en toe netjes letters te maken ipv te oefenen op zijn doktershandschrift.

J is meestal ruim voor school-eindtijd klaar, maar hij interpreteert de planning van de juf dan ook vrij 'flexibel'. Voor vandaag stond er bv. computertaken: werk in rekentuin alle gieters weg (20 min). J kijkt dan in rekentuin, ziet geen gieters, en denkt 'mooi, klaar'. Ook een 'verhaal' schrijven van 10 regels is natuurlijk makkelijker als je een heel klein velletje neemt (want: kortere regels) en je je woorden heel groot schrijft :+ Volgens mij is ie niet de enige. De juf heeft de computeropdracht voor volgende week al aangepast naar: werk minimaal 20 minuten in rekentuin ;).
pi_197572453
Ik vind eigenlijk dat er best veel verwacht wordt van kinderen als ze van half 9 tot 3 aan schoolwerk bezig zijn :@
Is dat perse nodig om op schema te blijven? Ik kan me voorstellen dat op deze manier de emmer om 12 uur al wel vol zit en de rest er gewoon langs af klettert.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:04:03 #219
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_197572530
Mijn dochter van 7 (groep 3) is eigenlijk altijd wel klaar tussen 11 en 12. Vandaag al om 11 uur. Toen heb ik nog eat extra rekenwerk gegeven.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:24:08 #220
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197572808
mijn groep 3er heeft dit als schema vandaag. En de rest van de dagen is vergelijkbaar beginnen met meets rond 9 en klaar rond 15:00 en dan tussendoor je werkjes maken. Op vrijdag is dat minder dan op andere dagen.
pi_197572835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:04 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Bedoel je niet N. van elamanilo?
Ik dacht wel aan een N. ja. :Y Wie weet...we rond de tijd dat ook mijn zoon geboren is, 2013. :)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:44:02 #222
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197573093
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik dacht wel aan een N. ja. :Y Wie weet...we rond de tijd dat ook mijn zoon geboren is, 2013. :)
Ja, Sticker is ook van die periode inderdaad en N. is twee weken jonger dan Sticker. :)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:45:10 #223
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197573114
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:59 schreef LeSage het volgende:
Ik vind eigenlijk dat er best veel verwacht wordt van kinderen als ze van half 9 tot 3 aan schoolwerk bezig zijn :@
Is dat perse nodig om op schema te blijven? Ik kan me voorstellen dat op deze manier de emmer om 12 uur al wel vol zit en de rest er gewoon langs af klettert.
Ik schrik er ook van. Als deze kinderen op school zitten, zitten ze toch ook niet van 9 tot 3 alleen maar te werken? Dan komt er toch ook buiten spelen, knutselen, uit je neus vreten, etc tussendoor.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:56:26 #224
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197573296
Dit is de planning van J (groep 4), voor aanstaande maandag:



Op andere dagen staat er bv. ook knutselen, tekenen of gym op het programma ipv een van de reken of taalonderdelen. De tijdens kloppen wel ongeveer. Ik vind dit voor hem prima te doen. Hij heeft iig genoeg tijd over om buiten te spelen of mega-lego-bouwwerken te maken. Maar goed, voor een kind dat moeilijker leert zal eea wellicht veel meer tijd vergen.
pi_197574095
oh, hier meestal (groep 5, maar schema groep 3 lijkt erop daar zijn tafels en nieuwsbegrip vervangen door veilig leren lezen en zijn de te maken opdrachten wat korter)
10 min rekentuin
10 min taalzee
10 min words and birds
1 les rekenrijk (is ze lang mee bezig geen rekenwonder, vandaar RT)
1 oefenblad tafels
10 redactiesommen
20 min lezen
1 blz pennenstreken schrijven
1 blz spelling
1 rekenopdracht: vandaag plattegrond van een bibliotheek maken
1 taalopdracht, vandaag kort naamdicht
bloon (spelling)
3 x per week 1 les nieuwsbegrip
2x per week een creatieve opdracht
1 beweegopdracht (meestal 10 min)

en 3 x per week ongeveer een uur teams (officieel een halfuur, maar dat loopt meestal uit) en daar komt dus vanaf komende week topografie en 2x per week rt rekenen bij.
Alle rekenopdrachten kosten hier veel tijd. De creatieve ook, die vindt ze heel leuk en daar komt ze op school dus vaak niet aan toe..
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:14:39 #226
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_197574595
Vandaag laatste manche geschoten.

Ik ga het missen :{
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:19:46 #227
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197574682
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
mijn groep 3er heeft dit als schema vandaag. En de rest van de dagen is vergelijkbaar beginnen met meets rond 9 en klaar rond 15:00 en dan tussendoor je werkjes maken. Op vrijdag is dat minder dan op andere dagen.
[ afbeelding ]
Is elke instructie de volle tijd die erbij staat, of een klein moment instructie en erna zelf aan de slag?
pi_197575081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:06 schreef Nanukerst het volgende:
Hier dus afgelopen week met school een aangepast programma overeen gekomen, en jongensss wat een hit is dat! Hij is in een half uur klaar met alle 'moetjes' en daarna werkt hij tot 12 aan een project (vandaag heeft hij in Canva een werkstuk over onze katten gemaakt :D ) Hij is vrolijk, het is gezellig, en het voortdurend ondersteboven hangen uit verveling is verdwenen *O*
Yes *O*
pi_197575250
Hier duurt het tot half drie door mijn planning qu werk en school. Maar ook omdat ik een meisje hebt dat over een taak van een kwartier makkelijk een uur kan doen, omdat ze ondersteboven hangt. Of aan het spelen is. Of aan het dromen is.
Niet door de hoeveelheid werk.
pi_197576380
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:16 schreef vencodark het volgende:
De meester hield net een dictee met een schrijfplankje etc.
Kom net beneden, zit A. alleen cijfertjes te schrijven en voor zich uit te staren. Dus spreek hem aan dat hij nu mee moet doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Kort erna bleken er nog 2 kinderen zomaar te keutelen. :') De ene zat te tekenen, de ander liet niks zien en toen de meester het vroeg, ging gauw de camera uit. :P

Geloof dat de rek er een beetje uit is deze week.
Dictee op vrijdag, wie doet dat dan ook. :+
Elke dag dictee hier :P

Kind was om 10 uur al klaar met werken. :') Nou ja, lekker lang weekend *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197577032
Wij doen meestal op maandag, dinsdag en woensdag wat dingen voor school. Donderdagochtend en vrijdagochtend alleen eventuele meetings en lezen omdat we op die andere dagen eigenlijk alles voor de hele week al af hebben. Maar dat is kleuterwerk (plus een klein beetje groep 3), dus stelt ook niet zoveel voor. De echte groep 3 kinderen schijnen zo'n 2 a 3 uur werk per dag te hebben. Wel hebben ze de meetings die er zijn helaas bewust heel vroeg gepland (en om 8:45 zitten veel kinderen dus ook gewoon nog in hun pyjama's met een hoofd alsof ze net wakker zijn :D )

Ik vind het overigens niet reëel om van ouders te verwachten dat ze hetzelfde werk doen als normaal op school. 3 meetings per dag vind ik dan ook wat te veel van het goede in de onderbouw eigenlijk. En in groep 5 en 6 misschien ook nog wel. En persoonlijk vind ik het heel jammer dat juist het algemene onderwijs over de wereld om je heen nu een beetje verwaarloosd wordt, dat is juist wat mijn zoon heel interessant vindt. Ze waren bezig met het thema heelal bijvoorbeeld, maar dat ligt sinds de schoolsluiting (bij ons vanaf 9 december al) op zijn gat. Lang leve huisje boompje beestje op NPO start.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_197577181
Oh, positief vind ik idd dat ze hier juist voor groep 3 de gotd er weer in hebben, maar dan 1 per week.. Dat ging deze week over schaatsen en dat de oudste schaats 5000 jaar oud is enzo. heel leuk. Elke week iets nieuws..
Maar idd zo n groot thema enzo dat missen ze wel..

[ Bericht 11% gewijzigd door watmoetikkiezen op 22-01-2021 20:02:17 ]
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:10:48 #233
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197578102
Als ik dit zie ben ik heel blij dat dit hele gebeuren plaatsvindt nu N nog in de kleuterklas zit... er is hier bijna niets verplicht. Ik heb ook behoorlijk moeite om haar een paar van de gesuggereerde werkjes te laten doen, dus als het verplicht was, zou het echt niet gezellig zijn in huis. En we lezen nu idd veel over het heelal, want dat vindt ze interessant :)
Hopelijk binnenkort wel eens een groepsmeet met de hele klas, want N heeft haar klasgenoten nu al sinds december niet meer gezien.
Anderzijds is het echt jammer dat we deze school (vrije school) gekozen hadden juist vanwege de sfeer en de grote mate van ouderbetrokkenheid, vooral in de kleuterklas. Al met al wordt het dus anderhalf jaar waarin de ouders helemaal niets hebben kunnen doen met / in de school :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:13:18 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197578187
Hier hebben ze ook een vol schema. Inderdaad van half 9 tot half 3. Met daarbij 3x een meet met de klas voor instructie, dictee en gezellig kletsen met de juf. Tussendoor naar buiten gaan lukt ook niet echt want ze hebben andere tijden voor hun meets. En ik weet echt niet hoe ze dat op school doen hoor maar hier kost het al een kwartier voordat iedereen zijn eigen schoenen heeft gevonden en besloten heeft of ze nu wel of geen muts/das/sjaal om willen.

Maar toch, dit schema werkt voor de kinderen wel heel goed. Vorige lockdown hadden we een wat flexibeler rooster met misschien meer vrije tijd maar ook meer ruzie, verveling en vooral geen motivatie waardoor alles uiteindelijk NOG langer duurder.
pi_197578268
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
mijn groep 3er heeft dit als schema vandaag. En de rest van de dagen is vergelijkbaar beginnen met meets rond 9 en klaar rond 15:00 en dan tussendoor je werkjes maken. Op vrijdag is dat minder dan op andere dagen.
[ afbeelding ]
Ik zou gillend gek worden van zo'n schema. Zoveel contactmomenten, daar valt als thuiswerkende ouder toch niet omheen te werken?

Hier voor groep 3 nu één keer videobellen met de klas per dag. Dictee of rekenen met wisbordjes voor de webcam. Ik probeer al het schoolwerk er voor de lunch doorheen te jassen want daarna hebben we er allemaal geen zin meer in.

Wat een druk wordt er toch op kinderen en ouders gelegd :{
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:28:19 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197578580
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:15 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik zou gillend gek worden van zo'n schema. Zoveel contactmomenten, daar valt als thuiswerkende ouder toch niet omheen te werken?

Hier voor groep 3 nu één keer videobellen met de klas per dag. Dictee of rekenen met wisbordjes voor de webcam. Ik probeer al het schoolwerk er voor de lunch doorheen te jassen want daarna hebben we er allemaal geen zin meer in.

Wat een druk wordt er toch op kinderen en ouders gelegd :{
Ik stond ook te janken in de keuken toen ik ons schema zag. Toch scheelt het wel dat nu de leerkracht de controle heeft. Er is genoeg ruimte om vragen te stellen waardoor ik nu zelf geen instructies hoef te geven. Plus dat als de juf zegt dat ze iets moeten doen, dan doen ze het wel.

Dus nu geen juffenpet op (nog wel tijdsbewaking, ict, kantine, mediation, politieagent en probleemoplosser maar goed).
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:30:43 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197578644
Dubbel
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:31:35 #238
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197578664
Mijn achtjarige doet de teams meeting inmiddels zelfstandig, soms beneden, soms op z'n kamer. Ik kan dan juist heel prima werken, want hij is bezig.

De rest van de planning vereist echter wel begeleiding, want anders vindt meneer dat hij na 5 min 'klaar' is...
pi_197580436
B is elke dag voor de lunch klaar. En dat is prima. 2 a 3 x per week een half uur een videocall.
Wel merken we echt dat het rekenwerk te simpel wordt. Hij heeft plusboeken maar die weigert die te doen want 'dat is extra doe ik echt niet'. Dus even met zijn juf overleggen of we het gewone rekenen wellicht wat kunnen ruilen met het pluswerk.

Speeldate vanmiddag ging top, wat een lol hadden ze. Volledig onder de modder van de speeltuin. :)
pi_197585533
Wij hebben helemaal geen contactmomenten met school. Geen videobellen of filmpjes.
Een mail per dag met wat er die dag gedaan moeten worden (groep 7).
Ik vind het eigenlijk wel prima. Het voelt rustig, je kunt je eigen tijd indelen. Gaat wel goed.
pi_197585535
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:31 schreef mousemicky het volgende:
Mijn achtjarige doet de teams meeting inmiddels zelfstandig, soms beneden, soms op z'n kamer. Ik kan dan juist heel prima werken, want hij is bezig.
Ik vind dat best knap voor een achtjarige :Y
pi_197585544
Mijn 9 jarige volgt ze ook alleen. Mijn 7 jarige niet. Ze hebben ook een heel ander karakter en andere werkhouding.
pi_197585546
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:13 schreef Kyara het volgende:
Hier hebben ze ook een vol schema. Inderdaad van half 9 tot half 3. Met daarbij 3x een meet met de klas voor instructie, dictee en gezellig kletsen met de juf. Tussendoor naar buiten gaan lukt ook niet echt want ze hebben andere tijden voor hun meets. En ik weet echt niet hoe ze dat op school doen hoor maar hier kost het al een kwartier voordat iedereen zijn eigen schoenen heeft gevonden en besloten heeft of ze nu wel of geen muts/das/sjaal om willen.

Maar toch, dit schema werkt voor de kinderen wel heel goed. Vorige lockdown hadden we een wat flexibeler rooster met misschien meer vrije tijd maar ook meer ruzie, verveling en vooral geen motivatie waardoor alles uiteindelijk NOG langer duurder.
Op school worden ze gewoon naar buiten geveegd ;)
pi_197586091
Zoon, groep 4, heeft elke dag 2 meetings.
9:00 en 10:30. De eerste is voor rekenen, de 2e voor spelling/taal. Tussen de meetings werken ze dan zelfstandig aan de stof.
Inmiddels vind ik het overzichtelijk en prettig.
De meester zegt ook altijd dat ze moeten stoppen om 14:00. Ik vind het wel een goede stok achter de deur. Er zullen vast kinderen, zoals de mijne, die anders ongemerkt doorworstelen en langzamer bezig zijn en na 14:00 bezig zijn.

Komt goed. :)
pi_197586109
Mijn 2 zesjarigen doen de teams meetings ook zelfstandig. Eén van de twee logt gewoon zelf in en blijft na de meet nog een half uur hangen om met zijn vrienden te chillen O+, de ander heeft nog even hulp nodig bij het inloggen maar doet de rest ook zelf.

Ik ga ervan uit dat belangrijke mededelingen via de ouderapp aan de ouders worden doorgegeven. Zo niet, dan mis ik ze dus als de jongens mij niet informeren. :+ Dat is tot nu toe nog niet gebeurd overigens. ;)
pi_197586126
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:01 schreef F_r het volgende:
Mijn 9 jarige volgt ze ook alleen. Mijn 7 jarige niet. Ze hebben ook een heel ander karakter en andere werkhouding.
Hier ook. Oudste kan het prima zelf, de andere 2 lukt minder goed niet geheel zelfstandig.
pi_197586143
A. doet ze in bepaalde mate ook zelfstandig. Ik moet hem wel herinneren aan de tijd en soms luister ik met een half oor mee. Ligt eraan of ik in de buurt ben eigenlijk.
En na de meet niet al te lang blijven door ouwehoeren. :P
pi_197586159
Mijn zesjarige regelt het ook grotendeels zelf, we moeten alleen even tegen hem zeggen dat de les over een paar minuten begint. Hij kan wel klokkijken, maar eraan denken om de tijd in de gaten te houden terwijl je lekker aan het spelen of zo bent is nog wel een bruggetje te ver.
Dan gaat hij naar zijn kamer, opent de meeting, maakt daarna zijn werk, en roept me om het na te kijken als hij klaar is.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_197586249
Ik denk dat het voor die kinderen ook weleens goeie oefening is om nu al zelfstandig huiswerk te leren maken voor de toekomst.
Vooral de 6, 7 jarigen.
Sommige kinderen hebben dat al vanzelf een beetje in zich, anderen niet. Hopelijk zijn dat de positieve ervaringen in deze tijd. :)
pi_197586298
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook. Oudste kan het prima zelf, de andere 2 lukt minder goed niet geheel zelfstandig.
Laatst was ze helemaal in paniek ze wist niet hoe ze uit de meet moest. Dat had ik niet al 100x uitgelegd. Dus nog een keer voor gedaan en anders het chromebook dicht doen als je in een wb moet werken. Ik was even het plastic wegbrengen.

Ze waren niet alleen thuis hun vader zat op zolder te werken.
pi_197586378
Hier regelen ze het ook zelf, alleen om kwart over 8 moet ik ze “dwingen” om zich aan te kleden en dan check ik even de roosters. Bij Js pas ik zelf zijn lees en rekenwerk aan dus dat leg ik klaar. Ze hebben tegelijk meetings dus daar hoef ik ze niet aan te herinneren.

Ze zitten wel beneden (Ow met koptelefoon) en Js niet, want daar wil ik meeluisteren ivm zijn aangepaste werk.
Soms gaat Li erbij zitten met een puzzel of tekening, dat ziet er wel superschattig uit. Verder voel ik me echt soms wel rot naar Li, zeker als we met zijn vieren aan het werk zijn, dat vindt ze gewoon echt niet leuk. Maar ja ik zie ook even geen andere oplossing (en noodopvang voelt niet goed).
pi_197587052
Ik krijg niks mee van hun meets. Ze werken allemaal met koptelefoons op. De grootste problemen zitteb in het toestawn van microfoon/camera. En zorgen dat ze alles doen wat ze moeten doen. Dat laatste komt ook omdat juf dat compleet onoverzichtelijk neerzet. Oudste heeft gewoon zijn planning in 1 bestand, dat is veel makkelijker terugvinden, ook voor mij om te controleren of alles gedaan is.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 10:59:13 #253
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_197587127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:15 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ik zou gillend gek worden van zo'n schema. Zoveel contactmomenten, daar valt als thuiswerkende ouder toch niet omheen te werken?

Hier voor groep 3 nu één keer videobellen met de klas per dag. Dictee of rekenen met wisbordjes voor de webcam. Ik probeer al het schoolwerk er voor de lunch doorheen te jassen want daarna hebben we er allemaal geen zin meer in.

Wat een druk wordt er toch op kinderen en ouders gelegd :{
Ja wij vinden het ook heel lastig om alles rond te breien.
Want we hebben er nog 2 op die school :') met van die fanatieke meet roosters en vaak ook weer op andere tijden. Het is continu schema in de gaten houden en ze bezig zetten en dingen regelen die geprint moeten zijn etc. Werken overdag is idd niet echt een optie en ze verwachten ook nog dat je zelf alles nakijkt na 15:00.
(en dat doen we dus niet echt want uhhhh waar proppen we dat in de dag?)

En ik snap dat we een ongewoon groot gezin hebben met 4 maar elke keer de berichten over hoe bepaalde dingen echt moeten en dat je bewijs van het gedaan hebben van dingen moet emailen enzo trek ik zo slecht.
ik kan niets met die intense controle.
pi_197587372
Hier doet de 8 jarige de meets zelfstandig (daardoor kregen we van school een appje dat ze tot 3 x toe het voorlezen niet had voorbereid), 6 jarige semi-zelfstandig. Maar hier klikken ze meteen uit zodra de juf zegt dat ze gaat stoppen..Wat er dus in resulteert dat ze dingen missen. want toen ik ze een keer dwong erin te blijven bleek de juf na het "einde" nog van alles te zeggen..
"zo jongens, we gaan afsluiten" (klik, mijn kinderen zijn weg) "denken jullie eraan dat je morgen een stukje moet voorlezen, de meet is dan een kwartiertje eerder. En leg je rekenschrift klaar en een lineaal!" Dat laatste is dan gemist, en aangezien de juf vaak scherm deelt en het niet helemaal snapt ziet ze ook niet dat ze eerder weg zijn..
pi_197588207
Nou, als ik sommige van die schema's zie, ben ik geloof ik ook blij dat die van ons 3 en 5 (groep 2) zijn :X

Hier voor de Minion elke week wel een werkboekje op de planning, wat neer komt op 2 bladzijden per dag. En dan nog 2-3 extra werkjes per week.
Contactmomenten zijn 2x per week een half uurtje tot drie kwartier met een deel van de klas. Elke les wordt 2x gegeven, zodat je kunt kiezen welk moment beter uit komt.

Op deze manier is het voor ons best aardig te doen naast het werk. En zo'n werkboekje is voor de opa's en oma's ook nog wel te overzien als ze daar zijn.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_197588542
T belt 2 of 3x per dag in op d'r iPad, via webex.
Ze weet zelf wanneer.


Wij verveelden ons en het was al weer even geleden dat er geklust was 🤣

We zijn begonnen met het isoleren van de houten schuur


Alleen was de verkeerde purschuim geleverd... manlief is nu naar praxis nieuwe halen en ik zaag het hout op maat 😄
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:49:31 #257
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197588839
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier doet de 8 jarige de meets zelfstandig (daardoor kregen we van school een appje dat ze tot 3 x toe het voorlezen niet had voorbereid), 6 jarige semi-zelfstandig. Maar hier klikken ze meteen uit zodra de juf zegt dat ze gaat stoppen..Wat er dus in resulteert dat ze dingen missen. want toen ik ze een keer dwong erin te blijven bleek de juf na het "einde" nog van alles te zeggen..
"zo jongens, we gaan afsluiten" (klik, mijn kinderen zijn weg) "denken jullie eraan dat je morgen een stukje moet voorlezen, de meet is dan een kwartiertje eerder. En leg je rekenschrift klaar en een lineaal!" Dat laatste is dan gemist, en aangezien de juf vaak scherm deelt en het niet helemaal snapt ziet ze ook niet dat ze eerder weg zijn..
Tja, eerlijk gezegd vind ik dit dan gewoon niet handig van de juf. Klaar is klaar...

J logt ook zelf uit, dus als de juf iets wil maar dat niet in de planning staat, gebeurt het hier ook niet. Volgens mij nog niet aan de hand geweest tot nu toe. Maar mededelingen als 'zorg dat je morgen een lineaal klaar hebt liggen' worden ook in teams in het kanaal rekenen gezet. Best overzichtelijk.

Volgens mij heeft de school in oktober de studiedag gebruikt voor een cursus teams voor alle docenten, want dit is 100% beter dan tijdens de vorige schoolsluiting.
pi_197588864
Wij hebben nog steeds het issue dat B op mijn werklaptop moet videobellen.

Voor hij kan starten, sluit ik alles van mijn werk af en log uit in een aantal programma's. Ik log hem dan in en dan laat ik hem zijn gang gaan.

Ik ken inmiddels best wat ouders die hun kinderen extra werk laten doen. Ik ben al blij dat hij zijn verplichte werk afkrijgt. Hij krijgt het makkelijk af maar wij moeten wel deels helpen. Ik vind het wel best zo. Juul loopt ook nog rond, werk en huishouden.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:57:02 #259
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_197588957
Je heeft ook optioneel pluswerk. Omdat het normale rekenwerk echt te eenvoudig is, en hij zich verveelt, heb ik dus de pluswerk opdrachten (rekentijger) zelf ingevoegd in de planning (downloadbaar van teams), en die uitgeprint. Nu staat het dus officieel op de planning (met de hand erbij geschreven werd niet geaccepteerd ;)), en wil J het wel doen (want eigenlijk vindt hij de pluswerk opdrachten wel heel leuk).

Andere onderdelen doen we niet extra, er moet ook buitenspeeltijd overblijven.

@exode, videobellen op een ipad of andere tablet is geen optie? Of een laptop lenen van school?

De kinderen mogen hier absoluut niet op onze werklaptops. We hebben toevallig in het najaar een extra 'gewone' laptop gekocht 'voor het geval de scholen weer dicht zouden gaan'...
pi_197589153
wij hebben twee ipads en een computer aangeschaft voor schoolwerk vanuit huis. En een betere printer, want het werkt soms echt beter even vanaf papier te werken.

Goed bezig Vicky!!
Met een meidenkwartet
pi_197589307
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:57 schreef mousemicky het volgende:
Je heeft ook optioneel pluswerk. Omdat het normale rekenwerk echt te eenvoudig is, en hij zich verveelt, heb ik dus de pluswerk opdrachten (rekentijger) zelf ingevoegd in de planning (downloadbaar van teams), en die uitgeprint. Nu staat het dus officieel op de planning (met de hand erbij geschreven werd niet geaccepteerd ;)), en wil J het wel doen (want eigenlijk vindt hij de pluswerk opdrachten wel heel leuk).

Andere onderdelen doen we niet extra, er moet ook buitenspeeltijd overblijven.

@:exode, videobellen op een ipad of andere tablet is geen optie? Of een laptop lenen van school?

De kinderen mogen hier absoluut niet op onze werklaptops. We hebben toevallig in het najaar een extra 'gewone' laptop gekocht 'voor het geval de scholen weer dicht zouden gaan'...
We hebben een hele oude iPad, die loopt al vast op nu.nl en B heeft zelf een tablet maar die hebben we op Peg 8 ingesteld waardoor de portal van school niet werkt. Ik heb geen zin om steeds die restricties aan en uit te zetten. B is een typisch kind die dure abo's afsluit omdat ie van ongeduld op alles klikt.

Hij videobelt maar 2 keer per week een half uur nu, dus dat is te overzien. De werkjes die online moeten, kunnen ook op de werklaptop van mijn vriendin. Dat is een lege laptop zeg maar, zij slaat niets lokaal op.
Chromebooks van school zijn pas vanaf groep 4 op zijn school.

Wij moeten gewoon een keer een laptop kopen, maar ik vind het zo zonde van het geld met 2 werklaptops en 2 tablets in huis.
pi_197589479
Alle kinderen kregen hier gewoon hun eigen laptop van school mee.
Vorige periode kon je ze lenen, toen hebben we dat niet gedaan, want we man en ik hebben beide een eigen laptop en man heeft ook nog een werklaptop.

Mijn werk voelde na de vorige lockdown de bui al hangen dat het nog een keer zou gebeuren dus we hebben voor Sinterklaas allemaal een werklaptop gekregen (in bruikleen ;) ). Dus die komt nu heel goed van pas.
Dus ik heb nog twee ongebruikte laptops liggen :)
pi_197589551
De werklaptop van mijn vriendin is redelijk waardeloos. Geen webcam en erg sloom. En daar moet ze dan mee lesgeven. Filmpjes doet ze via mijn werklaptop.

Ik ben gewoon even alleen, in alle rust. Juul ligt op bed en mijn vriendin is met B even naar haar zus die vandaag jarig is. Ze gaat alleen bloemen afgeven en hard zingen voor de deur. Dus de alleen tijd is beperkt. Kortom ik stop met shoppen voor B die weer uit al zijn kleding groeit en ga even met een tijdschrift op de bank. O+
pi_197589888
Hier hebben alle kinderen hun eigen chromebook mee naar huis gekregen. Nu kan hij daar prima zijn taal en rekensoftware op doen. De meets ook en werken in google docs.
Maar de meet van de externe plusklas en evt inleveren gaat makkelijker via mijn laptop. Dat is alleen niet zoveel.

Mijn man was gisteren even op zijn werk (voor het eerst sinds september). Daar bleek dat er wat opgeruimd werd. Ook 2 gedateerde ipads, maar een stuk beter dan onze gebroken/prehistorische dingen. Dus de jongens kunnen nu hun ebooks (van onlinebibliotheek) weer fatsoenlijk lezen.

Ik ga zondagavond weer een scheurkalender maken. Voor elke dag zijn dagtaak, een weektaak, pluswerk en evt meeting. Ben je om 3 uur niet klaar, dan moet je verder (want ligt niet aan de hoeveelheid). Ben je voor 12 uur klaar, dan kijk je even een dagje verder of je alvast iets van de weektaak kan doen.
Opzich staat het wel in 1 document, maar mijn fladder kan wel iets meer structuur gebruiken dan die 3 tabellen met acties en dan nog extra aanvullingen.
pi_197590663
Ik had mijn online werk gepland om de belmomenten van kind om. Maar nu kwamen er meer belmomenten en hebben we afspraken op dezelfde tijd. Dus heb ik bij mij op school een tablet meegenomen. Alle laptops en Chromebooks waren al bezet of uitgeleend. Maar hiermee kunnen we prima uit de voeten voor Google Meet en de software in Basispoort.

Ik heb een format gemaakt voor de dagplanning en die gelamineerd. Elke avond schrijf ik er met whiteboardstift op wat J moet doen en hij zet zelf een kruisje als het af is. Mooi overzichtelijk. Ik zet er af en toe wat extra werk op, vooral voor rekenen.

En hij is een brievenwisseling gestart met een klasgenootje O+ Schrijven ze een briefje en stoppen dat bij de ander in de bus. En dan vol spanning wachten wanneer er post terug komt.
pi_197600194
Geldt de avondklok ook voor Fok!? ;)

Ik heb voor kleuter Squla weer geïnstalleerd. Ze wilde graag oefeningen voor groep 3 doen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Kwam ze een uur later bij me met: "ik vind dit een beetje te moeilijk".

Dus ik kijk wat ze aan het doen is, waren het oefeningen met de ij en ei. Waarbij woorden moeten worde aangevuld (bv: onber..kbaar, t..dlijk). Vond ik wel erg moeilijk voor een zesjarige. Maargoed, groep 3 is alweer een tijdje geleden voor mij. Wil ik Squla weer op groep 2 zetten, blijkt ie op "klas 1 havo/vwo" te staan. Arm kind was er bijna een uur zoet mee :')

Klassenopdrachten zijn wel leuk, maar erg simpel. Hier 2x per week een contactmoment met de juf en steeds hetzelfde groepje van 4 kinderen.
  zondag 24 januari 2021 @ 08:48:40 #267
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197603547
:D Haha nou als ze de oefening afgemaakt heeft kan ze mooi meteen doorstromen _O-
Ik doe het schoolwerk met mijn neefje op afstand, nu blijkt hij toch maar mooi alles zelf te kunnen en goed te kunnen. Hij zit in groep 8, enige waar we hem echt niet voor in beweging krijgen is een definitieve schoolkeuze, hij dacht er makkelijk vanaf te komen dankzij de broers- en zussenregel qua loting, met twee oudere zussen op twee verschillende gymnasiums maar die regel is afgeschaft dus meneer moet gewoon ook loten.
Mijn zusje had ook zomaar ineens de switch gekocht, nu moet ie ook nog elke dag zoveel mogelijk makkelijke levels wegboksen voor haar, zodat zij straks gewoon in de moeilijke levels zelf verder kan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197603627
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Geldt de avondklok ook voor Fok!? ;)

Ik heb voor kleuter Squla weer geïnstalleerd. Ze wilde graag oefeningen voor groep 3 doen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Kwam ze een uur later bij me met: "ik vind dit een beetje te moeilijk".

Dus ik kijk wat ze aan het doen is, waren het oefeningen met de ij en ei. Waarbij woorden moeten worde aangevuld (bv: onber..kbaar, t..dlijk). Vond ik wel erg moeilijk voor een zesjarige. Maargoed, groep 3 is alweer een tijdje geleden voor mij. Wil ik Squla weer op groep 2 zetten, blijkt ie op "klas 1 havo/vwo" te staan. Arm kind was er bijna een uur zoet mee :')

Klassenopdrachten zijn wel leuk, maar erg simpel. Hier 2x per week een contactmoment met de juf en steeds hetzelfde groepje van 4 kinderen.
hahahahaha wel knap :D

Wel zonde dat er zo weinig contact is, vind ik best belangrijk voor eind groep 2...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_197604239
Ik lok jullie even mee naar SOP, misschien hebben jullie nog tips voor mij? :P

SOP / Regenhoes buggy schoonmaken
pi_197609024
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:59 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Ja wij vinden het ook heel lastig om alles rond te breien.
Want we hebben er nog 2 op die school :') met van die fanatieke meet roosters en vaak ook weer op andere tijden. Het is continu schema in de gaten houden en ze bezig zetten en dingen regelen die geprint moeten zijn etc. Werken overdag is idd niet echt een optie en ze verwachten ook nog dat je zelf alles nakijkt na 15:00.
(en dat doen we dus niet echt want uhhhh waar proppen we dat in de dag?)

En ik snap dat we een ongewoon groot gezin hebben met 4 maar elke keer de berichten over hoe bepaalde dingen echt moeten en dat je bewijs van het gedaan hebben van dingen moet emailen enzo trek ik zo slecht.
ik kan niets met die intense controle.
Ik ben op vrijdag ook 45 bezig om al het werk in te leveren, en dat is maar van 1 kind. Alles fotograferen, vervolgens op de pc zetten en uploaden in Classroom op de juiste plek. Ik moet er niet aan denken dat dat voor 4 kinderen moet. Hallo dagtaak :X. En dat is dan alleen nog maar het inleveren...
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 24 januari 2021 @ 14:48:24 #271
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197609277
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 22:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Geldt de avondklok ook voor Fok!? ;)

Ik heb voor kleuter Squla weer geïnstalleerd. Ze wilde graag oefeningen voor groep 3 doen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Kwam ze een uur later bij me met: "ik vind dit een beetje te moeilijk".

Dus ik kijk wat ze aan het doen is, waren het oefeningen met de ij en ei. Waarbij woorden moeten worde aangevuld (bv: onber..kbaar, t..dlijk). Vond ik wel erg moeilijk voor een zesjarige. Maargoed, groep 3 is alweer een tijdje geleden voor mij. Wil ik Squla weer op groep 2 zetten, blijkt ie op "klas 1 havo/vwo" te staan. Arm kind was er bijna een uur zoet mee :')

Klassenopdrachten zijn wel leuk, maar erg simpel. Hier 2x per week een contactmoment met de juf en steeds hetzelfde groepje van 4 kinderen.
De grap is dat diezelfde opdracht in groep 4 ook al voorbij komt, ik vermoed dat 'weetwoorden' in elk schooljaar geoefend (moeten) worden.
pi_197609560
Relax zondag hier. Switchen, voetbal kijken, rondrennen in de tuin en speeltuin en voor het eerst van mijn leven appeltaart gebakken. Onze nieuwe buren (die van die vloer die eruit moest) zijn gisteren verhuisd dus we gaan zo even een stukje brengen (nadat ik het zelf maar even geproefd heb....)

Ik sprak net even mijn zus via de telefoon, ze vertelde dat mijn moeder wel echt met haar ziel onder de arm loopt momenteel. Die wordt wel echt steeds eenzamer nu.
En dan zit ik nu dus te denken hoe ik ook wat meer kan betekenen. Doordeweeks wordt met werk, thuisonderwijs en de avondklok lastig. Komend weekend wilde ik sowieso langsgaan, maar ik denk dat ik haar over 4 weken als B jarig is, weer het hele weekend hierheen haal. Wij hebben geen logeerkamer of zo, maar er zit een goed, betaalbaar hotel in de buurt.
pi_197610505
En videobellen?

Dat doen wij momenteel elke dag met mijn ouders. De fokwet las blijkbaar mee toen ik zei dat we het bezoekverbod zouden overtreden door naar mijn ouders te gaan want ze zitten nu in thuisisolatie.
Collega had smaakverlies en bleek corona te hebben. Volgens de GGD hoefde de rest van het kleine bedrijfje niet te testen omdat ze allemaal een eigen werkruimte hebben en grotendeels thuiswerken maar de baas wilde ze niet zien voordat ze een negatieve test konden tonen. Dat blijkt nu dus maar goed ook want beide geen klachten maar wel corona. Bizar, maargoed hopen dat ze verder niemand hebben besmet en dat het hierbij blijft qua klachten.
pi_197610579
Hier een relax en opruim zondag.
R was gisteren erg jarig en heeft genoten.
Vandaag hebben we gebouwd aan een van haar Lego pakketten. Zij is net met vriendjes aan het spelen en ik ben de keuken aan het opruimen en heb nu een koffiepauze.
pi_197611104
Wij gingen vanmorgen om 10:30 uur even naar het strand. Dat was het slechtste idee van het jaar. We zijn de auto uitgestapt, hebben nog geen 5 minuten gelopen en zijn toen weer omgedraaid weggegaan. We wonen dus in een dorp aan de zee, maar er komen zoveel mensen van buitenaf dat we dus nieteens naar ons eigen strand kunnen omdat het er echt veel te druk is. -O-
Ik kan niet wachten op langere dagen en de lente, want dan kunnen we tenminste weer voor of na de drukte naar buiten toe. :Y
pi_197611218
Wow Nikki, niet fijn.
Ik vind dat een nadeel dat alle buitenactiviteiten dicht zijn. Mensen willen toch wandelen en gaan dus massaal naar park, bos en stranden.
pi_197611395
Wij gingen vanochtend romantisch samen naar de teststraat, dus doen sowieso verder niks vandaag. :') Mijn uitslag is al binnen (negatief *O* ), want ik had een sneltest, mijn man kreeg een pcr dus die wacht nog. -O-
pi_197611475
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 16:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gingen vanmorgen om 10:30 uur even naar het strand. Dat was het slechtste idee van het jaar. We zijn de auto uitgestapt, hebben nog geen 5 minuten gelopen en zijn toen weer omgedraaid weggegaan. We wonen dus in een dorp aan de zee, maar er komen zoveel mensen van buitenaf dat we dus nieteens naar ons eigen strand kunnen omdat het er echt veel te druk is. -O-
Ik kan niet wachten op langere dagen en de lente, want dan kunnen we tenminste weer voor of na de drukte naar buiten toe. :Y
Dat is hier in de duinen en op het strand net zo. En als er vroeg in de duinen zijn, kan je nog niet veilig wandelen want allemaal mountainbikers -O- .
Gisteren gingen we naar het dierenasiel in Zandvoort om te kijken bij 2 poezebeestjes (donderdag gaan we ze ophalen O+ O+ ). Ook niet normaal hoe druk het daar was, we stonden gewoon in de file.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:06:33 #279
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197613004
Wij hebben sneeuw! Dus de dag begon met een sneeuwballengevecht, daarna compleet natgegooid pyjama's aangetrokken en opgewarmd met warme chocomel en slagroom. O+
pi_197613049
Koud buiten vandaag. Ik wilde perse heel even naar buiten, frisse neus halen maar viel tegen.
Ik haat kou. :') We hebben een klein half uurtje in het dorp gefietst, kwam veel mensen tegen: wandelaars met honden en fietsers.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:11:28 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197613163
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:06 schreef Nanukerst het volgende:
Wij hebben sneeuw! Dus de dag begon met een sneeuwballengevecht, daarna compleet natgegooid pyjama's aangetrokken en opgewarmd met warme chocomel en slagroom. O+
Hier ook! Prul heeft sneeuwpoppen gebouwd, we hebben de vogeltjes gevoerd en ze heeft heel hard in de sneeuw gestampt. Vanmiddag had ik mijn wekelijkse uitje: ik mocht boodschappen doen! Dat lukt niet heel lekker meer, maar als ik dat ook aan m'n man ga overlaten, kom ik echt nergens meer. Dus nu moesten hij en prul mee en hebben ze in de auto gewacht met een nijntje luisterboek. De lieverds ❤
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197614095
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:47 schreef Elleska het volgende:
En videobellen?

Dat doen wij momenteel elke dag met mijn ouders. De fokwet las blijkbaar mee toen ik zei dat we het bezoekverbod zouden overtreden door naar mijn ouders te gaan want ze zitten nu in thuisisolatie.
Collega had smaakverlies en bleek corona te hebben. Volgens de GGD hoefde de rest van het kleine bedrijfje niet te testen omdat ze allemaal een eigen werkruimte hebben en grotendeels thuiswerken maar de baas wilde ze niet zien voordat ze een negatieve test konden tonen. Dat blijkt nu dus maar goed ook want beide geen klachten maar wel corona. Bizar, maargoed hopen dat ze verder niemand hebben besmet en dat het hierbij blijft qua klachten.
Dat doen we inderdaad regelmatig, maar een kind van 2,5 en B van bijna 7 houden dat een paar minuten vol.

We sturen ook post, Appen veel en videobellen dus. Maar ze woont alleen en vrijwel haar gehele sociale leven is weggevallen. Geen bejaardengym, geen uitjes met de Zonnebloem, geen bingo van de ouderenbond.
Ze gaat 1 keer per week met een vriendin wandelen en 1 keer per week met haar broer. Mijn zus woont op loopafstand, die gaat bijna elke dag langs ook omdat mijn moeder nog steeds niet mag tillen en bukken. Ze heeft enorm lieve buren die ook bijna elke dag even door het raam naar binnen spieken en buiten een praatje met haar maken.
Maar je merkt nu echt met de avondklok en de 1 bezoeker per keer, het logistiek voor iedereen uitdagender wordt. Juist de avonden vindt ze enorm vervelend.

Zo lijkt het alsof ze een druk leven heeft en vergeleken met andere alleenstaande ouderen is dat misschien ook zo, maar ze zit van de 24 uur die in een dag zitten toch echt 23 uur alleen thuis.

En ze mist haar kleinkinderen enorm, dat zullen velen hier herkennen.

Dat is naar @Nikki! Was dat met de vorige lockdown ook zo?

Hier in het park, langs de Vecht en in de polder is het juist steeds enorm rustig. Iedereen trekt verderweg lijkt het wel terwijl wij hier echt lange wandelingen kunnen maken in de natuur. Heerlijk.
pi_197614621
Wij hadden een kindloos weekend *O* de meiden mochten bij hun nichtje komen logeren, en toen hebben we ook maar een adresje voor zoon gezocht en hadden we een weekendje rust! Lekker eten besteld, film gekeken (wat dat betreft kan ik Amazon aanraden, die hebben een veel beter aanbod dan Netflix) en een poging tot uitslapen gedaan!

Voor kleuter was het gelijk een test of hij ook bij iemand anders met huisdieren last kreeg van benauwdheid en helaas wel :( En hoewel ik nu blij ben dat we in het najaar nog geen kitten hadden gevonden, baal ik wel dat mijn kinderen nu waarschijnlijk katloos op gaan groeien (en ik zelf ook zonder moet).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_197616368
@FlyingFish wat heerlijk! Fijn om even een beetje op te laten voor weer een nieuwe week thuiswerk in combinatie met kinderen thuis.

@lunapuella op zich is jouw negatieve test een goed teken. Hopelijk is je man ook negatief.

@exode, toen was het niet zo extreem. Nu lopen de mensen die anders naar de stad zouden gaan om te shoppen of normaal bij oma op de koffie gingen etc. ook op het strand. Ik denk dat het echt door de extra beperkingen komt die we nu hebben. Maar dit weten we dus ook weer, we gaan het volgende keer gewoon vroeger proberen of we komen gewoon jullie kant op om te wandelen. ;)

Mijn zesjarigen vonden de zeer korte wandeling overigens top, want ze wilden voor vertrek al veel liever buitenspelen met hun vrienden. Daar hadden we een goede reden voor want mijn man nam afgelopen vrijdag een paar oude stukken hout van zijn werk mee. Een beetje timmerwerk en een afdekzeil overoverheen maakte de perfecte hut in onze voortuin. O+ Dat is natuurlijk veel toffer dan een suffe strandwandeling met je vader en moeder. :P
  zondag 24 januari 2021 @ 19:15:17 #285
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197616990
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:58 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden een kindloos weekend *O* de meiden mochten bij hun nichtje komen logeren, en toen hebben we ook maar een adresje voor zoon gezocht en hadden we een weekendje rust! Lekker eten besteld, film gekeken (wat dat betreft kan ik Amazon aanraden, die hebben een veel beter aanbod dan Netflix) en een poging tot uitslapen gedaan!

Voor kleuter was het gelijk een test of hij ook bij iemand anders met huisdieren last kreeg van benauwdheid en helaas wel :( En hoewel ik nu blij ben dat we in het najaar nog geen kitten hadden gevonden, baal ik wel dat mijn kinderen nu waarschijnlijk katloos op gaan groeien (en ik zelf ook zonder moet).
Ik ben echt superallergisch voor katten maar ik kan wel tegen Siberische! Vriend van me is ook zo allergisch en die heeft er twee, daar kan ik echt uitgebreid mee knuffelen. Mss eens testen bij een cattery? Sphynxen kunnen ook maar die vind ik maar vettig en viezig terwijl ik zelf naakthonden heb.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197618711
Naaktkatten kunnen ook een allergische reactie veroorzaken als de allergie gaat om huidschilfers ipv haren. :)
pi_197618752
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 18:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:lunapuella op zich is jouw negatieve test een goed teken. Hopelijk is je man ook negatief.
Dat dachten wij ook al, en net kreeg hij inderdaad ook de negatieve uitslag *O*
  zondag 24 januari 2021 @ 20:45:48 #288
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197619094
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:30 schreef vencodark het volgende:
Naaktkatten kunnen ook een allergische reactie veroorzaken als de allergie gaat om huidschilfers ipv haren. :)
Ik weet het, ik raad altijd aan het te gaan testen bij iemand. Hier zijn ook wel eens mensen komen testen of ze last hebben van mijn honden, nooit het geval. Ik ben zo allergisch voor katten dat ik laatst in het ziekenhuis aan het zuurstof moest en vol meds gepompt werd omdat ik vlak voor een operatie ineens geen lucht meer kreeg. Meteen corona paniek maar de dame naast me had thuis katten en haar kleren hadden op mijn bed gelegen.Kreeg wel fijn een eigen kamer daarna!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197622227
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:41 schreef exode het volgende:
Dat doen we inderdaad regelmatig, maar een kind van 2,5 en B van bijna 7 houden dat een paar minuten vol.
Hier wel langer maar dan is het vooral filmen hoe L aan het spelen is. Hij laat tussendoor wat dingen zien of komt ineens kletsen of kusjes geven, beetje zoals het ook gaat als we koffie/thee drinken. Ze hadden vandaag dikke lol met hobbelweg, slingerweg, gat in de weg. Daar heb je blijkbaar geen schoot voor nodig alleen het beeld en geluid was al genoeg voor schaterlachen.
pi_197624380
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:15 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik ben echt superallergisch voor katten maar ik kan wel tegen Siberische! Vriend van me is ook zo allergisch en die heeft er twee, daar kan ik echt uitgebreid mee knuffelen. Mss eens testen bij een cattery? Sphynxen kunnen ook maar die vind ik maar vettig en viezig terwijl ik zelf naakthonden heb.
Er zit een cattery daarvan hier in de buurt zie ik, maar dan moet ik eerst nog heel goed op man inpraten voordat dat überhaupt een optie is... 2x ¤800 is een hoop geld voor twee katten. Het zijn wel erg mooie katten btw!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 25 januari 2021 @ 07:16:25 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197625827
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef oh-oh het volgende:

[..] Ik ben zo allergisch voor katten dat ik laatst in het ziekenhuis aan het zuurstof moest en vol meds gepompt werd omdat ik vlak voor een operatie ineens geen lucht meer kreeg. Meteen corona paniek maar de dame naast me had thuis katten en haar kleren hadden op mijn bed gelegen.Kreeg wel fijn een eigen kamer daarna!
Jeetje, wat heftig!
in de haak.
pi_197625906
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 20:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik weet het, ik raad altijd aan het te gaan testen bij iemand. Hier zijn ook wel eens mensen komen testen of ze last hebben van mijn honden, nooit het geval. Ik ben zo allergisch voor katten dat ik laatst in het ziekenhuis aan het zuurstof moest en vol meds gepompt werd omdat ik vlak voor een operatie ineens geen lucht meer kreeg. Meteen corona paniek maar de dame naast me had thuis katten en haar kleren hadden op mijn bed gelegen.Kreeg wel fijn een eigen kamer daarna!
Dat is een hele heftige allergische reactie ja. :o !
Lijkt me lastig als je ergens op bezoek wilt?
pi_197626178
Dat is een hele heftige reactie zeg. X

Succes met week 1000 van het thuis les geven allemaal. Net het rooster gekregen en ze heeft een toets rekenen vandaag. .
pi_197626452
B is stront sjago wakker geworden vandaag en Juul sliep pas om 20:30 en vond 06:30 een mooie tijd om weer wakker te worden.....

Gelukkig heeft B geen schooldingen vandaag behalve dus het letterfeest en daarvoor knutselen. Dat komt wel goed.

Succes allemaal vandaag!
pi_197626640
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 15:47 schreef Elleska het volgende:
En videobellen?

Dat doen wij momenteel elke dag met mijn ouders. De fokwet las blijkbaar mee toen ik zei dat we het bezoekverbod zouden overtreden door naar mijn ouders te gaan want ze zitten nu in thuisisolatie.
Collega had smaakverlies en bleek corona te hebben. Volgens de GGD hoefde de rest van het kleine bedrijfje niet te testen omdat ze allemaal een eigen werkruimte hebben en grotendeels thuiswerken maar de baas wilde ze niet zien voordat ze een negatieve test konden tonen. Dat blijkt nu dus maar goed ook want beide geen klachten maar wel corona. Bizar, maargoed hopen dat ze verder niemand hebben besmet en dat het hierbij blijft qua klachten.
Hoe zit het dan als je geen klachten hebt, want normaal gesproken zeggen ze als je 24 uur klachtenvrij bent, dat je weer je gang kan gaan.
Maar hoe zit dat dan zonder klachten vraag ik me ineens af.

@_NIKKI_ dat is echt niet tof. Er lopen hier ook meer mensen dan eerder.

@FlyingFish, niet leuk dat kleuter het toch benauwd krijgt van huisdieren... maar misschien beter om er zo achter te komen, dan pas wanneer je zelf een beestje in huis hebt.
Lekker zo'n weekendje opladen :*

Jongste zit alweer aan haar schoolwerk, oudste hangt nog op de bank, begint om half 10.
En ik ga zo even frisse neus halen en langs de bakker en drogist.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 januari 2021 @ 09:12:32 #296
426493 crew  PippenScottie
pi_197626710
Ik ben echt een beetje moedeloos vandaag. De afgelopen weken gingen prima, maar ik heb echt geen fut voor de nieuwe week.
Ik ben boos op de relschoppers, teleurgesteld dat het vaccineren niet opschiet, moedeloos dat de dagelijkse besmettingen nog nauwelijks dalen en de IC capaciteit niet toeneemt.

De dagen zijn zo verschrikkelijk eentonig, ik trek dat slecht. Weer dezelfde belletjes met collega’s, tegen dochter 1 zeggen dat ze aan haar werk moet (93 keer), tegen dochter 2 zeggen dat ze moet stoppen met de iPad en daarna dat ze de kat met fucking rust moet laten en dat ik al heb gevraagd aan de moeder van een random vriendinnetje of ze wil spelen maar dat ik nog niets heb gehoord.
En daarna gaan we eten, teevee kijken en slapen en dan weer zo’n fucking dag.

Aaaaaaaaaaaarrrrrrrggggghhhhh!!!’

/rant over
  maandag 25 januari 2021 @ 09:31:08 #297
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197626926
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:12 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben echt een beetje moedeloos vandaag. De afgelopen weken gingen prima, maar ik heb echt geen fut voor de nieuwe week.
Ik ben boos op de relschoppers, teleurgesteld dat het vaccineren niet opschiet, moedeloos dat de dagelijkse besmettingen nog nauwelijks dalen en de IC capaciteit niet toeneemt.

De dagen zijn zo verschrikkelijk eentonig, ik trek dat slecht. Weer dezelfde belletjes met collega’s, tegen dochter 1 zeggen dat ze aan haar werk moet (93 keer), tegen dochter 2 zeggen dat ze moet stoppen met de iPad en daarna dat ze de kat met fucking rust moet laten en dat ik al heb gevraagd aan de moeder van een random vriendinnetje of ze wil spelen maar dat ik nog niets heb gehoord.
En daarna gaan we eten, teevee kijken en slapen en dan weer zo’n fucking dag.

Aaaaaaaaaaaarrrrrrrggggghhhhh!!!’

/rant over
Ik heb echt precies hetzelfde. Het hele thuis zijn doet me weinig, ik hou erg van huismussen en ik moet de deur uit voor werk omdat vitaal beroep dus de eentonigheid valt mee hier, maar zo af en toe komt de impact van dit alles keihard bij me binnen. Een hele maatschappij ontwricht, idioten die geweld inzetten, ik hou me braaf aan alle regels, heb mijn bff's al een jaar (!!) niet gezien en ik kan wel janken zo erg mis ik ze, maar dan zijn er ook de 'vrienden' die leuk knuffelend op Insta staan met hun collega's (die notabene allemaal in het ziekenhuis werken) en het voelt allemaal zo oneerlijk en ik ben het allemaal ZO MOE.

Straks maar alle frustratie eruit gooien door het volgende sneeuwballengevecht. *O*
  maandag 25 januari 2021 @ 09:39:24 #298
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197627045
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:11 schreef Omentielvo het volgende:
Dat is een hele heftige reactie zeg. X

Succes met week 1000 van het thuis les geven allemaal. Net het rooster gekregen en ze heeft een toets rekenen vandaag. .
Week 1000 pas? ;(
pi_197627087
Ja, die relschoppers. Ik ben dan ook zo dom om op Twitter en Facebook de reacties te lezen. Er zijn schrikbarend veel mensen die het goedkeuren.

Sowieso schrik ik van de reacties van veel mensen. De vergelijkingen met WOII vind ik echt vreselijk. En ze menen het ook gewoon.

Ik heb besloten alleen nog op vrolijke dingen te zoeken, ik ga de slecht nieuws items gewoon negeren op Social Media. Dat is een stuk beter voor mijn gemoedstoestand.
pi_197627371
Mooi hoe de vergelijkingen met de oorlog alleen erbij worden gehaald als het gaat om maatregelen en avondklok.
Dat er geen hongersnood, deportaties, discriminaties, anti-semitisme, bombardementen etc. zijn, dát wordt gewoon even genegeerd. :') }:| :{w :N
Achterlijke mensen en mijn bloedeigen zus is er 1 van.
pi_197627385
Tot slot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')