abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:05:54 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197548040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo gek, je ziet vaak dat mensen die van het ene extreme naar het andere overslaan een soort van obsessief prekerige hokjesobsessie hebben.
De ene verslaving inruilen voor de andere ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197548047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, die arme staten zijn zo hypocriet als de neten als ze:

a) blauwe staten verwijten freeloading hippies te zijn;
b) eisen dat belastingen omlaag gaan, sowieso ageren tegen de federale overheid en belastingen;
c) wel graag belastinggeld innen.

Maar goed, GOP... wat wil je... die staan zelfs met bijbel in de hand het recht op wapenbezit te verkondigen, dus is weinig verrassend verder., die schijnheiligheid.
Graag belastinggeld innen noem je het weer...

Het is gewoon landsbelang dat er overal wegen zijn, als je dan die kosten alloceert per staat i.p.v. federaal, wat jij nu doet, dan ga je uiteraard scheve verdelingen zien op basis van BBP staten met een lager bbp.

Dat jij er een heel compleet verhaal bij verzint over hypocrisie en weet ik veel wat is roepen zonder nuances.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:06:14 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548050
Republikeinse, conservatieve staten bungelen in alle lijstjes onderaan: gezondheid, welvaart, educatie, zorg, veiligheid... Al decennia.

Maar het probleem is 'Big Government'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548068
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Republikeinse, conservatieve staten bungelen in alle lijstjes onderaan: gezondheid, welvaart, educatie, zorg, veiligheid... Al decennia.

Maar het probleem is 'Big Government'.
Armoede is sowieso niet zo handig voor heel veel statistieken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:08:10 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Graag belastinggeld innen noem je het weer...

Het is gewoon landsbelang dat er overal wegen zijn, als je dan die kosten alloceert per staat i.p.v. federaal, wat jij nu doet, dan ga je uiteraard scheve verdelingen zien op basis van BBP staten met een lager bbp.
Nog maar een keer...

... het gaat er niet om wat ik vind, of de federale overheid, het gaat erom dat de GOP steevast ageert tegen 'de overheid' en tegen belastingen, terwijl ze niet zonder kunnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:08:45 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Armoede is sowieso niet zo handig voor heel veel statistieken.
Conservatisme is vooral niet zo handig voor een gelukkige, eerlijke en gezonde samenleving.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:09:12 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197548113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Republikeinse, conservatieve staten bungelen in alle lijstjes onderaan: gezondheid, welvaart, educatie, zorg, veiligheid... Al decennia.

Maar het probleem is 'Big Government'.
nee het probleem is de corporaties die monopolies lobbyen bij mensen als Trump en gene cent belasting betalen en hun aandeelhouders zitten op de Bermuda

Corporaties die medicijnen maken en olie oppompen in Alaska en andere nodige levensbehoeften voor Jan modaal en lager
Die de klimaat opwarming ontkennen in hun eindeloze zucht naar geld

Jan modaal kwijnt weg in de USA en EU
en in China en Azie komt die snel op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:09:56 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee het probleem is de corporaties die monopolies lobbyen van mensen als Trump en gene cent belasting betalen en hun aandeelhouders zitten op de Bermuda

Corporaties die medicijnen maken en andere nodige levensbehoeften voor Jan modaal en lager

Jan modaal kwijnt weg in de USA en EU
en in China en Azie komt die snel op
Het bedrijfsleven is dan ook een rechts, race to the bottom feestje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog maar een keer...

... het gaat er niet om wat ik vind, of de federale overheid, het gaat erom dat de GOP steevast ageert tegen 'de overheid' en tegen belastingen, terwijl ze niet zonder kunnen.
Welk gezond persoon is er niet tegen belastingen?

Jij maakt er een dom verhaaltje van alsof ze daar maar een beetje aan de staattiet hangen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548147
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo gek, je ziet vaak dat mensen die van het ene extreme naar het andere overslaan een soort van obsessief prekerige hokjesobsessie hebben.
Mijn visie was niet heel erg links eigenlijk, en is momenteel niet heel erg rechts. Dus wat dat betreft gaat dit hele punt niet op.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tel gewoon het aantal keer dat je in je posts loopt te jeremiëren over 'linksgeoriënteerden'.

Dat je ooit op een linkse partij gestemd hebt is verder volstrekt irrelevant.
Dat haalt het nog niet bij al jouw posts over rechts ;). En daarnaast heb ik verder niets jegens linkse mensen of links gedachtegoed. Ik ben het er vaak niet direct mee eens, maar dat kan natuurlijk. Het issue is dat bij sommige linksgeoriënteerde mensen er een sterke totalitaire neiging is, waarbij andere visies monddood moeten worden gemaakt. Dit vind ik problematisch en daar ga ik inderdaad tegenin. Goed voorbeeld daarvan op FOK! is natuurlijk AMV/POL, wat simpelweg een 'safe space' is voor linksgeoriënteerden die niet kunnen dealen met andersdenkenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 12:10:53 ]
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:11:37 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548177
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welk gezond persoon is er niet tegen belastingen?

Jij maakt er een dom verhaaltje van alsof ze daar maar een beetje aan de staattiet hangen.
Zucht...

Dat verwijt de GOP nu juist dat die vervelende marxistische blauwe Democraten doen... of willen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:12:57 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548199
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mijn visie was niet heel erg links eigenlijk, en is momenteel niet heel erg rechts. Dus wat dat betreft gaat dit hele punt niet op.
[..]

Dat haalt het nog niet bij al jouw posts over rechts ;). En daarnaast heb ik verder niets jegens linkse mensen of links gedachtegoed. Ik ben het er vaak niet direct mee eens, maar dat kan natuurlijk. Het issue is dat bij sommige linksgeoriënteerde mensen er een sterke totalitaire neiging is, waarbij andere visies monddood moeten worden gemaakt. Dit vind ik problematisch en daar ga ik inderdaad tegenin. Goed voorbeeld daarvan op FOK! is natuurlijk AMV/POL, wat simpelweg een 'safe space' is voor linksgeoriënteerden die niet kunnen dealen met andersdenkenden.
Ja, dat 'ik ben genuanceerd en de rest is extreem' toneelspel kennen we onderhand wel.

Overigens, het 'niet kunnen dealen met andersdenkenden' uit zich vooral bij lieden die uit pure onmacht dan maar verzinnen dat de hele wereld, het bedrijfsleven, de academische wereld, de media en de politiek tegen ze is.

:)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zucht...

Dat verwijt de GOP nu juist dat die vervelende marxistische blauwe Democraten doen... of willen.
Dat is gewoon een accurate weergave van de werkelijkheid.

De staat zal een basis aan voorzieningen moeten garanderen in alle staten, dat zorgt voor extra uitgaven van de staat per bbp van de betreffende staat in een staat met minder mensen, dat is gewoon een logische consequentie.

Dat je vervolgens niet voor méér voorzieningen verzorgd vanuit de staat bent is echt een andere discussie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:15:42 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is gewoon een accurate weergave van de werkelijkheid.

De staat zal een basis aan voorzieningen moeten garanderen in alle staten, dat zorgt voor extra uitgaven van de staat per bbp van de betreffende staat in een staat met minder mensen, dat is gewoon een logische consequentie.

Dat je vervolgens niet voor méér voorzieningen verzorgd vanuit de staat bent is echt een andere discussie.
Hoezo moet de staat dat? Van wie?

De 'werkelijkheid' is dat juist de staten die dieprood zijn en steevast ageren tegen de federale overheid en belastingen, er het meest gebruik van maken. Dan is het buitengewoon hypocriet je politieke platform te baseren op het idee dat juist die federale overheid oorzaak van alle ellende is. En dat is wat de GOP al sinds Reagan doet.

Maar goed, de enige reden dát men in die arme staten GOP stemt is ook geen economisch dingetje, maar een religieus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548277
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dat 'ik ben genuanceerd en de rest is extreem' toneelspel kennen we onderhand wel.

Overigens, het 'niet kunnen dealen met andersdenkenden' uit zich vooral bij lieden die uit pure onmacht dan maar verzinnen dat de hele wereld, het bedrijfsleven, de academische wereld, de media en de politiek tegen ze is.

:)
Ik heb nochtans totaal niet het gevoel dat deze sectoren 'tegen mij' zijn. Dus wat dat betreft sla je hier de plank weer eens mis ;).
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:18:02 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548311
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb nochtans totaal niet het gevoel dat deze sectoren 'tegen mij' zijn. Dus wat dat betreft sla je hier de plank weer eens mis ;).
Misschien is er nog iemand die dit gelooft, buiten jezelf. We zien het wel bij je volgende klaagzang over linkse indoctrinatie op alle voornoemde gebieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou als je het niet ziet is het ook wel al klaar.

Breed te interpreteren vraagstellingen worden selectief "false" genoemd bij bijv het NRC als dat niet de juiste politieke kleur is.

Keb nu geen voorbeeld voor je maar je zou er op moeten letten, misschien valt het dan wat meer op.
Maar een feit is een feit. Sorry, maar ik zie van jouw antwoord even niet wat dat met fact-chekkers in de media heeft te maken.

Het woord feit heeft in de afgelopen vijf jaar wel bij meer mensen wat onduidelijk geworden. Maar dat wil niet zeggen dat een mening en een feit het zelfde zijn.
pi_197548362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoezo moet de staat dat? Van wie?

De 'werkelijkheid' is dat juist de staten die dieprood zijn en steevast ageren tegen de federale overheid en belastingen, er het meest gebruik van maken. Dan is het buitengewoon hypocriet je politieke platform te baseren op het idee dat juist die federale overheid oorzaak van alle ellende is. En dat is wat de GOP al sinds Reagan doet.

Maar goed, de enige reden dát men in die arme staten GOP stemt is ook geen economisch dingetje, maar een religieus.
Ze maken er niet "het meeste gebruik van"

Als jij met valse statistieken komt die alles duur laten lijken omdat een bepaalde staat gewoon arm is (BBP als maatstaf) dan lijkt het altijd alsof die staat duur is.

En dan maar destilleren dat die staat voor grote federale staat is.... Uit dat gegeven, is helemaal op los zand gebaseerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:21:04 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197548380
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:07 schreef Ixnay het volgende:
Ik zie Trump Jr. of Eric Trump ooit nog wel eens president worden.
Op basis waarvan? Want behalve hun achternaam hebben ze helemaal niets, ze zijn niet bijster intelligent en charisma hebben ze ook al niet.
Als er iemand kans maakt dan is het Ivanka, want redelijk intelligent, daarbij hebben zij en Kushner hun jaren rond het Witte Huis goed besteed en dusdanig veel geharkt dat ze het ook wel redden als Trump failliet gaat.

Eric en Donald Jr. hebben een vermogen dat in het niet valt bij dat van Ivanka, dus vooralsnog is Ivanka de enige die zich dat kan permitteren en het minst gebrek aan capaciteiten heeft, echter heeft ze niet voldoende capaciteiten om werkelijk een goede president te zijn, net als haar vader.

Dat je een positie kunt kopen betekent niet dat je geschikt bent voor de positie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:21:40 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548394
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ze maken er niet "het meeste gebruik van"

Als jij met valse statistieken komt die alles duur laten lijken omdat een bepaalde staat gewoon arm is (BBP als maatstaf) dan lijkt het altijd alsof die staat duur is.

En dan maar destilleren dat die staat voor grote federale staat is.... Uit dat gegeven, is helemaal op los zand gebaseerd.
... en waarom is die staat arm?

En hoezo, dat die staat voor grote federale staat is? Dat zijn die staten juist niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548397
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:19 schreef qajariaq het volgende:
Maar een feit is een feit. Sorry, maar ik zie van jouw antwoord even niet wat dat met fact-chekkers in de media heeft te maken.

Zo mag je het ook interpreteren. Fact-checkers zij niet met fact-checking bezig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:22:35 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548413
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo mag je het ook interpreteren. Fact-checkers zij niet met fact-checking bezig.
Met wat dan? "Linkse indoctrinatie"?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:19 schreef qajariaq het volgende:
Het woord feit heeft in de afgelopen vijf jaar wel bij meer mensen wat onduidelijk geworden. Maar dat wil niet zeggen dat een mening en een feit het zelfde zijn.
Statistiek kan je opvatting ondersteunen danwel tegenwerpen, je conclusie op basis van statistiek kan dan zijn "waarheid" danwel "niet waar"

Maar beide statistieken kunnen simultaan aanwezig zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en waarom is die staat arm?

En hoezo, dat die staat voor grote federale staat is? Dat zijn die staten juist niet.
Moet zijn

Wat die niet is, want hypocriet, zoals jij insinueert.

Maar je denkt te simpel om af te geven, de werkelijkheid is wat minder extreem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548442
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef ludovico het volgende:
Welk gezond persoon is er niet tegen belastingen?

Ik zou het eerder omdraaien.
pi_197548453
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Met wat dan? "Linkse indoctrinatie"?
Misschien zijn ze niet op de hoogte van hun eigen vooroordelen, mij part, maar je merkt dat politieke kleur bij sommige onderwerpen wel degelijk meewerkt bij die fact-checkers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik zou het eerder omdraaien.
Tegen onnodig veel belasting ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548460
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welk gezond persoon is er niet tegen belastingen?

Jij maakt er een dom verhaaltje van alsof ze daar maar een beetje aan de staattiet hangen.
Iedereen die geen aanhangers is van lolbertarische waanideeën. Betekent natuurlijk niet dat iedereen per definitie vindt dat alle belastingen goed is of dat ze niet te hoog kunnen zijn, maar in de VS zijn heel wat mensen van mening dat het wel meevalt met de hoogte van de federale belastingen bijvoorbeeld.



Sterker nog, als er specifiek gevraagd wordt of mensen in de hogere inkomensklassen en grote bedrijven voldoende belasting betalen, dan zegt het overgrote deel van de bevolking nee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197548462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo mag je het ook interpreteren. Fact-checkers zij niet met fact-checking bezig.
wellus niettus komt je even beter uit?
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:27:10 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Moet zijn

Wat die niet is, want hypocriet, zoals jij insinueert.

Maar je denkt te simpel om af te geven, de werkelijkheid is wat minder extreem.
Geen idee wat hier staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en waarom is die staat arm?

En hoezo, dat die staat voor grote federale staat is? Dat zijn die staten juist niet.
De wereld is niet zo simpel, dat is pure entropie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:28:37 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548538
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

De wereld is niet zo simpel, dat is pure entropie.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geen idee wat hier staat.
Das prima. Jij zit te insinueren dat de betreffende staten hypocriet zijn.

Dat gaat dan op basis van dat ze iets zouden moeten vinden, maar anders doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]

wellus niettus komt je even beter uit?
Ik zal je een voorbeeld geven:

Zwarte mensen vermoorden meer zwarte mensen dan witte mensen zwarte mensen vermoorden, dus witte mensen zijn niet racistisch.

Witte mensen vermoorden 0 witte mensen maar vermoorden wel veel zwarte mensen, witte mensen zijn wel racistisch.

Er zit selectiviteit in welke statistieken je gebruikt om je verhaal te ondersteunen en die verschillende statistieken kunnen een verschillend verhaal ondersteunen dus die kun je lekker selectief inzetten.

Die selectiviteit heeft het grootste propaganda gehalte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:31:19 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548587
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Das prima. Jij zit te insinueren dat de betreffende staten hypocriet zijn.

Dat gaat dan op basis van dat ze iets zouden moeten vinden, maar anders doen.
Waarom zijn die staten arm, Ludo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')
Als het zo makkelijk was, hadden we geen discussie wat het antwoord zou moeten zijn en zou het het niet waard zijn om over te discussieren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548611
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom zijn die staten arm, Ludo?
Omdat er minder geld verdient wordt dan in andere staten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:34:54 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548660
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat er minder geld verdient wordt dan in andere staten.
hoe komt dat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548665
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

hoe komt dat
Omdat mensen minder goed betaalde banen hebben, en allicht minder uur werken en minder vaak betaald werk hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197548689
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zal je een voorbeeld geven:

Zwarte mensen vermoorden meer zwarte mensen dan witte mensen zwarte mensen vermoorden, dus witte mensen zijn niet racistisch.

Witte mensen vermoorden 0 witte mensen maar vermoorden wel veel zwarte mensen, witte mensen zijn wel racistisch.

Er zit selectiviteit in welke statistieken je gebruikt om je verhaal te ondersteunen en die verschillende statistieken kunnen een verschillend verhaal ondersteunen dus die kun je lekker selectief inzetten.

Die selectiviteit heeft het grootste propaganda gehalte.
Je haalt feiten en conclusies door elkaar.
pi_197548703
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je haalt feiten en conclusies door elkaar.
Let dan wat beter op bijv het factchecken van NRC.
Gr.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 12:37:46 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197548708
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat mensen minder goed betaalde banen hebben, en allicht minder uur werken en minder vaak betaald werk hebben.
... en hoe komt dat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197548714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Let dan wat beter op bijv het factchecken van NRC.
Gr.
Wat bedoel je met NRC, de krant of een nucleair iets?
pi_197549175
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en hoe komt dat
Kan verschillende oorzaken hebben, maar vanwege oneindig veel variabelen die meespelen kun je niet als simpleton bijvoorbeeld "vanwege stemmen op republieken" geven als argument.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:37:18 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197549914
Patriot party zal spoedig in een obscuur hoekje eindigen vrees ik
samen met de proud boys en de bugaloo beweging
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:06:16 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan verschillende oorzaken hebben, maar vanwege oneindig veel variabelen die meespelen kun je niet als simpleton bijvoorbeeld "vanwege stemmen op republieken" geven als argument.
Dat de rode staten overal onderaan bungelen is toeval?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197550540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat de rode staten overal onderaan bungelen is toeval?
Nee, er zullen vele argumenten zijn waarom dat zo is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:08:00 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550554
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, er zullen vele argumenten zijn waarom dat zo is.
Noem er eens een paar
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197550581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Noem er eens een paar
Minder intelligentie hubs, zoals Zeeland en Drenthe etc buiten de randstad hier, ook geen high skilled labour aantrekken zal een grote factor zijn.

Verder zal een groot deel zo zijn, omdat het vorig jaar ook zo was. :+ Succes met het combatten van ongelijke uitkomsten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:11:40 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550612
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Minder intelligentie hubs, zoals Zeeland en Drenthe etc buiten de randstad hier, ook geen high skilled labour aantrekken zal een grote factor zijn.

Verder zal een groot deel zo zijn, omdat het vorig jaar ook zo was. :+ Succes met het combatten van ongelijke uitkomsten.
Waarom zijn die er minder in de rode staten? En waarom trekken die geen high skilled labour aan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:13:02 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550638


Toeval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197550646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom zijn die er minder in de rode staten? En waarom trekken die geen high skilled labour aan?
Vanuit historie minder druk bevolkt, minder logisch om daar dus op zoek te gaan naar veel slimme mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:16:28 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vanuit historie minder druk bevolkt, minder logisch om daar dus op zoek te gaan naar veel slimme mensen.
Daarom is vooral het Zuiden arm ja?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197550741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarom is vooral het Zuiden arm ja?

:')
O.a. zal vast meer meespelen. Zou me niks verbazen als je ook een duidelijke correlatie gaat vinden tussen inkomen en gemiddeld IQ.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:20:45 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

O.a. zal vast meer meespelen. Zou me niks verbazen als je ook een duidelijke correlatie gaat vinden tussen inkomen en [b]gemiddeld IQ.[/b]
Oh toe, vertel waarom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197550769
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh toe, vertel waarom.
Dat bedenk je zelf maar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197550803
Wat ik overigens slimmer vanuit Trumps zicht zou vinden is als hij een Religieuze organisatie zou beginnen, een soort van televisiedominee gaan spelen, maar wel eentje die nooit zelf predikt (dan zou hij snel door de mand vallen).

eventueel een poging doen samen te werken met bepaalde machtige Televangelists als Joel Osteen, Pat Robertson (Christian Broadcasting Network) en Jerry Falwell jr's Moral Majority, James Robison, Robert Grant (christian Voice)
allemaal televangelisten die ook zeer verwikkeld zijn in de rechts-conservatieve politiek.

Voor Trump aantrekkelijk zal ook de veel ruimere mogelijkheden belasting te ontwijken zijn.

Nadeel zal echter zijn dat een aantal machtigen juist wantrouwend tegen hem zijn en het mogelijk ook lastig kan zijn Trump zich te laten verkopen als zeer religieus..
sterker nog, ik vrees dat Trump dit als mogelijk secanrio vermoeelijk niet gekozen heeft omdat het te lastig zou zijn zich te verkopen als gelovig, hi gewoon diep van binnene en overtuigde atheist-in-de-kast is, die vermoedelijk gedwongen was wegens de macht van de rechtse christenen in zijn politieke richting te doen alsof....

Een Trump die wel diep-gelovig was, was vermoedelijk een nog grotere ramp geweest, als hij wel die christelijke evangelisten als basis had kunnen uitnutten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:23:09 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197550815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat bedenk je zelf maar.
Is bekend.

Zuiden = veel negers ergo dom.

Toch?

Even vergetend dat Kentucky, Utah, West Virginia, Oklahoma, South-Dakota en Alaska roomblank zijn en eveneens onderaan bungelen, plus uiteraard het feit dat de zwarte (en arme blanke) bevolking in het Zuiden tot 1964 actief werd geweerd uit onderwijs, politiek en bepaalde banen.



Maar ras en IQ is bij conservatief rechts al eeuwen een dingetje. Niet uit te roeien, kennelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197551007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is bekend.

Zuiden = veel negers ergo dom.

Toch?

Even vergetend dat Kentucky, Utah, West Virginia, Oklahoma, South-Dakota en Alaska roomblank zijn en eveneens onderaan bungelen, plus uiteraard het feit dat de zwarte (en arme blanke) bevolking in het Zuiden tot 1964 actief werd geweerd uit onderwijs, politiek en bepaalde banen.

[ afbeelding ]

Maar ras en IQ is bij conservatief rechts al eeuwen een dingetje. Niet uit te roeien, kennelijk.
Geen idee waarom je nu opeens over rassen begint.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 14:32:47 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197551015
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen idee waarom je nu opeens over rassen begint.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197552138
Nou, dit topic is behoorlijk ontspoord zeg. Leuk een-tweetje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_197552374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[ afbeelding ]

Toeval.
Dat vertekent natuurlijk wel iets omdat het prijspeil nogal verschilt van staat tot staat. Als je bijvoorbeeld naar dit overzichtje kijkt (weliswaar cijfers uit 2019), dan maakt het nog wel uit:


Zo heeft New York hier een minimumloon dat in absolute zin 2,5 dollar boven dat van Missouri ligt, maar is dat aangepast voor de kosten van het levensonderhoud juist net iets minder dan in Missouri.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:41:13 #263
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197552453
Die partij gaat heel groot worden.

Het zal fout zijn om deze man continue te blijven onderschatten. Hij is een kei in manipuleren en propaganda.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 donderdag 21 januari 2021 @ 18:49:42 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197555619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat vertekent natuurlijk wel iets omdat het prijspeil nogal verschilt van staat tot staat. Als je bijvoorbeeld naar dit overzichtje kijkt (weliswaar cijfers uit 2019), dan maakt het nog wel uit:

[ afbeelding ]
Zo heeft New York hier een minimumloon dat in absolute zin 2,5 dollar boven dat van Missouri ligt, maar is dat aangepast voor de kosten van het levensonderhoud juist net iets minder dan in Missouri.
Uiteraard, maar in de meeste rode staten is het een clusterf*ck van problemen. En dan is het nogal grappig dat juist daar afgegeven wordt op Big Gummint.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:05:31 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197555878
Human Development Index per staat; de dieprode staten bungelen onderaan.



Dit patroon geldt echter voor heel veel Westerse landen.

Hier Nederland (Limburg, Friesland tov Noord-Holland en Groningen):
https://en.m.wikipedia.or(...)an_Development_Index
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:51:21 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197556816
Overigens zijn Republikeinse staten als Arizona, New Mexico, Colorado, Utah en Texas (Sun belt) wel met een opmars bezig.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:16:42 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197557545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:51 schreef -XOR- het volgende:
Overigens zijn Republikeinse staten als Arizona, New Mexico, Colorado, Utah en Texas (Sun belt) wel met een opmars bezig.
Ja daarom worden die langzaam ook steeds blauwer
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:18:47 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197557597
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja daarom worden die langzaam ook steeds blauwer
Andersom, ze worden steeds beter omdat ze steeds blauwer worden ;)
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:31:54 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197559617
Het nare is dat degenen die op Trump stemden nu zelf hun Obama care kwijt zijn geraakt en de medicijnen weer peperduur zijn geworden voor hen en het leven niet de gehoopte welvaart heeft gebracht

die mensen zijn nog armer geworden en een ziekenhuis onbetaalbaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197559774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
Het nare is dat degenen die op Trump stemden nu zelf hun Obama care kwijt zijn geraakt en de medicijnen weer peperduur zijn geworden voor hen en het leven niet de gehoopte welvaart heeft gebracht

die mensen zijn nog armer geworden en een ziekenhuis onbetaalbaar
Obamacare is er nog gewoon hoor
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:57:18 #271
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197560234
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Obamacare is er nog gewoon hoor
maar wel fors uitgekleed zodat de Farmacie weer hun dure patente kan uitrollen , dat zal Biden weer herstellen

dezelfde medicijnen zijn daar drie keer zo duur als hier, dat durft men ook nog marktwerking te noemen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197560344
Ik ben vooral heel benieuwd hoe het er over een paar jaar uit zal zien, grote bedrijven verlaten bijvoorbeeld Californië in een rap tempo, en het zijn voornamelijk de blauwe staten die lockdowns hebben geïntroduceerd.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
Human Development Index per staat; de dieprode staten bungelen onderaan.

[ afbeelding ]

Dit patroon geldt echter voor heel veel Westerse landen.

Hier Nederland (Limburg, Friesland tov Noord-Holland en Groningen):
https://en.m.wikipedia.or(...)an_Development_Index
Wat probeer je hier nu aan te tonen? In de HDI spelen jaren onderwijs en inkomen een cruciale rol. Zo creëer je een compleet vertekend beeld. Een boer op het platteland in Kansas heeft van beide minder nodig dan een gemiddelde white-collar worker in New York of LA. Het is appels met peren vergelijken via hele selectieve indices, met als enige doel aantonen dat het in de blauwe staten van de VS zogenaamd één en al rozengeur en maneschijn zou zijn (wat het overigens alles behalve is).
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:34 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197560882
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
Human Development Index per staat; de dieprode staten bungelen onderaan.

[ afbeelding ]

Dit patroon geldt echter voor heel veel Westerse landen.

Hier Nederland (Limburg, Friesland tov Noord-Holland en Groningen):
https://en.m.wikipedia.or(...)an_Development_Index
Dan moet je Bulgarije of Roemenië of Portugal vergelijken met Denemarken of Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:18:05 #274
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197563467
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:02 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoe het er over een paar jaar uit zal zien, grote bedrijven verlaten bijvoorbeeld Californië in een rap tempo, en het zijn voornamelijk de blauwe staten die lockdowns hebben geïntroduceerd.
[..]

Wat probeer je hier nu aan te tonen? In de HDI spelen jaren onderwijs en inkomen een cruciale rol. Zo creëer je een compleet vertekend beeld. Een boer op het platteland in Kansas heeft van beide minder nodig dan een gemiddelde white-collar worker in New York of LA. Het is appels met peren vergelijken via hele selectieve indices, met als enige doel aantonen dat het in de blauwe staten van de VS zogenaamd één en al rozengeur en maneschijn zou zijn (wat het overigens alles behalve is).
Dat eerste... :')

Post eens data dan waaruit blijkt dat die conservatieve staten zo geweldig zijn?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:19:15 #275
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197563484
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
Human Development Index per staat; de dieprode staten bungelen onderaan.

[ afbeelding ]

Dit patroon geldt echter voor heel veel Westerse landen.

Hier Nederland (Limburg, Friesland tov Noord-Holland en Groningen):
https://en.m.wikipedia.or(...)an_Development_Index
Wat wil je nou zeggen? Want juist Friesland en Groningen zijn rode staten. Rood als in 'linkse' pvda bolwerken. Slecht voorbeeld man.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Beste debater 2022 vrijdag 22 januari 2021 @ 00:19:33 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197563490
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:02 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben vooral heel benieuwd hoe het er over een paar jaar uit zal zien, grote bedrijven verlaten bijvoorbeeld Californië in een rap tempo, en het zijn voornamelijk de blauwe staten die lockdowns hebben geïntroduceerd.
[..]

Wat probeer je hier nu aan te tonen? In de HDI spelen jaren onderwijs en inkomen een cruciale rol. Zo creëer je een compleet vertekend beeld. Een boer op het platteland in Kansas heeft van beide minder nodig dan een gemiddelde white-collar worker in New York of LA. Het is appels met peren vergelijken via hele selectieve indices, met als enige doel aantonen dat het in de blauwe staten van de VS zogenaamd één en al rozengeur en maneschijn zou zijn (wat het overigens alles behalve is).
Gewoon overheen kijken, inderdaad... Feit is dat daar waar conservatieven de lakens uitdelen het op alle fronten slechter is.

Al decennia.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 22 januari 2021 @ 03:03:47 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197565202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gewoon overheen kijken, inderdaad... Feit is dat daar waar conservatieven de lakens uitdelen het op alle fronten slechter is.

Al decennia.
niet voor de multinationals, zo ook hier, waar Rutte de dividendbelasting wilde schrappen

De middeninkomens gaan met rutte al jaren achteruit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197566221
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat eerste... :')

Post eens data dan waaruit blijkt dat die conservatieve staten zo geweldig zijn?
Ik stel nergens dat conservatieve staten geweldig zouden zijn? Ik denk dat je een beetje mis lijkt te tasten tussen wat ik daadwerkelijk post, en hoe jij dit vervolgens interpreteert.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:03:18 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197566824
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 00:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen? Want juist Friesland en Groningen zijn rode staten. Rood als in 'linkse' pvda bolwerken. Slecht voorbeeld man.
Zet je bril eens op.

Groningen staat nogal hoog op de HDI lijst.

Of Friesland een rood bolwerk is, en dan met name de platteland gebieden, kun je over discussiëren. In ieder geval is FvD + PVV daar veel groter dan in, bijvoorbeeld, Amsterdam of Utrecht. En er is een sterke christelijke inslag.

Dus ja, eenzelfde patroon zie je in heel veel Westerse landen. Onderontwikkelde gebieden zoals Limburg of Kentucky stemmen al snel heel conservatief.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klopkoek op 22-01-2021 09:09:02 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:45:32 #280
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197567482
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zet je bril eens op.

Groningen staat nogal hoog op de HDI lijst.

Of Friesland een rood bolwerk is, en dan met name de platteland gebieden, kun je over discussiëren. In ieder geval is FvD + PVV daar veel groter dan in, bijvoorbeeld, Amsterdam of Utrecht. En er is een sterke christelijke inslag.

Dus ja, eenzelfde patroon zie je in heel veel Westerse landen. Onderontwikkelde gebieden zoals Limburg of Kentucky stemmen al snel heel conservatief.
Steden kan je moeilijk gaan vergelijken met provincies. Het verschil tussen Groningen stad en Groningen provincie zal ook wel terug te zien zijn in de data. Net zoals jouw voorbeeld Amsterdam en de rest van Noord-Holland niet compleet op 1 lijn zitten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:47:39 #281
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197567524
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat conservatieve staten geweldig zouden zijn? Ik denk dat je een beetje mis lijkt te tasten tussen wat ik daadwerkelijk post, en hoe jij dit vervolgens interpreteert.
Je doet de aanname dat anderen beweren dat Democratische staten rozengeur en maneschijn zijn. In de data die men heeft komt alleen naar voren dat deze staten op alle vlakken beter zijn dan de rode steuntrekkerstaten. Niet alleen op onderwijs. En ja de boeren en hun kroost daar hebben ook recht op degelijk onderwijs als ze mee willen in een veranderende wereld.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:52:37 #282
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197567608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Steden kan je moeilijk gaan vergelijken met provincies. Het verschil tussen Groningen stad en Groningen provincie zal ook wel terug te zien zijn in de data.
Groningen is dan ook daadwerkelijk een rode provincie, zowel stad als platteland. Hun HDI is echter vrij hoog - wat jij negeert en nu weer voorbij stapt.

Friesland is geen enorm rode provincie. Ze hebben wel traditioneel een rode band daar doorheen lopen, maar dat zijn juist de meer ontwikkelde gebieden.

Los daarvan: er zijn altijd uitzonderingen die niet in het standaard patroon vallen. Wallonië bijvoorbeeld, of Beieren (maar ook daar zijn de de hoogst ontwikkelde clusters 'rood' met een rode meerderheid; München heeft sinds 1948 altijd een rode burgemeester gehad, op vier jaar na), of tot op zekere hoogte Texas.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197567834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je doet de aanname dat anderen beweren dat Democratische staten rozengeur en maneschijn zijn. In de data die men heeft komt alleen naar voren dat deze staten op alle vlakken beter zijn dan de rode steuntrekkerstaten. Niet alleen op onderwijs. En ja de boeren en hun kroost daar hebben ook recht op degelijk onderwijs als ze mee willen in een veranderende wereld.
Inderdaad. Omdat ik ook weet vanuit andere topics dat bepaalde users hier groot liefhebber zijn van de Democratische Partij, en de VS op politiek gebied bekijken via een sterk binaire lens: Democraten, goed, Republikeinen, slecht. Daar wordt vervolgens elk mogelijk narratief overheen gevlochten. En daarom hebben bepaalde users er dan ook weer alle belang bij om het idee te creëren dat het in de blauwe staten rozengeur in maneschijn is, en de rode staten min of meer derdewereldlanden zijn die zich enkel nog staande kunnen houden via een infuus dat vanuit de blauwe staten afkomstig is. Dit klopt echter niet.

En het punt dat boeren en hun kroos recht hebben op degelijk onderwijs heeft ook weinig te maken met een HDI index. Niemand stelt namelijk dat er in rode staten geen degelijk onderwijs is, in de HDI wordt het aantal genoten jaren onderwijs meegenomen, dat is iets heel anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2021 10:07:22 ]
pi_197567909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:14 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Amerika zal het paradijs op aarde worden.
dat zou niet goed zijn voor een land. en waarschijnlijk zal de democraten dan ook ideologisch opslitsen tussen midden en extremer links.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:26:50 #285
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197568137
quote:
The Patriot Party was a socialist organization of the late 1960s and early 1970s in the United States
https://en.wikipedia.org/wiki/Patriot_Party_(1960s%E2%80%931980s)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197569405
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Inderdaad. Omdat ik ook weet vanuit andere topics dat bepaalde users hier groot liefhebber zijn van de Democratische Partij, en de VS op politiek gebied bekijken via een sterk binaire lens: Democraten, goed, Republikeinen, slecht. Daar wordt vervolgens elk mogelijk narratief overheen gevlochten. En daarom hebben bepaalde users er dan ook weer alle belang bij om het idee te creëren dat het in de blauwe staten rozengeur in maneschijn is, en de rode staten min of meer derdewereldlanden zijn die zich enkel nog staande kunnen houden via een infuus dat vanuit de blauwe staten afkomstig is. Dit klopt echter niet.

En het punt dat boeren en hun kroos recht hebben op degelijk onderwijs heeft ook weinig te maken met een HDI index. Niemand stelt namelijk dat er in rode staten geen degelijk onderwijs is, in de HDI wordt het aantal genoten jaren onderwijs meegenomen, dat is iets heel anders.
De Democraten zijn in mijn ogen niet per se 'goed', maar de Republikeinse partij kun je inderdaad betitelen als 'slecht'. Na de verkiezingen weigerden Republikeinen massaal de overwinning van Biden te erkennen. Sterker, talloze prominente volksvertegenwoordigers sloten zich zelfs aan bij Trump, die zonder bewijs claimde dat er sprake was van grootschalige verkiezingsfraude. Die leugens lagen mede ten grondslag aan de bestorming van het Capitool.

In mijn optiek is de Republikeinse partij in haar huidige vorm een gevaar voor de democratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197571833
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Dejannn het volgende:
Omdat ik ook weet vanuit andere topics dat bepaalde users hier groot liefhebber zijn van de Democratische Partij, en de VS op politiek gebied bekijken via een sterk binaire lens: Democraten, goed, Republikeinen, slecht. Daar wordt vervolgens elk mogelijk narratief overheen gevlochten.
Ken je dat verhaal van de pot en de ketel?
  Beste debater 2022 vrijdag 22 januari 2021 @ 14:21:09 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197571849
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Inderdaad. Omdat ik ook weet vanuit andere topics dat bepaalde users hier groot liefhebber zijn van de Democratische Partij, en de VS op politiek gebied bekijken via een sterk binaire lens: Democraten, goed, Republikeinen, slecht. Daar wordt vervolgens elk mogelijk narratief overheen gevlochten. En daarom hebben bepaalde users er dan ook weer alle belang bij om het idee te creëren dat het in de blauwe staten rozengeur in maneschijn is, en de rode staten min of meer derdewereldlanden zijn die zich enkel nog staande kunnen houden via een infuus dat vanuit de blauwe staten afkomstig is. Dit klopt echter niet.

En het punt dat boeren en hun kroos recht hebben op degelijk onderwijs heeft ook weinig te maken met een HDI index. Niemand stelt namelijk dat er in rode staten geen degelijk onderwijs is, in de HDI wordt het aantal genoten jaren onderwijs meegenomen, dat is iets heel anders.
Ik ben vooral liefhebber van historische accuraatheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197571926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ken je dat verhaal van de pot en de ketel?
Dat ken ik ja, maar dat gaat hier nochtans niet op ;).

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik verkoop mijn eigen visie graag als "historische accuraatheid".
Even aangepast, nu klopt het. Ik weet dat je graag op verscheidene vlakken de deskundige uithangt, dan weer de Amerikadeskundige en vervolgens weer de historicus of de politicoloog, maar helaas is al meermaals gebleken dat je desondanks op deze gebieden de plank flink mis kunt slaan.
pi_197571946
Een meerdere partijen stelsel in de VS zou het volk misschien goed doen.
Weinig grote concentraties aanhangers van slechts enkele (momenteel 2) partijen betekent minder kans op een burgeroorlog.
pi_197572021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:28 schreef Gruj0 het volgende:
Een meerdere partijen stelsel in de VS zou het volk misschien goed doen.
Weinig grote concentraties aanhangers van slechts enkele (momenteel 2) partijen betekent minder kans op een burgeroorlog.
Dit zou absoluut een redding kunnen zijn. Dan is de polarisatie min of meer in één klap verdwenen als verscheidene partijen, zowel op rechts als links, echt een voet aan de grond zouden kunnen krijgen. Nog mooier: men zet dan ook de hele mainstream media min of meer buitenspel.
pi_197572027
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:26 schreef Dejannn het volgende:
Dat ken ik ja, maar dat gaat hier nochtans niet op .

Kennelijk niet als ik de rest van je post lees.
  Beste debater 2022 vrijdag 22 januari 2021 @ 14:34:08 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197572062
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat ken ik ja, maar dat gaat hier nochtans niet op ;).
[..]

Even aangepast, nu klopt het. Ik weet dat je graag op verscheidene vlakken de deskundige uithangt, dan weer de Amerikadeskundige en vervolgens weer de historicus of de politicoloog, maar helaas is al meermaals gebleken dat je desondanks op deze gebieden de plank flink mis kunt slaan.
Dat je een overschot aan planken in je schuur hebt liggen is wel helder ondertussen, maar zaken onderbouwen met feiten blijft een brug te ver; hetgeen vreemd is gezien de hoeveelheid hout die je op voorraad hebt. Moet toch zo gebeurd zijn, dat ding in elkaar timmeren.

Maar laten we dat gewoon eens testen.

Bijvoorbeeld je riedel dat identity politics in de VS de laatste jaren een fenomeen is dat is aangezwengeld door die massale linksgeoriënteerde club van academici, politici en ander volk. Dat het zelfs zo ver is gekomen dat er een transgender en een zwarte dame aangesteld zijn op hoge posities, hoofdzakelijk vanwege die identity politics.

Dat is echt een dingetje van de laatste tijd, correct Dejannn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197572067
Met een districtenstelsel en zelf met NPV zonder getrapte verkiezingen zal je altijd een twee partijen stelsel houden omdat er maar één president wordt gekozen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')